R2 Figa, východ – Tornaľa (obchvat Tornale)

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 21:18

Ožďany nie sú robené v celej dĺžke na plný profil, to je lož. :wink:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3407

V týchto miestach, čo celková dĺžka vzhľadom na zárezy, oporné múriky a umiestnenie filtrov pri dopr. nehode na zachytenie paliva je asi 1 km a tu sa druhý 1/2 profil nevojde, resp. nepočíta sa s jeho výstavbou v dohľadnom horizonte a aj sa to tak postavilo.

To, že niekde priestor na to je, to je normálne, ale nerobilo sa to ani v rámci zemných prác, čo je základ, na plný profil.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 01. Feb 2008 21:19

Rio13.zm napísal:toto som myslel, reagoval na R3 pri O.Podzamku


A čo sa týka O. Podz. tam bude normálne dostavaný druhý dvojprofil v inej nivelete. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Rio13.zm » 02. Feb 2008 02:13

pani, ti co ste nevedeli, uz viete :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Tomas PO » 02. Feb 2008 12:34

Dialniciar napísal:Ožďany nie sú robené v celej dĺžke na plný profil, to je lož. :wink:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3407

V týchto miestach, čo celková dĺžka vzhľadom na zárezy, oporné múriky a umiestnenie filtrov pri dopr. nehode na zachytenie paliva je asi 1 km a tu sa druhý 1/2 profil nevojde, resp. nepočíta sa s jeho výstavbou v dohľadnom horizonte a aj sa to tak postavilo.

To, že niekde priestor na to je, to je normálne, ale nerobilo sa to ani v rámci zemných prác, čo je základ, na plný profil.

Kde je vidiet tie filtre?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 02. Feb 2008 14:41

Dialniciar napísal:Ožďany nie sú robené v celej dĺžke na plný profil, to je lož. :wink:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3407

V týchto miestach, čo celková dĺžka vzhľadom na zárezy, oporné múriky a umiestnenie filtrov pri dopr. nehode na zachytenie paliva je asi 1 km a tu sa druhý 1/2 profil nevojde, resp. nepočíta sa s jeho výstavbou v dohľadnom horizonte a aj sa to tak postavilo.

To, že niekde priestor na to je, to je normálne, ale nerobilo sa to ani v rámci zemných prác, čo je základ, na plný profil.


Ač to asi není zřejmé, já u R2 Ožďany mluvil hlavně o mostech přes silnici a oststní ve stejném duchu navázali (aspoň podle mého mínění). Že nejsou zemní práce na plný profil, je zřejmé.

U R3 - jakou to má výhodu stavět 2/2 profil v jiné niveletě. To je dost neefektivní, ne?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 15:34

A akú výhodu má stavať niečo s predprípravou na plný profil, ak sa ten dostavia po 20-25 rokoch potom, čo sa postaví 1/2 profil :?: To je práve tá neefektivita. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 02. Feb 2008 16:26

No počkej, na Ožďanech se vybudovaly právě jen ty mosty, pokud vím, podle ničeho jiného se tam nedá připravenost na 2+2 poznat. Já taky nemluvím o ničem jiném než o mostech. Jaká je životnost mostu? V tom jsm laik, al myslím, že víc :-). Takže kdyby mosty (mosty přes silnici) na R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota udělali naplno ...

Dělat dálnici (R) ve dvou samosttaných tělesech - to je v důsledku tak 1,5 násobek zemních prací a to je to proč jsem se ptal.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod konstrukt » 02. Feb 2008 16:28

konstrukt napísal:
Rio13.zm napísal:neviem presne, ale dialniciar, alebo doprastavak hovorili, ze to je robene iba na jeden profil. ze o tych 20-30 rokov sa to bud spravi nanovo, alebo ten dalsi dvojpruh pojde inou cestou
Oždany sú robené na dvojprofil.
Myslým tým miesta medzi mostami, zmestí sa tam aj druhý profil. Samozrejme že zemné práce neboli robené pre druhý profil, pretože by to bolo neefektívne.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod konstrukt » 02. Feb 2008 16:31

Thomas napísal:No počkej, na Ožďanech se vybudovaly právě jen ty mosty, pokud vím, podle ničeho jiného se tam nedá připravenost na 2+2 poznat. Já taky nemluvím o ničem jiném než o mostech. Jaká je životnost mostu? V tom jsm laik, al myslím, že víc :-). Takže kdyby mosty (mosty přes silnici) na R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota udělali naplno ...

