Moderátor: Moderátori
Jonathan napísal:a jednoduchost stavby znamena, ze sa museli vykupit dalsie pozemky dalej od zeleznice aby sa tam vosli aj rampy. A NDSke ostanu pozemky medzi dialnicou a zeleznicou a bude tam pestovat kukuricu
Vlados napísal:cPalo napísal:Ad1 22km, ale 2 dediny
Ad2 tam železničné priecestie nie je
aj keby niečo také bolo, tak pri nútenom schádzaní z D sa priebežne obmedzuje rýchlosť, či už si videl 130 a dole?
Medzi MÚK Mýtna a I/16 je úrovňové železničné priecestie... babar, správna otázka.
Ako viem nie je v pláne spevnenie cesty III/2632, takže pár uzávierok estakády a tá cesta v Mýtnej sa rozpadne. Ak sme už chceli nejaké núdzové riešenie, tak sme mali ponechať dočasné napojenie pred Mýtnou, ktoré by sa využívalo jedine pri nehodách/uzávierkach.
Vlados napísal:cPalo, dratie malo zmysel. To kde si pozeral bude dočasné napojenie, ktoré sa má po dokončení úseku Kriváň - Mýtna zrušiť.
DrX napísal:No to ste si fakt nasli NEproblem, ktory tu "riesite". Bavime sa o MUK, ktoru je vidno tu https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 589455125/ v case okolo 1:45. Je jasne, ze most sa tam musel stavat tak jak tak, aby sa to s tou cestou krizovalo. Cize to, ze pridali dve vyjazdove a dve zjazdove rampy, moze dokopy tvorit tak 0.01% celkovej ceny stavby. A ani ziadnym vodicom to nemoze nijak zavadziat, kedze je to jediny zjazd v okruhu 10km, takze ziadne rusive vplyvy tam nebudu. A aj ked nebude super vytazeny, urcite sa aj nim zvysi vyuzitie tej dialnice, takze je to len bonus, a je to aj ekologicke, ze auta nebudu musiet zachadzat, ked uz tam ta dialnica ide.
Fakt sa zabavam na tom, ako sa tu Vlados na takych veciach vybija, ale to, ze na D1 PO sa pre 8km dialnice stavia 16km (ci kolko) komplikovaneho betonoveho bludiska a je to zatial najdrahsie psycho na D1, s tym sme vsetci spokojni (o 8km tuneli, ktory "riesi" zatacku na rovine pri rieke v lese, a ktory uz 25 rokov traumatizuje celu dialnicnu vystavbu na SK, ani nehovoriac...).
DrX napísal:Preco by sa MUK mala dobudovavat neskor? To by praveze boli vyhodene peniaze - je urcite lacnejsie robit to rovno naraz.
Samozrejme, ze je to ekologickejsie - nikto ta nenuti ist po dialnici rychlejsie ako po 1ke. A uz len to, ze tie auta, ktore nepotrebuju ist do Mytnej, do nej nepojdu, je obrovsky ekologicky prinos pre tu oblast.
D1 PO je presne uplne iny sudok v tom, ze je to 100x drahsie, ale nejak s tym je Vlados spokojny. To ze je to krizovatka dialnic a 100tis mesto je presne porovnatelne s krizovatkou D1xR2 pri KE (240tis mesto), kde uplne stacilo postavit jednoduche 3 ramena a jeden kruhak za 10tinu ceny. Alebo sa fakt chces robit hlupy?
O 8-km tunelovom psychu ani nema cenu hovorit. A samozrejme, ze aj za sucasnych podmienok je ovela lepsia moznost tunel zrusit a tahat po povrchu tahat pozdlz sucasnej cesty. Jednak to este stale vyjde lacnejsie, nez ta dostavba (ktora bude urcite aspon 300mil EUR) a jednak prevadzka toho 8km tunela bude mega draha.
mireceq napísal:MUK mytna je velmi "dietna", ten most nad cestou na Divin by tam bol tak ci tak, v podstate su to len 4 rampy a 2 male kruhace. Podla mna neni co riesit, je to "vela muziky za malo penazi".
Setrit sa dalo inde, napriklad uz omielanom superdlhom luxusnom moste nad cestou prvej triedy, ten rozdiel v cene (ak by 1/2 dlzky mosta nahradili nasypom) by mozno aj pokryl cenu MUK Mytna...
cPalo napísal:Ja netvrdím, že je to veľa peňazí, iba, že to netreba vôbec. A ak by pol mosta pokrylo cenu MUK a MUK je lacná, tak potom ten polmost je lacný tiež. Ale dôležité je, že momentálne nevieme naisto, či sa dalo ísť do polovičnej dĺžky mosta (len si myslíme), no vieme, že bez MUK sa ísť dalo naisto.
O 8-km tunelovom psychu ani nema cenu hovorit. A samozrejme, ze aj za sucasnych podmienok je ovela lepsia moznost tunel zrusit a tahat po povrchu tahat pozdlz sucasnej cesty. Jednak to este stale vyjde lacnejsie, nez ta dostavba (ktora bude urcite aspon 300mil EUR) a jednak prevadzka toho 8km tunela bude mega draha.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.