Stránka 105 z 118

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2020 09:13
od devil
Aj SO PO I bol. Keby nebol na rade, tak nie je pripravený na výstavbu. Veď vypísanie tendra na DSP bolo ešte za Figeľa.
dsp nie je indikator toho co je na rade, kolko tendrov dsp uz bolo na useky ktore ani nevieme kedy zacnu stavat.... bol na rade pre mna znamena nielen dsp ale aj pozemky a zaroven aj eurofondy vyclenene na konkretny usek, a to bolo vopred len na JZO PO. takze ersek isiel nad ramec. to iste v pripade kri-myt-tom. tieto useky beriem vyslovene ako jeho zasluhu, nebola nutnost ich spustat lebo fondy uz na ne neboli. optimalizacia moze kludne vyustit do novej dsp, popripade novej eia atd. kde sa prihlasia aktivisti a mame par rokov papierovaciek.

Tak isto za Érseka posunuli Zacharovce - Bátka - Figa. Keď dáš kataster, kopu pozemkov už má NDS. Keď chcú v Rožňave za niečo lobovať, tak za tieto úseky. Teda aspoň podľa mňa.
to je bez debaty, plny suhlas.

R2 všeobecne; skôr: Rožňava – Jablonov nad Turňou

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2020 21:09
od KN.SK
V NP Slovenský kras je dosť prevŕtaný zvislo, šikmo i vodorovne, cik-cak, veď to má i vo svojom mene. O mnohom sa ešte i nevie. Podobne je deravý i tesne susediaci Aggtelecký NP, kde je i závrt/priepasť s inou verziou istého pomenovania, ktoré spomenul metelesku.blesku v bonmote. :wink:
45275 45276
1396

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2020 19:46
od DrX
Tak, podobne ako pri obchvate Kosic, aj R2 obchvaty Tornale a Ozdian uz nie su dialnicou ani rychlostnou cestou. Aktualne su "cestou pre motorove vozidla", cize v podstate 1-tkou s MPR 100kmh. viewtopic.php?f=35&t=25025

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2020 22:30
od pa3ck
Polprofily ani nikdy diaľnicami byť nemali (samozrejme, že nimi byť nesmú). A pokojne by mohli dostať aj modré číslo

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2020 23:41
od Vlados
Nesmú? Ráno ťa očakávam prostestovať napr. pred ASFiNAGom...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2020 07:10
od devil
kolkoze toho ma teda asfinag v pomere k plnym profilom ?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2020 07:17
od Vlados
na ďalšiu spravodajskú hru neskočím. nie je podstatný pomer, ale skutočnosť že polprofily diaľníc označujú značkou diaľnica.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2020 08:02
od devil
lebo nevies. len si dal zase neoverenu hlasku bez toho aby si poznal pripadne dalsie okolnosti, dlzky km alebo ci su napojene na ine D/RC. my tu mame zopar kratkych, nesuvislych usekov v poloprofile R2, R3 a R4. nie je ziadny logicky dovod aby to boli dialnice. a taketo vylepsovanie statistik dokoncenych "dialnic" je prinajmensom smiesne a trapne.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2020 11:22
od IceFox
Čiže ani D3 Svrčinovec - Skalité nie je diaľnica.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2020 21:36
od DrX
IceFox napísal:Čiže ani D3 Svrčinovec - Skalité nie je diaľnica.


Je tam ta znacka “311 Cesta pre motorové vozidlá”? Ak ano, tak to dialnica nie je. Ak je tam znacka „309 Diaľnica“, tak to dialnica je ;-)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 15:16
od lostrail
DrX napísal:ja som si to tam praveze presiel aj peso aj autom, a pozdlz tej aktualnej cesty z Gombaseku som nevidel nic take, co by trebalo nejak dramaticky chranit.


