R2 Mýtna - Tomášovce

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 07. Dec 2018 13:31

Kedysi dávno boli dostupné dokumenty vrátane trasovanie, rezov a pod. Bolo tam jasne vidno aká je to magalománia, napr. ako pri Sverepci. Etakáda sa dala skrátiť na polovicu, len by tam bolo stúpanie na hranici normy. Jasné, ako pri D1 tak ani pri R2 nie je nutné rozumne šetriť. (Taká Granvia na R1 sa tým nemala najmenší problém a pritom mala zaplatené královsky.)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod 1mmortal2 » 07. Dec 2018 13:33

1mmortal2
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 443
Obrázky: 37
Založený: 28. Dec 2007 18:34
Bydlisko: Trencin

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod jarino » 07. Dec 2018 13:37

S tým nemôžem súhlasiť.
Turany - Hubová je iný príklad. Tam EIA vždy rozhodlo v prospech Korbeľky ale kompetentní robili niečo iné. Pritom ušetrenie financií bolo veľmi otázne (áno, odhadované náklady boli 750 vs. 900 miliónov, ale pri údolnom nerátali ďalšie oaptrenia počas výstavby pri zosuvoch) a nakoniec sa ukázalo, že aj času.
V tomto prípade či sa bude stavať estakáda alebo povrchový variant, tak zásah do ŽP bude. Preto NDS má to enviromentálne kritérium. Z dlhodobého hľadiska zásah estakádneho variantu bude menší, avšak práve nová EIA mala posúdiť, či vhodné opatrenia by nedokázali zlé vplyvy potlačiť. Výsledkom by bola oveľa nižšia cena. Nevýhodou oddialenie výstavby možno o 2 roky.
Nespochybňujem, že estakáda mala právoplatnú EIA. Aktuálne prebieha ďalšie konanie, ale oproti optimalizovanému variantu je to formalita.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 07. Dec 2018 13:52

Suhlasim, ze je to zbytocna megalomania. Ale este stale je fakt, ze ak vam vsetkym nevadila minulorocna ovela vacsia megalomania D1 JZ PO, tak vam nemoze vadit ani toto tu. A ja som si nevsimol, ze by ste pozadovali prehodnotenie a preprojektovanie JZ PO, ci? Tak teraz si zbytocne neopotrebovavajte klavesnice...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 07. Dec 2018 14:00

Opäť klameš. Vadila mi magalománia pri Prešove. Neviem kto tu stále neopotrebováva klávesy "slovenka".
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 07. Dec 2018 14:05

Tak mi ukaz, ako si proti megalomanii pri PO bojoval. Prstom v nose? :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 07. Dec 2018 14:14

Nájdi si na tomto fóre, je to verejne prístupné. Nemienim sa doťahovať s klamárom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod jarino » 07. Dec 2018 14:20

DrX napísal:Tak mi ukaz, ako si proti megalomanii pri PO bojoval. Prstom v nose? :-)

Mal som ukradnúť mačetu v múzeu a zaklať prvého stavbára na stavbe či ako si ten boj predstavuješ? :lol:
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 07. Dec 2018 15:02

Tam EIA vždy rozhodlo v prospech Korbeľky ale kompetentní robili niečo iné.


aj tu EIA rozhodla v prospech estakady s tym ze uz estakada bola isty kompromis pretoze bol variant s TROMI, resp. DVOMI aj ked kratkymi tunelmi. estakada je environmentalne setrnejsi variant ako povrch. som presvedceny ze ziadna ina EIA nema sancu.

