Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal:
Išli ste po ňom niekto
Ja som ešte nemal tú česť.
Dialniciar napísal:Teda zaujímala by ma kvalita vozovky.
umk napísal:A este je vyborne, ze potiahli novy asfalt 10 km od konca obchvatu Tornale na KE, bola tam uz dlhsi cas rozbita cesta.
doprastavak napísal:Tento úsek je prístupný na fotografovanie,takisto bol aj obchvat tornaľa,lebo ste tu písali že sa nedaju zhotoviť fotky, celý obchvat sa dal fotografovať počas výstavby nikto by vás stade nevyhodil
doprastavak napísal:pracoval som na tejto stavbe 2 roky,perfektne poznám túto stavbu po konštrukčnej stránke,ak by mal niekto z vás nejakú otázku ohľadom stavby rád mu odpoviem. Stavba sa začala 15.1.2003. Stavbu realizoval Doprastav,a.s. závod Zvolen, stredisko 1 pod vedením Ing. Gabriela Vargu so stavbivedúcim Ing. Jánom Kvasnom. Zaujímavosťou bolo nové riešenie križovania tranzitných plynovodov,kde bola po prvý krát použitá technologia zasypaného potrubia v obrannom kolektore. Prípadná výmena potrubí je realizzovateľná pomocou vyplavovania a spätného naplavovania obsypového materiálu.
Priblizne v strede useku je vyvysenina, ktora kopiruje zemsky relief . V podstate kratky 200 m kopcek, ale kvoli nemu sa musi dnes tahat plna ciara so zakazom predbiehania. To fakt neslo riesit nejakymi zarezmi ? Pre buldozery 2-3 dni roboty navyse ale pozitivne efekty by boli na nezaplatenie.
Prechody mostnych objektov by mohli byt tiez kvalitnejsie spravene. Motorista by si pri dnesnych technologiach ani nemal vsimnut pocas jazdy, kedy je na moste. Ozdany su spravene v tomto ohlade este horsie.
doprastavak napísal:Priblizne v strede useku je vyvysenina, ktora kopiruje zemsky relief . V podstate kratky 200 m kopcek, ale kvoli nemu sa musi dnes tahat plna ciara so zakazom predbiehania. To fakt neslo riesit nejakymi zarezmi ? Pre buldozery 2-3 dni roboty navyse ale pozitivne efekty by boli na nezaplatenie.
Prechody mostnych objektov by mohli byt tiez kvalitnejsie spravene. Motorista by si pri dnesnych technologiach ani nemal vsimnut pocas jazdy, kedy je na moste. Ozdany su spravene v tomto ohlade este horsie.
Ak myslýš ten kopec medzi mostamy 207-208 smerom na Košice pri tom poľnoletisku s tou červenou búdou bolo spravené preto lebo tam bola vysoká podzemná voda a takto sa to malo vykorigovať, v nasype podložia sú umiestnené aj drenážne rúry. Mimochodom, najprv tam bola nastriekaná prerušovaná čiara ale pri kontrole dopravnými policajtmi bola prestriekaná, ak sa nato dobre pozrieš dá sa to vidieť. Vieš s tými buldozérami , mi ako zhotovitelia sa musíme držať projektovej dokumentácie a ako to tam nakreslí projektant, tak to musíme postaviť,keby tam dal 10 m zárez mi ho musíme spraviť a keď tam dá 20 m násyp musíme ho navoziť. Keby sa takto diskutovalo o projektoch na každej stavbe , nepostaví sa načas ani jedna pretože by sa muselo čakať na prepracovanie dokumentácie a technologie výstavby. Ak si všimneš koľko zbytočných značiek je na tejto stavbe a v akom rozmiestnení ,nepochopíš to. Projektant nakreslil tak,zhotoviteľ spravil tak hoci nás išiel trafiť šľak. To je tiež projektantova robota mal navrhnúť také dilatačky, ktoré sa zalievajú gumoasfaltom. Asfalt by sa dal na tejto stavbe zarovnať zároveň s dilatačkou, ale i ten asfalt musí mať požadovanú výšku-jednoducho sa nedajú pri projekte odhadnú všetky výšky a tak to bude na každej stavbe nielen na Tornali.
kaviarista napísal:dialniciar,
a myslis, ze "zvyknut si" je v poriadku, ak sa to teoreticky da postavit tak, aby si si zvykat nemusel ? Hlavne, ak tie nedostatky nevyzaduju nejaku zvlast zvysenu financnu narocnost ?
Dialniciar napísal:kaviarista napísal:dialniciar,
a myslis, ze "zvyknut si" je v poriadku, ak sa to teoreticky da postavit tak, aby si si zvykat nemusel ? Hlavne, ak tie nedostatky nevyzaduju nejaku zvlast zvysenu financnu narocnost ?
kaviarista, je vidieť, že nie si z fachu.
Nejde o financie, ale o technológiu. Ja ti ukážem stovky km aj takých úsekov v USA, ktoré stavala len jedna firma a rozdiely medzi mostom a diaľnicou alebo estakádou a diaľnicou tam jednoducho sú. Záleží od podmienok a technológie, nie od financií. Ale hlavne, že ty to vieš presne.
kaviarista napísal:Tak preco sa neprojektuje technologia prechodov, ktora tie rozdiely zmazava, ked to nie je o financiach ? Ked to skace v USA, tak nech to skace aj u nas, ci ako ? Nevravim, ze je to nejaky extra zavazny nedostatok, ale preco sa ho nesnazit odstranovat, ked to financne zatazi projekt umerne.
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.