Stránka 19 z 58

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2021 18:11
od Pacho
a celý deň príjemne svietili slniečko. :-)

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2021 15:54
od atlan
Pacho napísal:ale nie , možno by to nebolo od veci, neake to pivečko. To že mám iný názor ako drx, ešte neznamená, že sme nepriatelia, Nie som proti stavaniu dialnic na juhu. Jedine čo stále vravím , dokončiť D1 a D3, / čo už malo byť v r 2010/, a potom sa pustiť do juhu, a postupne poprepájať S-J. , s prioritou R4. :-) Problém je predražený sever, ale to nie je problém dialnice , ale ľudí .

No vidis, kedze uz to malo byt v 2010, tak je nacase stavat juh, ked nic ten obchvat KE je potrebny ako sol.
Ale pozeral som z okna a som kludny ziadne stroje na obzore, pisat v novinach si mozu co chcu, taraj minister tiez si moze kecat, pokial tam nenabehnu stroje, tak sa nic stavat nebude. Hlavne zase sa odbabrava dobre pocasie na stavbu.

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 08:57
od Pajdoom
Z toho zrejme nič nebude ... gazdovia tam veselo seju a pracuju na poliach kadial ma ist dialnica alebo tesne vedla ... ani len stromy v trase nie sú vyrúbané pokiaľ je/bol vegetačný kľud ....

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 13:13
od gemercan
No comment zrejme s úsekom minister vôbec nerata a zrejme sa budú presúvať fondy inde.. Je to jasné.. Celá R2 je tým pádom pase vrátane tohto úseku mám pocit že úsek vôbec nie je priorita, zamerali sa na D1 a D3 plus R4 obchvat Po

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 13:25
od jarino
Určite... :roll:

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2021 17:00
od DrX
Super. Uz uz otvaram ten Tokaj... Arpi to proste potiahol a Dolezal zatial nedodrbal (ako Sorosku). Tak uvidime, jak pojde stavba...

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2021 10:53
od Dendik
Za Sorosku netreba kydat na ministra...na rovasi to maju kalkulačkari

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2021 06:11
od metelesku.blesku
Takže mizerná projektová príprava a chýbajúce povolenia s tým nemajú vôbec nič spoločné?

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2021 08:32
od Dendik
To čo je za otazku? Každemu je jasne že maju, ale ak by bola "vôľa, bola by i cesta". Nechapem čo vyrývaš :roll:

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2021 11:38
od Pacho
je to úplne relevantná otázka. Nebola príprava, neboli projekty, nebolo finančné krytie, čiže celý projekt spackaný od začiatku až po koniec, takže tí kalkulačkári už toho veľa nenarobili. Celá sorožka bola, len politicky kalkul, pretláčaná, eršek si myslel, že ho preto bude voliť.

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2021 19:24
od umk
projekty boli, veď bol už najpodrobnejší - realizačný projekt, ktorý išiel do súťaže na zhotoviteľa. Príprava stroskotala na posúdení podľa smernice o vodách, kde sa vyjadrili jaskyniari zo ŠOP SR, že tam objavili nejaký druh slimákov, ktoré by tunel mohol ovplyvniť. Preto mal víťazný uchádzač doprojektovať tunel v niektorých miestach ako "nepriepustný", t.j. celoizolovaný. Mimochodom je to tá istá ŠOP, ktorá už cez 20 rokov tvrdí, že nedovolí žiadnu rekonštrukciu pri povrchovom variante (ani rozšírenie o pruh pre pomalé vozidlá). Čiže ani povrchovo ani tunelovo. A samozrejme, že použili, že stavba nie je pripravená, aby mohli zakryť, že nie sú peniaze.

Ale asi sme odbočili od šace. Mimochodom ani tento úsek nemal stavebné povolenie, keď išiel do súťaže, bolo vybavené neskôr.

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2021 13:40
od Dendik
Tu stále všetko tíško spí? Štátna správa pije kávu? :-) Košičania, nerobite nejaké akcie..?

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2021 14:17
od Matt
popri tom ze stale napato cakame na rozhodnutie resp. dorucenie rozhodnutia z rady UVO do NDS ohladom odvolania neuspesneho uchadzaca, tak sa chcem opytat ci spravne rozumiem informacii / prilohy od Jarina ze bola vydana vyzva "na predloženie žiadosti o NFP pre veľký fázovaný projekt prioritnej osi č. 6 OPII"
Cize termin koniec r. 2023 uz nieje zavazny pre financovanie na tento usek? bude sa to fazovat z dvoch fondov? Davalo by to logiku kedze je planovana doba vystavby 3r. uz nerealizovatelna aj keby to zajtra podpisali...

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2021 15:47
od nevo83
Dendik: v dazdi chodime po prechode, ignorujeme zakaz zhromazdovanie a navyse tam sme vsetci bez rusok... staci to ?? :)

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2021 16:33
od gemercan
od pondelka sa uz bude dat kedze sa uvolnuju opatrenia ;) jednoznacne protesty a masove blokady ,strajky! uz to dospelo do stadia kedy ina moznost nepomoze..
je evidntne a zjavne ze kompetentni, NDS vratane MD na to zvysoka se ru..

