Stránka 11 z 12

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2020 23:45
od johhan
Dotyčné územie dobre poznám - na tému Košťany je niekoľko diplomoviek na žilineskej univerzite. Je to v podstate už neriešiteľný problém ( návratnosť investície a obsluha územia ) v normánych finančných rámcoch sa to riešiť nedá.
.
Paralelná cesta je nerealizovateľná - stiesnené priestory.
.
Mimourovnové riešenie - obrovské náklady na stabilizáciu územia - už pri reko betonky bol v území križovatky Košťany závažný problém s geologiou - nutné drahé špecialne zakladanie.
.
Jediné normálne riešenie je znížiť intenzitu dopravy. To znamená vybudovanie prepojení Košťian a žabokriek priamo na Martin mimo cesty I/65 + odklon dopravy z I/65 na koridor R3 ( či už to bude R3 alebo preložka cesty v trase R3 ) + investície do posunu trate ŽSR prekládky vedenia VN a kopec iných "drobností".
.
Pozemok TRIM leader je nepoužiteľný - investor by musel podla zmluvy vykupiť a presunúť celú fabriku na vlastné náklady. A dalej od predajne aut a pumpy OMV už prebieha výstavba

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 07:23
od cPalo
Takže nakoniec mal devil pravdu?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 07:51
od metelesku.blesku
hej. Asi tak na 20%. Možno 25%. Riešil iba prepojenie Žabokriek priamo na Martin. Zvyšných 75-80% problému uniklo jeho pozornosti.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 07:58
od Vlados
cPalo napísal:Takže nakoniec mal devil pravdu?

Sorry za otázku na telo. Nevieš čítať?

devil napísal:
v dnesnej dobe technologii sa tam moze ist pozriet aj virtualne. ale devil je znamy tym ze cestuje po slovensku akurat tak prstom po mape :D tuto damy a pani "je dost priestoru na muk" https://www.google.at/maps/@49.0282501, ... 312!8i6656

akurat si nedal do zaberu luku na druhej strane cesty. tam si myslim ze je dost miesta na vetvu.
https://www.google.at/maps/@49.0288323, ... a=!3m1!1e3

a ked tak pozeram tak dalsia moznost je urobit muk tu:
https://www.google.at/maps/@49.0376881, ... a=!3m1!1e3
o potiahnut cestu III. triedy sem:
https://www.google.at/maps/@49.0292315, ... a=!3m1!1e3
alias maly obchvat

hocico z tohoto plus uprava jestvujucej urovnovej krizovatky moze byt skor ako R3 kde donekonecna robia studie a porovnania.

devil napísal:
A keď sa lepšie pozrieš, tak tá lúka je oplotená, lebo to nie je lúka ale areál firmy Trim Leader.
a tymto si chcel povedat co ?

neviem či dobre chápem, to by si chcel celú dopravu na /z MT pustiť cez koštany popri ZŠ ?, neviem neviem, či je to najlepší nápad.
no asi to nechapes dobre. prave naopak ja tu hovorim o ciastocnom SV obchvate kostian alebo doplnim kludne cely obchvat zabokrekov, cize nova cesta cesta III. tr az po tuto krizovatku ktora sa moze prestavat na muk. krizovatka v kostanoch by bola odlahcena, myslim ze ten semafor by sa aj mohol vypnut.
https://www.google.at/maps/search/Mal%C ... a=!3m1!1e3

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 08:13
od cPalo
devil napísal:
Pointa toho "obchvatu" by mala byť v tom, že doprava na Žabokreky a ďalej na východ plus východná časť Koštian by nemusela ísť cez koštiansku križovatku, ale od MÚK by šla svojej paralelnej ceste. Tým sa aspoň trochu odľahčí kritická križovatka.
presne tak.

podľa mňa, toto je odklon dopravy alias odľahčenie od spomínanej križovatky, či?
ak nie, tak ozaj už neviem čítať :wink:

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 08:31
od pa3ck
Porovnaj si Devilove príspevky a to, čo napísal Johhan. Devil má čiastočnú pravdu, že nová cesta na Žabokreky pomôže, avšak sama o sebe nebude mať žiadaný efekt. A je potrebný aj obchvat v trase R3, ktorý Devil odmieta.

Prekládou železnice sa pri stave na ŽSR asi nemusíme zaoberať...

