R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod svaco » 26. Apr 2018 11:31

Tiež si myslím, že na štátnych úradoch je prezamestnanosť aj z informácií od ľudí, ktorí tam pracovali a rýchlo zutekali, pretože nuda a zlé návyky ich časom vnútorne zožierali. Nezriedka prácu, ktorá človeku v súkromnej firme trvá 2 hodiny, na štátnom úrade alebo firme riešia 2 týždne. Všetká česť tým štátnym zamestnancom, ktorí pracujú v priamom kontakte s občanmi (pri okienkach, pri prepážkach a v uliciach). Ani sa im častokrát nečudujem, že sú nevrlí, keď vidia ako ich kolegovia v kancloch kávičkujú a vysedávajú.

človek, ktorí vyrieši tento problém, je budúcim politikom storočia. Mal som dosť, keď som počul nedávno Matoviča hovoriť, že všetky benefity, ktoré ľudia dostanú vrámci Smeráckeho sociálneho balíčka, ponechá bez zmeny.Skvelá budúcnosť, i keď keby som si mal možnosť vybrať len medzi ním a Smerom, tak voľba by bola jednoznačná, ale aj preto dúfam, že ešte niekto rozumný príde a nebude tliachať takéto žvásty.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 26. Apr 2018 11:34

courier napísal:Nech pani Meager vysvetli preco drzi v pracovnom pomere 8000 colnikov


A dovážame sem tisíce ľudí z Balkánu a Ukrajiny pre automobilky či Amazona ďalšie podobné firmy. Síce OT ale je to problém dnešnej doby. R2 pomôže tak bezpečnosti premávky a túžbe dostať sa čo najkratšie z KE do Bratislavy ale ináč na mnohé úseky tam stačí urobiť upgrade na na kvalitnejšiu jednotku.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 26. Apr 2018 12:35

Uvidime, co im z toho vyjde a co neyvjde. Je jasne, ze obchvat Kosic R2 Saca-Olsany bude v cca 2021 hotovy, a bude aj napojenie na europsku dialnicnu siet cez Madarsko, a budu aj rozostavane nove useky R2 smerom na ZV. Okres KE-Okolie je v zoznamoch zaostavajucich okresov s narokom na statnu pomoc a podporu investicii. To, v kombinacii s letiskom (pozn dnes oznamili novu linku do Dusseldorfu https://www.kosiceonline.sk/eurowings-b ... usseldorfu ), zeleznicou a sirokoroschodnou tratou robi z tohoto miesta velmi zaujimavy uzol. Uz to tusi aj starosta :-) viewtopic.php?f=35&t=23394
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vceliak » 26. Apr 2018 13:08

DrX napísal:Uvidime, co im z toho vyjde a co neyvjde.

Nič iné len: "zvolebnieva sa".
Včera som rozprával s jedným poslancom Hanisky, a tvrdil, že takmer všetci sú proti priemyselnému parku. Nenechajú si obec obstavať fabrikou. Aj keby dnes začali pracovať na zmene územných plánov, trvalo by to roky, kým by sa mohla začať stavať nejaká fabrika. Prečo nejdú do už pripravených priemyselných parkov ako sú Nova Polhora, alebo Kechnec? Tam môžu zajtra stavať.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 26. Apr 2018 13:13

No ked Valaliky ponukali tieto pozemky uz Citroen/Peugeotu, tak nejake plany su uz dlho. A to, ze stat to definoval ako strategicky park tiez hovori jasnou recou, a ze sa to jednemu starostovi nepaci, to urcite nebude problem...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod i15 » 26. Apr 2018 21:40

Vceliak napísal:
DrX napísal:Uvidime, co im z toho vyjde a co neyvjde.

Nič iné len: "zvolebnieva sa".
Včera som rozprával s jedným poslancom Hanisky, a tvrdil, že takmer všetci sú proti priemyselnému parku. Nenechajú si obec obstavať fabrikou. Aj keby dnes začali pracovať na zmene územných plánov, trvalo by to roky, kým by sa mohla začať stavať nejaká fabrika. Prečo nejdú do už pripravených priemyselných parkov ako sú Nova Polhora, alebo Kechnec? Tam môžu zajtra stavať.


