Stránka 104 z 118

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2020 16:10
od devil
ak si to stiahnes (2 gb) tak uvidis ze je to studia pre krivan-tornala.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2020 15:01
od DrX
Kam sa presuvaju priority MD na R2:
- Kľúčové úseky rýchlostnej cesty R2 od križovatky diaľnice D1 v Trenčíne až po Ruskovce v okrese Bánovce nad Bebravou by sa mali začať stavať v rokoch 2023 2024.
- V príprave sú aj ďalšie úseky R2 Pravotice Dolné Vestenice a ďalej až po Nováky. Tam bude výstavba nasledovať v rokoch 2025 až 2028. Radi by sme stavali, ale musíme akceptovať to, v akom stave sa príprava nachádza. Stále sa uskutočňujú rôzne procesné prípravy.
https://www.facebook.com/AndrejDolezalM ... 9816737302

Cize sluby ciste na zaklade politickej objednavky.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2020 14:24
od Centurion96
Aj keby boli tie úseky komplet pripravené, tak sa stavať nebude. Treba uznať, že títo politici dokážú byť celkom vtipní. Škoda, že niektorí bežní ludia mu tie dátumy zožerú.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2020 16:55
od lostrail
Nie, ze by tie useky neboli dolezitejsie, ako napr. Soroska (to sa ani neda porovnavat), ale tohto "ministra" povazujem za slubotechnu.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2020 15:36
od DrX
4-prudova jednotka s MPR 130 kmh viewtopic.php?f=35&t=24994 na byvalej R2 v KE (s obcasnymi 60-kami). Ak by sa takto poriesila cela neexistujuca R2 od Lucenca po KE (teda, ze by sa existujuca jednotka len upravovala na 130kmh a dorobila na 4-pruh) a ak by sa spravila Soroska, myslim, ze by to vsetkym stacilo. Zacat by Dostal mohol tym, ze uz teraz by na rovinatych usekoch I/16 povolil 110kmh.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 16:47
od Maxx787
130 na jednotke nemozes dat bolo by to rovnako drahe ako stavat dialnicu. 100 km/h pri vystavbe v parametroch C22,5/80. aj tak nebudu moct kamiony ist rychlejsie ako 90 km/h.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 16:49
od Yoggy52
Tak naco su nam dialnice?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 16:51
od DrX
Ako, ze
Maxx787 napísal:130 na jednotke nemozes dat

ked si mozes sam pozriet, ze na vyjazdoch z KE na juhozapad aj severovychod ich dali!?!? A su to jednotky!

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 17:04
od Maxx787
R2 by sa stavat nemala kvoli intenzitam, rozsirenie cesty na 4 pruhy v tych parametroch by bolo ovela ekonomickejsie, rychlejsie, a v podstate by ste dostali to iste, len by sa to nevolala dialnica. staci aby to pochopili ti hore. za 10 rokov by ste mali suvislu cestu 2+2 takto budeme mat do roku 2030 len tunel soroska a aj to len 2pruhy.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 18:54
od cPalo
Veľký optimizmus srší zo slov "budeme mat do roku 2030 len tunel soroska" ;)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 19:27
od masterplan
Aký optimizmus? Dokonca Soroska musí byť do 2025 dokončená a nie že 2030..uz včera bolo neskoro, už je dávno po 12tej..hanba
Doležal bude prinútený občanmi a obcami na juhu aby sa nanovo v zrýchlenom konaní a režime dala do výstavby nanovo.. A už sa plánujú veľké generálne štrajky a blokády ciest na sorosku, čo som počul

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 19:44
od Yoggy52
Tie velke strajky o 100 ludoch? :roll:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 19:54
od Vlados
masterplan napísal:Aký optimizmus? Dokonca Soroska musí byť do 2025 dokončená a nie že 2030..uz včera bolo neskoro, už je dávno po 12tej..hanba
Doležal bude prinútený občanmi a obcami na juhu aby sa nanovo v zrýchlenom konaní a režime dala do výstavby nanovo.. A už sa plánujú veľké generálne štrajky a blokády ciest na sorosku, čo som počul

Presne si to napísal. nanovo sa určí trasa tunela, nanovo pôjde EIA a snáď to potom už bude OK.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 20:15
od Mawerick81
Podla NDS to v normalnom konani trva 14.2r od nakresu po spustenie prevadzky..

