R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Trenčín (križovatka s D1) – Prievidza – Žiar nad Hronom – v peáži s R1 – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – križovatka s D1

Moderátor: Moderátori

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod johhan » 18. Máj 2013 12:14

i15 napísal:R4 je tiez nepodporitelna? A naco sa potom robia tie fizibility studie?

Andrej napísal:johhan, to sa tyka len buduceho OPD alebo vsetkych operacnych programov? Z OP pre reg.rozvoj nebude mozne schvalit dopravne projekty?


Takto, jedná sa fincovanie cez pre dopravnú infraštruktúru unia oddeluje dopravu od ostatných fondov - otázne je či bude umožňené štátom ostatné fondy smerovať do dopravnej infraštruktúry ( predpokladám že ano ) FS štúdie sa musia robiť pre každú investíciu financovanú z fondov unie, ale zvažuje že FS sa zrušia pri koridoroch ktoré únia určila ako CORE TEN-T keďže ich sama určila ako prioritné.
.
R4 nebola do core zaradená z dôvodu že Slovensko nedodržiava dohody a blokuje dostavbu baltsko-jadranského koridoru - do roku 2020 sa to môže zmeniť keďže R4 je súčasťou pripravovaného baltsko-čiernomoskoegejského koridoriu ( Via Carpathia ) ( ono ešte ani terajšie TEN-T nie je uzavreté )
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod devil » 18. Máj 2013 12:46

A na papieri moze byt napisane vselico, z vyjadreni politikov BB kraja nepocujem nic ine ako R1 BB-RK.


papier je papier a reci su len reci. ale kedze tu mame vzor mozme si odhadnut aj navratnost R2. z prevadzkovych/casovych nakladov aut pre tur-hub vychadza cislo asi 2,6 mil. eur/rok pre usek dlzky okolo 14 km na tisic aut. usek zacharovce-figa ma mat asi 15 km. pri nakladoch 75 mil eur (5 mil. x 15).

zoberme sme intenzitu 6.000 aut x 2,6 je 15,6 mil eur/rok su prev. a casove naklady vozidiel pri poloprole kde bude asi priem. rychlost porovnatelna s tunelmi. pri 40% redukcii casu/phm ktoru som popisal vyssie to vychadza 10,4 mil. no a po vydeleni nakldami + nakladmi na prevadzku npr. 0,5 mil eur/km. nam vychadza 12,6 % navratnost useku. a to je konzervativny odhad s odovodnenou cenou a narastom celkovej intenzity o 2.000 aut denne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod johhan » 18. Máj 2013 13:05

Roky hovorím že južnú trasu najviac blokuje tajtrlikovanie BB a VUC BB okolo trasy R1(R3) BB-RK .. keby venovali toľko času a energie R2 tak tá už je dostavaná pri Lučenci a v polprofile pri Tornali
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod DrX » 19. Máj 2013 11:29

mirkobb napísal:Ortofotomapku tohto úseku máme aj tu v galérii a nepríde mi moc zložitý. Je tam síce pomerne malá dĺžka nejakých násypov (zárezy vôbec nie), zopár mostov a nejaké preložky potokov o zanedbateľnej dľžke, ale v podstate easy úsek. :wink:


Presne tak, ja tam tiez nevidim nic extra komplikovaneho. Staci sa pozriet na google streetview.

johhan napísal:
R2 je pre EU vnútroštátny ťah a preto ju vôbec nezaujíma .. EU zaujíma D1 D3 a R3 (stred juh) to sú pre ňu transeuropske trasy.

expwy napísal:EU bude podporovať v buducom obdobi len TEN-T core network, presne ako hovorí johann. Ja ešte doplním R6.
No únia uvažuje podporovať aj COMPREHENSIVE network TEN-T ale tam iba do 50% pri projekcii a max 20% ceny výstavby - ale neviem ako je to aktuálne, možno od toho ustúpia