usetrit sa najviac dalo tak ako som uz x-krat pisal, a to postavenim estakady v polovicnom profile a s 3. pruhom na stupanie. nieco na sposob ozdany. v zasade mi nevadilo ani 17,5 - voci tomu bolo zase povstanie projektantov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod crossland » 09. Dec 2018 02:43

pokial viem cely usek Krivan Lovinobana uz bude a je rozhodnuty EU komisiou ako plny profil, a tak sa aj bude staviat, tu sa nie je co dohadovat, ostatna R2 na vychod, uvidime, ale ja som za celu R2 v plnom profile, tak ako aj sever aj juh slovenska si zasluzi plnohodnotny plny profil,pokial chceme prilakat aj na juh nejakych investorov, toto je povinnost. o tom bez debat! tie male usetrene ciastky su ajtak zanedbatelne a kazda R by mala mat 4 pruhy, ako dialnica, to by malo byt pravidlo. a basta a viac sa nebavit lebo potom sa tu budu prizivovat take zmyje ako hodnota za penaaze a pod certovske spolky ktorym by som zakonom zakazal cinnost a odstavil ich najradsej! doteraz spravili viac skod jak uzitku
crossland
návštevník
 
Príspevky: 28
Založený: 26. Nov 2018 06:25

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod JaNY » 09. Dec 2018 03:51

Tvoj nazor tu postujes ako prehlasenie. Nabuduce skus jemnejsie a az by si bol sponzor R2 urcite by tvoj prispevok vyzeral inac.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 09. Dec 2018 09:16

crossland, Kriváň-Lovinobaňa jazdím často a veľmi dobre poznám R2 až po KE. nevidím tam potrebu plného profilu. na plný profil by som staval, kde rozdiel medzi polovičným a plným by bol zanedbateľný - dlhé estakády (spoločné pre oba jazdné pásy) a tunely. niekede za 20, niekde za 40 rokov bude plný profil a niekde možno nikdy. Slovensko nie je len R2...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Rotavator » 09. Dec 2018 11:34

Netreba zabúdať na medzinárodné prepojenie s Maďarskom. Stálo by za zmienku rozdeliť rovnako ako tento úsek aj úsek po Ožďany. A teda po Lučenec - Opatová by sa potiahlo ešte nenáročných 6 km v plnom profile, za dobrú cenu výstavby a ukončilo by sa to poriadnou križovatkou! Ďalej na Košice od Lučenca sú citeľne menšie intenzity, a aj existujúce obchvaty sú v polovičnom profile, čiže treba zvážiť, či t.č. nestačí dorobiť na problémových miestach len obchvaty, ako stavať nový polovičný profil, nie to ešte plný profil.
Rotavator
návštevník
 
Príspevky: 23
Založený: 23. Nov 2017 22:30

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod jarino » 09. Dec 2018 13:57

crossland napísal:pokial viem cely usek Krivan Lovinobana uz bude a je rozhodnuty EU komisiou ako plny profil

Im to môže byť viac-menej jedno, oni to platiť nebudú, keďže CBA nehovorí v prospech plného profilu.
Inak dnes bol v RTVS minister financií a vyjadroval sa aj k R2, že Soroška vychádza na jednu rúru a tento úsek na polprofil.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod KN.SK » 09. Dec 2018 22:07

crossland napísal:••• potom sa tu budu prizivovat take zmyje ako hodnota za penaaze a •••
Nebuď taký tvrdý na ne/nich. :wink:
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod jarino » 10. Dec 2018 00:14

devil napísal:
Tam EIA vždy rozhodlo v prospech Korbeľky ale kompetentní robili niečo iné.


aj tu EIA rozhodla v prospech estakady s tym ze uz estakada bola isty kompromis pretoze bol variant s TROMI, resp. DVOMI aj ked kratkymi tunelmi. estakada je environmentalne setrnejsi variant ako povrch. som presvedceny ze ziadna ina EIA nema sancu.

usetrit sa najviac dalo tak ako som uz x-krat pisal, a to postavenim estakady v polovicnom profile a s 3. pruhom na stupanie. nieco na sposob ozdany. v zasade mi nevadilo ani 17,5 - voci tomu bolo zase povstanie projektantov.

