Stránka 22 z 33

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 10:56
od rastislav5
devil napísal:no neviem. ak je toto pravda tak je to velmi smutne, uprimne je to grc. to vsak nic nemeni na fakte ze odvolat sa mozu a odvolanie sa zamietne. na hrube vrece treba hrubu zaplatu.


Neodvadzaj debatu. Napisal si: "ta nasa EIA obsahuje take veci ktore si myslim ze v EU nie su....my sme casto papezskejsi ako papez", tak sa Ta pytam, ci vies aj vymenovat konkretne "veci" v EIA (take co v EU nie su), alebo len taras?

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 13:05
od devil
napadlo ma konkretne len toto. takze mozno taram. urcite by sa dali najst dalsie veci.

a teraz kus konecne napisat preco pracuje cas v neprospech ZV a ake kolony tam hrozia.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:05
od DrX
pohodak napísal:metodou "porucime vetru desti" sa riesil usek turany-hubova a vsetci vieme ako to nakoniec dopadlo, preto vravim ze treba pockat na vysledky EIA a nie robit bububu na kazdeho kto ma aktualne iny nazor...a zrovna na pripade tu-hu vidis, ze aj napriek vysledkom EIA sa stale najdu ludia ktori si idu svoje :roll:


praveze na tu-hu vidis, ze sa dalej da odvolavat (aktualne nejaka mestska cast ci kto). a tiez je rozdiel v tom, ze pri ZV ziadne problemy s prirod.podmienkami pri prakticky povrchovom varianie nie su ocakavane. takze treba len zatlacit na zadubencov. Lebo praveze v tejto situacii by sa to odsuvalo do nekonecna, lebo vzdy sa najde niekto, komu to nevyhovuje, a tak politici, ktori to nechcu stavat, by vzdy mohli povedat, ze "sak to obcania/mesta bla bla bla"

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:28
od pohodak
ved ale hovoris to iste co ja :) na tu-hu aj napriek vysledku EIA sa stale najdu sasovia ktori z roznych pohnutok podavaju odvolania a chcu sa sudit, preto nema pri obchvate zvolena ziadny zmysel riesit DUR predtym ako je EIA finalne platna, je to cisty marketing

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:33
od DrX
Nie, ja hovorim, ze netreba cakat donekonecna na nezmysly blbeckov, lebo podla toho moze byt "EIA finalne platna" v roku 3000 a obchvat ZV bude cez mesiac, lebo len tam nikto nebude protestovat. Vlada ma mat zmysluplnu predstavu ako to chce riesiet a vie pretlacit, a tu ma pretlacat a robit aj dalsie pripravne kroky, aby spomalenie kvoli tej EIA vykompenzovala zrychlenim zvysnych krokov.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 14:41
od pohodak
"necakane" je s tebou tazka diskusia, skusim inak - ako ti pomoze vypracovana DUR ked z EIA vyjde iny variant? co tym ziskas, casovo aj financne?

vlada moze pretlacat akurat tak zemiaky cez sitko, to ze system "ideme cez mrtvoly" v realite nefunguje, vidis na oboch usekoch od turian po ivachnovu

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 15:19
od Vlados
čo sa to naťahujete. R2 sa tak skoro stavať nebude a sú vypustené slová lebo idú voľby. pele by rád staval R1 pri BB, ZV je mu okradnutý.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 15:25
od rastislav5
devil napísal: mozno taram

Dakujem

devil napísal:a teraz kus konecne napisat preco pracuje cas v neprospech ZV a ake kolony tam hrozia.


