R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Odoslaťod Dialniciar » 23. Nov 2006 13:36

R2 bude na 1/2 profil dostavaná súvisle tak ako je dnes navrhnutá (bez úseku okolo Drietomy) najskôr v r. 2025. Dostavaná potom na plný profil môže byť najskôr v r. 2040. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 23. Nov 2006 16:48

od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod mel » 23. Nov 2006 17:05

kaviarista napísal:od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D


Mozno nie priamo v parametroch D, ale malo by sa na to mysliet ... myslim, ze taky obchvat Ozdian bude aj bez parametrov D dost velkou pomocou ... podobne Figa a Tornala ... Ja by som nebol proti, ak by sa to stavalo kombinovane ... teda na miestach, kde to nie je problem (=nie je velke zvysenie financnych nakladov) by som staval v parametroch D a kde by to bolo prilis drahe tak v parametroch R, pripadne nie D(120) ale D(100).

Ja som nebol dlho v KE teraz, ale chystam sa na Vianoce a tesim sa, ze pojdem prvykrat tak, ze bude hotova Zarnovica, Ozdany aj Tornala ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod kaviarista » 23. Nov 2006 17:25

Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 23. Nov 2006 17:32

Ja som nebol dlho v KE teraz, ale chystam sa na Vianoce a tesim sa, ze pojdem prvykrat tak, ze bude hotova Zarnovica, Ozdany aj Tornala ...


a ak sa da tak sa pozri na Figu ci sa tam nieco deje (aj ked tam sa velmi neoplati obzerat mimo).

inac existuje aj kategoria R24,5 aj R26,5, uz u R24,5 je sirka jazdneho pruhu taka ako na D 26,5 len deliaci pas a krajnica je uzsia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 23. Nov 2006 17:45

devil napísal:
Ja som nebol dlho v KE teraz, ale chystam sa na Vianoce a tesim sa, ze pojdem prvykrat tak, ze bude hotova Zarnovica, Ozdany aj Tornala ...


a ak sa da tak sa pozri na Figu ci sa tam nieco deje (aj ked tam sa velmi neoplati obzerat mimo).

inac existuje aj kategoria R24,5 aj R26,5, uz u R24,5 je sirka jazdneho pruhu taka ako na D 26,5 len deliaci pas a krajnica je uzsia.


devil, nejde len o sirku jazdneho pruhu , ale hlavne o stupania a polomery zakrut. Ono, ten komfort si clovek uvedomi, az ked pouzije R a D tesne za sebou. Ja som nedavno isiel ZV-NR-TT(R1)-TN-PB (D1) a ten rozdiel si fakt hmatatelne uvedomis kazdym dalsim kilometrom. Na kratku vzdialenost do 100 km je to pre vodica jedno, ale pri 300 km vzdialenosti sa ta kvalita komunikacie na vykone vodica uz podpise citelne.
Pre mna osobne napr. D1 okolo L.Mary nie je dialnica, ale rychlocesta.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod devil » 23. Nov 2006 17:57

mas pravdu, to dost zavisy od vzdialenosti na ktoru sa cestuje. myslim si ze Tornala by sa prilis nepredrazila ale o ozdanoch by som to netvrdil. podla mna pahorky okolo LC a RS by si urcite vyzadovali vacsie investicie ako pri RC.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Koksolam » 23. Nov 2006 18:10

kaviarista napísal:...
Pre mna osobne napr. D1 okolo L.Mary nie je dialnica, ale rychlocesta.


Ved ten zaciatok je aj navrhovany ako rychlocesta, tie polomery zakrut tam stoja "zato" :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod mel » 24. Nov 2006 10:42

kaviarista napísal:Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?


Pri Ozdanoch to stupanie je dost velke, tam by sa to zrejme predrazilo o dost. Tornala mozno aj by stacilo rozsirenie a splnalo by to parametre D :)

devil: na Figu sa pozriem, tolko casu snad budem mat :) Mozno sa aj zastavim v motoreste na zaciatku figy aby som to kukol.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 11:11

kaviarista napísal:Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?


:oops: neskoro to tu čítam.

Nie, neviem to, ja som hlavne toho názoru, že tu sa malo rovno stavať na plný profil. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 24. Nov 2006 11:38

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:Dialniciar (alebo nejaky iny rozumny stavbar) .

Vedel by si priblizne odhadnut, o kolko percent by sa predrazili obchvaty Tornale a Ozdian, keby sa stavali v parametroch D?


:oops: neskoro to tu čítam.

Nie, neviem to, ja som hlavne toho názoru, že tu sa malo rovno stavať na plný profil. 8)


Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 11:47

Jarda napísal:Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?


Prečo :?:

1. Viem, aké sú plány, R1 sa postupne zmení na tak, že bude od TT po KE.
2. Keď výstavba R2 na parameter diaľnice, tak už radšej rovno plný profil R2.
3. Nevyhovuje pôvodná cesta, ide o úseky ciest smrti, je tu jedna z najzaostalejších oblastí v SR a plný profil R2, kde náklady by boli 400 mil. SKK na 1 km sú priamo ideálne.

Ale v SR to takto nefunguje. Do 10 rokov ten 1/2 profil nebude stačiť.

