Stránka 1 z 118

R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2006 16:50
od Adaios
Zakladam tuto temu pretoze tu chyba vseobecny diskusia k najdlhsej planovanej RK a tou je R2.

Na uzemi BB VUC je velmi potrebny usek Zvolen-Lučenec-Rimavská Sobota-Tornaľa. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3195

A tiez ma zaujalo slovne spojenie - rýchlostná cestná komunikácia.

Takze nie RC alebo RK ale dokonca az RCK. A je to lepsie nez RK pretoze to je skor skratka okresu a mesta Ruzomberok a skratka RC nie je presna pre definiciu rychlostnej komunikacie. Takze ja odteraz budem pouzivat skratku RCK pre kazdu rychlostnu cestnu komunikaciu v SR, CR atd.

Faktom je ze toto uzemie SR nema a ani tak skoro nebude mat plny profil RCK R2 a moj odhad pre plny profil v celej dlzke R2 (podla clanku) je r. 2030. V r. 2020 by mali prebiehat posledne stavebne prace na 1/2 profiloch a postupne by sa mali useky rozsirovat.

Tvrdo napisane na 1/2 profil tu su intenzity a potrebnost z hladiska prichodu novych investorov. A na plny profil alebo aj vystavbu celych novych usekov je planovane aj PPP o com napriklad stranka http://www.blizsienaokolo.com neinformuje pre zaujatost oproti systemu PPP.

V skutocnosti je zamerom R2 podobne ako D1 stavat cez PPP. A to hlavne pre chybajuce mozne cerpanie fondov EU kvoli chybajucemu koridoru v trase R2.

Na jednej strane slovenske vlady "odsudili" tieto oblasti k horsej zivotnej urovni ale na strane druhej by rychlou vystavbou R2 "odsudili" celu krajinu na min. pomaly zlepsujucu sa zivotnu uroven - konkretne tym myslim ze os BA-ZA bude schopna generovat HDP a rozvoj aj dalej od tejto osi a to konkretne aj na Zahorie (D2+D1), TT-NR-BB a takisto aj dalej od ZA v smere na PP a potom aj dalej na KE a od tejto zony by mali byt KE podporene aj R4 a D1 KE-MI atd. - ale z tohoto je jasne vidiet ze oblast RCK R2 ZV-KE je "osudena" na to ze bude musiet cakat na viac penazi. Ale na 100% peniaze budu moct prist z osi BA-ZA atd. kym keby sa teraz prioritne len stavala RCK R2 tak to nevyriesi HDP krajiny a tym to nevyriesi nic a samotna RCK aj ked by bola lacnejsia nez D1 tak by si na seba nikdy nezarobila a aj preto je navrhnuta na PPP takze nie je to uplne zabudnutie na region. To co treba je zvysit financie na vystavbu dialnicnej siete.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2006 17:08
od Lenny
Dokončení celé R2 v plném profilu se jen tak nedočkáme, možná se toho ani nedožiju. R2 má být dokončena okolo roku 2040.

V nejbližší době bude stačit poloviční profil vyjma úseku Zvolen - Krivaň a pak před Košicemi.

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2006 20:25
od Branco
R2 na plný profil, to je vzdialená skutočnosť, aleno vzdialený sen. Financie z EU fondov by mohli pomôcť na skompletizovanie úsekov Zvolen-Kriváň a Košice-Soroška na plný profil.

Pre ostatné úseky by zatiaľ postačoval polovičný profil.

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 09:33
od mel
Ja si myslim, ze susasne tempo vystavby na R2 ZV-KE je takmer postacujuce .... takmer preto, lebo obchvat Tornale ako aj Figy sa odsunul z povodnych terminov, Ozdany su OK.

Dal by som doraz na dalsie obchvaty a ako Branco spomenul, investovat na trase ZV-Krivan a RV-KE. Sorosku by som rozsiril, rekonstruoval, hlavne na "kosickej" strane...

Polprofil postupne staci ... ale ako Adoas pise, nebude to riesit zaostavanie regionu, cize toto je potrebne riesit komlexne z pohladu dopravy, nielen R2 ... rekonštrukcie ciest, napojenie na Madarsko atd ...