1. na Luceneckej ceste je podla posledneho scitania intenzita od 20 do 30 tis. automobilov, iny pramen hovori o 24 tis. https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... vat-znova/ co je na dvojpruh dost a uz v sucasnosti su v spickach zapchy na vedlajsich cestach (napajajucich sa na Lucenecku cestu)
2. zapchy sa na Luceneckej ceste obcas tvoria aj v blizkosti priechodov pre chodcov, pricom od oktobra ma platit absolutna prednost chodcov na zebrach, co este viac spomali dopravu https://hnonline.sk/expert/1724612-pred ... -priechode . Tato zmena vyhlasky spomali dopravu vo vsetkych mestach, ale tam, kde je uz teraz intenzivna, sa budu v spickach tvorit vacsie zapchy ako doteraz
3. ak bude od Nitry 4 pruh, od Lucenca 4 pruh, tak dvojpruh vo Zvolene bude uzke hrdlo. Dalo by sa to riesit rozsirenim, ale to Zvolen nebude suhlasit, lebo tak by sa R2 odsunula na neurcito, resp. bude skor suhlasit so zakopanym variantom R2 cez mesto, ktory by bol pre obyvatelov prijatelnejsi a moze byt spojeny s kompenzaciami
4. ze problem Luceneckej cesty vyriesi az R2 si myslia aj poslanci Zvolena, citujem:"Doprava v tomto úseku zlepší, až keď sa podarí urobiť rýchlostnú cestu R2. <<Keby bola R2 zajtra hotová, tak je neskoro>>" https://myzvolen.sme.sk/c/6571407/na-lu ... iatka.html
5. Sliac uz obchvat v podobe R1 ma, on sa nemusi ponahlat s R2.
6. Problem na Luceneckej ceste, na priechodoch a pripajajucich sa cestach vidia aj bezni Zvolencania v diskusii pod clankom: https://myzvolen.sme.sk/diskusie/206165 ... iatka.html
7. Vybudovanim stvorpruhovej R2 by sa mesto odlahcilo o cca 15 tis. automobilov denne, ktore v pripade, ze sa tak nestane, budu obtazovat obyvatelov nielen tym, ze z preplnenej Luceneckej cesty sa budu zapchy sirit aj do vedlajsich ulic, ale aj hlukom a splodinami a bohuzial tu bude viac smrtelnych nehod ako keby bol postavena R2
8. Prekrocenie kapacity nuloveho variantu prognozuje aj Dopravoprojekt v starej EIA R2 Zvolen Zapad - Zvolen Vychod so zaverom, ze posudzovane useky nebudu vyhovovat vyhladovym dopravnym narokom
9. Treba si uvedomit, ze obchvat bude v optimistickom variante o 10 rokov, v pesimistickom variante o 20 rokov. Takze tu sa rozpravame nie o situacii zajtra alebo pozajtra, ale o situacii v buducnosti o 10 rokov, ked nastanu ucinky sucasneho otalania. Aj poslanci by mali uvazovat takto dlhodobo (aj ked to je vzhladom na ich 4 rocny mandat naivne ocakavat)
10. Stupen automobilizacie na Slovensku aj v okolitych krajinach stupa a nic nenasvedcuje tomu, ze sa tento trend zmeni https://www.mindop.sk/files/statistika_ ... ele.htm#k3

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 16:00
od devil
to zase je priemyselna zona a nie centrum mesta, urcite tam nebehaju cez cestu hordy chodcov. ZV ma "svoju" obsluznu cestu 2+2, to je masarykova, tade chodia autobusy tadial sa ide na zel. stanicu atd. do centra tiez ale aj cez MUK, potom je neresnicka MUK. cely smer zo zapadu je uplne vyrieseny aj teraz. lucenecka ma takuto intenzitu asi len na 1 km useku. dalej popri bucine je intenzita 12.819 a za mestom cize po zv. slatinu 15.923. cize za mestom je viac aut ako cez priemyselnu zonu mesta. cize I/16 funguje ako obchvat a znacna cast lokalky ju vobec nevyuziva a chodi cez lieskovec. tak ako ZV suhlasil s neresnickou krizovatkou moze suhlasit aj s dalsou a s rozsirenim par sto metrov cim sa vyriesi sekier/motova a stale ostane 8 km po zaciatok R2 kde nemusi suhlasit s nicim. za lieskovcom (cize tam kde je 15.900) to dokonca ani nie je kataster ZV.

cez obytnu zonu sliaca s rodinnymi domami ide 8.780 aut. aj ked maju popri meste R1. takze 12.800 cez priemyselnu zonu bez velkych krizovatiek je uplne v pohode. to odlahcenie o 15.000 aut je teda blbost.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 19:01
od Milos
rastislav5 napísal: (...) 3. ak bude od Nitry 4 pruh, od Lucenca 4 pruh, tak dvojpruh vo Zvolene bude uzke hrdlo. Dalo by sa to riesit rozsirenim, ale to Zvolen nebude suhlasit, lebo tak by sa R2 odsunula na neurcito, resp. bude skor suhlasit so zakopanym variantom R2 cez mesto, ktory by bol pre obyvatelov prijatelnejsi a moze byt spojeny s kompenzaciami


Presne tak, páni mestskí poslanci a pani primátorka by sa mali ísť pozrieť do Linzu, ako je elegantne vyriešená A7 cez mesto, a že v prípade obchvatu mimo mesta zostane Sekier odrezaný od zvyšku mesta aj naďalej, lebo SSC na modernizáciu prieťahu v podobe presypaných tunelov nebude mať peniaze. V prípade "lineckého" variantu R2 môže byť tento problém elegantne vyriešený. A vôbec nie "3-krát tak draho" ako severný variant. Takže by sa tam mal ísť pozrieť aj náš pán premiér

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2018 19:57
od rastislav5
devil napísal:to zase je priemyselna zona a nie centrum mesta, urcite tam nebehaju cez cestu hordy chodcov.