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 11:55
od Pajdoom
To Rozhodnutie už existuje? Kto rozhodol, existuje nejaký kontakt ne neho?
Doručenie je otázkou týždňov, dní, hodín (lebo aj video z Marsu vieme poslať na Zem)?
To že sa nebude už teraz tlačiť na termín koniec 2023 tak sa to zase posunie, a v tom budu zase voľby a zase sa to posunie ....
Pekný v KE a Fešák v KSK na fakt kašľú ... oni teraz sadia stromu (konkrétne 650) úchvatný výkon ....

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 20:17
od gemercan
zjavne maju vsetci tento usek na haku a hlboko v prdeli, pomoze jedine masivny strajk a blokady ale ked to maju aj ovcania kosic na salame, tak potom sa niet co cudovat, presovcania su aspon v tomto aktivni a vybojovali neustalymi starjkami a blokadami dialnicny obchvat presova aspon..

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2021 21:23
od gemercan
Alebo to nekonečné zdržiavanie na svedomí tento zmrdak https://www.aktuality.sk/clanok/883466/ ... u-je-jeho/

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2021 07:56
od umk
určite nie. Stavebko je právoplatné a všetky enviro procesy sú ukončené.

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2021 12:33
od jarino
Presne tak. Nie tak dávno bolo vydané právoplatné rozhodnutie v zisťovacom konaní.

Skôr je problém s tým, že Rada ÚVO má nejaké lehoty, účastník tiež svoje lehoty šponuje na maximum a tak. Trpezlivosť...

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2021 17:36
od Dendik
nevo83 napísal:Dendik: v dazdi chodime po prechode, ignorujeme zakaz zhromazdovanie a navyse tam sme vsetci bez rusok... staci to ?? :)

:-) mne? Vies je to tragikomicke stale pocuvat dookola, pockajte, vydrzte, trpezlivost a kludne sa 5 aj 10 rokov vo veci NIC zasadne nepohne :lol:
a to plati kdekolvek na slovensku - samozrejme cim vplyvnejsi oligarcha tym vacsia sanca ze do regionu prídu (cesty, event.) prachy, ktoré pritiahnu
aj sukromné investicie.A kedze vychod takýchto nemá, ostáva to na obyčajných ľuďoch že niečo podniknu.

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2021 20:38
od atlan
Tak dnes upchate kosice, kde sa dalo tak nehoda, tak som kosice obisiel 30km obchadzkou, cesty rozbyta kao vzdy, ziadny progres v opravebplatame a platame, najlepsie je ze 30r asfalt je lepsi ako ten novy ten nevydrzi ani 12 mesiacov.
Ale zase bude me mat nasadene atromy okolo ciest. Vedenie mesta abokresu sa ciny ale zeby o obchvat sa starali to ne....

