Stránka 9 z 15

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 00:59
od lostrail
Slovaci o tom niekde nepisu?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2019 12:20
od rastislav5
Nenasiel som. V Ostrihomskom mesacniku o novom nakladnom moste hovori madarsky minister zahranicnych veci (str. 17, predposledna tema) http://www.esztergom.hu/assets/uploads/ ... om1910.pdf

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2019 20:56
od rastislav5
Podla tohto rozhovoru madarskeho statneho tajomnika sa da predpokladat podpis dohody o novom moste cez Dunaj v Sturove este pred februarovymi volbami https://www.magyarhirlap.hu/gazdasag/20 ... zlekedesre

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2019 21:39
od Vlados
Na jednej strane je to dobre, lebo tadiaľto viesť RC je výhodnejšie ako na Zvolen, na druhej minister až príliš protežuje maďarské záležitosti, čo časom iní ľahko využijú...

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2019 18:46
od rastislav5
lostrail napísal:Slovaci o tom niekde nepisu?

Takze uz o tom pisu resp. hovoria aj Slovaci, konkretne sam minister dopravy vo videu z tlacovky (minutaz od 7:40 do 8:11) https://www.facebook.com/MostHid/videos ... 3/?fref=ts , citujem:
"Novou vyzvou bude pre nas novy most, ktory sme dohodli s madarskou stranou, to bude opat most, ktory bude budovany z europskych fondov a bude to most v Sturove. Jednoducho tam existuje jeden most, ktory je prejazdny pre osobne auta, nie je prejazdny pre nakladnu dopravu a vsetko sa potom z tej cesty vracia na Komarno, cize s madarskou stranou sme sa uz dohodli, ze ak bude mozne na to vyuzit europske financie, tak sa budeme spolu uchadzat o toto dalsie prepojenie."

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2019 10:33
od KN.SK
rastislav5 napísal:
lostrail napísal:Slovaci o tom niekde nepisu?
Takze uz o tom pisu resp. hovoria aj Slovaci, konkretne sam minister dopravy vo videu z tlacovky (minutaz od 7:40 do 8:11) https://www.facebook.com/MostHid/videos ... 3/?fref=ts
MOST o moste, tu teda ide o skôr člena istého politického zoskupenia, než služobníka. Pred voľbami... :|
Pssst, Komárno je teoreticky "prejazdné" do 15 t.
V Štúrove majú spoplatnený prievoz (Kompa Štúrovo, cena jednosmerného lístka je € 25 bez DPH, jednotne od 3,5t do 44t celkovej hmotnosti.). Nejakú čudnú zástavu majú na uvítanie pri brehu.
1184

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2020 14:30
od rastislav5
M100 medzi madarskou M1 a Ostrihomom bude mat v prvej faze dlzku 32,37 km, v dalsich fazach bude na juhu pokracovat k M7 a M6 a na severe novym mostom cez Dunaj pri Sturove.
Je navrhnuta v kategorii R20 v plnom profile (2x2), rychlost 110 km/h, sirka jazdnych pruhov 3,5 metra.
Bude obsahovat 3 tunely dlhe 370,320 a 244 metrov, 8 mimourovnovych krizovatiek a 1 odpocivadlo
http://istergranum.eu/wp-content/upload ... omjati.pdf
http://www.kormanyhivatal.hu/download/b ... 1rozat.pdf

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 14:57
od lostrail
R20 je to iste ako ma napr. M86? Lebo to by stacilo na mnohych usekoch aj u nas.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 15:34
od rastislav5
R20 je bez odstavneho strkoveho pruhu, ktory M86 obsahuje. Koty a porovnanie s dialnicou je na 4. strane v tomto dokumente http://istergranum.eu/wp-content/upload ... omjati.pdf . Predstav si to ako sucasnu dialnicu Bratislava-Trnava, ale len 2 pruhovu.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2020 15:37
od lostrail
A aj to by na mnohych usekoch u nas stacilo. Elektronicke znacky na znizenie MPR v pripade mimoriadnej udalosti a sme zalepeni. Takto by sa v pohode dala riesit jednotka od Drietomy az po ZH, Z Nitry do Trnovca nad Vahom, Turiec, hlavny tah na Sahy, ale aj juzna R2 na vychode.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2020 18:13
od rastislav5
NDS zverejnila viacere studie realizovatelnosti, a tak k mojmu porovnaniu Turcianskeho a Nizkotatranskeho variantu severo-juzneho prepojenia Slovenska viewtopic.php?p=211032#p211032 mozme pridat aj orientacne porovnanie cien, kedze vsetky studie su vypracovane v rovnakom obdobi (2014-2015). Pre pripomenutie: Turciansky variant vedie zo Skaliteho do Sturova, Nizkotatransky z Trstenej do Siah