Na sidlisku Sekier zije 11 tis obyvatelov. Ako sa dostanu do mesta? Nie vsetci maju auta a peso je to niekedy rychlejsie ako MHD, takze tie priechody pre chodcov su potrebne

devil napísal: takze 12.800 cez priemyselnu zonu bez velkych krizovatiek je uplne v pohode. to odlahcenie o 15.000 aut je teda blbost.


Ja pisem o odlahceni mesta, nie o odlahceni Luceneckej cesty. R2 stiahne aj tych Detvancov a Lucencanov, ktori do Bystrice chodia cez Lieskovec a stred Zvolena, co je o 4 km kratsia trasa.

Okrem toho, pisem o situacii, ked je REALNE vybudovanie R2 cez Zvolen, tzn. nie o dnesku alebo zajtrajsku, ale o minimalne 10 rokov (podla tabulky NDS priemerne az 14 rokov: EIA, uzemna konanie, stavebne konanie, vysporiadanie pozemkov, sutaz na dodavatela, vystavba).

Co bude o 10 rokov v krajine, ktora vyraba najviac aut na obyvatela a teda je k automobilizmu pozitivne naladena, si mozeme ilustrovat datami ministerstva dopravy o naraste automobilizacie na Slovensku za poslednych dostupnych 10 rokov https://www.mindop.sk/files/statistika_ ... ele.htm#k3 V roku 2006 bolo v cestnej doprave v Banskobystrickom kraji 213 226 vozidiel, o 10 rokov neskor to bolo uz 326 848, t.j. narast o 53%. A nerastie len pocet vozidiel, ale aj pocet najazdenych km na vozidlo, lebo platy rastu, spotreba automobilov klesa a za priemerny plat sa da najazdit stale viac kilometrov.

Hadat sa o cislo mozeme tu na fore este dlho, ale mozem sa s Tebou stavit, ze po otvoreni bude mat R2 ZvolenZapad-ZvolenVychod intenzity viac ako 20 tis automobilov. (bohuzial je to tak daleko, ze budem rad, ked sa dozijem konca stavky.)

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2018 07:20
od devil
Na sidlisku Sekier zije 11 tis obyvatelov. Ako sa dostanu do mesta? Nie vsetci maju auta a peso je to niekedy rychlejsie ako MHD, takze tie priechody pre chodcov su potrebne


proste tam nie su hordy chodcov. ber to ako fakt.

Ja pisem o odlahceni mesta, nie o odlahceni Luceneckej cesty. R2 stiahne aj tych Detvancov a Lucencanov, ktori do Bystrice chodia cez Lieskovec a stred Zvolena, co je o 4 km kratsia trasa.


nicim nepodlozene.

Co bude o 10 rokov v krajine, ktora vyraba najviac aut na obyvatela a teda je k automobilizmu pozitivne naladena, si mozeme ilustrovat datami ministerstva dopravy o naraste automobilizacie na Slovensku za poslednych dostupnych 10 rokov https://www.mindop.sk/files/statistika_ ... ele.htm#k3 V roku 2006 bolo v cestnej doprave v Banskobystrickom kraji 213 226 vozidiel, o 10 rokov neskor to bolo uz 326 848, t.j. narast o 53%. A nerastie len pocet vozidiel, ale aj pocet najazdenych km na vozidlo, lebo platy rastu, spotreba automobilov klesa a za priemerny plat sa da najazdit stale viac kilometrov.


tazky OT.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2018 13:17
od rastislav5
Takze ja mam brat Tvoje tvrdenia o "hordach" ako fakt, ale Ty moje oznacujes za nepodlozene?
Ked dojdu argumenty, prichadza povysenecka reakcia.

Ale kedze si vcera uznal, ze tu na fore taras
devil napísal:takze mozno taram
tak sa neda vylucit, ze v tarani pokracujes.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2018 13:36
od devil
mozno, to je moje tajomstvo, ak tomu neveris, skus sa tam odviezt a uvidis.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2018 14:24
od rastislav5
Niekedy mi pripadas, ze sa len snazis mat co najviac prispevkov, co je skoda, ja koncim tuto debatu, aby som nepridaval balast.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 12:59
od nevo83
Sliač zvažuje pre obchvat Zvolena právne kroky :arrow:
viewtopic.php?f=35&p=208599#p208599

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 14:11
od DrX
Super sprava (aj ked text patri do Monitoringu). Je jasne, ze NDS chce realne pripravu cim skor ukoncit, a tak ju robi na viacerych urovniach subezne. Ujo primator moze skakat - podla vsetkeho, pokial je to v uzemnom plane BBSK a MinZdrav vyda osvedcenie, ze to spod.vody neohrozuje, tak sa moze coskoro vyhlasovat sutaz na stavbu.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 15:24
od albiman85
Uz pomaly nikto nebude navidiet sliacanov :) nechapem co trepe este ten primator

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2018 07:10
od devil
okrem toho,ze pelle klame, kedze prietah zvolenom by bol lacnejsi ako severny variant ..


