R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

Odoslaťod bystrik » 06. Feb 2005 23:14

BRATISLAVA 2. februára (SITA) - Slovenská správa ciest (SSC) plánuje v tomto roku výstavbu obchvatu obce Figa na rýchlostnej ceste R2 v dĺžke 3 308 metrov. Spomínaný úsek si podľa odhadov SSC vyžiada vyše 25 mil. eur, pričom 75 % prostriedkov by malo pochádzať zo štrukturálneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Základná infraštruktúra - 1.2 modernizácia a rozvoj cestnej infraštruktúry.

Výstavba úseku, na ktorý SSC vydala predbežné oznámenie o obstarávaní, by sa mala týkať ľavej polovice obchvatu so šírkou vozovky 11,5 metrov. SSC však počíta v budúcnosti s dobudovaním plného profilu cesty na šírku vozovky 22,5 metrov. Na obchvate sa ešte nachádzajú dva cestné mosty v celkovej dĺžke vyše 317 metrov, dva mosty nad cestou R2 v celkovej dĺžke vyše 322 metrov, jedna mimoúrovňová a jedna úrovňová križovatka. So stavebnými prácami by sa malo podľa predpokladov SSC začať v júli tohto roka, ukončiť ich plánuje v septembri 2006.

SSC zároveň vydala predbežné oznámenie o verejnom obstarávaní aj na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu spomínaného úseku, pričom vypísanie verejného obstarávania predpokladá SSC v rovnakom čase ako na výstavbu úseku.

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1915054
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 581
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

R2 Tornaľa

Odoslaťod devil » 12. Feb 2005 19:20

Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Doplňujúce informácie o úseku R2 Figa - Tornaľa

Odoslaťod Diaľničiar » 01. Mar 2005 20:44

Úsek má dĺžku 11,125 km. Stavia sa v polovičnom profile. Súčasťou stavby sú dve mimoúrovňové križovatky (s cestou I/67 a cestou I/50). Nahradí cestu I/50 prechádzajúcu cez Tornaľu. Ročná priemerná denná intenzita na ceste I/50 v Tornali dosahovala v roku 2000 5455 vozidiel za 24 hodín. Výstavba začala v septembri 2003. Úsek plánujú uviesť do prevádzky v roku 2006.

Tento materiál pochádza zo stránky www.highways.sk
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 11:24

Je škoda, že tieto úseky sa nerobia ešte dlhšie, pretože tu je to fakt už potrebné. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 11:28

Takéto stavby by mali prebiehať na RK R2 vždy aspoň 3-4, teda dlhé aspoň 10 km a stavané na polovičný profil, pretože to veľmi pomôže doprave na týchto úsekoch. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Lenny » 07. Aug 2005 17:44

Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 07. Aug 2005 17:47

Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


Pretože na RC R2 nie je prioritou stavať úseky na plný profil, okrem toho stačia tu max. aj úseky na 1/2 profil a jedným z dôvodov je aj cena a druhým dôvodom sú aj nízke intenzity.

R2 je najmä z finančných dôvodov stavaná pomaly. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 07. Aug 2005 18:14

Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú "omrvinky".
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Caesar » 07. Aug 2005 18:15

Antimander napísal:
Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú "omrvinky".


To nie je pravda! 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 07. Aug 2005 18:25

Caesar napísal:
Antimander napísal:
Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú "omrvinky".


To nie je pravda! 8)


Tak to teda je:

1. finančná situácia pri delení podľa D1, D3 a toho ostatného to len dokazuje. R1 je len z donútenia stavaná, aj to nie podľa politických cieľov a plánov a spomaľovaná aj zo strán "stavbárov" aj "úradníkov".

2. Vyvráť mi to a potom uznám, že to nie je pravda.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Caesar » 07. Aug 2005 18:36

Antimander napísal:Tak to teda je:

1. finančná situácia pri delení podľa D1, D3 a toho ostatného to len dokazuje. R1 je len z donútenia stavaná, aj to nie podľa politických cieľov a plánov a spomaľovaná aj zo strán "stavbárov" aj "úradníkov".

2. Vyvráť mi to a potom uznám, že to nie je pravda.


Treba sa odvíjať od toho, že diaľnica D1 je prioritou SR.

