R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Odoslaťod mirkobb » 14. Jún 2007 14:50

Ako devil pripomenul, predstavy samospravneho kraja sa nemusia kryt s predstavami statu. :wink: V tomto kontexte su zaujimave napriklad aj tie dva kratke tunely pri Plesivci, ze? :lol:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod konstrukt » 14. Jún 2007 21:14

Jurislav napísal:Naozaj, mel? Zaujimave. Brzotin ma cestny obchvat a bude mat aj dialnicny. Toto sa tak lahko nevidi :shock:
Obchvat Brzotína je postavený ako pol profil rýchlostnej cesty R2 a v budúcnosti sa plánuje jej prepojenie a rozšírenie na celý profil. Neviem čo by tam robil diaľničný obchvat, keď juhom SR sa so stavbou diaľnice nepočíta, iba s rýchlostnou cestou.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Rio13.zm » 14. Jún 2007 22:49

aj sa to nekde uvadza ze je to R2? na stranke NDS som si to nevsimol, tusim tam niesu ani znacky cesta pre mot. vozidla. alebo ano ?
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod konstrukt » 14. Jún 2007 22:52

Rio13.zm napísal:aj sa to nekde uvadza ze je to R2? na stranke NDS som si to nevsimol, tusim tam niesu ani znacky cesta pre mot. vozidla. alebo ano ?
Pozri si sekciu Rýchlostné komunikácie-R2 Brzotín obchvat.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod mel » 15. Jún 2007 10:35

Rio13.zm napísal:aj sa to nekde uvadza ze je to R2? na stranke NDS som si to nevsimol, tusim tam niesu ani znacky cesta pre mot. vozidla. alebo ano ?


Stavalo sa to v parametroch RC, a vseobecne sa tvrdilo, ze ide vlastne o obchvat v polprofile buducej R2. Tento obchvat nie je ako RC oznaceny, zatial.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod sergej » 15. Jún 2007 10:42

Takychto usekov je na Slovensku asi viac, obchvat Dolneho Kubina bol tiez stavany ako polprofil R3, ale zatial nie je tak znaceny. Druha vec je, ze sa zrejme zmeni trasa a nakoniec z toho R3 nebude... Ale to uz je OT.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod i15 » 15. Jún 2007 11:19

Preco sa tak nemohol stavat napr. obchvat Ozdany? Ved povodna cesta je strasna... a obchvat spoplatneny...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Jurislav » 15. Jún 2007 11:45

doprastavak napísal:
Jurislav napísal:Naozaj, mel? Zaujimave. Brzotin ma cestny obchvat a bude mat aj dialnicny. Toto sa tak lahko nevidi :shock:
Obchvat Brzotína je postavený ako pol profil rýchlostnej cesty R2 a v budúcnosti sa plánuje jej prepojenie a rozšírenie na celý profil. Neviem čo by tam robil diaľničný obchvat, keď juhom SR sa so stavbou diaľnice nepočíta, iba s rýchlostnou cestou.
Boooze, tak rychlostnocestny obchvat :roll: :D
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod mel » 15. Jún 2007 11:51

devil napísal:pochybujem, UP VUC k tomu stat nezavazuje.


niesom v tomto expert, ale sa mi podsuva otazka, preco daju VUCky do UP taku trasu, ktora vlastne nebude realizovana?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 08:40

Síce OT v tejto téme, ale čo sa týka toho rozširovania Sorošky na 3 pruhy, uvedomte si vážení prisím jedno: Soroška je národný park = 3. stupeň ochrany, čiže akékoľvek rozširovanie tam nepripadá do úvahy..! Toto EIA ani zákony nepustia, ani keby neviem čo..


takze tu uz nie sme OT... :) soroska ma dlzku cca 7km z toho len planina na vrchu je NP. stupanie z oboch stran nie je NP. 3. pruh by mohol byt od lipovnika po motorest na RV strane a na KE strane jeho pokracovanie od zeleznice po parkovisko. v strednej casti kde je planina a NP 3. pruh netreba.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mapman » 20. Jún 2007 10:29

NP začína na východe hneď za železničným mostom a na západe vedie hranica už od lipovníku pozdĺž cesty a do NP vchádza asi km pod sedlom. Dokopy v NP asi 3-4km...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod devil » 20. Jún 2007 10:57

NP začína na východe hneď za železničným mostom


nie hned. postupne sa cesta priblizuje k hranici NP, scasti je to subeh, cize sa este da. na zapade sa to da aspon scasti tiez. tam je kazdy km dobry.