Dělat dálnici (R) ve dvou samosttaných tělesech - to je v důsledku tak 1,5 násobek zemních prací a to je to proč jsem se ptal.
To máš pravdu, podľa mostov sa dá poznať, že úsek počíta aj s plným profilom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 17:18

Most má životnosť veľmi dlhú, ale jeho životnosť je predlžovaná rozsiahlymi generálnymi opravami, testami, statickými skúškami. Nakoniec stačí zachovať piliere, všetko ostatné strhnúť, piliere zosilniť a postaviť novú mostovku s novými mostnými piliermi a životnosť je nad 200 rokov, však máme zachované aj dlhšie stavby. :idea:

Ak máme niečo stavať na 1/2 profil s výhľadom na plný, tak musíme spraviť to, čo sa robí všade (a žiadne spoznávanie a podobné keci):

- zemné práce
- nadjazdy, mosty, MÚK
- oporné múry, spevnenie svahov

Inak sa nemá ani cenu baviť. Ani R2 Ožďany ani R3 Or. Pod. nie je stavaný na neskôršie rozšírenie bez toho, aby neprišlo k búracím prácam. :idea: :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 17:19

Oprava: ... novú mostovku s novými mostnými poľami ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 02. Feb 2008 18:57

U těch bouracích prací jsi myslel i mosty na R2 Ožďany obchvat?

U R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota mi pak přijde zbytečné nestavět mosty na výhledové zplnoprofilování. Navíc pokud někdo uvažuje, že se 2/2 bude stavět v jiné niveletě (a že je to neefektivní vést v samoststném tělese snad není pochyb), pak je zjevné, že se tak do 200 let stane. No co už?

nevím jak jsi to myslel s tím výhledem na plný, ale je spousta staveb, kde je výhled na plný a nejsou tam např. zemní práce na 2/2 (když pominu R2, tak třeba D1 Behárovce - Branisko, R6 Ladce - Púchov (1 most) u nás v ČR obě půlprofilové stavby na D3 (taky jen mosty a nic víc), I/37 mezi HK a PU, apod. Je to aspoň na těch mosech levnější. I R1 Žarnovica obchvat se 2/2 dodělával násep. Sanmozřejmě chápu, že když se násep navrší naráz je to levnější.

Možná jsem Ti ale správně nerozumněl :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Tomas PO » 02. Feb 2008 19:03

Thomas napísal:U těch bouracích prací jsi myslel i mosty na R2 Ožďany obchvat?

U R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota mi pak přijde zbytečné nestavět mosty na výhledové zplnoprofilování. Navíc pokud někdo uvažuje, že se 2/2 bude stavět v jiné niveletě (a že je to neefektivní vést v samoststném tělese snad není pochyb), pak je zjevné, že se tak do 200 let stane. No co už?

nevím jak jsi to myslel s tím výhledem na plný, ale je spousta staveb, kde je výhled na plný a nejsou tam např. zemní práce na 2/2 (když pominu R2, tak třeba D1 Behárovce - Branisko, R6 Ladce - Púchov (1 most) u nás v ČR obě půlprofilové stavby na D3 (taky jen mosty a nic víc), I/37 mezi HK a PU, apod. Je to aspoň na těch mosech levnější. I R1 Žarnovica obchvat se 2/2 dodělával násep. Sanmozřejmě chápu, že když se násep navrší naráz je to levnější.

Možná jsem Ti ale správně nerozumněl :-)

Ved Beharovce-Branisko ma najviac viditelne aj terenne upravy na druhy profil. Tam fakt staci postavit jeden most a jednotlive vrstvy dialnice. Dokoncena je takisto aj MUK.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 02. Feb 2008 19:36

To právě jen někde - oba mosty ve druhém profilu pochopitelně chybějí u zářezu ve svahu v cca půlce délky je prostor pro druhý půlprofil, ale třeba zářez hned za MÚK Behárovce je výkop jen na 1/2 a samotná křižovatka je hodně připravená, ale ne hotová, např. středový dálniční most je na 1/2.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Tomas PO » 02. Feb 2008 19:54

Thomas napísal:To právě jen někde - oba mosty ve druhém profilu pochopitelně chybějí u zářezu ve svahu v cca půlce délky je prostor pro druhý půlprofil, ale třeba zářez hned za MÚK Behárovce je výkop jen na 1/2 a samotná křižovatka je hodně připravená, ale ne hotová, např. středový dálniční most je na 1/2.
No ved most je sucastou druheho profilu, takze preto vybudovany nie je.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod mirkobb » 02. Feb 2008 21:03

