R2 vseobecne

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Ktorý úsek R2 považujete za najdôležitejší po dokončení úsekov Kriváň-Tomášovce a Šaca-Olšany ?

ZV, západ - ZV, východ
35
38%
Ožďany-Figa (ktorýkoľvek z podúsekov)
21
23%
Rožňava-Jablonov (tunel Soroška)
19
21%
Mníchova Lehota - Ruskovce
16
18%
 
Celkový počet hlasov : 91

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod DrX » 10. Máj 2015 17:35

No z tych, co su pripravene na schvalenie, su schvalene vsetky - lebo, podla standardnej slovenskej tradicie pripraveny nie je ani jeden, takze neviem co by mohol Brusel schvalovat. Ja viem, ze v zasobniku su, a zasobnik bol v ramci OPII schvaleny, a keby tam R2 nemohlo byt, tak by schvaleny nebol. A tiez viem, ze ked sa presunula R1 na PPP, tak gorilia vlada nechala eurofondy, ktore na R1 boli urcene, radsej prepadnut, nez aby ich presunula napr. na urychlenie stavby R2.

A to prekrucanie, ze s R2 bol na Brusel spraveny podvod, to je fakt na smiech. Ked *** tunelari spravili s niecim na Brusel podvod, tak s vypoctom obsluznosti D1 v porvovnani s R1+R2 resp R7+R2, a to v tom, ze do obsluznosti D1 "vhodne" zapocitaju aj Kosice, aj ked je to 60km naokolo blizsie, ale do obsluznosti R1+R2 resp. R7+R2 uz PO nezarataju, aj ked PO je juhom len o 17km dlhsie nez severeom. Ale holt, ked cielom je stavat megalomanske zilinske tunely, tak vsetky prostriedky su svate.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 10. Máj 2015 17:41

Fakt si s tym klamstvom trapny. To, ze PPP uvolnilo eurofondy z R1 na stavbu R2 "jednoznačne viedlo a vedie k zastaveniu R2"?????? Taku logiku na urovni materskej skolky je fakt vidiet malokedy. Kto branil a brani vlade/MD/VUDu pustit sa v momente vyhlasenia PPP2 do pripravy usekov R2 s rovnakou vervou, ako teraz pripravuju tunel na D4+R7 alebo ako vtedy podvodmi vyratavali "vyhodnost PPP1"? Tak fakt prestan mliet nezmysly.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod eric987 » 10. Máj 2015 21:01

DrX napísal:Fakt si s tym klamstvom trapny. To, ze PPP uvolnilo eurofondy z R1 na stavbu R2 "jednoznačne viedlo a vedie k zastaveniu R2"?????? Taku logiku na urovni materskej skolky je fakt vidiet malokedy. Kto branil a brani vlade/MD/VUDu pustit sa v momente vyhlasenia PPP2 do pripravy usekov R2 s rovnakou vervou, ako teraz pripravuju tunel na D4+R7 alebo ako vtedy podvodmi vyratavali "vyhodnost PPP1"? Tak fakt prestan mliet nezmysly.


Takze po poriadku. Sam si pisal, ze v momente vyhlasenia PPP2 sa nepustili do pripravy R2. Spravne. Na R2 bolo ako-tak pripravene male percento usekov (rozumej pod tou pripravou ze aspon dobiehala EIA), na 2 stastne, ktore su dnes vo vystavbe sa robila DUR. CIZE R2 NEBOLA PRIPRAVENA ANI SA NEPRIPRAVOVALA. A kedze nebola pripavena ani sa nepripravovala, tak (az na tie 2 useky) nemohli byt vcas pripravene, teda nemohli sa stavat a ani nemohli byt na ne uvolnene EF. O EF(a uz toboz nie o R2) sa vtedy zrejme nik nezaujimal , rozhodujuce bolo uzavriet vsetky PPP aby sa dotycni nabahnili; maximalne sa s nimi ratalo na zafinancovanie "odrobiniek" typu R4, ZV-Pstrusa-Krivan ci zopar stavieb pod gesciou SSC za prestrelene ceny na urovni Vazneho expertiz. Takze zatial co pripravene useky na R1 ktore mohli byt kludne utiahnute z EF isli do PPP, po zrealneni cien za Figela (ano, tych 40% z expertiz co sa tendrovalo za figela boli konecne ceny na urovni standardnych europskych za porovnatelne narocne useky) sa zistilo, ze zrazu peniaze su len nie je dostatok pripravenych projektov, ktore by sa za ne postavili. A na druhej strane - rocne sa za splatky PPP2 vyhodi 130 mil. €, co zjednodusene znamena, ze naraz mohli byt vo vystavbe zo statneho rozpoctu useky v hodnote cca 390 mil. € (pri dobe vystavby 3 roky). Inymi slovami - namiesto splacania PPP2 sa uz mohla zo statneho rozpoctu (samozrejme za predpokladu vole) stavat trebars Soroska a popri nej napriklad polprofil Batka-Figa.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod johhan » 10. Máj 2015 23:09

