Stránka 24 z 33

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2018 09:20
od aquila
uprimne povedane, keby sa najprv urobili len tie vyvolane investicie za skoro 70 miliono euro, tak by zvolenu pomohli do par rokov a to vyrazne. pricom by to zase na dlhu dobu stacilo

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 23. Sep 2018 00:51
od babar
nevo83 napísal:barbar,

-mestsky variant - že tento variant vytvorí vizuálnu a fyzickú bariéru v urbanizovanom prostredí a vyskytne sa aj zvýšená hluková záťaž.
- dalsia vec kt sa tam pise NDS by musela budovat navyse aj cesty a veci, kt ma budovat mesto....

Tento rozdiel kt sa bavime sa da pouzit na vystavbu useku Batka-Figa
Plus si nemyslim ze NDS ma suplovat veci teda vystavbu za mesto ZV, to nech na to pouzije svoje financne prostriedky a EU fondy.


Barbar si mozno Ty, ja som babar :-D (Kreslena postavicka, mudry slon, kral :-P)

Inak v podstate suhlasim, ale takto sa budu Sliac a Zvolen hadat este roky, ja som davno trvdil ze R2 do LC bude skor ako cez/okolo Zvolen/a.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2018 21:32
od Vlados
nesilil by som trasu cez mesto. ono to nie je len o trase cez mesto, ktorá by mala byť pod povrchom. značná časť pôjde po povrchu.
relatívne rýchlo by sme mohli rozšíriť najviac vyťažený úsek - peáž I/16 s I/66. je na to vyhradený priestor a most ponad Hron nemá vhodné odbočenie na BB. tak či tam by sme toto realizovali. urobme to hneď a potom aj 10 rokov čakať na dohodu nebude až taká tragédia.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 03:17
od Jano1
relatívne rýchlo by sme mohli rozšíriť najviac vyťažený úsek - peáž I/16 s I/66


Aky je tam problem? Na prehladnom sirokom dvojpruhu bez urovnovej krizovatky, bez priechodu pre chodcov, pri intenzite 16 tisic v./24h nemoze byt problem. A stvorpruh, kde je na 400 m intenzita 29 tisic, kde su iba mimourovnove krizovatky a pripajacie pruhy, tiez nemoze byt zasadny problem. Maximalne doplnit chybajuci pripajaci pruh od BB.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 06:24
od Vlados
chýba odbočovací pruh na BB, t.j. most cez Hron

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 15:30
od Wza0S
Príprava výstavby úseku rýchlostnej cesty R2 Zvolen západ - Zvolen východ v dĺžke takmer 11 kilometrov je v štádiu verejného obstarávania na dokumentáciu pre územné rozhodnutie stavby. Predmetom tendra je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) severný variant trasy na základe záverov štúdie realizovateľnosti spracovanej v marci 2017. (sme.sk - Na obchvat Zvolena robí diaľničná tender pre územné rozhodnutie)

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 20:20
od Jano1
Vlados napísal:chýba odbočovací pruh na BB, t.j. most cez Hron


Dobre, tak treba jeden pripajaci a jeden odbocovaci/vyradovaci pruh v dlzke 50-60 m, teda mimo koryta Hrona.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 21:36
od Vlados
chýba pripájací (nie odbočovací) https://www.instantstreetview.com/@48.5 ... ,-7.45p,1z

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2018 04:30
od DrX
Wza0S napísal:Príprava výstavby úseku rýchlostnej cesty R2 Zvolen západ - Zvolen východ v dĺžke takmer 11 kilometrov je v štádiu verejného obstarávania na dokumentáciu pre územné rozhodnutie stavby. Predmetom tendra je podľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) severný variant trasy na základe záverov štúdie realizovateľnosti spracovanej v marci 2017. (sme.sk - Na obchvat Zvolena robí diaľničná tender pre územné rozhodnutie)


Super sprava. Dufajme, ze sa to pohne dalej. ZV ma velky podiel tranzitnej dopravy, tak bude iba dobre ked ta pojde mimo mesto. Ked je niekde zbytocny obchvat okolo mesta, tak skor v BA a KE, kde je drviva vacsina dopravy cielova (resp, realne ten obchvat budu zaplnat miestni zo satelitov, a nie tranzit).

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2018 07:33
od DR.DX
DrX napísal:Super sprava. Dufajme, ze sa to pohne dalej. ZV ma velky podiel tranzitnej dopravy, tak bude iba dobre ked ta pojde mimo mesto. Ked je niekde zbytocny obchvat okolo mesta, tak skor v BA a KE, kde je drviva vacsina dopravy cielova (resp, realne ten obchvat budu zaplnat miestni zo satelitov, a nie tranzit).


Ano v BA a v KE je uplne zbytocny obchvat okolo mesta, lebo su to cielove destinacie.. Myslim, ze tiez by mal niekto postavit obchvat okolo tvojej hlavy, lebo to v nej mas kvalitne prehnite.. Pozri sa na lokalitu tych miest a skus porozmyslat aka doprava cez nich vedie..