Uvadzam ceny v milionoch eur najlacnejsich usekov v plnom profile (kvoli objektivnejsiemu porovnaniu, lebo nie vsetky studie obsahuju ceny za polprofil)

SEVERNA CAST
Turciansky variant: Oscadnica - Kysucke Nove Mesto 344, Kysucke Nove Mesto - Zilina Brodno 221, spolu 565
https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20D ... 0SR_PR.zip
Nizkotatransky variant: Tvrdosin - Oravsky Podzamok 781, Oravsky Podzamok - Dolny Kubin 312, Dolny Kubin - D1 301, spolu 1394 https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... a%20D1.zip

STREDNA CAST
Turciansky variant: Martin - Horna Stubna 303, Horna Stubna - LovcicaTrubin (zaciatok obchvatu Ziaru nad Hronom) 600, spolu 903
https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... hradie.zip
Nizkotatransky variant: Ruzomberok - Banska Bystrica jediny usek spolu 2307
https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... k%20D1.zip

JUZNA CAST
Turciansky variant: Hronsky Benadik - Sarovce 573, Sarovce - Sturovo 588, spolu 1161
Nizkotatransky variant: Budca - Semerovce 1965, Semerovce - Sahy 264, spolu 2229
obidve trasy v jednej studii realizovatelnosti https://www.ndsas.sk:8443/%C5%A0tRe%20R ... %A0ahy.zip

ZAVER: Nizkotatransky variant je cca 2 krat drahsi vo vsetkych usekoch. Okrem toho Nizkotatransky variant je s najvacsou pravdepodobnostou nepriechodny v najlacnejsich variantoch z dovodu NATURA 2000.
Pikosky zo studii:
-Studia realizovatelnosti Banska Bystrica - Ruzomberok odporuca variant s tunelom Hradiste, o ktorom tvrdi, ze nezasahuje do Narodneho parku Nizke Tatry (str. 154), pricom o opaku ju usvedcuje vykres 02.2_Situacia variantov-usek III, kde tunel Hradiste usti do doliny Barborina, ktora je vnutri narodneho parku.
-Usek Banska Bystrica-Ruzomberok je aj napriek takymto ohybaniam taky drahy, ze aj alternativny usek Banska Bystrica-Martin tunelom popod Kremnicke Bane je lacnejsi (2,029 eur mld vs. 2,307 mld eur)
-Ak by sa Madari predsa len chceli s nami dohodnut na dialnicnom hranicnom priechode Sahy namiesto Sturova, usek Hronsky Benadik - Sahy vychadza dokonca lacnejsie ako usek Hronsky Benadik - Sturovo (0,876 mld. eur vs. 1,161 mld. eur)

Dufam, ze Utvar hodnoty za peniaze tieto studie komplexne spoji a pride s jednoznacnym odporucanim Turcianskeho variantu a definitivnym zamietnutim kocnerovskeho variantu krizom cez narodny park.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 09:07
od devil
Turciansky variant: Oscadnica - Kysucke Nove Mesto 344, Kysucke Nove Mesto - Zilina Brodno 221, spolu 565

december 2019, Útvar hodnoty za peniaze, Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry pise:
Kysucké Nové Mesto - Oščadnica 299, D3 Oščadnica - Čadca Bukov, 2. profil 101, D3 Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto 390. spolu 790

Tvrdosin - Oravsky Podzamok 781, Oravsky Podzamok - Dolny Kubin 312, Dolny Kubin - D1 301, spolu 1394

december 2019, Útvar hodnoty za peniaze, Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry pise:
R3 Tvrdošín - Nižná 80, R3 Nižná - Dlhá nad Oravou 188, R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová 69, R3 Oravský Podzámok - Dolný Kubín sever 28, R3 Dolný Kubín sever - Dolný Kubín juh 251, R3 Dolný Kubín juh- Križovatka D1, 244, spolu 860

udaje su prinajmensom spochybnitelne, podla mna uplne na vode. pre osviezenie pamate:
viewtopic.php?p=208431#p208431
R3 trstena, podzamok okolo 6 mil za km. D3 skalite okolo 30 mil za km, CA okolo 40 mil za km. nie je ani len spominana moznost vyuzitia sucasnej cesty co by bola pre I/66 vyhoda.

no ale co je najpodstatnejsie co si sam odcitoval "Na základe jednotlivých hodnotení popísaných v štúdií realizovateľnosti sa preukázalo, že v blízkej budúcnosti nie je opodstatnená výstavba rýchlostného ťahu R3 v úseku R1 – hranica SR/Maďarsko."

a hzp v horeuvedenom materialy uvadza: Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu. aktualna metodika a aktualne hodnoty. tj. v case ked to bude aktualne. nie roky ci desatrocia vopred. lebo to tak niekomu vyhovuje.