DrX napísal:Fakt si s tym klamstvom trapny. To, ze PPP uvolnilo eurofondy z R1 na stavbu R2 "jednoznačne viedlo a vedie k zastaveniu R2"?????? Taku logiku na urovni materskej skolky je fakt vidiet malokedy. Kto branil a brani vlade/MD/VUDu pustit sa v momente vyhlasenia PPP2 do pripravy usekov R2 s rovnakou vervou, ako teraz pripravuju tunel na D4+R7 alebo ako vtedy podvodmi vyratavali "vyhodnost PPP1"? Tak fakt prestan mliet nezmysly.

Prosím Ťa konkrétne. ja ti dám konkrétne údaje po uzavretí koncesnej zmluvy na R1 Pribina a začatí výstavby končiaca vláda Roberta Fica poslala na úniu zmenu národných projektov OP z ktorých okrem iného dala vyčiarknuť R2 Gombasek - Včeláre, R2 Ožďany - Zacharovce, R2 Zacharovce - Bátka, R2 Bátka - Figa, R4 Prešov Obchvat ona tie úseky nedala preradiť medzi rezervné ale dala ich VYRADIŤ ! zo zonamu stavieb financovateľných z eurofondov, potom Figeľ v záchvate zúfalstva tam natrieskal kadejaké projekty na cesty I.triedy - toto všetko je v dokumentoch ktoré sú na únii a dajú sa vyžiadať. Pre informáciu terajší zoznam národných projektov v doprave je asi v 18-tej verzii. Kým niektoré štáty menia zoznam 2 až 3 krát maximálne, tak Ficove vlády ich menili 17 krát Radičovej jeden raz.
.
Takže dokumenty na únii hovoria jasne po rozostavaní Pribiny bola vyradená R2 a samozrejme aj úseky R1 ( Pribina )
.
úseky R2 Zvolen Kriváň boli zaradené v zozname od schválenia OPD - tie boli ešte v úvodnom-indikatívnom zozname z roku 2006 - tie neboli zaradené po Pribine ako sa snažíš naznačiť.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod granite01 » 10. Máj 2015 23:26

inak toto čo ste popísali . . . mám podobné skúsenosti z toho ako sa riadi jedna štátna inštitúcia. . . takže toto riadenie vlády Smerákov ma vôbec neprekvapuje . . . takto sa hlava nehlava menia priority a riadi naozaj na Slovakii :(
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod johhan » 10. Máj 2015 23:29

Konkrétne R6 Mestečko - Púchov vôbec nie je pripravené nemá ešte ani náznak územného konania a predsa je tento úsek schválený Bruselom k financovaniu cez eurofondy a bez problémov - takže nejako to nezapadá že sú schválené pripravené projekty - to skorej zapadá do verzii o CORE TEN-T
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 10. Máj 2015 23:51

Johhan, ked čítam to co píšeš - a je to naozaj tak. Tak sa naozaj už nečudujem, že väčšina mladých ľudí z tejto krajiny chce odísť. Namiesto toho aby vláda a ministerstvo aNDS mali pripravené projekty na financovanie z EU, tak sa veci sabotujú menia podla politických požiadaviek a osobných záujmov.

