R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod johhan » 18. Máj 2005 09:10

johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 18. Máj 2005 17:31

No dal som si troška námahy a zašiel som za kolegom ( starý pán na dôchodku ) mojho neboheho otca ktorý bol zememeračom a poprosil som ho nech sa troška zabaví a skúsi podla mapy natrasovať "slávnu variantu F "

A tu je výsledok asi 1 dnovej práce starého pána

Trasa F :

Tunel Jakub I 300 m
Tunel Jakub II 650 m
Tunel Uľanka 700 m

dotial je trasa zhodná z Variantou A3

Tunel Staré Hory I 900 m
Tunel Staré Hory II 400 m
Tunel Havrania 300 m
Tunel Jelenec 600 m
Tunel Šturec 5 - 6 000 m
Tunely Liptovské Revúce spolu 3 - 4 000 m
Tunel Osada 1 300 m

odtiaľto trasa Variantu D1

Tunel Javoriska 600 m
Tunel Lišková 200 m
Tunel Revuca 200 m
Tunel Biely Potok 1 600 m
Tunel Mnich 800 m

Tabuľka Tunelov variantov R3
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=49

Mapa variantov A - C
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6

A tu pár obrázkov zo Starých Hôr a Liptovských Revúc aby bolo jasné o aký ľahký a zábavný terén ide

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=53
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=52

a rátať koľko to je spolu Tunelov a porovnávať to s variantami A2 B a D1 sa mi nechcelo .. skúste si to zrátať

ešte pohľad na Turiec:
http://mesta.slovenska.sk/m_portaly/adm ... hp?id=1592

a Liptovská osada:

http://www.liptovskaosada.sk/b01.jpg
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 18. Máj 2005 20:11

tak po prezreti jednak obrazkov kde by sa malo stavat ale hlavne po tom co si napisal ohladne tunelov, teda ani ten variant F nie je ziadna vyhra :roll:

to uz mozno radsej D1, kedze by riesil jednak obchvat BB a jednak aj napojenie brezna (kde aj nieco schopneho je)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod JG » 19. Máj 2005 09:36

Johhan, klobuk dole - tunely a fotky to zase lepsie dokresluju. Cakal som, ze tam moze vyjst dost tunelov a viem, ze tam je uzko. Snad to pochopia aj niektori dalsi na tomto fore o com je variant F. Mozno si najdem v lete cas a nieco tam tiez nafotim.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 12:47

Odoslaťod aquila » 19. Máj 2005 09:45

JG napísal:Johhan, klobuk dole - tunely a fotky to zase lepsie dokresluju. Cakal som, ze tam moze vyjst dost tunelov a viem, ze tam je uzko. Snad to pochopia aj niektori dalsi na tomto fore o com je variant F. Mozno si najdem v lete cas a nieco tam tiez nafotim.


inak ked si to zoberie clovek logicky, za komunizmu by sa aj pomyselnym variantom F urcite seriozne zaoberali (vtedy nejako mali docela na haku co kde ako, skor BB bola preferovana), co sa zrejme aj zaoberali, trasovanie Dx resp na opacnu stranu, tiez nebolo vybrane z brucha.

cize variant F sice vyzera byt najkratsie, ale zjavne len na mape. a ako tu uz niekto spravne poznamenal (tusim si to bol ty JG), ze keby ten variant F bol ozaj taka pecka, tak uz sa toho mesik daaavno chyti aj na inej urovni ako len tliachanie bludov. sme, novy cas, STV, markiza by mu to zrali aj s navyjakom, ale ako sme sa aj presvecili (je fakt ze je to veeelmi hruby odhad, ale ten pan zememerac mal posledny dovod nieco "predrazovat"), moc realizovatelny nebude.

tymto sme sa vlastne dostali k vyberu medzi variantami co su aj na variantom rieseni MDPaT. cize A1-A3, B, C, D1-D2.

ked mam hovorit sam za seba, asi by bolo najlepsie variant D1/D2, s tym ze casom sa postavi RC aj cez turiec, ale bohuzial SR na to prostriedky nema, tak schodne riesenie je niektory z variantov A.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 19. Máj 2005 16:40

johhan, zatial je to v rovine dojmologie, ale mozes to velmi lahko zmenit. Staci , ak vyslednu pracu toho tvojho znameho naskenujes a zavesis ju tu.

