Stránka 73 z 118

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 20:33
od aquila
Milan, keby si v ramci tej tvojej frustracie aspon neklamal/nezavadzal. Ja som nikdy netvrdil ze mytna nebude mat problem, naopak som tvrdil , ze konkretne pri mytnej staci jednoduchy obchvat jednickou...

37367

Plus urobit reko zvysnej jednicky od lovibane a ziadnu Rku tam netreba. Kde ma ako tak zmysel Rka je od krivana po mytnu (mimo)

Plus suhlas s DrX, ani usek D3 cadca bukov by nemal najmensi sancu na realizaciu podla value for money.. Musel by sa radikalne zosekat.. Tak ako nema uz ziaden zostavajuci usek D3 ani najmensiu sancu na realizaciu v parametroch ako si to nakreslili kysucke obce...

A zjavne toto ta skrie, a dufam, ze rovnako budes bojovat aj za zosekanie D3ky. Osobne by som sa nedivil keby zrusili take luxusne drobnosti ako prelozka I/11 v brodne.. Vsak paralerna dvojka ide cez vranie

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 20:35
od IceFox
Laco napísal:spojenie BA-KE by bolo po R2 kratsie a lacnejsie, vystavba by uz davno bola ukoncena

Tu ti uniká jeden fakt. A to ,že diaľnica nemá byť
Laco napísal: kratsie a lacnejsie

ale má spájať významné (a priemyselné) mestá + má medzinárodný význam. Darmo budeš ťahať D1 cez stred SR keď tranzit ide z hraníc a potrebuje sa rýchlo dostať na diaľnicu teda tepnu danej krajiny :roll:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 21:30
od devil
Darmo budeš ťahať D1 cez stred SR keď tranzit ide z hraníc a potrebuje sa rýchlo dostať na diaľnicu teda tepnu danej krajiny :roll:


existuje D2, ukaz mi kde inde je co i len porovnatelny tranzit. skutocny tranzit, nie cielova doprava do najblizsej montaznej haly.

Inak napadlo niekoho, že ak by šli všetky nové úseky cez hodnotu za peniaze, veľmi pravdepodobne by neprešiel žiaden nový plnoprofilový úsek D/R? Svojho času Aquila a devil tvrdili, že R2 Mýtna nebude mať problém....R3 na Orave je len preložka cesty I. triedy....


nie nebude. pri normalnom projekte nebude. normalne je podla mna to co pre niekoho kto trva na dodrzani starodavnych prekonanych megalomanskych normach normalne nie je, bez tunelov, co najmenej a co najkratsich mostov a na hrane polomerov zakrut, kludne s lokalnymi obmedzeniami rychlosti. alebo inac, keby sa urobila celoslovenska analyza potrieb ciest tak budu miesta kde plny profil prejde, to co by nepreslo prakticky nikde by bol parameter D26,5. hodnota za peniaze isla hodnotit R2 kde je sa prave projektuje 1 usek v plnom profile a ani nie je doprojektovany. a potom ide hodnotit sorosku ktoru ani nema zmysel hodnotit. tam by si mali dat pohov a hodnotit suvisle plnoprofilove useky najma D3 a turany-hubova.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 21:49
od jarino
Prečo by Sorošku nemali hodnotiť? Neexistuje na to žiaden dôvod, maximálne brať ohľad na to, že moc variantov tam neexistuje. Každý projekt by sa mal zhodnotiť a ideálne najmä tie, kde príprava nie je rozbehnutá prípadne lokálne sny, napr. Donovaly, R8 atď, aby sa tieto nezmysly zastavili.
Aj D3 a Turany-Hubová by sa mali posudzovať, neviem prečo nie. Avšak Turany - Hubová by sa malo postupovať rovnako ako Soroška a to už asi aby sa na to vybodli súhlasiť nebudeš. Dôvod je ten, že variantov tam veľa tiež nie je, EIA vlastne rozhodla. Jedine by sa mohli zamýšľať, či by to nemal byť spoločný diaľnično-železničný projekt, lebo inak najskôr zaplatíme diaľnicu tunelom a potom železnicu údolím...

milan_KM napísal:Inak napadlo niekoho, že ak by šli všetky nové úseky cez hodnotu za peniaze, veľmi pravdepodobne by neprešiel žiaden nový plnoprofilový úsek D/R? Svojho času Aquila a devil tvrdili, že R2 Mýtna nebude mať problém....R3 na Orave je len preložka cesty I. triedy....