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2018 08:57
od vladik67
DrX v tom s Tebou nesúhlasím. Nie všetka doprava je cieľova ako v BA a že je dosatočne nevyužitý obchvat Košíc? Asi si to myslel ironicky vzhľadom k častému prekladaniu termínov výstavby D1/R2 Budimír-Šaca. Ak myslíš súčastný vnútorny obchvat cez mesto s nie málo početnými semafórmi, tak je jazda na ňom úplná katastrofálna, najmä v čase špičiek a vetvy v smere z D1 na juh do Barce sú preplnené aj tranzitujúcimi kamionmi a častou nehodovosťou nedisciplinovanými vodičmi obmedzujúcimi svojou jazdou kamiony v pravom pruhu (keď tesne pred čelo kamiona sa vsúvaju do pravého puhu OA bez ohľadu na ich krátky čas reakcie vodiča viactonového vozidla). Vnútorný obchvat sa čiastočne odľahči výstavbou R2 Košické Olšany - Košice Šaca, ktorý bude tiež dostatočne vyťažený dostavbou M30 s pokračovaním na PL, ale dovtedy v meste stúpne ako miestná doprava, tak aj cieľová, keďže juh Košíc je zväčša priemyselná zona (cela ľava strana obchvatu od D1 s pokračovaním na Krásnu, ale aj Barcu). Zabudol si, že U.S-Steel Košice je presne na opačnej strane od D1 a aj to je problém, ktorý v súčastnosti zahlcuje cesty subdodávateľmi či už pre nich alebo priemyselý park Kechnec a o plánovanej Haniske, ak sa vôbec zrealizuje ani radšej nespomínať.

Na margo nového nicku DR.DX len toľko, už si prekuknutý pod starým nickom, tak si si založil nový ? Alebo si ho založil nato, aby si tu osočoval svojími vstupmi diskutujúcich? Zo štyroch dva príspevky s .....???

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2018 23:37
od Jano1
R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ v dĺžke takmer 11 kilometrov
samotné stavebné práce 256,13 mil. eur bez DPH

„Už len predstava, že pár metrov od kúpeľov Sliač sa má lesopark rozdeliť širokým pásom betónu, ktorý bude siahať do hĺbky sedemnásť metrov, priamo cez rekreačný les, ktorý nie je určený na ťažbu dreva a je zároveň chráneným územím Dedovec, je absurdná a nedá sa nazvať inak ako absolútne barbarstvo,“ vyplýva z petície.

https://nasadoprava.sk/aktivisti-su-nadalej-proti-severnemu-variantu-obchvatu-zvolena-na-r2/
https://nasadoprava.sk/priprava-r2-pri-zvolene-je-v-stadiu-tendra-na-dokumentaciu-pre-uzemne-rozhodnutie/

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 05:42
od DrX
Myslim, ze uz aj aktivistom je jasne, ze zdroje vody to takto povrchom neohrozi. Tak najnovsie idu bojovat za kus lesa. Ale zda sa, ze MD je uz rozhodnute, tak nech sa len chlapci vykricia.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 05:50
od DrX
vladik67 napísal:DrX v tom s Tebou nesúhlasím. Nie všetka doprava je cieľova ako v BA a že je dosatočne nevyužitý obchvat Košíc? Asi si to myslel ironicky vzhľadom k častému prekladaniu termínov výstavby D1/R2 Budimír-Šaca. Ak myslíš súčastný vnútorny obchvat cez mesto s nie málo početnými semafórmi, tak je jazda na ňom úplná katastrofálna, najmä v čase špičiek a vetvy v smere z D1 na juh do Barce sú preplnené aj tranzitujúcimi kamionmi a častou nehodovosťou nedisciplinovanými vodičmi obmedzujúcimi svojou jazdou kamiony v pravom pruhu (keď tesne pred čelo kamiona sa vsúvaju do pravého puhu OA bez ohľadu na ich krátky čas reakcie vodiča viactonového vozidla). Vnútorný obchvat sa čiastočne odľahči výstavbou R2 Košické Olšany - Košice Šaca, ktorý bude tiež dostatočne vyťažený dostavbou M30 s pokračovaním na PL, ale dovtedy v meste stúpne ako miestná doprava, tak aj cieľová, keďže juh Košíc je zväčša priemyselná zona (cela ľava strana obchvatu od D1 s pokračovaním na Krásnu, ale aj Barcu). Zabudol si, že U.S-Steel Košice je presne na opačnej strane od D1 a aj to je problém, ktorý v súčastnosti zahlcuje cesty subdodávateľmi či už pre nich alebo priemyselý park Kechnec a o plánovanej Haniske, ak sa vôbec zrealizuje ani radšej nespomínať.