Mam ukoncene technicke vzdelanie a ak mi niekto bude tvrdit, ze dokaze z mapy vycitat potrebu 200 m tunela bez znalosti terenu, tak si o tom zakonite musim mysliet svoje.

Ja netvrdim, ze ten 200 m tunel nemoze byt nakoniec vyhodnejsie vyrazit , ako tahat trasu na piliere, ale bol by som zvedavy, ako by ten tvoj znamy natrasoval useky na D3 ZA-Zwardon alebo na D1 HP-Ivachnova. Keby pouzil rovnake kriteria, tak sa tych tunelov ani nedoratame.

Nikto netvrdi, ze je tam lahky teren, ale ja tvrdim , ze nie je o nic tazsi ako HP-Ivachnova a BB-TR (ci uz cez Kremnicke vrchy alebo M.Sturec)

johhan, isiel si ty vobec niekedy v zivote cez M.Sturec? Aby to nakoniec nebolo podobne ako s Vernarom.

Co sa tyka terenu, tak urcite je tam viac miesta ako trebars v hronskom lieviku , kde z jednej strany zťažovalo podmienky koryto Hronu a tvrdohlavo sa hron nepremostoval a nepremostoval, hoci by to mozno bolo aj lacnejsie riesenie. A nestoji tam ani jeden tunel, ale keby to trasoval nejaky zememerac len podla mapy, mozno by sme sa neprestali divit.

Je tu jednoznacna snaha ohurit neznalych ludi poctom tunelov. Ale ten, kto ma prejazdene severne Taliansko na takyto priehladny zamer neskoci . Pocet tunelov sa este nerovna automaticky dvihanie ceny do vysin.

Co sa tyka fotiek, zavana to tazkou manipulaciou. Ked si najdem viac casu, predvediem tu manipulaciu v opacnom garde.

Co sa tyka Mesika, ved on ani o variante F nemusi nic tusit . Neobjavil sa v ziadnom oficialnom dokumente a podla mna cielavedomo a zamerne.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 19. Máj 2005 17:44

kaviarista napísal:Co sa tyka Mesika, ved on ani o variante F nemusi nic tusit . Neobjavil sa v ziadnom oficialnom dokumente a podla mna cielavedomo a zamerne.


nehladaj v tom nejaky komplot, ale zacina byt docela zjavne preco nie je ziadna kompletna studia variantu F, resp jemu podobnemu. co viem, tak variantne co sa dialnic a rychlostnych ciest tyka, tak je prepracovane X krat cele slovensko studentami minimalne na STU BA resp TU KE, a VSDS/TU ZA. moj otec napriklad pracoval uz koncom 70 rokov na casti rajeckeho variantu D1. co je docela davno a to hovoril, ze uz to bolo plus minus aj tak vypracovane a je to podobne aj s ostatnymi usekmi na slovensku.

dovolim si tvrdit ze napd s variantom F urcite neskrsol teraz poslednych 5 ani len 10 rokov dozadu, kazdeho napadlo ze zobere pravitko (co bolo za komunizmu bezne vid dialnica brno - praha) a urobi sa dialnice. preto variant F bol urctie spracovany, ale je docela velka pravdepodobnost, ze ani komunisticke planovanie take nieco by neunieslo, kvoli komplikaciam s tymto spojene. aj ked je fakt ze za komunizmu bolo razenie cestnych tunelov snad tabu (vid ako je ceska dialnica D1, kde by teraz urcite bolo docela dost tunelov)

k zbytku sa nechcem vyjadrovat, lebo je to hodne spekulativne a snad len, ze toho stareho pana by som zrovna za manipulaciou neodsudzoval. a co sa obrazkov tyka, tiez su neni manipulacne, vid napriklad podla jedneho by sa tam dala robit aj 8 prudova dialnica. su to len aktualne obrazky z danej oblasti.