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 08:42
od devil
hej. Asi tak na 20%. Možno 25%. Riešil iba prepojenie Žabokriek priamo na Martin. Zvyšných 75-80% problému uniklo jeho pozornosti.
20-25 % pokles sa tyka bocneho smeru, o to lepsie bude prejazdny hlavny smer pre 75-80% aut. to je elementarna logika, fakt to tu treba vysvetlovat ?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 09:02
od okorec
metelesku.blesku napísal:hej. Asi tak na 20%. Možno 25%. Riešil iba prepojenie Žabokriek priamo na Martin. Zvyšných 75-80% problému uniklo jeho pozornosti.

Výrazne najväčší problém tohto uzla je nepriechodnosť I/65. Druhý najväčší problém je napojenie Koštian smerom na MT kvôli železnici a odbočeniu doľava. Tretí najväčší problém je napojenie zo Žabokriek na TR kvôli odbočeniu doľava. A najmenší problém je napojenie Koštian na TR a Žabokriek na MT, keďže sa jedná o odbočenia doprava. Čiže Devil "vyriešil" polovicu najmenšieho problému za XY miliónovú investíciu a tváril sa, že je po probléme.
Ak by som to ja kvantifikoval, tak poviem 1. 70%, 2. 15%, 3. 10%, 4. a 5. spolu 5%. Čiže vyriešil nie 20-25%, ale tak 2,5%. A to ešte opomínam neriešený problém chodcov, ktorí musia prechádzať cez cestu s intenzitou 20000, keď idú na zastávku alebo do školy.

Re: R1 Slovenská Ľupča - Korytnica

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 10:44
od Pacho
cPalo napísal:
devil napísal:
Pointa toho "obchvatu" by mala byť v tom, že doprava na Žabokreky a ďalej na východ plus východná časť Koštian by nemusela ísť cez koštiansku križovatku, ale od MÚK by šla svojej paralelnej ceste. Tým sa aspoň trochu odľahčí kritická križovatka.
presne tak.

podľa mňa, toto je odklon dopravy alias odľahčenie od spomínanej križovatky, či?
ak nie, tak ozaj už neviem čítať :wink:

skús si to ešte raz prečítať. Proste za neakú rozumnú investícii, sa jednoducho košťany nedajú vyriešiť. Devilov "nápad" je za veľa penazí málo muziky, čiže úplne zbytočná úvaha.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 11:04
od devil
A najmenší problém je napojenie Koštian na TR a Žabokriek na MT, keďže sa jedná o odbočenia doprava.
aj odbocenie doprava zabera cas a znizuje priepustnost hlavneho smeru a potom smerom naspat je to uz odbocenie dolava, vsakze....cize mame 10-20 percent aut ktore by uplne obisli krizovatku a zaroven zvysok prejde krizovatku o to plynulejsie. tvoj vypocet percent je tym padom k nicomu lebo aj 70% cast je z velkej casti sposobena bocnym prudom.

skús si to ešte raz prečítať. Proste za neakú rozumnú investícii, sa jednoducho košťany nedajú vyriešiť. Devilov "nápad" je za veľa penazí málo muziky, čiže úplne zbytočná úvaha.
muk vo zvolene stala 7,5 mil. eur. kusok cesty III. tr. a rozsirenie asi 3 km I/65. spolu mozno cez 20 mil. oproti tomu mame 14 km R3 kde ineko udava cenu 191 mil. to je zrejme realne 100-150 mega co je stale niekolkonasobne drahsie.

a nikto tu nedokazal ze R3 je viac muziky.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 11:14
od metelesku.blesku
Devil, ja som tie percentá nepísal ako percentuálne zastúpenie množstva dopravy, ale ako percentuálne zastúpenie stavebných zásahov potrebných na riešenie Koštian vymenovaných johhan-om. Aj to iba "báj očko" odhadom.
Z následnej debaty je jasné, že okorec to pochopil.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 12:41
od devil
netusim co je "percentuálne zastúpenie stavebných zásahov".

bajocko odhad by mal byt pre intenzity na R3 ak teda nesuhlasis s cca. tretinou aut z tych 18-19k.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 14:34
od okorec
devil napísal:aj odbocenie doprava zabera cas a znizuje priepustnost hlavneho smeru a potom smerom naspat je to uz odbocenie dolava, vsakze...

