Stránka 107 z 108

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 12:12
od devil
takze k tejto teme sa este dufam vratime ak budeme mat udaje. k ostatnemu:

ano, medzi TT a NR suhlasim, tam je plnka a potom dalej je to "cesta duchov" - poznam, jazdim ;)
to je bezny stav na Sk dialniciach vratane D1.

ale tvari sa tak Vasa juzna trasa, ktora je "velky problem" a nutne okamzite potrebuje rychlostnu cestu...
zase neprehanajme....

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 12:22
od Vlados
devil napísal:takze k tejto teme sa este dufam vratime ak budeme mat udaje. k ostatnemu:

ano, medzi TT a NR suhlasim, tam je plnka a potom dalej je to "cesta duchov" - poznam, jazdim ;)
to je bezny stav na Sk dialniciach vratane D1.

a preto namiesto plného profilu by sme mali stavať polprofily. tých polprofilov by sme postavili viac km.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 12:29
od PK
Vcerajsi nedelnajsi poobednajsi prejazd Certovicou, od vrchola Certovice az do Podbrezovej kolona o 3km+ dlzke vytvorena za odtahovkou iducou 60km/h, usek Podbrezova - Banska Bystrica suvisla kolona, zdrzanie +30 minut, az po prvu krizovatku, novypridany semafor pred Banskou Bystricou, aj ked blikal na oranzovo.
Toto je vsetko len nie cesta duchov, Donovaly su plne, orezane zapchami v RK, tak vsetko ide na Certovicu, ta sa za posledne roky extremne zhorsila.
Cize uz nie je ani jedna volne prejazdna cesta zo severovychodu na juhozapad.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 12:41
od mike007
a preto namiesto plného profilu by sme mali stavať polprofily. tých polprofilov by sme postavili viac km.

osobne si myslim, ze polprofily by sa nemali vobec stavat, potom su to obycajne cesty prvej triedy; s bezpecnostou to ma malo spolocneho, to uz potom radsej postavit jednotku v profile 2+2; u nas takmer neviditelny typ komunikacie, vsade inde okolo nas celkom bezne. bude vlk syty aj ovca cela;

Toto je vsetko len nie cesta duchov

R1 je za NR naozaj volnejsia a potom sa to vsetko zasa naleje do jedneho pruhu cez horsky prechod; mna by potom zaujimalo, ze preco tie vozidla nejdu teda od ZV dalej po R2, ked je juzny tah vhodnejsi ako severny... :roll: :?:

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 12:50
od 110mat110
mike007 napísal:R1 je za NR naozaj volnejsia a potom sa to vsetko zasa naleje do jedneho pruhu cez horsky prechod; mna by potom zaujimalo, ze preco tie vozidla nejdu teda od ZV dalej po R2, ked je juzny tah vhodnejsi ako severny... :roll: :?:


Pretoze okrem Kosic, Roznavy, Trebisova a Michaloviec je vsetko ostatne rychlejsie aj dostupnejsie po D1. Ci uz Popradska dolina/Tatry, Saris, Bardejovska dolina alebo Humenne a dalej na vychod.

Ono, keby na juhu bola dokoncena R2 okrem sorosky, bolo byt to na vychod od Presova asi tak jedno ci juh alebo spodok. Ale nie je, takze situacia je aka je. Dokonca google maps aj mapy.cz ukazuju pri trase Braislava-Kosice (centrum centrum) rozdiel len 10 minut v prospech juznej trasy.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 13:21
od PK
Rovnako ako som napisal pred 15 aj 10 rokmi sem na toto forum. Uz v skole ma ucili, ze ked robim test, mam zacat od najjednoduchsich otazok, aby ked zamrznem na zlozitej otazke, neskoncil som s 5kou a prazdnym testom. Rovnako na Slovensku sa mala definovat zakladna dialnicna siet a budovat sa malo od najlahsich usekov. Preto uz aj mala byt R2 spravena. V sucasnosti sme mohli byt na 80% celej asi 2500km dialnicnej siete. Obchadzali by sme Strecno, Donovaly, Certovicu, Sorosku, vsetky bodove zavady rovnako ako teraz, ale zbytok by sme mali komplet dokonceny.

