Stránka 12 z 23

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 15:31
od devil
neve máš pravdu, ale treba jednoducho uznať, že koncepcia dostavať D1-D3 bola správna, lebo sa stavalo za menej penazí, a teraz ťahať R2 ,logika, nie?. Keby sa držalo sľubov a koncepcii, tak v roku 2010, mohol byť sever prepojený, a teraz by nebol problém investovať a stavť juh, bez toho aby sme museli rozmýšlať či estakády, alebo rozšíriť jestvujúcu trasu???: V súčasnoti už dávno mohlo byť dostavané D1 R R1 a hádať sa o prepojení cever juh.

necitas poriadne toto forum.

D1-D3 nemohla byt dostavana do 2010 a to ani nahodou. uz som to tu pocital eurofondy za 2004-2006, 2007-2013 by nestacili ani len na hp-ll-visnove-dubna skala (preto sa fazovali s dalsim obdobim) a nekompletnu D3 (tiez sa fazovala). a ani eurofondy do 2020 ktore este stale cerpame stale nestacia na turany-hubova. dokonca vyzera ze ani tie dalsie nebudu stacit. tak o com to tu pises prosim ta.....

juh mohol byt postaveny za fondy 2004-6 a 2007-2013. asi tiez nie vsade kompletne na plny profil ale nechybal by ziadny podstatny usek a poloprofily by boli len na gemeri s nizsou intenzitou cize akurat by trosku chybal komfort lebo by nebola vsade 130-ka.

Niekedy dávno som pracoval ZTS MT, a problematiku "juzných ZTS", v celku poznám. Uz za socíku bol problém, keď prišla "paradajková" sezóna, tak ľudia jednoducho neprišli do roboty. ......a ím to bolo úplne jedno, že napr nesplní sa export......peace .
tazke strojarstvo ide dole vodou....buducnost je niekde inde....chod do rakuska...tam toho bolo mozno menej ako v CS a predsa maju uplne inu zivotnu uroven.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 22:11
od jarino
Vlados napísal:jarino, neviem si predstaviť viesť R2 na úrovni potoku. Veď by ho bolo potrebné takmer v celej dĺžke prekladať. To sa nedá porovnať s "pár" piliermi v chránenom území.

To bola slabina optimalizovaného variantu.
Ak ma pamäť neklame, v prípade estakádového variantu bolo asi polkilometra úprav potokov a v prípade optimalizovaného variantu dva kilometre. Lenže sú v tom zarátané aj preložky iných potokov prípadne Krivánskeho potoka mimo chráneného územia.

Vytiahol som to len preto, lebo spoludiskutujúci sa bavili o kedysi možnej optimalizácii (ako by sa to dalo a pod.). Tak som to spomenul, že netreba objavovať objavené, aj keď možno by boli aj lepšie riešenia.
Projektant to kedysi navrhol. Lenže to by oddialilo výstavbu prinajlepšom o dva roky.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 22:35
od Vlados
Ďakujem. Informácie z optimalizácie sa nejako nešírili. Ak sa hráme na nejaké chránené územia, tak to primerane dodržujme.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2021 23:04
od cPalo
Myslím, že aj tunel Čebrať mal byť kratší kvôli úspore 2 rokov.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2021 07:21
od pohodak
tunel cebrat a jeho povodny variant vznikol preto, ze sa podcenili rizika kvoli ktorym sa nakoniec aj tak musel predlzit...o 2km dlhsi tunel neznamena automaticky o 2 roky dlhsiu vystavbu, treba si uvedomit ze sa teraz razi iba z jednej strany kvoli problemom s papiermi