Potom treba zohľadniť fakt, že diaľnica D3 je súčasťou koridoru, medzinárodného koridoru a teda je tiež prioritnou stavbou. Aj keď už to nie je úplne hlavný koridor, presnejšie je de facto vedľajší, tak stále je to významom takmer najdôležitejšia cesta na Slovensku v rámci zaradenia do EÚ a vôbec celého sveta.

Toľko k diaľniciam.

V rámci rýchlostných ciest (RC) je podľa čísla veľmi potrebná R1 a tá sa aj stavia. Neviem o tom, že by bola spomaľovaná jej výstavba, len sa stavia pomalšie, pretože na ňu nie je dostatok finančných zdrojov, no nasleduje hneď za D1 a D3.

Potom by mala nasledovať RC R2, no nenasleduje, pretože nie je dostatok finančných zdrojov a táto cesta nebude ako 1. spájať západ a východ SR, nie sú tu vysoké intenzity (uvidíme ako to dopadne v r. 2005 v celoštátnom sčítaní SSC), ale budujú sa tu aspoň obchvaty ako aj časť súvislejších úsekov, aj keď len na 1/2 profil, aby sa zlepšila doprava v tejto časti SR.

To, čo ty nazývaš "omrvinkami", Antim, je to ostatné. R3, R4 sa spomaľovali, aby sa šetrili financie na D1-R1. Je to v záujme SR. Ale aj tie "omrvinky" sa budú zvyšovať zároveň s D1 a D3.

No a okrem toho, ak sa aj zvýšia financie na diaľničnú výstavbu, tak sa bude vždy pridávať priamoúmerne dnešnej dobe predovšetkým na D1 a D3. Po dobudovaní R1 sa môže realizovať ďalšia RC, presnejšie ďalšie úseky na R2-R3-R4. Alebo aj na R7. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Antimander » 07. Aug 2005 18:56

Caesar,

pekný text, na to sa ani nedá reagovať.

Ale stále si nevyvrátil fakt, prečo musí ísť na D1 70% všetkých financií určených na diaľničnú výstavbu, keď aj v politických programoch je 60%.

Okrem toho, suma bude narastať, ale pomer zostane. Takže stále to budú "omrvinky", pretože sa zväčší "chlieb". To je ten princíp.

Môže platiť a aj platí, že D1 je prioritou, ale mohlo by to byť v rozumnej miere, pretože ak by to malo zohľadniť reálnu potrebu spojiť západ s východom pomocou D1, tak by sa muselo dávať 100% len na D1.
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod devil » 07. Aug 2005 18:59

zaujimala by ma jedna vec, a to ked uz D3 je vacsia priorita ako R1 (aj ked dovod je tam je koridor je slaby dovod), tak co znamena "priorita" :?: obchvat CA je v 1/2 profil a dnes sa stavia nejakych 200 m. ono to je dost velky kontrast lebo pri kazdej RC sa pise ze nie je dost penazi, zrejme ani na D3 nie je dost, a nie vsetky usely D1 idu s vystavbou plynule, lebo tiez nie dost penazi. tak potom kde vlastne su tie peniaze, ked ich ma byt vyrazne viac ako vlani :?: :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 07. Aug 2005 19:48

devil napísal:zaujimala by ma jedna vec, a to ked uz D3 je vacsia priorita ako R1 (aj ked dovod je tam je koridor je slaby dovod), tak co znamena "priorita" :?: obchvat CA je v 1/2 profil a dnes sa stavia nejakych 200 m. ono to je dost velky kontrast lebo pri kazdej RC sa pise ze nie je dost penazi, zrejme ani na D3 nie je dost, a nie vsetky usely D1 idu s vystavbou plynule, lebo tiez nie dost penazi. tak potom kde vlastne su tie peniaze, ked ich ma byt vyrazne viac ako vlani :?: :?:


devil,

peniaze sú takmer všetky na D1. Na rozostavaných úsekoch ako aj na pripravovaných úsekoch. Výrazne viac ich nie je, pretože sú tu staré záväzky. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod devil » 07. Aug 2005 19:50

sme uz off topic, presunme to.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Caesar » 07. Aug 2005 19:53

Antimander napísal:Ale stále si nevyvrátil fakt, prečo musí ísť na D1 70% všetkých financií určených na diaľničnú výstavbu, keď aj v politických programoch je 60%.


