R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod konstrukt » 04. Jan 2007 17:40

kaviarista napísal:dprastavak,
vdaka, pochopil som, presne ten usek som mal na mysli a mam este jednu doplnujucu otazku.
Verim, ze zmena projektovej dokumentacie by uz asi priniesla viac skod ako osohu, ale zaujima ma ci existuje spatna vazba pre projektanta. Ma niekto povinnost oznamovat projektantovi nedostatky z praxe? Napr. stavebny dozor? Aby sa v buducnosti tych chyb dokazal vyvarovat.

Väzba na projektanta na tejto stavbe bola takmer nulová. My sme dostali projektovú dokumentáciu a podľa nej pracovali naši geodeti. na každom moste pri šalovaní mostných opôr dali robotníkom výšky a podľa nich to zašalovali. Takysto pri násypoch boli dané body za ktoré zodpovedal geodet, body boli uvedené v projekte. A či sú správne sa zistiť nedalo,iba po zrealizovaní. A stačí keď sa projektant sekne o 5 cm a už vzniknú odchýlky. A pri 14 mostoch a vyše 100 pridzužených objektov by sa geodet zbláznil keby mal po projektantovy kontrolovať či sa zhodujú všetky výšky. Aj na 2 moste ponad cestu smerom na Košice sa 1 opora musela zbrúsiť až o 7 cm, inak po položení asfaltov by tam bol poriadny odskok. Pred mostom 203 nad riekou Slaná sa muselo odrezať 20 cm z betonového kónusu uličných vpustí inak by boli nesmierne vysoké. Projektant sa občas sekne,je to len tiež človek a takéto chyby rieši čisto zhotoviteľ a veľakrát stavebný dozor o tom nevie pretože je to vec zhotoviteľa, stav. dozor zaujíma len jedno aby to bolo ako má byť. Pri preberaní stavby NDS som bol prítomní aj ja za zhotoviteľa a absolútne im nevadil kopec ani prechody na mostoch. Takže chyba je asi niekde inde.

Preklep update by B;
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 10. Jan 2007 22:50

kaviarista napísal:Dialniciar,

ja vo svojej podstate nesuhlasim s argumentaciou typu "ved aj inde maju take a take nedostatky"
Obchvat je vylepsenim sucasnej situacie o 95 %, ale preco by to nemohlo byt aj o 97 % , ked k tomu chybaju len odstranenia drobnych nedostatkov?
Ked kritizujem urcitu cast celku, to neznamena, ze zhadzujem tym cely projekt.

Ak by bola potrebna specializovana firma navyse, tak to znamena zvysenu financnu narocnost . Ale doprastavak pisal, ze stacilo zmenit technologicky postup v projekte a stavbari by podla projektu postavili aj hladke prechody.

Ked sa k moznosti vylepsenia prechodov neozve nikto a kazdy bude cusat, tak sa to nezmeni ani o dalsich 100 rokov


Kľudne sa ozývaj kaviarista, ale nezmení sa nič min. ďalších 10 rokov, lebo to sa týka postupu výstavby, projektu a súčasnosti.

Ale ja už ťa ignorujem: pre mňa za mňa nech ti ten úsek aj nevyhovuje vôbec.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod stavbar » 11. Jan 2007 21:02

Doprastavak, počul som, že na Tornali pracovali perfektný izolatéri mostov,ktorý izolovali aj v noci. Je to pravda?
stavbar
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 28. Dec 2006 20:11
Bydlisko: SLOVENSKO

Odoslaťod konstrukt » 11. Jan 2007 21:18

stavbar napísal:Doprastavak, počul som, že na Tornali pracovali perfektný izolatéri mostov,ktorý izolovali aj v noci. Je to pravda?
Máš presné informácie, na Tornali skutočne pracovali naši dobrý zamestnanci-izolatéri, neraz pracovali pod nátlakom času a stíhali neskutočne krátke termíny. V noci izolovali preto, lebo cez deň boli veľké horúčavy a jednoducho sa to nadalo vydržať pri tom horáku. Ak ťa to zaujíma boli to doprastaváci zo závodu Zvolen parťák Tibor Szalai,Daniel Šinčok,Martin Čeri, Ľubomír Kupšo,Roman Blaško.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Andrej » 11. Jan 2007 21:26