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2021 09:18
od cPalo
EIA povedala jasne, ako sa má raziť (presne tak ako sa ide teraz), ALE išlo len o "ušetrený čas", ktorý nakoniec sa pretavil do výrazného meškania ;)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2021 09:27
od pohodak
terazale pleties piate cez deviate
1) usek hubova-ivachnova mal zadefinovanu trasu s tunelom cebrat o dlzke 2km, vystavba zacala v roku 2014. Uz pri priprave tohto variantu sa upozornovalo na zosuvy pred zapadnym portalom tejto verzie tunela, ale zamietlo sa to pod koberec (pisal tu o tom p. Snopko)
2) zosuvy sa po zaciatku vystavby ukazali ako zasadny problem a razenie sa zastavilo
3) vytvoril sa novy variant kde prislo k predlzeniu tunela na 3.6km a muselo zbehnut cele kolecko papierovaciek (ktore vlastne este stale neskoncilo kedze nemame pravoplatne SP)
4) aby sa necakalo roky na ukoncenie stavebneho konania vymyslelo sa razenie v ramci banskej ulohy (iba z vychodneho portalu) ktore bezi dodnes

cize ozaj neviem kde v tomto procese sa mal skracovat tunel kvoli urychleniu vystavby a nakoniec prislo k zdrzaniu

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2021 12:43
od nevo83
Konecne vidno pracovne video z tohto useku

https://www.youtube.com/watch?v=nB0axBSDIUA

- asi najpodstatnejsia pasaz je cca 3:06 kde uz vidno realnu stavebnu robotu

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2021 12:39
od Viktorius
Za rok a pol od podpisu zmluvy...to stavia združenie živnostníkov pat a mat?

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2021 18:51
od nevo83
Nechce sa mi to tu hladat, ale podla mna idu podla planu
- nov-marec mohli realizovat vyrub
+ neviem ci stavebko nedostali len niekedy teraz ak vobec

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2021 19:14
od DrX
Presne tak. Mne sa hladat chcelo: viewtopic.php?f=47&t=23877&start=125#p227657

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2021 16:26
od metelesku.blesku
Viktorius napísal:Za rok a pol od podpisu zmluvy...to stavia združenie živnostníkov pat a mat?

Viete, že je to rok a pol od podpisu zmluvy, ale neviete, že mali rok a pol na projektovanie a získavanie povolení? A to napriek tomu, že to tu viacerí v nepravidelných intervaloch opakovane vypisujú? To mi nevychádza.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2021 15:22
od Viktorius
Tak potom samotné meškanie dokončenia diela vyplýva už priamo z harmonogramu.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2021 16:38
od nevo83
ty si evidentne pleties useky...
Mytna-Krivan = nema meskanie /zatial/ idu tak ako maju
Mytna-,,Lucenec,,= meskanie cca rok

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 03. Jún 2021 18:02
od cPalo
Viktorius napísal:Tak potom samotné meškanie dokončenia diela vyplýva už priamo z harmonogramu.

keby sa to najprv naplánovalo a potom súťažilo, tak si myslím, že by sme sa zasekli v odvolávaniach, lebo "podliezači" asi nemajú kapacity na prípravu aj s plánovaním (oni nemajú ani na stavanie, ale tu si trúfajú). Takže reálne sme tak cca 1/2 až rok napred ;)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Jún 2021 15:15
od Viktorius
Z toho čo je reálne vidieť v teréne...neviem si ani len predstaviť, ako tento pomerne náročný úsek chcú stihnúť postaviť za 2 a pol roka.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2021 23:01
od cPalo
pohodak napísal:terazale pleties piate cez deviate
1) usek hubova-ivachnova mal zadefinovanu trasu s tunelom cebrat o dlzke 2km, vystavba zacala v roku 2014. Uz pri priprave tohto variantu sa upozornovalo na zosuvy pred zapadnym portalom tejto verzie tunela, ale zamietlo sa to pod koberec (pisal tu o tom p. Snopko)
2) zosuvy sa po zaciatku vystavby ukazali ako zasadny problem a razenie sa zastavilo
3) vytvoril sa novy variant kde prislo k predlzeniu tunela na 3.6km a muselo zbehnut cele kolecko papierovaciek (ktore vlastne este stale neskoncilo kedze nemame pravoplatne SP)
4) aby sa necakalo roky na ukoncenie stavebneho konania vymyslelo sa razenie v ramci banskej ulohy (iba z vychodneho portalu) ktore bezi dodnes

cize ozaj neviem kde v tomto procese sa mal skracovat tunel kvoli urychleniu vystavby a nakoniec prislo k zdrzaniu