Na margo nového nicku DR.DX len toľko, už si prekuknutý pod starým nickom, tak si si založil nový ? Alebo si ho založil nato, aby si tu osočoval svojími vstupmi diskutujúcich? Zo štyroch dva príspevky s .....???


vladik, nieco sice vyriesia. Ale napr. v KE ostane ten vnutorny obchvat na tom prakticky rovnako zle. Cize, ak by sa tie peniaze investovali do plnohodnotneho zlepsenia toho obchvatu: rozsirenie na 3+3 pruhy, odbacacie a odstavne pruhy, krizovatka VSS, nadchody a podchody pre pesich, chranene a oddelene zastavky MHD, tak by to vyriesilo ovela viac. Ale vsak o 5 rokov bude obchvat urobeny. Tak uvidime, ako zazracne to vyriesi dopravu v KE a aky bude vytazeny a kym ;-)

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 13:51
od Maxx787
17 metrov hlboke?
dal by sa tam hodit presypany tunel a neboli by ohrozene ani vodne toky a les by sa mohol prepojit pomerne ekologicky...ci na slovesku take slovo nepoznaju

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 16:12
od lgjg
Súhlasím, najlepšie by bolo zárez nahradiť zasypaným tunelom a vznikol by zároveň ekodukt pre zvieratá. Tlačiť R2 do mesta ZV je nesprávne a budúcnosť mi dá za pravdu. Jednotku v ZV je potrebné odľahčiť pre lokálnu dopravu v budúcnosti. A smog v meste je už teraz neznesiteľný a k tomu prispieva aj tranzitná doprava (hlavne kamióny).

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2018 21:05
od Vlados
tunel je drahší ako zárez, tak preto. možno tou petíciou dosiahnu presypaný tunel.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2018 10:11
od Jano1
Stabilizovat hlboky zarez moze byt drahsie nez to vykopat, zabetonovat tunel a zasypat. Zavisi to od hlbky a terenu, ale ked je zarez vedeny vo svahu a je hlboky 17 m, tak hlbeny tunel bude pravdepodobne lacnejsi. Ale ked rozkaz bude "bez tunela", tak to bude bez tunela, lebo sa to da.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2018 13:31
od DrX
Dufajme, ze bez tunela. To bude okrem ineho znmenat bez kazdorocnych odstavok, tak ako na tych 10 tuneloch na naokolo blizsie.
Teoreticky to moze byt drahsie. Ale teoreticky je mozne vsetko. Prakticky urcite vykopat a zastabilizovat svah bude v pohode. A tipujem, ze aj nejaky ekodukt tam naplanuju, tak ani s tym nebude problem.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2018 20:03
od Vlados
Jano1 napísal:Stabilizovat hlboky zarez moze byt drahsie nez to vykopat, zabetonovat tunel a zasypat. Zavisi to od hlbky a terenu, ale ked je zarez vedeny vo svahu a je hlboky 17 m, tak hlbeny tunel bude pravdepodobne lacnejsi. Ale ked rozkaz bude "bez tunela", tak to bude bez tunela, lebo sa to da.

Ak bude mať zárez kolmé "steny" tak v záreze bude veľkú čas dňa tieň. V zime to bude spôsobovať len problémy. Ak bude zárez s miernymi sklonmi tak zásah do lesa bude značný. Počkáme si, aký bol rozkaz.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 08:43
od PK
DrX napísal:Dufajme, ze bez tunela. To bude okrem ineho znmenat bez kazdorocnych odstavok, tak ako na tych 10 tuneloch na naokolo blizsie.
Teoreticky to moze byt drahsie. Ale teoreticky je mozne vsetko. Prakticky urcite vykopat a zastabilizovat svah bude v pohode. A tipujem, ze aj nejaky ekodukt tam naplanuju, tak ani s tym nebude problem.


Myslim, ze pri Svite je asi 200-300m presypany tunel a nie je s tym ziaden problem. Ziadne odstavky, ziadna znizena rychlost, akurat aspon kusok cesty bez namrazy, alebo vody. Je to lepsia moznost ako zarez.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 08:50
od DrX
No neviem ktory. Tento asi nie: "Cez víkend nás čaká úplná uzávera tunela Bôrik, obchádzka povedie cez Svit " https://svit.sk/aktuality-mesta/zivot-v ... mesto-svit

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 08:59
od Maxx787
DrX lucivna sa to vola, neviem ale ci je to tunel podla vsetkych definicii, ale este nebol odstaveny ani raz je tam osvetlenie a znacka tunel ale ziadne obmedzenie rychlosti.
ale myslim ze je to klasifikovane ako ekodukt. DrX ale trpi tunelofobiou. len co sa spomenie slovo tunel nasleduje jeho komentar: dufam ze nie...

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 09:19
od Vlados
ale pri Soroške to neplatí :lol: vlastne aj tam chcel ísť kedysi po povrchu... on raz uzná že tie tunely sú potrebné, hlavne vo vzťahu k prírode.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2018 09:25
od PK
No uz podla nazvu je ekodukt presne toto co je v pripade Zvolena potrebne. Lucivna ma dlzku 250m,
http://dialnice.szm.com/tunnels/img/Luc ... 40x180.jpg
Obrazok ukazuje vystavbu. Jednoduche, idealne na skrytie dialnice v mestach, lesoch a pod.
Presne toto je moja predstava dialnic v mestach.