Stránka 100 z 118

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Dec 2019 18:28
od milan_KM
Peažou sa značí súbeh 2 diaľkových trás. Aby bolo zrejmé, že za xy km pokračujem kam chcem a neštudujem pol dňa kam sa mi stratila trasa. Pre ľudí čo ešte dnes používajú zrak a hlavu namiesto navigácie dobrá pomoc.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2019 12:34
od nevo83
Na východnom Slovensku pribudne viac ako 60 km diaľnic a rýchlostných ciest. Súťaž na Sorošku je piatou stavbou v ostatnom čase, ktorá sa rozbehne v Prešovskom a Košickom kraji.



Ide o tieto úseky:



D1 Budimír – Bidovce (14,4 km + 1 km) – sprevádzkovaná 12/2019 (výstavba 2016 – 2019)

D1 Prešov západ - Prešov juh (7,8 km) - vo výstavbe od 2017

R4 Prešov, severný obchvat, I. etapa (4,3 km) - vo výstavbe od 2019

R2 Šaca - Košické Oľšany, II. úsek (14.3 km) - v súťaži

R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou (14,1 km) – v súťaži

R4 Prešov, severný obchvat II. etapa (10,2 km) - súťaž vyhlásime v 2. polroku 2020



Neako nam vypadol I.etapa Saca-Olsany :)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 09. Jan 2020 13:59
od DrX
Sumar toho co sa moze udiat na juhu v 2020 (google translate z madarciny / UJSZO, takze napr Soroska je "Gorges tunel" :-) ):
viewtopic.php?f=35&t=24636

Nekonečný príbeh R2: južnou diaľnicou do Košíc najskôr o 10

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 11:40
od kares

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 12:40
od devil
vdaka za postnutie. novu temu ale zakladat netreba.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 15. Jan 2020 15:28
od kares
Sorry, som to chcel dat sem :-)

R2 Tornaľa - Včeláre

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 12:10
od jarino
Ekonomická čistá súčasná hodnota červeného variantu je síce kladná (ENPV > 0), ale to je spôsobené zostatkovou hodnotou, ktorá vstupuje do výpočtu ENPV. Ukazovateľ (B/C je < 1), čo znamená, že červený variant nie je vhodný z ekonomického hľadiska pre poskytnutie pomoci z fondov EÚ.
Ekonomická čistá súčasná hodnota modrého variantu je záporná (ENPV < 0), pomer výnosov na nákladoch (B/C je < 1) a taktiež ekonomická návratnosť investície (EIRR < 5,5%) čo znamená, že modrý variant nespĺňa ani jeden parameter a v súčasnej podobe je nevhodný z ekonomického hľadiska pre poskytnutie pomoci z fondov EÚ.
Oba varianty, aj keď sa jedná iba o ½ profily, nevhodné na realizáciu a na financovanie z fondov EÚ. Pri červenom variante by bolo možné v budúcnosti uvažovať o rozčlenení na jednotlivé úseky, z ktorých by mohol mať nádej na realizáciu 3. úsek R2 Rožňava – Jablonov, ktorý dosahuje najvyššie intenzity dopravy na predmetnom koridore R2 z ostatných úsekov.

Odporúčame nasledovnú etapizáciu výstavby jednotlivých stavieb rýchlostnej cesty R2 Tornaľa - Včeláre:
1. Rožňava – Jablonov nad Turňou (s tunelom Soroška) do roku 2020 R11,5/120+1T8/100
2. Plešivec – Rožňava do roku 2030 R 11,5/120
3. Tornaľa – Plešivec do roku 2040 R 11,5/120
4. Jablonov nad Turňou – Včeláre do roku 2040 R 11,5/120

R2 Včeláre - Košické Oľšany

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 12:23
od jarino
Záverečné odporúčanie
Úsek Včeláre - Moldava n. Bodvou
Zhodnotenie: Z dopravného hľadiska existujúca cesta I/50 v úseku Včeláre – Moldava nad Bodvou vyhovuje po celé návrhové obdobie t.j. až do roku 2045.
Odporúčanie: Ponechať cestu I/50.

Úsek Moldava n. Bodvou - Šaca
Zhodnotenie: Existujúca cesta I/50 v úseku Moldava nad Bodvou – Šaca po roku 2035 v medzikrižovatkových úsekoch nevyhovuje.
Odporúčanie: Vybudovanie R2 v polovičnom profile v trase zeleného variantu. Z dopravného hľadiska po roku 2035. Z ekonomického hľadiska stavba bude prinášať zisk už po roku 2023.