Stále sa presviedčam, ze v tomto state sa nič nerobí systémovo a koncepčne a navyše každá nová vláda mení koncepcie a rozbíja aj to malo dobre co mnohé odborne inštitúcie pripravia....
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 11. Máj 2015 02:44

johhan napísal:Prosím Ťa konkrétne. ja ti dám konkrétne údaje po uzavretí koncesnej zmluvy na R1 Pribina a začatí výstavby končiaca vláda Roberta Fica poslala na úniu zmenu národných projektov OP z ktorých okrem iného dala vyčiarknuť R2 Gombasek - Včeláre, R2 Ožďany - Zacharovce, R2 Zacharovce - Bátka, R2 Bátka - Figa, R4 Prešov Obchvat ona tie úseky nedala preradiť medzi rezervné ale dala ich VYRADIŤ ! zo zonamu stavieb financovateľných z eurofondov, potom Figeľ v záchvate zúfalstva tam natrieskal kadejaké projekty na cesty I.triedy - toto všetko je v dokumentoch ktoré sú na únii a dajú sa vyžiadať. Pre informáciu terajší zoznam národných projektov v doprave je asi v 18-tej verzii. Kým niektoré štáty menia zoznam 2 až 3 krát maximálne, tak Ficove vlády ich menili 17 krát Radičovej jeden raz.
.
Takže dokumenty na únii hovoria jasne po rozostavaní Pribiny bola vyradená R2 a samozrejme aj úseky R1 ( Pribina )
.
úseky R2 Zvolen Kriváň boli zaradené v zozname od schválenia OPD - tie boli ešte v úvodnom-indikatívnom zozname z roku 2006 - tie neboli zaradené po Pribine ako sa snažíš naznačiť.


Ja nevidim nic konkretne k veci z toho, co tu od buka do buka vypisujes (chvilu o PPP2, chvilu o R6, chvilu o tom, co ficove vlady menili). Nic z toho co si tu napisal nijak neukazuje, ze by bola nejaka konkretna suvislost medzi tym, ze sa useky R1 presunuli na PPP a tym, ze sa odsunulo R2. A uz vobec ziaden vyznam nedava to, ze ak sa dava 130mil EUR na splatky PPP, ze by to boli peniaze, ktore by nejakou zazracnou maslickou boli naviazane na R2, a z toho R2 a z nicoho ineho sa teraz "presuvaju na PPP2", ako sa tu snazite nezmyselne tvrdit. Ked tie peniaze dnes chybaju, tak chybaju rovnako na R2 ako na D1 (kde od Bidoviec dalej o nicom ani nechyrovat) ako na vsetkych ostatnych nedostavanych D/RC. A to, ze ficova vlada docasne vyciarkla niektore useky R2 zo zasobnika zas dokazuje len to, ze Smeru na R2 nezalezi, jednoducho pre to, ze tam nema volicsku zakladnu, rovnako ako ju tam nema KDH. No a este stale cakam na akykolvek dokaz, ze R2 je v zasobniku podvodom, alebo ze ju Brusel odmieta financovat, ako sa snazit prekrutit. Ja vidim, ze R2 sa z eurofondov stavia v tomto obdobi (Zvolen-Pstrusa-Krivan) a minimalne 3 useky su v zasobniku na dalsie obdobie a aj sa na stavbu pripravuju. Cize Brusel s tym ziaden problem nema. S cim by ale problem mal mat je, ze Slovensko cez infrastrukturu za eurofondy cielene rozvracia princip kohezie, na ktorom je NORMALNA europa postavena, a to tym, ze vsetky eurofondy leje len do jedneho zilinskeho regionu. A jedine co mame oficialne aj ficovou vladou potvrdene bolo, ze Brusel uz pred PPP3 odmietal liat vsetky peniaze do Ziliny, kvoli "prilisnej koncentracii projektov do jedneho regionu" (vladny dokument v linke v mojom signature). Vsak tym sa aj PPP3 obhajovalo, vsakano. Takze teraz zacat prekrucat, ze "Brusel nechce R2 ale ziada od nas D1", je take psycho, ze to ani Fico s Meciarom a Slotom dokopy nevymyslia. Ale johhan hej.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod DrX » 11. Máj 2015 03:11

Jedine, do coho toto zapada je, ze vypisujes nicim nepodlozene spekulacie. Ked dobre pamatam R6 sa do CORE pridalo na poslednu chvilu pred zacatim noveho obdobia, ako tradicna zilinska tlacenka. Ale, tak ako ostatne tradicne zilinske tlacenky, kedy sa bude R6 realizovat nie je vobec jasne, a ani na tom nezalezi, lebo tych nejakych 10km "rychlostnej cesty" sa da postavit kedykolvek, ale problem je, ze na ceskej strane je zaujem o to napojenie asi taky, ze mozno v roku 3030 aj bude.

