Stránka 26 z 69

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 01:06
od ibdjambo123
NEVIDÍM, chlapi, u vás ŽIADNE PROTIARGUMENTY, LEN URÁŽKY
veď práve - že tu nejde o tých 2500 miestnych, ale o desaťtisíce turistov - aj zahraničných, v oblasti ročne... Tak ako máte odbočku z D1 na Beckov - pri Brunovciach jedna odbočka, pri Rakoľuboch ďalšia... len pár kilometrov od križovatky s E50/E572 dve odbočky na miestne obce...
Ak nepoznáte situáciu ako severania, tak pri Kriváni (okres Detva... potiaľ môžu byť MUK na každých 5km???) je na čo iné nasmerovať turistov - na Poľanu, na Látky, Kokavu, na smer Tisovec atď...
...a nie ich balamútiť tým, čo je o 10km - už v DRUHOM OKRESE - Lučeneckom, ktorý je za krivoľakou krivánskou dolinou, čo dobre zmätie návštevníkov prichádzajúcich po R2 do LC okresu...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 06:51
od aquila
to ze je zbytocna MUK pri detve, neznamena ze ma byt inde.

tu je aj vidno, ze ludia na slovensku stale nechapu na co su dialnice a zaroven na co su kvalitne cesty prvej triedy ..

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 08:40
od Andy
Je to jednoduche. Diaľnica je cesta, ktorá sa stavia, a cesta 1. triedy je cesta, ktorá sa ponecháva rozbitá.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 10:33
od Centurion96
Ja súhlasím s ibdjambo123. Križovatka v Mýtnej rozhodne nie je zbytočná. Možeme diskutovať v význame tohto mikroregiónu, ale to nie je dôležité. Každý sa na to bude aj tak pozerať inak. Pointa je, že jedna križovatka navyše na 20km úseku, významne zvýši komfort a bezpečnosť. Keď niekto tvrdí, že nestavajme diaľnice do každej dediny, tak ja tvrdím, že nestavajme diaľnice, ktoré sú nedostupné. MUK každých 5km je jeden extrém a nemožnosť opustiť diaľnicu na 20km úseku je zas druhý extrém.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 11:16
od ibdjambo123
aquila napísal:to ze je zbytocna MUK pri detve, neznamena ze ma byt inde.
tu je aj vidno, ze ludia na slovensku stale nechapu na co su dialnice a zaroven na co su kvalitne cesty prvej triedy ..


Aquila, pri všetkej úcte k Tvojej expertíze, nepodceňuj druhých ľudí ani potreby južného Slovenska. Za Dunajskou Stredou a od Zvolena akoby pre vás všetkých "expertov" skončil svet a do čiernej diery už podľa vás žiadne normálne cesty netreba, nech tam asi taká aj ostane... krucinál!
Dokážem rozlíšiť diaľnicu, rýchlostku a regionálku. Mám nacestované po celej Európe po cestách každého typu toho za pomaly tri desaťročia od revolúcie naozaj dosť - najprv stopom ako študent každý rok, potom autom. Po francúzskom a belgickom vidieku - totálnom prdelove - vedú také nacionálky s MUK postavené už v 70.-80. rokoch (to vidieť na úrovni vybavenosti), že by si kukal - s tabuľami, kde čo môžeš vidieť - to je rozvoj...
...nie rátať autíčka a kamióniky na ceste v súčasnosti... bez rozvoja a prístupu tie autá a kamióny, ani autobusy z letísk ani nikdy do týchto okresov nezavítajú. Infraštruktúra je iba jedna, ale zásadná časť rozvoja - ďalšou je vôľa podnikať, niečo vymyslieť a kvalifikovanosť k tomu tých miestnych ľudí. Ale bez infraštruktúry sa Ti na to všetci vybodnú zvysoka. Francúzi, ale aj Belgičania dokážu upliesť z "h... bič", dokážu to však predať a priviezť si investorov či turistov po rýchlostke priamo do komory. Francúzsko a Belgicko sú krajiny prevažne vidieckej povahy, Paríž nie je Francúzsko a Brusel nie je Belgicko, ale tú dnešnú úroveň rozvoja dosiahli predovšetkým vďaka infraštruktúre.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 12:46
od DrX
Rozhodne ta krizovatka je zbytocna, a ovela ucelnejsie je za peniaze na nu postavit nieco ine, napr. par obchvatov pozdlz I/16 od Lucenca po Kosice.

