R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 17. Feb 2018 17:39

Arpi klame... je rovnaký populista ako jeho predchodcovia. Maďari nepočítajú s plným profilom až po hranice.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod tomenmen » 17. Feb 2018 18:40

To je možné, skôr by som sa v tomto prípade díval na to, že R2 v polovičnom profile môže postačovať pre potreby ľudí ktorí využívajú R2 ale v prípade že Maďari sa priblížia s rýchlostnou cestou po hranice tak by nemusel stačiť polovičný profil na trase Lučenec - Zvolen. Lučenec Košice polovičný profil môže vyhovovať a rovnako tak aj Lučenec - ŠH SR-HU . Ale po ich spojení je určite plný profil lepšia voľba a dokonca to ani nie je nezmysel pri bežnom logickom uvažovaní.
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod rastislav5 » 17. Feb 2018 20:16

Vlados napísal:Arpi klame... je rovnaký populista ako jeho predchodcovia. Maďari nepočítajú s plným profilom až po hranice.

S plnym profilom mozno nie, ale pocitaju az na hranice s cestou dialnicneho typu R. Pozri napr. tu:
R21: M3 Hatvan térsége - Salgótarján - Somoskőújfalu - (Szlovákia)
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20170630
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 17. Feb 2018 20:28

Papier znesie veľa, rovnako ako náš s D a RC...
Prečo si poniektorí myslia, že maďari chcú mať (a majú na to) aby mali 5-6 S-J prepojení? Nečítal som o nikom kto by mal záujem importovať "obánizmus", aby zázračne zbohatli ;)
Ak by o 10-20 rokov predstalen prebudovali 21 na RC by sme my vedeli dostavať druhý polprofil R2.
Škoda sa tu vyjadrovať... každý vidí len nové diaľnice a RC no nevidí 50 rokov zanedbanú údržbu. Ak sa nezmení naše uvažovanie tak cca po roku 2030 sa vráti 1/3 ciesť do kategórie prašných komunikácií.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod tomenmen » 17. Feb 2018 20:33

S údržbou je ten problém, že stojí peniaze. Ak by vláda chcela aby ľudia platili viac peňazí za údržbu, tak sa budú pýtať prečo majú platiť keď ani poriadne cesty nie sú. Som si takmer úplne istý že keď sa urobia tie najhoršie úseky RC a D, môžeme očakávať zavedenie mýta aj pre osobné vozidlá. A to nebude isto nízke, z toho už nejak tú údržbu zvládnu aj rozkradnúť aj zaplatiť.
tomenmen
diskutujúci
 
Príspevky: 96
Založený: 26. Apr 2016 14:51

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod milan_KM » 17. Feb 2018 20:56

Podstatné je však aby sa na 71ke začalo s prípravou obchvatov a lokálnych narovnaní pre vyššiu návrhovú rýchlosť a MUK. Aby sme o tých 20r mali pripravenú úpravu keď si to budu intenzity vyžadovať. Ale hlavne nech politikov ani nenapadne sem natrasovať RC lebo sa jej tu nikto nedočká ani o 100r...
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod expwy » 18. Feb 2018 09:51

Vlados napísal:.. každý vidí len nové diaľnice a RC no nevidí 50 rokov zanedbanú údržbu. Ak sa nezmení naše uvažovanie tak cca po roku 2030 sa vráti 1/3 ciesť do kategórie prašných komunikácií.

Túto vetu vytesať do kameňa !!!
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 18. Feb 2018 11:05

Podpis zmluvy november ?? To idu natahovat ako gumu v gatiach.. ako pocitam tak pocitam ak predkladanie ponuk je polka aprila tak na vyhodnotenie a popripade doziadania tak sme niekde koniec max jula... co chcu riesit 4-5m ??
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 18. Feb 2018 11:23

expwy napísal:
Vlados napísal:.. každý vidí len nové diaľnice a RC no nevidí 50 rokov zanedbanú údržbu. Ak sa nezmení naše uvažovanie tak cca po roku 2030 sa vráti 1/3 ciesť do kategórie prašných komunikácií.