-Ak by sa Madari predsa len chceli s nami dohodnut na dialnicnom hranicnom priechode Sahy namiesto Sturova, usek Hronsky Benadik - Sahy vychadza dokonca lacnejsie ako usek Hronsky Benadik - Sturovo (0,876 mld. eur vs. 1,161 mld. eur)
madari tiez maju x vacsich priorit ako toto severojuzne prepojenie. s nami na rok pribudne uz druhe dialnicne prepojenie, most v KN. doraz sa kladie aj na male cezhranicne prepojenia.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 09:34
od jarino
Bude nová CBA porovnávajúca Turiec vs. Nízke Tatry. Uvidíme.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 12:13
od Vlados
Tvrdosin - Oravsky Podzamok 781, Oravsky Podzamok - Dolny Kubin 312, Dolny Kubin - D1 301, spolu 1394
R3 Tvrdošín - Nižná 80, R3 Nižná - Dlhá nad Oravou 188, R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová 69, R3 Oravský Podzámok - Dolný Kubín sever 28, R3 Dolný Kubín sever - Dolný Kubín juh 251, R3 Dolný Kubín juh- Križovatka D1, 244, spolu 860

rozdiel je značný. ktoré čísla sú objektívnejšie?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 12:50
od Jano1
devil napísal:
Turciansky variant: Oscadnica - Kysucke Nove Mesto 344, Kysucke Nove Mesto - Zilina Brodno 221, spolu 565

december 2019, Útvar hodnoty za peniaze, Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry pise:
Kysucké Nové Mesto - Oščadnica 299, D3 Oščadnica - Čadca Bukov, 2. profil 101, D3 Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto 390. spolu 790

Tvrdosin - Oravsky Podzamok 781, Oravsky Podzamok - Dolny Kubin 312, Dolny Kubin - D1 301, spolu 1394

december 2019, Útvar hodnoty za peniaze, Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry pise:
R3 Tvrdošín - Nižná 80, R3 Nižná - Dlhá nad Oravou 188, R3 Dlhá nad Oravou - Sedliacka Dubová 69, R3 Oravský Podzámok - Dolný Kubín sever 28, R3 Dolný Kubín sever - Dolný Kubín juh 251, R3 Dolný Kubín juh- Križovatka D1, 244, spolu 860


Devil, porovnavas plny a polovicny profil. Nevadi?

Nech sa postavi Brodno - KM v polovicnom profile, predlzene o 1,5 km po odbocku na Blazkov, pridat 1,5 km pruh pre pomale vozidla pred Krasnom, nech to je cele aj 200 mil.E a cez cele Kysuce je hotovy polovicny profil, ktory umozni plynulu premavku priemerne okolo 90 km/h. Ja nemusim mat plny profil, ani 130 km/h vsade, staci priemer 90 km/h.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 13:00
od Vlados
Jano1 napísal:Devil, porovnavas plny a polovicny profil. Nevadi?

Jano1, díky. Aká náhoda od niekoho kto protežuje E77.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 14:09
od devil
Devil, porovnavas plny a polovicny profil. Nevadi?
nie. podobne ako na soroske je iste ze plny nebude treba nadlho. a dost mozne ze vobec nikdy. to je vyhoda. ze tebe to nehra do karat nie je moj problem. :lol: inak je zaujimave ze poloprofil stoji bezne 2/3 ceny plneho. na kysuciach vsak mame aj poloprofil niekolkonasobne drahsi ako na orave, nevadi ?