EIA v roku 2006 odporúčala uprednostniť tunelové varianty
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 10. Dec 2018 08:59

crossland, aktuálne nie si v šenku VI. cenovej, tak vol primeraný slovník!
neviem odkiaľ berieš informácie, že ministerstvo dopravy rozhodlo, keď je to čisto politické rozhodnutie. Ersek presadzuje svoj vlastný pomník ako Choma, Vážny, Prokopovič... nielen tento región potrebuje riešiť dopravu. mnohým vadilo, že D1 sa stavala na úkor rozvoja iných ciest (nielen RC), a teraz je to akože OK?
sorry, na ministerstve financií nemám kontakty, iba na doprave, na každý projekt ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod babar » 10. Dec 2018 12:18

Rotavator napísal:Netreba zabúdať na medzinárodné prepojenie s Maďarskom. Stálo by za zmienku rozdeliť rovnako ako tento úsek aj úsek po Ožďany. A teda po Lučenec - Opatová by sa potiahlo ešte nenáročných 6 km v plnom profile, za dobrú cenu výstavby a ukončilo by sa to poriadnou križovatkou! Ďalej na Košice od Lučenca sú citeľne menšie intenzity, a aj existujúce obchvaty sú v polovičnom profile, čiže treba zvážiť, či t.č. nestačí dorobiť na problémových miestach len obchvaty, ako stavať nový polovičný profil, nie to ešte plný profil.


Presne to napadlo aj mna, urobit nad Opatovou kruhac, tam sa doprava lame na Filakovo/Budapest a dalej RS/KE kde by mozno polprofil zatial stacil ale aj tak si stale myslim ze keby bola cela R2 v plnom profile pribrala by cast premavky BA-KE z D1.
Taliani maju viac tunelov okolo jedneho jazera ako mi na celom slovensku! https://youtu.be/cQb5CPNFOio
Obrázok používateľa
babar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 260
Obrázky: 22
Založený: 03. Máj 2014 15:39

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod nevo83 » 10. Dec 2018 12:31

Vlados chcem sa spytat teraz na ukor kt kraja resp miest sa postavi plnohodnotna R2 v dlzke 22km ?? v okrese na kt sa 30r z vysoka ****.
A ano suhlasim s Tebou, CROSSLAND treba schladit hormon, a udrziavat urcitu formu a uroven tohto fora, aj ked nesuhlasis s oponentom
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod milan_KM » 10. Dec 2018 12:57

Stále sa tu oháňate regionálnymi rozdielmi, ale nepočul som ani jednu požiadavku aby sa za prachy investované do R2 radšej poriadne zrekonštruovali/prestavali cesty prvej a druhej triedy, ktoré sú reálnymi nosnými prvkami regionu.... To by poslúžilo vyrovnávaniu rozdielov ďaleko viac. Ale nie stále len nariekate ako malé deti, ako veľmi treba paralelnú plnoprofilovú R2 k ceste, ktorá má do vyčerpania kapacity ešte hodne ďaleko.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2018 13:39

Prepojenie vychod-zapad SK a napojenie juhovychodu na dialnicnu siet je najzasadnejsi infrastrukturny problem, ktory tu je. Intenzity sa nasobne zvysia, kedze vsetci ti, co by tadeto prirodzene chodili, cestu obchadzaju cez Madarsko alebo naokolo blizsie.

A presne vsetko to co tu tvrdis plati aj pre D1. Napr Visnove: uplne by stacilo rozsirit existujucu cestu prvej triedy na 4-pruh, scasti po mostoch/v zarezoch, a problem mohol byt 30 rokov vyrieseny. Preco neplaces tam, nech to najvacsie luzerstvo v historii Slovenska, 20 rokov po trapnom prvom poklepani zakladneho kamena, uz konecne zrusia a spravia za to poriadnu 4-rudovu jednotku? Alebo pri megalomanskom obchvate PO? Alebo pri megalomaniach na D3, ked uz si odtial? To by sa potom dalo brat, ze to myslis vazne.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod devil » 10. Dec 2018 13:41

na R2 zatial este nebol postaveny usek ktory by mal zmysluplnu alternativu v podobe nejakej rekonstrukcie. to asi preto. kusok od lovinobane po tomasovce by sa tak dal riesit, to je asi tak vsetko.

robili sa aj nejake rekonstrukcie npr. ruzova osada ale nosne cesty I. tr. v BB kraji su v podstate len I/16 a I/66. ostatne su nosne bud okrajovo. taka I/72 bola predtym len cesta II. triedy.