Ked je na niecom pekne vidiet, ako sa robi zmysluplne hranicne prepojenie, tak je to nasa R4 z Kosic do Madarska. Jej dobudovanie (najlacnejsie a najefektivnejsie v historii slovenskych dialnic) vyrazne prispelo k tomu, ze madari uz teraz robia napojenie priamo na hranici a do r. 2019 chcu dokoncit celu RC po Miskolc, co bude este na dobrych 10 rokov jedine skutocne napojenie vychodneho Slovenska na europsku dialnicnu siet (a po R1+R2 druhe najlepsie napojenie vychodu na Blavu). To, ze nejaky ***k zacal slotovksy buchat po stole, a "vybojoval", ze v Bruseli prikreslili nezmyselnu R6 do jeho garaze v Trencine, je skor len dokazom toho, ako ma Brusel cele Slovensko v zadnici.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod Vlados » 11. Máj 2015 20:13

Kto tu trieska po stole si jedine Ty. Občas má obavy či to nie je hlavou... vlastnou hlavou.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 11. Máj 2015 20:54

Nikto tu nepíše, že sa odsunnuli prostriedky z R2 na PPP2... medzi riadkami je uvedené, keby nebolo PPP2 tak by bolo 30 rokov v rozpočte okolo 130mil. € na cesty a postupne by sa táto čiastka mohla uplatňovať na potrebné úseky. Teraz nám zostáva 30 rokov len pozerať (a tešiť sa z toho čo politici prešustrovali).
Ficova vláda nič nevyčiarka, toto neprezrieralo zreálnili v NDS, vláda by také NIKDY nevypustila. Niektorým nám to bolo jasné, aj bez prezradenia štátneho tajomstva :wink:
Slovensko používa eurofondy na D1/D3, lebo najdôležitešia trasa (aj medzinárodná) ešte stále nie je dostavaná a žiaľ tak skoro ani nebude. Myslíš, že Brusel bude podporovať 2 rozostavané koridory alebo podporí jeden aby bol koridor hotový skôr?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 11. Máj 2015 21:07

Co si ty a johhan vysnivate vo svojich mokrych snoch (tzv citanie medzi riadkami), je mi fakt jedno.

Tu mas schvaleny OPII, v ktorom je jasne napisane, ze na Cestnu infrastrukturu MIMO CORE je vyclenenych 570mil EUR, a ze hlavna priorita v tomto je R2. Takze EU to schvalila, je to nezavisle na D1 a D3, a je rozhodnute, ze sa to bude realizovat a su na to vyclenene peniaze. Akurat dvaja truhlici Vlados a johhan tajne medzi riadkami "citaju" konspiracne nezmysly.

http://www.rokovania.gov.sk/File.aspx/V ... fixFile=m_

2.6 PRIORITNÁ OS 6: CESTNÁ INFRAŠTRUKTÚTA (mimo TEN-T CORE)

ID prioritnej osi
Názov prioritnej osi
Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
Celá prioritná os bude realizovaná výhradne prostredníctvom finančných nástrojov Nie
Celá prioritná os bude realizovaná výhradne prostredníctvom finančných nástrojov vytvorených na úrovni ÚnieNie
Celá prioritná os bude realizovaná prostredníctvom komunitne vedeného miestneho rozvojaNie
Pre ESF: Celá prioritná os je zameraná na sociálnu inováciu alebo nadnárodnú spoluprácu, alebo obojeN/A
2.6.1 Fond, kategória regiónu a základ pre výpočet podpory Únie
FondEFRR
Kategória regiónuMenej rozvinutý
Základ pre výpočet (celkový príspevok)591 773 210 EUR
Kategória regiónu pre najvzdialenejšie a severné riedko osídlené regióny (ak je to vhodné)N/A

2.6.2 INVESTIČNÁ PRIORITA 7a): Podpora multimodálneho jednotného európskeho dopravného priestoru pomocou investícií do TEN-T
2.6.2.1 Špecifické ciele investičnej priority a očakávané výsledky

ŠPECIFICKÝ CIEĽ 6.1: Odstránenie kľúčových úzkych miest na cestnej infraštruktúre TEN-T prostredníctvom výstavby nových rýchlostných ciest

Selektívnym doplnením siete diaľnic o vybrané úseky rýchlostných ciest bude zabezpečené kvalitné cestné spojenie medzi jednotlivými regiónmi, ako aj krajskými sídlami. Zámerom je predovšetkým výstavba nových úsekov na rýchlostnej ceste R2.