http://www.supernavigator.sk/navigator/
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 21. Jún 2007 18:00

devil napísal:
NP začína na východe hneď za železničným mostom


nie hned. postupne sa cesta priblizuje k hranici NP, scasti je to subeh, cize sa este da. na zapade sa to da aspon scasti tiez. tam je kazdy km dobry.

http://www.supernavigator.sk/navigator/


Mapa na supernavigatore je v tomto pripade bohuzial nepresna.
Cesta naozaj vstupuje v plnom profile na územie NP hned za zeleznicnym mostom.. Hranicu NP tvori na vychodnej strane v tejto casti uzemia os zeleznicnej trate. Na západnej strane je hranica NP prakticky az v obci Lipovnik a prechadza krizovatkou - odbockou do dediny. Ide teda (az na cca 0,75km kratky usek asi 2km za Lipovnikom) o takmer 8km cesty prechadzajucej priamo NP, teda uzemim s 3. stupnom ochrany. Neverim tomu, ze by tu cez EIA a cez dalsie zakony preslo rozsirovanie cesty (aj ked z kratkodobeho hladiska je to jedna z moznosti riesenia sucasnej situacie), ked je v plane tu stavat tunel.. Sorosku definitivne vyriesi az plnoprofilovy tunel (postavit hned obe rury a zamedzit tak pravidelnemu presmerovavaniu dopravy cez kopec), ktory by bolo dobre postavit co najskor! ..ked citam ze este nie je stanoveny ani potencialny datum zaciatku stavby, tak mi je z toho na grc.. :evil:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod devil » 22. Jún 2007 22:32

tak potom vsetky moje automapy su nepresne...to by som aj bral, lenze aj z turistickej mapy VUK som vycital to iste, a to uz je mimoriadne podrobna mapa.. od zeleznicneho mosta cesta hranici s NP, do NP vchadza v zakrute pri parkovisku kde prakticky konci stupanie. jasne je vyznacene ze cesta nelezi v NP. cize tu je 2 km stupanie ktore caka na 3. pruh. zaroven zeleznica vchadza do tunela na zaciatku NP. cize hranica NP je urcena velmi rozumne.

za zapadnej strane je hranica takisto cesta a to od mosta cez potok ktory vlani v lete rekonstruovali a vchadza do NP asi 1 km pred koncom stupania v 2. ostrej zakrute. tu by sa mal urobit 1-1,5 km dlhy 3. pruh.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 23. Jún 2007 01:18

devil napísal:tak potom vsetky moje automapy su nepresne...to by som aj bral, lenze aj z turistickej mapy VUK som vycital to iste, a to uz je mimoriadne podrobna mapa.. od zeleznicneho mosta cesta hranici s NP, do NP vchadza v zakrute pri parkovisku kde prakticky konci stupanie. jasne je vyznacene ze cesta nelezi v NP. cize tu je 2 km stupanie ktore caka na 3. pruh. zaroven zeleznica vchadza do tunela na zaciatku NP. cize hranica NP je urcena velmi rozumne.

za zapadnej strane je hranica takisto cesta a to od mosta cez potok ktory vlani v lete rekonstruovali a vchadza do NP asi 1 km pred koncom stupania v 2. ostrej zakrute. tu by sa mal urobit 1-1,5 km dlhy 3. pruh.


Automapy byvaju az privelmi generalizovane a preto su casto dost nepresne..

Neviem aku turisticku mapu mas, ale bud potom vidis zle, alebo je ta mapa chybna, pripadne velmi stara..

Mam tiez turisticku mapu VKU a jasne sa z nej da vycitat (z kartografie mam nejake skusenosti uz za sebou a kartograficke pravidla aspon trochu ovladam) ze hranicou NP je os zeleznicnej trate, tak ako som uz spominal v mojo prispevku vyssie.. Z toho teda vyplyva, ze uz samotna zeleznicna trat ktora je pod cestou je sucastou NP (lebo aj hranica patri do NP), takze niet o com.. Ak so mnou nesuhlasis, over si to na sprave NP v Brzotine, tam Ti to potvrdia.. Cize tvoje tvrdenie ze hranicou NP je cesta nie je pravdive, pretoze tou hranicou je nizsie polozena zeleznica :!:

Tak isto tvrdenie ze NP zacina az pri portali tunela nie je pravdive, pretoze uz cca 0,5km pred tunelom vedie zeleznica celym svojim telesom (aj s nasypom na juznej strane plne uzemim NP. Kusok nizsie od vstupu do tunela sa nachadza vstup do Hrusovskej jaskyne, ktora je tiez cela v uzemi NP.