A zase sme pri tom istom. Ako na kolotoči. Nepoznáš situáciu, ale mudruješ... Keďže sa jedná o križovanie hlavnej a vedľajšej cesty, a na hlavnej ceste sú v oboch smeroch odbočovacie pruhy doľava, tak premávka v smere z MT na Žabokreky problémy nespôsobuje... Každodenné niekoľkohodinové kolóny nespôsobujú prúdy z vedľajších ciest (tie musia dať prednosť a počkať), ale semafor a železničné priecestie.

Vidíš prečo som sa vykašľal na to sa s tebou dohadovať? Johhan ti tu pekne polopatisticky napísal prečo je tvoje "riešenie" mimo a ty namiesto toho, aby si priznal chybu, tak dookola budeš mleť bludy. Aký má zmysel s tebou debatovať? Tu tisíce ľudí nariekajú a boli by radi keby sa problém nejako vyriešil, odborníci sa roky snažia nájsť rozumné riešenie, na vysokej škole sa to opätovne skúma... A pritom stačí tak málo, opýtať sa devila z dobrej nivy. Že sú všetci takí sprostí a že ich to skôr nenapadlo... Iba že by... Sa devil mýlil? Nie, to nie je možné predsa!

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 16:32
od devil
A zase sme pri tom istom. Ako na kolotoči. Nepoznáš situáciu, ale mudruješ... Keďže sa jedná o križovanie hlavnej a vedľajšej cesty, a na hlavnej ceste sú v oboch smeroch odbočovacie pruhy doľava, tak premávka v smere z MT na Žabokreky problémy nespôsobuje... Každodenné niekoľkohodinové kolóny nespôsobujú prúdy z vedľajších ciest (tie musia dať prednosť a počkať), ale semafor a železničné priecestie.
a naco je tam potom ten semafor ?

Vidíš prečo som sa vykašľal na to sa s tebou dohadovať? Johhan ti tu pekne polopatisticky napísal prečo je tvoje "riešenie" mimo a ty namiesto toho, aby si priznal chybu, tak dookola budeš mleť bludy. Aký má zmysel s tebou debatovať? Tu tisíce ľudí nariekajú a boli by radi keby sa problém nejako vyriešil, odborníci sa roky snažia nájsť rozumné riešenie, na vysokej škole sa to opätovne skúma... A pritom stačí tak málo, opýtať sa devila z dobrej nivy. Že sú všetci takí sprostí a že ich to skôr nenapadlo... Iba že by... Sa devil mýlil? Nie, to nie je možné predsa!
vies teda napisat ake intenzity budu na tvojom vysnenom obchvate alebo tu budes nadalej odvadzat pozornost tymito blbostami ?

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 17:03
od okorec
devil napísal: a naco je tam potom ten semafor ?

Ok, po tisícprvý krát, aby sa ľudia dostali z jednej (väčšej) časti dediny do druhej (menšej) časti dediny, kde je autobusová zastávka do MT a základná škola.

devil napísal:vies teda napisat ake intenzity budu na tvojom vysnenom obchvate alebo tu budes nadalej odvadzat pozornost tymito blbostami ?

Neviem, nie som odborník na všetko ako si niektorí o sebe myslia. Na to sú tu iní, aby to na základe odborných modelov odhadli... A ten obchvat pre mňa osobne nehrá žiadnu rolu. Mám to šťastie, že moje pravidelné trasy sú presne opačne ako bývajú kolóny v Košťanoch. Dokážem však pochopiť, že to pre tie tisíce ľudí je problém, že denne strávia desiatky minút v kolónach, že majú problém dostať sa v Košťanoch z vedľajšej cesty keď odbočujú doľava, že prichádzajú o život na nedostatočnej križovatke na Bystričku alebo na svetelných križovatkách na I/65D keď kamióny nerešpektujú červenú na semafore... A hlavne keď existuje riešenie, ktoré toto všetko vyrieši, nie je nejak extra drahé (žiadne tunely a vysoké mosty) a navyše sme sa zaviazali na medzinárodnej úrovni, že ho zrealizujeme.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 07. Okt 2020 19:27
od lgjg
Riešením by bolo nahradenie železničnej stanice v Košťanoch dlhým odbočovacím pruhom (kľudne aj 300 m dlhým) pred železničným priecestím a postaviť nové železničné nástupište z druhej strany trate a dobudovanie nadchodu (podchodu) ponad trať a cestu I/65. Alebo by bolo možné urobiť nové jednosmerné priecestie aj s odbočovacím pruhom (v smere od MT) tu: https://www.google.com/maps/@49.0309195 ... 312!8i6656 a súčastne pri železničnej stanici v Košťanoch (v smere od MT) umiestniť zákaz odbočenia na Turčiansky Peter + dobudovanie nadchodu (podchodu) ponad trať a cestu I/65.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 16:00
od devil
urcite sa najde dovod preco sa to neda. lebo tu uz bolo predsa povedane ze sa to za normalnu cenu neda riesit. :wink:

Ok, po tisícprvý krát, aby sa ľudia dostali z jednej (väčšej) časti dediny do druhej (menšej) časti dediny, kde je autobusová zastávka do MT a základná škola.
tazko uveritelne ze cely problem je kvoli prechodu pre chodcov. to musia chodit cele zastupy cez ten prechod.

Neviem, nie som odborník na všetko ako si niektorí o sebe myslia. Na to sú tu iní, aby to na základe odborných modelov odhadli... A ten obchvat pre mňa osobne nehrá žiadnu rolu. Mám to šťastie, že moje pravidelné trasy sú presne opačne ako bývajú kolóny v Košťanoch. Dokážem však pochopiť, že to pre tie tisíce ľudí je problém, že denne strávia desiatky minút v kolónach, že majú problém dostať sa v Košťanoch z vedľajšej cesty keď odbočujú doľava, že prichádzajú o život na nedostatočnej križovatke na Bystričku alebo na svetelných križovatkách na I/65D keď kamióny nerešpektujú červenú na semafore... A hlavne keď existuje riešenie, ktoré toto všetko vyrieši, nie je nejak extra drahé (žiadne tunely a vysoké mosty) a navyše sme sa zaviazali na medzinárodnej úrovni, že ho zrealizujeme.
respektujem tento nazor ale poprve velmi pochybujem o "desiatkach minut denne". to je pre mna kazdy pracovny den aspon 20-30 min. chapem ale ze spominat dlhe kolony je sucastou Sk folkloru, citame a pocuvame o nich vsade.

podruhe pokial by som nevedel ani len priblizne ake budu intenzity nebudem fantazirovat ako to pomoze a uz vobec kolkym. pritom na prezeranie dat zo scitani alebo podkladov z inych miest a vytvorenie si nazoru netreba vysoku skolu. este nieco k tomu, kedze R3 ma mat pokial viem 2 MUK, na zaciatku pri rakove a s I/18 je jasne ze obyvatelia kostian, zabokrekov a x dalsich obci tuto cestu nebudu pouzivat, cize pre velku cast lokalky bude nepouzitelna logicky ani pre dochadzanie do priem. parku. ostava lokalka zo vzdialenejsich obci (ako vieme cim vacsia vzdialenost tym menej lokalky) a tranzit ale nie z x-krat opakovanych 18.874 aut ale z 14.233 aut (hodnota pri pribovciach uz vratane od II/519 aj par tretotriedok cez kt. sa ciastocne obchadzala betonka). z toho je 35% (bezne cislo pre intenzitu na obchvatoch podla priorit, a podobne ako pri PO prieskume) je 5.000 aut. ale bez ohladu ci 1000 aut viac alebo menej pre mna stavat 14 km usek rychlostnej cesty ci teda dialnice kvoli tomu aby som odlahcil jednu krizovatku/semafor je obycajne sialenstvo. este vacsie sialenstvo je to ked tam ostane vacsina aut (rad by som videl dopravny model co tvrdi opak). ta cesta III. tr. ktoru som uviedol tieznie je zazrak - zoberie tych asi 2.000 aut zo sucasnej vedlajsej cesty za mnohonasobne nizsie naklady (a zrovna ich zoberie spred zakladnej skoly ked ju spominas).

potretie pokial mame nepostavenu skoro celu R3, nedokoncenu D1 na vychod od KE nema absolutne ziadny zmysel toto riesit ako zavazok medzinarodnej urovne. aj z diskusie vidime ze ide o lokalnu zalezitost, nasa cesta pre "nasich" ludi. do 2030 tie desiatky az stovky km proste nebudu. ked je to taky problem jedine riesenie je dat koridor vyciarknut. :|

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 21:07
od okorec
devil napísal:to je pre mna kazdy pracovny den aspon 20-30 min.

