R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod kaviarista » 23. Apr 2005 16:58

1. Mohol by si citat aj prispevky urcene inym diskuterom ako tebe, aby som sa nemusel opakovat.
Ci je 30 km obchadzky navyse vela alebo malo mozes urcit , len ak to naviazes na nejaku referencnu dlzku celkovej trasy. Ak maju byt vychodzim a koncovym bodom napriklad Krakov a Budapest, tak je 30 km dost, cca 10 perc. celkovej trasy.

2. Tak tomu nerozumiem. To myslis, ze akoze sa nejaky kamion z Krakova zastavi cestou do Pesti v MT , aby dolozil nejaky tovar ?

3. To by ma celkom zaujimalo , ake su vysledky tej studie v praxi. Podla mna sa nijako zvlast dynamika prirastku obyvatelstva v Poturci nelisi od zvysku stredneho Slovenska, iba ak v ramci statistickej odchylky.
Nieco ine je vyratat potencial na papieri a nieco ine ho dosiahnut v praxi.
Tieto nase rozporne domnienky su ale velmi lahko overitelne v praxi. Samospravne organy tie zaznamy maju.

4. A preco by mali mat turisticke strediska urbanisticky potencial? Tam sa netreba usidlovat , staci rozsirovat ubytovacie kapacity pre turistov.
Takisto je protichodny tvoj argument, ze raz je nevyhodou, ked RC bude Donovaly obchadzat , ale ked ich bude minat v este vacsej vzdialenosti cez M.Sturec, vtedy sa to stava vyhodou ? Tak je teda ta pripadna rychlocesta pre Donovaly prinosom alebo nie?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

R3 cez Turiec

Odoslaťod Hosť » 23. Apr 2005 19:37

Ľudo tu napísal fakty,ktré hovoria jasnou rečou. Ja len doplním,že vyústenie R3 v MT je optimálne aj z dôvodu polohy Martina: napojenie na ZA a ďalej Ostravsko,Sliezsko a napojenie na Oravu a Liptov. Spája v sebe aj medzinárodný aj vnútroštátny aspekt dopravného uzla. RK takúto výhodnú polohu proste nemá. Cesta cez Donovaly je vhodná na rekonštrukciu a postupné rozširovanie to je tak všetko.Kaviarista: Žil som dlhší čas v KE aj v BA a mám rád obe mestá. Moja poznámka bola ironická a ten tvoj vulgarizmus o ... anonymoch hovorí sám za seba. :roll:
Otázky ktoré si mi položil zodpovedal za mňa Ľudo :wink: Mimochodom výraz Poturčie - to je akože čo? :?:
Hosť
 

R3 cez Turiec 5

Odoslaťod Ludo » 23. Apr 2005 19:46

1. Krakov a Budapešť sú východiskovým a koncovým bodom pre vozidlá idúce z Krakova do Budapešti. Ale trasu z Krakova do Budapešti prejde aj vozidlo idúce napr.z Varšavy do Atén. V tejto rovine by sme potom mohli argumentovať, že vozidlo idúce z DK do BB cez Martin a Turčianske Teplice (100 km)má o 40% dlhšiu trasu ako keď ide cez RK a Donovaly (71 km).

2. Trasa kapacitnej komunikácie sa navrhuje tak, aby bola maximálne využitelná pre vnútroštátnu aj medzinárodnú dopravu, pre zdrojovo-cieľovú aj tranzitnú dopravu(vo vzťahu pre konkrétny úsek).
Trasa R3 sa nebude stavať len kvôli kamiónu, ktorý ide Krakova do Budapešti bez zastávky. Trasa R3 nebude mať zakázaný vstup pre iné vozidlá než tie idúce Krakova do Budapešti a naopak. :wink:

3. Hovoril som o priestorovom potenciále rozvoja územia, nie o počte či raste počtu obyvateľstva. Väčší priestor umožňuje umiestniť viac obytných, priemyselných a iných plôch a samozrejme zodpovedajúcu dopravnú infraštruktúru. Čo sa týka dynamiky prírastku obyvateľstva, už v spomínaných štúdiach sa dospelo k záveru, že pre vybudovanie súmestia na strednom Slovensku bude treba direktívne nariadiť a premiestniť obyvateľstvo do určenej oblasti (v danom prípade priestoru BB-ZV) z iných častí Slovenska (v danom prípade najmä Považie), čo je v úplnom rozpore s prirodzeným vývojom v podmienkach trhovej ekonomiky.