Doprastavak, vies mi priblizne povedat, ktory rok bolo kolko penazi preinvestovanych na tejto stavbe? Teda, ked uz sa takato pomerne jednoducha stavba stavala vyse 3 roky...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod konstrukt » 11. Jan 2007 21:28

devil napísal:http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=vysl06&retazec=figa+obchvat&aalebo=a

Dovolim si upravit prispevok a pridat pointu linku
B;


Oznámenia o výsledku verejného obstarávania
NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
STRABAG, a. s., Na Bělidle 198/21, Praha 5, oprávnená podnikať na území Slovenskej republiky prostredníctvom STRABAG, a. s., organizačná zložka, Neresnícka cesta 3, 960 01 Zvolen, Slovenská republika.
V.4)
INFORMÁCIE O HODNOTE ZMLUVY
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota vrátane DPH pri sadzbe DPH 19 %: 549 985 836. Mena: SKK.
Podľa mňa Strabag,a.s. chce stavať diaľnice aj za cenu straty, dávajú najnižie vypočítané ceny len aby mali robotu.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 11. Jan 2007 21:38

Stavba sa stavala podľa toho koľko peňazí na rok sme mali od NDS na začiatku roka 2003 to nebolo veľa, preto sa ani toho veľa nespravilo. Takysto to bolo biedne aj v roku 2004 až v roku 2005 a 2006 sme dostali dostatok peňazí a rozvinúť naplno práce. Presné čísla neviem, to vedia na závode Zvolen.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod devil » 12. Jan 2007 07:09

zrejme preto lebo je tu relativne novy co sa tyka dialnic. bezny jav ked si niekto chce ziskat postavenie na trhu. aj Sk firmy to robia.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 12. Jan 2007 17:09

na to, ze to je 3,3 km dlhy usek, su tam nejake mosty, estakady, asi 1km treti pruh pre pomale vozidla a hlavne MUK, tak je ta cena vynikajuca :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2007 18:10

Pre presnejšie informácie-sú tam 3 mosty, 2 malé a jeden veľký, ktorý bude viesť pri cintoríne. Mimoúrovňová križovatka bude postavená pri motoreste Eva. MUK je momentálne dobre stavebne rozpracovaná a prebieha tam archeologicky výskum.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 20:04

doprastavak napísal:
devil napísal:http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=vysl06&retazec=figa+obchvat&aalebo=a

Dovolim si upravit prispevok a pridat pointu linku
B;


Oznámenia o výsledku verejného obstarávania
NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
STRABAG, a. s., Na Bělidle 198/21, Praha 5, oprávnená podnikať na území Slovenskej republiky prostredníctvom STRABAG, a. s., organizačná zložka, Neresnícka cesta 3, 960 01 Zvolen, Slovenská republika.
V.4)
INFORMÁCIE O HODNOTE ZMLUVY
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota vrátane DPH pri sadzbe DPH 19 %: 549 985 836. Mena: SKK.
Podľa mňa Strabag,a.s. chce stavať diaľnice aj za cenu straty, dávajú najnižie vypočítané ceny len aby mali robotu.


Nie je to strata, je to min. zisk. Ide o 1/2 profil rýchlostnej cesty, to nie je plnohodotná diaľnica typu D1 alebo D2. Bez ohľadu na to, že tam sú nejaké mosty, je to dosť ľahký terén. Keď by tam neboli mosty, boli by tam násypy alebo vyvýšenia. Okrem toho znovu opakujem, že Strabag v SR veľmi šetrí napríklad na riadení a vedení, lebo všetko je centrálne z Prahy. A je to min. zisk, práve pre to, aby boli využité kapacity. Ale Strabag stavia ako dodávateľ na viacerých úsekoch diaľničnej siete a taktiež sa realizuje na cestnej sieti a cez ZIPP aj na iných typoch stavieb. Nepodceňoval by som silu firmy, ale určite nejde do strát - to by bol dumping a ten je tvrdo trestaný.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2007 21:42

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
devil napísal:http://www.uvo.gov.sk/vestnik/hladaj06.php?rok=06&vcislo=all&tabulka=vysl06&retazec=figa+obchvat&aalebo=a

