Stránka 1 z 22

R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2005 23:14
od bystrik
BRATISLAVA 2. februára (SITA) - Slovenská správa ciest (SSC) plánuje v tomto roku výstavbu obchvatu obce Figa na rýchlostnej ceste R2 v dĺžke 3 308 metrov. Spomínaný úsek si podľa odhadov SSC vyžiada vyše 25 mil. eur, pričom 75 % prostriedkov by malo pochádzať zo štrukturálneho fondu Európskej únie v rámci Operačného programu Základná infraštruktúra - 1.2 modernizácia a rozvoj cestnej infraštruktúry.

Výstavba úseku, na ktorý SSC vydala predbežné oznámenie o obstarávaní, by sa mala týkať ľavej polovice obchvatu so šírkou vozovky 11,5 metrov. SSC však počíta v budúcnosti s dobudovaním plného profilu cesty na šírku vozovky 22,5 metrov. Na obchvate sa ešte nachádzajú dva cestné mosty v celkovej dĺžke vyše 317 metrov, dva mosty nad cestou R2 v celkovej dĺžke vyše 322 metrov, jedna mimoúrovňová a jedna úrovňová križovatka. So stavebnými prácami by sa malo podľa predpokladov SSC začať v júli tohto roka, ukončiť ich plánuje v septembri 2006.

SSC zároveň vydala predbežné oznámenie o verejnom obstarávaní aj na činnosť stavebného dozoru pre výstavbu spomínaného úseku, pričom vypísanie verejného obstarávania predpokladá SSC v rovnakom čase ako na výstavbu úseku.

http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1915054

R2 Tornaľa

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2005 19:20
od devil

Doplňujúce informácie o úseku R2 Figa - Tornaľa

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2005 20:44
od Diaľničiar
Úsek má dĺžku 11,125 km. Stavia sa v polovičnom profile. Súčasťou stavby sú dve mimoúrovňové križovatky (s cestou I/67 a cestou I/50). Nahradí cestu I/50 prechádzajúcu cez Tornaľu. Ročná priemerná denná intenzita na ceste I/50 v Tornali dosahovala v roku 2000 5455 vozidiel za 24 hodín. Výstavba začala v septembri 2003. Úsek plánujú uviesť do prevádzky v roku 2006.

Tento materiál pochádza zo stránky www.highways.sk

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:24
od Alexander Velky
Je škoda, že tieto úseky sa nerobia ešte dlhšie, pretože tu je to fakt už potrebné. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 11:28
od Alexander Velky
Takéto stavby by mali prebiehať na RK R2 vždy aspoň 3-4, teda dlhé aspoň 10 km a stavané na polovičný profil, pretože to veľmi pomôže doprave na týchto úsekoch. :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:44
od Lenny
Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:47
od Caesar
Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


Pretože na RC R2 nie je prioritou stavať úseky na plný profil, okrem toho stačia tu max. aj úseky na 1/2 profil a jedným z dôvodov je aj cena a druhým dôvodom sú aj nízke intenzity.

R2 je najmä z finančných dôvodov stavaná pomaly. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:14
od Antimander
Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú "omrvinky".

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:15
od Caesar
Antimander napísal:
Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú "omrvinky".


To nie je pravda! 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:25
od Antimander
Caesar napísal:
Antimander napísal:
Lenny napísal:Proč se nastaví na plný profil, ale jen na poloviční? Je to z důvodu malé intenzity dopravy?


O RK R2 nie je záujem. Pretože záujem sa orientuje len na D1 a D3.

Potom je až R1, z donútenia niektorých vládnych strán. To ostatné sú "omrvinky".


To nie je pravda! 8)


Tak to teda je:

1. finančná situácia pri delení podľa D1, D3 a toho ostatného to len dokazuje. R1 je len z donútenia stavaná, aj to nie podľa politických cieľov a plánov a spomaľovaná aj zo strán "stavbárov" aj "úradníkov".

2. Vyvráť mi to a potom uznám, že to nie je pravda.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:36
od Caesar
Antimander napísal:Tak to teda je:

1. finančná situácia pri delení podľa D1, D3 a toho ostatného to len dokazuje. R1 je len z donútenia stavaná, aj to nie podľa politických cieľov a plánov a spomaľovaná aj zo strán "stavbárov" aj "úradníkov".

