Stránka 26 z 33

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2019 23:22
od EmBe
Rýchlostná cesta R2 Zvolen západ - Zvolen východ, DSZ, DÚR, Oznámenie 8a

Boli zverejnené ponuky uchádzačov:
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/414383

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 16:39
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=24131
Trasa obchvatu Zvolena sa má posunúť, chystá sa protest

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 16:59
od Vlados
sa tu s tým babrem a EmBe ma potom predbehne :wink:
viewtopic.php?f=35&t=24132

bolo by fajt založiť album pre gallery/image_page.php?album_id=174&image_id=41676
posun MÚK na východ Sliaču nijako nepomôže, iba celú križovatku značne neprehladní. spájať dve Rky a dve jednotky v jednej MÚK ide proti jednoduchosti a prehľadnosti.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2019 21:57
od aquila
ta krizovatka pri kovacovej je riadne terno.. presne ako hovoris, hlupost. navyse ozaj toto co vyriesi sliacu ? nic

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 10:13
od i15
a čo tak prerobiť križovatku na veľký kruhový objazd so 6 odbočkami? to bude vyzerať veľmi prehľadne, ale plynulosti premávky to nepomôže

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 21. Apr 2019 14:12
od lostrail
Toto ma teda pobavilo. Sliac broji proti dialnici co i len kusok za hranicou katastra, Hrboltovcania proti prejazdu stavebnej techniky, no po dokonceni ich ta dialnica nijako nebude ohrozovat, ani im strpcovat zivot, na severe vysudili za staru chajdu krasnych vyse stotisic eur... Zit tak v Kovacovej, asi by som sa aj celkom nasral v tomto momente.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2019 13:18
od janci497

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2019 01:52
od frostbite
Nedavajte tu platené články ale neplatené alebo to skopirujte a dajte sem celé znenie

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2019 19:01
od 4lien
No, skopirovat cele znenie by bolo fajn. Vedel by pripadne aspon niekto zhrnut co v tom clanku je?

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2019 05:04
od mirecko255
Pridal som komplet celý platený článok: viewtopic.php?f=35&t=24188.


Ps. Odporúčam Nepijano a Firefox, a budete čítať platené články ;)

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2019 08:50
od 4lien
Myslel som ze nepijano uz nefunguje. Skusim, vdaka za tip :)

Takze Sliac odmieta akekolvek trasovanie cez svoje k.u.? S takymto pristupom sa ziadneho kompromisu tak skoro nedockame. Inak to umiestnenie krizovatky pri Kovacovej sa mi nezda az take tragicke, ale zase vobec sa necudujem obyvatelom ze sa im to nepaci kedze povodne tam byt nemala a je len dosledkom tvrdohlaveho postoja Sliacanov

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2019 18:57
od lostrail
Ako u retardovanych na dvore.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)ob

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2019 22:54
od Peterman
[quote="mirecko255"]Pridal som komplet celý platený článok: viewtopic.php?f=35&t=24188.

Po prečítaní celého článku a argumentov Sliača a Kováčovej som si uvedomil, že ak k výstavbe ďaľších úsekov diaľnic, rýchlostných ciest, ale aj iných infraštruktúrnych projektov ( železnice, cesty I a II triedy, a pod. ) budú takto pristupovať aj obyvatelia iných miest a obcí, tak sa výstavba nových úsekov úplne spomalí, a bude permanentne blokovaná ..a to možno niekedy len úzkou skupinou ľudí v obci, či meste.
Keď si pozriete katastrálne územie Sliača, tak nové trasovanie ide úplným krajom ich KU, tých pár desiatok metrov čo zasahuje do KU Sliač je buď niekoho osobný záujem, alebo politikárčenie na úkor celospoločenských potrieb. Táto nová trasa maximálne zohľadňuje aj potreby Sliača, liečebných prameňov a je vedená v tesnej blízkosti arboréta Borová hora.
Čo sa týka Kováčovej, tak tam argumenty sú pre zdravým rozumom uvažujúceho človeka úplne nepochopitelné. Existujúca R1 obchádza intravilán Kováčovej juhovýchodným okrajom. KU Kováčovej presahuje túto cestu na juh, o niekoľko sto metrov, až k priemyselnej zóne Zvolena, ale neviem si predstaviť v tomto priestore výstavbu. Ak by tam k nejakej výstavbe prišlo, tak asi len komerčného charakteru, nie bývania. Tu sa totiž tiež na R1 napája I/66 zo Zvolena a vlastne ohraničuje tento priestor KU Kováčovej z východnej strany. Nová trasa R2 sa odpája od R1 v smere na východ (južne od existujúcej R1) ešte pred terajšou križovatkou R1xI/66 a teda je vedená vo väčšej vzdialenosti od intravilánu Kováčovej ako R1. Použitím PHS na R1, ktoré tam teraz ešte nie sú sa hluk dá z R1 maximálne znížiť. R2 je v oveľa väčšej vzdialenosti, tam asi potrebné už nebudú.
Myslím, že pri takýchto strategických líiových stavbách by nemohla byť možnosť donekonečna niečo bjkotovať a podávať sťažnosti, námietky, protesty. Stálo by za úvahu aj upraviť stavebný zákon, aj pravidlá obstarávania.

Lebo samôže stať, že tento potrebný úsek dopadne ako Korbeľka, Višnové,... kde sa projekt musel pripravovať po rokoch nanovo (zjednodušene som to myslel, ale pointa je jasná)

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2019 00:18
od frostbite
Jednoznačne som za radikálnu zmenu a úpravu stavebného zákona a zákona o obstarávaní, už naozaj stačilo. Prelial sa pohár a to nie je len tento prípad aj Korbeľka, aj prípad Hrboltová a mnoho ďalších, inak sa táto krajina k ničomu nezostane a nič sa tu nevybuduje. Je treba okamžitú zmenu zákonov o výstavbe v oblasti dopravy u nas. Treba nám stavať v zrýchlenom konaní celú zvyšnú výrazne meskajucu R2 aj D3 a zmenou zákonov treba začať. Ak to už nedokáže spraviť táto neandertálsko mafiánska vláda tak by to mala okamžite po nástupe spraviť nová vláda po najbližších voľbách.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 07:22
od pohodak
jemne off topic - pani nechcem vam brat iluzie, ale je 9 mesiacov do volieb, tato vlada s tym nespravi uz absolutne nic, ti budu riesit maximalne tak socialne balicky...a ako bude vyzerat nova vlada je v tejto chvili maximalne otazne, to moze dopadnut uplne vsetkymi moznymi sposobmi, kazdopadne je takmer iste ze most odchadza na smetisko politickych dejin takze na MinDop sa bude menit vedenie + ak bude vo vlade PS/Spolu tak neocakavajte ziadne zjednodusenie povolovacich procesov, prave naopak EIA pojde do sraciek uplne vdaka ich enviro pristupu hraniciacemu miestami s eko terorom :(

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 09:03
od DrX
Myslim, ze nic radikalne sa nezmeni. Jedine co mozu spravit je poriadne useky rozkuskovat, aby proste bolo dost sutazi a aby nejaka jedna lokalna vec nemohla zdrzovat cele stavby. Napr v tomto pripade vyhlasit sutaz od vychodu az potial, pokial uz nie su hadky. A ked sa o 5 rokov hadky doriesia, ten kusok sa uz rychlo vysutazi a dostavia.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 09:18
od Maxx787
to je hovadina...radsej ked sa hadaju ze co, nech prerabaju jednotky hromadne, potrebujeme mat tie v dobrom stave.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 10:06
od pohodak
DrX napísal:Myslim, ze nic radikalne sa nezmeni. Jedine co mozu spravit je poriadne useky rozkuskovat, aby proste bolo dost sutazi a aby nejaka jedna lokalna vec nemohla zdrzovat cele stavby. Napr v tomto pripade vyhlasit sutaz od vychodu az potial, pokial uz nie su hadky. A ked sa o 5 rokov hadky doriesia, ten kusok sa uz rychlo vysutazi a dostavia.