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 10:02
od devil
Vystavba na R2 bude zavisiet od buducej vlady...ale mozno uz obchvat Ozdany pomohol k ziskaniu Draxlmaieru do RS (a len na okraj: je to dadavatel pre nemecke automobilky takzie s Kiou nema nic spolocne). Urcite by mal byt prioritou usek od Figy po RS ako obchvat Batky a Bakty a ZV-Krivan uz ako plny profil. S tou Soroskou to asi tak skoro nebude, lebo povrchovy variant je zamietnuty MZP, ale aspon po RV by sa vyriesili nebezpecne useky a to npr. pre stredne velkych investorov to je postacujuce.

Este k tym Ozdanom, neviem ci by nebolo vhodne ak by SSC urobila nieco s tou zakrutou za Ozdanmi v smere od RS (tam kde bola ta nehoda autobusu s UA kamionom vlani)...ak bude obchvat hotovy tak sialenci sa budu rutit z obchvatu do tej zakruty kde je povolenych 40 ci 60 km/h (uz sa nepamatam presne)....a nebudu to domaci lebo oni to dobre poznaju. Tam je cesta dokonca lokalne zuzena z C9,5 na C7,5 co samozrejme skoro nikto nerozozna.

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 15:23
od Lenny
NDS by se měla spíše soutředit na výstavbu obchvatu a ucelených částí.

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 20:15
od Adaios
Lenny napísal:NDS by se měla spíše soutředit na výstavbu obchvatu a ucelených částí.


V ramci R2 by sa mala NDS sustredit hlavne na vystavbu dlhych usekov, min. 15 a viac km - dobre prirodne podmienky, vacsi vynos z myta, vyriesenie dlhsich dopravnych problemov. Obchvaty potrebne uz nebude stavat pretoze v podstate ani Tornala ani dalsie mesta nie su priamo na trase - ja by som skor odporucil NDS realizovat dlhsie useky a SSC by potom mala realizovat privadzace. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 20:17
od Adaios
devil napísal:Vystavba na R2 bude zavisiet od buducej vlady...


Vseobecne sa nepredpoklada nejaka masivna vystavba R2 - nebudu na to zdroje penazi podla inych priorit, ale urcite by pomohla napriklad aj suma +2 mld. SKK k tomu co je teraz. To by mohlo byt cca. 4 km, za 4 roky vlady by to bolo tempo vystavby rychlejsie o 16 km. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2006 20:20
od Adaios
Adoas napísal:
devil napísal:Vystavba na R2 bude zavisiet od buducej vlady...


Vseobecne sa nepredpoklada nejaka masivna vystavba R2 - nebudu na to zdroje penazi podla inych priorit, ale urcite by pomohla napriklad aj suma +2 mld. SKK k tomu co je teraz. To by mohlo byt cca. 4 km, za 4 roky vlady by to bolo tempo vystavby rychlejsie o 16 km. :wink:


Som sa pomylil - bolo by to viac ako 16 km pretoze 500 mil. SKK je priemerna cena na 1 km a tu sa stavia len 1/2 profil a naviac su tu lahsie stavebne podmienky. Takze by to bolo cca. 35 km naviac. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 08:21
od devil
Som sa pomylil - bolo by to viac ako 16 km pretoze 500 mil. SKK je priemerna cena na 1 km a tu sa stavia len 1/2 profil a naviac su tu lahsie stavebne podmienky. Takze by to bolo cca. 35 km naviac.


500 mil. SKK/km moze byt priemerna cena v celej SR teraz...na R2 dnes tak 200 mil. SKK/km za nejake 4 roky to moze byt 300, max. 350 mil SKK/km, aj s inflaciou, a to uz na plny profil ZV-Krivan.