Nová Polhora aj Kechnec sú príliš malé pre strategického investora. A prečo si v Haniske nenechajú obec obstavať fabrikou, nechcú prísť o výhľad na komíny US Steel? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod atlan » 03. Máj 2018 16:09

Myslim ze prave ten jeden vyhlad im staci plus rychlostna cesta.
atlan
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 262
Založený: 11. Apr 2015 23:41

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 10. Máj 2018 16:20

Tak dnes zas hromada dobrych sprav pre R2. Saca-Moldava aj Zvolen su dolezite useky, ktore vyrazne zrychlia spojenie KE-BA.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 10. Máj 2018 16:58

Tak este jedna dobra sprava pre R2 dnes je o Soroske: viewtopic.php?f=35&t=23420
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 21. Máj 2018 14:47

No zda sa, ze pri Haniske uz vlada riadne maka, a to potichucky a praveze bez politickeho balastu viewtopic.php?f=35&t=23441 . Tak co, este bude niekto tvrdit, ze ten strategicky park je len politicky vymysel kvoli volbam? :-)
PS: Kto ma predplateny dennik N, moze doplnit clanok.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vceliak » 22. Máj 2018 08:40

DrX napísal:este bude niekto tvrdit, ze ten strategicky park je len politicky vymysel

Áno, napríklad ja. To že sa Penta chce nabaliť na "prípravných prácach" ešte neznamená, že tam niekto niekedy postaví fabriku.
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 486
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod courier » 22. Máj 2018 09:33

Aj keby do zatial neexistujuceho priemyselneho parku Haniska prisiel vyznamy investor,urcite to neurychly vystavbu R2 mimo useku Saca - Kosicke Olsany,ktory sa aj tak zacne stavat cca o 2 roky. Staci pripojku na R4 a od 08/2021 maju spojenie na europsku dialnicnu siet a nemusia cakat na dostavbu R2.
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 22. Máj 2018 11:18

Tak dalsi novi investori vdaka R2, tentokrat v oblasti Podpolania a Detvy viewtopic.php?f=35&t=23443
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod courier » 22. Máj 2018 11:35

Ten clanok v DennikuN je prave o pochybnostiach okolo priemyselneho parku Haniska...

Polia, ktoré od farmára Oravca chcela firma blízka J&T, plánuje teraz vykupovať štát pre priemyselný park
Štát ohlásil zámer na 900-hektárový priemyselný park presne tam, kde sa o pozemky sporila firma Esin s podnikateľom Františkom Oravcom.


Prípravné práce na pozemkoch pri Košiciach. Zdroj: Archív N
V blízkosti dedín Haniska pri Košiciach a Valaliky plánuje vláda postaviť veľký priemyselný park, do ktorého chce pritiahnuť možno až piatich investorov. Ministri o tom rozhodli nečakane koncom apríla na návrh ministra hospodárstva Petra Žigu.

Na východ Slovenska to prinieslo optimizmus, ale rozhodnutie vlády vyvolalo aj viaceré podozrenia.
Prvé je, že skupina Esin, ktorá už tri roky bojuje o tamojšie polia s farmárom Františkom Oravcom, o pláne vlády mohla vedieť. Zarábať môže ako prenajímateľ pôdy na štedrom odškodnom alebo ako vlastník jej časti pri odkúpení parciel štátom. Podľa katastra by išlo najmä o podnájmy.

Nápad stavať veľký priemyselný areál v lokalite Haniska je čudný aj preto, lebo v blízkom okolí je už dostatok pripravených alebo dokonca fungujúcich veľkých parkov.

Pri Košiciach však už vláda za prvé týždne kontrahuje práce za prvé milióny eur. Konečný účet len za pozemky sa môže priblížiť aj sume sto miliónov eur – ak nenastane scenár ako pri Nitre, kde štát minul na priemyselný park vyše pol miliardy eur.