Tá preložka cesty prvej triedy, ktorá prešla hodnotou za peniaze vychádza na 17 miliónov za kilometer. Celkom dosť. A to ešte prešiel ten privádzač, až mi je to divné...
DrX napísal:Este raz, problem nie je s analyzou samotnou. Prolem je, ked sa politicky povedalo, ze sa analyza uz nesmie robit na planovane useky na D1 a D3, ale ide sa zrazu podla nej na R2. Cize je to ciste politicke ucelove manipulatorstvo. Neviem preco sa to neuplatnilo napr na PO J-V, ked analyza aj bola (A DOKONCA CHCELI BLOKOVAT JEJ ZVEREJNENIE!!!), ale aj na ostatne nedokoncene useky D1 a D3.

Okrem toho čo uvádzaš sa povedalo, že analýza sa nebude robiť aj na úseky R2 Kriváň - Lovinobaňa, R2 Šaca - Košické Oľšany a D1 Budimír - Bidovce.
Neviem o tom, že nejaká analýza pre Prešov bola/môže niekto doplniť, ak vie/. Prezident požiadal listom Hodnotu za peniaze, aby projekt zhodnotila. Zhodnotenie sa uplatnilo tak, že výkup pozemkov na R4 2. etapa je pozastavený.
Neviem prečo by sa na R2 nemala aplikovať. Napríklad Soroška je jasne v zozname projektov, ktoré budú posudzované.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 06:21
od Peter_CA
devil napísal:existuje D2, ukaz mi kde inde je co i len porovnatelny tranzit. skutocny tranzit, nie cielova doprava do najblizsej montaznej haly.

O tom, čo je tranzit, rozhodujeme my, strana!!! :lol:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 08:44
od devil
Prečo by Sorošku nemali hodnotiť? Neexistuje na to žiaden dôvod, maximálne brať ohľad na to, že moc variantov tam neexistuje.


odstranovanie bodovych zavad sa nema hodnotit lebo kratke useky nenadvazujuce sa suvisle tahy nemaju potencial aby sa zasadne zvysili intenzity cize toto kriterium bude negativne, a presne - ak nemame seriozny a priechodny povrchovy variant tak o com sa vlastne bavime pri hodnoteni ? ak chceme obchvat PO ako 2+2 tak na to treba mat aj nejake intenzity a tie intenzity by mali byt adekvatne cene. tak ako aj na krivan-lovinobana. pri 1+1 mna ale intenzita nezaujima, uz samotna 1+1 je vacsinou uznanie ze intenzity su nizke....tam ma zaujima uspora casu a bezpecnost oproti povodnej ceste.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 09:08
od zoom
jarino napísal:Prečo by Sorošku nemali hodnotiť? Neexistuje na to žiaden dôvod, maximálne brať ohľad na to, že moc variantov tam neexistuje. Každý projekt by sa mal zhodnotiť a ideálne najmä tie, kde príprava nie je rozbehnutá prípadne lokálne sny, napr. Donovaly, R8 atď, aby sa tieto nezmysly zastavili.
Aj D3 a Turany-Hubová by sa mali posudzovať, neviem prečo nie. Avšak Turany - Hubová by sa malo postupovať rovnako ako Soroška a to už asi aby sa na to vybodli súhlasiť nebudeš. Dôvod je ten, že variantov tam veľa tiež nie je, EIA vlastne rozhodla. Jedine by sa mohli zamýšľať, či by to nemal byť spoločný diaľnično-železničný projekt, lebo inak najskôr zaplatíme diaľnicu tunelom a potom železnicu údolím...

milan_KM napísal:Inak napadlo niekoho, že ak by šli všetky nové úseky cez hodnotu za peniaze, veľmi pravdepodobne by neprešiel žiaden nový plnoprofilový úsek D/R? Svojho času Aquila a devil tvrdili, že R2 Mýtna nebude mať problém....R3 na Orave je len preložka cesty I. triedy....