Standardne ****** zavadzanie. D1 a D3 sme vyzobrali u Unie ako transeuropske trasy my (resp. Meciar so Slotom), nie ze Uniu R2 nezajima. Ak teraz Slovensko poziada, ze chce aby TEN-T na Slovensku bolo BA-R1-R2-MI a R3(resp juhR3+D3) unia nam to schvali. Cize tuto bananovu republiku R2 nezaujima, nie EU. EU ju bola (a teoreticky este stale je) ochotna prefinancovat hned teraz, pokial vie SLOVENSKO pripravit projekty. A teda, ci Slovensko vie, to nie je iste (vid trapasy na D1 a D3), ale urcite NECHCE. A v tom a len v tom je problem R2.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod johhan » 19. Máj 2013 13:00

DrX napísal: Standardne ****** zavadzanie. D1 a D3 sme vyzobrali u Unie ako transeuropske trasy my (resp. Meciar so Slotom), nie ze Uniu R2 nezajima. Ak teraz Slovensko poziada, ze chce aby TEN-T na Slovensku bolo BA-R1-R2-MI a R3(resp juhR3+D3) unia nam to schvali. Cize tuto bananovu republiku R2 nezaujima, nie EU. EU ju bola (a teoreticky este stale je) ochotna prefinancovat hned teraz, pokial vie SLOVENSKO pripravit projekty. A teda, ci Slovensko vie, to nie je iste (vid trapasy na D1 a D3), ale urcite NECHCE. A v tom a len v tom je problem R2.


Ach jaj keby si vedel ako sa blamuješ pred tými čo sa do toho aspon len trošku vyznajú ... robíš zo seba riadneho"intelektuála".
.
Takto v prvom rade si naštuduj postupy určovania a trasovania koridorov TEN-T pred rokom 2014 a koridorov po roku 2014 - pretože týmto rokom dochádza k dosť zásadným zmenám v celej koncepcii .. potom si preštuduj návrhy a špecifikácie CORE a COMPREHENSIVE a ich financovania a potom prispievaj zo zasvateními skazkami ako Mečiar so Slotom donútili úniu k trasovaniu koridorov - ono totiž Mečiar a Slota boli takími rešpektovaními partnermi únie že ich na slovo poslúchali :mrgreen:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod DrX » 19. Máj 2013 13:38

co konkretne si mam nastudovat? ukaz nejaku linku. a ukaz mi, kde EU nadiktovala, ze na SK odmietaju, aby bol koridor R1+R2, a predpisala D1ku. je jasne, ze to bolo presne naopak (resp., ze EU to bolo jedno a Meciar so Slotom isli "bojovat", ze severojuzny koridor nepojde od VIE po Katowice cez Moravu ale cez BA/ZA.)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod albiman85 » 20. Máj 2013 11:49

Jano1 napísal:
albiman85 napísal:Ja tej pripravy a financovania velmi nerozumiem ale nechapem preco nepripravovali a nezacali stavat usek medzi Ozdanmi a Figou uz davno.


Intenzity mimo blizkeho okolia Rimavskej Soboty 5-8 tisic v./24h, len 1500-2250 nakladnych v./24h.


Uz si jazdil niekedy na tomto useku? Ked hej tak urcite suhlasis ze darmo beres intenzitu dopravy tento usek je naho.no. Ked stav vozovky provnavas napr. s usekom pri Strecne alebo pri Levoci tak ktory je horsi? A mi nepovedz ze za polovicu ceny a casu by sa nedalo postavit tieto useky pri RS.
albiman85
diskutujúci
 
Príspevky: 97
Založený: 02. Máj 2012 11:35

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Jano1 » 20. Máj 2013 14:52

Niektore kusky na I/18 Janovce - Jablonov nie su tiez nic moc. Minimalne krajnice, prevazne plna ciara.
Pri Spisskom Stvrtku
http://maps.google.com/maps?q=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.012395,20.47394&spn=0.000004,0.001958&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.957823,64.160156&oq=janovce&hnear=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&t=m&z=19&layer=c&cbll=49.012261,20.473801&panoid=gcXRAhGiZwtE_w_7tW9iZg&cbp=12,57.04,,0,6.66

ci prejazd Levocou
http://maps.google.com/maps?q=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.028435,20.60186&spn=0.000004,0.001958&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.957823,64.160156&oq=janovce&hnear=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&t=m&z=19&layer=c&cbll=49.027986,20.601234&panoid=rAo12RJYFb8b3OnzR-HGKQ&cbp=12,265.19,,0,11.1

Za Levocou
http://maps.google.com/maps?q=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.021831,20.621805&spn=0.000004,0.001958&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.957823,64.160156&oq=janovce&hnear=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&t=m&z=19&layer=c&cbll=49.021929,20.620757&panoid=p_f1eyF_z7YNGzSq2hI-gA&cbp=12,334.58,,0,10.45

V Spisskom Hrhove
http://maps.google.com/maps?q=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.00259,20.647712&spn=0.000004,0.001958&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.957823,64.160156&oq=janovce&hnear=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&t=m&z=19&layer=c&cbll=49.002188,20.647345&panoid=FGi4I-s31SJSeTXeK09cFQ&cbp=12,128.56,,0,6.4

Pri Klcove
http://maps.google.com/maps?q=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.002243,20.664733&spn=0.000004,0.001958&sll=37.0625,-95.677068&sspn=30.957823,64.160156&oq=janovce&hnear=J%C3%A1novce,+Slovensk%C3%A1+republika&t=m&z=19&layer=c&cbll=49.001851,20.664225&panoid=o4kEvXi50rweMucsDhcbNA&cbp=12,69.77,,0,7.86

Spisske useky sa stavaju skor kvoli dialnicnemu prepojeniu V-Z nez kvoli intenzite dopravy
A pri Strecne je dobra cesta, ale pre 10-13 tisic.v./24h, pre 25-30 tisic v./24h to uz je nieco ine.

Ozdany - Figa by som to stale videl na rekonstrukciu cesty I.triedy na miestach kde je problem/bodova zavada.

Naco stavat druhu cestu k takejto ked je tam nizka intenzita:
http://maps.google.com/maps?saddr=ceste+50&daddr=ceste+50&hl=sk&ll=48.392321,20.002874&spn=0.000004,0.001958&sll=48.376093,20.151329&sspn=0.129075,0.250626&geocode=FaFb4gIdYjIwAQ%3BFZhy4gIdkbA0AQ&oq=figa&mra=dme&mrsp=1&sz=12&t=m&z=19&layer=c&cbll=48.392329,20.002603&panoid=rGdLc1fhAjfFPIBopbQa3Q&cbp=12,271.62,,0,5.55
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 831
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod i15 » 20. Máj 2013 14:59

Tak sa tadial prevez a inak budes hovorit. Ja som tadial siel uz viackrat ale stale mam problem trafit vhodnu rychlost najazdu do niektorych zakrut. Velke nakladne auta s tym maju este vacsi problem a preto sa tu tvoria kolony aj pri nizkej intenzite dopravy. Take nieco medzi ZA a RK nepoznaju, lebo cesta dovoluje ist max a este aj z nejakou rezervou. Skoda ze sa tu uz v minulosti neurobila rekonstrukcia na C9,5, to by usek naozaj mohol pockat do roku 2020
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod albiman85 » 20. Máj 2013 15:32

Presne. Jano1 kolko krat si jazdil medzi ZV-KE juznou trasou? Najhorsi je na tom presne to co uz bolo spomenute ze ides kludne na R2 polprofile a potom bumm. Zakruta, 50ka, kopec, obec atd. Darmo si pastol sem cestu v Rim. Sobote suhlasim dobra cesta a je tam 70-ka. Ale trosku chod dalej kde su Vinice a vtedy sa zacina ozajstna zabava :) Kto casto chodi cez tieto useky urcite suhlasi ze toto je najhorsie na celom ZV-KE.

Ked chces velmi streetview, tu mas. Ale na tejto fotke nevidno aky strmy je tento kopec. Kamiony tam vlezu 30-kou.
https://maps.google.com/maps?saddr=cest ... 15.55&z=15
albiman85
diskutujúci
 
Príspevky: 97
Založený: 02. Máj 2012 11:35

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Jano1 » 20. Máj 2013 15:42

Take nieco medzi ZA a RK nepoznaju, lebo cesta dovoluje ist max a este aj z nejakou rezervou.