Pôdu pod parkom chceli už pred troma rokmi
V košickom projekte zrejme budú rozhodujúce náklady na prípadný výkup pozemkov, už teraz však štát platí miestnym poľnohospodárom odškodné. Kým skúma pôdu, vstupuje na ich pozemky, vrtmi a prejazdmi ťažkej techniky im ničí úrodu. S farmármi, ktorých sa to týka, podpísal preto odškodné zmluvy za približne 450-tisíc eur.

Najväčšiu porciu z kompenzácie za zničenú úrodu a ušlé agrodotácie inkasuje firma Agro – Valaliky (220-tisíc eur). Je to firma zo skupiny Esin, čo sú developeri, poľnohospodári a energetici podporovaní skupinou J&T.

Verejnosti sú najviac známi z kauzy farmára Františka Oravca. Už v roku 2015 chceli získať Oravcove pozemky. Povedali mu vtedy, že majú záujem kúpiť všetku jeho pôdu. Na otázku prečo dostal vtedy Oravec od právnika Esinu odpoveď primeraným tónom: „Lebo ste v zornom záujme môjho klienta.“

Na aké účely zazmluvňovali pôdu, cez ktorú teraz dostávajú odškodné, sa Esinu cez e-mail pýtal aj Denník N. Odozva neprišla.

Farmára Oravca pred dvoma rokmi zbil priamo na poli človek pracujúci pre jednu z firiem Esinu, on rozpráva aj o tom, ako mu zrazu zmizla obchodná partnerka a s ňou aj Oravcov milión eur a ako ju neskôr stretol v jednom z tatranských hotelov patriacich skupine Esin. Všetko preto, lebo odmietal predať farmu a pozemky, z ktorých veľkú časť zrejme bude teraz s prirážkou vykupovať štát.

Štát momentálne platí odškodné za prístup a prieskumy na 300 hektároch pozemkov pri Košiciach. Na polovici (147 hektárov) farmárči podľa zmlúv o odškodnení firma Agro – Valaliky Group. Za podobne veľkú plochu dostane odškodné aj farmár Oravec.

Na ilustráciu – dokopy tak už teraz štát pri Košiciach operuje s rozlohou väčšou, ako má závod Jaguaru (185 hektárov).

Odškodné nájomcom, za pôdu majiteľom
Pozemky potrebuje štát pre prieskumníkov na necelé 3 mesiace. Znalec Ladislav Toporčák vypočítal cenu odškodného na 0,15 eura za m² v znaleckom posudku, ktorý sa uplatnil pri všetkých piatich dotknutých farmároch. V tom je už zarátané aj to, že pôdu treba dať do pôvodného stavu.

Toporčák je podľa registra ministerstva spravodlivosti zamestnancom firmy Mold-trade z portfólia podnikateľov okolo Esinu. Podľa obchodného registra zasa do marca 2015 pôsobil ako konateľ firmy Agro – Valaliky Group. To je tá, ktorej sa týka polovica celého odškodného.

Toporčák však vysvetľuje, že je už dávno na dôchodku, nie je teda zamestnancom Mold-Trade a z firmy Agro – Valaliky odišiel ešte pred tým, než ju vtedajší vlastník predal dnešným majiteľom. „Ja ich vôbec nepoznám,“ okomentoval Toporčák súčasný manažment majiteľov firmy Agro – Valaliky.

„Znalec počíta so stopercentnou stratou pri poškodení plodín na predmetnom území. )(…) Užívatelia pôdy na danom území prídu o svoju úrodu a dotáciu na uvedenú výmeru,“ vysvetľuje štátny MH Invest II.

Na ilustráciu: predajná cena poľnohospodárskej pôdy v týchto lokalitách sa pohybuje od 0,65 do 1,2 eura za štvorcový meter (odhad prezidenta Národnej asociácie realitných kancelárií Slovenska Jána Pálenčára). Náhrada za jednoročnú úrodu teda dosahuje štvrtinu až osminu celkovej trhovej ceny pôdy.