A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica, ani tunel Branisko by tu nestál. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Čumil » 24. Nov 2006 13:35

Dialniciar napísal:
A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica


To je fakt, este sa mi na tej trase nestalo, ze by som sa ocitol v nejakej hustejsej premavke. Kde-tu auto, kde-tu kamion.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Dialniciar » 24. Nov 2006 13:42

Čumil napísal:
Dialniciar napísal:
A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica


To je fakt, este sa mi na tej trase nestalo, ze by som sa ocitol v nejakej hustejsej premavke. Kde-tu auto, kde-tu kamion.


No a hlavne v noci je to cca. 6-7x kolóna kamiónov po 10-12 kusov a len výnimočne osobné auto. Až od priemyselného parku je to (ale hlavne cez deň) trochu plnšie, ale zaujímavé to začína byť tak 5 km pred BA.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bobikboobika » 26. Nov 2006 18:09

Myslíte, že bude někdy v blízké budoucnosti snaha jednat s Maďarskem o odbočce z Tornaľy do Miskolca, tedy vlastně směr na Rumunsko, jakožto do nového člena EU?

Dialniciar napísal:
Jarda napísal:Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?


Prečo :?:

1. Viem, aké sú plány, R1 sa postupne zmení na tak, že bude od TT po KE.
2. Keď výstavba R2 na parameter diaľnice, tak už radšej rovno plný profil R2.
3. Nevyhovuje pôvodná cesta, ide o úseky ciest smrti, je tu jedna z najzaostalejších oblastí v SR a plný profil R2, kde náklady by boli 400 mil. SKK na 1 km sú priamo ideálne.

Ale v SR to takto nefunguje. Do 10 rokov ten 1/2 profil nebude stačiť.

A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica, ani tunel Branisko by tu nestál. :idea:
bobikboobika
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Obrázky: 36
Založený: 13. Sep 2006 08:03
Bydlisko: ČR

Odoslaťod Jarda » 26. Nov 2006 19:48

Dialniciar napísal:
Jarda napísal:Proč rovnou na plný profil? Myslíš, že tam bude v následujících létech podstatný nárůst intenzity dopravy?


Prečo :?:

1. Viem, aké sú plány, R1 sa postupne zmení na tak, že bude od TT po KE.
2. Keď výstavba R2 na parameter diaľnice, tak už radšej rovno plný profil R2.
3. Nevyhovuje pôvodná cesta, ide o úseky ciest smrti, je tu jedna z najzaostalejších oblastí v SR a plný profil R2, kde náklady by boli 400 mil. SKK na 1 km sú priamo ideálne.

Ale v SR to takto nefunguje. Do 10 rokov ten 1/2 profil nebude stačiť.

A len tak mimochodom, keby sme sa mali riadiť podľa intenzít, tak dnes na D2 MA-Kúty nie je žiadna diaľnica, ani tunel Branisko by tu nestál. :idea:


Branisko je na 1/2 profil a na D2 intenzita výrazně neroste kvůli rozpadu federace (zejména se přestalo jezdit na GŘ z Bratislavy do Prahy a z Prahy a Brna do Bratislavy).
Ale máš pravdu, že stavět R2 rovnou na plný profil by celkově vyšlo podstatně levněji než stavět ty úseky nadvakrát a byl by to větší impuls pro investory na jihu a východě Slovenska.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 11:06

RC R2 v celej svojej dĺžke sa rozdelila na hraničné, západné a východné krídlo.

Hraničné je úsek okolo Drietomy, kde sa momentálne uvažuje, že by sa po dohode s ČR definitívne určilo, či tu má alebo nemá byť RC. Minimálne sa však plánuje pripraviť do r. 2009 výstavba cestného obchvatu Drietomy.

Západné krídlo neráta so súvislou výstavbou do r. 2012, plánujú sa tu riešiť len cestné obchvaty, Trenčína, Prievidze, Žiaru nad Hronom a prípadne aj Handlovej. V r. 2007-2008 sa plánuje začať obchvat TN s termínom dostavby v r. 2010 (most) - 2012 (aj s cestami) a ZH sa pripravuje.

Východné krídlo predpokladá zastavenie ďalšieho rozvoja, teda dostavia sa rozostavaný úsek a dokončia sa už otvorené úseky. A nová výstavba sa tu plánuje po r. 2008, resp. 2012.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tinko » 03. Jan 2007 21:51

Dialniciar napísal:RC R2 v celej svojej dĺžke sa rozdelila na hraničné, západné a východné krídlo.

Hraničné je úsek okolo Drietomy, kde sa momentálne uvažuje, že by sa po dohode s ČR definitívne určilo, či tu má alebo nemá byť RC. Minimálne sa však plánuje pripraviť do r. 2009 výstavba cestného obchvatu Drietomy.

Západné krídlo neráta so súvislou výstavbou do r. 2012, plánujú sa tu riešiť len cestné obchvaty, Trenčína, Prievidze, Žiaru nad Hronom a prípadne aj Handlovej. V r. 2007-2008 sa plánuje začať obchvat TN s termínom dostavby v r. 2010 (most) - 2012 (aj s cestami) a ZH sa pripravuje.