Chvíľku som hľadal ten príspevok, takže sry za omeškanie.
Áno, poplietol som si úseky a ešte to vydával za pravdu.
Ospravedlňujem sa.
Tá EIA sa týkala Turany - Hubová.
Ešte raz, moja chyba ;)

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2021 18:39
od DrX

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2021 09:16
od korfo27

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2021 20:40
od metelesku.blesku
Na webe historiadialnic.sk svieti k tomuto úseku poznámka že nebude ukončený načas.

Viete niekto k tomu bližšie info? Či je to kvôli pyrotechnickému prieskumu, zdržaniam v povoľovacích procesoch alebo kvôli drahej oceli?

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2021 21:15
od rempo
už boli schválené pokyny na zmenu ktoré ovplyvňujú lehotu výstavby a každý kto tadiaľ chodí musí po roku a pol (ne)výstavby dôjsť k tomu istému záveru.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2021 21:34
od jarino
Dnes bolo vydané stavebné povolenie.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 06:49
od nevo83
Jarino: nemali ho mat cca uz pred 6m ?

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 12:41
od jarino
Mali.
Už pred 8 mesiacmi mali začať práce (to isté Váhostav a modernizácia trate na Záhorí - sťažujú sa na byrokraciu, no stále je žltý FIDIC rýchlejší) a v súčasnosti na estakádach už mali realizovať mostovku.

Podpis zmluvy bol 14.2.2020
Začiatok prác podľa harmonogramu v zmluve 16.3.2020.
Podanie žiadosti o stavebné povolenie malo byť 1.11.2020
Žiadosť o vydanie stavebného povolenia bola podaná 10.3.2021
Stavebné konanie začalo 7.9.2021.

Je to slušná byrokracia 8)
Stavebník predložil špeciálnemu stavebnému úradu:
- Rozhodnutie MŽP SR, odboru štátnej správy ochrany prírody č. 2241/2017-6.3 zo dňa 06.4.2017, č. 30/2018-6.3 zo dňa 31.7.2018 (zmena č.1), č. 5312/2021-6.3 zo dňa 16.7.2021 (zmena č.2),
- Rozhodnutie Krajského pamiatkového úradu Banská Bystrica č. KPUBB-2020/9514-8/73881/BRE zo dňa 17.9.2020,
- Rozhodnutie OU BB, odboru starostlivosti o životné prostredie, štátna vodná správa č. OU-BB-OSZP-2021/003738-012 zo dňa 10.3.2021, podľa § 16a) zákona č. 364/2004 Z.z.,
- Rozhodnutie OU LC, odboru starostlivosti o životné prostredie, štátna vodná správa č. OU-LC-OSZP-2021/004821-004 zo dňa 18.6.2021 podľa § 21 ods. 1 písm. d) zákona č. 364/2004 Z. z., č. OU-LC-OSZP-2021/001377-013 zo dňa 28.7.2021 podľa § 23 zákona č. 364/2004 Z. z. (výrub brehové porasty),
- Rozhodnutie OU DT, odboru starostlivosti o životné prostredie, štátna vodná správa č. OU-DT-OSZP-2021/000723-006 zo dňa 1.6.2021, podľa § 21 ods. 1 písm. d) zákona č. 364/2004 Z. z., č. OU-DT-OSZP-2021/000129-019 zo dňa 8.4.2021, podľa § 23 zákona č. 364/2004 Z. z. (výrub brehové porasty),
- Rozhodnutie OU ZV, pozemkový a lesný odbor, č. OU-ZV-PLO-2017/003509 zo dňa 14.3.2017, č. OU-ZV-PLO1-2021/001433-004 zo dňa 29.1.2021 podľa § 17 zákona č. 220/2004 Z. z., č. OU-ZV-PLO2-2021/005681-002 zo dňa 8.7.2021 podľa § 5 zákona č. 326/2005 Z. z.,
- Rozhodnutie OU LC, pozemkový a lesný odbor č. OU-LC-PLO-2020/011930 zo dňa 30.11.2020 podľa § 17 zákona č. 220/2004 Z. z., č. OU-LC-PLO2-2021/003870-006 zo dňa 2.7.2021 podľa § 5 zákona č. 326/2005 Z. z.,
- Rozhodnutie OU BB, odboru cestnej dopravy a pozemných komunikácií č. OU-BB-OCDPK-2021/004757-003 zo dňa 22.2.2021 podľa § 14 cestného zákona (výrub cestná zeleň), č. OU-BB-OCDPK-2021/019193-003 zo dňa 28.7.2021 podľa § 14 cestného zákona (výrub cestná zeleň v ochrannom pásme PP),
- Obec Kriváň č. 2020/103-6/EB/KR-V-roz. zo dňa 7.12.2020 podľa § 14 cestného zákona (výrub cestná zeleň),
- Obec Podkriváň č. 2020/319/EB/PR-V-roz. podľa § 14 cestného zákona zo dňa 7.12.2020 (výrub cestná zeleň).