Vybudovanie rýchlostnej cesty R2 významným spôsobom prispeje k zlepšeniu vzájomného prepojenia na trase Trenčín – Prievidza – Zvolen – Lučenec – Košice Šaca – Košické Oľšany a taktiež medziľahlých regiónov postihnutých štrukturálnymi zmenami v ekonomike a vysokou mierou nezamestnanosti. Vybudovanie tejto cestnej osi poskytne potrebnú kapacitu a úroveň bezpečnosti, ktorá ja na súčasnej ceste I/50 v mnohých prípadoch neúnosná.

Trasa je súčasťou súhrnnej siete TEN-T. Z celkového počtu 25 úsekov R2 o dĺžke 314 km boli k 31.12.2013 odovzdané do prevádzky len tri úseky o dĺžke 18 km. Ďalších cca 35 km by malo byť dokončených spolufinancovaním z OPD 2007 – 2013.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod eric987 » 11. Máj 2015 21:21

DrX ja len fakt nechapem ako OPII suvisi s tym, ze vdaka splatkam PPP2 (a onedlho bohuzial aj D4+R7) prakticky bez EF nebude mozne stavat cesty vobec... A tz nechapem aky je problem s EF na vybrane useky R2, ved v kazdom dokumente ohladom OPII sa spominalo, ze z ERDF maju ist eurka najma na R2 (ML-Ruskovce, Soroska, obchvat KE), okrem nej sa spominala uz len R5 a prelozky 1-tiek (SB-SM a NH-Petrovce)
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod jarino » 11. Máj 2015 22:37

johhan napísal:
DrX napísal:Fakt si s tym klamstvom trapny. To, ze PPP uvolnilo eurofondy z R1 na stavbu R2 "jednoznačne viedlo a vedie k zastaveniu R2"?????? Taku logiku na urovni materskej skolky je fakt vidiet malokedy. Kto branil a brani vlade/MD/VUDu pustit sa v momente vyhlasenia PPP2 do pripravy usekov R2 s rovnakou vervou, ako teraz pripravuju tunel na D4+R7 alebo ako vtedy podvodmi vyratavali "vyhodnost PPP1"? Tak fakt prestan mliet nezmysly.

Prosím Ťa konkrétne. ja ti dám konkrétne údaje po uzavretí koncesnej zmluvy na R1 Pribina a začatí výstavby končiaca vláda Roberta Fica poslala na úniu zmenu národných projektov OP z ktorých okrem iného dala vyčiarknuť R2 Gombasek - Včeláre, R2 Ožďany - Zacharovce, R2 Zacharovce - Bátka, R2 Bátka - Figa, R4 Prešov Obchvat ona tie úseky nedala preradiť medzi rezervné ale dala ich VYRADIŤ ! zo zonamu stavieb financovateľných z eurofondov, potom Figeľ v záchvate zúfalstva tam natrieskal kadejaké projekty na cesty I.triedy - toto všetko je v dokumentoch ktoré sú na únii a dajú sa vyžiadať. Pre informáciu terajší zoznam národných projektov v doprave je asi v 18-tej verzii. Kým niektoré štáty menia zoznam 2 až 3 krát maximálne, tak Ficove vlády ich menili 17 krát Radičovej jeden raz.
.
Takže dokumenty na únii hovoria jasne po rozostavaní Pribiny bola vyradená R2 a samozrejme aj úseky R1 ( Pribina )
.
úseky R2 Zvolen Kriváň boli zaradené v zozname od schválenia OPD - tie boli ešte v úvodnom-indikatívnom zozname z roku 2006 - tie neboli zaradené po Pribine ako sa snažíš naznačiť.

17-krát. To je tragédia. To tam riadili nejakí zúfalci? :D
Ja si neviem predstaviť, čo sa tam dá meniť 17-krát.
Inak, keď tie projekty vyradili, tak aj niečo tam dali, alebo po nás potopa. Lebo podľa kontextu usudzujem to druhé.
A vidím, že máš prehľad ohľadom eurofondov. Zachytil som info, že predsa EÚ bude financovať projekty aj do zdravotníctva ako budovy a pod., ale zrušíme podstatnú časť nemocníc. Pilotný projekt údajne má začať v Trenčianskom kraji. Je to pravda?