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2020 20:41
od DrX
Kedze Soroska je tymto viacmenej nadobro odpisana, mozu pri "novom projektovani" radsej rozmyslat, ci nevedia spravit povrchovy variant cez Silicu. To by bola aj tak najlepsia volba, ktora by vyrazne skratila juzny tah KE-BA a netrebalo by ziaden tunel. CCa v trase sucasnej "cesty" cez Silicu to nie je sucastou NP, takze to by problem nebol. A na zapadnej strane to moze klesat pekne v zareze alebo na nejakom moste, aby tam neboli serpentiny.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 00:31
od masterplan
yoggy 52: nie minimalne take strajky ake boli pri RK alebo pri Presove kde strajkom obcania svoje vybojovali a pozri kde boli este par rokov dozadu a kde su teraz.. ako sa tam maka a polovica obchvatov uz bude finisovat po novom roku.. ked sa chce tak sa da aj masivnymi strajkami a blokadami vydupat,chce to viacerych aktivistov a pod ludi zapojit a pojde to.. a hned vlada bude donutena prijat novy stavebny zakon a zakon o VO ktore maximalne skratia dobu pripravy ako sa len da,minimalne aspon na polovicu.. to je zaklad.k tomu je potrebne tuto vladu donutit a na to su prave strajky a masivne blokady ciest a dialnic idealnym nastrojom na dosiahnutie cielov, najma v krajinach kde zakon a benevolencia k nemu a mafie maju zelenu.. tam je potrebne konat takto ine moznosti nie su len natlak a natlak

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 08:07
od PK
Presne tak ako som pisal, Soroska pojde. Pohar pretiekol a ludom uz praskaju nervy. Presovcania si vydupali cesty, takisto si ich vydupu Gemercania a Kosicania.
Jedine co ostava je Bratislava, tam si zatial ludia davaju ukazkovo skakat po hlave.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 09:38
od Yoggy52
masterplan.
Vystavba v okoli presova bola "na rade". Nie ze je momentalne priorita cislo 50 a oni ju dali na prioritu cislo 1...
V RK to nijak nepomohlo. Ked aj tak to dokoncia v roku 2023. (snad)

Takze o com tu rozpravas?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 11:26
od Loe
DrX napísal:Kedze Soroska je tymto viacmenej nadobro odpisana, mozu pri "novom projektovani" radsej rozmyslat, ci nevedia spravit povrchovy variant cez Silicu. To by bola aj tak najlepsia volba, ktora by vyrazne skratila juzny tah KE-BA a netrebalo by ziaden tunel. CCa v trase sucasnej "cesty" cez Silicu to nie je sucastou NP, takze to by problem nebol. A na zapadnej strane to moze klesat pekne v zareze alebo na nejakom moste, aby tam neboli serpentiny.


Bol by to problém.