4. Donovaly sú turistickým strediskom v horskom sedle. Fyzicky priamo cez toto sedlo nepôjde žiadna kapacitná komunikácia. Akýkoľvek variant trasy R3, či variant F, variant A2 a iné má pre Donovaly ten význam, že z nich odvedie dopravu, ktorá tam nemá zdroj a cieľ, v kontexte s ochranou životného prostredia najmä tranzitnú kamiónovú dopravu.
Ludo
diskutujúci
 
Príspevky: 156
Založený: 16. Apr 2005 19:20

R3

Odoslaťod MK » 24. Apr 2005 10:20

Trochu som si pozrel tuto diskusiu a stale sa toci o severojuznom tahu. podla mna je dolezite siuvedomit aj to ze dialnice staviam v prvom rade pre seba, teda pre prepojenie slovenskych miest medzi sebou a potom ich nasledne prepojenie na medzinarodnu dialnicnu siet. Z tohto dovodu tu nejde lne o optimalne prepojenie Trstena - Sahy ale tiez o optimalne prepojenie Ziliny s BB a Presova s BB. Toto podla mna najlepsie splna variant cez donovaly. Je prijatelny ako spojenie BB-ZA, samozrejme zahrnujuc MT, ako spojenie BB-Vychod, aj ako tranzit HU-PL. Ak postavime BB-TR-MT tak sice to bude o trochu lepsie spojenie BB-MT-ZA ale na ukor tak tranzitu ako aj spojenia BB s Vychodom. Vedeni eRC cez Donovaly je kompromisom pre vsetky smery. Neviem ci je varianta F nejako relana alebo nie ale mne sa zda optimalna. Proste ide o to cim kratsou spojnicou napojit BB na D1 a v mieste kde sa da budovat pokracovanie tranzitu na PL. Toto splna tah cez Donovaly....
MK
 

Odoslaťod kaviarista » 24. Apr 2005 12:17

anonym,

AD "Ľudo tu napísal fakty,ktré hovoria jasnou rečou. Ja len doplním,že vyústenie R3 v MT je optimálne aj z dôvodu polohy Martina:"

Nie "aj" ale "len" z dovodu polohy Martina.

Tak ako uz pisal MK, pre motoristov cestujucich napr. z Nitrianskeho do Presovskeho kraja bude variant A maximalne neoptimalny.

Treba zabudnut na osobne vazby k MT alebo k ZA a neposudzovat trasovania podla toho, ci ty osobne budes tie trasy vyuzivat alebo nie. Ked sa dokazes odosobnit, az potom bude ta diskusia zmysluplnejsia a korektnejsia. Ty si si vybral nejaky ciel a prisposobujes k nemu cestu. Skus to opacne.
Poturcie je uzemie v bezprostrednom okoli rieky Turiec .

Co sa tyka vulgarizmov, ja slovo jebak ako pojem pre pubertalne vyrazky uz ani nevnimam ako vulgarizmus. Este par rokov a dostane sa mozno aj do zakonnych pravidiel slovenciny :roll:

Ludo, este jedna poznamka k starsiemu textu
".(len na okraj treba dodať, že rovnako zanedbateľný je rozdiel v dĺžke ťahov BA-KE, cez ZA po D1 cca 435 km, cez ZV po R1+R2 cca 410km)"

Podla mojho vnimania to bude len tak tak na hranici rozhodnutia sa pre trasu cez D1 . Ja osobne tych 25 km navyse za komfort obetujem , ak dozijem dovtedy. Ale pri vacsej diferencii, uz by som sa asi rozhodol pre R1+R2.
Takze dufam, ze Korbelka bude stat (tam by bolo predlzenie o 3-4 km ) a ze Levoca nebude chciet priblizenie trasy k nej.