Pozemky vysporiadávali do apríla 2021. Tipujem že dočasné zábery...

Stavebník v PD doložil Hlukovú štúdiu vypracovanú spoločnosťou Inžinierske služby spol. s r.o., Komenského 19, 036 01 Martin, zodpovedný riešiteľ: RNDr. Branko Brodniansky č. zákazky 338/2019, ktorá je aktualizáciou hlukovej štúdie č. 618/2015/DSP a č.198/2018.

Stavebník doručil súhlasné stanoviská dotknutých orgánov, v ktorých neboli uvedené žiadne výhrady, požiadavky ani pozmeňujúce návrhy: Ministerstva vnútra Slovenskej republiky, Krajské riaditeľstvo Hasičského a záchranného zboru v Banskej Bystrici č. KRHZ-BB-2020/00146-002 zo dňa 30.11.2020; MV SR, KDI KR PZ BB č. KRPZ-BB.KDI-40-020/2020 zo dňa zo dňa 14.9.2020; OU BB, Odbor CDPK, Nám. Ľ. Štúra 1, 974 05 Banská Bystrica č. OU-BB-OCDPK-2020/031985 HM zo dňa 3.12.2020; Okresný úrad Detva, Odbor krízového riadenia, J.G.Tajovského 9, 962 12 Detva č. OU-DT-OKR-2021/000492-002 zo dňa 15.3.2021; Okresného úradu Lučenec, Odbor krízového riadenia, Námestie republiky 26, 984 36 Lučenec č. OU-LC-OKR-2021/0001492-002 zo dňa 15.3.2021; Obce Mýtna, 985 53 Mýtna 47 č. 298/2020 zo dňa 2.12.2020 zo dňa 2.12.2020; Obec Kriváň, č.441, 962 04 Kriváň č. 2020/96/EB/KR-záv.st. zo dňa 2.12.2020; Obec Podkriváň, č.87, 985 51 Podkriváň č. 2020/359/EB/PK-záv.st. zo dňa 3.12.2020; Obec Píla, č. 174, 985 53 Píla č. 358/2020 zo dňa 4.1.2021; SVP, š.p. č. CS SVP OZ BB 306/2021/20-39211 zo dňa 3.3.2021; Energotel, a.s. Miletičova 7, 821 08 Bratislava zo dňa 3.12.2020; SAD Lučenec a.s., Mikušovská cesta č. 5, 984 01 Lučenec č.495/2020 zo dňa 13.1.2021;