btw. keby to bolo aj just take komplikovane ako HP - ivachova, tak na HP - ivachova su uplne o niecom inom intezity ako na BB - RK, co musis aj sam uznat
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 19. Máj 2005 17:58

aquila,
kralovany-RK mala pri poslednom scitani podobne intenzity ako Donovaly. Devil ti to povie presne, mne sa to nechce hladat, ja som tu jeho excelovsku tabulku studoval, ale niekde som ju stratil a uz nepamatam odkial som ju stiahol.
Ja Donovaly prechadzam pomerne casto a plynule prejst sa daju len v noci. Sucasna intenzita tam moze byt kludne aj cez 5000.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 19. Máj 2005 19:03

kaviarista napísal:aquila,
kralovany-RK mala pri poslednom scitani podobne intenzity ako Donovaly. Devil ti to povie presne, mne sa to nechce hladat, ja som tu jeho excelovsku tabulku studoval, ale niekde som ju stratil a uz nepamatam odkial som ju stiahol.
Ja Donovaly prechadzam pomerne casto a plynule prejst sa daju len v noci. Sucasna intenzita tam moze byt kludne aj cez 5000.

kralovany - RK je kapanek rozdiel ako HP - ivachova, nemyslis ? :)

a ked to chces porovnat tak medzi hubovou a ivachovou je je vlastne len 2km tunel cebrat, takze pohoda klud :)

aspon vidis, ked porovnavas neporovnatelne a nekomplexne :) t.j. porovnavat usek kralovany - RK vs priechod donovaly. btw intenzita 5000 nie je nic moc, na to aby sa tam stavalo hento vsetko ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 19. Máj 2005 19:16

kaviarista napísal:aquila,
kralovany-RK mala pri poslednom scitani podobne intenzity ako Donovaly. Devil ti to povie presne, mne sa to nechce hladat, ja som tu jeho excelovsku tabulku studoval, ale niekde som ju stratil a uz nepamatam odkial som ju stiahol.
Ja Donovaly prechadzam pomerne casto a plynule prejst sa daju len v noci. Sucasna intenzita tam moze byt kludne aj cez 5000.


No neviem aká je tam intenzita, ale 5000, to je smiešne, to musíš uznať. 8)

A plynule dnes neprejdeš už takmer žiadnu cestu I. triedy.
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod kaviarista » 19. Máj 2005 19:30

Caesar, ale je dobre si uvedomit, ze na tych 5000 ma lokalna preprava mizive percento podielu , kdezto na takom useku MT-ZA moze tvorit lokalka odhadom aj cez 50 percent.

Ale ako vravim, vsetko to zostava len v rovine dojmov, pretoze neexistuju scitania intenzit, ktore by zohladnovali aj kvalitativny ukazovatel (napr. ECV) nielen kvantitativny.

Dalsia vec je, ze by sa Donovalmi odstranil psychologicky problem strachu pred horskymi priechodmi a tym by tie intenzity mali velky potencial rastu. Motoristi si totiz radsej vyberaju trasy meandrami ako horskymi priechodmi.
Kym nebolo Braniska, vela kosicanov cestovalo do PP cez Krompachy. Dnes uz to nema vyznam , aj ked je to o 10 km menej.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Caesar » 19. Máj 2005 19:35

kaviarista napísal:Caesar, ale je dobre si uvedomit, ze na tych 5000 ma lokalna preprava mizive percento podielu , kdezto na takom useku MT-ZA moze tvorit lokalka odhadom aj cez 50 percent.

Ale ako vravim, vsetko to zostava len v rovine dojmov, pretoze neexistuju scitania intenzit, ktore by zohladnovali aj kvalitativny ukazovatel (napr. ECV) nielen kvantitativny.