1. Ano, treba zistovat, aky podiel na dnesnych intenzitach ma nielen kvantitativny ukazovatel (kolko vozidiel) ale aj kvalitativny (odkial su tie vozidla, kam smeruju a pod.) . Myslim, ze taketo statistky ani SSC ani nikto iny nevykonava.
Su to len moje odhady, ale tie vazby Krakova a Budapesti povazujem za dost velke.

2. Tak ako trasa R3 nema sluzit len tranzitnej doprave, tak isto nema sluzit len a len obyvatelom MT a ZA, resp. nema byt optimalizovana len pre nich. Aj z LM predsa budu chciet co najoptimalnejsie cestovat do LC.
Treba si uvedomit. ze najblizsia prepojka rychlocestou medzi severom a juhom krajiny vychodne od Donovalov bude na dlhe obdobie az PO-KE. Trasa cez Poturcie by to este viac oddialila.
Ale samozrejme, ze vam to je jedno, lebo tam nebyvate a v zivote tadial nepojdete.

3. Sme sucastou zapadnej kultury, tu nam premnozenie obyvatelstva nehrozi, aby sme mali nejako umelo vytvarat nove osidlovacie uzemia. A keby sa nebodaj nieco nezvycajne s prirastkom obyvatelstva v okoli Turca zacalo diat, tak tam uz davno RC bude stat spolocne s tou cez Donovaly.

4. Ale je rozdiel, ci velkokapacitna cesta konci 5 km od nejakeho strediska alebo 40 .
V kontexte ochrany zivotneho prostredia, je trasa cez Donovaly daleko ekologickejsia. Uz len toho dovodu, ze je 30 km kratsia. Z hladiska ochrany prirody celeho Slovenska je jedno, ci sa splodiny dostanu do ovzdusia v Donovaloch, alebo v Poturci.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 24. Apr 2005 12:31

Ludo a anonym, mam jednoduchu otazku na vas.

Ste za to, aby bola trasa R4 z PO na V.Komarnik pretrasovana cez Stropkov ako to navrhuje Prokopovic?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod R3 a BB » 24. Apr 2005 12:35

Pre MK:
Spojenie BB s ostatnými mestami nie je z celoslovenského a medzinárodného hľadiskavýstavby D a RC relevantné. Túto funkciu tu preberá prirodzený dopravný uzol Zvolen. D a RC sa nestavajú podľa potrieb BB.
R3 a BB
 

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2005 12:35

hm ja by som to zobral z takej inej stranky.

mno R3 ako variant cez donovaly si dovolim tvrdit ze na 99% nebude. dovody?

1. BB lobuje za varianty D1/2 kedze tym by sa musel urobit aj severny obchvat BB, ktory je sice potrebny, ale pre BB je dolezita len tato cast, samotny priechod cez donavy uz menej. a kedze imaginarny variant F nikto z BB netlaci, respektive nikto ho netlaci, tak nie je ani rozpracovany. a kedze pri pristupe SSC/NDS sa pozera na financie az na prvom mieste a variant D1/2 su kapek drahsie a nikomu sa do nich nechce tak prechod cez donovaly pada.

2. cez kremnicu to nepojde, co je vsak zaujimave ze SSC/NDS sa radsej rozhodne pre variant A2, ktory ani nenadvazuje na uz vybudovanu RC, ale znovu sa sustredi na "krizovatku" v BB, co bude mat pre BB este horsi dopad.

a objektivne dovody, kde by sa to malo budovat a kde nie, idu tymto stranou. je to velmi dobra paralera s D3, schvalne sa daju alternativne varianty tak navrhnut, aby sa vybral ten ktory istym ludom, ktory presadzuju ten svoj. citaj vsetky ine ako ten "spravny" variant su predrazene, neuskotocnitelne, grandiozne navrhnute, zo zlosou EIA ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2005 12:36

kaviarista napísal:Ludo a anonym, mam jednoduchu otazku na vas.

