Stránka 3 z 8

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2008 12:10
od sergej
Ja som už aj zabudol, že naši žurnalisti nerozoznávajú sprejazdnenie a dokončenie...

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2008 12:55
od Čumil
mirkobb napísal:Už som to tu niekedy niekde spomínal, že ostáva iba dúfať, aby sa na tomto úseku nedopustili podobného "lapsusu" s premosteniami ponad rýchlostnú cestu a taktiež opornými múrmi ako pri OP-HL! Tu by už mohli nechať rezervu pre budúce rozšírenie na 2+2! :idea:
Nemá niekto nejaké konkrétnejšie info ako je to tu naprojektované?


Mam obavy ze skor ako za 20 rokov sa to na 2+2 rozsirovat nebude, takze skoda reci.

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2008 13:58
od konstrukt
Začiatočná predpokladaná celková hodnota stavby bez DPH 1 754 312 000 SK

Celková konečná hodnota stavby 1 178 449 735 SK bez DPH

Poddodávky 22,78 %

Počet prijatých ponúk: 8

Dátum uzatvorenia zmluvy medzi NDS,a.s. a Váhostav-SK,a.s. : 26.3.2008

Slávnostný začiatok stavby storočia

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2008 14:13
od Peter Olejár
Obchvat Trstenej bude mať dĺžku viac ako sedem kilometrov. Na celej trase bude štrnásť mostov, tri križovatky, množstvo prekládok, inžinierskych sietí, potokov, ciest či chodníkov. Vybudované budú tiež súvisiace stavby na ochranu životného prostredia a stavby umožňujúce kvalitnú poľnohospodársku činnosť. Celkový náklad na rozsiahlu stavbu je stanovený na 1,2 miliardy korún. Výstavba by mala začať v máji tohto roku, jej ukončenie je plánované na september roku 2011.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9878

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2008 22:33
od konstrukt
Váhostav-SK,a.s. Žilina túto stavbu bude budovať v združení s Inžinierskymi stavbami,a.s. Košice

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2008 20:17
od GEODET
konstrukt napísal:Váhostav-SK,a.s. Žilina túto stavbu bude budovať v združení s Inžinierskymi stavbami,a.s. Košice


presne tak a zaciatok pravdepodobne maj 2008 resp. niektore prace sa uz zacali

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2008 19:01
od sergej
Otvorenie stavby nebolo iba symbolické :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10063

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2008 18:17
od JANO
Tak, dnes som bol v Trstenej. Už z vlaku som videl hneď za Trvrdošínom dozér CAT D6H od Váhostavu. Potom v Trstenej som vystúpil z vlaku a vyšiel na kopec čo je nad železničnou stanicou, a tam som videl už odhrnutú ornicu z budúcej cesty, takže už je jasne vidieť kade má cesta viesť. Pri fotbalovom ihrisku v Trstenej je sústredená ťažká technika 4 kľbové dumpre, 2 rýpadla, 5 dozérov - CAT D9L, CAT D9R, CAT D8L, a dva menšie CAT. Niekoľko sklápačov, a nejaké ďalšie vozidlá a mechanizmy. Prekvapilo ma nasadenie dvoch ťažkých 50 tonových dozérov D9, čo svedčí buď o ptrebe čo najskôr dokončiť zemné práce a techniku čo najskôr pesunúť na ďalšiu stavbu, alebo ide o veľmi náročnú stavbu na zemné práce. Alebo ide už konečne o snahu robiť zemné práce tak ako sa to robí inde - maximálne ekonomicky ? Čim väčšie stroje sa použijú tým je to lacnejšie.
Dnes sa nepracovalo, bolo vidno iba strážnu službu, ktorá veľmi dôkladne prizerala zverený majetok - niet sa čo čudovať, dnes sa kradnú aj buldozéry.

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2008 18:26
od Andrej
Rozsah zemnych prac je porovnatelny s obchvatom Oravskeho Podzamku. Takze velke stroje su potrebne. Navyse ich budu urcite potrebovat aspon na 1 useku stavanom cez PPP :)

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2008 23:38
od konstrukt
Svoje stroje sem dopravili aj IS,a.s. KE vrátane najvačších buldozérov ktoré vlastnia.

OdoslaťOdoslané: 04. Máj 2008 18:21
od aquila
pridal som ortofotomapu useku

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4408

plus nejake fotocky zo zaciatku vystavby

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=149

tymto dakujem autorovi za zaslanie a dufam, ze dalsie bude pridavat aj sam ;)

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2008 09:41
od mirkobb
Ak NDS dodrží termíny začatia budovania nadäzujúcich úsekov, tak ich výstavba by mohla následne plynulo pokračovať.. :wink:
Najprv Tvrdošín-Nižná 01/2011 (pričom odovzdanie obchvatu Trstenej je plánované na 06/2011).

http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=133

Ďaľšie, 01/2011 Dlhá nad Oravou-Sedliacka Dubová http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=135 a 02/2011 Nižná-Dlhá nad Oravou. http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 2&prm2=134

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2008 10:02
od mirkobb
Ako sme už spomínali v minulosti, ale taktiež z popisu na stránke NDS, ako aj z vloženej orthofotomapky je zrejmé, že na tomto úseku bude iba jeden most nad rýchlostnou komunikáciou, a to na ceste III/05942 do Brezovice.
Treba veriť, že bude už o niečo dlhší ako tie pri Oravskom Podzámku a bude tak vytvorená rezerva pre budúce rozšírenie R3 na 2+2. :wink:

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2008 20:55
od Thomas
ad mapa - poněkud grandiözní křižovatka na jihu cesty - nebylo by levnější cestu protáhnout o 500 metrů k té zatáčce na stávajíví silnici?