Po prvé, územia Natura 2000 a NP. Ak sa im chceme vyhnúť, trasa R2 by musela začínať už niekde pri Plešivci a následne pokračovať zhruba v smere Silická Brezová, Silica, Silická Jablonica, Jablonov nad Turňou.
Po druhé, osobitne chránené časti prírody SR. V danej trase je ich x - viď bod 6.
Po tretie dĺžka trasy. Ide o zhruba 25km, bez možnosti salámovania. Od roku 1993 nebol na území SR realizovaný úsek D alebo RC ako jedna stavba dlhší než 19 km. Tým sa dostávame k peniazom a možnostiam financovania s čím súvisí bod 8.
Po štvrté. Na trase leží Ochranné pásmo Gombaseckej jaskyne. Bude nutné posúdenie podľa vodného zákona, tak isto ako v prípade Sorošky.
Po piate, Celá trasa leží na území chráneného vtáčieho územia.
Po šieste. Celá trasa leží na území areálov, označených súhrnne ako ako veľkoplošné chránené územia. (To sú napríklad NP, CHKO, CHA, PR, NPR atď.)
Po siedme. Vodné zdroje a ich ochranné pásma. Na trase ich leží niekoľko, tak isto ako na Soroške.
Po ôsme. Terén. V danej trase bude takmer určite nutné realizovať hneď niekoľko kratších tunelov.
Po deviate. Navrhnutá trasa nerieši napojenie Rožňavy na R2 a nerieši napojenie cesty I/67 na R2. Napríklad pri Dobšinej je veľký strojárenský závod, ktorý na trase Dobšiná - Rožňava - Košice, resp. Lučenec, generuje vyššie desiatky kamiónov denne. Táto doprava zostane na starej trase, čo je nevyhovujúce.
Po desiate. Pretrasovať R2 cez Silicu znamená predĺžiť prípravu o ďalších minimálne 10 rokov, keďže celá príprava ide o začiatku a súčasne to znamená vyhodiť von oknom všetky nemalé prostriedky vynaložené na prípravu do tohto momentu.
Po jedenáste. Verejnosť. Trasa cez Sorošku sa týka siedmich obcí, obyvatelia ktorých sú relatívne na výstavbu duševne pripravený. Trasa cez Silicu sa týka taktiež siedmich obcí, ale z nich iba jedna je súčasťou predchádzajúceho zoznamu. Požiadavky a nároky občanov a samosprávy sú tak takmer úplnou neznámou. Problém pre EIA aj pre ÚR.
Po dvanáste. Živočíchy žijúce na trase. Netušíme aké tam sú, ale určite budú potrebné opatrenia tak isto ako na Soroške.
Po trináste. Peniaze. Kto to zaplatí?

To je len orientačný a určite neúplný zoznam problémov. Všetky vyššie uvedené problémy sú riešiteľné, otázkou sú ale náklady ktoré si riešenie bude vyžadovať. Predovšetkým sa ale jedná o ukážku toho, že nestačí ukázať prstom na mapu a povedať "tadiaľto je to najlepšie".

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 12:06
od devil
Vystavba v okoli presova bola "na rade". Nie ze je momentalne priorita cislo 50 a oni ju dali na prioritu cislo 1...
na rade bol max. JZO. SO PO I. uz velmi nie.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 12:11
od jarino
Aj SO PO I bol. Keby nebol na rade, tak nie je pripravený na výstavbu. Veď vypísanie tendra na DSP bolo ešte za Figeľa.
Akurát SO PO II sa podarilo kus zdržať.
Protesty v PO boli, aby sa tá výstavba nezdržala práve kvôli optimalizácii projektov. Nič viac si nevydupali.

Tak isto za Érseka posunuli Zacharovce - Bátka - Figa. Keď dáš kataster, kopu pozemkov už má NDS. Keď chcú v Rožňave za niečo lobovať, tak za tieto úseky. Teda aspoň podľa mňa.
Ale ak si myslia, že výstavbou Sorošky sa zamestnajú ich miestny inžinieri, tak prosím :lol:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 15:00
od DrX
Loe napísal:
DrX napísal:Kedze Soroska je tymto viacmenej nadobro odpisana, mozu pri "novom projektovani" radsej rozmyslat, ci nevedia spravit povrchovy variant cez Silicu. To by bola aj tak najlepsia volba, ktora by vyrazne skratila juzny tah KE-BA a netrebalo by ziaden tunel. CCa v trase sucasnej "cesty" cez Silicu to nie je sucastou NP, takze to by problem nebol. A na zapadnej strane to moze klesat pekne v zareze alebo na nejakom moste, aby tam neboli serpentiny.


Bol by to problém.