Tá preložka cesty prvej triedy, ktorá prešla hodnotou za peniaze vychádza na 17 miliónov za kilometer. Celkom dosť. A to ešte prešiel ten privádzač, až mi je to divné...
Ale prešli by, len by išlo viacmenej o poduseky D1 turany hubova, potom pri BA D4 R1 R7, akurát že ozaj ibaúseky pri Bratislave, dalej R2 vo Zvolene. Na zvyšnej R2 sú najvyťaženejšie miesta vystavané. Chválabohu. Mimochodom suhlas, Na posudzovanej R3 privádzač je nonsens, mohla byť lacnejšia keby sa stavala napr za 5-6 rokov suvisla TS-DK (ako rodený Oravčan viem minimálne dve MUK vypustit iba na trase TS-Podzámok) lenže sa stavia po častiach.. Analýza sa má spraviť na tie úseky, medzi ktorými sa vláda rozhoduje. Nie vytočiť ludí a potom hrať hrdinu a degradovať analýzy. Ale hladať koncept výstavby na NDS je sizyfovská robota.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 20:15
od Laco
Vceliak napísal:
Laco napísal:pri dnesnej rozostavanosti D1 sa ju uz neoplati nedokoncit to je jasne, ako aj to, ze dostavat ju je DNES vyhodnejsie ako budovat komplet R2

Tak toto Ti nevyšlo. Určite ešte aj dnes je lacnejšie dokončiť R2 včítane severného obchvatu Zvolena, ako dokončiť obchvat Ružomberka, Korbeľku s Havranom a obchvat Prešova na D1.
A myslím, že to nie je len môj názor, ale samozrejme, politicky je neprípustné pripustiť to! Ale veď máme ten slávny inštitút "hodnota za peniaze" tak nech to vyčíslia, geroji.


Priznam sa ze som ani nehladal nejake cisla. Ano na D1 ostali uz len exkluzivne casti ktore su velmi drahe. Lenze R2 chyba prakticky cela a aj tam je tunel a mosty budu tiez. Z toho mi vychadza to co som napisal. Ak je praavda to co tvrdis ze este aj dnes by bola r2 lacnejsia ako d1 tak by som bol velmi prekvapeny. Su niekde nejake vycislenia?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 21:00
od Maxx787
vraj podla hodnoty za peniaze by to malo stat 2,3 mld €

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2017 13:36
od ibdjambo123
aquila napísal:Idu volby do VUC .. Dalo sa to cakat... Ale realne to bude mat ten isty efekt ako ked NDS dala na web realnejsie terminy k R2 a dokoncenie usekov na 2040.. Juh sa vzburil a po urgencii z hora sa udial obrovsky progres.. Na webstranke zmenili datumy na nerealne typu 2024... Co nam to ze je to nerealne? Papier znesie vsetko...


Aquila, celý juh BBSK volil Kotlebu, lebo Rómovia.... Teraz bude voliť Kotlebu, lebo R2....

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2017 13:44
od ibdjambo123
aquila napísal:Milan, keby si v ramci tej tvojej frustracie aspon neklamal/nezavadzal. Ja som nikdy netvrdil ze mytna nebude mat problem, naopak som tvrdil , ze konkretne pri mytnej staci jednoduchy obchvat jednickou...

37367

Plus urobit reko zvysnej jednicky od lovibane a ziadnu Rku tam netreba. Kde ma ako tak zmysel Rka je od krivana po mytnu (mimo)

...