Dalsia vec je, ze by sa Donovalmi odstranil psychologicky problem strachu pred horskymi priechodmi a tym by tie intenzity mali velky potencial rastu. Motoristi si totiz radsej vyberaju trasy meandrami ako horskymi priechodmi.
Kym nebolo Braniska, vela kosicanov cestovalo do PP cez Krompachy. Dnes uz to nema vyznam , aj ked je to o 10 km menej.


No tak tu s tebou nesúhlasím. BB-RK, to je veľmi veľa autobusov, turistov aj domácich. Mnohí takto cestujú len medzi BB a RK, do práce, do školy, z práce a zo školy a ten tranzit je 50%. :lol:

Ohľadom ŠPZ by som povedal, že ano, to je chyba, ale zase kaviarista, je to detail, pretože, ak by po tej ceste (BB-RK) išli len BB a RK a intenzity by boli 10 000, tak by RC stavala. Samozrejme, ta predpokladu, že cez Turiec by nebolo 20 000. :?
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 19. Máj 2005 19:37

kaviarista napísal:Caesar, ale je dobre si uvedomit, ze na tych 5000 ma lokalna preprava mizive percento podielu , kdezto na takom useku MT-ZA moze tvorit lokalka odhadom aj cez 50 percent.

Kym nebolo Braniska, vela kosicanov cestovalo do PP cez Krompachy. Dnes uz to nema vyznam , aj ked je to o 10 km menej.


A s tými Krompachami súhlasím, to máš pravdu, ale kamióny jazdili cez Branisko (väčšie skúsenosti, lepšia cesta). 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 19. Máj 2005 19:40

netusi niekto kedy bude hotove nove scitanie za rok 2005 ? resp ako poznam uradnickov tak asi az na jar 2006 sa da ratat s nejakym dostupnym materialom
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 19. Máj 2005 19:48

aquila napísal:netusi niekto kedy bude hotove nove scitanie za rok 2005 ? resp ako poznam uradnickov tak asi az na jar 2006 sa da ratat s nejakym dostupnym materialom


Hneď ako bude, dám sem informácie aj konkrétnych úsekov, len mi musíte dať vedieť, ktoré vás zaujímajú (cez SS). Ja ich potom môžem zverejniť aj v inej téme ako informácie z exekutívy alebo tak. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 20. Máj 2005 00:16

kaviarista napísal:johhan, zatial je to v rovine dojmologie, ale mozes to velmi lahko zmenit. Staci , ak vyslednu pracu toho tvojho znameho naskenujes a zavesis ju tu.

Mam ukoncene technicke vzdelanie a ak mi niekto bude tvrdit, ze dokaze z mapy vycitat potrebu 200 m tunela bez znalosti terenu, tak si o tom zakonite musim mysliet svoje.


Je mi na tebe "sympatické" ako vieš urážať a dehonestovať ľudí ktorý nemajú rovnaký názor ako ty. Ty si vážne myslíš že za jeden deň sa dá vypracovať štúdia za 10 milionov SKK ? Tá práca je len stránka A5 s popísanými tunelmi. To vypracoval Dipl. Ing Ján Č. ktorý vyštudoval ČVUT v Prahe odbor geografia a kartografia a ktorý pracoval 35 rokov v Geologickom prieskume š.p. SNV ako hlavný zememerač, teda konkrétne preliezol celé Slovensko a kreslil mapy slovenska spolu s mojím otcom ktorý bol taktiež zememeračom. Teda by som ťa požiadal aby si si neutieral hubu o odbornosť týchto ľudí :!: Ja si tiež neotieram hubu o tvoje vzdelanie. takže to čo vyčítal to aj prešiel. Na rozdiel od teba , čo len táraš, som si dal tú námahu kúpil fľašu bol som ho navštíviť a poprosil som ho aby sa no to pozrel.

kaviarista napísal:Ja netvrdim, ze ten 200 m tunel nemoze byt nakoniec vyhodnejsie vyrazit , ako tahat trasu na piliere, ale bol by som zvedavy, ako by ten tvoj znamy natrasoval useky na D3 ZA-Zwardon alebo na D1 HP-Ivachnova. Keby pouzil rovnake kriteria, tak sa tych tunelov ani nedoratame.