Po prvé, územia Natura 2000 a NP. Ak sa im chceme vyhnúť, trasa R2 by musela začínať už niekde pri Plešivci a následne pokračovať zhruba v smere Silická Brezová, Silica, Silická Jablonica, Jablonov nad Turňou.
Po druhé, osobitne chránené časti prírody SR. V danej trase je ich x - viď bod 6.
Po tretie dĺžka trasy. Ide o zhruba 25km, bez možnosti salámovania. Od roku 1993 nebol na území SR realizovaný úsek D alebo RC ako jedna stavba dlhší než 19 km. Tým sa dostávame k peniazom a možnostiam financovania s čím súvisí bod 8.
Po štvrté. Na trase leží Ochranné pásmo Gombaseckej jaskyne. Bude nutné posúdenie podľa vodného zákona, tak isto ako v prípade Sorošky.
Po piate, Celá trasa leží na území chráneného vtáčieho územia.
Po šieste. Celá trasa leží na území areálov, označených súhrnne ako ako veľkoplošné chránené územia. (To sú napríklad NP, CHKO, CHA, PR, NPR atď.)
Po siedme. Vodné zdroje a ich ochranné pásma. Na trase ich leží niekoľko, tak isto ako na Soroške.
Po ôsme. Terén. V danej trase bude takmer určite nutné realizovať hneď niekoľko kratších tunelov.
Po deviate. Navrhnutá trasa nerieši napojenie Rožňavy na R2 a nerieši napojenie cesty I/67 na R2. Napríklad pri Dobšinej je veľký strojárenský závod, ktorý na trase Dobšiná - Rožňava - Košice, resp. Lučenec, generuje vyššie desiatky kamiónov denne. Táto doprava zostane na starej trase, čo je nevyhovujúce.
Po desiate. Pretrasovať R2 cez Silicu znamená predĺžiť prípravu o ďalších minimálne 10 rokov, keďže celá príprava ide o začiatku a súčasne to znamená vyhodiť von oknom všetky nemalé prostriedky vynaložené na prípravu do tohto momentu.
Po jedenáste. Verejnosť. Trasa cez Sorošku sa týka siedmich obcí, obyvatelia ktorých sú relatívne na výstavbu duševne pripravený. Trasa cez Silicu sa týka taktiež siedmich obcí, ale z nich iba jedna je súčasťou predchádzajúceho zoznamu. Požiadavky a nároky občanov a samosprávy sú tak takmer úplnou neznámou. Problém pre EIA aj pre ÚR.
Po dvanáste. Živočíchy žijúce na trase. Netušíme aké tam sú, ale určite budú potrebné opatrenia tak isto ako na Soroške.
Po trináste. Peniaze. Kto to zaplatí?

To je len orientačný a určite neúplný zoznam problémov. Všetky vyššie uvedené problémy sú riešiteľné, otázkou sú ale náklady ktoré si riešenie bude vyžadovať. Predovšetkým sa ale jedná o ukážku toho, že nestačí ukázať prstom na mapu a povedať "tadiaľto je to najlepšie".


Zacnem odkonca: ja som si to tam praveze presiel aj peso aj autom, a pozdlz tej aktualnej cesty z Gombaseku som nevidel nic take, co by trebalo nejak dramaticky chranit. Viest to z Plesivca cez Silicku brezovu ma nenapadlo, ked sa ale teraz divam na mapu, tak suhlasim, ze tak by to bolo este lepsie a este kratsie. https://app.sazp.sk/uev_mapa/
BTW, ked tak na tu mapu pozeram, tak tam ziaden zasah do Natura 2000 nevidim. Ze by s tym bolo vela novej prace a problemov, s tym suhlasim. Ale, kedze som presvedceny, ze za sucastnej vlady sa do Sorosky ani nepichne, myslim, ze by sa na to mohli pozriet. Ked ale najdu schodne riesenie Sorosky, o to lepsie.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 18:19
od metelesku.blesku
Ako tak čítam, silno sa držíš ľudového porekadla: "Oko nie je pi.a, oko vidí."