Ste za to, aby bola trasa R4 z PO na V.Komarnik pretrasovana cez Stropkov ako to navrhuje Prokopovic?

clovece nestras! :lol:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2005 12:47

R3 a BB napísal:Pre MK:
Spojenie BB s ostatnými mestami nie je z celoslovenského a medzinárodného hľadiskavýstavby D a RC relevantné. Túto funkciu tu preberá prirodzený dopravný uzol Zvolen. D a RC sa nestavajú podľa potrieb BB.

myslim ze vyznam ZV bude casom viac a viac narastat .. je to aj logicke, kedze je to logisticky uzol pre stredne slovensko (krizovanie R1/R2/R3, zeleznica, blizko letisko)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čavo » 24. Apr 2005 12:48

R3 a BB napísal:Pre MK:
Spojenie BB s ostatnými mestami nie je z celoslovenského a medzinárodného hľadiskavýstavby D a RC relevantné. Túto funkciu tu preberá prirodzený dopravný uzol Zvolen. D a RC sa nestavajú podľa potrieb BB.


Teraz sa zastanem MK. Nejde len o BB. Čo tak spojenie miest NR, ZM, LV, NZ, ZC, ZH a i ZV s mestami RK, LM, PP, KK a PO. Nezdá sa vám, že vytvorite po ceste esíčko, ktoré nie každý bude ochotný absolvovať a tým vlastne nebude môcť rozumne využiť výhody rýchlostnej cesty, či diaľnice.

A nehovoriac o tom, že takto môžu uvažovať aj vodiči z DT a LC pri ceste na severovýchod. I keď z týchto miest už bude asi prevažovať ochota prejsť cez Čertovicu, či Vernár.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

R3

Odoslaťod Hosť » 24. Apr 2005 12:57

Kaviarista: Teba asi dobre štve keď ti tu v tvojej téme niekto prezentuje iné názory podložené faktami. Tvoja argumentácia je rovnaká ako to,že výraz jebák nie je vulgarizmus a raz sa dostane do spisovného jazyka,alebo že poturčie je kraj. Svoje výmysly vydávaš za skutočnosť,alebo blízku(tebou želanú skutočnosť). Naznačuješ,že som od ZA,alebo MT a preto obhajujem túto trasu. To mi nepodsúvaj,nie som z toho kraja. Náznaky o puberťákoch-to je už pod úroveň,neviem aký si starý,ja k mladým nepatrím. Obhajovať trsu cez Donovalmi cestami Lučenčanov na sever je demagógia akou sa tu vlastbe v kuse oháňaš. Ja tu píšem o trase ktorá má význam ako spojenie S-J a spája dve najväčšie osídlenia na tejto trase. R3 cez Donovaly je samúčelný nezmysel pre BB a má skrytý cieľ potlačiť dopravný význam ZA-MT. V tejto súvislosti je tvoja otázka na R4 provokácia-SV aj SP súmálo významné sídla a otázka by mala zmysel keby mal SP veľkosť napr. PP ináč je logický SV.
Hosť
 

Odoslaťod Čavo » 24. Apr 2005 13:02

Podľa môjho názoru by bol z pohľadu využitia najrozumnejší variant "F". Pretože nevytvára na ceste zbytočný oblúčik, či už východným, alebo západným smerom. Čo ani variant "A" a ani variant "D" nespĺňajú. (Variant "D" urobí ten oblúčik o niečo menší.)
Preto som sa v minulosti pýtal čo by vypracovanie takejto študie, aby o tom začali vôbec uvažovať, stálo. Podľa hmlistých odhadov si to asi žiadna súkromná osoba, alebo firma asi nezoberie na triko, pretože by to stálo veľa, vzhľadom na to ako sa na Slovensku rozhoduje o variantoch. Čiže, aj keby to bolo šialene výhodné, tak by to malo šialene malú pravdepodobnosť výstavby. Čo už.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2005 13:36

