od jarino » 13. Mar 2020 12:07
Etapizácia výstavby
I. R2 Križovatka D1 – Mníchova Lehota -> plný profil, rok 2017
II. Mníchova Lehota – Ruskovce -> plný profil, rok 2018
III. Ruskovce - Pravotice -> dobudovanie na plný profil, 2034
IV. Pravotice - Nováky,západ -> prehodnotenie výstavby v roku 2035
V. Nováky,západ - Nováky, východ -> plný profil, 2018
Po prvotnom posúdení oboch variantov pre ekonomické hodnotenie (CBA)
a) plný profil a
b) ½ profil
bolo skonštatované, že ani jeden variant nedosahuje celkový (kumulovaný) prínos vyšší, než je diskontná sadzba. Výsledky naznačovali, že problémovým je 4. úsek, ktorý z hľadiska inv. nákladov bol jedným z najvyšších popri najnižších dopravných intenzitách. Preto sa spracovali ďalšie 4 modifikácie v rámci variantov:
c) plný profil 1+2+5. úseku a ½ profil 4. úseku (3. úsek sa buduje v ½ profile)
d) plný profil 1+2+5. úseku, bez výstavby v 4. úseku-cestná premávka po jestv. cestnej sieti (3. úsek sa buduje v ½ profile)
Výpočty preukázali, že rentabilné sú len modifikácie c) a d) 1. variantu. Celkovo mal 1. variant, vo všetkých modifikáciách, priaznivejšie ukazovatele ako 2. variant. Z hľadiska ekonomických prínosov je odporúčaný 1. variant (červený).
Investičné náklady sú v 2. variante vyššie ako v 1. variante (pozri bod 5.4.1). Spôsobuje to najmä väčšia dĺžka trasy a väčšie plochy mostov 2. variantu, pretože ani náklady na tunel v 1. variante nedokázali prevážiť túto disproporciu.
Investičné náklady
1. variant
plný profil -> 992 mil. eur, z toho stavebné práce 804 mil. eur
polprofil -> 634 mil. eur, z toho stavebné práce 508 mil. eur
2. variant
plný profil ->1,043 mld. eur, z toho stavebná časť 851 mil. eur
polprofil -> 691 mil. eur, z toho stavebné práce 560 mil. eur
Investičné úseky podľa úsekov
I. R2xD1 - Mníchova Lehota
Plný profil
1. variant - 186,6 mil. eur
2. variant - 204 mil. eur
Polprofil
1. variant - 130 mil. eur
2. variant - 153 mil. eur
II. Mníchova Lehota - Ruskovce
Plný profil
1. variant - 242 mil. eur
2. variant - 242 mil. eur
Polprofil
1. variant - 165 mil. eur
2. variant - 165 mil. eur
III. Ruskovce - Pravotice
Plný profil
1. variant - 76 mil. eur
2. variant - 76 mil. eur
IV. Pravotice - Nováky, západ
Plný profil
1. variant - 393 mil. eur
2. variant - 404 mil. eur
Polprofil
1. variant - 272,5 mil. eur
2. variant - 292 mil. eur
V. Nováky, západ - Nováky, východ
Plný profil
1. variant - 93 mil. eur
2. variant - 115 mil. eur
Polprofil
1. variant - 66 mil. eur
2. variant - 80 mil. eur
Pomer prínosov a nákladov väčší ako jedna majú iba dve varianty.
Variant, v prípade ktorého úseky I., II. a V. sú v plnom profile a úsek IV. v polprofile má pomer B/C 1,043.
Variant s úsekmi I., II. a V. v plnom profile má pomer B/C 1,311.
Predpokladané intenzity (červený variant, rok 2020)
Chocholná - Trenčianska Turná : 15 303
Trenčianska Turná - Mníchova Lehota: 12 634
Mníchova Lehota - Bánovce, západ: 9632
Bánovce, západ - Bánovce, východ: 10 693
Bánovce, východ - Nováky, západ: 7630
Nováky, západ - Nováky, východ: 9506
Podľa ex-post CBA intenzity na úseku Ruskovce - Pravotice sú 60% z predpokladu. V roku 2018 to bolo 5 591 vozidiel. Investičné náklady narástli o 12,7% na 108 mil. eur. Pomer prínosov a nákladov je 2,76.
Križovatka I/61-I/50 - Križovatka I/50-D1: 11 848
Križovatka I/50-D1 - križovatka I/50-II/507 (Stankovce): 3872
križovatka I/50-II/507 (Stankovce) - križovatka I/50-II/507 (Trenčín): 5029
križovatka I/50-II/507 (Trenčín) - Mníchová lehota: 1660
Mníchová lehota - Trenčianske Mitice: 1026
(pozn. podľa mňa nereálne čísla na ceste 1. triedy pri krajskom meste)