Tak toto prerazilo dno vari aj takych "velikanov" nasej politiky, ako Andrej Danko, Slota, Kotleba, ci Gasparovic. Este stastie, ze definovanie chranenych uzemi a ich nasledne chranenie sa neodvija od tvojich dojmov a pocitov, ktore mas, ked ides autom, ale od skutocneho prieskumu konkretnych lokalit ludmi, ktori ochranu prirody studovali a maju na nu aj patricne papiere. Takze takto, aby sme to zhrnuli - to, ze ty nieco nevidis, este neznamena, ze to tam nie je. To, ze ty mas pocit, ze nieco netreba chranit este neznamena, ze to naozaj netreba chranit.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2020 18:39
od IceFox
Ale veď regionálny rozvoj :lol: Prečo sa zaťažovať "hlúposťami" ako sú slimáci či vtáci :D
Dojmológia pracuje na plné obrátky.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 12:36
od DrX
Tomuto sa presne hovori "strelit capa" - a takeho spravneho ***. Tu si pozrite, kde su na Slovensku NP a CHKO https://mameraditatry.files.wordpress.c ... _parky.jpg . D1 + D3 krizuje tri stvrtiny z nich. Cize, tito *** planovaci a ich militantni podporovaci ako vy dvaja, bojujete za to, aby kazdy jeden nakladak, ktory ide BA-KE, cestou zasmradil:
NARODNE PARKY: TANAP, NAPANT, Slovensky raj, Malu Fatru, Velku fatru
CHKO: Strazovske vrchy, Biele karpaty, Male karpaty (pri D3 este CHKO Kysuce).

Ak by siel R1+R2, tak priamo len NP Slovensky kras a CHKO Stiavnicke vrchy. A este zasmradi o 60km menej, lebo je to kratsie.

Takze velmi vas trapia "slimáci či vtáci" - ale z nejakeho dovodu akurat len ti v Slovenskom krase. Ake dojimave . Preco asi? Zeby preto, ze v skutocnosti vas trapi len to, aby vam stat za miliardy postavil megalomansku dialnicu do garaze?

No a to uz nehovorime o tom, preco vas ti slimaci a vtaci netrapia v trase aktualneho priechodu Soroska aj aktualnej cesty cez Silicu. Sak presne tak isto tam jazdia auta, vsakano. Ci tie na R2 by uz boli horsie a ublizovali by slimakom viac?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 12:56
od IceFox
A opäť ďalšia dávka dojmológie a kopania.
D3 vedie veľmi tesne CHKO (okrajom a aj to si nie som istý lebo v tej tvojej úžasnej mape nie sú zakreselné DC/RC čiže veľa vecí je "hádanie zrakom" - napr. Strážovské vrchy, kde je D1 tesne pri rieke teda ide mimo CHKO).
Celý tvoj príspevok je len obyčajná frustrácia a bludy ako by sme ti ubližovali a už ani nemám chuť sa vyjadrovať k tvojím ad hominem. Prepáč, ale už mi príde ako čistá schýza, keď tu pagájuješ nezmysli o diaľnici do garáže.
Prosím, prestaň do všetkých na fóre kopať za to, že niekto má iný názor. Tvoje toxické príspevky nikoho nepresvedčia o opaku.

Že si ja vôbec driem klávesnicu na tebe...

TL;DR:
Soroška je naho*no nakreslená, get over it.
Howgh!

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 14:05
od devil
Celý tvoj príspevok je len obyčajná frustrácia a bludy ako by sme ti ubližovali a už ani nemám chuť sa vyjadrovať k tvojím ad hominem. Prepáč, ale už mi príde ako čistá schýza, keď tu pagájuješ nezmysli o diaľnici do garáže. Prosím, prestaň do všetkých na fóre kopať za to, že niekto má iný názor. Tvoje toxické príspevky nikoho nepresvedčia o opaku.
on aspon dal argument ktory su z velkej casti jednoducho prehliadol. s D3 mas pravdu ale kedze NP pri severnej D1 sa nijak neda prekrutit tak ostava ignoracia. lebo v skutocnosti neplace on ale ty.

