Asi (isto) jednoduchší terén je od HC cez NR a cez NZ až k Dunaju, než stavať
SJS cez údolia a skrz kopce od ZV cez KA po ŠH a Ipeľ. Severo-južné spojenie by tak šlo cez menej "dolín" a bolo by treba i menej kilometrov stavať. Nechcem si
prihrievať svoju polievočku. No asi sa nič okolo novej I/64 nerobí. Nič som o tom nepočul, nevidel.
D3 -
D1 -
D4 by obojsmerne obslúžila dopravu PL/Škandinávia — A, CH, I...
D3 -
D1 -
R64/
R8(LP-HC-NR-NZ-KN) by obojsmerne obslúžila dopravu PL/Škandinávia — H, HR, SRB/NMK, BG, GR/TR... Teraz častejšie vídať v Komárne turecké kamióny, predtým než sprejazdnili Nový most, ich ani veľmi nešlo tadeto. No nemenej je poľských, menej je srbských a ostatných z Balkánu...
Tá druhá trasa by mala možno opodstatnenie, keďže v Maďarsku pripravujú rýchlostnú
M81 (rozšírenie ciest č. 13 a časti cesty č. 81 na štvorpruh), ktorá sa má pripojiť k
M7 a nižšie aj k budúcej
M8, ktorou by sa pripojila k
M6. Len by bolo treba postaviť ďalší, nie lacný, most ponad Dunaj (dtto M100). Teraz postavený most bez obchvatu Komárna, nie je práve optimálne nielen pre mesto.
1661