Dovolim si upravit prispevok a pridat pointu linku
B;


Oznámenia o výsledku verejného obstarávania
NÁZOV A ADRESA DODÁVATEĽA, S KTORÝM SA UZATVORILA ZMLUVA
STRABAG, a. s., Na Bělidle 198/21, Praha 5, oprávnená podnikať na území Slovenskej republiky prostredníctvom STRABAG, a. s., organizačná zložka, Neresnícka cesta 3, 960 01 Zvolen, Slovenská republika.
V.4)
INFORMÁCIE O HODNOTE ZMLUVY
Celková konečná hodnota zákazky:
Hodnota vrátane DPH pri sadzbe DPH 19 %: 549 985 836. Mena: SKK.
Podľa mňa Strabag,a.s. chce stavať diaľnice aj za cenu straty, dávajú najnižie vypočítané ceny len aby mali robotu.


Nie je to strata, je to min. zisk. Ide o 1/2 profil rýchlostnej cesty, to nie je plnohodotná diaľnica typu D1 alebo D2. Bez ohľadu na to, že tam sú nejaké mosty, je to dosť ľahký terén. Keď by tam neboli mosty, boli by tam násypy alebo vyvýšenia. Okrem toho znovu opakujem, že Strabag v SR veľmi šetrí napríklad na riadení a vedení, lebo všetko je centrálne z Prahy. A je to min. zisk, práve pre to, aby boli využité kapacity. Ale Strabag stavia ako dodávateľ na viacerých úsekoch diaľničnej siete a taktiež sa realizuje na cestnej sieti a cez ZIPP aj na iných typoch stavieb. Nepodceňoval by som silu firmy, ale určite nejde do strát - to by bol dumping a ten je tvrdo trestaný.
Možno máš pravdu, ale keby vďaka nízkej ceny nezískali Figu nemali by robotu a je to naozaj nízka cena, pretože násypoví materiál budú musieť dovážať , asfalty budú kupovať od konkurencie a takysto beton. A to stojí viac peňazí ako svoj vlastný beton a asfalty a násypový materiál. Na Ožďanoch všetko bolo ich vlastné. Podľa mňa ta tej stavbe prerobia. Ešte na záver po Strabagu boli druhé IS,a.s.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 22:25

doprastavak napísal:Možno máš pravdu, ale keby vďaka nízkej ceny nezískali Figu nemali by robotu a je to naozaj nízka cena, pretože násypoví materiál budú musieť dovážať , asfalty budú kupovať od konkurencie a takysto beton. A to stojí viac peňazí ako svoj vlastný beton a asfalty a násypový materiál. Na Ožďanoch všetko bolo ich vlastné. Podľa mňa ta tej stavbe prerobia. Ešte na záver po Strabagu boli druhé IS,a.s.


Nie že možno, ale určite. :wink:

Keby naozaj nemali čo robiť, tak nejdú do mínusu s inou stavbou, idú len na doraz, lebo skôr než do mínusu je lepšie predsa len presunúť sa do inej krajiny, čo sa dá bez problémov. A Strabag v SR by mohol pracovnú silu presunúť tiež do ZIPP-u, ktorý je ich a okrem toho je to len česká pobočka, daj si to už povedať.

Po dostavbe úsekov na R2 ani Doprastav nemá dnes všetky kapacity vyčerpané.

A okrem toho Strabag predsa stavia:

- spojnica Kysúc a Oravy, v konzorciu so Skanskou a prítomný je aj ZIPP

Takže nie je úplne bez práce. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2007 23:01

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Možno máš pravdu, ale keby vďaka nízkej ceny nezískali Figu nemali by robotu a je to naozaj nízka cena, pretože násypoví materiál budú musieť dovážať , asfalty budú kupovať od konkurencie a takysto beton. A to stojí viac peňazí ako svoj vlastný beton a asfalty a násypový materiál. Na Ožďanoch všetko bolo ich vlastné. Podľa mňa ta tej stavbe prerobia. Ešte na záver po Strabagu boli druhé IS,a.s.


