R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Ktorým koridorom by ste trasovali južnú časť R3 ?

Šahy - Krupina - Zvolen - Žiar n.Hronom (peáž s R1 a R2 v úseku ZV-ZH)
33
40%
Šahy - Levice - Žarnovica - Žiar n.Hronom (peáž s R1 v úseku Hronský Beňadik - ZH)
50
60%
 
Celkový počet hlasov : 83

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod lostrail » 13. Feb 2020 22:39

Taka naozaj laicka otazka - Medzi Benadikom a Sarovcami nie je mozne viest dialnicu mimo horskeho masivu pri Hronskom Benadiku, t.j. za Starym Tekovom nechat dialnicu prejst ponad Hron, obist Male Kozmalovce z vychodu (medzi riekou a dedinou, ale kludne aj zo zapadu), dalej zo zapadnej strany obist Lipnik a Kozarovce a niekde tam napojit R3 na R1 (napr. cez krizovatku Caradice)? Naco razit tunely na vychodnej strane Benadiku, ked sa to cele da krasne obist zo zapadu?
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod devil » 14. Feb 2020 08:23

vedenie dialnice cez horske masivy je narodny sport.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod lostrail » 14. Feb 2020 12:29

Chapem to pri niektorych tuneloch na D1, lebo tam vela inych alternativ nie je, ale konkretne na tomto mieste je to uplne zbytocne.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod Vlados » 20. Feb 2020 18:16

Aj keď trasa Zvolen - Šahy najhoršie, tak starostovia idú prudiť viewtopic.php?f=35&t=24756
slovník moderátora tohto fóra: "Keď sa pozries do zrkadla a vidíš k.ta tak zrkadlo za to nemôže."
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 144
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Všeobecne

Odoslaťod rastislav5 » 08. Mar 2020 16:10

jarino napísal:Na základe jednotlivých hodnotení popísaných v štúdií realizovateľnosti sa preukázalo, že v blízkej budúcnosti nie je opodstatnená výstavba rýchlostného ťahu R3 v úseku R1 – hranica SR/Maďarsko.
Preto neodporúčame v plánovacom období (t.j. v horizonte zhruba 20 rokov) na realizáciu “Rýchlostnej cesty R3 Zvolen – Šahy“ žiaden z navrhovaných koridorov, vzhľadom na to, že ani jeden zo skúmaných koridorov nedosahuje podmienky ekonomickej efektívnosti.
Na základe vyššie uvedeného v záveroch tejto správy odporúčame realizovať v najbližšej dobe len nevyhnutné investície na cestách I/76 a I/66 ako aj úpravu bodových závad v mestách Krupina, Šahy, Levice.
Úseky ovplyvnenej siete budú kapacitne vyhovovať aj po roku 2040.

Odporúčané investície:
obchvat Krupiny - rok 2020; 79,8 mil. eur
obchvat Dobrej Nivy - rok 2030; 52,2 mil. eur
Šahy - rok 2020; 74 tisíc eur (odstránenie bodových závad)
III/6613 - ZO Zvolen - 2030; 3,2 mil. eur
Kalná nad Hronom - 2040; 870 tisíc eur

Na základe Multikriteriálnej analýzy (príloha C.6) bolo stanovené výsledné poradie preferencií posudzovaných variantov následovné:
1. Koridor 1: Hr. Beňadik – Šarovce – Štúrovo; investičné náklady: 1,18 mld. eur (plný), 821 mil. eur (polprofil)
2. Koridor 3: Čaradice– Levice – Šahy; investičné náklady: 919 mil. eur (plný), 597 mil. eur (polprofil)
3. Koridor 4: Hr. Beňadik– Šarovce – Šahy; investičné náklady: 1,25 mld. eur (plný), 830 mil. eur (polprofil)
4. Koridor 2: Zvolen – Šahy; investičné náklady: 2,27 mld. eur (plný), 1,5 mld. eur (polprofil)

Koridor 1 vykazuje najlepšie (avšak stále nedostatočné!) hodnotenie v rámci technicko-ekonomických kritérií a dopravných efektov. V ostatných kritériách je porovnateľný s ostatnými koridormi.
Koridor 2 je možno považovať za alternatívu s namenšími implementačnými rizikami (najmä vďaka súladu s ÚPN), z ostatných hľadísk je však najhoršou voľbou.
Koridor 3 má najväčšie výhody z hľadiska komplexnosti výstavby a environmentálnych vplyvov, avšak z hľadiska dopravných efektov je výrazne najslabšou alternatívou.
Koridor 4 možno považovať za „priemerný“ vo všetkých kritériách hodnotenia.

V prípade realizácie Koridoru 1 odporúčame:
Začiatok úseku situovať do križovatky Čaradice (bez narušenie integrity ÚEV Hodrušská hornatina (SKUEV0263) a zníženia investičných nákladov koridoru o 31,2 mil. €)
Lokálne pretrasovanie (vedenie mimo ÚEV Kamenínske slaniská, vrátane cesty I/76).
Výstavbu v kategórií komunikácie R 11,5/100

Potom sa aktualizoval dopravný model a najlepšie vyšiel variant Čaradice - Levice - Šahy, avšak štúdia neodporúča v súčasnosti realizáciu ani jedného z variantov.


Dakujem, jarino, za Tvoj prispevok. Potvrdil moje odhady viewtopic.php?p=225999#p225999 .
Mozes uviest adresu, kde sa da Tebou citovany material stiahnut? Dakujem.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 Južná časť (Levice vs. Krupina / Štúrovo vs. Šahy)

Odoslaťod rastislav5 » 23. Apr 2020 20:35

Odpoviem si sam, vdaka informacii od Okiho sa cely dokument da stiahnut tu: https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... %A0ahy.zip

Doplnim z materialu:
Z komplexného porovnania variantov vyšiel najvýhodnejšie Koridor 1 to znamená trasa so začiatkom na
rýchlostnej ceste R1 križovatka Hronský Beňadik. Koridor pozostáva z úsekov 1B a 2B a je vedený od R1
na juh cez MUK Tlmače, Levice, Šárovce, Želiezovce, Kamenín a Štúrovo novým mostom cez Dunaj na
štátnu hranicu s Maďarskom.

Z testov citlivosti vyplýva odporučenie, aby sa realizácia posunula na neskoršie obdobie so
sprevádzkovaním približne po roku 2028, keď doprava pomaly, ale predsa narastá. V tom prípade je už
hodnota IRR pozitívna vo výške nad 5,5 % a čistá súčasná hodnota NPV je v plusových hodnotách.

Rozhodujúcim kritériom pri výbere koridoru bude tiež možnosť pokračovania rýchlostného
ťahu na maďarskej strane.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Predchádzajúca

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron