Stránka 31 z 69

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2018 20:45
od Vlados
D1 Prešov západ-juh sa mal stavať cez bez napojenia R4 a zrušiť CB kryt mimo tunela, nič iné sa tam nedalo zjednodušiť. R4 PO nahradiť MK 3 a 5. Pri Višňovom nebolo už kde šetriť. Ani vo vlákne k D3 som sa neozýval, tam vlastne ani raz som neprispel. Polprofilom tak 35-40%. Skrátením estakád neviem odhadnúť nakoľko, aj keby to bolo len 20% tak by to stálo za to. Druhý úsek by sa mohol stavať bez odkladu. (tento rok som tadiaľ prechádzal aj 15x, takže dobre viem aké sú tam intenzity. na R2 som začil aj piatok, že som nestretol viac ako jedno auto v protismere na kilometer.)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2018 21:18
od DrX
Vlados napísal:D1 Prešov západ-juh sa mal stavať cez bez napojenia R4 a zrušiť CB kryt mimo tunela, nič iné sa tam nedalo zjednodušiť.


D1 PO Z-J ak by sa uz len sutazila nanovo, bola by za vyrazne lepsiu cenu. Ak by sa rozdelila napr. na 3 poduseky, tak by to bolo este ovela efektivnejsie nez to tvoje prekreslovanie na R2. A to uz nehovorim o tej megalomanskej najzlozitejsej krizovatke na Slovensku, co tam vymysleli. Ci tunel ma zmysel robit dvojrurovy je dnes tiez otazne.

Vlados napísal:Pri Višňovom nebolo už kde šetriť.


Zabavna poznamka. Praveze Visnove sa v principe cele dalo riesit bez tunela - nie je tam ziaden masiv, ktory by ten tunel prekonaval. Takze samozrejme, ze tam bola hromada moznosti ako setrit (estakady, kratky tunel vedla zeleznicneho, len rozsirenie aktualnej cesty zarezmi/mostmi).

Zvysok sa zas mozeme bavit o tom co je pricina a co nasledok. D1 ZA-PO je prakticky hotova - R2 ZV-KE prakticky nic. Tak intenzity sa tomu prisposobili. Ked bude R2, zas sa prisposobia. Alebo chces tvrdit, ze taky nepomer medzi severnou a juznou cestou bol napr. pred dokoncenim Braniska????

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2018 21:20
od nevo83
a to si isto siel po R2 ??? v kt useku si prosim Ta nestretol viac ako 1 slovom jedno auto v protismere ?? a este k tomu v piatok.. Co to pises za chobotiny ...
Tocim to tyzdenne aj 2x aj mozem s cistym svedom napisat.
KE- Moldava -plny profil
Moldava- soroska - 1/2 ak vobec stavat
Soroska - RV / 2rurovy nech je pokoj, ale ok aj s 1/2/
RV- Tornala - 1/2
Tornala - Lucenec -1/2
Lucenec - Krivan - plny a niet sa o com bavit

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2018 21:52
od Vlados
už motáme technické a ekonomické dôvody. čo diskusie...

nevo83, áno bola to R2. išiel som Zvolen východ - Kriváň, bolo to kúsok po 19 hod. a v protismere som napočítal presne 11 vozidiel. na km trasy je to bolo menej ako jedno vozidlo. je mi jasné, že to bolo opačným smerom ako išla väčšina, aj to že to bolo len raz.
ak chceš postaviť čo si napísal si vypočítaj koľko to bude stát. čím viac stojí jeden úsek tým neskôr bude iný.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2018 09:10
od albiman85
Tak po 19-ej uz nikde nie su take velke intenzity...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2018 12:25
od devil
noved prave, osobna skusenost ktora nema ziadnu vypovednu hodnotu ale hlavne ze on tadial isiel tak vie o com pise....

Pointa je, že to tiež zbytočne megalomanske. Si rovnaký ako kysučania, prešovčania... len sa sa nehodí by korektný lebo ide o cestu smerom do mojej garáže... HzP až pri novopripravovanom úseku.


kde je HzP na turany-hubova, kde je HzP na kysucke nove mesto ? preco mam cim dalej tym viac pocit ze HzP je nastroj na odpalenie R2 a R3 prip. R4.....

