Stránka 114 z 118

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2023 19:49
od DrX
No, ak to vyjde, tak dobry prispevok novych usekov R2:
Do Lučenca by mali prísť dvaja noví investori, sľubujú sedemsto miest
https://mynovohrad.sme.sk/c/23169210/do ... miest.html

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2023 14:27
od DrX
Dalsi uspech R2:
Štát podpísal zmluvu s firmou Winkelmann, v Rimavskej Sobote investuje 110 miliónov eur

Čítajte viac: https://index.sme.sk/c/23173215/slovens ... v-eur.html

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2023 22:16
od Vlados
takže ide to aj bez diaľnice

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2023 22:26
od DrX
Nie, praveze to ide vdaka tomu, ze dialnica je rozostavana a o 2 roky bude prakticky koncit 10km od LC a 30 od RS. To uz staci.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 08:26
od Skooty
Tak super. teda už ďaľšia vystavba R2 nie je potrebna :)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 09:41
od Azir78
Dufam ze po volbách opat rozbehnu vystavbu R2 aspon po Figu!
LC a RS dve relativne velke mesta kusok od seba treba konecne spojit dialnicou!

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 13:04
od Kvík
Áno, samozrejme, 25000 a 22000 obyvateľov vo vzdialenosti 27 km od seba... to je presne ten dôvod, pre ktorý treba stavať diaľnicu.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 17:20
od Mawerick81
pozor dotykas sa velmi nebezpecnej temy.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 18:55
od vladik67
Tato R2 sa stavia aj pre RV a dalej na okolie KE, a nielen LC a RV. Nemali uplne odstavit Sorosku, ak priprava bola tak daleko, prepasli zbytocne 3 roky. So
m zvedavy, kedy vycislia aj skody zadavanim novych prac po prepadnuti uz zaplatenych a nezrealizovanych.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 19:34
od Vlados
Soroška nebola pripravená, bolo len spustené obstarávanie. Dopadlo by to obdobne ako pri Čebrati, kde sa vedelo o zosuvnom území v okolí tunela už od roku 2006 no nič sa s tým nerobilo až do začiatku výstavby - že potom sa to začne riešiť spoločne s výstavbou, aj začalo a vieme aké "drobné" riešenie sa muselo spraviť.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 19:59
od DrX
Tradicne vladosovske kecy. Figu vies ako by to dopadlo. Vela pripravy spravenej bolo a pokracovat sa kludne mohlo.
No a k Cebrati - aj cesi mali zosuv na D8 a bolo to v zosuvnom uzemi o com vedeli dopredu. A pozrime sa - zosuv zastabilizovali a maju dokoncene bez dalsieho tunela. Hlavne ale, toto je dalsia ilustracia ako nezmyselne je D1 na hejjjj slo vac ku trasovana. Hrozny teren, megalomanske tunely, a neschopnost dokoncit to este 50 rokov. Ale vladosovsko-81covski bojovnici to budu do nekonecna obhajovat. Sak aj Dolezal vam na tom makal s plnym nasadenim . a okradat na tom zvysok slovenska - to je predsa janosikovsko-pachovsky standard! :-)

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 20:09
od devil
Skoro kazdy tunel dopadol zle, alebo sa postavil velmi draho, keby bola soroska na severe tak by sa stavala o tom som presvedceny. Vsetci zakryvaju oci pri problemoch s vodou pri korbelke (tak ako prud vody z visnoveho nikomu nevadi) Ta zase keby bola na juhu uz by bol projekt zastaveny. Ale myslim ze momentalne je vacsi prinos dokoncit cely obchvat KE a batku co je tiez prinos pre RV a okolie KE.