Nie že možno, ale určite. :wink:

Keby naozaj nemali čo robiť, tak nejdú do mínusu s inou stavbou, idú len na doraz, lebo skôr než do mínusu je lepšie predsa len presunúť sa do inej krajiny, čo sa dá bez problémov. A Strabag v SR by mohol pracovnú silu presunúť tiež do ZIPP-u, ktorý je ich a okrem toho je to len česká pobočka, daj si to už povedať.

Po dostavbe úsekov na R2 ani Doprastav nemá dnes všetky kapacity vyčerpané.

A okrem toho Strabag predsa stavia:

- spojnica Kysúc a Oravy, v konzorciu so Skanskou a prítomný je aj ZIPP

Takže nie je úplne bez práce. 8)
Môžem Ti povedať, že kapacity Doprastavu po dostavbe R2 sú využité naplno, niekoľko zamestnancov ostáva ešte na Tornali, ďalší smer Košice na križovatku a zvyšok do Važca. A zase Strabag na Slovensku toľko veľa zamestnancov nemá, pokiaľ viem tý čo robili na Oždanoch mali zmluvu do konca stavby a po ziskaní Figy im predĺžili zmluvy do konca stavby a keď sa stavba ukončí jednoducho im skončia zmluvy a problém nasadenia zamestnancov odpadá.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 23:11

doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Možno máš pravdu, ale keby vďaka nízkej ceny nezískali Figu nemali by robotu a je to naozaj nízka cena, pretože násypoví materiál budú musieť dovážať , asfalty budú kupovať od konkurencie a takysto beton. A to stojí viac peňazí ako svoj vlastný beton a asfalty a násypový materiál. Na Ožďanoch všetko bolo ich vlastné. Podľa mňa ta tej stavbe prerobia. Ešte na záver po Strabagu boli druhé IS,a.s.


Nie že možno, ale určite. :wink:

Keby naozaj nemali čo robiť, tak nejdú do mínusu s inou stavbou, idú len na doraz, lebo skôr než do mínusu je lepšie predsa len presunúť sa do inej krajiny, čo sa dá bez problémov. A Strabag v SR by mohol pracovnú silu presunúť tiež do ZIPP-u, ktorý je ich a okrem toho je to len česká pobočka, daj si to už povedať.

Po dostavbe úsekov na R2 ani Doprastav nemá dnes všetky kapacity vyčerpané.

A okrem toho Strabag predsa stavia:

- spojnica Kysúc a Oravy, v konzorciu so Skanskou a prítomný je aj ZIPP

Takže nie je úplne bez práce. 8)
Môžem Ti povedať, že kapacity Doprastavu po dostavbe R2 sú využité naplno, niekoľko zamestnancov ostáva ešte na Tornali, ďalší smer Košice na križovatku a zvyšok do Važca. A zase Strabag na Slovensku toľko veľa zamestnancov nemá, pokiaľ viem tý čo robili na Oždanoch mali zmluvu do konca stavby a po ziskaní Figy im predĺžili zmluvy do konca stavby a keď sa stavba ukončí jednoducho im skončia zmluvy a problém nasadenia zamestnancov odpadá.


A kam išli tí z D1 a D3 :?: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 23:12

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Možno máš pravdu, ale keby vďaka nízkej ceny nezískali Figu nemali by robotu a je to naozaj nízka cena, pretože násypoví materiál budú musieť dovážať , asfalty budú kupovať od konkurencie a takysto beton. A to stojí viac peňazí ako svoj vlastný beton a asfalty a násypový materiál. Na Ožďanoch všetko bolo ich vlastné. Podľa mňa ta tej stavbe prerobia. Ešte na záver po Strabagu boli druhé IS,a.s.


Nie že možno, ale určite. :wink:

Keby naozaj nemali čo robiť, tak nejdú do mínusu s inou stavbou, idú len na doraz, lebo skôr než do mínusu je lepšie predsa len presunúť sa do inej krajiny, čo sa dá bez problémov. A Strabag v SR by mohol pracovnú silu presunúť tiež do ZIPP-u, ktorý je ich a okrem toho je to len česká pobočka, daj si to už povedať.

Po dostavbe úsekov na R2 ani Doprastav nemá dnes všetky kapacity vyčerpané.