Odškodné sa platí tým, ktorí pôdu užívajú, teda často ide o farmárov v podnájme.

K výkupu pôdy od reálnych majiteľov je vraj ešte ďaleko. Ministerstvo hospodárstva opakuje, že o stavbe sa rozhodne až vtedy, keď bude na stole zmluva s relevantným a atraktívnym investorom.

Už pri dnes známych informáciách by sa cena dotknutých pozemkov mohla pohybovať na úrovni 5 až 10 eur za m². Tento odhad platí pre pôdu, o ktorej sa dá predpokladať, že raz bude stavebná vzhľadom na blízkosť prípojky alebo intravilánu.

Cena ide ešte vyššie – na 15 až 25 eur – tam, kde sa s investíciou ráta už aj v územnom pláne, ale chýbajú ešte prípojky.

„Stavebný pozemok vrátane infraštruktúry určený na priemysel sa v týchto lokalitách pohybuje od 40 do 70 eur/m²,“ priblížil Pálenčár.

V prípade, že by sa skupovalo celých 900 hektárov, ktoré dala vláda v apríli zablokovať, za cenu viac ako 15 eur za m² (približne za toľko sa kupovala bežne pôda pod Jaguar, ale aj pod plánovaný juhovýchodný obchvat Košíc), vyšiel by výkup na 135 miliónov eur. Keby šlo len o polovicu, potom by suma bola približne 65 miliónov eur.

Špekulanti sa už ozvali
Medzi drobnými majiteľmi pozemkov pod možným budúcim parkom našiel Denník N dvoch, ktorí dostali ponuku na odkúpenie pôdy. Prvá bola ešte v lete minulého roka a posielali ju práve z firmy Agro – Valaliky jednému z majiteľov pôdy na východe. Za výmeru, ktorá je na zozname ministerstva hospodárstva ako objekt významnej investície, núkali necelých 0,4 eura za m². Ak by teda potom predávali štátu, zarobili by niekoľkonásobne viac.

Aj Štefan Petrík, starosta Valalík, ktorých kataster tiež zasahuje do plánovaného parku, počul o pokuse kúpiť pôdu pod park. To však už bolo v čase, keď štát oficiálne oznámil, že na východe zvažuje investovať.

„Bol za mnou jeden občan a hovoril mi o tom, že jeden pán za ním bol a mu núkal hneď peniaze za to, že mu predá podiel na parcele, ktorá je v tom priemyselnom parku,“ opisuje Petrík, prečo telefonoval na kataster a uisťoval sa, či už úradníci zapísali na liste vlastníctva predkupné právo v prospech štátu. Zistil, že nie.

Ministerstvo hospodárstva v apríli požiadalo o zápis predkupného práva na katastri. „Ak od schválenia blokácie po jej fyzické vyznačenie v katastri dôjde k prevodom bez súhlasu štátu (ktorý má predkupné právo), majetkové ujmy vyrovná ten, „kto zriadil alebo umožnil zriadiť k podnikovému pozemku právo tretej osoby,“ vysvetľuje ministerstvo hospodárstva.

Informácie o tom, že by niekto chcel s pôdou na poslednú chvíľu špekulovať, ministerstvo nemá.

Už tam vŕtajú
Na pozemkoch, ktoré štát vytypoval pre východný strategický park, sa od apríla pracuje. Vídať tu hydrogeológov či pyrotechnikov hľadajúcich zabudnuté bomby z druhej svetovej vojny.

Firmy nabehli na pozemky prakticky v čase, keď vláda dala zablokovať 900 hektárov pozemkov (20. apríla) s poznámkou, že by na nich mohol vyrásť nový východný strategický areál, možno aj väčší než ten, ktorý rastie v Nitre spoločne s automobilkou Jaguar Land Rover.

To všetko pod podmienkou, že preň nájde adekvátne atraktívneho investora.