Zase "nahoda" zepo tolkych rokoch pride investicia...co sa zmenilo okrem dialnice? Podobny pripad ako volvo a m30. Uz roky som tvrdil ze dostat dialnicu dostupnu do polhodiny je uz uspech.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2023 21:07
od Pacho
celé to vyhlásenie súťaže na sorošku, bolo len také "poťemkinovské". Každému, muselo byť vopred jasné že "manévre telocvikára" dopadnú tak ako dopadli. Ešteže sa to zastavilo v čas. Zrejme celá súťaž by skončila minimálne tak ako Martinská nemocnica, lebo tuna bolo veľmi veľa neznámich. Týmto nechcem povedať, že sorošku netreba stavať, ale nech tu nikto nevypisuje rozprávky o stavaní bezproblémovaj dialnice na rovine.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 06:18
od vladik67
Pacho.
Nikto nepíše o bezproblémovej diaľnici na rovine, ale faktom je, že mnoho úsekov je v pohode na rovine či už medzi RV po Figu alebo od Jablonova nad Turňou po Košice alebo na D1 od Dargova po Vyšné Nemecké. A určite by to bolo rýchlejšie dostavané s bodovými závadami. Ak by sa Soroška stavala fakt na severe, tak by už bola postavená ako píše Devil. A to, že aj na východe vedia pri stavbe improvizovať, tak dokazujú tunely pri Prešove. Ak si zoberieš za príklad tunel Branisko, tak tam sa len učili a politicky dodrbali, lebo potrebovali vycucať peniaze pre strany na politické kampane. Okrem toho sú tu aj tunely Šibeník a Bikoš a tam tiež nebol problém. Toho "Potemkina" si nechaj pre seba. A ak si pomimo spomenul Martin tak Blava tiež s Razsochami len naťahovala čas, aby boli postavené súkromné Bory. A ak nestavajú veľké nemocnice s nedostatočnou infraštruktúrou, tak mali ponechať malé nemocnice ako v SK, SV, ale aj napr. na Orave, kde prístup k diaľnici je ešte na ďaleko prístupný. Nech dokončia to, do čoho už bolo investované na prípravu hoci v niektorých prípadoch len čiastočne a nezaťažujú sa či už finančne alebo kapacitami z nezmyselným tunelom pri Bratislave, ktorý ani miestní z druhej strany BA nechcú.
Infraštruktúra je dôležitá z hľadiska pracovných miest a nových fabrík a to sa aj potvrdilo vďaka M30 pri KE. No a nemajú právo po pohodlných bezpečných cestách docestovať aj z hladových dolín od RV a Dobšinej za prácou ku KE, alebo aby tam boli zriadené subdodávateľské firmy?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 07:54
od Pacho
Máš, aj nemáš pravdu. Všeobecne na tomto fóre D1 sa od niektorých členov prezentuje ak nezmysel .....a R1, ako úžasné riešenie. Ono ako vždy pravda je kdesi medzi. To že D1 a R1-R2 je dôležitá, nik rozumný nepopiera. To, že obstarávanie na Sorošku bolo šité horúcou ihlov, a nemohlo to dopadnúť dobre, je tiež jasné. Telocvikár sa do toho pustil systémom , poďme stavať a potom sa uvidí. Dopadlo by to obdobne ako Čebrať, kde sa kôly dokončeniu musia pumpovať neskutočné miliony, len kôly zbabranej príprave, a prakticky nulovému geologického prieskumu. Tade efektívne a lacné stavanie dialnic nevedie. To, že sa D1 stavia draho a neefektívne , nie je problém trasovania, ale problém politickéj garnitúry, za posledných 30rokov, bez vínimky. Proste sa zatial nenašiel schopný minister-manager, ktorý by to dokázal efektívne riadiť. VeĎ D1 od BA po belušu, je v celku na rovine a "bezproblémovy". Taktiež úsek od LM po KE detto.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 09:41
od devil
take 11 km hp-ll s ovciarskom stalo vyse 400 mega, aj tam bola zbabrana priprava?, alebo presov 8km za 350 mega bola tiez zbabrana priprava ? co by tak urobil schopny manazer ? vsade by riskoval zlty fidic a dumpingove ceny aby to dopadlo ako pri visnovom alebo by pretlacali nasilu povrchove varianty ?

ano, po belusu je to OK aj LM-KE. tam je este PO a branisko. na juhu soroska a krivan a este povedzme 2 x kilometrovy most pri NR a jeden 700-800 metrovy. to je prakticky cely juh. pri fige sa 2006-2008 naozaj postavil 3 km poloprofil s MUK a 200 metrovym mostom za 5 mil/km. a to je typicky teren na juhu. ozdany a tornala podobne, plny profil myt-tom a zvolen-pstrusa okolo 10 mil/km, olsany-haniska detto, drahsi bol akurat usek pstrusa-krivan ale stale pod 20 mega a teraz estakada kri-myt.


gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=1020

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 09:48
od Vlados
nestál 18 mil/km úsek Zvolen-Pstruša a nie susedný?

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2023 11:28
od devil

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 12:26
od Jonathan
A co tak usek Janovce Jablonov s tenelom, MUK a privadzacom za 13,2mil/km?

to su useky, ktore tendroval Figel cez zlty Fidic, rovnako ako DS-Turany, len s tym rozdielom, ze oni to za tu cenu postavili, ale Vahostav zacal vydierat.
Usek HP-LL mal byt zruseny tender, lebo sutazil Doprastav s Doprastavom, cisty kartel.
Visnove - spackany cely tender. Hadam to nechces brat ako normal.