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2021 09:27
od Matt
z FB Dopravny servis KE,KS:
Ing. Pavel Titl, auditor Bezpečnosti pozemných komunikácií MDaV SR
Stačilo pár dní, kedy sa nám na základe zjemnenia protipandemických opatrení trocha vrátila intenzita dopravy na košických cestách bližšie k normálu – stále je to o cca 10-15% menej oproti bežnému stavu pred coronou, a včera poobede to vyzeralo na košických cestách ako na svetovej výstave ojazdených vozidiel – hlavné cestné ťahy zapratané stojacimi vozidlami, zúfalí vodiči pobehujúci okolo nich.
Jedno z príčin bola vážna dopravná nehoda na v Košiciach najznámejšom a najkritizovanejšom úseku „rýchlostného“ mestského obchvatu – na Nižných Kapustníkoch medzi MÚK Slanecká a MÚK VSS.
K tomu zopár poznámok:
1. Je to najzaťaženejší úsek základného komunikačného systému v meste – intenzita podľa údajov SSC je 51 000 voz/24 h /rok 2015/, v roku 2020 to bolo vyše 54 000 voz/24 h, dnes z dôvodu covidu je to cca 49 000 voz/24 h – v špičkovej hodine cca 5.500 mot.voz./h.
2. Úsek je vyznačený zvislým DZ 253 „90“ pre maximálnu rýchlosť 90 km/h.
3. Úsek spadá pod označenie DZ 311 Cesta pre motorové vozidlá“, jedná sa o cestu I/16 so zvláštnym režimom, spravuje ju NDS stredisko SSUR Košice.
4. V systéme ZAKOS mesta Košice sa jedná o rýchlostnú miestnu komunikáciu funkčnej triedy A2, ktorá podľa STN 73 6110 má spĺňať tieto charakteristiky:
- smerovo rozdelená – výnimočne nerozdelená, nevyhnutné sú núdzové pridružené pruhy, návrhová rýchlosť pri bežných podmienkach 70 km/h, pri obtiažnych 60 km/h, prevádzková rýchlosť pri bežných podmienkach 60 km/h, pri obťažných podmienkach 50 km/h. Minimálna medzikrižovatková vzdialenosť 600 m , navrhovaná šírka min. 24 m /vrátane stredového deliaceho ostrovčeka/. Skutočná vzdialenosť medzi radením oboch susedných križovatiek ja cca 360 m, čo je temer o polovicu skrátená medzikrižovatková vzdialenosť oproti požadovanej podľa normy.
5. Minimálna šírka jazdného pruhu na tejto kategórii komunikácie je 3,50 m, núdzového pruhu 2,50 m.
A teraz fakty: šírka komunikácie v úseku /viď obrázok z cestnej databanky SSC/ je najviac 21,1 m, najmenej 12,6 m – je to presne úsek rozraďovania sa pred zjazdom z cesty I/16 doprava pod most VSS.
Šírka jazdného pásu 12,6 m pre štvorpruhovú komunikáciu zahŕňa po stranách min. 25 cm bezpečnostný odstup od zvodidla, v strede minimálne 25 cm široký bezpečnostný odstup protismerných jazdných pásov – dnes sú tam uložené oddeľovače Klemmfix. Takže ostáva pre 4 jazdné pruhy šírka vozovky 11,85 m, na jeden jazdný pruh 2,96 m !!!
SSC uvádza v cestnej databanke šírku pruhov 3,15 m.
A na základe týchto šírkových pomerov udáva SSC v databanke pre tento úsek komunikácie MPR 50 km/h !!!
Ja osobne by som žiadal minimálne osadenie výstražného zvislého DZ 114 „Zúžená vozovka“ a zníženie MPR v tomto úseku na 70 km/h, minimálne v pravých jazdných pruhoch, priľahlých ku zvodidlám.
Osobne som sa zúčastnil v období spred 2-3 rokov niekoľkých pracovných stretnutí na stredisku NDS v Košiciach, kde zástupcovia Prezídia policajného zboru MV SR aj projektant úprav dopravného značenia upozorňoval na rozpory s platnou legislatívou a základnými technickými normami pre cesty a križovatkheje tu nutné obmedzenie rýchlosti.
Bohužial, zástupcovia KDI KR PZ Košice trvali na MPR 90 km/h, nakoľko podľa ich stanoviska oni s týmto úsekom mestského obchvatu nemajú žiadne problémy. Jediné čo žiadali, bolo osadenie oddeľovačov protismerných pásov.
Výsledok ich tvrdohlavého obhajovania deväťdesiatky v tomto nebezpečnom zúženom úseku môžeme v Košiciach vidieť dosť často, naposledy včera .... Bohužial nehoda na úseku Nižné Kapustníky – VSS má vždy za následok skolabovanie dopravy v širokom centre mesta, a stáva sa napríklad pre záchranné zložky v tom čase veľmi ťažko prejazdným.
/priložené obrázky z portálu SSC - cestná databanka CDB/
Ing. Pavel Titl, auditor Bezpečnosti pozemných komunikácií MDaV SR
Doplnenie: predpokladal som že sa tu strhne opäť diskusia s množstvom invektív a nelogických poznámok, ja som tu uviedol iba fakty a skutkový stav. Normálny človek si urobí názor, hlupák za volantom bude pľuť síru .... A mimochodom, ak úsek od MUK Slanecká po MUK Alejová meria cca 1500 m, tak pri plynulej jazde deväťdesiatkou ho prejdete za 60 sekúnd, pri sedemdesiatke za 77 sekúnd - rozdiel činí 17 sekúnd. Tých 17 sekúnd naviac by rapídne zvýšil bezpečnosť dopravy v tomto úseku a prispel k plynulosti... Ďakujem že ste si to prečítali a zamysleli sa nad tým.

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2021 12:54
od Pajdoom
Asi by bolo všetko v poriadku pokiaľ by tranzit neprechádzal mestom (prakticky širšie centrum Opátska) ....

Re: R2 Košice-Juh - Košicke Olšany (II. úsek KE-Šaca – K.Oľš

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2021 14:27
od PK
Maximalna priepustnost cesty pri 90km/h je 3000aut/h, pri 70km/h 2880aut/h.
Pri zatazeni cesty 54.000aut/24h je hodinove zatazenie okolo 5400aut/h.
Takze pri 90km/h je cesta vytazena na 90% - 5400aut/h z 6000aut/h.
Pri 70km/h bude cesta vytazena na 93,75% - 5400aut/h z 5760aut/h.
Toto fungovat nebude, realita bude taka, ze situacia sa znizenim rychlosti zhorsi, akekolvek zakolisanie plynulosti dopravy bude viest k statickej zapche. Rezerva na zotavenie zo zakolisania plynulosti sa znizi z 10% na 6,25%.
Samozrejme v spickach je pozadovana priepustnost vyssia ako kapacita cesty, takze staticka zapcha vznikne tak ci tak, len v pripade 70km/h vznikne skor a rozpusti sa neskor.
Realne cesta funguje plynule len asi do 66% kapacity. V tomto pripade je to okolo 4000aut/h, alebo 40.000aut/24h
Jedine riesenie tuto je rozsirenie cesty na 3+3, alebo vytvorenie alternativnej trasy.