Ďalej ku konaniu stavebník doložil stanovisko: Slovenského plynárenského priemyslu - distribúcia, a.s., Mlynské Nivy 44/b, 825 11 Bratislava v stanovisku č. TD/NS/0560/2020/Ve zo dňa 22.12.2020, v ktorom konštatuje, že umietnenie predmetnej stavby nie je v kolízii s existujúcimi plynárenskými zariadeniami v správe SPP-D; TÜV SÜD Slovakia, s.r.o., Jašíkova 6, 821 03 Bratislava v odbornom stanovisku ev. č.: 7165029788/20/20/BT/OS/DOK zo dňa 3.12.2020 žiada dodržať všeobecné záväzné právne predpisy; Slovenský hydrometeorologicky ústav, Jeséniova 17, 833 15 Bratislava zo dňa 22.1.2021 vo svojom vyjadrení konštatuje, že predmetný úsek nebude mať vplyv na štátnu meteorologickú sieť úseku Meteorologická služba; NPPC - Výskumný ústav pôdoznalectva a ochrany pôdy-Pôdna služba v odbornom stanovisku č.13/2021-0107 zo dňa 12.1.2021 odporúča realizovať projektové návrhy rekultivácie oľnohospodárskej pôdy; OTNS, a.s., Vajnorská 137, 831 04 Bratislava vo vyjadrení č. 5153/2020 zo dňa 30.11.2020, č. 3961/2021 zo dňa 30.11.2020 uviedol, že v záujmovom území danej stavby sa nenachádza podzemná sieť spoločnosti SWAN, a.s., Benestry, PNTW; O2 Slovakia, s.r.o., Einsteinova 24, 851 01 Bratislava vo vyjadrení zo dňa 15.12.2020 uviedol, že v záujmovom území sa nenachádzajú siete, objekty alebo zariadenia v ich správe; UPC broadband Slovakia, s.r.o., Ševčenkova 36, P.O.BOX. 216, 850 00 Bratislava č.216202297 zo dňa 7.12.2020 sa vyjadrila, že nedôjde k styku s ich podzemnou káblovou distribučnou sieťou; Slovenská elektrizačná prenosová sústava, a.s., Mlynské nivy 59/A, 824 84 Bratislava v stanovisku č. PS/2021/011859 zo dňa 23.9.2021 žiada rešpektovať trasu koridoru nového 2x400 kV vedenia PVE Ipeľ – Horná Ždaňa – Medzibrod, v k.ú Mýtna, kde SEPS, a.s. zálohuje územnú rezervu pre umiestnenie koridoru nového 2x400 kV vedenia; SAD Zvolen, a.s., Balkán č. 53, 960 95 Zvolen v stanovisku č. 30/DT/2021 zo dňa 13.1.2021, požaduje zabezpečiť počas výstavby trvalé cestné spojenie do obcí Dolná Bzová, Dobroč, Kotmanová a mesta Lučenec; Agro Dallas, s.r.o., Družstevná 707, 985 53 Mýtna v stanovisku zo dňa 22.1.2021 žiada ohlásiť začatie stavebných prác vopred konateľovi spoločnosti: Pavel Uderian, tel. č.: 0907 346 145; Agrospol Kalinovo, s.r.o. a Agrospol Nenince, s.r.o., Zvolenská cesta 2740, 984 01 Lučenec vo vyjadrení zo dňa 25.1.2021 žiada ohlásiť vstup na pozemky užívané na trase R2 Kriváň-Mýtna vopred telefonicky Ing. Mariánovi Abelovskému na tel. č.:0903 225 109; Slovenský
hydrometeorologický ústav, Jeséniova 17, 833 15 Bratislava sa vyjadril dňa 22.1.2021, že predmetný úsek rýchlostnej cesty nebude mať vplyv na štátnu meteorologickú sieť úseku
Meteorologická služba.

Re: R2 Kriváň - Mýtna

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2021 12:03
od metelesku.blesku
Keď sa to celé poskladá a dátumovo zhrnie, zase sa čakalo hlavne na X-tú zmenu v EIA (ako inak,veď treba aplikovať aj tie normy, ktoré ešte len budú platiť o 20 rokov a počas procesu schvaľovania aj tie aktualizovať) a SEPS.
Inými slovami, štát si sám sebe kladie polienka pod nôžky a zdržuje si vlastné projekty.

Spejbl a Hurvínek sú oproti nášmu aparátu šuvix.