Teda tunely na Donovaloch sú potrebné ale inde sú mrhanie peňazí ?
HP - MT bola trasa dialnice trasovaná cez Strečniansku úžinu a Domašínsky meander v súbehu s Váhom hlavne na estakádach s 2 tunelmi v dĺžke cca spolu 1800m, pričom mali byť likvidované obce alebo časti obcí Nezábudská lúčka, Lipovec s Turčianske Kľačany. V Trase MT- RK mali stáť 3 tunely v celkovej dľžke 2200m s čiastočnou alebo úplnou likvidáciou Rojkova Hubovej Hrboltovej a Likavky. Teda použil terajšie kritéria výstavby nie staré komunistické.

kaviarista napísal:Nikto netvrdi, ze je tam lahky teren, ale ja tvrdim , ze nie je o nic tazsi ako HP-Ivachnova a BB-TR (ci uz cez Kremnicke vrchy alebo M.Sturec).


Staré Hory sú najťažší terén zo všetkých tebou spomínaných. Sanácia banskej činnosti v Kremnici bola prevádzaná čiastočným závalom štôlní na Starých Horách zatápaním štôlní. Poslal by som ťa tam raziť tunel.

kaviarista napísal:johhan, isiel si ty vobec niekedy v zivote cez M.Sturec? Aby to nakoniec nebolo podobne ako s Vernarom.


Mám dom na Španej doline. Čo myslíš bol som tam ? O ako Vernári točíš ? Toto je manipulácia a zavádzanie, s Chrisom som išiel z Brezna najbližšie na D1 a to je predsa cez Čertovicu, tak mi tu láskavo Vernár nepodsúvaj, nemanipuluj.

kaviarista napísal:Co sa tyka terenu, tak urcite je tam viac miesta ako trebars v hronskom lieviku , kde z jednej strany zťažovalo podmienky koryto Hronu a tvrdohlavo sa hron nepremostoval a nepremostoval, hoci by to mozno bolo aj lacnejsie riesenie. A nestoji tam ani jeden tunel, ale keby to trasoval nejaky zememerac len podla mapy, mozno by sme sa neprestali divit.


Uprimne aj pre mňa je trasa R1 divotvorná a nie moc pochopiteľná trasa a myslím že by ju dotyčný starý pán lepšie natrasoval ako je teraz. Mino iné trasa I/65 bola trasovaná pôvodne ako D22,5

kaviarista napísal:Je tu jednoznacna snaha ohurit neznalych ludi poctom tunelov. Ale ten, kto ma prejazdene severne Taliansko na takyto priehladny zamer neskoci . Pocet tunelov sa este nerovna automaticky dvihanie ceny do vysin.


Aha teda tu už počet a dĺžka tunelov nie je rozhodujúca ??

kaviarista napísal:Co sa tyka fotiek, zavana to tazkou manipulaciou. Ked si najdem viac casu, predvediem tu manipulaciu v opacnom garde.


No dúfam že si nájdeš čas, lebo neviem čo môže byť na realnych fotkách manipulácia.

kaviarista napísal:Co sa tyka Mesika, ved on ani o variante F nemusi nic tusit . Neobjavil sa v ziadnom oficialnom dokumente a podla mna cielavedomo a zamerne.


Myslíš pána Mesíka alias Feroslava ?

