Re: R3 križovatka D1 Martin - Turčianske Teplice
Odoslané: 06. Okt 2020 23:45
Dotyčné územie dobre poznám - na tému Košťany je niekoľko diplomoviek na žilineskej univerzite. Je to v podstate už neriešiteľný problém ( návratnosť investície a obsluha územia ) v normánych finančných rámcoch sa to riešiť nedá.
.
Paralelná cesta je nerealizovateľná - stiesnené priestory.
.
Mimourovnové riešenie - obrovské náklady na stabilizáciu územia - už pri reko betonky bol v území križovatky Košťany závažný problém s geologiou - nutné drahé špecialne zakladanie.
.
Jediné normálne riešenie je znížiť intenzitu dopravy. To znamená vybudovanie prepojení Košťian a žabokriek priamo na Martin mimo cesty I/65 + odklon dopravy z I/65 na koridor R3 ( či už to bude R3 alebo preložka cesty v trase R3 ) + investície do posunu trate ŽSR prekládky vedenia VN a kopec iných "drobností".
.
Pozemok TRIM leader je nepoužiteľný - investor by musel podla zmluvy vykupiť a presunúť celú fabriku na vlastné náklady. A dalej od predajne aut a pumpy OMV už prebieha výstavba
.
Paralelná cesta je nerealizovateľná - stiesnené priestory.
.
Mimourovnové riešenie - obrovské náklady na stabilizáciu územia - už pri reko betonky bol v území križovatky Košťany závažný problém s geologiou - nutné drahé špecialne zakladanie.
.
Jediné normálne riešenie je znížiť intenzitu dopravy. To znamená vybudovanie prepojení Košťian a žabokriek priamo na Martin mimo cesty I/65 + odklon dopravy z I/65 na koridor R3 ( či už to bude R3 alebo preložka cesty v trase R3 ) + investície do posunu trate ŽSR prekládky vedenia VN a kopec iných "drobností".
.
Pozemok TRIM leader je nepoužiteľný - investor by musel podla zmluvy vykupiť a presunúť celú fabriku na vlastné náklady. A dalej od predajne aut a pumpy OMV už prebieha výstavba