Na papieri však zatiaľ žiadny nie je.

Minister hospodárstva za Smer Peter Žiga vysvetľuje, že potenciálnych investorov treba najprv uistiť, že na východe ich zámerom nič nebráni a lepšiu lokalitu nenájdu. Preto príprava veľkého parku už teraz.

Pretekáme sa
„My nie sme jediní, ktorých oslovili a ktorým zadali konkrétne podmienky na to, aby sa vedeli pre danú lokalitu rozhodnúť,“ vysvetľuje Žiga.

S ktorými krajinami sa pretekáme, nie je známe. Hovoriť o detailoch by bolo v tomto momente podľa Žigu kontraproduktívne. O menách potenciálnych investorov sa tiež len špekuluje (v médiách padajú názvy ako BMW, čínsky výrobca elektromobilov Zhi Dou, ale aj producent pneumatík LingLong – etrend). Údajne sa rokuje s piatimi.

Koľko plánuje štát preinvestovať bez toho, aby bolo isté, že park naozaj bude? „Je to rádovo v jednotkách miliónov eur,“ upokojuje Žiga.

„Možno zistíme, že sa to nedá celé realizovať, pretože je tam nejaký nález,“ vysvetľuje minister. Pokojne sa môže ukázať, že pri Košiciach je zlá tektonika či rezervoár vody, a aj keby tam investícia nešla hneď teraz, do budúcnosti budeme mať pôdu preskúmanú, vyplýva zo Žigových slov.

Parky pre investorov na východe sú
Prečo však štát buduje na východe nový park, keď tam je už teraz dosť voľných kapacít pre investorov aj s veľkou rezervou? Trend upozornil, že v okolí Košíc je viacero priemyselných parkov v rôznej fáze pripravenosti. Najväčším je ten v obci Kechnec, ktorý je vzdialený len osemnásť kilometrov od Košíc. Jeho rozloha je 332 hektárov, z toho je ešte viac ako sto voľných, pričom je možné ho ďalej rozširovať.

Ďalšie pozemky sú v obci Cestice, kde je scelených sto hektárov, ktoré sú majetkovoprávne doriešené a sú legislatívne pripravené na vybudovanie parku. A územia vhodné na priemysel sú aj v obciach Čečejovce či Ploské,“ cituje Trend Arpáda Lörincza z developerskej spoločnosti KKP Invest, ktorá vlastní priemyselný park vo Veľkej Ide pri Košiciach.

Poradenská spoločnosť JLL zasa eviduje na východe päť parkov.

Štát môže argumentovať tým, že hľadá veľké územie. Jeho hrubý plán je 900 hektárov (450 ha má byť predmetom prieskumu pre potreby potenciálneho hlavného investora), no už teraz je jasné, že 900-hektárová predstava je prehnaná a projektovaná „pre istotu“.

„Záber 900 ha je navýšený aj o pozemky, ktorých sa priemyselný park dotkne len okrajovo,“ píše štát.

Minister Žiga zasa opakuje, že lokalita v Haniske a priľahlých obciach bola výsledkom rozhodnutia budúcich investorov. Prinajmenšom jeden zo spomínaných, čínsky výrobca elektromobilov Zhi Dou, nepotvrdil, že by v prípade Slovenska mali záujem o investíciu práve v priemyselnom parku v Haniske, zaujíma ich východ Slovenska všeobecne.

Iné náklady
Pyrotechnici, hydrogeológovia a inžinieri sú len prvá várka prípravných prác (za cca 300-tisíc eur). Medzičasom sa hľadá súkromník pre „geofyzikálny prieskum“ odhadom za 205-tisíc eur bez DPH. Vo finálovom súboji sú práve tri ponuky.

Štátni úradníci, ktorých poveril štát rýchlym tendrovaním (zo štátnych firiem MH Invest II a InvEast) vysvetľujú, že informácie z hĺbky pôdy ukážu, s čím všetkým treba pri prácach rátať alebo či potenciálnych stavbárov a investorov nezdržia archeologické nálezy.