úsek kde majú byť dlhé estakády, s veľkou výškou, spoločnými piliermi pre oba smery nemá zmysel stavať v polprofile, staval by som ho v plnom a od Mýtnej pokračoval polprofilom.


no tak nech postavia estakadu primeranu 1+1 a na stupani podkrivan 2+1, na tych 6 km estakad nech aj poloprofil so znizenou rychlostou a plnou ciarou ale prezrad mi co usetris na rovine s poloprofilom :?:

D1 Prešov západ-juh sa mal stavať cez bez napojenia R4 a zrušiť CB kryt mimo tunela, nič iné sa tam nedalo zjednodušiť. R4 PO nahradiť MK 3 a 5. Pri Višňovom nebolo už kde šetriť. Ani vo vlákne k D3 som sa neozýval, tam vlastne ani raz som neprispel. Polprofilom tak 35-40%. Skrátením estakád neviem odhadnúť nakoľko, aj keby to bolo len 20% tak by to stálo za to. Druhý úsek by sa mohol stavať bez odkladu. (tento rok som tadiaľ prechádzal aj 15x, takže dobre viem aké sú tam intenzity. na R2 som začil aj piatok, že som nestretol viac ako jedno auto v protismere na kilometer.)


nic ine sa nedalo zjednodusit....zase nevies co pises. pri NR na R1 kde je aj bude podstatne vacsia premavka ako pri tretom najvacsom meste je jednoducha MUK zato pri PO je to projektovane min. na bratislavske intenzity, potom mas tunel kde by mohla byt jedna rura az do 20.000 aut denne a potom mas celkovo parameter D26,5 ktory je podstate na celej severnej D1 neodovodneny....visnove je zly cely koncept...uvidis ake budu intenzity pod strecnom....

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2018 14:38
od ibdjambo123
... no chcem vidieť tých Košičanov, ktorí to valia z Bratislavy v piatok a v nedeľu večer naspäť ... resp. kedykoľvek... zníženou rýchlosťou cez Krivánsku dolinu... Pod 110-120km/hod v zákrutách nejdú

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2018 17:27
od Vlados
albiman85 napísal:Tak po 19-ej uz nikde nie su take velke intenzity...

je mi jasné, že nie sú ale až tak malé by som neočakával. ani v čase 16-17 hod. v bežný deň nie sú na plný profil, v ľavom pruhom sa dá bez obmedzenia obiehať. 30 rokov sa kapacita naplní.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2018 08:36
od devil
zase riesis hluposti. okolo 10k sa uz uvazuje plny profil. a prave tam kde je rozdiel v cene mensi je to OK a tam kde je rozdiel vacsi tam mozno nie. ty ale uvazujes uplne opacne a postavil by si plny profil estakad ci tunelov a polovicny tam kde je rovina. skus uz pocitat ze aj keby bol rozdiel ceny rovnako 20 % tak kolko je 20% z 10 mil/km a kolko z 30 mil/km. a pri estakadach by ten rozdiel mohol byt este vacsi.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2018 17:13
od nevo83
Devil ak narazas na mna. Tak nie som zastanca 1/2 profilov. Ale stale je to lepsie ako nic.. mnoho vodicov mi da za pravdu. Alebo podla Teba radsej nic teraz a mozno o 60r ked uz bude svet inde dokoncime aj tu nasu nestastnu R2

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2018 00:49
od Vlados
nevo83, jeho nerieš... on je za plný profil len v trase ktorá sa mu hodí a ide nech sa nič nestavia.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2018 11:06
od devil
na bodovej zavade pre 5000 aut plny profil a pokracovani suvislej dialnice pre 10000 aut polovicny. logika a la Vlados....to by nevadilo ale horsie je ze na vysokych miestach sedia takyto 'experti'.

si to pletieš. úsek kde majú byť dlhé estakády, s veľkou výškou, spoločnými piliermi pre oba smery nemá zmysel stavať v polprofile, staval by som ho v plnom a od Mýtnej pokračoval polprofilom. ak je možnosť skrátiť estakády hoci len na polovicu stálo by to za to. peňazí nie je na zvyš. primerané riešenie a kvalitná súťaž dokáži stlačiť cenu ešte viac. (keď ide o R2 tak nie je problém otočiť kabát a obhajovať megalomanske riešenie.)


expwy napisal Povrchový variant padol kvôli procesu EIA, do výstavby pôjde pôvodný estakádovy variant v plnom profile 24,5. asi mas problem s chapanim pisaneho textu a necitas EIU. EIA bola zrusena kvoli tomu ze chceli vyrazne skratit estakady. takze estakady sa skratit bohuzial nemozu, jedine sa moze urobit polovicny profil a proti tomu zrejme ziadny ochranari protestovat nebudu.

Pri Višňovom nebolo už kde šetriť....D1 Prešov západ-juh sa mal stavať cez bez napojenia R4 a zrušiť CB kryt mimo tunela, nič iné sa tam nedalo zjednodušiť....potom vypisuj ze kto ma kde garaz....