Soroška je naho*no nakreslená, get over it.
to je cely sever nakresleny zle uz len kvoli parametru D26,6 a potom zle trasovana D okolo ZA, uplne zle trasovana D3, resp, scasti zbytocna. povodne zle nakreslena hub-iva a ktovie ako je nakreslena tur-hub ked sa vsetci naokolo odvolavaju....

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 15:33
od IceFox
Absolútne ma fascinuje, že nadávate ako to D1 urobila nah*vno a pri R2 chcete urobiť úplne to isté (lebo D1).
No nič, končím.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 15:57
od devil
na to som cital protiargument -s kt. sa moze a nemusi suhlasit- ze to iste by bolo keby na juhu bolo tolko chranenych uzemi po ceste ako severe. ale kedze nie je jednu sorosku mozeme tolerovat.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 18:19
od vladik67
Prepáč Devil neoponujem, len konštatujem, že Soroška je presne ten prípad, ako sa nedá tolerovať výnimka pri ochrane chráneného územia, ale bližšie info je priamo v téme Soroška.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2020 18:34
od nevo83
Chlapci len ja by som chcel vediet Vase riesenie
a) rozsirenie cesty neovplyvni prirodu ??
b) tunel ,,zle riesenie,,
c) silica ,,zle riesenie,,

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 13:57
od mike007
DrX napísal:Tomuto sa presne hovori "strelit capa" - a takeho spravneho ***. Tu si pozrite, kde su na Slovensku NP a CHKO https://mameraditatry.files.wordpress.c ... _parky.jpg . D1 + D3 krizuje tri stvrtiny z nich. Cize, tito *** planovaci a ich militantni podporovaci ako vy dvaja, bojujete za to, aby kazdy jeden nakladak, ktory ide BA-KE, cestou zasmradil:
NARODNE PARKY: TANAP, NAPANT, Slovensky raj, Malu Fatru, Velku fatru
CHKO: Strazovske vrchy, Biele karpaty, Male karpaty (pri D3 este CHKO Kysuce).


nerad som sa chcel pridat k tejto debate (polemika, ktora nic nezmeni, iba rozduchava vasne), ale: kolko vozidiel je tranzit BA-KE za den? ma to niekto zratane? mozeme sa dohadovat, ze je to 5000? 10000?
doktor, nezabudajte prosim hlavne na to, ze D1 spaja primarne priemyselne centra od povazia, cez sever az na vychod, tieto generuju nasledne aj prislusne intenzity; ake intenzity generuju "centra" Roznava ci Tornala?
nehovoriac o tom, ze centra turistickeho ruchu lezia priamo na trase severnej D1 - tie najviac vyuzivane su Liptov (teda od RK), cez Tatry az po Spis (Slovensky raj). Aky turizmus generuje Gemer? Do Slovenskeho krasu nejazdi ani nahodou tolko turistov, co sumarne do Fatier alebo Tatier...
uz dlhodobo su najpocetnejsimi navstevnikmi tychto turisticky atraktivnych regionov nasi ceski susedia, a tohto roku to plati snad dvojnasobne. oni v podstate nemaju alternativnu trasu a vsetko z CR plynie severnou trasou, od Ostravy az po Brno;
v tychto dnoch (v podstate kazde leto, ale kvoli koronakrize snad 2x tolko) je RK totalne pretazeny, ZA pretazena....