No skús si okrem území európskeho významu pozrieť aj mapu NÁRODNÝCH PARKOV. Tu máš, na: https://sk.mapy.cz/s/kepubumecu Čo myslíš, zasahuje "tvoj Silický projekt" do NP viac, ako Soroška, alebo menej?
To, že ty niečo nevidíš neznamená, že to tam nie je. :roll:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 19:50
od Loe
DrX napísal:Zacnem odkonca: ja som si to tam praveze presiel aj peso aj autom, a pozdlz tej aktualnej cesty z Gombaseku som nevidel nic take, co by trebalo nejak dramaticky chranit. Viest to z Plesivca cez Silicku brezovu ma nenapadlo, ked sa ale teraz divam na mapu, tak suhlasim, ze tak by to bolo este lepsie a este kratsie. https://app.sazp.sk/uev_mapa/
BTW, ked tak na tu mapu pozeram, tak tam ziaden zasah do Natura 2000 nevidim. Ze by s tym bolo vela novej prace a problemov, s tym suhlasim. Ale, kedze som presvedceny, ze za sucastnej vlady sa do Sorosky ani nepichne, myslim, ze by sa na to mohli pozriet. Ked ale najdu schodne riesenie Sorosky, o to lepsie.


Oblasti tzv. Natura 2000 členíme na dve kategórie. V prvom prípade ide o chránené Vtáčie územia, v druhom prípade ide o Územia európskeho významu (ÚEV). Pokiaľ ide o ÚEV, v záujmovom území ak ho určíme ako nepravidelný štvoruholník určený bodmi Plešivec - Brzotín - Jablonov nad Turňou - SIlická Brezová, máme nasledujúce ÚEV:

1. SKUEV0346, Pod strážnym vrchom
2. SKUEV0350, Brzotínske skaly
3. SKUEV0352, Hrušovská lesostep
4. SKUEV0355, Fabiánka
5. SKUEV0398, Slaná
6. SKUEV0920, Sokolia skala
7. SKUEV0922, Bubeník

Pokiaľ ide o chránené vtáčie územia, tie zasahujú orientačne 95% tohto štvoruholníka. Aby toho nebolo málo, v záujmovom území máme aj ďalšie chránené územia:

1. CHA Slaná
2. NPP Brázda
3. NPP Gombasecká jaskyňa
4. NPP Hrušovská jaskyňa
5. NPP Hrušovská lesostep (S čiastočne inak určeným územím, než vyššie uvedené ÚEV)
6. NPP Krásnohorská jaskyňa
7. NPP Silická ľadnica
8. NPR Brzotínske skaly (S čiastočne inak určeným územím, než vyššie uvedené ÚEV)
9. PR Kráľova studňa
10. PR Pod Fabiánkou
11. PR Sokolia skala (S čiastočne inak určeným územím, než vyššie uvedené ÚEV)

Všetky vyššie uvedené jaskyne majú naviac vyčlenené aj ochranné pásmo, v prípade Gombaseckej a Krásnohorskej jaskyne, ide o rozsiahle územia. A na záver to najvýznamnejšie, takmer celé záujmové územie je súčasťou NP Slovenský kras. Tie časti záujmového územia, ktoré nie sú priamo súčasťou NP Slovenský kras sú súčasťou ochranného pásma menovaného národného parku. Tým nechcem povedať, že cez záujmové územie nie je možné RC naprojektovať. Všetko sa dá naprojektovať. Otázna je ale cena, dopravný význam, nevyhnutný odsun výstavby o minimálne 10 rokov a ďalšie riziká o ktorých som písal. Teda otázka znie, či sa zmena trasy vyplatí, alebo či zmena trasy rieši nejaký problém súčasnej trasy. Osobne si myslím, že zmena trasy nerieši ani jeden z problémov, ktoré má súčasný projekt.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2020 21:04
od DrX
Ako moze "neriesit ziaden z problemov" ked jednoducho nemusi mat tunel, co je zakladny problem sucasneho riesenia, kde je tunel 4.5-kilometrovy ;-).
Ale to je v zasade jedno. Urcite sa 10 rokov v tejto oblasti s nicim neskrtne.