Antim,

pretože je to priorita a 100% sa tam nasmerovať nedá práve kvôli politickým problémom, takže sa to znížilo.

Podľa politiky SMK malo ísť na D1 60% financií a prax ukazuje, že je to 70%. Vláda sa nerozpadla, takže je to aj politicky kryté. SMK totiž požaduje viac peňazí na juh, napríklad na R7 a tá sa už pripravuje. Ale "pripravuje sa" z toho 40(30)% balíka na všetko okrem D1.

Plánuje sa aj zmeniť systém plánu, t.j. 70% na D1+D3.

Ja nie som politik ani nie som vo vláde, aby som vedel viac. Ja môžem len "interpretovať" to, čo viem. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod arison » 30. Aug 2005 09:09

Cez vikend som si spravil maly vylet skrz SR Juh/ Sever. Kratky sumar videneho / Stavia sa na usekoch a to dost intezivne pripominam este raz , ze to bolo cez vikend {okrem zapadu} Janovce, Vazec, Zarnovica , Presovska Secovska, Ozdany a Tornala . Najma na Tornali to bolo paradne uz , aby to bolo hotove, co som si potvrdil prejazdom toho neststneho useko od Lc RS a pod. Osobne si myslim , ze ak sa dokonci na buduci rok cca 30 km useku na R1,R2 vyrazne to napomoze cestovniu do BA z KE Juznou trasou . Viem ze vystavba na r2 ako celku je v dohladnej dobe nerealna , ale na vyrieseniu tohto problemu by podla mojho nazoru uplne postaci obvchat problemovych usekov. Je to lacnejsi a rychlejsi variant.
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod random » 30. Aug 2005 09:44

fotky fotky fotky ... ja viem ze je to prblemove ale ak ma niekto tolko casu aby sa tam zastavil s fotakom a pofotil dane useky a samozrejme zverejnil to tu bolo by to super ... dakuje...

PS:mozno aj fotky z mobilu je lepsie ako drotom do oka :)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod aquila » 30. Aug 2005 09:53

tak zase netreba to prehanat ;) fotky z mobilu by boli fakt ako drotom do oka ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 30. Aug 2005 10:29

aquila ...no neviem neviem ... ale ako nahlad by to v pohodicke stacilo...
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod mel » 30. Aug 2005 10:42

random napísal:aquila ...no neviem neviem ... ale ako nahlad by to v pohodicke stacilo...


isiel som usekmi v piatok a vcera naspat, ale uz za tmy a frajerke bola cesta dlha, tak sa ospravedlnujem, ze som nevyuzil moznosti 4sek expozicie ... pre pokoj v rodine :)

ale stavia sa, i ked ta tornala ma dost serie, lebo to mohlo byt uz hotove, keby sa trochu popresuvali prostriedky ... i ked je lepsie ze sa fakt maka na Ozdanoch, tam je to vidiet aj za tmy :)

Zarnovica detto ...

zopakujem este raz otazku, co je s obchvatom Figy? Vie niekto nieco?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 30. Aug 2005 14:41

Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Antimander » 30. Aug 2005 14:59

arison napísal:Viem ze vystavba na r2 ako celku je v dohladnej dobe nerealna , ale na vyrieseniu tohto problemu by podla mojho nazoru uplne postaci obvchat problemovych usekov. Je to lacnejsi a rychlejsi variant.


arison,

ale veď to sa aj v súčasnosti deje. Stavajú sa obchvaty, prípadne dlhšie úseky na rovine, na 1/2 profil.

Viac sa nedá za sumu do 5 mld. SKK ročne (plán do r. 2010-15) ani robiť, len tie obchvaty. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod mel » 30. Aug 2005 15:04

devil napísal:http://www.telecom.gov.sk/index/go.php?id=1894


Diky :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod arison » 02. Sep 2005 17:14

Co sa tyka fotiek tak s Ozdanmi by problem nemal byt je to vidiet aj j terajsej cesty, no problem je s Tornalou cela cesta je chvala bohu za horizontom a z terajsej hlavnej cesty ju celu nevidiet, az za Tornalou v smere na RV. Na stavenisko je zly pristup a navyse na stavbu je prisny zakaz vstupu.
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Ďalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.