Túto vetu vytesať do kameňa !!!


Kazdy pozdlz D1+D3 chce len nielen nove dialnice ale vsade este aj tunely. Nikto uz nehovori o tom, ze tie tunely nie su drahe len na postavenie, ale draha je potom aj ich udrzba a prevadzka. Vyrataj si, kolko nas teraz stoji ich prevadzka+udrzba v porovnani s tym, ak by bol postaveny jeden tunel Soroska a poprepajane Rkami+1kami cele Slovensko. Ale to radsej nie, co? Vlados - odbornik na setrenie na R2 KE-ZV.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2018 11:41

DrX, neviem prečo máš pocit že som pozdĺž D1+D3. Aktuálne som pri Lučenci. Z RV si v LC za hodinu, z KE za 2. Príď na kávu, myslím to vážne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod expwy » 18. Feb 2018 14:16

DrX napísal:Kazdy pozdlz D1+D3 chce len nielen nove dialnice ale vsade este aj tunely. Nikto uz nehovori o tom, ze tie tunely nie su drahe len na postavenie, ale draha je potom aj ich udrzba a prevadzka. Vyrataj si, kolko nas teraz stoji ich prevadzka+udrzba v porovnani s tym, ak by bol postaveny jeden tunel Soroska a poprepajane Rkami+1kami cele Slovensko. Ale to radsej nie, co? Vlados - odbornik na setrenie na R2 KE-ZV.

To akože tunel Soroška by spasil Slovensko miesto D1? :lol:

Nie som proti tunelu Soroška ani Plešivec ani Sliač a radšej ako estakádový (17,5), ktorý višiel z procesu EIA, alebo povrchový variant, ktorý rozseká údolie Krivánskeho potoka na nepoznanie by som bol za optimálny variant s 2 krátkymi tunelmi.
D3 úsek KNM - CA sa pripravuje ako rozšírenie terajšej cesty I. triedy.
Diaľnice majú viesť v trasách medzinárodných koridorov (TEN-T core) a súčasne tam, kde si to vyžadujú intenzity dopravy. Ďalej mimo týchto koridorov, kde má ťah nadregionálny význam a kde si to vyžadujú intenzity premávky napr. BA -DS. A naopak nikde nie je napísané, že v koridore, v ktorom má viesť v budúcnosti diaľnica a sú tam nedostatočné intenzity, nemôže byť situácia riešená iným vhodným spôsobom ako diaľnicou.

ALE tvrdím, že budovať tunel Soroška v tomto čase a ešte k tomu v polovičnom profile je neefektívna investícia. Treba pár rokov počkať a postaviť ho rovno na plný profil. Totižto dlhý obojsmerný tunel, ak má byť bezpečný, bude stáť skoro rovnako ako plný profil.

Náklady na prevádzku dlhého tunela s obojsmernou premávkou
- polopriečne vetranie,
- s odsávacou šachtou a
- únikovým tunelom

budú porovnateľné ako 2 plnohodnotných rúr
- pozdĺžne vetranie s piestovým efektom - tzv. samovetrací,
- bez únikového tunela a
- hlavne bez odsávacej šachty.

Ale toto vôbec nie je o tuneloch ale pojme rýchlostná cesta. Všetky R-ky sú blbosť a celý Nový projekt výstavby D a R + v znení jeho doplnkov bola najväčšia tragédia SK, že Dzurinda vôbec takéto niečo v roku 2001 vymyslel. Dnes to vidíme v priamom prenose, všetky dôležité polovičné profily (Horná Nitra, Orava, južné SK, Šariš apod.) už dávno mohli stáť resp. sa pripravovať ako preložky ciest I. triedy, keby ich nezbrzdil FETIŠ zvaný rýchlostná cesta v polovičnom profile. Dobre, nechcel som to sem dávať, ale PREČO?