Podľa predbežných investičných nákladov vychádzajúcich zo štúdie realizovateľnosti a z dokumentácie pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie je najlacnejším variantom severná trasa. Štvorprúdovka dlhá 10,77 kilometra má podľa odhadov stáť 305,42 milióna eur. Trasa vedúca cez mesto môže byť dlhá 11,2 kilometra s celkovými investičnými nákladmi 378,53 milióna eur. V tomto prípade má byť tunel pod Lučeneckou cestou dlhý 1 300 metrov. Kratší z južných variantov má dosiahnuť celkovú dĺžku tunelov 2 783 metrov pri dĺžke úseku 11,44 kilometra. Odhadované náklady tohto variantu dosahujú 485,4 milióna eur. Jeho trasa však vedie aj popod zastavané územie.

viewtopic.php?f=35&t=23540

vsetky varianty su velmi drahe. ale cez mesto urcite drahsie.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2018 11:30
od aquila
devil napísal:vsetky varianty su velmi drahe. ale cez mesto urcite drahsie.


ked tam bachnu 1,3 km dlhy tunel pri rieke pod hladinou spodnej vody, tak to samozrejme ze bude drahe.

pritom keby sa urobil klasicky prietah, ktory je vlastne tak ci tak aj v uzemnom plane aj so skludnujucimi cestami, tak to bude zase najlacnejsie riesenie.

dokonca by malo to obrovsku vyhodu, ze by sa to dalo urobit etapotivite. vsak to ide vlastne mimo centra, a cez priemyselnu stvrt. pricom sidlisko sekier by sa dalo elegantne vyriesit a nove vnutromestkse tangenty by este aj zlepsili dopravu, ked by sa nebodaj aj myslelo na chodcov a cyklistov nejako rozumnejsie.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2018 11:50
od DrX
aquila, veru, dorobit existujuci pretah je tak ocividne riesenie, ze to radsej rovno zrusili. a pre FH-konspiratorov, bolo by aj za 5milEUR/km. Dnes uz teda mozeme dufat len, ze sa spravi ten sever. Alebo, ze sa nespravi nic, a to donuti SSC/NDS a Zvolen len postupne zlepsovat ten mestsky prietah novymi MUK a stvorpruhmi (bol by som rad, ak by som sa v tomto mylil).

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2018 12:04
od devil
pritom keby sa urobil klasicky prietah, ktory je vlastne tak ci tak aj v uzemnom plane aj so skludnujucimi cestami, tak to bude zase najlacnejsie riesenie.


to by musela byt RC 2+2 a k tomu paralelna 1+1. cize bud masivne rozsirovanie a masivne buranie alebo niektoru cestu dat nad zem/pod zem. takmer naisto prostesty, peticie, zaloby, sudy. najlacnejsie je to co pise DrX:

...postupne zlepsovat ten mestsky prietah novymi MUK a stvorpruhmi... a potom SO staci v 2035.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2018 12:22
od aquila
devil napísal:to by musela byt RC 2+2 a k tomu paralelna 1+1. cize bud masivne rozsirovanie a masivne buranie alebo niektoru cestu dat nad zem/pod zem. takmer naisto prostesty, peticie, zaloby, sudy. najlacnejsie je to co pise DrX:

...postupne zlepsovat ten mestsky prietah novymi MUK a stvorpruhmi... a potom SO staci v 2035.


nemusela by vobec byt v celej dlzke 1+1. ani ziadne masivne buranie by nebolo treba.
do zvolena aj na neresnicku sa da dostat aj po mestskych komunikaciach.
dokonca aj pekne v uzemnom plane maju doslova perfektne predpripravenu siet komunikacii, ktore mozu sluzit ako paralerne a bude to lacnejsie ako tunel. cize v tom problem nevidim.

http://www.uzemneplany.sk/upn/zvolen/uz ... nia-uzemia

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2018 07:00
od devil
pri stanici je vhodna cesta ale jesenskeho nie je vhodna alternativa takze paralelnu cestu od neresnice treba. burat by sa muselo, prelozky sieti tiez - praveze stavat v meste je drahe aj bez tunela.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2018 08:29
od aquila
vsak podla uzemneho planu sa planuje predlzenie neresnickej az po jesenskeho a spolu s dalsou tangentou od jesenskeho na sekier to nebude problem.
detto nove komunikacie medzi tymito dvomi tangentami na druhej strane slatiny.

v zvolene praveze R2 nema v mestskom variante ziaden problem