R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod bystrik » 16. Nov 2006 15:46

komu by sa chcelo v piatok terigat z blavy niekam na vychod
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 16. Nov 2006 15:48

myslim, ze by to potesilo kopu ludi z vychodu co pojdu juznou trasou na adventnu nedelu domov :)

hold MDPaT ma asi iny nazor ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sergej » 04. Dec 2006 15:01

Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 11:24

Sergej napísal:Úsek otvorený :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5602


Išli ste po ňom niekto :?:
Ja som ešte nemal tú česť. :?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 11:24

Dialniciar napísal:
Sergej napísal:Úsek otvorený :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5602


Išli ste po ňom niekto :?:
Ja som ešte nemal tú česť. :?


Teda zaujímala by ma kvalita vozovky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Dec 2006 11:48

Posledný rozostavaný a neprístupný úsek na celej R2. :o
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod umk » 22. Dec 2006 16:09

Dialniciar napísal:Teda zaujímala by ma kvalita vozovky.


Vozovka je výborná, isiel som stade KE-BA, akurat ma prekvapilo výškové vedenie cesty, na rovine by clovek predpokladal ovela mensie sklony ale tie stupania a klesania su tam asi kvoli mostom. Najhorsi je asi ten smerovy obluk na konci useku v smere na Figu (navedenie na staru cestu), ides stale rovno 120 v tme, znacky 100, 80, 60, 40 su kratko po sebe a zrazu pred tebou sa blizia betonove zabrany, mas problem to vybrat.
A este je vyborne, ze potiahli novy asfalt 10 km od konca obchvatu Tornale na KE, bola tam uz dlhsi cas rozbita cesta.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 17:50

Odoslaťod sezbrzni » 22. Dec 2006 16:18

to je fajn. mohli aj dalej. az po Plesivec je celkom rozbita.... vyskusam si to o 4 dni :)
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod Dialniciar » 29. Dec 2006 12:53

umk napísal:A este je vyborne, ze potiahli novy asfalt 10 km od konca obchvatu Tornale na KE, bola tam uz dlhsi cas rozbita cesta.


Toto som niekde čítal, že sa to opravilo de facto po stavebných prácach na danom úseku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod random » 31. Dec 2006 15:01

Dialniciar : ano je tam novy koberec az skoro ku plesivcu ... najhorsie je to ale medzi gombasekom a plesivcom .. su tam hnusne kolaje a to ale nema kto spravit a peniaze na to niesu ... taky stav je tam uz asi 8rokov ...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod konstrukt » 31. Dec 2006 18:25

pracoval som na tejto stavbe 2 roky,perfektne poznám túto stavbu po konštrukčnej stránke,ak by mal niekto z vás nejakú otázku ohľadom stavby rád mu odpoviem. Stavba sa začala 15.1.2003. Stavbu realizoval Doprastav,a.s. závod Zvolen, stredisko 1 pod vedením Ing. Gabriela Vargu so stavbivedúcim Ing. Jánom Kvasnom. Zaujímavosťou bolo nové riešenie križovania tranzitných plynovodov,kde bola po prvý krát použitá technologia zasypaného potrubia v obrannom kolektore. Prípadná výmena potrubí je realizzovateľná pomocou vyplavovania a spätného naplavovania obsypového materiálu.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 31. Dec 2006 18:40

Stavba má spolu 14 mostov,3 priepusty, 1 oporný múr,2 mimoúrovňové križovatky. Pracovalo tu aj niekoľko poddodávaťeľov ako Plynmonta, Betamont, Unios, Pejb, Accodr, See-em, Modest Delta, Monteza, Intersad a závody Doprastavu Žilina a Mlynské Nivy. Definitývne ukončenie stavby je naplánované na 30.7.2007 z dôvodu naviac prác. Treba vybudovať na každom moste schody,nátery mostných opôr a prekládku poľnohospodárskeho letiska s kanalizáciou.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 31. Dec 2006 19:30

Tento úsek je prístupný na fotografovanie,takisto bol aj obchvat tornaľa,lebo ste tu písali že sa nedaju zhotoviť fotky, celý obchvat sa dal fotografovať počas výstavby nikto by vás stade nevyhodil
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 02. Jan 2007 10:53

doprastavak napísal:Tento úsek je prístupný na fotografovanie,takisto bol aj obchvat tornaľa,lebo ste tu písali že sa nedaju zhotoviť fotky, celý obchvat sa dal fotografovať počas výstavby nikto by vás stade nevyhodil