Je tragické, že namiesto platenia koncesii sme mohli dávať ročne tieto prachy na R2,R3 a R4 a určite by sa z toho niečo užitočné postavilo. A teraz ohľadom úseku pri Nižnej sa tvárime, že hľadáme financie :D
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 11. Máj 2015 23:08

eric987 napísal:DrX ja len fakt nechapem ako OPII suvisi s tym, ze vdaka splatkam PPP2 (a onedlho bohuzial aj D4+R7) prakticky bez EF nebude mozne stavat cesty vobec... A tz nechapem aky je problem s EF na vybrane useky R2, ved v kazdom dokumente ohladom OPII sa spominalo, ze z ERDF maju ist eurka najma na R2 (ML-Ruskovce, Soroska, obchvat KE), okrem nej sa spominala uz len R5 a prelozky 1-tiek (SB-SM a NH-Petrovce)


eric, uz len to, ze napriek splatkam PPP2 sa ide robit nove PPP na D4+R7, svedci o tom, ze vlada vie, ze bude vediet najst dalsich 150mil EUR/rok na cesty v rozpocte. Cize, ak by sa nestavalo D4+R7, tak v rozpocte by na normalnu vystavbu vsetkeho, na co nie su eurofondy, bez problemov peniaze boli (lebo tam budu musiet byt na D4+R7). A je ciste len politicka zalezitost, aby sa tie peniaze rozumne rozdelili na vsetky cesty podla realnej potreby. Ale kedze minister je z BA, tak holt vsetko to pojde do pociatkovej garaze v blave. Neviem co viac tu este treba riesit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Vlados » 11. Máj 2015 23:35

PPP2 je R1 čo tak vydzvyhuješ a R7 detto ;)
Vidno, že tomu vôoooobec nerozumieš. To, že nejaké PPP podpíše vláda/politici čo tu budú ešte 5 rokov neznamená, že SK bude mať na splátky aspoň na tých 5 rokov. Demografiocká krivka nepustí. Jasné, že sa to bude musieť zaplatiť a bude to na úkor zdravotníctva, školstva, športu, kultúry a poď.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod fh » 12. Máj 2015 08:22

Treba sa ísť "poďakovať" Ficovi a Vážnemu vďaka ktorým 30 rokov musíme preplácať R1, nie tu kňučať a vymýšlať konšpiračné teórie ako DrX.
A R2 zatiaľ ako celok môže naozaj počkať, stačí pár úsekov a zbytok preložky cesty najmä na bodových závadách, intenzity sú tam proste biedne. a aj keby hneď stála hotová už včera, žiadna prosperita nepríde, tak ako stojí R1 a v BB aj tak skapal pes, žije len zo štátnych peňazí (úrady), to jest z našich daní.
A druhý príklad, Prievidza ktorá je momentálne naozaj mimo diaľnice š R-ky získava investora Brose ktorý vytvorí 600 pracovných miest.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod pohodak » 12. Máj 2015 09:38

ale prievidza je predsa pri ziline takze *** zaplatili/vybavili
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod Peterman » 12. Máj 2015 10:05

Ked sa tak pozerám na R2 od ZV po KE tak by asi najviac pomohlo rýchlosti a bezpečnosti premávky co najskôr dokončenie useku pod Soroškou, samotný obchvat KE ( ten by sucasne prepojil plynule dopravu okolo KE v smere juh-sever na Prešov), a usek od Kriváňa po Lučenec ( len tu su navrhnuté neskutočne dlhé estakády, mosty) a samotný obchvat Zvolena...

Medzi TN a ZH je to Chocholná - Mníchova lehota - Rusovce

Samozrejme mimo už rozostavaných usekov
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod albiman85 » 12. Máj 2015 11:50

Skoda, ze sa neda tu Likovat :) DrX by urcite dostal odomna zopar.