Lebo napr. cestu I. a II. triedy netreba do 10 km posudzovať procesom EIA, ale od 5 do 10 km len zisťovacím konaním a do 5 km vôbec, lenže to isté s názvom RC už podlieha povinnému posudzovaniu ako diaľnica/RC a následne v ďalších povoľovacích procesoch treba na všetky zmeny robiť posudzovanie podľa § 8a zákona č. 24/2016 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie.
http://www.epi.sk/zz/2006-24#prilohy
Príloha č. 8 k zákonu č. 24/2006 Z. z.
položka č. 13

Kedy to už pochopíme, že si sami sebe robíme len zle. Šak EK, Jaspers a útvar HzP sa z nás smejú akí sme blbí. :lol:
To nám na plnú hubu majú povedať, že oyebávate samých seba? Šak nám stále našepkávajú, HALÓ diaľnice už skoro máte vybudované a miesto niečoho čo voláte RC stavajte lacnejšie cesty I. triedy, ktoré netreba tak striktne posudzovať a kľudne môžu byť aj v parametre 24,5/100.
Viď Nemecko B6n, B15n a podobné cesty

Prečo by miesto R2 u nás nemohla byť taká I/16n v šírkovom usporiadaní 2+1? Bez posudzovania EIA a ďalších prieťahov v ostatných konaniach?
Lebo u nás v doline sa to musí volať R2 - choré... :cry:

Ale späť k téme R2 Kriváň - Mýtna:
EK napadne proces EIA a tento úsek nebude ani o 10 rokov, veď MŽP SR pod nátlakom NDS a dohode 2 svojich ministrov "Most-Híd" porušili zákon EIA a európsku legislatívu - viď vyššie. Toto bude Turany Hubová na južnom SK.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Trochu rozsiahle O. T. k R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod KN.SK » 18. Feb 2018 17:30

rastislav5 napísal:
Vlados napísal:Arpi klame... je rovnaký populista ako jeho predchodcovia. Maďari nepočítajú s plným profilom až po hranice.

S plnym profilom mozno nie, ale pocitaju az na hranice s cestou dialnicneho typu R. Pozri napr. tu:
R21: M3 Hatvan térsége - Salgótarján - Somoskőújfalu - (Szlovákia)
https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20170630
To https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... t=20170630 je z roku 2003 (2003. évi XXVI. törvény). Nečítal som to celé, ale takto sa to zve: 2003. évi XXVI. törvény az Országos Területrendezési Tervről/Zákon č. XXVI z roku 2003, t. j. zákon O štátnom "územnom plánovaní" (kalk: o štátnom pláne územného riešenia; kto vie presný slovenský ekvivalent, nech to opraví...). Tam sa ešte spomína Tebou uvedená R21, ale ak dobre viem, tak je už vyňatá z maďarských RC, pozri i tu: https://hu.wikipedia.org/wiki/21-es_f%C5%91%C3%BAt_(Magyarorsz%C3%A1g) [ viewtopic.php?f=21&p=205269#p205215 ]. Mne sa zdá z tohto textu, že "skapacitnenie" plánujú po Š-T., ale môžem sa mýliť alebo ešte oni môžu prehodnotiť plány. :wink:
Ale je tam odvolávka na 2013. évi CCXXIX. törvény/Zákon CCXXIX z roku 2013, kde je 1/1. melléklet a 2013. évi CCXXIX. törvényhez: „1/1. melléklet a 2003. évi XXVI. törvényhez, čiže príloha k z. CCXXIX z roku 2013 - 1.1.: ktorou sa mení „príloha 1/1. k zákonu č. XXVI z roku 2003, a tam nie je žiadna zmienka o žiadnej R, teda ani o R21. Tu sa spomína len "obyčajná" hlavná cesta č. 21. (Neskôr niektoré znovu oživili, ale o R21 ja neviem, ani sa mi nechce teraz hľadať.) Tu je https://mkogy.jogtar.hu/?page=show&docid=a1300229.TV (Ide o zákon, ktorým sa upravujú staršie zákony).

