Andrej napísal:Samozrejme, rátam s tým, že 3. variant pôjde variantou F popod Veľký Šturec.
Podla vsetkeho s tym ratas zbytocne. O tomto variante sa nepise ani v teoretickej rovine v ziadnom oficialnom dokumente, lebo by bol lacny a vyhodny, co by mohlo samozrejme uplne narusit snahy zainteresovanych trasovat R3 cez Martin.
johhan napísal:Variant F je bohužiaľ výmyslom Feroslava. Nič také som nevidel a to som si preštudoval už dosť materálov
johhan, a to ti vobec neprislo divne? Daj do ruky hocijakemu laikovi automapu, nech natrasuje rychlocestu z Budapesti do Krakova a uvidis, kadial bude R3 unho viest. Nehovoriac uz o tom, keby ten laik cez Donovaly a Maly Sturec aspon raz v zivote cestoval. Keby v tych studiach bola nejaka zmienka, ze trasa popod V.Sturec nie je vhodna z toho a toho dovodu, tak by to az take divne nepripadalo, aj keby to nemusela byt pravda. Jednoducho, ak to nemalo byt zamerom, tak na V.Sturec sa urcite "zabudnut" nemalo.
K tunelom :
cez Šturec bude 8 tunelov od 350 do 2 150 m ... spolu 8 570m
cez Donovaly bude 11 tunelov od 180 do 5 160m ... spolu 12 010m
cez Kremnické Bane budú 4 tunely od 320 do 3 000m ... spolu 6 400m
Neviem, ci vedome, ale neskutocne zavadzas.
Cez Maly Sturec boli 2 varianty. Druhy bol s 9 km dlhym tunelom do Cremosneho
Cez Donovaly boli len varianty zo Slov.Lupce (Mostenickou alebo Hriadelskou dolinou) cez Korytnicku dolinu na druhej strane kopca. Vsetky minali Donovaly vychodne .
V.Sturec mina Donovaly zapadne , teoreticky tam vystaci aj 5 km tunel z Jelenca do Vysnej Revucej a zopar 200 m tunelov v okoli Starych Hor.
Ale samozrejme , ked sa zjednodusene vyhlasi , ze cez Donovaly bude potrebnych 12 km tunelov, tak to znie tak hrozitansky a odpudzujuco, vsak?
Dalšia vec ktorá je rozhodujúca v poslednom čase a to mýtne, cez Šturec bude mýtne výnosnejšie ako cez Donovaly už len kvôli tomu že je dhšia trasa ale hlavne kôli tomu že variant cez Malý Šturec je lacnejší.
To myslis vazne toto? Ked uz srandujes , tak si vyber aspon jeden zo smajlikov , aha takto
Ale ako som už raz vyššie povedal hlavný dôvod trasovania R3 cez Turiec je nutnosť pripojenia južného Turca cestou typu RC alebo D smerom na BA.
Cesty nemaju sluzit len obyvatelom Turca. A ak , tak nech potom ostatni obyvatelia platia mensie dane. Balik penazi je ohraniceny, co si uchmatne Turiec , to bude chybat inde.
A na záver : nemám žiadny dôvod ani záujem presadzovať nejakú trasu, nakoľko vôbec by som nemal z toho žiadny osoh ani zisk lebo v doprave ani výstavbe nerobím
uplne staci ze si zo ziliny alebo okolia