Nech sa stavia okolo Ziliny dvesto tunelov a na R2 nedavajme nic :) To je logika
albiman85
diskutujúci
 
Príspevky: 111
Obrázky: 0
Založený: 02. Máj 2012 10:35

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod eric987 » 12. Máj 2015 16:11

DrX napísal:eric, uz len to, ze napriek splatkam PPP2 sa ide robit nove PPP na D4+R7, svedci o tom, ze vlada vie, ze bude vediet najst dalsich 150mil EUR/rok na cesty v rozpocte. Cize, ak by sa nestavalo D4+R7, tak v rozpocte by na normalnu vystavbu vsetkeho, na co nie su eurofondy, bez problemov peniaze boli (lebo tam budu musiet byt na D4+R7). A je ciste len politicka zalezitost, aby sa tie peniaze rozumne rozdelili na vsetky cesty podla realnej potreby. Ale kedze minister je z BA, tak holt vsetko to pojde do pociatkovej garaze v blave. Neviem co viac tu este treba riesit.

Len otazka znie, ci kompetentni vobec vedia, odkial sa vezme na splatky PPP D4+R7, ved aj Pociatek v rozhovore tusim pre HN priznal, ze odhadovane splatky su o 50 mil. ci kolko vyssie, ako tie, ktore by si SVK mohlo dovolit, akurat ze sa ptm vyhovoril, ze ocakavaju nizsiu cenu v sutazi. Ono nebol by problem najst tych 150 mil. aj dnes, ale... Dnes zo SR ide len spolufinancovanie a priprava. A dalsie PPP platky sposobia, ze
ad1 - navysi sa rozpocet MD => velmi nepravdepodobne, kedze za 1. ficovej vlady aj za radicovej vlady sa stale pohyboval okolo 1 mld, teraz, ani nie 5 rokov na to je to vyse 2 mld - cize 2 nasobok !!!
ad2 - sekne sa to, co sa vynakladalo zo SR doteraz - cize bud spolufinancovanie alebo priprava. Kedze EF zrejme zostanu aj po roku 2020, nebude odveci ich cerpat a teda bude nutne zachovat spolufinancovanie. Najpravdepodobnejsim scenarom teda je, ze splatky bratislavskeho PPP pojdu na ukor pripravy. Takze ak to PPP vobec vyjde (pri poslednych vyjadreniach som sa docital ze vraj do financovania chcu zapojit aj SIH, takze o buducich pravdepodobnych problemoch kompetentni urcite vedia), pan boh zaplat za kazducky usek ktory sa trz pripravuje.

Peterman napísal:Ked sa tak pozerám na R2 od ZV po KE tak by asi najviac pomohlo rýchlosti a bezpečnosti premávky co najskôr dokončenie useku pod Soroškou, samotný obchvat KE ( ten by sucasne prepojil plynule dopravu okolo KE v smere juh-sever na Prešov), a usek od Kriváňa po Lučenec ( len tu su navrhnuté neskutočne dlhé estakády, mosty) a samotný obchvat Zvolena...
Medzi TN a ZH je to Chocholná - Mníchova lehota - Rusovce
Samozrejme mimo už rozostavaných usekov

A hlavne si zabudol na "moj" oblubeny Batka-Figa - jednoduchy polprofil, kde najvacsou polozkou budu asi zemne prace. Obchvat ZV by mohli "docasne vyriesit" akymsi "privadzacom ZV-vychod" - od konca MUK Neresnica az po MUK ZV-Vychod to prerobit na smerovo deleny stvorpruh hlavne bez KO, a ak sa vsetko poriesi, ptm postavit plnohodnotny severny obchvat. Co sa tyka Krivan-Lovinobana, tym estakadam by sdalo trochu pomoct - hlavne dat to na zlty FIDDIC, nech je tam aj akasi "sutaz technologii".
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod DrX » 12. Máj 2015 17:21

Suhlas so vsetkym - hlavne s tym, ze cely prietaz ZV by trebalo poriesit MUK a potom uz bude na zvolencanoch, aby akceptovali rozumne riesenie, ktore mesto odlahci (a nevydumovali 10-km tunely).
Ja by som este na useku Saca - Jablonov v tych bezpecnych rovinatych usekoch docasne premaloval ciary na striedavy trojpruh a zaviedol aspon 100/110kmh, aby sa dalo v pohode obiehat, a zaroven cely ten usek R2 Jablovov-Saca dat urychlene do vystavby, kedze tam su rozumne intenzity a ceny budu ako na R4, teda 5milEUR/km fullprofilu. A za relativne male peniaze sa da na juznom tahu spravit vela. Ale, kedze smeracke ani KDHcke vedenie ministerstva s tymto usekom nema(lo) zaujem robit nic viac nez tunelovat cez Sorosku, tak neviem neviem.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod ANDi » 12. Máj 2015 20:57

