Stránka 41 z 43

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 11:47
od kaviarista
devil napísal:inac s tymi 3. pruhmi sa mi to v pohode pozdava...3 pruhova cesta je vynikajuce a lacne riesenie oproti tunelom. keby bol treti pruh cez celu sorosku nebol by tam absolutne ziadny problem. auta co vladzu do kopca prejdu rychlo a tie co nie mozno maju stratu 2 min. a to je asi tak vsetko. aj na trase ZA-RK by som kresal tunely kde sa len da. ziadna korbelka a povrchove varianty kde sa to len da.

Co sa tyka spz, alebo po novom ecv, vidim velmi jasne, kolko vozidiel PO alebo KE kraja sa pohybuje v useku MT-ZA. Ja som to pisal uz pred rokmi, ze je velka skoda, ze sa scitania intenzit nerobia aj z kvalitativneho hladiska.


aj mne velmi vadi ze nie su relevantne cisla odkial kam kolko aut chodi. vidim vsak na trase E58 dost KE, KS, MI TV, VT a HE evc. v lete je dost RK PO PP LM ecv cez donovaly. avsak npr. okolo NR prevadaju NR a okolite evc pri ZV prevladaju ZV, BB atd. evc. a predpokladam ze pri ZA prevladaju ZA a pod. evc.

alebo sa mylim :?:


v prvom bode sa mylis, v druhom nie :)

Ved podobnym pristupom mozes argumentovat, naco sa vlastne staval obchvat Tornale? Ved cez mesto je to len o 5 minut dlhsie a usetrili by sa naklady na obchvat.
Treti pruh na horskom prechode neriesi oproti tunelu jednu zakladnu vec - dopad na zivotne prostredie. Pocet kamionov sa obmedzit neda. Da sa obmedzit mnozstvo splodin vytvorenych jednotlivym kamionom. Tym, ze mu vytvoris komunikaciu bez stupani a klesani. Kazde rozsirenie jazdnych pruhov na horskych prechodoch je len docasne riesenie na odstranenie bodovej zavady.
Soroska by mozno usetrila z casoveho hladiska tie 2 minutky, ale pri vzdialenejsich cieloch ziskas minutku k minutke a dokopy sa to vysplha k hodinam.
Tvojou filozofiou by sme dosli k tomu, ze tu v podstate nepotrebujeme ani 1 km dialnice.

V pripade Korbelky ma aky vyznam povrchovy variant? Cena vystavby je porovnatelna a tunelovy je kratsi o 3 kilometre. Skus najst nejake logicke dovody.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 12:29
od mel
kaviarista napísal:
mel, variant F by vyriesil jednou ranou aj prelozku aj rychlocestu. Nebola by potrebna ziadna kompenzacia v podobe prelozky, lebo ta prelozka lacna urcite nebude ani v tych najnizsich moznych parametroch


Podla mna variant F neriesi: Napojenie Turcianskej kotliny, Handlovsku spojku ...

preto som za komplexnejsie riesenie a tym je R3 od BB na Turiec, handlovska spojka a prelozka - je toho viac urcite, ale aj to riesi viac. Bude lepsie napojenie hornej nitry na BB, na severnu D1, cely region sa skompaktni, co pre rozvoj potrebuje. R3 cez Turiec ma problem jedine s napojenim BB-RK, preto podla mna treba aj prelozku. Ja nemam problem s akymikolvek parametrami, ale to trasovanie cey Turiec v spojeni s Handlovskou spojkou je podla mna vyhodnejsie pre rozvoj a vztahy, dalo by sa to rozpitvat ako je dobre mat pre Turiec spojenie na BB a opacne, takisto pre Handlovu a Prievidzu a Novaky atd atd...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:08
od devil
devil, toto si prestrelil. nemozes porovnavat usek so smiesnymi intezitami 5-6 tisic a usek kde su 5x vacsie intenzity ... boze moj


citaj pozornejsie, s dorazom na "...kde sa to len da". neviem preco vytrhavas z kontextu :roll: viem ze pri ZA-MT treba mat nevyhnutne 4 pruhy. je druha vec ze najskor som pocul ze cesta sa neda rozsirit a hla da sa. a co keby sa dala aj na 4 pruhy a to by uz riesilo situaciu. mozno sa neda len ci nas vsetkych neklamu...dalej hubova - ivachnova sa neda inak ako sa planuje ale turany-hubova sa daju okresat tunely a neviem ci je cena pri 2 variantoch podobna...uvidime este nie je ani UR takze si pockajme....a kedze sa buduje HP-Strazov tak ovciarsko moze hodne pockat.