čavo napísal:Podľa môjho názoru by bol z pohľadu využitia najrozumnejší variant "F". Pretože nevytvára na ceste zbytočný oblúčik, či už východným, alebo západným smerom. Čo ani variant "A" a ani variant "D" nespĺňajú. (Variant "D" urobí ten oblúčik o niečo menší.)
Preto som sa v minulosti pýtal čo by vypracovanie takejto študie, aby o tom začali vôbec uvažovať, stálo. Podľa hmlistých odhadov si to asi žiadna súkromná osoba, alebo firma asi nezoberie na triko, pretože by to stálo veľa, vzhľadom na to ako sa na Slovensku rozhoduje o variantoch. Čiže, aj keby to bolo šialene výhodné, tak by to malo šialene malú pravdepodobnosť výstavby. Čo už.


ono vypracovanie kompletnej studie, aj spracovania variantu s potrebnymi podkladmi by stalo medzi 5 az 15 milionov korun (vychadzam z inych pripadov), co je z pohladu celej stavby relativne zanedbatelna polozka. a ako bolo povedane medzi variantom D a A neni az tak nehorazny velky rozdiel co sa esisckovania tyka, snad jedien to ze varianty D by zaroven poriesili aj obchvat BB a vytvoril by sa priestor na vybudovanie imaginarnej R9 spajajuca R2 a D1 cez turiec v neskorsej buducnosti (co by bolo mozno to najoptimalnejsie riesenie)

ale hold realita je ina.

co sa tyka esicka, a predlzenie trate. mno ono je to v konecno dosledku pre toho kto by to staval a vyberal myto vyhodnejsie => dlhsia trasa viac uzemia s obyvatelstvom. v konecom dosledku lacnejsia vystavba vyssia marza .. a hlavne tym ze postavanim R3 by sa vylucila vsetka doprava nad 3,5 smerom na donovaly.

ako som uz povedal v konecnom dosledku je najlepsi variant D1/2 kedze pocita s tym ze sa neskor postavi RC cez turiec. ono originalne planovanie RC/D ma nieco do seba. ma to zmysel, len to by sa nemohli robit na slovensku veci na polovicku ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 24. Apr 2005 14:00

anonym,

Ty mas v hlave zakoreneny jeden velmi divny predsudok. Spojenie dvoch sidiel povazujes za dobre , len ak su prepojene jednou trasou s konkretnym oznacenim? ZA-MT bude s BB-ZV prepojene velmi dobre , aj keby isla R3 pod Donovalmi. Len to uz nebude jednoduche oznacenie (R3) ale zlozene (R3+D1). Nerob preboha z prepojenia ZA a BB modlu. Par km navyse za prepojenie ZA s BB cez RK nestoji za to, aby sa cela trasa R3 predlzila o 30 km.
Ziline by to trochu pomohlo, ale ovela zasadnejsie by to ublizilo kazdemu jednemu mestu smerom na vychod od BB alebo RK a tak isto medzinarodnemu tranzitu.

Daleko viac by mali co do trasovania R3 kecat Bystricana ako Zilincania , lebo ich sa to tyka bezprostrednejsie. Presne tak, ako analogicky maju Zlincania viac co kecat do trasovania D3.

A este jeden offtopic. Vidim, ze ti ta poznamka o pubertiakoch nedava spavat, ked sa k nej tolko vracias. Pre pokoj tvojej duse: nemyslel som konkretne teba ako anonyma na tomto fore, ale akychkolvek holobriadkov z KE alebo z BA, ktori po sebe vykrikuju a osocuju sa vzajomne po roznych forach po celom slovenskom internete. Keby som sa ja mal podla tychto vylevov riadit, tak pri stretnuti s bratislavcanom by som nic ine nerobil , len nanho permanentne plul.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 24. Apr 2005 14:07

aquila, ja si myslim, ze buducu RC cez Turiec s napojenim na R2 by neohrozil ani variant F.