Na záver asi toľko mne osobne je úprimne jedno kade trasa R3 pôjde mňa sa to osobne ani bytostne nedotýka a okrem toho radšej si nájdem čas a prejdem si horský priechod ako RC a ked sa potrebujem súrne rýchlo dostať niekde tak nato mám iný spôsob.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod kaviarista » 20. Máj 2005 08:42

johhan,

1. Dobre, mozno tomu panovi krivdim a tie tereny ma preslapane krizom-krazom po vlastnych a pamata si kazdy meter. Ale z tvojho predchadzajuceho prispevku som mal dojem, ze to trasoval len na zaklade mapovych podkladov. Nie kazdy zememerac je oboznameny s terenmi. Hlavne za socializmu bolo dost aj takych stolickovych, co opustili kancelariu, len ked isli do menzy.

2. Neviem, kedy je tunelovy vyriant lepsim riesenim ako povrchovy. To by som nechal na odbornikov. Ja nemam ani ziadny vynimocny bezprostredny zaujem, aby bola R3 trasovana variantom F. Mne ide len o to, aby to rozhodnutie pre vyber trasy nebolo politicke ale odborne.

3. OK, priama otazka: Slo by to teoreticky podla teba alebo podla toho pana natrasovat Stare Hory povrchovo? Chcem odpoved ano-nie.
(bez ohladu na to, ci by bolo tunelove riesenie lacnejsie)

4. Gratulujem k vyberu prostredia, Spania dolina a okolie su velmi pekne. Len krcmy by mohli mat na vyssej urovni :) . A este raz ma nasrdila jedna vec. Spominam si, ako sme vyliezli s deckami na jeden kopec juzne od Spanej , lebo podla mapy tam bol zakreslany Bunker partizanov. Krvopotne sme sa vystverali hore a tam jedna jama 1,5x1 m , pozakryvana brvnami. Takych jam je v mojom okoli spusta, ale do map ich nezakresluje nikto ako atrakciu :)

Chris tvrdil, ze by sa dala perspektivne prepojit R1 z Brezna cez Vernar na D1. Ja som odpisal, ze zrejme tadial v zivote nesiel, lebo u mna je perspektivne to, co je mozne budovat v dohladnej dobe a Vernar sa tam zaradit urcite neda. R1 by bola na dlhe roky useknuta v Brezne a nezda sa mi ferove tento fakt zlahcovat nejakou perspektivou pokracovania tej trasy o minimalne 200 rokov v buducnosti.

5. Mne na celom tomto fore o nic ine nejde, len nech sa hladaju zakazdym optimalne riesenia. Ja by som bol vsetkymi desiatimi, keby ten starsi pan kludne natrasoval R1 a keby takych starsich skusenych panov bolo co najviac a vybralo sa potom to najlepsie z moznych rieseni. Aby sa nemuselo ziadat tych pankov za flasku sukromnou iniciativou, ale aby sa riadne zaplatili a normalnou prirodzenou cestou zurocili ich skusenosti.

6. Chcel som povedat to, ze taliani nebudu zrejme blbci a ten pocet 200-400 metrovych tunelov na niektorych trasach asi bude opodstatneny a zdovodneny. Ale keby si laikovi povedal , ze na 100 km useku maju niekde aj 30 tunelov, tak nadobne dojem , ze to muselo byt neskutocne drahe a zle riesenie. Moznoze aj trasa D1 by bola nakoniec vyhodnejsia s vacsim poctom tunelov.

7. Dobre, najdem si cas, predvediem manipulaciu fotkami v opacnom garde.

8. Mozes povedat, odkial to mas , ze je Feroslav Mesik? Mne vycitas, ze znevazujem dotycneho stareho pana na zaklade dojmov a bez znalosti faktov o nom a sam nekonas inak. Mas nejake dokazy?

K zaveru: Ja som pisal nieco podobne vyssie bez toho, aby som si precital tvoj zaver (pisem odpovede priebezne) . Na mna vsak takto vobec neposobis. Akokeby si sa uz rozhodol pre ciel (R3 cez MT) a teraz k nemu hladas zdovodnenie.