Ináč tam spomínajú ďalej v oboch textoch (už je to ale trocha väčšie odbočenie O.T.) i:
1.2. Vasúti hidak/Železničné mosty
1. Komárom - (Szlovákia)/Komárom - (Slovensko) [neviem, že by sa mal stavať, v 80. rokoch XX. st. bol v pláne - železnično-cestný za Váhom, t. j. vo východnej polohe.]
len nie je tam o tom (ani o cestách) nič presné písané, aspoň som to ja nepostrehol. Mne je ten suchopárny jazyk zákonodarcov trochu ťažkočitateľný. Samá odvolávka, no hlavolamový labyrint. :roll:
Ja som to pochopil tak, že je to "zoznam" rôznych "prvkov" v rôznych sieťach. Bez konkrétnych lehôt.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 18. Feb 2018 18:56

Nie som proti tunelu Soroška ani Plešivec ani Sliač a radšej ako estakádový (17,5), ktorý višiel z procesu EIA, alebo povrchový variant, ktorý rozseká údolie Krivánskeho potoka na nepoznanie by som bol za optimálny variant s 2 krátkymi tunelmi.


z procesu eia vysiel estakadovy variant v sirke 22,5, cize to co sa vtedy stavalo aj na R1. samozrejme to iste bolo navrhnute na celom useku zvolen-lovinobana. nakolko aj zvolen-krivan sa staval ako 24,5 nie je to ziadny problem.

v eia sa vseobecne pise ze od km 6,00 Neurčitosti, ktoré sa v procese hodnotenia vyskytli, je potrebné vyriešiť v ďalších stupňoch projektovej prípravy stavby. , dalej je opis jednotlivych casti podla km, nas zaujimaju tieto

V km cca 26,0 - 28,0 úsek Podkriváň
je trasa vedená variantne v troch variantoch (červený, modrý, zelený) v spoločnom koridore, len s rozdielnym výškovým vedením vzhľadom na ďalší úsek. Odporúčame v nadväznosti na predchádzajúci úsek a pokračovanie v ďalšom úseku modrým variantom (pozn. estkadadovy). Na základe pripomienok obce v ďalšom stupni PD preveriť v cca km 26,5-27,5 pre odporučený variant nevyhnutnosť demolácií rodinných domov, ktoré sú v kolízii s trasou,
V km cca 28,0 - 32,0 - úsek Píla – Mýtna
je vedená v troch variantoch, pričom červený a zelený variant sú tunelové, modrý variant je vedený v údolí Krivánskeho potoka. V tomto úseku sa uprednostňujú tunelové varianty, ktoré rešpektujú územnú ochranu PP Krivánsky potok a zachovanie migračnej trasy vysokej zveri z Poľany smerom do Maďarska.


cize ako potom mohlo prejst UR s estakadovym variantom :?: samozrejme migracne trasy ostanu zachovane aj pri estakade v kombinacii so zarezmi.

D3 úsek KNM - CA sa pripravuje ako rozšírenie terajšej cesty I. triedy.


jeden buduci usek nic nemeni na fakte ze na megalomanske D1-D3 sa preinvestovali take peniaze ze len na zostihleni parametrov sa dalo usetrit na velkoplosne opravy jedniciek mozno aj ich vacsie reko. je smiesne setrit na smerovom a vyskovom vedeni ciest a zaroven navrhovat 2 rury tunelov.

Diaľnice majú viesť v trasách medzinárodných koridorov (TEN-T core) a súčasne tam, kde si to vyžadujú intenzity dopravy. Ďalej mimo týchto koridorov, kde má ťah nadregionálny význam a kde si to vyžadujú intenzity premávky napr. BA -DS. A naopak nikde nie je napísané, že v koridore, v ktorom má viesť v budúcnosti diaľnica a sú tam nedostatočné intenzity, nemôže byť situácia riešená iným vhodným spôsobom ako diaľnicou.