V Jaguari minul štát viac než pol miliardy
Obozretnosť okolo košickej investície do parku je dôležitá aj pre veľké problémy, ktoré sa pri biznise s pôdou ukázali pri príprave nitrianskej investície. Partia špekulantov tam skúpila pôdu lacno ešte pred tým, než kompetentní oznámili, že pri Nitre bude vyrábať Jaguar Land Rover. Tá istá partia podnikateľov sa ukázala aj pri výkupe pôdy pod obchvat Bratislavy.

Po výkupe pôdy sa môže na východe začať debata o ďalších stovkách miliónov eur. Potvrdzujú to opäť skúsenosti z Nitry. Zameranie územia či stavba inžinierskych sietí tam vyšli na 123 miliónov eur, hrubé terénne úpravy ďalších 95 miliónov bez DPH a príprava cestnej infraštruktúry zasa 185 miliónov eur. Na väčšine tohto biznisu sa zúčastňoval Strabag.

Ďalšie peniaze stálo, keď bola pôda pre Jaguar oslobodená od poplatku za vyňatie z pôdneho fondu, keď sa k parku objednávali privádzače, správca niektorých objektov a dnes tam štát plánuje aj ubytovňu.



PREČÍTAJTE SI TIEŽ
V parku v Nitre už štát objednal práce za vyše 400 miliónov, pri všetkých je Strabag
Jaguar samotný dostal od štátu aj 130-miliónovú hotovostnú dotáciu. Táto suma je na hranici toho, čo pripúšťajú pravidlá Európskej komisie pre štátnu pomoc. Keď sa k tomu prirátajú zvyšné stámilióny, debata smeruje k 600 miliónom eur.

Už rok úradníci EK preverujú, či automobilke štát nepomohol v konkurenčnom boji neprimerane.

„Preverovanie v prípade štátnej pomoci spoločnosti Jaguar Land Rover ešte stále predbieha, bolo by teda predčasné vyvodzovať akékoľvek závery,“ komentuje Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku.

Reálne je závod postavený na 180-hektárovom pozemku. Jaguar ho od štátu vykúpil za 29 miliónov eur (približne toľko za ňu zaplatil aj štát).

Štát zatiaľ nepovedal, za koľko kupoval ostatnú pôdu popri areáli Jaguaru. Vo vládnych materiáloch sa uvažuje dokopy o približne 700 hektároch pôdy pre významnú investíciu JLR. MH Invest II píše, že mimo areálu automobilky sa vykupovalo 330 hektárov. Je pravda, že Jaguar môže ešte expandovať. Tieto možnosti má v zmluve so štátom.

Spomedzi väčších investorov za Jaguarom prišiel do Nitry španielsky Gestamp. Štátu platí za pozemky pod závodom na hliníkové komponenty nájomné 1,163 eura za m² ročne. Ráta sa s tým, že pôdu odkúpi.

Od štátu kupoval pôdu pri Nitre aj investor Prologis. Za necelých 10 hektárov zaplatil 1,5 milióna bez DPH.


Prvý milión pre park „Haniska“

17. 4. podpísal MH Invest II zmluvu na hydrogeologický prieskum pod parkom s firmou In Situ v hodnote 147 300 eur bez DPH.

17. 4. podpísali zmluvu s firmou Envigeo na inžiniersko-geologický prieskum za 146 700 eur bez DPH, podľa MH Invest II to bude predbežný prieskum.

20. 4. vláda označila park za významnú investíciu, tým vzniká predkupné právo štátu na cca 900 hektárov v katastri Haniska, Valaliky, Geča, Čaňa Sokoľany a Šaca.

26. 4. vyhlásil MH Invest výzvu na predkladanie ponúk na geofyzikálny prieskum v odhadovanej cene 205 020 eur bez DPH, teraz sa vyberá víťaz spomedzi troch ponúk.

2. – 10. mája podpísal InvEast dohody o odškodnení farmárov za vstup, užívanie ich pôdy a zničenú úrodu na ploche 300 hektárov v celkovej hodnote 450 775,2 eura.