Shrnuté, podčiarknuté.. :wink: Oždany sú pripravené na rozšírenie na 2+2, šírka pod mostami to umožní, viď:
http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany22.jpg
http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany28.jpg
Že sa s tým počíta je zjavné aj z toho, že oporné múry sa realizovali iba na tej strane cesty http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany23.jpg
kde sa už neuvažuje s rozšírením, naopak na druhej strane oporné múry nestavali a nechali iba svah. Vid tu:
http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany22.jpg
a aj tu:
http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany21.jpg
kde po patričnom "zrezaní" z toho svahu a zaistení oporným múrom podobne ako na druhej strane bude možné realizovať druhý dvojpruh.

Je len škoda, že podobnú filozofiu nezvolili aj pri Oravskom Podzámku, kde nenechali priestorovú rezervu pre 2/2 už ihneď a kde krátke premostenia a taktiež krátka vzdialenost medzi opornými múrmi na oboch stranách nedáva možnost vtesnat tam druhy dvojpruh bez zložitej úpravy mostov a asanacií oporných múrov, tak ako to bude možné s omnoho jednoduchšími úpravami pri Oždanoch.

Naostatok len ostáva veriť, že niečoho podobného sa vyvarujú pri stavbe obchvatu Trstenej, a sa uvidí, či budú vo "filozofii"(alebo "zámere"..? :idea:) nenechávať priestorovú rezervu pre budúce rozšírenie na 2+2 pokračovať..? :roll: :idea: Myslím, že je tam jedno premostenie poľnej cesty ponad rýchlostnú cestu R3. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 22:14

mirkobb napísal:Shrnuté, podčiarknuté.. :wink: Oždany sú pripravené


Každý kto toto tvrdí, u mňa skončil. :roll: :roll: mirkobb: ty si mal byť ministrom dopravy, sľuby ti idú ozaj dobre. A nezabudnite ma zmazať, lebo som úprimný a upozorňujem na klamstvo iných.

R2 Ožďany nie sú budované na výhľad pre plný profil. :idea: :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 22:38

Ak si niekto myslí, že ak postaví oporný múr a zárez s úpravami svahu + kanalizáciu pre 1/2 profil a že to je aj pre plný s výhľadom, tak ozaj ma mrzí, že som na tomto fóre toľkú dobu ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 02. Feb 2008 22:58

Dialniciar napísal:
mirkobb napísal:Shrnuté, podčiarknuté.. :wink: Oždany sú pripravené


Každý kto toto tvrdí, u mňa skončil. :roll: :roll: mirkobb: ty si mal byť ministrom dopravy, sľuby ti idú ozaj dobre. A nezabudnite ma zmazať, lebo som úprimný a upozorňujem na klamstvo iných.

R2 Ožďany nie sú budované na výhľad pre plný profil. :idea: :!:


Dialniciar. Ja to zhrniem objektivne. Obaja mate pravdu, ide len o to, ake kriterium urcime pre hodnotenie pripravenosti.

U teba je kriterium to, ze predpriprava zahrna aj realne stavbarske cinnosti na druhom profile.
U mirkabb je kriterium to, ze sa na druhom profile nespravi nic zasadne, ale ze sa nevykonaju na prvom profile prace tak, aby vystavbu druheho profilu ztazovali.

Cize zjednodusene, pri Ozdanoch sa burat nemusi, pri Or.podzamku sa bude musiet.
Bez ohladu na to, aka je zivotnost mostov a ake su plany rozsirenia druheho profilu, poloprofily by sa nemali stavat tak, aby dostavbu komplikovali. Je to hlupe.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 23:01

Na Ožďanoch sa bude musieť búrať a upravovať a to už raz spevnené svahy. Či vy si myslíte, že tam ide len 5 cm vrstva kamienkov ? :?: :roll:

Akurát na R3 je to viac vidno kvôli horskému prostrediu. To, že sa na jednom úseku spravili výhľadovo aj nadjazdy to je fajn, ale nie je to kritérium pripravenosti na plný profil, lebo základným sú kompletné zemné a inžinierske práce a nie šírka mostového poľa.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 02. Feb 2008 23:05

Dialniciar napísal:Ak si niekto myslí, že ak postaví oporný múr a zárez s úpravami svahu + kanalizáciu pre 1/2 profil a že to je aj pre plný s výhľadom, tak ozaj ma mrzí, že som na tomto fóre toľkú dobu ...