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 12:21
od mel
devil,

ale ked sa budu prioritne riesit najnarocnejsie useky, tak to bude viac ... ako trebars ozdany ... tam je to samy most a je to tusim 6,4 km za 3 mld ... ale tie ceny vies lepsie ty ;)

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 12:31
od Adaios
mel napísal:devil,

ale ked sa budu prioritne riesit najnarocnejsie useky, tak to bude viac ... ako trebars ozdany ... tam je to samy most a je to tusim 6,4 km za 3 mld ... ale tie ceny vies lepsie ty ;)


Ale mali by sa hlavne riesit najproblematickejsie dopravne useky a pokial mozno tak dlhsie prave pre usetrenie penazi na drahych usekoch. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 12:57
od devil
To uz zavisy od toho, ktore konkretne...ja mozem napisat len svoje predpoklady a odhady...Sorosku nepredpokladam ze sa tak skoro bude riesit tunelom a ine riesenie sa uz zrejme neschvali. Ozdany stoja necelych 1,5 mld/6 km (uplne presne sumy tiez neovladam 8) ) cize do 250 mil/km a to nie je lahky usek, podobne Figa, zase pri Tornali je to menej ako 200 mil/km a bolo by este menej keby to nerobili 4 roky. V okolí RS podla mna narocnejsi usek ako Ozdany nie je, skor naopak.

ZV-Krivan by som porovnal s usekom ZC-Sasovské Podhradie, tam sa kalkulovalo do tych 250 mil/km pre plny profil.

Ak odhadujem ze tento rok ide na tieto obchvaty cca. 2 mld Sk tak to by stacilo tak na 30-40 km do 2010 samozrejme s valorizaciou sumy kvoli inflacii (ale ta uz nema byt vysoka, to vies lepsie ako ja). Ak by pridali este tie v Adoasom prispevku spomenute dalsie 2 mld./rok tak to by umoznilo az masívnu vystavbu.

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 16:24
od mel
tak tie ozdany som prestrelil ...

inak co sa tyka valorizacie, skor treba brat ceny surovin/materialu, nafty a pod ... takisto rast ceny prac. sily, mechanizmov ...cize nie inflaciu ako taku, len vybrane polozky ...

... len som chcel upozornit, ze predsalen tam moze byt riziko ...

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2006 16:34
od Adaios
mel napísal:tak tie ozdany som prestrelil ...

inak co sa tyka valorizacie, skor treba brat ceny surovin/materialu, nafty a pod ... takisto rast ceny prac. sily, mechanizmov ...cize nie inflaciu ako taku, len vybrane polozky ...

... len som chcel upozornit, ze predsalen tam moze byt riziko ...


Neviem ci ma SR moznost ovplyvnit ceny stavebnych materialov ako cement, beton atd. a takisto ceny ocele, nafty atd.

Cena pracovnej sily stupa - viac robotnicke profesie ako technicke profesie - ale to suvisi skor s tym ze je vacsi nedostatok robotnikov ako "len" nedostatok technickych pracovnikov a rozdiely v raste platov su len niekolko % z hladiska rastu 6-12% rocne to moze byt v priemere napriklad 7% pre technicke miesta a 9% pre robotnicke profesie.

A neporozumel som tomu rastu mechanizmov ... to je polozka ktora sa neda umiestnit do ceny stavebnych prac ... ak 2 firmy maju dobre technicke vybavenie tak dalsie 2 firmy nemozu kvoli tomu zvysit ceny za pracu - musia znizit zisky a viac investovat ale to s cenou stavebnych prac nema nic spolocne - slovensky trh je roznorody a zabezpeceny pritomnostou dobrych firiem s kvalitnou technikou.

Ja som zjavne "na jednej palube" s devilom pretoze obaja vieme ze na R2 by velmi pomohla aj suma 2 mld. SKK vzhladom na podmienky vystavby - lahsi teren, 1/2 profil, dlhsie useky, ...

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2006 18:27
od Lenny
Nemělo by se zapomínat i n úsek mezi Žiarom n.H., Trenčínem a Drietomou. Zde je rovněž nutné budovat obchvaty a přeložky silnic jako např. Prievidza, Novaky, Žiar, Bánovce.