O. T.: R2 všeobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 13:27
od KN.SK
Na Slovensku nie sú len Bratislava a Košice. A potom len a len nyštové nyšt. 1409

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 14:25
od PK
Ano tu mas moju predstavu nadradenej infrastruktury na Sk:
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39731

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 14:26
od lostrail
Ja mam ten juzny tah radsej presne kvoli tomu, ze vsetko sa taha od ZV na sever. Velmi pekne jazdne casy sa tam v dnesnej dobe daju zvladnut.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 15:20
od devil
ta mapka je strasne povrchna. tam by si mal tych "zlozitych otazok" tolko ze tie vsetky obchadzacky by narastli na velke cislo. ze si isiel v nedelu vysvetluje co sa dialo na certovici. ja som to vyskusal vlani cez tyzden tam a spat a nebol problem, skor to bola cesta duchov. ani suvisly usek ti negarantuje ze niekde pri TT sa nestane buracka a si tam kde si nechcel byt.

a preto namiesto plného profilu by sme mali stavať polprofily. tých polprofilov by sme postavili viac km.
to by si musel setrit vsade kde uz mame 10-15.000 intenzity a museli by sa v poloprofile budovat aj tunely. cize jedna rura nielen branisko ale prakticky vsetko okrem sitiny a poloprofil nie od tatier ale uz od ZA. to by som chcel vidiet tie reakcie ludi....

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 15:30
od PK
Mapka reprezentuje hlavne smery ktore su dolezite. Ich konkretna realizacia nie je ulohou tej mapky.
Ja chodim cez Certovicu vacsinou v nedelu, som preto menejcenny? Alebo tie tisice dalsich co tam chodia v nedelu a musia stat v zapchach? Stat mi urcuje pracovny cas od pondelka do piatka, takze vylety navstevy bohuzial vychadzaju na vikend.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 16:02
od devil
ta mapka obsahuje aj viac ako je schvaleny plan D1-D4 a R1-R8....mas tam 3 komplet trasy na vychod a dalej na UA 2 komplet trasy. a na kazdej je nejaka "tazka uloha". 80 % siete pochybujem ze maju hotove poliaci alebo madari co dost davali na cesty.

btw na certovici, alebo teda na tomto useku mas priemerku 60 km/h. to je na Sk bezna cestovna rychlost vacsiny ciest I. tr. ked uz si spominal 60-ku.
https://www.google.sk/maps/dir/''/49.03 ... 55!1m0!3e0

keby si mal juznu trasu bez "tazkych uloh" co je soroska a krivan mal byt si asi taky cas ako ked ides cez certovicu a nemas 30+ zdrzanie pred BB. to asi nemas zakazdym...ale isiel by si par desiatok km navyse bez garancie ze sa nikde nic nestane.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2020 16:26
od Vlados
devil napísal:ta mapka je strasne povrchna. tam by si mal tych "zlozitych otazok" tolko ze tie vsetky obchadzacky by narastli na velke cislo. ze si isiel v nedelu vysvetluje co sa dialo na certovici. ja som to vyskusal vlani cez tyzden tam a spat a nebol problem, skor to bola cesta duchov. ani suvisly usek ti negarantuje ze niekde pri TT sa nestane buracka a si tam kde si nechcel byt.
a preto namiesto plného profilu by sme mali stavať polprofily. tých polprofilov by sme postavili viac km.
to by si musel setrit vsade kde uz mame 10-15.000 intenzity a museli by sa v poloprofile budovat aj tunely. cize jedna rura nielen branisko ale prakticky vsetko okrem sitiny a poloprofil nie od tatier ale uz od ZA. to by som chcel vidiet tie reakcie ludi....

tunely čo by sa budovali do 2010 by išli ako jednorúrové, ale cca po 2010 by už každý bol dvojrúrový hoci úseky mimo tunelov by boli len 2+1. minimálne po Vrútky by bol plný profil.
reakcie by boli rovnaké ako sú reakcie tých čo chcú na južnej trase plný profil, hoci dnes tam nie sú intezity cez 10.000, t.j. je tam rezerva cez 10.000. každý je egoista...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 07:04
od devil
preco 2010 ? co ma nejaky rok spolocne s tym ci treba alebo netreba? jednorurovy tunel moze byt podla normy pre 20.000 aut. to by nemalo ani visnove a ostatne su/budu hlboko pod. aj na juznej trase vedia ze severna D1 je poloprazdna. kazdy je egoista ale na severe najviac.

najviac usetris na tunelovych a estakadovych usekoch za 30-40-60+ mil/km. akym pravom by si setril setril na mytna-tomasovce ked ideme mat plny profil hubova-ivachnova s 3 km tunelom??

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 07:41
od jolu
A sú také zápchy v Mýtnej ako v Ivachnovej? Trocha divné zmyslanie!