Nerozumies, alebo nechces rozumiet.
Oporny mur aj upravy na svahu by sa mali davat do konecnej podoby len na tej strane, kde sa nebude rozsirovat. Netreba na druhom profile nic konkretne budovat, staci len ratat s tym, ze raz v buducnosti tam bude. A ci sa to pomenuje predpriprava alebo nie, to uz pre prax nie je dolezite.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 02. Feb 2008 23:11

Ak by sa spravili kompletne inzinierske a zemne prace, tak nebude najefektivnejsie uz ten druh profil rovno dokoncit?

Ma vobec vyznam predpriprava v takom rozsahu , o akom hovoris?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 23:11

kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:Ak si niekto myslí, že ak postaví oporný múr a zárez s úpravami svahu + kanalizáciu pre 1/2 profil a že to je aj pre plný s výhľadom, tak ozaj ma mrzí, že som na tomto fóre toľkú dobu ...


Nerozumies, alebo nechces rozumiet.
Oporny mur aj upravy na svahu by sa mali davat do konecnej podoby len na tej strane, kde sa nebude rozsirovat. Netreba na druhom profile nic konkretne budovat, staci len ratat s tym, ze raz v buducnosti tam bude. A ci sa to pomenuje predpriprava alebo nie, to uz pre prax nie je dolezite.


Veď správne, ja chápem, ale potom ty nepoznáš úsek:

http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany21.jpg

Neinvestoval by som do spevňovania svahu múrom a zároveň hneď oproti kúsok ďalej na značné spevnenie zárezu. :idea: Táto fotka hovorí za všetko a hovorím to ako človek stavbár z praxe, nie ako človek teoretik čo číta z mapy a tipuje a odhaduje výhľadový stav. Mimochodom, zbytočne sa snažíte GR mi to pred 3 hodinami potvrdil, nestavalo sa to s výhľadom na plný profil a bude sa potom musieť spraviť "zopár búracích prác", v inej nivelete sa to relizovať nebude, ... však čo po nás potopa. Tým sa tu riada všetky vlády.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 02. Feb 2008 23:12

kaviarista napísal:Ak by sa spravili kompletne inzinierske a zemne prace, tak nebude najefektivnejsie uz ten druh profil rovno dokoncit?

Ma vobec vyznam predpriprava v takom rozsahu , o akom hovoris?


Ak to má význam v Maďarsku, ČR, Rakúsku, Kanade, tak to asi význam má. Asi = ceny a množst o betónu, asfaltu, nafty, strojov, cena práce tvoria 80% nákladov tých "tvojich" dokončovacích prác.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 02. Feb 2008 23:39

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:Ak si niekto myslí, že ak postaví oporný múr a zárez s úpravami svahu + kanalizáciu pre 1/2 profil a že to je aj pre plný s výhľadom, tak ozaj ma mrzí, že som na tomto fóre toľkú dobu ...


Nerozumies, alebo nechces rozumiet.
Oporny mur aj upravy na svahu by sa mali davat do konecnej podoby len na tej strane, kde sa nebude rozsirovat. Netreba na druhom profile nic konkretne budovat, staci len ratat s tym, ze raz v buducnosti tam bude. A ci sa to pomenuje predpriprava alebo nie, to uz pre prax nie je dolezite.


Veď správne, ja chápem, ale potom ty nepoznáš úsek:

http://www.highways.sk/express/img/Ozdany3/Ozdany21.jpg

Neinvestoval by som do spevňovania svahu múrom a zároveň hneď oproti kúsok ďalej na značné spevnenie zárezu. :idea: Táto fotka hovorí za všetko a hovorím to ako človek stavbár z praxe, nie ako človek teoretik čo číta z mapy a tipuje a odhaduje výhľadový stav. Mimochodom, zbytočne sa snažíte GR mi to pred 3 hodinami potvrdil, nestavalo sa to s výhľadom na plný profil a bude sa potom musieť spraviť "zopár búracích prác", v inej nivelete sa to relizovať nebude, ... však čo po nás potopa. Tým sa tu riada všetky vlády.


A ja ako teoretik to vidim uplne inak. Po lavej strane je spevneny svah, oporne mury v konecnej podobe, vysadene stromceky, trvale zvodidla.
Po pravej strane provizorna kanalizacia a docasne zvodidla. Svah nechany napospas prirode do casu, kym sa z neho opat neodoberie :)
V pozadi most, kde sa zmesti v pohode dalsi profil.
Takze, kde sa mylim v pozorovani? Budem rad, ak ma opravi odborne stavbarske oko.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.