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2006 10:24
od Branco
Vo fotogalérii sú úseky R2 Šaca obchvat:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1252

a R2 Ruskovce-Pravotice /obchvat Bánovice nad Bebravou/:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1253

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2006 16:47
od Dialniciar
Rýchlostná cesta nebude pretínať Zvolen. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4209

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2006 09:39
od Branco
Starosta Valalík a pripomienky k štúdii Moldava-Valaliky-Košické Olšany: :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4313

Obchvat Drietomy

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 08:48
od Ondra O.K.
Zdravim, hledal jsem a nenasel, jestli jsou nejake zpravy o tom zda se bude delat nejaky obchvat obce Drietoma (zona 40 km/h a privadec k D1 z panelu v dezolatnim stavu)...pravdepodobne by to byl i zacatek R2...

Cetl jsem diskuze o stavbe R2 takze vim kdy bude, ale tenhle ochvat by byl par kilometru a myslim ze i Drietoma by si oddychla...

Nevite jestli se neco pripravuje?

Re: Obchvat Drietomy

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 10:31
od Dialniciar
ok79 napísal:Zdravim, hledal jsem a nenasel, jestli jsou nejake zpravy o tom zda se bude delat nejaky obchvat obce Drietoma (zona 40 km/h a privadec k D1 z panelu v dezolatnim stavu)...pravdepodobne by to byl i zacatek R2...

Cetl jsem diskuze o stavbe R2 takze vim kdy bude, ale tenhle ochvat by byl par kilometru a myslim ze i Drietoma by si oddychla...

Nevite jestli se neco pripravuje?


Stále nie je definitívne jasné, či R2 bude naozaj pokračovať od Trenčína v smere na ČR alebo bude začínať od Trenčína v smere ďalej na Prievidzu. Obchvat obce Drietoma bol plánovaný, neskôr sa posunula jeho realizácia a dnes sa len všeobecne hovorí, že ak sa bude niečo na tomto úseku robiť (TN-hranice s ČR), tak to bude práve obchvat Drietomy.

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 11:05
od Jarda
Na české straně se nepočítá se zkapacitněním I/50 a převedením do kategorie R, ale naopak s budoucím odklonem mezinárodního tranzitu (E50) po D1-R49-R6, neboť I/50 (E50) prochází přes CHKO Bílé Karpaty. V nedávné době byly provedeny rozsáhlé úpravy české I/50 jakožto modernizace dvoupruhu (výstavba obchvatů a dostavby stoupacích pruhů).

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2006 12:19
od Ondra O.K.
Coz o to, E50 mi vyhovuje jak je, jen tech obchvatu obci by mohlo byt vic (tusim jeste dva se chystaji, Banov a Stary Hrozenkov), ale ten obchvat Drietomy jakykoliv by se mi libil...pokud by to byla obycejna silnice tak tim lip, aspon bude levneji=rychleji :-) a pak uz se budu tesit jen na R49/R6

No pockam si veci pristich :-)

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 17:59
od Lenny
podle posledního vládního usnesení vlády SR byl úsek ČR - D1 vypuštěn.

Obchvat Bánova by mohl být zahájen 2008, obchvat St. Hrozenkova je výhledový stav

Re: Obchvat Drietomy

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 22:42
od Dialniciar
Dy napísal:
ok79 napísal:Zdravim, hledal jsem a nenasel, jestli jsou nejake zpravy o tom zda se bude delat nejaky obchvat obce Drietoma (zona 40 km/h a privadec k D1 z panelu v dezolatnim stavu)...pravdepodobne by to byl i zacatek R2...

Cetl jsem diskuze o stavbe R2 takze vim kdy bude, ale tenhle ochvat by byl par kilometru a myslim ze i Drietoma by si oddychla...

Nevite jestli se neco pripravuje?


Stále nie je definitívne jasné, či R2 bude naozaj pokračovať od Trenčína v smere na ČR alebo bude začínať od Trenčína v smere ďalej na Prievidzu. Obchvat obce Drietoma bol plánovaný, neskôr sa posunula jeho realizácia a dnes sa len všeobecne hovorí, že ak sa bude niečo na tomto úseku robiť (TN-hranice s ČR), tak to bude práve obchvat Drietomy.


Oficiálne však existuje slovenská R2 až po hranice s ČR.