Ved podobnym pristupom mozes argumentovat, naco sa vlastne staval obchvat Tornale? Ved cez mesto je to len o 5 minut dlhsie a usetrili by sa naklady na obchvat.


realny stav je taky -a skoda ze to musim pripominat- ze by si usetril tych 1,5 mld. Sk za ktory by si ziadny poriadny tunel ani nahodou nepostavil. takto mas 11 km vyriesenych.

kaviarista co by si uprednostnil vyriesit, zv. slatinu, viglas, detvu, krivan, polnu cestu asi 15 km od figy po RS - cize dokopy 35 km alebo za cca za ten isty peniaz 7 km sorosku? kde usetris viac casu na tych 35 km alebo na soroske? 3. pruh zasadne znizuje aj mnozstvo splodin lebo vacsinu premavky tvori osobna doprava a nie vsetky nakladiaky idu 40 hore kopcom...viem ze to nie je idealne ale bodovu zavadu to odstrani. na Sk je to uz dost velky krok vpred....ked si predstavim ze by boli donovaly ako dargov by som bol spokojny.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:27
od aquila
1. ta cesta sa nebude rozsirovat, diskutovalo sa o "rozsireni" po dubnu skalu v zmysle novej cesty popri arealy kia a napojenie na nabreznu ...

2. "povrchovy" variant ma asi len o 3km menej tunelov, ale je ich viac, viac portalov, cat etc, cena je velmi podobna. na 1km samozrejme u korbelky drahsia, ale v globale podobna. s tym ze by to nebol taky zasah do prirody.

o ovciarsku sme sa tu nebavili a to nema ani vyznam ..

3.) treti pruh by na kopu miestach poriesil velmi vela ...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:28
od Čumil
Treti pruh neriesi spomalovanie dopravy kamionmi smerom dole, ak maju predpisanu 40

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:37
od Jurislav
devil napísal:tak sa to definuje vsade....spojit BA a KE.
Hahaha, keby bolo cielom D1 spojit BA a KE, ide to jasne po E571.

btw nebol som tu 3 dni a v tejto teme cez 100 novych prispevkov :)
Brzdite trochu, nestiham :)

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:40
od aquila
bohuzial je to uz tak daleko, ze uz mi tento thread nejde rozdelit a oddelit poslednych asi 10 nerelevantnych stran :lol:

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:45
od devil
Jurislav, uz sme to preberali z roznych pohladov, faktom ale je ze od roku 1993 uz preslo 14 rokov a vysledky sa nejak nedostavili. a nebyt CS tak mame do 1993 postavene este menej.

2. "povrchovy" variant ma asi len o 3km menej tunelov, ale je ich viac, viac portalov, cat etc, cena je velmi podobna. na 1km samozrejme u korbelky drahsia, ale v globale podobna. s tym ze by to nebol taky zasah do prirody.


lenze cim dlhsi tunel tym viac sa pocas vystavby vynaraju prekvapenia...lenze vtedy uz niet cesty spat.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:48
od Jurislav
devil napísal:lenze cim dlhsi tunel tym viac sa pocas vystavby vynaraju prekvapenia...lenze vtedy uz niet cesty spat.
Ano to je pravda a naviac si myslim ze dlhsi tunel sa bude dlhsie stavat.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:51
od Jurislav
Ale aj tak som za Korbelku.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 15:02
od kaviarista
devil napísal:
kaviarista co by si uprednostnil vyriesit, zv. slatinu, viglas, detvu, krivan, polnu cestu asi 15 km od figy po RS - cize dokopy 35 km alebo za cca za ten isty peniaz 7 km sorosku? kde usetris viac casu na tych 35 km alebo na soroske? 3. pruh zasadne znizuje aj mnozstvo splodin lebo vacsinu premavky tvori osobna doprava a nie vsetky nakladiaky idu 40 hore kopcom...viem ze to nie je idealne ale bodovu zavadu to odstrani. na Sk je to uz dost velky krok vpred....ked si predstavim ze by boli donovaly ako dargov by som bol spokojny.


bez debaty by som uprednostnil tych 35 km. ale o Soroske sa bavime vyhladovo, nie?
ja by som Sorosku o treti pruh nerozsiroval, keby som vedel, ze tak ci tak tam raz bude tunel.

ja ti dam tiez podobnu otazku:
co by si zacal ty osobne stavat skor? ten 35 km usek alebo treti pruh na Soroske?