Doteraz som sa stretol len s 2 argumentami hovoriacimi v prospech R3 cez MT. A to skratenie vzdialenosti ZA-MT a obsluha vacsieho uzemia. V prospech trasy BB-RK je tych argumentov viac a zavaznejsich , tak preco potom stale tvrdohlavo trvas na vyhodnosti trasovania R3 cez MT ? Ved Spania dolina je aj tak kusok od trasy, takze hluk pri tvojom dome sa nezvysi :)
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Johann

Odoslaťod fh » 20. Máj 2005 09:55

Johann je to ten starý pán, ktorý projektoval RC Prievidza-Nováky? Ak áno videl som ho v regionálnych správach. Jeho príspevky by tu boli prínosom, aj keď by asi ťažko musel niesť v mene slobody vyjadrovania neokrôchané útoky na seba. :? Ja som miesta kde by mala byť varianta F- "fool fiction", prešiel ako šofér,ale aj ako turista a príde mi,že niekto by musel nenávidiť tento kraj, keby tam chcel zarezať RC :evil: . Čo sa týka Mesíka, on operoval v SME Golian-Viestovým tunelom z Hiadeľskej doliny.
Asi z vrodenej skromnosti ho nenazval po sebe 8) . Vzhľadom na to, že D1 na Ružomberok bude skôr,než sa vôbec rozhodne o R3, ja si myslím,že Turiec je jasný :roll: a dopad na to budú mať aj investície typu Hankook,ale to mi potvrdí sám život :wink: . Argumenty pre Donovaly sa scvrkávajú a budú sa scvrkávať :lol: . A to je dobre, lebo to by bolo skutočné vypliekanie peňazí na megatunel pre trápne nízke intenzity 8) .
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 14:40, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Johann

Odoslaťod Caesar » 20. Máj 2005 10:52

Pozorovateľ napísal:Johann je to ten starý pán, ktorý projektoval RC Prievidza-Nováky? Ak áno videl som ho v regionálnych správach. Jeho príspevky by tu boli prínosom, aj keď by asi ťažko musel niesť v mene slobody vyjadrovania neokrôchané útoky na seba. :? Ja som miesta kde by mala byť varianta F- "fool fiction", prešiel ako šofér,ale aj ako turista a príde mi,že niekto by musel nenávidiť tento kraj, keby tam chcel zarezať RC :evil: . Čo sa týka Mesíka, on operoval v SME Golian-Viestovým tunelom z Hiadeľskej doliny.
Asi z vrodenej skromnosti ho nenazval po sebe 8) . Vzhľadom na to, že D1 na Ružomberok bude skôr,než sa vôbec rozhodne o R3, ja si myslím,že Turiec je jasný :roll: a dopad na to budú mať aj investície typu Hankook,ale to mi potvrdí sám život :wink: . Argumenty pre Donovaly sa scvrkávajú a budú sa scvrkávať :lol: . A to je dobre, lebo to by bolo skutočné vypliekanie peňazí na megatunel pre trápne nízke intenzity 8) .


Na Donovaloch, ak by sa aj nestavala RC, tak sa tam plánuje budovať cestný tunel, respektíve cestné tunely. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod fh » 20. Máj 2005 12:07

Je aj predstava kde bude a koľko bude tento cestný tunel stáť?
Naposledy upravil fh dňa 30. Aug 2005 14:39, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kaviarista » 20. Máj 2005 13:22

johhan
ako vyzera manipulacia?

preco si dal prave tuto fotku Lipt.Revuc
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=52
a nie tuto ?
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=55

Inak ja som ti aj vdacny, ze si ma prinutil vyhladat fotky Revuc, lebo podla slov feroslava na kronikarskom fore som mal predstavu, ze to v Revuckej doline vyzera este daleko horsie. Po lavej strane z pohladu na moju fotku Revuc je tam priestoru aj na 2 RC vedla seba.