1) po lovinobanu je to efektivne riesenie co potvrdilo aj tak kriticka institucia ako je ineko

2) soroska vedie cez narodny park, potom cim zavana kritika tunela :?: ked pri krivani, turanoch, donovaloch a neviem kde vsade sa ochrana prirody stava nastrojom za blokovanie usekov, je tiez zaujimava "dojemna starostlivost" a obavy kvoli 6k intenzitam, ked vieme ze jedna rura je do 20k. naopak plny profil pri mytnej kde su teraz intenzity okolo 10k a pojde fakticky o pokracovanie suvislej R s potencialom postupneho navysovanie je tercom kritiky. ciste hadzanie polien pod nohy. tu dnes nejde o naklady na prevadzku, ide o naklady na vystavbu a uspora 20-30 percent pri 300M nie je zla.

3) ostatne useky R2 su v takom stadiu pripravy a intenzity su take ze kludne sa mozu riesit ine vhodne sposoby, to iste R3 alebo R4 od PO k hranici. ale kedze vieme ze na zvysku trasy R2-3-4 je min. 20 vacsich obci a miest ktore cesta pretina ich stredom a mnohe dalsie ktore zasahuje si tazko predstavit ine riesenia ako prelozky. skus niektorej s tychto obci a miest navrhnut rozsirenie na 2+1 jej stredom. myslis ze to bude vhodne riesenie :?: prosim o odpoved, ak nepride budem to povazovat za neochotu debatovat.

To nám na plnú hubu majú povedať, že oyebávate samých seba? Šak nám stále našepkávajú, HALÓ diaľnice už skoro máte vybudované a miesto niečoho čo voláte RC stavajte lacnejšie cesty I. triedy, ktoré netreba tak striktne posudzovať a kľudne môžu byť aj v parametre 24,5/100.


preco nenasepkavali ze minut 700M ktore ani nestacili na celu D3 bola blbost. teraz su ZRAZU strasne osvietene, zrovna ked na D1 sa prakticky dokoncuje. dzin bol vypusteny z flase a nie kazdy bude ochotny pristupit na ine riesenia. polsko stavia aj RC ako beziacom pase, cesko a madarsko maju 4-6 DIALNIC nieze RC. kde je jaspers, kde je EK :?:

este by ma zaujimalo co hovori jaspers na 900M za 14 km turany-hubova, a 300M za 10 km brodno-KM :?:

PS. stale nechapem ze ako zastavi EK usek na ktory sa neziadaju fondy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod fh » 18. Feb 2018 19:44

Vlados napísal:DrX, neviem prečo máš pocit že som pozdĺž D1+D3. Aktuálne som pri Lučenci. Z RV si v LC za hodinu, z KE za 2. Príď na kávu, myslím to vážne.


DrX je šváb zalezený vo Švajčiarsku, tu sa hrá na Košičana z Gemera.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Trochu rozsiahle O. T. k R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod rastislav5 » 18. Feb 2018 20:14

KN.SK napísal:Nečítal som to celé, ale takto sa to zve: 2003. évi XXVI. törvény az Országos Területrendezési Tervről/Zákon č. XXVI z roku 2003, t. j. zákon O štátnom "územnom plánovaní" (kalk: o štátnom pláne územného riešenia; kto vie presný slovenský ekvivalent, nech to opraví...).

Nie som odbornik na madarsku jurisdikciu, ale ak je zakon platny, je jedno, z akeho je roku. Ze bol novelizovany je zrejme z toho, ze sa v paragrafe 31/A uvadzaju roky 2013 a 2017. Prilozene mapy su z roku 2013. A aj samotny paragraf 31/A vznikol novelizaciou, ked medzi paragrafy 31 a 32 potrebovali vsunut novy paragraf (aspon na Slovensku je cislovanie paragrafov v povodnom zakone bez pismen).
No a nad zakonom vlavo hore je uvedena platnost od 30.6.2017 - preto predpokladam, ze zakon je platny. Vpravo hore je zasa odkaz "Prejdite na sucasny stav zakona" a tento zakon s platnostou k 18.2.2018 hovori rovnako o R21 az po slovenske hranice. https://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc. ... 0300026.tv
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod expwy » 18. Feb 2018 20:43

devil napísal:cize ako potom mohlo prejst UR s estakadovym variantom :?: samozrejme migracne trasy ostanu zachovane aj pri estakade v kombinacii so zarezmi.