Ked spominame pristup k rekreacnym oblastiam, tak Ruzina (na ktoru som pred par rokmi kazdorocne chodil) sa neda vyznamom porovnat napr. so Slovenskym rajom. A teda, ak nam staci to, ze zo Slovenskeho raja sa cestou do Kosic treba trepat desiatky kilometrov po jednotke, kym sa dostaneme na D1, tak urcite napojenie Ruzinej nestoji ani za zmienku:
https://www.google.sk/maps/dir/smizany/ ... !3e0?hl=en

(BTW, je nejaky casovy plan, kedy sa ma dorbit napojenie Spisskej na D1?)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 15:18
od ibdjambo123
Ružinská strana je už samozrejme o ničom, ale Divín robí maximum, aby svoj ekonomický potenciál aj záujem turistov ďalej zvyšoval, "obávam" sa že aj viac než obce Slovenského raja, kam sa tiež "drgáňam" rád. Opakujem, 10km od Kriváňa, navyše v inom okrese by mala byť. Alebo medzi Mýtnou a Lovinobaňou a s rozšírením/skvalitnením súčasnej 16-ky a napojenej 2632.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 15:25
od ibdjambo123
Ešte niečo: OKRES Lučenec spadá pod Zákon č. 336/2015 Z.z. o podpore najmenej rozvinutých okresov a už splnil aj podmienku prijatia Akčného plánu (ešte v r. 2016), takže nielen R2 v okrese, ale aj viaceré MUK si obhájime...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 15:33
od DrX
Budem rad. Ale realita je taka, ze dnes je na tom este ovela horsie okres RS, RA, RV, cize cim viac sa na R2 spotrebuje v LC, tym menej ostane na tych ostatnych, a tam je tiez pristup do Slovenskeho krasu a Raja, opat ovela vyznamnejsie turisticke destinacie nez Ruzina.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 16:06
od devil
Ja súhlasím s ibdjambo123. Križovatka v Mýtnej rozhodne nie je zbytočná. Možeme diskutovať v význame tohto mikroregiónu, ale to nie je dôležité. Každý sa na to bude aj tak pozerať inak. Pointa je, že jedna križovatka navyše na 20km úseku, významne zvýši komfort a bezpečnosť. Keď niekto tvrdí, že nestavajme diaľnice do každej dediny, tak ja tvrdím, že nestavajme diaľnice, ktoré sú nedostupné. MUK každých 5km je jeden extrém a nemožnosť opustiť diaľnicu na 20km úseku je zas druhý extrém.Aquila, pri všetkej úcte k Tvojej expertíze, nepodceňuj druhých ľudí ani potreby južného Slovenska. Za Dunajskou Stredou a od Zvolena akoby pre vás všetkých "expertov" skončil svet a do čiernej diery už podľa vás žiadne normálne cesty netreba, nech tam asi taká aj ostane... krucinál!


moze byt MUK aj kazdych 5km a nemusi byt kazdych 20 km. na tych 10 km usetri R2 minimalny cas, I/16 bude fakticky prazdna, bez tranzitu podla odhadov asi 2-3.000 aut denne, naozaj si niekto mysli ze mat MUK kazdych 10 km bez ohladu na pocet obyvatelov je dolezite pre pritiahnutie turistov?

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=35176

NEVIDÍM, chlapi, u vás ŽIADNE PROTIARGUMENTY, LEN URÁŽKY
veď práve - že tu nejde o tých 2500 miestnych, ale o desaťtisíce turistov - aj zahraničných, v oblasti ročne... Tak ako máte odbočku z D1 na Beckov - pri Brunovciach jedna odbočka, pri Rakoľuboch ďalšia... len pár kilometrov od križovatky s E50/E572 dve odbočky na miestne obce...
Ak nepoznáte situáciu ako severania, tak pri Kriváni (okres Detva... potiaľ môžu byť MUK na každých 5km???) je na čo iné nasmerovať turistov - na Poľanu, na Látky, Kokavu, na smer Tisovec atď...
...a nie ich balamútiť tým, čo je o 10km - už v DRUHOM OKRESE - Lučeneckom, ktorý je za krivoľakou krivánskou dolinou, čo dobre zmätie návštevníkov prichádzajúcich po R2 do LC okresu...