Mam ale otazku. Ste si vobec isti, ze tie podrobne studie o jednotlivych variantoch existuju ?

Je SSC podla informacneho zakona tie studie povinna poskytnut, ak o ne niekto poziada?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 24. Apr 2005 14:22

kaviarista napísal:aquila, ja si myslim, ze buducu RC cez Turiec s napojenim na R2 by neohrozil ani variant F.

vsak to som ja ani nehovoril :) len s tymto variantom sa absolutne nepocita, proste neexistuje.
kaviarista napísal:Mam ale otazku. Ste si vobec isti, ze tie podrobne studie o jednotlivych variantoch existuju ?

varianty ktore su spracovane (rozumej uz relativne presne trasovanie, rozpocty, plus minus aj EAI a podobne veci), je vidno na tejto mapke
http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=6
kaviarista napísal:Je SSC podla informacneho zakona tie studie povinna poskytnut, ak o ne niekto poziada?

urcite hej, su vcelku ochotni, napis im a vyziadaj si tie veci, len pocitaj ze budes podla rozsahu platit istu sumu za vyhotovenie (nie je to nic hrozne maximalne par stovak)
zavysi to samozrejme od toho v akej mierke, ako moc detailov, ake spravy k tomu budes chciet.

ale ako sa vravi, predbezne je rozhodnute o variante A2, ktory dokonca nezacina ani v ulianke ale uz priamo v BB v mieste kde by mala byt krizovat na severny obchvat BB.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod MK » 24. Apr 2005 15:24

uz to tu niekto spomenul ale este raz: ked som pisal o spojeni bb-za, bb-po, bb-pl, nemal som samozrejme na mysli len spojenie bb s tymi miestami. tu nejde o bb ale o vsetko co je na juh od bb a nemoze pouzit d1 alebo r4. teda v podstate je to od nr cez levice, lucenec, rs, a samozrejme budapest a dalej na juh, ked chcete tak aj belehrad . a pre vsetkych tychto je optimalne spojit bb z d1 cim kratsou cestou. a je pravda ce varianta bb-mt-za cez tr je sice pre spojenie bb-za optimalna, dokonca v dalekej buducnosti by sa tam mohlo napojit aj spojenie bb-pd, ale na vsetky ostatne smery je to okluka a naprikald pre ludi z po je to totalna obchadzka ktoru nebudu pouzivat a radsej budu chodit cez donovaly. napriklad spojenie nr-pp-po, ved to by bolo super esicko. tiez spojenie pp-bb-lc, pekne naokolo.

akoze argument ze cim dlhsie tym lepsie - to sa mi snad s n i v a ! ! !to je cista blbost, za kratsiu cestu predsa mozes vyberat vacsie myto, kedze je optimalnejsia a doprvcom sa teda viac oplati. kto tu hovori o nejakej doprave medzi tr a mt, ved ti skodovkari aj tak pojdu po ceste ii triedy, na taku kratku vzdialenost!

ps: sorry za caps lock, som si nevsimol. (pozn. admina: nic sa nestalo, upravil som 8), ale na buduce bacha, zle sa to cita )
MK
 

R3

Odoslaťod Hosť » 25. Apr 2005 10:08

Kaviarista myslím,že v prípade tvojho argumentu potreby R3 pre východ je odpoveď jasná. Urýchlené dokočenie D1, po PO, R4 Ke MR,R2 po KE. R3 je doplnkový koridor a jej význam nie je taký ako u predchádzajúcich,len sa fetišizuje. Ináč nezávidím mladým Bratislavčanom,ktorí sú nenávidení len za to,že sa v Ba narodili. Mňa tito spory východ-západ udivujú-kebyže EÚ leží za Čiernou n. Tisou,je to naopak. Rovnako môžeme nadávať,že sa zem netočí naopak,ale to je tak všetko čo s tým môžeme robiť,ako opakovať koľko je východniarov vo vláde apod.-smiešne.
Hosť
 