Prístupný pre fotografovanie, to samozrejme ano. :wink:

Neprístupný pre premávku ako takú, sorry, nepresne som sa vyjadril. :oops:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mel » 02. Jan 2007 14:13

Isiel som oba smery cez sviatky, obrovska radost ... :) ... ked to mam porovnat s Ozdanmi, myslim, ze citit, ze predsalen sa Tornala stavala dlhsie, citit viac prechody cez mosty... Co ma tesi je, ze na oboch usekoch je maximalka zvysena na 100 km/h. Oba useky spolu so Zarnovicou som isiel prvykrat, realna uspora casu cca 15-20 minut (BA-KE v pracovny den popoludni ... len aby bolo jasno)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod kaviarista » 03. Jan 2007 16:39

doprastavak napísal:pracoval som na tejto stavbe 2 roky,perfektne poznám túto stavbu po konštrukčnej stránke,ak by mal niekto z vás nejakú otázku ohľadom stavby rád mu odpoviem. Stavba sa začala 15.1.2003. Stavbu realizoval Doprastav,a.s. závod Zvolen, stredisko 1 pod vedením Ing. Gabriela Vargu so stavbivedúcim Ing. Jánom Kvasnom. Zaujímavosťou bolo nové riešenie križovania tranzitných plynovodov,kde bola po prvý krát použitá technologia zasypaného potrubia v obrannom kolektore. Prípadná výmena potrubí je realizzovateľná pomocou vyplavovania a spätného naplavovania obsypového materiálu.


Priblizne v strede useku je vyvysenina, ktora kopiruje zemsky relief . V podstate kratky 200 m kopcek, ale kvoli nemu sa musi dnes tahat plna ciara so zakazom predbiehania. To fakt neslo riesit nejakymi zarezmi ? Pre buldozery 2-3 dni roboty navyse ale pozitivne efekty by boli na nezaplatenie.

Prechody mostnych objektov by mohli byt tiez kvalitnejsie spravene. Motorista by si pri dnesnych technologiach ani nemal vsimnut pocas jazdy, kedy je na moste. Ozdany su spravene v tomto ohlade este horsie.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod konstrukt » 03. Jan 2007 20:18

Priblizne v strede useku je vyvysenina, ktora kopiruje zemsky relief . V podstate kratky 200 m kopcek, ale kvoli nemu sa musi dnes tahat plna ciara so zakazom predbiehania. To fakt neslo riesit nejakymi zarezmi ? Pre buldozery 2-3 dni roboty navyse ale pozitivne efekty by boli na nezaplatenie.

Prechody mostnych objektov by mohli byt tiez kvalitnejsie spravene. Motorista by si pri dnesnych technologiach ani nemal vsimnut pocas jazdy, kedy je na moste. Ozdany su spravene v tomto ohlade este horsie.


Ak myslýš ten kopec medzi mostamy 207-208 smerom na Košice pri tom poľnoletisku s tou červenou búdou bolo spravené preto lebo tam bola vysoká podzemná voda a takto sa to malo vykorigovať, v nasype podložia sú umiestnené aj drenážne rúry. Mimochodom, najprv tam bola nastriekaná prerušovaná čiara ale pri kontrole dopravnými policajtmi bola prestriekaná, ak sa nato dobre pozrieš dá sa to vidieť. Vieš s tými buldozérami , mi ako zhotovitelia sa musíme držať projektovej dokumentácie a ako to tam nakreslí projektant, tak to musíme postaviť,keby tam dal 10 m zárez mi ho musíme spraviť a keď tam dá 20 m násyp musíme ho navoziť. Keby sa takto diskutovalo o projektoch na každej stavbe , nepostaví sa načas ani jedna pretože by sa muselo čakať na prepracovanie dokumentácie a technologie výstavby. Ak si všimneš koľko zbytočných značiek je na tejto stavbe a v akom rozmiestnení ,nepochopíš to. Projektant nakreslil tak,zhotoviteľ spravil tak hoci nás išiel trafiť šľak. To je tiež projektantova robota mal navrhnúť také dilatačky, ktoré sa zalievajú gumoasfaltom. Asfalt by sa dal na tejto stavbe zarovnať zároveň s dilatačkou, ale i ten asfalt musí mať požadovanú výšku-jednoducho sa nedajú pri projekte odhadnú všetky výšky a tak to bude na každej stavbe nielen na Tornali.
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 03. Jan 2007 20:23