A okrem toho Strabag predsa stavia:

- spojnica Kysúc a Oravy, v konzorciu so Skanskou a prítomný je aj ZIPP

Takže nie je úplne bez práce. 8)
Môžem Ti povedať, že kapacity Doprastavu po dostavbe R2 sú využité naplno, niekoľko zamestnancov ostáva ešte na Tornali, ďalší smer Košice na križovatku a zvyšok do Važca. A zase Strabag na Slovensku toľko veľa zamestnancov nemá, pokiaľ viem tý čo robili na Oždanoch mali zmluvu do konca stavby a po ziskaní Figy im predĺžili zmluvy do konca stavby a keď sa stavba ukončí jednoducho im skončia zmluvy a problém nasadenia zamestnancov odpadá.


A kam išli tí z D1 a D3 :?: :roll:


A z R1 :?: :roll:

To by ma naozaj zaujímalo. Dokonca aj PPP v ZA VÚC je hotové.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 12. Jan 2007 23:30

Na D1 a D3 ostávajú všeci a z R 1 sú v Detve a vo Važci. A nie všeci ľudia čo pracovali na stavbách Doprastavu sú doprastaváci, sú to súkromníci, takže Doprastav toľko veľa ľudí zase nemá a čo robili v Doprastave na dobu určitú skončili v decembri.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2007 23:46

doprastavak napísal:Na D1 a D3 ostávajú všeci a z R 1 sú v Detve a vo Važci. A nie všeci ľudia čo pracovali na stavbách Doprastavu sú doprastaváci, sú to súkromníci, takže Doprastav toľko veľa ľudí zase nemá a čo robili v Doprastave na dobu určitú skončili v decembri.


No ja mám iný názor, ale nevadí.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 14. Jan 2007 15:19

Dialniciar, co sa ti kone rozutekali, ci ky boh ti je zase? Len hlupak sa nedokaze poucit na vlastnych chybach. A len hlupak nedokaze uniest poukazanie na tie chybicky.
Radsej si ber priklad od doprastavaka, ako sa ma diskutovat vecne a bez telenovelovych vloziek.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2007 21:03

kaviarista napísal:Dialniciar, co sa ti kone rozutekali, ci ky boh ti je zase? Len hlupak sa nedokaze poucit na vlastnych chybach. A len hlupak nedokaze uniest poukazanie na tie chybicky.
Radsej si ber priklad od doprastavaka, ako sa ma diskutovat vecne a bez telenovelovych vloziek.


No kaviarista myslím si, že práve v tomto príspevku si sa "telenovelsky" vyznamenal. Gratulujem. 8)

Kľudne si poukazuj na chybičky, ja ti len tvrdím, že to chybičky nie sú, ale normálny jav. Ale ty, človek od fachu to samozrejme vidíš inak. :P
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Jan 2007 21:12

A smiem vedieť aký???
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2007 21:27

doprastavak napísal:A smiem vedieť aký???


Určite má Doprastav voľné kapacity. Lebo keby nie, tak sa nebude hlásiť do ďalších a ďalších tendrov. Jedine, ak by ich vyhral - a následne odpredal, ale to odbieham od témy a toto sa v SR zatiaľ nerobí (robí sa to napr. vo Francúzsku).

Taktiež je rozdiel medzi tým, ak firma navonok nemá voľných ľudí a tým, keď ich má, ale využije ich na iných stavbách a keď budú nové tendre, ľudia sa len presunú.

Výhoda Doprastavu je, že je začlenený vo veľkom stavebnom združení, takže ten prechod ľudí nie je zložitý. Aj Metrostav má voľné kapacity po dostavbe českej D8.

Toto je proste systém každej stavebnej firmy na svete v tejto sfére. Samozrejme, že murárska firma s 20 ľuďmi, keď nemá zakázky, tak ľudí prepustí a najme si ich neskôr alebo len sezónne.

Ale zase sme v inej téme. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Jan 2007 21:44

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:A smiem vedieť aký???


Určite má Doprastav voľné kapacity. Lebo keby nie, tak sa nebude hlásiť do ďalších a ďalších tendrov. Jedine, ak by ich vyhral - a následne odpredal, ale to odbieham od témy a toto sa v SR zatiaľ nerobí (robí sa to napr. vo Francúzsku).