Trepes 2 na 3.
Aj na ZA-RK sa najdu zatacky kde mas problem prejst 90 km/h a nakladne 70 km/h. Do kopca pri Strecne sa nalozene nakladiaky vlecu 50 km/h. Zdanlivo jednoducha zatacka
http://maps.google.com/maps?q=Stre%C4%8 ... a&t=m&z=16

Netusim preco tam kamiony idu 60-70 km/h, ked sa to podla Teba da ist minimalne 90km/h.

A touto iste tiez prejdes kamionom 90 km/h a os.autom aspon 110, ved tam je velka rezerva.
http://maps.google.com/maps?q=Stre%C4%8Dno,+Slovensk%C3%A1+republika&hl=sk&ie=UTF8&ll=49.14577,19.106855&spn=0.008001,0.015664&sll=37.0625,-95.677068&sspn=39.320439,64.160156&oq=strecno&hnear=Stre%C4%8Dno,+Slovensk%C3%A1+republika&t=m&z=16

A dalsie...

Chybajuca dialnica ZA-RK znamena prejazd 4 mestami, 4 obcami a dalsie obce by chceli zmenit znacenie, lebo uz sa rozrastli po okraj cesty pripadne az za cestu a ziadaju obmedzenia rychlosti, ktore budu zrealizovane dufajme, ze az po dostavbe dialnice. Sucasnych 85 km nahradi dialnica s dlzkou 66-69 km podla variantov.
http://maps.google.com/maps?saddr=E50%2FE75&daddr=E50&hl=sk&ll=49.127814,19.002228&spn=0.508634,1.002502&sll=49.200551,18.685684&sspn=0.253944,0.501251&geocode=FVUh7wIdaQEcAQ%3BFZca7QIdlGEoAQ&oq=ivachnova&mra=mrv&t=m&z=10
Google udava prejazd za 1:15 az po 1:35 podla intenzity dopravy, po dialnici pri 110km/h to bude 37 minut pre 15-20 tisic v./24h na dialnici.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 831
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Jano1 » 20. Máj 2013 15:50

albiman85 napísal:Presne. Jano1 kolko krat si jazdil medzi ZV-KE juznou trasou?


Len 2-3 krat rocne v priemere.
albiman85 napísal:Najhorsi je na tom presne to co uz bolo spomenute ze ides kludne na R2 polprofile a potom bumm. Zakruta, 50ka, kopec, obec atd. Darmo si pastol sem cestu v Rim. Sobote suhlasim dobra cesta a je tam 70-ka. Ale trosku chod dalej kde su Vinice a vtedy sa zacina ozajstna zabava :) Kto casto chodi cez tieto useky urcite suhlasi ze toto je najhorsie na celom ZV-KE.

Ked chces velmi streetview, tu mas. Ale na tejto fotke nevidno aky strmy je tento kopec. Kamiony tam vlezu 30-kou.
https://maps.google.com/maps?saddr=cest ... 15.55&z=15


Treba tam pridat pruh pre pomale vozidla. Zatacky trochu vyrovnat, urobit sirsiu krajnicu. Pre 6,5 tisic v./24h mimo obce chcete dve paralelne cesty?
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 831
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod i15 » 20. Máj 2013 15:53

Strecno prejde osobne auto na 5-ke a jedine citelnejsie spomalenie je meander medzi Sutovom a Kralovanmi, kde je 60tka. Potom su uz len bezne obmedzenia v obci, alebo v krizovatke

Projekt rekonstrukcie I/50 nie je vobec pripraveny (ani na urovni studie), takze bohuzial zostava len R2
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod horo100 » 20. Máj 2013 18:26

nerozumiem, preco sa tu tak casto spomina intenzita dopravy.