Trafil si to úplne presne. Google ukazuje, že ráno to je zdržanie 0-10 min a poobede 10-30 min. Čiže spolu 10-40 min, čo je v priemere to isté ako 20-30 min.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2020 21:16
od okorec
devil napísal:tazko uveritelne ze cely problem je kvoli prechodu pre chodcov. to musia chodit cele zastupy cez ten prechod.

Asi by si bol prekvapený koľko ľudí sa na tom prechode premelie, keďže sa jedná o taký centrálny bod troch spojených obcí.
A nie, nie je to len semaforom. Je to aj železničným priecestím. Ale to už sa opakujeme zase.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 20:53
od asdfr
okorec > To nevysvetlis tomu, co si nechce dat vysvetlit. Nevysvetlis, ze pravidelne poobede byvaju kolony na prietahu cez Martin od Kostian az po koniec toho useku, ktory chcel rozsirit na 4 pruh. Ze kolony su tak isto aj na vypadovke z mesta smerom na kostany. Ze pomaly nie je den, aby na niektorej svetelnej krizovatke nebol tukanec, lebo niekto nedobrzdil na zelenu.
Ze v roku 2016, ked sa robil krizovatkovy prieskum krizovatky na Bysticku, tak v spickovej hodine cez tu krizovatku preslo 1872 aut a spickovej stvrthodine 520 aut a je problem sa dostat z Bystricky do Martina.

Tak ako nevysvetlis, ze pokial nebola dialnica okolo Vrutok, tak pravidelne v piatok a nedelu poobede bola paralizova MHD, ktora premavala medzi Martinom a Vrutkami, lebo auta stali na I/18 a autobusy sa cez tie kolony nedostali.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2020 21:25
od asdfr
Aby sa bolo mozne hadat nad realnymi cislami, tak som nasiel studiu danej krizovatky v Kostanoch a navrh rieseni.

https://www.kostanynadturcom.sk/i-65-ko ... 2087/.html

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2020 11:43
od Mayllo
devil napísal:este nieco k tomu, kedze R3 ma mat pokial viem 2 MUK, na zaciatku pri rakove a s I/18 je jasne ze obyvatelia kostian, zabokrekov a x dalsich obci tuto cestu nebudu pouzivat, cize pre velku cast lokalky bude nepouzitelna logicky ani pre dochadzanie do priem. parku. ostava lokalka zo vzdialenejsich obci :|


ja len upresnim, este by mala mat jednu mimourovnovú krizovatku pri sidlisku Ladoven a napojit sa na ulicu Nade Hajnej a cestu 2145 pri Dražkovciach, čiže nejaka lokalka by tam prešla

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2020 12:45
od mike007
asdfr napísal:Aby sa bolo mozne hadat nad realnymi cislami, tak som nasiel studiu danej krizovatky v Kostanoch a navrh rieseni.

dakujem, pekny elaborat.

jedine prijatelne riesenie z uvedenych je imho v tomto pripade V1 s tymi U-turnami, ale asi po oboch stranach + nadchod pre chodcov, ale treba mysliet aj na zdravotne indisponovanych chodcov;
okruzna krizovatka asi nebude pre tento tah to prave orechove;
svetelna signalizacia im kapacitne mozno vysla v pevnych cykloch, ale dnes snad nik nebude uvazovat inak ako nad dynamickym riadenim, a pri vyjazde od Turcianskeho Petra, kde ma byt stopciara za zeleznicnym priecestim, je toto zabite - tam budu medzicasy kludne az do 15-20 sekund

obchvat MT mal jednoznacne pokracovat az za Kostany;

v tejto lokalite R3 asi nestiahne prilis vela dopravy, pretoze MUK Ladoven je sice fajn, ale treba si pozriet, ako a kam je samotne sidlisko Ladoven pripojene na povodnu I/65 a co je to za komunikaciu... detto III/2145 popri cintorine. mne osobne by sa tam ked aj z Priboviec nechcelo pripajat, ak mam k dispozicii (zatial) celkom slusny ochvat aj s dobrymi bodmi napojenia na mnohe lokality v meste;

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2020 23:30
od dm
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/428601

Súťaž na vypracovanie zámeru, správy o hodnotení, DUR, DSZ. Kategória R24,5/120.

Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2020 13:50
od rastislav5
Konecne. Lahky a potrebny usek. Obchvat vacsieho mesta. Navyse Core TEN-T.