zoberme si hypoteticky, keby uz bola podla vasho zelania R1+R2 z BA do KE hotova a severna cast D1 by sa teraz len projektovala - ake by boli asi intenzity na suvislej spojnici BA-KE cez R1/2 a ake by boli intenzity na "projektovanej" D1 povedzme medzi ZA a RK? velky rozdiel medzi sucasnou realitou a uvedenou scifi teoriou tam nebude - chcete viest Cechov, smerujucich do Tatier alebo na Liptov cez R1+R2? na Kosice? potom cez Presov naspat? aby sme uchranili tie nase NP a CHKO? Cesty 1.tried tieto parky tiez casto pretinaju a nasledne dopravne kolapsy by tym parkom zrejme uskodili ovela viac, ako dialnica, odhlucnena, niekde vedena v tuneli a hlavne s plynulou dopravou, odklonenou mimo horskych priechodov.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 14:00
od vladik67
Nevo, nové riešenie neexistuje, len toto, ktoré už bolo vypracované. Je najzmierlivejšie k životnému prostrediu a chránenému územiu. A ak si si nevšimol obaja sme za tunel (dokonca aj Jarino s pripomienkami) v tom ako prebehlo verejné obstarávanie a detaily, ktoré nikdy stopercentne výskumom nezistíš. Nech sa nečakané udalosti riešia počas výstavby a nech už sa po 25 ročných peripetiach stavia.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 14:10
od vladik67
mike 007 nehnevaj sa, ale aj juhovýchod má právo za dane odvádzané štátu aj na bezpečné cesty a výstavbou Sorošky určite intenzita neklesne, ale len stúpne a ekologické nehody v chránenom území automobilov klesnú na minimum a nebude sa znečisťovať vzduch v chránenom území. A možno konečne stúpne aj návštevnosť turistických atrakcii. Sú tu tiež prírodné scenérie ako Muránska planina (dosť intenzívne riešená v súčasnosti ministerstvo životného prostredia) a Zádielská tiesňava, ale aj navštevované hrady a zámky.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 14:30
od mike007
ja netvrdim, ze sa infrastruktura na JV riesit nema; ale mali by sa nastavit vhodne priority, a tym podla mojho nazoru ma byt chrbticova siet D na Slovensku; priprava celkovo je zrejme od r 2016 dost zanedbana, co je vidno na tom, ze sa teraz nema co vyhlasovat, a ked sa nieco vyhlasi, tak je to derave ako sito a musi sa stiahnut;

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 15:03
od cPalo
Nič v zlom, ale momentálne JVskalní riešia len bodové závady. KE, Batka a Soroška. Síce sú aj takí, čo tvrdia že netreba prepojiť D1, ale zas ak je D1 chrbtová kosť, má byť až po MI. :wink:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2020 15:28
od devil
presne, vynara sa niekolko otazok

teda ako je mozne ze ked D1 je chrbtova kost tak sa neriesi aspon po MI ? jediny dovod vidim diskriminativne krajske clenenie s 2 mega krajmi na vychode a viac ale mensimi na zapade.
co je "primarne" priemyselne centrum ? podla mna BA / KE so sirokym okolim. ibaze by to bol zase nejaky vykonstruovany pojem, priemysel niekde v okresnom meste bez ohadu ci/sever ci juh je kvoli comu "primarny" ked ani len zdaleka nezamestnava tolko ludi ako BA/KE ?
takisto je otazne aku intenzitu generuju turisticke centra ?
preco su najpocetnejsi navstevnici cesi ? zeby kvoli kvoli blizkosti ked aj napriek mizernej urovni sluzieb ked akurat oni (+ poliaci) su ochotny platit + jazykova blizkost. preco nie su v turistickych centrach masy nemcov, britov ci zaocenancov ?
že na juhu by neboli intenzity je podlozene cim ? mame zname udaje z 2000 a menej zname 1995 ked na severe boli nasobne nizsie intenzity ako teraz. porastli ked sa postavila dialnica. prisli investori (tam isli hore skokovo) a zvysila sa mobilita, vidiac udaje zamestnanosti PO kraja severna dialnica je fakticky tazka CP trasa pritom tuto znacku sa snazia nalepit na juh.

KE, batka a soroska spolu = 20 minut uspory. sice na cca. 150 km dlzke ale aj tak je to citelna uspora. a to je len R2, dargov-pozdisovce dalsich 10 min. cize az 30 minut bez stavania suvislych usekov.