Ved ked bude lepsia cesta, pridu investory a intenzita sa zmeni.
Aj osobaky zvazuju kadial pojdu, ci po ceste, ktora je o 20% kratsia a hrozi poškodenie auta za tisice eur, alebo pojdu po trosku dlhsej ceste ale relativne v poho.

kompetentny, položte si otazku:
Keby bola R2 uz 10 rokov postavena, bola by intenzita dopravy na tejto trase 6tis. v /24h ?

Ja chapem že pri našom rozpočte len lepime najkritickejšie useky a bla bla, ale vacsinu plati unia, teda ak by sme nemal skorumpovanych politikou, tak by platila, takto je otazka kedy a ci vobec este obnovia čerpanie eurofondov.
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Založený: 20. Máj 2012 02:21

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Aerith » 20. Máj 2013 20:43

Ked tu tak porovnavate sever a juh. Pred takmer dvoma rokmi som sla s otcom na trase KE-Brno a spat. Do Brna sme sli juhom, prenocovali sme niekde pri Pezinku. Cesta bola po Tornalu uplne v pohode. Medzi Tornalou a Lucencom som mala zly pocit hlavne z vyssie menovanych spatnych parametrov cesty, miestami som sa citila ako na starej ceste II. triedy. Od Lovinobane zacal byt problem so zhustenou premavkou, nechapala som z kade sa zrazu tie auta nabrali, ale evidentne je od Lucenca premavka o dost vyssia (samozrejme, nepoocitam KE-Roznava, ale tam je zas velmi dobra cesta). Az po Zvolen to bolo dost o krk, malo miest na predbiehanie a aj tie boli zablokovane s premavkou v opacnom smere. Z tohoto dovodu plne chapem ze R2 sa stavia smerom zo zapadu na vychod. Cestu dalej si nepamatam, akurat Pribina este nebola otvorena takze to trvalo do Nitri hrozne dlho. Druhy den sme sli rano cez BA do Brna a spat cez D1. Po Zilinu bolo vsetko ok. Z mojho pohladu bola najhorsia cast D1 medzi Zilinou a Vrutkami. Uzka trojprudovka, so strmym zrazom na obe strany. Aj ked tam bola dvojita ciara tak som mala strach, auta jazdili 90tkou a cakala som kedy niekto v opacnom smere dostane smyk a napali to do nas. Az sme vosli do Vrutok tak mi odlahlo. Chybajuce useky Janovce-Jablonov a Fricovce-Svinia sa mi nebezpecne nezdali akurat zdlhave (rovnako ako pred Nitrou). Z tohoto pohladu sa mi zda najdolezitejsie vybudovat LL-DS. A to pisem aj cez fakt ze ak jazdime tak juhom. Na juhu by som postupovala od zapadu na vychod, Zvolen-Pstrusa-Krivan-Mytna-Lovinobana-atd. Akurat by bolo vhodne aby sa useky stavali zaradom, akonahle sa jeden dostavia druhy uz musi byt rozostavany a na treti sa akurat podpise zmluva. Na to treba mat vyriesene vsetky tie DUR, DSP atd. Na severe by som sa sustredila momentalne na uz spominanu LL-DS.

Howgh. :)
Aerith
návštevník
 
Príspevky: 26
Obrázky: 1
Založený: 09. Mar 2009 11:15

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod i15 » 20. Máj 2013 22:09

Ja som presne takto siel pred rokom, najhorsia cast cesty bola od obchvatu Figy po RS, kde to zaklincovala nehoda. Cesta naspat severom bola uplne bez problemov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Kanky » 21. Máj 2013 01:11

co z toho vyplyva? nebezpecnejsi vodici na juhu? subjektivny dojem? nahoda? osobne som na juznej trase videl vaznejsie nehody (napr. motor mimo auta a pod...) toto je riesenie aj pre autoskoly, nie len pre kapacitnejsie cesty
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod devil » 21. Máj 2013 07:05

Treba tam pridat pruh pre pomale vozidla. Zatacky trochu vyrovnat, urobit sirsiu krajnicu. Pre 6,5 tisic v./24h mimo obce chcete dve paralelne cesty?