8a v procese ÚR ako adekvátne alternatívne riešenie

devil napísal:skus niektorej s tychto obci a miest navrhnut rozsirenie na 2+1 jej stredom. myslis ze to bude vhodne riesenie :?: prosim o odpoved, ak nepride budem to povazovat za neochotu debatovat.

O prieťahoch obcami tu nikdy nepadlo ani slovo. Celá moja debata bola vždy o preložkách, o nezmyselnosti šírky 11,5 v 2-pruhovom usporiadaní a že pridaním 2 metrov môžeme mať komfortný striedavý 3-pruh a hlavne podstata, čo som sa snažil povedať v predchádzajúcom príspevku, že parametrami ide len o preložku cesty I. triedy a to, že ju honosne voláme RC, nám robí len zbytočné problémy.

devil napísal:preco nenasepkavali ze minut 700M ktore ani nestacili na celu D3 bola blbost. teraz su ZRAZU strasne osvietene, zrovna ked na D1 sa prakticky dokoncuje. dzin bol vypusteny z flase a nie kazdy bude ochotny pristupit na ine riesenia. polsko stavia aj RC ako beziacom pase, cesko a madarsko maju 4-6 DIALNIC nieze RC. kde je jaspers, kde je EK :?:

TEN-T core koridor a intenzity neporovnateľné so Soroškou 6000 skv/24hod, samozrejme okrem precedensu D3 Svrčinovec - Skalité, ktorý pregĺgali dlho a nevedeli to stráviť, ale po dohode s Poľskom to nakoniec pustili. Jaspers nemá nič proti diaľniciam tam, kde to má opodstatnenie. Pre nich RC je to isté čo diaľnica, a to isté aj pre proces EIA a európsku legislatívu. Stále hovorím o polovičných profiloch, že to zbytočne honosne voláme RC - a to je jediný kameň úrazu, ešte k tomu v debilných parametroch 11,5.

devil napísal:este by ma zaujimalo co hovori jaspers na 900M za 14 km turany-hubova, a 300M za 10 km brodno-KM :?:

Samozrejme, že sú ZA. Toto je pre nich ukážkový príklad pre celú EÚ ako sa má robiť proces EIA a primerané posudzovanie Natura 2000. Berú to ako učebnicový príklad najprv ako sa to nemá robiť a potom ako za ich pomoci sa to zvládlo ukážkovo. Celý Brusel o tom hovorí ako o perfektnom procese Turany Hubová. Brodno KNM berú ako súčasť TEN-T core a nemajú s tým problém, dokonca hovoria, že celá D3 už mala dávno byť hotová.

devil napísal:PS. stale nechapem ze ako zastavi EK usek na ktory sa neziadaju fondy.

Financovanie je irelevantné. To je úplne jedno z akých zdrojov sa niečo bude financovať. Tu bola porušená európska a domáca legislatíva precesu EIA.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2018 21:30

devil napísal:
Diaľnice majú viesť v trasách medzinárodných koridorov (TEN-T core) a súčasne tam, kde si to vyžadujú intenzity dopravy. Ďalej mimo týchto koridorov, kde má ťah nadregionálny význam a kde si to vyžadujú intenzity premávky napr. BA -DS. A naopak nikde nie je napísané, že v koridore, v ktorom má viesť v budúcnosti diaľnica a sú tam nedostatočné intenzity, nemôže byť situácia riešená iným vhodným spôsobom ako diaľnicou.