za krivanom nie je nic take co by mohlo kohokolvek zmiast. ani GPS netreba len obycajna automapa a sledovat tabule.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2017 19:32
od ibdjambo123
ďalšie štatistiky a prognózy... na základe súčasného stavu... vám by asi aj vyhovovalo, aby čierna diera v LC okrese ostala aj naďalej... A dolu krivánskou dolinou na krivoľakej ponakláňanej ceste sa budú ľudia masovo zabíjať a zrážať so zverou aj naďalej... odporúčam tieto štatistiky...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 13:30
od Centurion96
na tych 10 km usetri R2 minimalny cas, I/16 bude fakticky prazdna

S týmto absolútne súhlasím. Určite by sa to dalo aplikovať aj na ostatných úsekoch. Ak by sme to doviedli k dokonalosti, tak stačí jedna križovatka v BA a jedna v KE. Ale teraz vážne; údolie krivanskeho potoka tvorí prírodnú bariéru medzi dvoma regiónmi a každý z týchto regiónov si chce vydupať nejaké výhody, najmä čo sa týka potencionálneho rozvoja do buducnosti. Nemôžeme dopredu povedať, že ten ktorý región bude vždy menej významný, alebo že nech sa odtiaľ ľudia odsťahujú, lebo nemá žiadnu perspektívu. Nie je nič horšie ako diaľnica, ktorá ti ide poza dom, ale ty sám ju nemôžeš využívať (napr. viem si predstaviť nejakého obyvateľa Mýtnej alebo Divína, prípadne aj Lovinobane, ako si chce urýchliť cestu do okresného mesta, ale žiaľ má smolu, lebo najbližsí vjazd na diaľnicu je až tesne pred LC. Takže pôjde pekne po zrekonštruovanej jedničke a bude sa kochať pohľadom na paralelne vedúcu diaľnicu a pýtať sa sám seba, že načo to vlastne toľké roky bojovali za výstavbu R2, keď v záhrade aj tak počuje celý deň hluk automobilov na R2, ale on sám po nej nejazdí).

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 15:14
od 1mmortal2
No sak ak ma chodit do 10 km tak nato sa to naozaj nestavia. Prazdna zrekonstruovana jednicka je jako nedostatocna? Casovy rozdiel by bol kolko, 2 minuty?

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 15:41
od pohodak
Centurion96 napísal: S týmto absolútne súhlasím. Určite by sa to dalo aplikovať aj na ostatných úsekoch. Ak by sme to doviedli k dokonalosti, tak stačí jedna križovatka v BA a jedna v KE. Ale teraz vážne; údolie krivanskeho potoka tvorí prírodnú bariéru medzi dvoma regiónmi a každý z týchto regiónov si chce vydupať nejaké výhody, najmä čo sa týka potencionálneho rozvoja do buducnosti. Nemôžeme dopredu povedať, že ten ktorý región bude vždy menej významný, alebo že nech sa odtiaľ ľudia odsťahujú, lebo nemá žiadnu perspektívu. Nie je nič horšie ako diaľnica, ktorá ti ide poza dom, ale ty sám ju nemôžeš využívať (napr. viem si predstaviť nejakého obyvateľa Mýtnej alebo Divína, prípadne aj Lovinobane, ako si chce urýchliť cestu do okresného mesta, ale žiaľ má smolu, lebo najbližsí vjazd na diaľnicu je až tesne pred LC. Takže pôjde pekne po zrekonštruovanej jedničke a bude sa kochať pohľadom na paralelne vedúcu diaľnicu a pýtať sa sám seba, že načo to vlastne toľké roky bojovali za výstavbu R2, keď v záhrade aj tak počuje celý deň hluk automobilov na R2, ale on sám po nej nejazdí).


na dochadzanie 10km do okresneho mesta dialnica alebo RC vazne nesluzi a to ze mu vsetky auta nejdu popod okna ale 500m od dvora je myslim vcelku slusny bonus a kvalita zivota sa posunie urcite niekde inde

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2017 21:44
od Vlados
neslúži ale žiadajú to aj na Kysuciach :(

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 01:46
od laforez
Co tu tahas kysuce? Kysuce chcu len dialnicu prave preto aby tranzit nechodil popod ich domy. Nechcu dialnicu na to aby mohli chodit do najblizsieho mesta.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 08:35
od Čavo
Čím viac MÚK, tým viac lokálky.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 10:57
od milan_KM
Čím viac lokálky, tým viac vozidiel na bezpečnej a rýchlej trase s bonusom podstatne menšieho opotrebenia regionálnej cesty. A všetky platia.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 11:27
od Centurion96
na dochadzanie 10km do okresneho mesta dialnica alebo RC vazne nesluzi