Zo zapadnej strany zacina uzemie NP na moste, ktory spominas aj ty, kde cesta tvori hranicu (teda je sucastou) NP. Hned o cca 300m dalej na krizovatke s odbockou do dediny vsak uz cestu po prejdeni miernej lavotocivej zakruty lemuje z oboch stran NP, ktoreho hranica prechadza hned popri domoch v dedine a dalej ju smerom nahor tvori miestny potok tecuci popri kostole a popred cintorin (z pohladu cesty poza cintorin), ktory tiez teda lezi cely na uzemi NP (v tomto useku sa cesta nachadza dobrych 250, aj viac metrov smerom od hranice, do vnutrozemia NP). Nad cintorinom dokonca aj niektore domy nachadzajuce sa na druhej strane potoka su uz na uzemi NP.

Za prvou ostrou zakrutou (ktoru ty spominas ako zaciatok NP) cesta prave naopak vychadza z uzemia NP a v dlzke asi 0,75km (spominam to aj v skorsom prispevku) vedie "len" v jeho ochrannom pasme.

Suma sumarum teda cesta I/50 od narmorskej vysky cca 360m n. m. na zapadnej strane a cca 320m n. m. na vychodnej strane, az po nadm. v. 535 m v Jablonovskom sedle (teda rozdiel vyse 200m vyskovych) vedie (okrem spominaneho 0,75km useku) v dlzke takmer 8km priamo uzemim NP, vratane spominanych stupani z oboch stran.. :!: A za tym si stojim :evil:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod devil » 23. Jún 2007 12:55

stat si mozes za cim len chces, kym nie som slepy verim mojej VUK mape ktora je najnovsia verzia.

nechcem znovu opakovat tie iste argumenty. v kazdom pripade tvrdis nepravdive veci. a nema to ziadnu logiku. chranene uzemia su ohranicene tak aby tam nepatrili casti ktore tam nemaju co hladat. a hadam uznas ze cesta tam bola skor ako bol vyhlaseny NP ci predtym ChKO.

inac cintorin a domy v lipovniku ako sucast NP...a podla mna si robis akurat tak srandu...
Naposledy upravil devil dňa 23. Jún 2007 16:35, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 23. Jún 2007 14:10

Tu mate link na stiahnutie mapy(zkomprimovana), snad Vam to rozlisenie na tu "spornu zalezitost" bude stacit..? :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 23. Jún 2007 14:10

Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 23. Jún 2007 14:51

bodrik: Zo zapadnej strany zacina uzemie NP na moste, ktory spominas aj ty, kde cesta tvori hranicu (teda je sucastou) NP. Hned o cca 300m dalej na krizovatke s odbockou do dediny vsak uz cestu po prejdeni miernej lavotocivej zakruty lemuje z oboch stran NP, ktoreho hranica prechadza hned popri domoch v dedine a dalej ju smerom nahor tvori miestny potok tecuci popri kostole a popred cintorin (z pohladu cesty poza cintorin), ktory tiez teda lezi cely na uzemi NP (v tomto useku sa cesta nachadza dobrych 250, aj viac metrov smerom od hranice, do vnutrozemia NP). Nad cintorinom dokonca aj niektore domy nachadzajuce sa na druhej strane potoka su uz na uzemi NP.

Za prvou ostrou zakrutou (ktoru ty spominas ako zaciatok NP) cesta prave naopak vychadza z uzemia NP a v dlzke asi 0,75km (spominam to aj v skorsom prispevku) vedie "len" v jeho ochrannom pasme.


Z tej mapy co som tam vlozil na nu odkaz, to tiez nie je az tak jasne, ale k comu by bolo dobre aby Tebou spominany usek od dediny az po tu ostru zakrutu("vracacku") isiel v NP a nasledne z neho vychadzal na kratucky usek, po ktorom by zas defintivne do neho vchadzal..?? Praxou totizto byva, ze ked je niekde hranica NP na "dotyku" s cestou, tak tato nebyva sucastou NP, ale ten zacina az za nou, trebars aj tesne. Nebolo by to prakticke, ked na urcite ukony vykonavajuce na ceste by museli zakazdym mat od NP rôzne povolenia.
Este poznamka k mapam VKU, tie byvaju velmi presne(sam ich uz roky pouzivam), daju si zalezat na tom co daju "von" medzi ludi, aj ked aj tam sa obcas "vloudi chybicka", ale tie su viacmenej charakteru ako preklepy v cislovani kot a pod. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod mirkobb » 23. Jún 2007 15:28

Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Jurislav » 23. Jún 2007 15:35

Cesta I/50 medzi Brzotinom a Plesivcom rozdeluje NP na dve casti, nie je jeho sucastou, rovnako to mohli spravit aj v pripade Sorosky.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod devil » 23. Jún 2007 19:08

inac je zaujimave si vsimnut na fotkach ze motorest je na uzemi NP a okrem toho to zhora vypada na polnohospodarsku cinnost - tiez v NP. proste ta soroska je brutalna divocina :)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod bodrik » 23. Jún 2007 20:12

devil napísal:stat si mozes za cim len chces, kym nie som slepy verim mojej VUK mape ktora je najnovsia verzia.