prepáč klavirista v tom zápale písania som sem zahrnul aj tvoju otázku :lol:
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 11:09

doprastavak napísal:
Priblizne v strede useku je vyvysenina, ktora kopiruje zemsky relief . V podstate kratky 200 m kopcek, ale kvoli nemu sa musi dnes tahat plna ciara so zakazom predbiehania. To fakt neslo riesit nejakymi zarezmi ? Pre buldozery 2-3 dni roboty navyse ale pozitivne efekty by boli na nezaplatenie.

Prechody mostnych objektov by mohli byt tiez kvalitnejsie spravene. Motorista by si pri dnesnych technologiach ani nemal vsimnut pocas jazdy, kedy je na moste. Ozdany su spravene v tomto ohlade este horsie.


Ak myslýš ten kopec medzi mostamy 207-208 smerom na Košice pri tom poľnoletisku s tou červenou búdou bolo spravené preto lebo tam bola vysoká podzemná voda a takto sa to malo vykorigovať, v nasype podložia sú umiestnené aj drenážne rúry. Mimochodom, najprv tam bola nastriekaná prerušovaná čiara ale pri kontrole dopravnými policajtmi bola prestriekaná, ak sa nato dobre pozrieš dá sa to vidieť. Vieš s tými buldozérami , mi ako zhotovitelia sa musíme držať projektovej dokumentácie a ako to tam nakreslí projektant, tak to musíme postaviť,keby tam dal 10 m zárez mi ho musíme spraviť a keď tam dá 20 m násyp musíme ho navoziť. Keby sa takto diskutovalo o projektoch na každej stavbe , nepostaví sa načas ani jedna pretože by sa muselo čakať na prepracovanie dokumentácie a technologie výstavby. Ak si všimneš koľko zbytočných značiek je na tejto stavbe a v akom rozmiestnení ,nepochopíš to. Projektant nakreslil tak,zhotoviteľ spravil tak hoci nás išiel trafiť šľak. To je tiež projektantova robota mal navrhnúť také dilatačky, ktoré sa zalievajú gumoasfaltom. Asfalt by sa dal na tejto stavbe zarovnať zároveň s dilatačkou, ale i ten asfalt musí mať požadovanú výšku-jednoducho sa nedajú pri projekte odhadnú všetky výšky a tak to bude na každej stavbe nielen na Tornali.


doprastavak, perfektne si to vysvetlil. kaviarista, prejdi si Egnatia Odos v Grécku, kde sa stavali 1-5,5 km úseky a tam uvidíš prechody a zvyknúť sa na to dá len tak, že keď prejdeš takto 10x, tak ďalej si to ani nevšimneš.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 04. Jan 2007 12:02

dprastavak,
vdaka, pochopil som, presne ten usek som mal na mysli a mam este jednu doplnujucu otazku.
Verim, ze zmena projektovej dokumentacie by uz asi priniesla viac skod ako osohu, ale zaujima ma ci existuje spatna vazba pre projektanta. Ma niekto povinnost oznamovat projektantovi nedostatky z praxe? Napr. stavebny dozor? Aby sa v buducnosti tych chyb dokazal vyvarovat.

dialniciar,
a myslis, ze "zvyknut si" je v poriadku, ak sa to teoreticky da postavit tak, aby si si zvykat nemusel ? Hlavne, ak tie nedostatky nevyzaduju nejaku zvlast zvysenu financnu narocnost ?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 12:13

kaviarista napísal:dialniciar,
a myslis, ze "zvyknut si" je v poriadku, ak sa to teoreticky da postavit tak, aby si si zvykat nemusel ? Hlavne, ak tie nedostatky nevyzaduju nejaku zvlast zvysenu financnu narocnost ?


kaviarista, je vidieť, že nie si z fachu. :wink:

Nejde o financie, ale o technológiu. Ja ti ukážem stovky km aj takých úsekov v USA, ktoré stavala len jedna firma a rozdiely medzi mostom a diaľnicou alebo estakádou a diaľnicou tam jednoducho sú. Záleží od podmienok a technológie, nie od financií. Ale hlavne, že ty to vieš presne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 04. Jan 2007 12:28

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:dialniciar,
a myslis, ze "zvyknut si" je v poriadku, ak sa to teoreticky da postavit tak, aby si si zvykat nemusel ? Hlavne, ak tie nedostatky nevyzaduju nejaku zvlast zvysenu financnu narocnost ?


kaviarista, je vidieť, že nie si z fachu. :wink:

Nejde o financie, ale o technológiu. Ja ti ukážem stovky km aj takých úsekov v USA, ktoré stavala len jedna firma a rozdiely medzi mostom a diaľnicou alebo estakádou a diaľnicou tam jednoducho sú. Záleží od podmienok a technológie, nie od financií. Ale hlavne, že ty to vieš presne.


Tak preco sa neprojektuje technologia prechodov, ktora tie rozdiely zmazava, ked to nie je o financiach ? Ked to skace v USA, tak nech to skace aj u nas, ci ako ? Nevravim, ze je to nejaky extra zavazny nedostatok, ale preco sa ho nesnazit odstranovat, ked to financne zatazi projekt umerne.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 04. Jan 2007 12:34

kaviarista napísal:Tak preco sa neprojektuje technologia prechodov, ktora tie rozdiely zmazava, ked to nie je o financiach ? Ked to skace v USA, tak nech to skace aj u nas, ci ako ? Nevravim, ze je to nejaky extra zavazny nedostatok, ale preco sa ho nesnazit odstranovat, ked to financne zatazi projekt umerne.


Existujú na to niekde špecializované firmy, ktoré zabezpečia len prechod. Na diaľnici dlhej 100 km má potom takáto firma prácu stále, ale nie je to zadarmo a SR na to nemá a ani v USA sa to nepraktizuje všade.

Keď to skáče v USA, bude aj u nás - presne tak kaviarista.

Nie je to vážny problém, nie je to prekážka na diaľnici.

V Nemecku majú problém s hlučnosťou nových CB krytov, lebo použili nevhodnú technológiu. Riešením bolo osadenie protihlukových stien, ale pre motoristov nespravili nič.

Všade sú nejaké problémy. kaviarista, nejde mať všetko: aj konkurenciu (viac stavebných firiem na úseku), aj úplne super kvalitu (super hladký asfalt) ... pretože napríklad asfalt dovážaný do SR je stále len z ruskej ropy a tá má také vlastnosti, že je oveľa horší ako asfalt vo Francúzsku, Taliansku alebo Chorvátsku, čo je stavebný asfalt z Líbye.

Ale kľudne si o tom celom mysli svoje a mysli si, aké je to celé o ničom, lebo ty nebudeš spokojný nikdy. A vždy si niečo nájdeš a keď nič iné, tak "prechody".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 04. Jan 2007 13:56

Dialniciar,

ja vo svojej podstate nesuhlasim s argumentaciou typu "ved aj inde maju take a take nedostatky"
Obchvat je vylepsenim sucasnej situacie o 95 %, ale preco by to nemohlo byt aj o 97 % , ked k tomu chybaju len odstranenia drobnych nedostatkov?
Ked kritizujem urcitu cast celku, to neznamena, ze zhadzujem tym cely projekt.

Ak by bola potrebna specializovana firma navyse, tak to znamena zvysenu financnu narocnost . Ale doprastavak pisal, ze stacilo zmenit technologicky postup v projekte a stavbari by podla projektu postavili aj hladke prechody.

Ked sa k moznosti vylepsenia prechodov neozve nikto a kazdy bude cusat, tak sa to nezmeni ani o dalsich 100 rokov
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Pacho » 04. Jan 2007 16:51

Este ku kritike kaviaristu, k tym "kopcekom". predpokladam, ze dany usek bol projektopvany ako 2+2 cize pri tomto rieseni "kopceky" nevadia a nie je problem predbiehat, No bohuzial , zrejme ten 1/2 R tam bude dlho, co uz ni je problem projektanta, a stym ani nemohol ratat. Budme radi ze mame 1/2 R :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.