Východné krídlo predpokladá zastavenie ďalšieho rozvoja, teda dostavia sa rozostavaný úsek a dokončia sa už otvorené úseky. A nová výstavba sa tu plánuje po r. 2008, resp. 2012.


A vsetko len 1/2 profil? Uplne cely usek?

Takze vystavba zo ZV na vychod az po 2012? R2 ma prioritu az po R3?
Tinko
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 02. Jan 2007 20:12

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 11:23

Tinko napísal:
Dialniciar napísal:RC R2 v celej svojej dĺžke sa rozdelila na hraničné, západné a východné krídlo.

Hraničné je úsek okolo Drietomy, kde sa momentálne uvažuje, že by sa po dohode s ČR definitívne určilo, či tu má alebo nemá byť RC. Minimálne sa však plánuje pripraviť do r. 2009 výstavba cestného obchvatu Drietomy.

Západné krídlo neráta so súvislou výstavbou do r. 2012, plánujú sa tu riešiť len cestné obchvaty, Trenčína, Prievidze, Žiaru nad Hronom a prípadne aj Handlovej. V r. 2007-2008 sa plánuje začať obchvat TN s termínom dostavby v r. 2010 (most) - 2012 (aj s cestami) a ZH sa pripravuje.

Východné krídlo predpokladá zastavenie ďalšieho rozvoja, teda dostavia sa rozostavaný úsek a dokončia sa už otvorené úseky. A nová výstavba sa tu plánuje po r. 2008, resp. 2012.


A vsetko len 1/2 profil? Uplne cely usek?

Takze vystavba zo ZV na vychod az po 2012? R2 ma prioritu az po R3?


Čo platí dnes, nemusí o 2 roky. :idea: Lebo tak to je v SR. :idea:

Ja si myslím, že som zrozumiteľne napísal stav a nájdeš všetky odpovede na svoje otázky v konkrétnych témach ako aj tu.

Všetko na 1/2 profil. R2 sa v r. 2007 stavať nezačne, R3 ano. Tak čo to asi znamená :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 20:47

Stavebné náklady (v Sk) bez DPH v CÚ 2005 a ukončenie príprav:

R2 Pstruša – Kriváň ...2 366 520 000 ... 2009
R2 Kriváň – Lovinobaňa ... 1 524 896 000 ... 2010
R2 obchvat Žiar nad Hronom ... 2 676 437 000 ... 2009
R2 Ožďany – Zacharovce ... 1 525 776 000 ... 2010
R2 Zacharovce – Bátka ... 1 447 618 000 ... 2010
R2 Bátka – Figa ... 1 340 000 ... 2 009 000 ... 2009
R2 Ruskovce – Pravotice ... 2 130 568 000 ... 2009
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 13. Mar 2007 15:48

kaviarista napísal:od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D


Jasne, uz jak ini lobbisti.

Dialnica je o moc rozumnejsia severom ako juhom.
Ked sa D3 stavia ako RC, co je myslim vyznamnejsia cesta ako R2, tak preco kurnik v parametroch D?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 15:52

Jurislav napísal:
kaviarista napísal:od LC po KE by sa mala stavat uz dnes v parametroch D


Jasne, uz jak ini lobbisti.

Dialnica je o moc rozumnejsia severom ako juhom.
Ked sa D3 stavia ako RC, co je myslim vyznamnejsia cesta ako R2, tak preco kurnik v parametroch D?


Asi preto, že az raz bude hotová na plný profil aj R7, tak úsek LC-KE sa stane dôležitým bodom pre R1+R2 a pre R7+R2, ... tak asi preto.

Ale keďže sa tam nestavia ani len na plný profil tá RC, tak od diaľnice to má ešte dosť ďaleko ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 13. Mar 2007 19:56

Moj nazor: Je mi absolutne jedno, ci je cesta 24,5 alebo 26,5 alebo jaka chmara, 4 pruhy ako 4 pruhy. Piste mi tu aj desat stranove slohy, za tymto si stojim a budem aj vzdy stat.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 19:57

Jurislav napísal:Moj nazor: Je mi absolutne jedno, ci je cesta 24,5 alebo 26,5 alebo jaka chmara, 4 pruhy ako 4 pruhy. Piste mi tu aj desat stranove slohy, za tymto si stojim a budem aj vzdy stat.


V takom prípade ale nepotrebuješ nové RC na Dobšinú či Vernár, ale bude ti stačiť aj cesta I. triedy na 2+2 jazdné pruhy. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 13. Mar 2007 20:01

Dialniciar napísal:
Jurislav napísal:Moj nazor: Je mi absolutne jedno, ci je cesta 24,5 alebo 26,5 alebo jaka chmara, 4 pruhy ako 4 pruhy. Piste mi tu aj desat stranove slohy, za tymto si stojim a budem aj vzdy stat.


V takom prípade ale nepotrebuješ nové RC na Dobšinú či Vernár, ale bude ti stačiť aj cesta I. triedy na 2+2 jazdné pruhy. :wink:


Cakal som vselijake reakcie ale toto nie :D
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.