nechcem znovu opakovat tie iste argumenty. v kazdom pripade tvrdis nepravdive veci. a nema to ziadnu logiku. chranene uzemia su ohranicene tak aby tam nepatrili casti ktore tam nemaju co hladat. a hadam uznas ze cesta tam bola skor ako bol vyhlaseny NP ci predtym ChKO.

inac cintorin a domy v lipovniku ako sucast NP...a podla mna si robis akurat tak srandu...


Over si informacie, lebo by som musel tvrdit znova to iste a donekonecna to opakovat nema zmysel.
Ak by si bol vo veci uzemnej ochrany SR zbehlejsi, tak by si nieco take netvrdil..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 23. Jún 2007 20:24

devil napísal:inac je zaujimave si vsimnut na fotkach ze motorest je na uzemi NP a okrem toho to zhora vypada na polnohospodarsku cinnost - tiez v NP. proste ta soroska je brutalna divocina :)


A NP vari vylucuje uplne polnohospodarsku cinnost na svojom uzemi?? Vylucena je uplne v 4. a 5. stupni ochrany. V 3. stupni, moze byt vyhradene plochy, kde sa tato cinnost moze vykonavat. Samozrejme za vopred urcenych a prisnych kriterii.. O tom je manazment chranenych uzemi ;)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 23. Jún 2007 20:53

mirkobb napísal:Z tej mapy co som tam vlozil na nu odkaz, to tiez nie je az tak jasne, ale k comu by bolo dobre aby Tebou spominany usek od dediny az po tu ostru zakrutu("vracacku") isiel v NP a nasledne z neho vychadzal na kratucky usek, po ktorom by zas defintivne do neho vchadzal..??


1. Je to dobre napr. k tomu ze svah v ktorom vedie cesta moze obsahovat prvky (moze to byt hocico, od geomorfologie, cez lito, pedo, hydro, az po bio zlozky, resp. aj antropo zlozky), ktore boli urcene ako vhodne pre vcelenie do velkoplosne chraneneho uzemia s 3. stupnom ochrany (v SR 3. stupen ochrany = NP). Avsak na naprotivnom svahu uz sa tieto prvky nemusia nachadzat, alebo sa tam nachadzaju v mensom mnozstve, alebo rozsahu. Tak preto napr.. Nie je predsa dovodom na vytycenie hranice "len po cestu a dalej nie" iba to, ze tento predtym homogenny areal, pretala pred niekolkymi desatrociami cesta.. Ak je totiz cesta vo svahu, ako aj v tomto pripade, velmi casto plati: to co je nad cestou = to co je pod cestou.. Velmi casto sa preto okrem zeleznicnych trati a ciest pouzivaju na vytycenie hranice aj prirodzene liniove prvky, ako napr. vodne toky. A tak je tomu aj v tomto pripade..


mirkobb napísal:Praxou totizto byva, ze ked je niekde hranica NP na "dotyku" s cestou, tak tato nebyva sucastou NP, ale ten zacina az za nou, trebars aj tesne. Nebolo by to prakticke, ked na urcite ukony vykonavajuce na ceste by museli zakazdym mat od NP rôzne povolenia.


2. OK, pripustme ze cesta je hranicou NP, resp. ze NP zacina hned vedla cesty. Ani v tomto pripade sa vsak neda uvazovat o vacsom rozsirovani cesty, lebo by sme sa nevyhli uradovaniu. A aj keby cesta viedla (nepisem teraz o NP Slov. kras, ale o Nar. Parkoch vseobecne) aj niekolko desiatok metrov od hranice NP, tak v EIA sa toto ostro posudzuje, a musi to byt naozaj take riesenie kde nie je moznost ineho riesenia situacie (napr. tunelom), co vsak v tomto pripade neplati.. Preto by toto len velmi tazko preslo..


mirkobb napísal:Este poznamka k mapam VKU, tie byvaju velmi presne(sam ich uz roky pouzivam), daju si zalezat na tom co daju "von" medzi ludi, aj ked aj tam sa obcas "vloudi chybicka", ale tie su viacmenej charakteru ako preklepy v cislovani kot a pod. :wink:


3. Mapy VKU pouzivam uz skoro 15 rokov, mam ich vsetky, takze dobre poznam ich kvalitu (na Slovensku patria naozaj k najkvalitnejsim), ale ako kartograf dobre poznam aj ich uskalia ;)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.