Stabilizacia svahu na odpocivadle medzi ZV a Budcou...


zdroj: YouTube.com
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R2 Rožňava - Jablonov nad Turnou

Odoslaťod devil » 13. Máj 2015 13:47

pričom už s R2 úsekmi bol spravený malý podvod na Brusel R2 pri TN a KE sú vedené akože privádzače k D1 a Soroška ako bodová závada.


v podstate to tak je tak aky podvod? mna by skor zaujimalo ze ako sa odovodnuju konkretne useky D1 a D3 ci tam treba napisat konkretne ocakavane intenzity (alebo staci ze je to nakreslene do mapy ako neviem aky koridor) a ci stacia tie ktore tam su a realne budu alebo sa pise v style misuru tj. 25.000 aut cez skalite. a pod. ??
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R2 vseobecne

Odoslaťod devil » 13. Máj 2015 14:18

Ale pôvodne som sa chcel vrátiť k R2 - Financovanie R1 cez PPP projekty jednoznačne viedlo a vedie k zastaveniu R2 - napríklad dnes polroka pred ukončením programovacieho obdobia je vyčerpané 60% prostriedkov OPD 40% lieta vzduchom, už dnes je jasné že zo všetkých eurofondov prepadne cez 500 mil EUR a 1 miliarda sa prealokovala a pomíňala na totálne blbosti - takže postavením R1 cez PPP sa úseky s reálnymi stavebnými nákladmi 600-700 mil postavili za 1,2 mld a ročná platba je 130 mil € ... výsledok je ten že je drahá R1 nevyčerpané eurofondy a nie sú peniaze na R2.


ale preco nenapises ze ktora cast ODP. lebo podla mojej skromnej mienky ide najma o prioritne osi pre dialnice a zeleznice teda KF a ERDF z ktoreho idu RC je prakticky vycerpany. cize bol tam dostatok projektov aj ked R1 isla cez PPP. z toho mi vyplyva ze nebyt PPP2 dnes sa mozno nestavia zvolen-krivan. ze sa hladali cestne projekty je len dobre.

A skutocne nevidim dovod preco by minfin uvolnovalo peniaze na cesty keby nemusela splacat PPP2. PPP sa pretlacalo aj preto lebo je zmluva s koncesionarom cez banky, EBRD a neviem cez co vsetko a Sk bolo tym padom zaviazane splacat bez ohladu na to ci sa zoberie skolam ci nemocniciam. pokial zavazok nie je tak mindop nema ABSOLUTNE ziadne paky pytat stamiliony na cestu ktora ani nie je prioritou. no len si vezmime ze stat nedokaze naraz opravit celu betonku smerom na GA lebo 5 km je este v BA kraji kde fondy cerpat nemoze...ale hlavne ze by len tak vytiahli desiatky mil. rocne na R2...taaak urcitee.

Takže Franz-Josef s celým c-k mocnárstvom sa skladali na Žilinu ?? Považoval som ťa síce za trošku zvláštneho vždy v opozícii ale ako tak prístupného k diskusii. Ale toto už je na zápis medzi perly.


ekonomicke pomery toho obdobia nepustia. tak isto postupnost vystavby trati.

ved ja s tym suhlasim, ze hromadna doprava neriesi potreby vsetkych ludi na trase Z-V. ja len cely cas tvrdim, ze ked bude D1 a trasa cez madarsko, tak je trochu luxus stavat treti kompletny tah, ked nas topanka tlaci aj inde.


trasa cez madarsko je tiez blizsie naokolo, dlzka nepusti hlavne ked nie je jasne ci bude SO BP. mozno vela ludi je upatych na suvislu dialnicu ale napriek tomu sa viac oplati jazdit spodkom odkedy je R1 suvisla. cize trasa "zije" je pouzitelna a velmi perspektivna aj ked zatial to nie je o kompletnom tahu "iba" o cca 40 km, samozrejme ked bude tych 40 km postupne bude treba kompletny tah v plnom a ciastocne v poloprofile. tempo asi 20 km za 7 rocne obdobie OP je neakceptovatelne, neprimerane a diskriminacne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.