Aj s týmto súhlasím. Naštasie inžinieri (niekedy aj politici) majú viac rozumu ako my, čo sa tu hádame. Je rozdiel ísť 10km po jedničke, keď tadiaľ dialnica nevedie, resp. nie je celkom paralelná. V tomto prípade, keď ide diaľnica celkom paralelne a ešte treba napojiť jeden mikroregión, je MUK celkom opodstatnená. Nie nič zlé, alebo zbytočné na tom, umožniť využívanie dialnice pre lokálnu dopravu, prípadne zlepšiť komfort cestovania pre turistov.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 14:44
od daphne
takmer na 99% je viac nez iste ze Mytna bude mat samostatne MUK(mam info takmer priamo od zdroja) darmo sa tu hadate, tym nic nezmenite.. co je len a len super, tam je velmi potrebna takze plny suhlas tu s miestnymi diskutujucimi,hlavne ibdjambo a jemu podobnymi pretoze prave oni najlepsie vidia do celej problematiky aj po odbornej stranke navyse tam priamo byvaju takze vedia presne o com to je.. a bodaj by robili cely usek naraz a v plnom profile podla povodnych planov, juzne Slovensko tuto R2 potrebuje ako sol, dufam ze spolu s tymto usekom coskoro fakt zacnu aj juzny obchvat Kosic do Sace +tunel Sorosku aby sa cim skor skratili a zredukovali co najviac nepostavene useky juznej trasy R2,verim Ersekovi ze v tomto este na kompetentnych zatlaci a bude to presadzovat ako jednu z priorit pri vystavbe infrastruktury na Slovensku (okrem priorit dostavby D1, D3 a R4-obchvat Presova samozrejme)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 15:13
od DrX
Ci ta krizovatka bude al nie je fakt zanedbatelna vec (napr v kontexte presafarenych stoviek milionov na D3 Zilina St-Br). So zvyskom sa da len suhlasit.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 15:32
od Vlados
@daphne, je veľmi egoistické požadovať MÚK pre pár desiatok vozidiel denne. Pred Mýtnou sa má byť vybudované dočasné napojenie. Nie je vhodnejšie aby sa toto dočasné napojenie upravilo na trvalé namiesto stavania MÚK južne od Mýtnej (III/2632)? Mimochodom ani predpisy nie sú na strane MÚK s cestami tretej triedy.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 19:47
od ibdjambo123
Vlados, súhlas, ale konkrétne v tomto prípade skutočne nejde o egoizmus miestnych (Divín, Mýtna) voziť sa po R2 do Lučenca, Divínčania, Mýtovci by mali pre svoju potrebu aj naďalej I/16, ak nechcú platiť nálepku alebo mýtne...
...ale o prístupe turistov do mikroregiónu s rozvojom na tom mieste (resp. v blízkosti - 2km od R2), kde je čo vidieť a kde je potenciál ďalšieho rozvoja turistického ruchu, resp. ďalších odvetví - aj s príslušným jasným označením dva kilometre pred odbočkou, ako je v to civilizovaných krajinách: Viaceré rekonštruované historické pamiatky zo stredoveku (zámok aj kaštieľ, aj románsky kostol a i.), svätoanenská púť, jarmoky, rekreačná oblasť pri priehrade s hudobnými festivalmi zaradenými do celoslovenského kalendára atď... Od jari do jesene tam skutočne bývajú tisíce turistov.
Pár kilometrov pri Mýtnej je Lovinobaňa s priemyselnou výrobnou tradíciou... takže jedna MÚK pre Mýtnu a Lovinobaňu je skutočne nevyhnutná, bez nej to skutočne nepôjde nikam.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 20:14
od nevo83
no zasa nerobme z Ruzinnej pupok sveta a top turisticku destinaciu....

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2017 20:40
od Rotavator
Chápem prečo bude MUK pri Mýtnej! ALE nechápem prečo bude v Tomašovciach! Už problém to je potiahnuť 6 km po LC! Ušetrí sa jedna nepotrebná križovatka. Od VK bude rýchlostná cesta o 100 rokov a ľudia z Poltára prídu k R2 v Opatovej.