Odoslaťod devil » 26. Apr 2005 16:51

Ono takto, trasa cez Kremnicu (ZH-MT) sa ma porovnavat s ZV-RK a nie s BB-RK. Taky investor asi tazko pride ktory vygeneruje na useku ZH-Kremnica taku premavku ako na ZV-BB. V pripade BB-RK vs. BB-MT je to tazka otazka.... Mne trochu (dost) pripomina CA-(Cechy)-Polsko, hlavne ohladom tej obchadzky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Hosť » 26. Apr 2005 22:49

aquila napísal:ale ako sa vravi, predbezne je rozhodnute o variante A2, ktory dokonca nezacina ani v ulianke ale uz priamo v BB v mieste kde by mala byt krizovat na severny obchvat BB.


to znamena, ze ked bol minuly rok schvaleny obchvat Hornej Stubne v harmonograme zacatia vystavby D+RC na rok 2008, teraz to uz neplati, alebo ano?
Hosť
 

Odoslaťod aquila » 27. Apr 2005 01:45

Anonymous napísal:
aquila napísal:ale ako sa vravi, predbezne je rozhodnute o variante A2, ktory dokonca nezacina ani v ulianke ale uz priamo v BB v mieste kde by mala byt krizovat na severny obchvat BB.


to znamena, ze ked bol minuly rok schvaleny obchvat Hornej Stubne v harmonograme zacatia vystavby D+RC na rok 2008, teraz to uz neplati, alebo ano?

tym rozpisom by som sa moc neriadil, resp len velmi informativne. uz teraz tam kopu veci nesedi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

z ineho rosku

Odoslaťod Lorenc » 06. Máj 2005 10:45

osobne si myslim ze variant F je jedina schodna a logicka trasa. O tomto je tato diskusia nie? uvahy o vazbach medzistatneho vyznamu ako budapest s krakowom su spravne myslime vsak aj na samotne slovensko. preco a koho napdlo trasovanie cez martin? sahy-ZV-ZH-MT-kralovany-DK. to normalny clovek nemohol vymysliet. Viete o com to cele je? vobec nie o logike, ale o surovych politicko-mocenskych zaujmoch martina... Presadili aj sidlo VUC v modele 12 vyssich uzemnych celkov. dva krajske mesta na 30Km? Cele to je uboha fraska a vysmech severneho slovenska. Nic proti martinu je to maticne mesto som nan patricne hrdy ale toto zasahuje tam kam nema. Najlepsie je ze Ruzombercania vobec netusia o co ide a velmi podcenuju situaciu s R3... :lol:
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Odoslaťod aquila » 06. Máj 2005 18:32

vsak tunak to aj z diskusie tak vypliva ze variant F by bol zrejme najlepsim riesenim, len problem je v jeho "neexistencii" na papiery..

dalej samotnej BB nevyhovuje, lebo by to oddialilo vystavbu severneho obchvatu BB, cize BB na tuto zmenu netlaci. oni chcu bud D aj obchvatom alebo nic ..

variant ZH - turiec - MT asi neprejde, co je len dobre.

ako to vyzera bude R3 nadvazaovat od BB smerom turiec a dalej na martin. cize variant A2

RK uz o R3 viac menej prisiel.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

R3

Odoslaťod Lorenc » 09. Máj 2005 09:17

neprehral... na zilinskej dopravnej ziadny ruzombercan tento variant neriesil? v ramci nejakej prace rocnikovej alebo diplomovky? este raz sa teda pytam je logicke tahat cez sturec do MT na kralovany na DK alebo z BB do RK do BB:? :x inac nezavazi vobec ze v liskovej pri buducom dialnicnom privadzaci a variantej krizovatky R3 existuje Terminal kombinovanej dopravy nadregionalneho vyznamu?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.