Aquila, ak netreba R-ku, skúste sa previezť s p. Kiššom Krivánskou dolinou v mrazivo/daždivom období od októbra do marca - v kolóne za kamiónom, ako vám bude riťku stískať, keď vás budú na nekonečných zákrutách košickí Blaváci predbiehať 180-kou, resp. keď vám na nezvýšenej ceste vbehne jeleň alebo diviak večer do cesty...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2017 15:09
od richie
ale ved pise, ze ak R-ku tak od Krivana po Mytnu (teda okolo nej) a dalej to napojit na jednicku (a tuto upravit) .. potom ostanu ako najhorsie useky od R.Soboty po Figu a Soroska .. zvysok je zatial pouzitelny - teda max. upravit tie zvysne jednicky (aj ked aj mne osobne by sa pacila plnoprofilova R2 az do KE, idealne az po MI, ale ..)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2017 23:43
od ibdjambo123
bohužiaľ, neviem si to tam predstaviť, keď jednička ide krížom cez dediny....

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2017 10:04
od pohodak
Najblizsia dedina cez ktoru ide ta jednicka krizom je pincina, ktora je 25km daleko...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2017 15:34
od PeterPeter
pohodak napísal:Najblizsia dedina cez ktoru ide ta jednicka krizom je pincina, ktora je 25km daleko...

No zabudol si este na Lovinibanu.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2017 17:18
od aquila
lovinobana ma uz roky obchvat, ktoru ju sice teraz uz trosku lyzne, ale neni to nic katastrofalne .. tam staci urobit klasicku reko jednicky, usek mytna lovinobana je svojim sposobom zbytocny

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2017 22:46
od pohodak
Ako pise aquila, rec bola o dedinach kde ide cesta krizom a nie okrajom...tu momentalne ozaj nic viac netreba

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2017 22:51
od ibdjambo123
hmm... a ešte riešenie na tých košických blavákov...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2017 22:53
od ibdjambo123
aquila napísal:lovinobana ma uz roky obchvat, ktoru ju sice teraz uz trosku lyzne, ale neni to nic katastrofalne .. tam staci urobit klasicku reko jednicky, usek mytna lovinobana je svojim sposobom zbytocny


... a smrteľná križovatka a zákruta pri Dobroči?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2017 10:30
od Vlados
tesne pri tej križovatke napojíme obchvať Mýtnej nech sa to tam ešte skomplikuje. raz som tam zažil srmtelnú nehodu, stáli sme do aleluja ale my sme boli tí šťastnejší... smutné že v rámci reko. jedničiek sa s tým miestom nič nerobilo, dvojitá plná všetko "vyriešila".

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2017 23:43
od ibdjambo123
veď práve...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2017 13:14
od richie
ibdjambo123 napísal:
aquila napísal:lovinobana ma uz roky obchvat, ktoru ju sice teraz uz trosku lyzne, ale neni to nic katastrofalne .. tam staci urobit klasicku reko jednicky, usek mytna lovinobana je svojim sposobom zbytocny


... a smrteľná križovatka a zákruta pri Dobroči?


ale ved toto nie je problem ci superdialnica okolo Mytnej (ano ja by som chcel az po MI), alebo postacuje len prelozenie/reko jednicky, ALE je to problem ako sa to napoji na tu jednicku a ako sa ta reko (az po RS) realizuje (kde sa to da vyriesit) ..

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 16:56
od DrX
Ersek ma skvele plany pre R2: http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=22800 . Dufajme, ze to do 2020 aj rozbehne. Juznemu spojeniu by to super pomohlo!!!

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 19:11
od Vlados
miliardu euro do východnej R2? už budeme menej kradnúť??? (aby sme na tú miliardu ušetrili)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2017 21:33
od DrX
Prave naopak, Smer a Ersek si spomenuli, ze podobne ako pri Pr1bine, tu mozu vela nakradnut a este stale to stat prezije a neskrachuje, ako ked by chceli svojim rozkradacskym stylom "dostavat" D1 al D3 ;-)