EIA v roku 2006 odporúčala uprednostniť tunelové varianty


preto som pisal ze uz estakady boli kompromis. len pani co to maju na stole 1-2 roky to nechapu alebo to nemaju nastudovane.

crossland, poprosim vyjadrovat sa normalne... mas len par prispevkov. tiez nie som tu 24/7.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod Vlados » 10. Dec 2018 13:53

nevo83 napísal:Vlados chcem sa spytat teraz na ukor kt kraja resp miest sa postavi plnohodnotna R2 v dlzke 22km ?? v okrese na kt sa 30r z vysoka ****.
A ano suhlasim s Tebou, CROSSLAND treba schladit hormon, a udrziavat urcitu formu a uroven tohto fora, aj ked nesuhlasis s oponentom

Postaví sa napr. na úrok Košického kraja. Polprofil by ušetril 50-70 mil. a tie by mohli ísť na Bátka-Figa. Takto bude potrebné nájsť na plný profil po Tomášovce sumu X a následne na polprofil Bátka-Figa Y. Spolu je to X + Y, čo je určite viac ako X. Ak nie je vhodné aby Y išlo na Bátka-Figa, tak nech pôjdu napr. na Trebišov-Dvorianky, alebo v PO obchvat Strážskeho. Sú desiatky projektov na jednotkách, ktoré nemajú šancu na realizácie a nie len na východe... Problémom nie sú chýbajúce projekty/zámery, ale PENIAZE. Na cestách prvej a druhej triedy máme deficit až 1 mld.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod vladik67 » 10. Dec 2018 15:11

Vlados. No zase si pekne napísal, že problémom nie sú projekty /zamery (čo realne chýba aj s vykupenými pozemkami) ak by skrachovalo financovanie Višňového, čo si nechcem ani pripustiť. Tak by ihneď peniaze mohli byť využité na stavbu tých projektov na D1, ktoré sú pripravené. ale sam vieš čo je pripravené na D1, za Bidovcami len EIA. Prečo sa nestavia aj z rozpočtu a keď niečo nevyjde na D1, tak by sa presunulo na iný úsek. A prečo, keď v Poľsku riešia rýchlostné cesty cez paramerte RC na Slovensku je nemožno? Lebo práve nato by boli ako ušité úseky na R2 (tiež nosná podstatná cesta zo západu na východ) a pre R4 (napojenie severu z júhom na východe EU či PL s MR alebo lepšie povedané Baltické more s Čierným morom). Už len tak ako niektorí píšu naokolo bližšie, už aj ja s tým vďaka poniektorým diskutujúcim sa musím stotožniť, že je to predsa pravda.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 587
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

Odoslaťod DrX » 10. Dec 2018 15:55

Rotavator napísal:Netreba zabúdať na medzinárodné prepojenie s Maďarskom. Stálo by za zmienku rozdeliť rovnako ako tento úsek aj úsek po Ožďany. A teda po Lučenec - Opatová by sa potiahlo ešte nenáročných 6 km v plnom profile, za dobrú cenu výstavby a ukončilo by sa to poriadnou križovatkou! Ďalej na Košice od Lučenca sú citeľne menšie intenzity, a aj existujúce obchvaty sú v polovičnom profile, čiže treba zvážiť, či t.č. nestačí dorobiť na problémových miestach len obchvaty, ako stavať nový polovičný profil, nie to ešte plný profil.


Netreba zabudat, ze ak by bolo RC spojenie Kosice-Lucenec/Filakovo a Lucenec/Filakovo-Madarsko, tak by praveze zacalo byt zajimave aj jazdit Kosice-Budapest tadialto, teda po Slovensku. To uz nehovorim o tom, ze na Madarsku M1 by to bolo po dostavbe nasej R2+R7 najkratsie tadial.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.