ano, pretoze ta sucasna z velkej casti je na urovni cesty II./III. triedy. ako by si vyrovnal tieto zakruty ?

gallery/image_page.php?album_id=165&image_id=5088

no jedine prestavbou celeho telesa cesta. a to uz mozes rovno postavit novu. isteze na rovine medzi baktou a batkou by stacila krajnica a dalej je 500 m usek kde by sa dal urobit 3. pruh. ale zvysok trasy su neprehladne zakruty a obce.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 101
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Jano1 » 21. Máj 2013 10:15

horo100 napísal:kompetentny, položte si otazku:
Keby bola R2 uz 10 rokov postavena, bola by intenzita dopravy na tejto trase 6tis. v /24h ?


Nie bola by 4,5 tisic voz./24h ako je pri Tornali.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 831
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod i15 » 21. Máj 2013 10:34

Kanky napísal:co z toho vyplyva? nebezpecnejsi vodici na juhu? subjektivny dojem? nahoda? osobne som na juznej trase videl vaznejsie nehody (napr. motor mimo auta a pod...) toto je riesenie aj pre autoskoly, nie len pre kapacitnejsie cesty


nie, je to kvoli parametrom cesty
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Jano1 » 21. Máj 2013 10:39

devil napísal:
Treba tam pridat pruh pre pomale vozidla. Zatacky trochu vyrovnat, urobit sirsiu krajnicu. Pre 6,5 tisic v./24h mimo obce chcete dve paralelne cesty?


ano, pretoze ta sucasna z velkej casti je na urovni cesty II./III. triedy. ako by si vyrovnal tieto zakruty ?

http://dialnice.info/gallery/image_page ... ge_id=5088

no jedine prestavbou celeho telesa cesta. a to uz mozes rovno postavit novu. isteze na rovine medzi baktou a batkou by stacila krajnica a dalej je 500 m usek kde by sa dal urobit 3. pruh. ale zvysok trasy su neprehladne zakruty a obce.


To miesto si viem predstavit, ze by sa zatacka zmiernila, aby aj nakladne vozidla nou mohli prechadzat 90 km/h.

Uplne do novej polohy by stacilo presunut podla mna pod 20% trasy, ostatne rozsirit a niektore zakruty zmiernit/ciastocne vyrovnat.

Podla Google 23,6 km za 20 min. Teda priemer cez 70 km/h.

http://maps.google.sk/maps?saddr=ceste+50&daddr=ceste+50&hl=sk&ll=48.378145,20.122147&spn=0.348898,0.600128&sll=48.381452,19.956322&sspn=0.04361,0.075016&geocode=FVhc4gIdNDQwAQ%3BFf124gIdrMA0AQ&oq=figa&mra=dme&mrsp=0&sz=14&t=m&z=11

Keby sa postavil polprofil tak tam usetris asi tak 4,3 min pri priemernej 90 km/h.
Jano1
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 831
Obrázky: 9
Založený: 17. Máj 2013 11:00

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod i15 » 21. Máj 2013 10:54

Figa-Batka by sa musel cely prestavat a na R2 Figa - Tornala je priemerka okolo 103km/h
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Kanky » 21. Máj 2013 11:01

i15 napísal:
Kanky napísal:co z toho vyplyva? nebezpecnejsi vodici na juhu? subjektivny dojem? nahoda? osobne som na juznej trase videl vaznejsie nehody (napr. motor mimo auta a pod...) toto je riesenie aj pre autoskoly, nie len pre kapacitnejsie cesty


nie, je to kvoli parametrom cesty

nie nahodou sa hovori, ze treba jazdu prisposobit moznostiam, schopnostiam a stavu, povahe vozovky... :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod i15 » 21. Máj 2013 11:03

tak potom nam netreba dialnice a mozeme jazdit po makadamovych cestach..
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Re: R2 Ožďany-RS (Zacharovce)-Bátka-Figa

Odoslaťod Kanky » 21. Máj 2013 11:44

to co som napisal, nijako nevylucuje potrebu dialnice :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 13:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R2

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.