Taktiež je rozdiel medzi tým, ak firma navonok nemá voľných ľudí a tým, keď ich má, ale využije ich na iných stavbách a keď budú nové tendre, ľudia sa len presunú.

Výhoda Doprastavu je, že je začlenený vo veľkom stavebnom združení, takže ten prechod ľudí nie je zložitý. Aj Metrostav má voľné kapacity po dostavbe českej D8.

Toto je proste systém každej stavebnej firmy na svete v tejto sfére. Samozrejme, že murárska firma s 20 ľuďmi, keď nemá zakázky, tak ľudí prepustí a najme si ich neskôr alebo len sezónne.

Ale zase sme v inej téme. :idea:
Ja som hovoril konkrétne o závode Zvolen, v ostatných 3 závodoch majú voľné kapacity a keď v blízkej budúcnosti nevyhrá Doprastav žiadny tender a dostavia diaľnice na považí, tých ľudí bude až až. Pre Doprastav pracujú aj súkromné firmy,ktoré majú pracovnú silu-ľudí, ktorý pracujú na doprastaváckych stavbách, takže kmeňových zamestnancov nie je až tak veľa-okolo 2500 robotníkov. Keby Doprastav mal využité kapacity na 100% môžem ti povedať že do ďalšich tendrov by sa prihlásil a bol by hlavný dodávateľ a zaňho by robili Metrostav, možno kapacity ogr.zložky Praha, Doprastav Export,s.r.o. a mnoho ďalších poddodávateľov. Takýto systém sme urobili v Prešove na priemyselnom parku. Kde robíme hlavného dodávateľa,ale naše stroje a robotníci sa tam nenachádzajú.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2007 21:50

doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:A smiem vedieť aký???


Určite má Doprastav voľné kapacity. Lebo keby nie, tak sa nebude hlásiť do ďalších a ďalších tendrov. Jedine, ak by ich vyhral - a následne odpredal, ale to odbieham od témy a toto sa v SR zatiaľ nerobí (robí sa to napr. vo Francúzsku).

Taktiež je rozdiel medzi tým, ak firma navonok nemá voľných ľudí a tým, keď ich má, ale využije ich na iných stavbách a keď budú nové tendre, ľudia sa len presunú.

Výhoda Doprastavu je, že je začlenený vo veľkom stavebnom združení, takže ten prechod ľudí nie je zložitý. Aj Metrostav má voľné kapacity po dostavbe českej D8.

Toto je proste systém každej stavebnej firmy na svete v tejto sfére. Samozrejme, že murárska firma s 20 ľuďmi, keď nemá zakázky, tak ľudí prepustí a najme si ich neskôr alebo len sezónne.

Ale zase sme v inej téme. :idea:
Ja som hovoril konkrétne o závode Zvolen, v ostatných 3 závodoch majú voľné kapacity a keď v blízkej budúcnosti nevyhrá Doprastav žiadny tender a dostavia diaľnice na považí, tých ľudí bude až až. Pre Doprastav pracujú aj súkromné firmy,ktoré majú pracovnú silu-ľudí, ktorý pracujú na doprastaváckych stavbách, takže kmeňových zamestnancov nie je až tak veľa-okolo 2500 robotníkov. Keby Doprastav mal využité kapacity na 100% môžem ti povedať že do ďalšich tendrov by sa prihlásil a bol by hlavný dodávateľ a zaňho by robili Metrostav, možno kapacity ogr.zložky Praha, Doprastav Export,s.r.o. a mnoho ďalších poddodávateľov. Takýto systém sme urobili v Prešove na priemyselnom parku. Kde robíme hlavného dodávateľa,ale naše stroje a robotníci sa tam nenachádzajú.


No takže sme sa znovu bavili o dvoch iných veciach a každý máme pravdu. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod romanca » 15. Jan 2007 17:04

tak tu skutocne suhlasim s dialniciarom na sto percent, telenovelovske bolo skor vajatanie kaviaristu v tejto teme. fakt nejde vsetko robitperfektne staci ak sa to urobi "dostatocne dobre", to potvrdi kazdy, ktor zvladol menezovat vacsi projekt ako zmontovanie skrinky z ikea.
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.