Úsek Šaca - Košické Oľšany
Zhodnotenie: Existujúce cesty I/50 a I/68 na území mesta Košice nevyhovujú vo výhľadovom období.
Odporúčanie: Vybudovanie R2 v plnom profile R24,5 v trase fialového variantu do roku 2020.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 12:30
od nevo83
Ta Moldava-Saca ma dostala...ze 1/2 profil... nemam slov, mozno jeden z najpotrebnejsich usekov R2 co sa 2/2 profilu pricom intenzity na to ma uz teraz

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 12:39
od jarino
Zatiaľ som dal iba veci zo záveru.
Keď bude čas, dám toho viac.

Asi ešte najlepšie vyšla z celej východnej R2 časť Kriváň - Tornaľa.
Odporúčanie realizovať v polprofile. Kriváň - Lovinobaňa hneďl. Avšak Bátka - Figa po roku 2040.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 13:00
od DrX
jarino, len na ujasnenie, aky dokument to citujes?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 13:04
od jarino
Štúdia realizovateľnosti.
Rozdelená na časti Kriváň - Tornaľa, Tornaľa - Včeláre, Včeláre - Košické Oľšany.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 14:32
od DrX
Dik. A aka je ta studia stara?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2020 19:17
od DrX
Nezalezi na tom velmi. EU fondy aj tak zozerie D1+D3, takze toto sa dalej moze stavat zo stat.rozpoctu.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2020 08:32
od pohodak
jarino napísal: Odporúčanie realizovať v polprofile. Kriváň - Lovinobaňa hneďl. Avšak Bátka - Figa po roku 2040.


to je co za logiku vynat taky kratucky usek z realizacie? cely usek ozdany-zacharovce-batka-figa by sa mal realizovat v jednom celku, tam nema kuskovanie absolutne ziadny vyznam a nie ze po roku 2040 ale teraz, su tam hlupe bodove zavady a vyrazne by sa skvalitnila juzna trasa

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2020 09:12
od devil
lebo su zase len nejake excelovske tabulky bez ladu a skladu a s pouzitim bulharskych konstant intenzit ktore autor drzi v tajnosti. aj keby tadial nikdy nepresli ale aspon otvorili google...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2020 12:07
od jarino
Etapizácia výstavby
I. R2 Križovatka D1 – Mníchova Lehota -> plný profil, rok 2017
II. Mníchova Lehota – Ruskovce -> plný profil, rok 2018
III. Ruskovce - Pravotice -> dobudovanie na plný profil, 2034
IV. Pravotice - Nováky,západ -> prehodnotenie výstavby v roku 2035
V. Nováky,západ - Nováky, východ -> plný profil, 2018

Po prvotnom posúdení oboch variantov pre ekonomické hodnotenie (CBA)
a) plný profil a
b) ½ profil
bolo skonštatované, že ani jeden variant nedosahuje celkový (kumulovaný) prínos vyšší, než je diskontná sadzba. Výsledky naznačovali, že problémovým je 4. úsek, ktorý z hľadiska inv. nákladov bol jedným z najvyšších popri najnižších dopravných intenzitách. Preto sa spracovali ďalšie 4 modifikácie v rámci variantov:
c) plný profil 1+2+5. úseku a ½ profil 4. úseku (3. úsek sa buduje v ½ profile)
d) plný profil 1+2+5. úseku, bez výstavby v 4. úseku-cestná premávka po jestv. cestnej sieti (3. úsek sa buduje v ½ profile)
Výpočty preukázali, že rentabilné sú len modifikácie c) a d) 1. variantu. Celkovo mal 1. variant, vo všetkých modifikáciách, priaznivejšie ukazovatele ako 2. variant. Z hľadiska ekonomických prínosov je odporúčaný 1. variant (červený).
Investičné náklady sú v 2. variante vyššie ako v 1. variante (pozri bod 5.4.1). Spôsobuje to najmä väčšia dĺžka trasy a väčšie plochy mostov 2. variantu, pretože ani náklady na tunel v 1. variante nedokázali prevážiť túto disproporciu.

Investičné náklady
1. variant
plný profil -> 992 mil. eur, z toho stavebné práce 804 mil. eur
polprofil -> 634 mil. eur, z toho stavebné práce 508 mil. eur
2. variant
plný profil ->1,043 mld. eur, z toho stavebná časť 851 mil. eur
polprofil -> 691 mil. eur, z toho stavebné práce 560 mil. eur

Investičné úseky podľa úsekov

I. R2xD1 - Mníchova Lehota
Plný profil
1. variant - 186,6 mil. eur
2. variant - 204 mil. eur
Polprofil
1. variant - 130 mil. eur
2. variant - 153 mil. eur