OdoslaťOdoslané: 07. Máj 2008 21:41
od aquila
urcite bolo, ale v tomto pripade to nevidim ako minus, skor naopak ako plus, v buducnosti to lacnejsie urcite nebude a nebude treba rozne "docasne" zvedenie z cesty a moze sa plynule stavat dalej ....

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 09:18
od mirkobb
aquila napísal:urcite bolo, ale v tomto pripade to nevidim ako minus, skor naopak ako plus, v buducnosti to lacnejsie urcite nebude a nebude treba rozne "docasne" zvedenie z cesty a moze sa plynule stavat dalej ....


Presne tak, tá križovatka tam je naplánovaná tak či tak, čiže jej realizácia by sa aj tak konala, takto už nebudú problémy pri ďalšom pokračovaní vo výstavbe na juh ako to výstižne popísal aquila.
Na Slovensku začína miestami víťaziť zdravý rozum.. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 11:21
od Thomas
aquila napísal:urcite bolo, ale v tomto pripade to nevidim ako minus, skor naopak ako plus, v buducnosti to lacnejsie urcite nebude a nebude treba rozne "docasne" zvedenie z cesty a moze sa plynule stavat dalej ....


Já to myslel trochu jinak - ne jako provizorní sjezd, ale jako MÚK o kousek dál, je tam mimochodem menší převýšení.

Na druhou stranu ale není od věci MÚk nepostavit při stavbě tohoto úseku celou, ale jen jednu větev, po které se svede doprava na stávající silnici protože zbytek MÚK bude jen stát a její hlavní efekt (plynulost dopravy po R se nevyužije, protože R zatím nijkam dál nepovede. MÚK samozřejmě dostavět při dostavebě dalšího úseku.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 11:32
od Thomas
Mimochodem, když se postaví celá koncová MÚK, které se 2/3 neprovozují, na kterou další úsek navazuje zadalší dobu, tak se přistavbě dalšího úseku stejně vyžaduje náklady na opravu, příp. v mezidobí na údržbu.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 16:31
od mirkobb
Thomas napísal:Mimochodem, když se postaví celá koncová MÚK, které se 2/3 neprovozují, na kterou další úsek navazuje zadalší dobu, tak se přistavbě dalšího úseku stejně vyžaduje náklady na opravu, příp. v mezidobí na údržbu.


Ta MÚK nebude ani "náhodou" koncová, naopak je tu možnosť poslať tranzit dopavným značením práve cez ten obchvat okolo a nie cez Trtsenú. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 17:43
od Thomas
mirkobb napísal:
Thomas napísal:Mimochodem, když se postaví celá koncová MÚK, které se 2/3 neprovozují, na kterou další úsek navazuje zadalší dobu, tak se přistavbě dalšího úseku stejně vyžaduje náklady na opravu, příp. v mezidobí na údržbu.


Ta MÚK nebude ani "náhodou" koncová, naopak je tu možnosť poslať tranzit dopavným značením práve cez ten obchvat okolo a nie cez Trtsenú. :wink:


Zřejmě jsem nepochopil. JZ MÚK je koncová na daném stavebním úseku.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 19:32
od johhan
Thomas napísal:Mimochodem, když se postaví celá koncová MÚK, které se 2/3 neprovozují, na kterou další úsek navazuje zadalší dobu, tak se přistavbě dalšího úseku stejně vyžaduje náklady na opravu, příp. v mezidobí na údržbu.


Thomas následný úsek R3 Tvrdošín - Nižná sa bude stavať o 2 roky takže stavba bude pokračovať kontinualne, preto sa stavia plná MUK Tvrdošín Sever.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 19:50
od Thomas
Obávám se, že to tak reálně nebude.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 20:23
od johhan
Thomas napísal:Obávám se, že to tak reálně nebude.


Celý 17,9 km úsek medzi Hornou Lehotou a Trstenou bude mať dokumentáciu hotovú do konca roka aj s územným rozhodnutím, rok 2009 bude na vysporiadanie pozemkov a 2010 na výber zhotoviteľa a do konca 2013 musí byť sprejazdnený a 2014 stavebne ukončený - keďže bude financovaný s fondov EU :wink: cena max 6,5 mld SKK

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 20:42
od sergej
Bolo by super, ak by sa to takto postavilo. Nepočíta sa aj s úsekom DK-O.Podzámok? To je posledný z tých kritickejších na oravskom ťahu.

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2008 20:53
od johhan
Sergej napísal:Bolo by super, ak by sa to takto postavilo. Nepočíta sa aj s úsekom DK-O.Podzámok? To je posledný z tých kritickejších na oravskom ťahu.


Neviem na EU išli iba žiadosti na toto z R3 - zatial