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 12:26
od Vlados
devil napísal:preco 2010 ? co ma nejaky rok spolocne s tym ci treba alebo netreba? jednorurovy tunel moze byt podla normy pre 20.000 aut. to by nemalo ani visnove a ostatne su/budu hlboko pod. aj na juznej trase vedia ze severna D1 je poloprazdna. kazdy je egoista ale na severe najviac.

najviac usetris na tunelovych a estakadovych usekoch za 30-40-60+ mil/km. akym pravom by si setril setril na mytna-tomasovce ked ideme mat plny profil hubova-ivachnova s 3 km tunelom??

dôvodom je nehoda v tuneli pod Mont Blancom. po roku 2000 sa prijalo množstvo opatrení, ktoré jednorúrové tunely značne zdražujú, čím sa znižuje rozdiel medzi jednorúrovým a dvojrúrovým riešením.

je pravda, že viac ušetríš na polprofilových estakách, ale dostavba na plný profil pri vysokých estakádach alebo z ich komplikovaným zakladaním výjde podstatne viac ako si pôvodne ušetril. nemôžeš sa na cenu pozerať iba pohľadom dneška ale vždy z nadhľadu desiatok rokov. je rozdiel ak postupná výstavba navýši cenu o 20-25% a 70-80%. ak raz kapacitu cesty nebudeš potrebovať 20 rokov a dostavba o 20 rokov ju navýši o 20% oproti od novoty plného profilu, tak nie je nad čím rozmýšľať. nie je podstatné či je to na severe či juhu, na západe či východe.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2020 13:07
od devil
viewtopic.php?p=218042#p218042

toto je pekne napisane. mozno sa znizil rozdiel ale rozdiel to stale je a vyrazny. tunely su drahe a teda nie je jedno ci su 2 plnohodnotne rury alebo nie. stale usetris viac na poloprofile tunela ako na beznej dialnici.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2020 09:15
od devil
update hlasovania.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2020 11:25
od Vceliak
Podľa mňa by mali ísť do výstavby podľa náročnosti. Čím náročnejšie, tým skôr. Ale, keď sa pripojí úsek k už existujúcemu, nič to pokazí!

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2020 17:52
od babar
Po dnesnom zverejneni priorit pri vystavbe dialnic - https://www.mindop.sk/priority - je jasne ze ak sa do vlady zase nedostanu madari z R2 sa v dohladnej dobe NIC viac nepostavi...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2020 18:36
od milan_KM
Je dosť zvláštne, že tam nie je Bátka, vzhľadom na stav starej cesty a stupeň pripravenosti... takto zase zbytočne prepadne dokumentácia.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 16. Sep 2020 21:30
od jarino
Zoznam priorít je ideálny stav.
Lenže príprava v minulosti prebiehala kus inak. Ak budú chcieť stavať, tak tú Bátku posunú do výstavby. Nebude na výber...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2020 08:59
od pohodak
milan_KM napísal:Je dosť zvláštne, že tam nie je Bátka, vzhľadom na stav starej cesty a stupeň pripravenosti... takto zase zbytočne prepadne dokumentácia.


ten zoznam priorit je na hlavu, hlavne ze je tam D3 ktora je v priprave 5 rokov za batkou :) ako pise jarino, pokial budu chciet nieco realne stavat, tak na D3 velmi rychlo zabudnu a do vystavby pojde batka...

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2020 09:27
od jarino
Tak to jednoducho bude. Sám minister to povedal, a nakoľko to má logiku, tak tomu docela verím.
Jeho predchodca pripravoval projekty trošku podľa iných priorít a pekne vidno, koľko projektov je na úrovni DSP a MPV. No zúfalo málo. Ak odrátame R5 a Sorošku, je tam možno 6 projektov vrátane Bátka - Figa s už vykúpenými pozemkami.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2020 10:03
od metelesku.blesku
V tom dokumente sami píšu, že D3 sa k realizácii dostane najskôr v roku 2023 (aj to len vďaka tomu, že má jednu z najvyšších priorít, inak by to bolo najskôr 2025+ aj keď Brodno - KNM má na 95% vykúpené pozemky) a dovtedy budú musieť začať aj iné stavby, aby stavebný priemysel na SVK nezakapal (aspoň to najpripravenejšie a najnápomocnejšie z toho minima DSP a MPV projektov), lebo od roku 2017 je to so zahajovaním výstavby nových úsekov úplná bieda.

Naťahovať ten marazmus s dokončovaním už teraz 7 ročných stavieb a popri tom zahajovať výstavbu 4-7km frckov ďalšie 3 roky si asi do životopisu nebudú chcieť zapísať. Dúfajme.