II. Mníchova Lehota - Ruskovce
Plný profil
1. variant - 242 mil. eur
2. variant - 242 mil. eur
Polprofil
1. variant - 165 mil. eur
2. variant - 165 mil. eur

III. Ruskovce - Pravotice
Plný profil
1. variant - 76 mil. eur
2. variant - 76 mil. eur

IV. Pravotice - Nováky, západ
Plný profil
1. variant - 393 mil. eur
2. variant - 404 mil. eur
Polprofil
1. variant - 272,5 mil. eur
2. variant - 292 mil. eur

V. Nováky, západ - Nováky, východ
Plný profil
1. variant - 93 mil. eur
2. variant - 115 mil. eur
Polprofil
1. variant - 66 mil. eur
2. variant - 80 mil. eur

Pomer prínosov a nákladov väčší ako jedna majú iba dve varianty.
Variant, v prípade ktorého úseky I., II. a V. sú v plnom profile a úsek IV. v polprofile má pomer B/C 1,043.
Variant s úsekmi I., II. a V. v plnom profile má pomer B/C 1,311.

Predpokladané intenzity (červený variant, rok 2020)
Chocholná - Trenčianska Turná : 15 303
Trenčianska Turná - Mníchova Lehota: 12 634
Mníchova Lehota - Bánovce, západ: 9632
Bánovce, západ - Bánovce, východ: 10 693
Bánovce, východ - Nováky, západ: 7630
Nováky, západ - Nováky, východ: 9506

Podľa ex-post CBA intenzity na úseku Ruskovce - Pravotice sú 60% z predpokladu. V roku 2018 to bolo 5 591 vozidiel. Investičné náklady narástli o 12,7% na 108 mil. eur. Pomer prínosov a nákladov je 2,76.

Križovatka I/61-I/50 - Križovatka I/50-D1: 11 848
Križovatka I/50-D1 - križovatka I/50-II/507 (Stankovce): 3872
križovatka I/50-II/507 (Stankovce) - križovatka I/50-II/507 (Trenčín): 5029
križovatka I/50-II/507 (Trenčín) - Mníchová lehota: 1660
Mníchová lehota - Trenčianske Mitice: 1026
(pozn. podľa mňa nereálne čísla na ceste 1. triedy pri krajskom meste)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2020 21:54
od nevo83
kebyze ste si chceli pozriet par novych animaciek k R2 ,,vychod,, tak vcera pribudli napr..

Moldava -Saca https://www.youtube.com/watch?v=_orfXML4HZc

Saca-Ke Olsany https://www.youtube.com/watch?v=5IYoToeRNXw

Soroska https://www.youtube.com/watch?v=4ekjv_DoGOk

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 01:21
od DrX
Pekne videa. Uvidime, kedy sa tych usekov realne aj dockame. Najskor asi Saca-Olsany. A tam, zda sa, fakt bude pri Haniske zjazd/vyjazd len jednym smerom - pre tych, co idu na R4.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 09:52
od Vlados
So záujmom som si pozrel príspevok, očakával som samú chválu.
Zjazd/výjazd je tam "len" na R4, lebo aj južne aj východne vedie R4. Je tam identická križovatka ako je Košice-Sever a Prešov-Juh. Chápem, že tie sú fuj fuj, lebo sú na severe, ale sú to plnohodnotné križovatky ;)
(Prvá časť úseku je R2, druhá R4.)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 11:12
od DrX
"Co tím chtěl básnik říci" vie asi len on sam... ja neviem ani, ci to je reakcia na mna :-)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 13:06
od Vlados
DrX napísal:... A tam, zda sa, fakt bude pri Haniske zjazd/vyjazd len jednym smerom - pre tych, co idu na R4.

Nie, nebude len na jeden smer ale na oba.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 13:28
od DrX
Tak potom je ta animacia zla. Lebo v nej je jasne v case od 3:11 do 3:21 ukazany kruhovy objazd, z ktoreho sa na R2 da vyjst len v smere na vychod, a z R2 zist len v smere na zapad.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 14:42
od Vlados
Ak sa tá pripomienka týka cesty III. triedy, tak áno. https://youtu.be/5IYoToeRNXw?t=197 Nie je zvykom pripájať cesty III. a IV. triedy na D/RC.
Napojenie na druhý stranu je tu https://youtu.be/5IYoToeRNXw

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2020 23:33
od DrX
No vidis, ze vies aj rozumne odpovedat. Druha linka ti sice nefunguje, ale asi si len chcel ukazat, ze opacnym smerom sa napoja pri Ludvikovom dvore. Neviem sice kolko sa tym usetri, zvlast pri tej megalomanii - krizovatke Ludvikov dvor. Ale budis. Hlavne nech sa stava.