2. Vyvráť mi to a potom uznám, že to nie je pravda.


Treba sa odvíjať od toho, že diaľnica D1 je prioritou SR.

Potom treba zohľadniť fakt, že diaľnica D3 je súčasťou koridoru, medzinárodného koridoru a teda je tiež prioritnou stavbou. Aj keď už to nie je úplne hlavný koridor, presnejšie je de facto vedľajší, tak stále je to významom takmer najdôležitejšia cesta na Slovensku v rámci zaradenia do EÚ a vôbec celého sveta.

Toľko k diaľniciam.

V rámci rýchlostných ciest (RC) je podľa čísla veľmi potrebná R1 a tá sa aj stavia. Neviem o tom, že by bola spomaľovaná jej výstavba, len sa stavia pomalšie, pretože na ňu nie je dostatok finančných zdrojov, no nasleduje hneď za D1 a D3.

Potom by mala nasledovať RC R2, no nenasleduje, pretože nie je dostatok finančných zdrojov a táto cesta nebude ako 1. spájať západ a východ SR, nie sú tu vysoké intenzity (uvidíme ako to dopadne v r. 2005 v celoštátnom sčítaní SSC), ale budujú sa tu aspoň obchvaty ako aj časť súvislejších úsekov, aj keď len na 1/2 profil, aby sa zlepšila doprava v tejto časti SR.

To, čo ty nazývaš "omrvinkami", Antim, je to ostatné. R3, R4 sa spomaľovali, aby sa šetrili financie na D1-R1. Je to v záujme SR. Ale aj tie "omrvinky" sa budú zvyšovať zároveň s D1 a D3.

No a okrem toho, ak sa aj zvýšia financie na diaľničnú výstavbu, tak sa bude vždy pridávať priamoúmerne dnešnej dobe predovšetkým na D1 a D3. Po dobudovaní R1 sa môže realizovať ďalšia RC, presnejšie ďalšie úseky na R2-R3-R4. Alebo aj na R7. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:56
od Antimander
Caesar,

pekný text, na to sa ani nedá reagovať.

Ale stále si nevyvrátil fakt, prečo musí ísť na D1 70% všetkých financií určených na diaľničnú výstavbu, keď aj v politických programoch je 60%.

Okrem toho, suma bude narastať, ale pomer zostane. Takže stále to budú "omrvinky", pretože sa zväčší "chlieb". To je ten princíp.

Môže platiť a aj platí, že D1 je prioritou, ale mohlo by to byť v rozumnej miere, pretože ak by to malo zohľadniť reálnu potrebu spojiť západ s východom pomocou D1, tak by sa muselo dávať 100% len na D1.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 18:59
od devil
zaujimala by ma jedna vec, a to ked uz D3 je vacsia priorita ako R1 (aj ked dovod je tam je koridor je slaby dovod), tak co znamena "priorita" :?: obchvat CA je v 1/2 profil a dnes sa stavia nejakych 200 m. ono to je dost velky kontrast lebo pri kazdej RC sa pise ze nie je dost penazi, zrejme ani na D3 nie je dost, a nie vsetky usely D1 idu s vystavbou plynule, lebo tiez nie dost penazi. tak potom kde vlastne su tie peniaze, ked ich ma byt vyrazne viac ako vlani :?: :?:

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 19:48
od Caesar
devil napísal:zaujimala by ma jedna vec, a to ked uz D3 je vacsia priorita ako R1 (aj ked dovod je tam je koridor je slaby dovod), tak co znamena "priorita" :?: obchvat CA je v 1/2 profil a dnes sa stavia nejakych 200 m. ono to je dost velky kontrast lebo pri kazdej RC sa pise ze nie je dost penazi, zrejme ani na D3 nie je dost, a nie vsetky usely D1 idu s vystavbou plynule, lebo tiez nie dost penazi. tak potom kde vlastne su tie peniaze, ked ich ma byt vyrazne viac ako vlani :?: :?:


devil,

peniaze sú takmer všetky na D1. Na rozostavaných úsekoch ako aj na pripravovaných úsekoch. Výrazne viac ich nie je, pretože sú tu staré záväzky. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 19:50
od devil
sme uz off topic, presunme to.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 19:53
od Caesar
Antimander napísal:Ale stále si nevyvrátil fakt, prečo musí ísť na D1 70% všetkých financií určených na diaľničnú výstavbu, keď aj v politických programoch je 60%.