Po dalsie: Preco porovnavas useky buducej trasy R3 , ktore ti vyhovuju ? Nemozes predsa porovnat medzi sebou usek Ulanka-Stare hory a usek Turcom par km od MT.
Ak si tu dal foto smerom do Starych hor
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=53
bolo by korektne dat sem foto ekvivalentne niekde pri Harmanci
Spoznavas toto podla fotky?
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=56

Pre porovnanie, tu je vysek reliefnej mapy .
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=57
Porovnaj trasu z Ulanky do Starych hor, iducu udolim (aj ked je pravda , ze uzkym) a trasu z Ulanky do Harmanca , ktora ide napriec horskym masivom . Jednoducho smerom na Cremosne nic ine nepomoze , len tunel, kdezto smerom na Stare Hory sa teoreticky da viest rychlocesta aj povrchovo.

johhan, jednoducho je to holy fakt, ze kym ty budes po trase A2 alebo A3 tesne za Turcianskymi Teplicami , ja budem po trase F za tie iste peniaze v Liptovskej Osade. Z LO po RK postavis aj 5 rychlociest vedla seba a to, ze z TR po MT by sa ich zmestilo kludne aj 20 vedla seba, predsa nie je nijaka zvlastna vyhoda.

Z pohladu reliefnej geografie bude BB-RK nabeton lacnejsou trasou ako BB-MT. Zmenit by to mohol len nejaky podrobny geologicky prieskum v neprospech V.Sturca. Ale ten by sa musel robit bez politickeho natlaku, aby bol objektivny.

Takze, ak sa vyhlasujes za takeho nestranneho, vedel by si preukazat opak, ze variant F bude najlacnejsim prepojenim BB s D1 ?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod kaviarista » 20. Máj 2005 13:26

pozorovatel zatial len kecas a neuviedol si jediny fakt
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Caesar » 20. Máj 2005 14:07

Kaviarista, dám ti otázku.

Koľko bude podľa teba stáť úsek BB-RK ako parameter RC?
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Hosť » 20. Máj 2005 15:11

Caesar,

podotazka:
co s usekom BB - Ulanka ? Je tam stvorpruh aj teraz, akurat ze nema parametre RC. mam ratat aj s potrebou prebudovania tohto useku?

Lebo moja predstava by bola, ze ten usek by sa staval az uplne na konci.

Ja by som to rozdelil do etap:

1. etapa : Jelenec-Lipt.Osada
2. etapa : Lipt.Osada-juh RK
3. etapa : juh RK - pripojka k D1
4. etapa : Ulanka-Jelenec
5. etapa : BB-Ulanka

Moje odhady:
1. 13 mld.
2. 10 mld.
3. 7 mld.
4. 9 mld.
5. 5 mld.

Takze s Ulankou 44 mld. , bez Ulanky 39 mld.

Ale ja by som bol zvedavy na tvoje odhady, tie budu urcite presnejsie.
Hosť
 

Odoslaťod Caesar » 20. Máj 2005 16:18

Pozorovateľ napísal:Je aj predstava kde bude a koľko bude tento cestný tunel stáť?


Dnes nemám veľa času, preto nestíham odpovedať, sorry. :lol:

Nie, cenová predstava nie je, ale cestný tunel bude, pretože na Donovaloch sa plánuje už viac ako 20 rokov a aj keď bude RC cez Turiec, tak doprava bude vzrastať, najmä na týchto úsekoch, ktoré sú aj tranzitné aj sú zaťažené domácou dopravou a bude to "forma odškodnenia" Donovál.

Cena bude aj s úpravou cesty niekoľko mld. SKK, takže až sa začne budovať R3 aj v týchto úsekoch a nevyhrá úsek BB-RK, tak sa majú vyčleniť financie aj pre tento úsek na zlepšenie kvality daného úseku. 8)

Je to to isté ako keď sa bude stavať úsek BB-RK a vyčlenia sa mld. SKK na úsek cez Turiec na opravenie celej cesty aj s potrebnými tunelmi. Dosiahne sa stav, že jednoducho, nech sa uprednostní ktorákoľvek trasa, tak sa opraví a vylepší aj tá druhá. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 22 hostí.