4. 5. podpísala firma InvEast zmluvu s firmou Riazanská – invest na pyrotechnický prieskum a geodetické zameranie pyrotechnických nálezov. Štát spomína sumu 49 450 eur bez DPH, podľa centrálneho registra ide o 49 000 eur. InvEast je štátna firma, ktorá má mať na starosti celý projekt strategického parku Haniska.

14. 5. podpísal štátny MH Invest II zmluvu s firmou Riazanská – invest na pedologický (pôdny) prieskum, dendrologický prieskum a geodetické zameranie drevín za 48 700 eur bez DPH. MH Invest II pomáha s prácami a tendrami firme InvEast (keďže tá vznikla až 18. 4.)

14. 5. podpísal MH Invest II zmluvu s firmou AG&E na radónový prieskum za 48,5 tisíca eur bez DPH.

Dokopy sa zatiaľ preinvestovalo takmer 1,1 mil. eur.
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 22. Máj 2018 12:03

skus to radsej dat do MT....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod kares » 25. Máj 2018 12:26

Diaľnica pri Lučenci zlacnela o 77 miliónov, a to sa ešte nestavia:

viewtopic.php?f=35&t=23453
kares
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 26. Sep 2013 09:08

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod courier » 25. Máj 2018 12:34

R2 v plnom profile ZV - LC urcite treba v horizonte 10 rokov a ta cena sa zacina blizit madarskym cenam :) . Este prelozky medzi LC a RS a myslim, ze RS bude mat vcelku dobre poriesene pripojenie na "zapadny" svet.
courier
diskutujúci
 
Príspevky: 69
Obrázky: 1
Založený: 28. Mar 2017 14:35

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 25. Máj 2018 12:40

Celu R2 KE-ZV treba v plnom profile (okrem Sorosky). A ked sa "najtazsi usek" (mimo Sorosky) da stavat za 9.5milEUR/km, tak normalne useky KE-Vcelare a Roznava-Tornala mozu ist pod 5mil EUR, a celkovo priemer nejakych 7-8mil EUR/km!!! A to tu uz 20 rokov mohlo v pohode byt!!!!!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 27. Máj 2018 20:38

Bolo teplo??? pravdepodobne úpal. poznáme ceny useku Mýtna - Tomášovce. to je aký najťažší usek?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 28. Máj 2018 05:59

Sedi vec, prehodil som si ich zas. Ale dolezite je, ze sa to ide stavat za dobru cenu. Ty, pokial dobre pamatam, si to chcel davat uplne nanovo pripravovat, prekreslovat a neviem co, cize zdrzanie 5-10 rokov a este by sa mozno ani nic neusetrilo, ak by bola ficovsko-pociatkovska sutaz.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Máj 2018 08:16

tá zmena sa týkala úseku Krivaň-Mýtna. tento úsek bude stáť drobných 30mil./km
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 28. Máj 2018 10:08

no to sa este uvidi kolko bude stat, ale chapem ze niekto sa nevie dockat naozaj draheho useku aby mohol ukazovat prstom....aha a este sa opytaj preco sa nestavia poloprofil :lol:

a nie, plny profil ZV-KE netreba ani nema sancu prejst.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Máj 2018 17:51

preto tam kde nemá šancu plný profil a úsek je lacný tam stavajme polprofil. budúca dostavba na plný profil rozšírenie na plný profil sa veľmi nepredraží.
vidím to tak, že nemáte záujem skromne zlepšiť parametre na celej trase ZV-KE. niekde bude 6 pruhovov a niekede zostanú do 2040 len 2 pruhy. gratuľujem.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod nevo83 » 28. Máj 2018 19:12

Podla mna sa na trase ZV-Ke /200km/ , ak ratam cca 150km treba dobudovat tak min 50-80km moze byt kludne 1/2profil.
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 28. Máj 2018 19:56

a čo bude na zvyšku?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.