1) po lovinobanu je to efektivne riesenie co potvrdilo aj tak kriticka institucia ako je ineko

aké efektívne riešenie? aj dnes (a vlastne ako vždy) keď som prechádzal úsek R2 Zvolen-východ - Kriváň tak ľavý pruh zýval prázdnotou. nakoľko je cesta oplotená tak sa tam ani srnky nemôžu špacírovať. len peniaze vyhadzujeme...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 18. Feb 2018 21:53

vlados tak to daj v pondelok.. aspon sa svk konci za Krivanom.
Zv- LC - plny profil
LC- Moldava 1/2

Soroska ked stavat tak fakt 2rury a mat pokoj

Moldava - KE - plny profil
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2018 22:10

ak ideme stavať súvislý ťah, "trošku" dlhší ako Pr1bina, tak som za všetkými 10timi. ale ak budeme postaviť len 20-30km tak potom radšej postavme skromnejšií polprofil a postavme toho viac. aký má zmysel, že po Kriváň máme kapacitu 60tisíc vozidiel a od neho 20? to isté ak tu hranicu posunieme po Tomášovce?
(stavajme postupne ak na to máme a keď sa vyčerpá kapacita tak cestu rozšírme, samozrejme ak na to budeme mať. žiaľ do 2040 nehrozí ani polprofil v úseku ZV-KE.)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 18. Feb 2018 22:35

tak radsej mat menej a kvalitne tam kde treba ako vsetko a nic neriesiace.. naco robit 1/2 tam kde mam 1triedu kt je kvalitna
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2018 22:45

veľmi zjednodušene: tam kde je len jednotka (1+1) tam je kapacita 20t. tam kde bude jednotka (1+1) a plný profil bude kapacita 60t. tam kde bude jednotka (1+1) a polprofil (1+1 alebo 2+1) tam bude kapacita 40t.
nie je vhodné aby existoval tak ostrý prechod nakoľko tam kde bude dostatočná kapacita tak nebude môcť byť využívaná nakoľko kapacita nasledujúceho úseku nebude motivčný faktor pre využívanie danej trasy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 19. Feb 2018 00:27

fakt totalne psycho tento Vlados. Iste je, ze na R2 idu omrvinky, a ziadne setrenie tu nepomoze ziadnemu inemu useku. Cize cim viac sa toho postavi rovno v plnom profile, tym lepsie. Nateraz je celkom dobra perspektiva, ze LC-BA bude suvisla 4-prudovka. Zvysok ked sa vyriesi par bodovych zavad (hlavne Soroska) bude uz pre zakladne spojenie KE-BA znesitelny.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 19. Feb 2018 00:42

R2 minimalne po LC musi byt plny profil, za LC sa odbocuje na juh cez Filakovo do Madarska a premavka je o nieco nizsia,
ale zas keby bola cela R2 postavena v plnom profile, premavka sa zvysi lebo by to bola kratsia alternativa k D1 BA-KE.
K tej madarskej "R21" chodim tade casto, nie je to Rka len jednotka 21 aj ked ma miestami vacsinou 110km/h
(to je v madarsku maximalna rychlost na Rku) ale zas miestami len 60km/h cez dediny a ma 4 kruhace!, tie by Rka nemala.
A zatial to vyzera ze madari riesia len Hatvan (M3) - Salgotarjan a dalej k hranici so SR nic (a u nas to je este do LC tiez kusisko).
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 259
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod i15 » 19. Feb 2018 07:21

Vlados určite veľmi ťažko znášaš fakt, že pri Kútoch nie je 20000 vozidiel ani po 40 rokoch prevádzky :) Ale píšte si čo chcete... ak sa podarí úspešne rozostavať Mýtna - Tomášovce v plnom profile, tak nikto nebude taký blbý, aby staval Kriváň Mýtna v polovičnom profile, alebo aby bol poloprofil na zvyšných 6 km po Lučenec. Takže plný profil ZV-LC bude :P Podobne, úspešné rozostavanie 1.etapy R4 okolo PO hrá silne v prospech toho, aby sa stavala aj druhá a v plnom profile
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 19. Feb 2018 09:23

len do mňa, nakoľko nemyslím ako sebec. ak sa splnia vaše sny, tak to pôjde len a len na úkor iných okresov. nemám k tomu čo viac dodať.
mimochodom ešte nie je jasné, či sa tento úsek bude vôbec stavať. nebude to jasné minimálne do konca mája 2018. povedal by som, že hlavne ponúknuté ceny rozhodnú.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.