Antim,

pretože je to priorita a 100% sa tam nasmerovať nedá práve kvôli politickým problémom, takže sa to znížilo.

Podľa politiky SMK malo ísť na D1 60% financií a prax ukazuje, že je to 70%. Vláda sa nerozpadla, takže je to aj politicky kryté. SMK totiž požaduje viac peňazí na juh, napríklad na R7 a tá sa už pripravuje. Ale "pripravuje sa" z toho 40(30)% balíka na všetko okrem D1.

Plánuje sa aj zmeniť systém plánu, t.j. 70% na D1+D3.

Ja nie som politik ani nie som vo vláde, aby som vedel viac. Ja môžem len "interpretovať" to, čo viem. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 09:09
od arison
Cez vikend som si spravil maly vylet skrz SR Juh/ Sever. Kratky sumar videneho / Stavia sa na usekoch a to dost intezivne pripominam este raz , ze to bolo cez vikend {okrem zapadu} Janovce, Vazec, Zarnovica , Presovska Secovska, Ozdany a Tornala . Najma na Tornali to bolo paradne uz , aby to bolo hotove, co som si potvrdil prejazdom toho neststneho useko od Lc RS a pod. Osobne si myslim , ze ak sa dokonci na buduci rok cca 30 km useku na R1,R2 vyrazne to napomoze cestovniu do BA z KE Juznou trasou . Viem ze vystavba na r2 ako celku je v dohladnej dobe nerealna , ale na vyrieseniu tohto problemu by podla mojho nazoru uplne postaci obvchat problemovych usekov. Je to lacnejsi a rychlejsi variant.

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 09:44
od random
fotky fotky fotky ... ja viem ze je to prblemove ale ak ma niekto tolko casu aby sa tam zastavil s fotakom a pofotil dane useky a samozrejme zverejnil to tu bolo by to super ... dakuje...

PS:mozno aj fotky z mobilu je lepsie ako drotom do oka :)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 09:53
od aquila
tak zase netreba to prehanat ;) fotky z mobilu by boli fakt ako drotom do oka ;)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 10:29
od random
aquila ...no neviem neviem ... ale ako nahlad by to v pohodicke stacilo...

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 10:42
od mel
random napísal:aquila ...no neviem neviem ... ale ako nahlad by to v pohodicke stacilo...


isiel som usekmi v piatok a vcera naspat, ale uz za tmy a frajerke bola cesta dlha, tak sa ospravedlnujem, ze som nevyuzil moznosti 4sek expozicie ... pre pokoj v rodine :)

ale stavia sa, i ked ta tornala ma dost serie, lebo to mohlo byt uz hotove, keby sa trochu popresuvali prostriedky ... i ked je lepsie ze sa fakt maka na Ozdanoch, tam je to vidiet aj za tmy :)

Zarnovica detto ...

zopakujem este raz otazku, co je s obchvatom Figy? Vie niekto nieco?

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:41
od devil

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 14:59
od Antimander
arison napísal:Viem ze vystavba na r2 ako celku je v dohladnej dobe nerealna , ale na vyrieseniu tohto problemu by podla mojho nazoru uplne postaci obvchat problemovych usekov. Je to lacnejsi a rychlejsi variant.


arison,

ale veď to sa aj v súčasnosti deje. Stavajú sa obchvaty, prípadne dlhšie úseky na rovine, na 1/2 profil.

Viac sa nedá za sumu do 5 mld. SKK ročne (plán do r. 2010-15) ani robiť, len tie obchvaty. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2005 15:04
od mel
devil napísal:http://www.telecom.gov.sk/index/go.php?id=1894


Diky :)

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2005 17:14
od arison
Co sa tyka fotiek tak s Ozdanmi by problem nemal byt je to vidiet aj j terajsej cesty, no problem je s Tornalou cela cesta je chvala bohu za horizontom a z terajsej hlavnej cesty ju celu nevidiet, az za Tornalou v smere na RV. Na stavenisko je zly pristup a navyse na stavbu je prisny zakaz vstupu.