Da sa pokracovat, ale v principe medzi Sverepcom a LM nie je usek na D1. ktory by bol bezproblemovy. Bud zly tender, alebo rychlostna prirazka. Len6e to nie je problem trasy, ale uradnikov.

Sorozka nie je problem. Priemerna rychlost je 60km/h, rovnako ako Donovaly. Samozrejme, keby tam bol tunel, nemam nic proti tomu ak bude stavba riadne pripravena, pretoze je to jedine uzke miesto od Kosic po Tornalu.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 12:55
od Vceliak
Jonathan napísal:Sorozka nie je problem. Priemerna rychlost je 60km/h,

Už si išiel cez Sorošku v čase, keď snežilo? Koľko hodín trvá prejazd v čase zákazu chemického posypu?
Áno väčšinu času je to OK, ale problém sa prejaví vždy keď "počasie nespolupracuje".

PS: Radšej by som bol za stavanie úseku so Soroškou, ako za ostatné úseky po Lučenec.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 13:34
od devil
Da sa pokracovat, ale v principe medzi Sverepcom a LM nie je usek na D1. ktory by bol bezproblemovy. Bud zly tender, alebo rychlostna prirazka. Len6e to nie je problem trasy, ale uradnikov.
lenze sverepec, PB, hp-ll-ds, tur-hub-iva, branisko a PO je asi 90 km. soroska a kri-myt je dokopy 23 km. aj keby nejake pribudli tak sa to nebude ani len priblizovat.

A co tak usek Janovce Jablonov s tenelom, MUK a privadzacom za 13,2mil/km?
tunel ma len nejakych 600 metrov. normal je priemer. taky "priemerny" usek tam zrovna nie je. netvrdim ze visnove je normal ale ked mas 90 km tazkych usekov z 310 (horna streda-PO) tak to je skoro tretina usekov budovanych od konca CS republiky.

uz x-ty krat sa pytam...akym sposobom by uradnici eliminovali tazky teren a pripadne zle rozhodnutia stavebnej firmy alebo aj projektantov (?) kedze sa bavime o zltom fidicu. za visnove bola ponuka skansky 338 mil. co zodpoveda 25 mil, presne ako na kri--myt co nie je malo.... a to teraz neriesim ci je 25 mil/km visnoveho je vobec realna ponuka.....

Sorozka nie je problem. Priemerna rychlost je 60km/h, rovnako ako Donovaly. Samozrejme, keby tam bol tunel, nemam nic proti tomu ak bude stavba riadne pripravena, pretoze je to jedine uzke miesto od Kosic po Tornalu.
60 km bezne dosiahnes prakticky kdekolvek pokial tam nie je prekazka co je najcastejsie nejaky semafor. kazdy so stipkou sudnosti uzna ze ist cez RK je daleko vacsi problem nez strecno. soroska ma stastie ze je kratky usek preto je za normalnych podmienok mala casova strata. ja som ochotny uznat ze soroska nemusi byt na prvom mieste priorit, ale vadi dvojaky meter, ci uz zo strany uhp ked hodnotia projekty separatne ale aj pristup mindop a vlady.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 14:11
od Jonathan
devil napísal:uz x-ty krat sa pytam...akym sposobom by uradnici eliminovali tazky teren a pripadne zle rozhodnutia stavebnej firmy alebo aj projektantov (?) kedze sa bavime o zltom fidicu. za visnove bola ponuka skansky 338 mil. co zodpoveda 25 mil, presne ako na kri--myt co nie je malo.... a to teraz neriesim ci je 25 mil/km visnoveho je vobec realna ponuka.....

Tazky teren uradnik eliminovat nevie, ale da sa urobit taka ponuka, aby to nestalo zbytocne vela. Napr. Povazska. Preco sa muselo stavat tych 7 velkych pilierov sucastne. To je sedem partii robotnikov, sedem debneni, sedem vysuvnych plosin a pod. Napriklad na vychode, neviem ktory usek, boli mosty stavane tak, ze sa sucastne robilo na dvoch pilieroch z troch a potom na dalsom moste rovnako. Proste sest pilierov sa stavalo na tri krat. A nemalo to vplyv na celkove sprejazdnenie.
Samozrejme, ked uradnik "po dohode" napise to podmienok, cas vystavby 2.5 roka tak sa to prejavi na cene. Potom sa to nestihne, vystavba useku sa predlzi a predrazi, tak kde bol problem? V terene alebo v podmienkach.