Nech sa postavi Brodno - KM v polovicnom profile, predlzene o 1,5 km po odbocku na Blazkov, pridat 1,5 km pruh pre pomale vozidla pred Krasnom, nech to je cele aj 200 mil.E a cez cele Kysuce je hotovy polovicny profil, ktory umozni plynulu premavku priemerne okolo 90 km/h. Ja nemusim mat plny profil, ani 130 km/h vsade, staci priemer 90 km/h.
ale tu sa bavime o severojuznom tahu. D3 sa planuje hned plny profil. tiez mozeme zacat riesit ktore useky R3 netreba a ked zacneme skrtat tak prve budu od DK po D1 cize zrovna tie najdrahsie a mozeme pokracovat. takisto medzi zvolenom a sahami mozeme hned skrtnut uplne najdrahsi usek pri ZV a sme pri totalne inych cislach.

problem je ze medzi hb a sturovom existuje len jeden dlhsi usek medzi kalnou a sarovcami asi 10-15 km kde cesta vedie mimo obci. na sever odtial su dokopy 4 dediny (kalna, tekov, kozmalovce a hb) na 20 km. od saroviec po sturovo je az 10 obci (sarovce, zeliezovce, hronovce, ruskov, cata, bina, kamenin, k most, nana, sturovo) na 40 km, vzdialenosti medzi obcami su kratke az mizive. a nieze cesta v intravilane ale stredom obci. aj keby sme isli minimalisticky tak most cez dunaj a 2-3 km separatny obchvat x 14 je 30-40 km nevyhnutnych novych ciest (aj viac lebo zeliezovce maju viac km). s tym ze sa ciastocne vyuzije jestvujuca 7,5 metra co je nevhodne ak chceme tuto cestu posunut na vyssi level.

medzi zvolen a sahami je tych obci podstatne menej. v niektorych pripadoch je prietah tak kratky a obchadza centrum (dudince, h. nemce) ze je otazne ci treba obchvat. cize etapova vystavba (jedina mozna) je jednoznacne v prospech zvolen-sahy.

rozdiel je značný. ktoré čísla sú objektívnejšie?
pozname ceny pre jestvujuce useky D3/R3.

Jano1, díky. Aká náhoda od niekoho kto protežuje E77.
co tym chcel basnik povedat ? ze neslobodno obhajovat nieco co sa mu nepaci ?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 14:19
od Vlados
devil napísal:
Jano1, díky. Aká náhoda od niekoho kto protežuje E77.
co tym chcel basnik povedat ? ze neslobodno obhajovat nieco co sa mu nepaci ?

Nie som básnik, tak nemaj blbé narážky moderátor. Máš byť vzorom!

Rastislav5 jasne napísal:
rastislav5 napísal:Uvadzam ceny v milionoch eur najlacnejsich usekov v plnom profile (kvoli objektivnejsiemu porovnaniu, lebo nie vsetky studie obsahuju ceny za polprofil)

no devil neuviedol že porovná plný vs. polprodil. Je to je tá jeho pravda... a že nemá rád lož, ale pritom sám tu koná inak. Ak na to niekto upozorňuje tak je vraj básnik.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 14:35
od devil
a že nemá rád lož, ale pritom sám tu koná inak
cize ma obvinujes z klamstva hoci uviedol som dokument tam je to napisane ze ide o poloprofil. a nedavaj mi tu vykricniky.

ze by si moje tvrdenia o potrebe plneho profilu ani neocakavam. takze preco je problem porovnat plny a polovicny profil ?

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 14:46
od Vlados
aby sme porovnávali jablka s jablkami. kľudne urob porovnanie polprofilov, ak je z čoho.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:02
od devil
aj polovicne jablko je jablko. hlavne ze na krivan-tomasovce alebo na severnej D1 by si bral poloprofil hoci tam je ovela vacsi predpoklad ze intenzity idu hore ako niekde pri krupine alebo tvrdosine.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:13
od Jano1
Citovat niekoho a vzapati napisat vyrazne nizsiu cenu nejakeho useku, bez uvedenia dovodu, preco je cena nizsia, vytvara dojem, ze citovany uviedol nezmysel. Podla mna je to zavadzanie, ktore Vlados v prvom okamihu neodhalil a nevedno kolko inych citatelov sa len mlcky prizeralo zvlastnej nezhode cisiel. Neslo o nic ine ako vytvorit dojem, ze za podobnu cenu dostaneme/postavime na severnej R3 podstatne viac ako na D3.

devil napísal:aj polovicne jablko je jablko.