toto je praveze zle, sice bude vela sutazi ale v reale sa postavi este menej ako doteraz lebo NDS je personalne komplet v prdeli a niesu schopni uzavriet ani tych par sutazi co maju rozbehnutych teraz...naopak, mali by sme smerovat k tomu ze idu do tendra 20+ kilometrove useky, co moze priniest nizsie ceny a hlavne sa obmedzi slovenske specifikum MUK pri kazdej vrbe a minimalne jedno docasne napojenie na kazdy postaveny usek :roll:

a ver tomu ze EIA pojde radovo horsie ako doteraz, uz teraz je zasadny problem postavit cokolvek kde sa "ochranari" do toho opru a ked sa im da este vacsia moc tak zbohom zdravy rozum, dostaneme sa do tej situacie kde su cesi odkedy mali vo vlade zelenych a nevedia takmer nic nove rozbehnut :idea:

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 10:10
od nevo83
DrX no neviem ale este viac kuskovat useky ako su uz teraz je riadna blbost... ved vsetko je tak max 10km.. aj teraz jednu sutaz robia 1.5-2r. A nikde nie jr napisane ze ,,sutazkazci,, sa neprihlasia do kazdej sutaze..

Stale hovorim ze stat, by mal mat jednu vlastnu stavebnu firmu a stavat jednoduche rovne useky nech sa deje co sa deje a zbytok nech sa sutazi a stavaju ,,sukromne,, firmy

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 11:13
od DrX
No teraz takto rozkuskovali R2 obchvat Kosic, a pomohlo to. Jeden usek je pred uzavretim sutaze, zatialco na druhy este nie je vyhlaseny ani tender. Ak by to nechali spolu, tak by sutaz este stale ani nezacala, lebo na druhom useku este riesia pozemky.
A praveze viac usekov znamena lepsiu sutaz, lebo sa moze prihlasit viac firiem. A tiez, ak na ministerstve robia vela sutazi, tak je sanca, ze sa to aj naucia robit poriadne a maju sancu doladit tie procesy. Zatialco ked vyhlasia jednu za polrok, tak pri dalsej si uz zas nepamataju, ako tu predoslu robili. Jednoducho, musia natahat dost ludi, aby zvladli tu byrokraciu a aby sa to poriadne naucili. A potom to moze ist.

No a tiez vobec nerozumiem tomu, ako suvisi pocet navrhovanych MUK s poctom usekov. MUK sa predsa maju navrhovat tam, kde ich bude treba, ked bude dialnica suvisla, nie podla toho, po akych usekoch sa stavia.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 11:36
od devil
toto je praveze zle, sice bude vela sutazi ale v reale sa postavi este menej ako doteraz lebo NDS je personalne komplet v prdeli a niesu schopni uzavriet ani tych par sutazi co maju rozbehnutych teraz...naopak, mali by sme smerovat k tomu ze idu do tendra 20+ kilometrove useky, co moze priniest nizsie ceny a hlavne sa obmedzi slovenske specifikum MUK pri kazdej vrbe a minimalne jedno docasne napojenie na kazdy postaveny usek :roll:


neviem posudit ci je horsi personalny stav v NDS alebo potencialny problem na 20+ km useku, ked sa z neho da vyclenit 10 km usek bez problemu. uvidime na krivan-mytna-tomasovce aj saca-olsany.

ale nechapem co to ma spolocne s projektovanim. aj 10 km useku moze byt naprojektovanych zbytocne vela MUK, aj 20 km..aj na 50 km useku. a nechapem ako vygeneruje dlhsi usek nizsiu cenu. skor na kratsi usek sa prihlasi aj ten co by dlhsi nezvladol. toho casu mengusovce-janovce sa rozdelilo na 3 casti a tam to bol dobry napad.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 11:38
od pohodak
ja neviem, ale ty zijes v nejakom paralelnom vesmire?
- pocet navrhovanych MUK praveze dost suvisi s tym kde usek zacina a kde konci, kedze kazdy usek zacina/konci MUK a ked mas kratke useky tak sa robia aj nezmyselne MUK (case in point - polovicna MUK hybe, MUK vychodna, MUK vazec, MUK strba, MUK svit - tu sa dali minimalne 2 usetrit a nic by sa nestalo; pripadne teraz juzna R2 kde tendrovany usek konci v poli; pripadne R1 pri zarnovici kde je polovicna MUK pred ZC, polovicna MUK za ZC, potom je tam debilny najazd na R1 kde su furt buracky a kilometer dalej je zas nekompletna MUK lehotka pod brehmi, fakt uzas :roll:
- pripadne este mame riesenia ako na R3 kde usek nezmyselne rozkuskujeme a potom potrebujeme docasne napojenie, ktore zvysi cenu vystavby o stvrtinu
- obchvat KE sa rozdelil lebo dodrbana priprava (ako sam pises chybaju pozemky), benefit je ze sa postavi polovica, problem je ze sa budu natahovat 2 sutaze a nie jedna...mat to pripravene poriadne stavia sa to naraz
- tendre sa robia na NDS nie na ministerstve a aktualne ich tam bezi vazne dost na to aby vedeli ako na to, lenze tam pracuje band loserov a este vacsi sasovia ich tam riadia takze nie su schopni uzavriet absolutne nic

@ devil - mengusovce-janovce sa rozdelil kvoli kartelu za ktory padali aj rozsudky a pokuty

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 12:09
od Vlados
pohodak napísal:
DrX napísal:Myslim, ze nic radikalne sa nezmeni. Jedine co mozu spravit je poriadne useky rozkuskovat, aby proste bolo dost sutazi a aby nejaka jedna lokalna vec nemohla zdrzovat cele stavby. Napr v tomto pripade vyhlasit sutaz od vychodu az potial, pokial uz nie su hadky. A ked sa o 5 rokov hadky doriesia, ten kusok sa uz rychlo vysutazi a dostavia.

to ako fakt? rozdeliť úsek na kratšie ako sa dajú reálne použiť a zároveň predikujú jeho pokračovanie??? toto neprejde ani kedy sa celá vláda postavila na hlavu. do výstavby môže ísť len úsek, ktorý má EIA. EIA hodnotí trasu a nie len "5" nenáročných metrov stavby.
v tomto prípade postavíme R2 po Lieskovec s dočasným napojením na 2454 alebo po Bakovu jamu bez napojenia???

pohodak, bude to komplikovanejšie, ale to že sme kedysi mohli konať ako barbari tiež nie je OK.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 13:15
od DrX
No aktualne sa D1 pri Bidovciach bude napajat na 3-ku a nerobi sa tam ziadna MUK a nikomu to nevadi, a bude to tak na dlhu dlhu dobu. Cize ked je rozumne miesto na docasne pripojenie, tak nevidim problem. Ci konkretne v pripade severneho obchvatu ZV take miesto je, to neviem.

Re: R2 Zvolen, západ – Zvolen, východ (obchvat Zvolena)

OdoslaťOdoslané: 29. Máj 2019 13:33
od Vlados
DrX napísal:No aktualne sa D1 pri Bidovciach bude napajat na 3-ku a nerobi sa tam ziadna MUK a nikomu to nevadi, a bude to tak na dlhu dlhu dobu. Cize ked je rozumne miesto na docasne pripojenie, tak nevidim problem. Ci konkretne v pripade severneho obchvatu ZV take miesto je, to neviem.

klamár ako vždy. D1 končí takou istou MÚK ako napr. R2 v Kriváni, iný typ MÚK bol dlhé roky pri Jánovciach, pri ChNV. Z MÚK sa síce stavia len menšia časť ale je plánovaná ako štandardná MÚK. Napojenie je na cestu II. triedy, ktorá bude po cestu I. triedy spevnená, rozšírená a zrekonštruovaná. Ten úsek cesty II. triedy neprechádza žiadnou obcou, nieto obývaným územím. v prípade Zvolenu také žiaľ miesto nie je...