Pointa je, že to tiež zbytočne megalomanske. Si rovnaký ako kysučania, prešovčania... len sa sa nehodí by korektný lebo ide o cestu smerom do mojej garáže... HzP až pri novopripravovanom úseku.


zatial je v sutazi druha etapa za 160 mil. usek

kosice maju vo vystavbe 200 mil. usek

presovcania maju vo vystavbe za 350 mil. a v sutazi za 170 mil. usek

zilina a cadca maju vo vystavbe useky za vyse 1 miliardku. okrem 2 dvoch zbytocnych usekov D3 v prevadzke za nejakych 600 mil.

....ale iste, to je vlastne vsetko zarovnako...alebo sa mylis a krivan, soroska a JV obchvat KE su uplne elementarne veci.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2018 12:40
od jarino
Optimalizovaný variant padol preto, že zodpovední odignorovali zákony a pretlačili, že zásadná zmena projektu sa nebude posudzovať podľa zákona 24/2006 Z.z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, hoci v niektorých stanoviskách boli upozornení, že posudzovanie by malo prebiehať podľa zákona 24/2006. Aj na základe tejto skutočnosti bol podaný rozklad, na základe ktorej minister ŽP rozhodnutie v zisťovacom konaní zrušil a nariadil nové konanie. Keďže estakáda EIA platnú má, lebo v posudzovaní EIA v minulosti vyšla najlepšie a kompetentní chcú stavbu čo najskôr rozbehnúť, tak kašlú na optimalizáciu a nové konanie EIA podľa zákona (možno tak 2 roky navyše).
Otázne je, čo na to Ministerstvo financií. Znamená na to nárast stavebných nákladov.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2018 15:59
od Vlados
Ministerstvo financií ide púšťať žilou všetkým vládnucim stranám. Potrebujú si značne zlepšiť image u verejnosti a to bez populizmu a megalománie neide. Jednoducho niet štátnika, ktorý by povedal dnes sa nedá ale urobíme všetko preto aby sa čokoro všetkým primeraným a uržateľným spôsobom zlepšila kvalita života. Nasledujúca vláda dostane prázdnu chladničku...

na pána vyššie je zbytočné reagovať.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2018 21:16
od babar
Takze ak tomu dobre rozumiem, stavat sa bude povodny variant s dlhymi estakadami? To bude zaujimava stavba, len stale neviem preco ju rozdelili pred Mytnou na 2 casti, robit tam docasne napojenie mozno na rok, maximalne dva? Navyse aj tak si neviem predstavit ako to tam chcu napojit, ked to pojde vo vzduchu ponad rybnik a potom vo vzduchu ponad zeleznicnu trat, alebo to tam daku na kusok dole na zem kvoli docasnemu napojeniu?? Vie niekto viac alebo mi to aspon zuradne vysvetlit? Dakujem.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2018 16:02
od devil
rok-dva je zatial nicim nepodlozene prianie. rozdelit usek bol vyborny napad kedze momentalne nie je nic iste dokonca sa obycajnym rozhodnutim vlady mozu zrusit cele tahy vid R9 blahej pamate. ak sa zacne stavat druhy usek skor ci neskor sa postavi aj prvy co vobec nie je iste pri zvysku po KE okrem sorosky.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2018 17:51
od pohodak
nezabudaj na useky okolo RS

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2018 19:00
od Petroslav07
Takže najlacnejšia ponuka na výstavbu úseku R2 - Mýtna - Lovinobaňa združenie Hochtief CZ+Metrostav na úrovni 127 mega...celkovo 6 ponúk od rôznych združení...najvyššia ponuka na úrovni 146 mega...nech sa do toho pustia čím skôr... :)

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2018 19:40
od rempo
kde sú prosím ťa tie ponuky nemôžem to nájsť alebo je to interná informácia?

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2018 19:42
od Petroslav07
utajovaný zdroj :) ale otvárali sa obálky naraz ostatné aj s cenou, takže kým to všetko skontrolujú tak to potrvá...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2018 19:45
od rempo
to je jasné je to reverzná súťaž ale predpokladal som že sa s tým pochvalia
predpokladaná cena bola 161,8 mil €

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2018 07:33
od devil
cize jednoduchsi usek v plnom profile do 10 mil./km je stale realna cena ??

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2018 12:08
od konstrukt
Hochtief - Metrostav, takže zasa tam budú stavať úplne iné firmy, ako to vyhrali.

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2018 23:08
od Viktorius
Petroslav07 napísal:utajovaný zdroj :) ale otvárali sa obálky naraz ostatné aj s cenou, takže kým to všetko skontrolujú tak to potrvá...


Len aby bol ten "utajovany zdroj" bol aj doverihodny, inak sa tu budu sirit falosne info a konverzacie...

Re: R2 Kriváň – Lovinobaňa

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2018 13:30
od janci497