Tak devil mozes zacat s presviedcanim vychodniarov, ze polovicny profil/polovicne jablko je to iste ako plny profil/cele jablko na D1 Bidovce - Pozdisovce.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:16
od Vlados
devil napísal:aj polovicne jablko je jablko. hlavne ze na krivan-tomasovce alebo na severnej D1 by si bral poloprofil hoci tam je ovela vacsi predpoklad ze intenzity idu hore ako niekde pri krupine alebo tvrdosine.

tak počítaj 2* polovičné jablko vs. jablko (aj keď si nemyslím že je to správne). alebo počítaj ako Jano1 uviedol ;)
áno, bral lebo ak nie je predpoklad do 20 rokov na intenzity min. 20 tisíc tak sú to umrtvené paniaze a inde na Slovensku by sme nimi vedili riešiť iné problémy, došlo by aj na Krupinu... takto napr. tá Krupina a iné obce budú čakať aj 20 rokov. objem peňazí je len jeden.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:41
od devil
Neslo o nic ine ako vytvorit dojem, ze za podobnu cenu dostaneme/postavime na severnej R3 podstatne viac ako na D3.
to nie je dojem ale fakt. odporucam pozriet si doteraz postavene useky na R3 a porovnat si ich s D3.

Tak devil mozes zacat s presviedcanim vychodniarov, ze polovicny profil/polovicne jablko je to iste ako plny profil/cele jablko na D1 Bidovce - Pozdisovce.
bidovce-dargov preco ? aj teraz je na urovni najlepsich ciest v cesku ci madarsku. a dargov-pozdisovce povazujem za tak bezproblemovy usek (najdlhsi most cca300 metrov) ze rozdiel medzi plnym a poloprofilom je maly a potencial narastu intenzit slusny. tam by sa dala urobit cena pod 10 mega/km aj pre plny profil.

áno, bral lebo ak nie je predpoklad do 20 rokov na intenzity min. 20 tisíc tak sú to umrtvené paniaze a inde na Slovensku by sme nimi vedili riešiť iné problémy, došlo by aj na Krupinu... takto napr. tá Krupina a iné obce budú čakať aj 20 rokov. objem peňazí je len jeden.
noved prave na R3 si neviem predstavit 20k aut ani o 20 rokov. tak potom mozeme smelo konstatovat ze pocitat cenu R3 v plnom profile je blbost. a teda taketo porovnavanie je predmetom studii za ktore zbytocne platime a mohli by sme prostriedky vyuzit inde.

Re: R3 vs. E77

OdoslaťOdoslané: 26. Apr 2020 15:46
od rastislav5
Od severu na juh vsade staci polprofil, ale kedze nie vsetky studie ho mali vycisleny, musel som porovnavat plny profil. Aj keby sme zobrali na severny usek Devilove cisla, aj tak Kysuce vyjdu lacnejsie. Okrem toho Poliaci k nasej Orave ziadnu rychlostnu cestu neplanuju na rozdiel od Kysuc. Co je ale podstatne, ako celok je Turciansky variant vyrazne lacnejsi ako Nizkotatransky variant.

A ak by aj severo-juzne prepojenie malo koncit v Sahach, trasovanie z Hronskeho Benadika vyjde na 39% ceny v porovnani s trasovanim zo Zvolena. To je taky obrovsky rozdiel, ze predpokladam Hronsky Benadik (alebo blizke Caradice) tym "pritiahol" k sebe buduce severo-juzne spojenie a rozhodne sa iba o tom, ci z neho bude viest rychlostna komunikacia na Sturovo alebo na Sahy v zavislosti od dohody s Madarskom. Pre mna je toto najprekvapivejsi zaver studii, ze usek Hronsky Benadik - Levice - Sahy vyjde tak malo hlavne z dovodu, ze je vyrazne kratsi ako vsetky ine varianty (ide prakticky o trasovanie len cez jeden okres, lebo Sahy patria do okresu Levice a Hronsky Benadik susedi s okresom Levice).

Samozrejme Krupina surne potrebuje obchvat, ale stale je vyrazne lacnejsie postavit obchvat Krupiny (prip. dalsich obci) a juznu cast severo-juzneho prepojenia trasovat z Hronskeho Benadika do Siah (prip. Sturova), ako stavat rychlostnu cestu zo Zvolena do Siah vratane obchvatu Krupiny.

A este porovnanie Krupiny (na tahu Zvolen-Sahy) a Levic (na tahu Hronsky Benadik-Sahy):
mesto Levice ma 4 krat viac obyvatelov ako mesto Krupina (32735 vs. 7912)
okres Levice ma 5 krat viac obyvatelov ako okres Krupina (110523 vs. 22139)
cely okres Krupina nema tolko obyvatelov ako samotne mesto Levice
okres Levice ma 2 krat vacsiu hustotu obyvatelov na km2 ako okres Krupina (71 vs. 38)