A ci bola cena od Skansky realna to nevieme, ale vsetky useky kde Skanska vyhrala boli v cene a na cas. Naposledy Budimir Bidovce.

devil napísal:60 km bezne dosiahnes prakticky kdekolvek pokial tam nie je prekazka co je najcastejsie nejaky semafor.

A preto Kosice - Tornala ma priemerku 80kmh aj so Sorozkou. Ja nepoznam iny usek cesty na SK dlhsi ako 50km s takouto priemernou rychlostou. Da sa dosiahnut 70 napr. Turcianske Teplice - Kremnica, alebo od konca R7 po Komarno, ale nie 80.

Vceliak napísal:Už si išiel cez Sorošku v čase, keď snežilo? Koľko hodín trvá prejazd v čase zákazu chemického posypu?

Ked snezi su neprejazdne aj cesty v nizinach, takze sa skusme orientovat na normalne dni.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 17:21
od vladik67
Jonathan
s tou Soroškou a priemernou rýchlosťou 60 km/h nesúhlasím, lebo je to možne len pri najoptimalnejších podmienkách a to, že nie je hmla, neprší alebo nesneží, no ale že aj nepôjdu pomalšie vozidla ako traktory a kombajny, z ktorých poniektoré už dosahujú aj rýchlosť 60 km/h, ale nie do kopca. Totiž na cestách prvej triedy je to možne ich stretnúť a rýchlo máš priemeru aj na 30 km/h, hoci je to krátky úsek. Ani naložené kamióny najmä preťažené nejazdia hore Soroškou nad 30 km/h, tak potom chlapcom na UHP a MD SR ako aj iným nedôjde úspora časová, spotreba PHM, bezpečnosť premávky a ochrana životného prostredia (stret so zverou, úniky PHM, brzdových a iných kvapalín prevážaných cisternami - nie sú tam žiadne lapače nečistôt, a najnovšie narúšanie klesanie oporného múru cesty). A áno je to bežne aj na iných úsekoch ciest, lebo keď som šiel po ceste 1. triedy do MI, pri Trhovišti som natrafil na kolónu aut a vpredu traktor si šiel 60 a v obci 50 km/h, ale priemerka klesla ani nerátam, no z obvyklej jeden a pol hodiny cesty štart-cieľ sa to vyšplhalo na dve hodiny pätnásť minút na 100 km vzdialenosť. Preto som za čo urýchlenú výstavbu Sorošky a ďalších bezpečných ciest aj na východe, lebo rovnako odvádzame dane, rovnako sa chceme bezpečne cítiť na cestách a najmä v obciach kadiaľ prechádzajú cesty 1.triedy. Lebo po takých, ktorí bránia vo výstavbe sa dočkáme cien napr. pri Soroške na úrovni jednorúrového tunela Branisko postaveného spred x rokov a to nielen z dôvodu rastú cien materiálu, ceny práce, ale aj sprísňujúcej sa legislatívy pri ochrane životného prostredia a prepracovania vyhotovených projektov, pričom nepíšem o dôvodoch v súvislosti so zvyšovaním ochranného pásma, ktoré nie stále bolo také ako dnes a nikde nie je napísané, aby do budúcna nebolo ešte zmenené a navýšené.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 17:27
od devil
V PB bol v tej dobe boj s casom aby lievik co najskor skoncil. Dalej zavazok pre Kiu ktory sa nesplnil ale nebolo jedno ake bude meskanie. Neviem o podobnych pohnutkach pri visnovom ani nicom okrem toho ze je to narocne.
Budimir bidovce nie je porovnatelne narocnostou.

Ano, tych 100 km je vyborny usek. Ja nechcem riesit ze kolkokrat sa zaseknes za nalozenym kamionom, ale zima je uz mierna a pocetnost problematickych dni klesa. 70 das aj TN-ZH aj ZV - sahy ak budu hotove rekonstrukcie, mozno aj RK-trstena ak bude hotovy tvrdosin. Ale stale to beriem ako menej zly stav oproti 60ke a nie vyhovujuci.

na tomasovce-tornala 80 nedas.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2023 19:07
od mike007
devil prepac.... RK-Trstena 70 km/h? :D
nebyvas tu, to ta ospravedlnuje :)
neber prosim udaje z google maps :)
tam spravis 50km/h priemer, iba ak ides ako de*il...
tych 48km mi bezne trva 1:15-1:30 len do tvrdosina, a to aj predtym, ako zacali robit niznu... pocas uplne beznej premavky...
trosku by som menej prehanal :) dakujem