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 15:13
od devil
kaviarista obe naraz pretoze to nie su cenovo porovnatelne zalezitosti. kolko moze stat 4 km tretieho pruhu ? pocitam po 2 km na oboch stranach na dlhsom stupani z KE strany existuje od pumpy po zeleznicny podchod.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 16:15
od mapman
aquila napísal:bohuzial je to uz tak daleko, ze uz mi tento thread nejde rozdelit a oddelit poslednych asi 10 nerelevantnych stran :lol:


Obyčajne sa to rieši zamknutím témy a vytvorením novej ;)

Každopádne celá diskusia evidentne ztráca zmysel lebo každý má svoju pravdu. A myslím že moj názor ako človeka ktorý na Slovensku nežije ale aj tak ho dobre pozná, by sa tu len stratil.

Já som vždy tvrdil že Donovaly sú nevhodné pre tranzit. Pre mňa za mňa nech je tam tunel popod čokoľvek pre kohokoľvek ale nie pre kamiony z MR do PR...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 18:29
od kaviarista
mapman napísal:
aquila napísal:bohuzial je to uz tak daleko, ze uz mi tento thread nejde rozdelit a oddelit poslednych asi 10 nerelevantnych stran :lol:


Obyčajne sa to rieši zamknutím témy a vytvorením novej ;)

Každopádne celá diskusia evidentne ztráca zmysel lebo každý má svoju pravdu. A myslím že moj názor ako človeka ktorý na Slovensku nežije ale aj tak ho dobre pozná, by sa tu len stratil.

Já som vždy tvrdil že Donovaly sú nevhodné pre tranzit. Pre mňa za mňa nech je tam tunel popod čokoľvek pre kohokoľvek ale nie pre kamiony z MR do PR...


paneboze, uz zase dalsie zamykanie ? povstal snad novy diktator po Caesarovi?

tato diskusia sa dostane k svojmu topicu prirodzene sama od seba.

Takze zopar otazok, mapman, aby si sa nestratil:

1. Kde inde sa tie kamiony od Donovalov maju presunut? Do turcianskej kotliny ? na D1 ? do Ceska? na Ukrajinu?
2. Budes rad, ked tie madarske alebo polske kamiony budu na slovenskom uzemi cmudit o minimalne 30km viac, len aby si lokalne z nejakeho neznameho dovodu usetril Donovaly?
3. Mas nejaku predstavu o tom, aky podiel na celkovych intenzitach cez Donovaly predstavuju madarske a polske kamiony?
4. Pacila by sa ti podobna diskrimacia na uzemi ineho statu pre slovenske kamiony? Akokeby poliaci zacali podobne prehlasovat, ze chcu tunel Laliky, len nech tam preboha neprechadzaju slovenske kamiony ...

Ja uz zacinam sipit, v com spociva ten blok proti vystavbe tunela pod Donovalmi.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 18:34
od kaviarista
devil napísal:kaviarista obe naraz pretoze to nie su cenovo porovnatelne zalezitosti. kolko moze stat 4 km tretieho pruhu ? pocitam po 2 km na oboch stranach na dlhsom stupani z KE strany existuje od pumpy po zeleznicny podchod.


ja nie som odbornik, ale svojim laickym pohladom tipujem, ze rozsirovanie Sorosky by lacnym nebolo ani nahodou. tu nie su ani zdaleka take geograficke podmienky ako pri Dargove. Dokonca na rozdiel od I18 pod Strecnom si myslim, ze sa bez vyluky dopravy Soroska rozsirovat ani neda.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 18:35
od aquila
kaviarista: to zamykanie je ciste z technickych pricin. uz to proste neni z technickych dovodov manazovatelne :) skratka ziadna cenzura a diktovanie :) napriklad X poslednych stranok by mohlo byt na samostatne thread ZA vs. BB :lol:

ad otazky:
1) na D1, do turcianskej, do ceska a na R4 :lol:

2) aby si nebol prekvapeny po skompletizovani D1 & D3 :)

3) no skus sem dat nejake cislo :)

4) myslim, ze mapman skor myslel tu vetu v zmysle, ze R3 sa maapriori stavat pre nas a nie pre polske a madarske kamiony. variant F zabezpeci nulovy rozvoj na dlzke 40 km. variant cez turiec _moze_ zabezpecit rozvoj a ver tomu ze aj pre BB by to bolo lepsie .. a vies preco ? lebo martin a KIA. ani nevies ake su plany v martine az tam bude D1 ...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 18:55
od kaviarista
aquila napísal:kaviarista: to zamykanie je ciste z technickych pricin. uz to proste neni z technickych dovodov manazovatelne :) skratka ziadna cenzura a diktovanie :) napriklad X poslednych stranok by mohlo byt na samostatne thread ZA vs. BB :lol:

ad otazky:
1) na D1, do turcianskej, do ceska a na R4 :lol:

2) aby si nebol prekvapeny po skompletizovani D1 & D3 :)

3) no skus sem dat nejake cislo :)

4) myslim, ze mapman skor myslel tu vetu v zmysle, ze R3 sa maapriori stavat pre nas a nie pre polske a madarske kamiony. variant F zabezpeci nulovy rozvoj na dlzke 40 km. variant cez turiec _moze_ zabezpecit rozvoj a ver tomu ze aj pre BB by to bolo lepsie .. a vies preco ? lebo martin a KIA. ani nevies ake su plany v martine az tam bude D1 ...


ak nemas miesto na disku, tak to pomaz. ale inak nema vyznam zamykat temu,aj tak to nebude nikto citat spatne, ci to bude mat 28 stran po precisteni alebo 41 .

1 . nonsens. Kamiony z trasy Krakov-Budapest vyzenies z Donovalov len a len byrokratickym obmedzenim. Prirodzenou cestou ich odtial nedostanes.
2. neruzumiem. D1+D3 bude po skompletizovani snad kratsia ako R3 cez Donovaly?
3. pockam na mapmanovo cislo, ja ti zatial svoje poslem postou ,ale nezverejnuj ho este
4. tak to potom aj D1 medzi Levocou a Presovom prinesie na 40 km nulovy rozvoj . Preco ju nepotiahneme radsej na SNV a Krompachy? Turiec moze mat v pripade potreby skoru rychlocestu do Martina . BB bude mat na MT vyborne prepojenie aj cez Donovaly a RK.

Bol by som celkom zvedavy na porovnanie ekonomickych vynosov z turistickeho ruchu na Donovaloch a priemyselnej vyroby v Turcianskej kotline. Mozno by sme boli vsetci prekvapeni.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 21:16
od aquila
to nie je problem s miestom na disku, toho je dost, ale uz to samostny system nejako ma problem rozdychat, kedze je tu 1000 postingov v jednom threade .. neda sa s tym uz efektivne robit. hadze time-out ak chces nieco serioznejsie robit a tak ..

1. no len aby si nebol prekvapeny :)

2. nemusi byt apriori kratsia, ale bude rychlejsia

3. ok :)

4. nemyslim si ze prinesie nulovy rozvoj :) a sam to dobre vies :) na SNV bude privadzac :) turcu stacia na dlhu dobu obchvaty, ako ostatne skoro na celej R3.

5. vynosy z turistickeho ruchy a dialnice koreluju minimalne. ale priemyselna vyroba v turci a dialnice koreluju dost. hovorim pre samotne stredne slovensko by to bolo lepsie keby to slo na turiec...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 21:19
od Andrej
Sorry, ze vam skacem do flamu :lol: , iba chcem upozornit, ze finisuje rozsirovanie cesty I/59 na 2+1 pruh tesne pod vrcholom z BB strany a intenzivne sa pracuje aj na spodnom useku kratko za Jelencom

http://www.dialnice.info/album_cat.php?cat_id=113

Termin dokoncenia vrchneho useku je jul/2007, spodneho o rok :)

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 21:28
od aquila
no bingo, toto je presne to co sme tu spominali. toto pomoze donovalom podstatne viac ako ked si tu bude BB napinat nie svaly ale tie slachy ...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 21:39
od Andrej
aquila napísal:no bingo, toto je presne to co sme tu spominali. toto pomoze donovalom podstatne viac ako ked si tu bude BB napinat nie svaly ale tie slachy ...

Dokonca som za to, aby sa to podobne rozsirilo uz od krizovatky I/59 a I/12 az po Liptovsku Osadu a tam, kde nie je velke stupanie to moze prechadzat pravidelne z 2+1 na 1+2. Vyjde to podstatne lacnejsie ako prelozka popod Hiadelske sedlo, nehovoriac o dobe vystavby :)

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 21:57
od bodrik
Síce OT v tejto téme, ale čo sa týka toho rozširovania Sorošky na 3 pruhy, uvedomte si vážení prisím jedno: Soroška je národný park = 3. stupeň ochrany, čiže akékoľvek rozširovanie tam nepripadá do úvahy..! Toto EIA ani zákony nepustia, ani keby neviem čo.. :idea:

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 21:59
od bodrik
Podobne nepriechodné a maximálne krátkozraké, navyše v súčasnosti nerealizovateľné (a už absolútne nie za plnej premávky) je aj spomínané rozširovanie Strečna na 3+3..

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 22:35
od aquila
2 bodrik: ale co si pamatam tak uz bol aj schvaleny nejaky projekt na 2+1 pre sorosku, ale uz si nepamatam kvoli comu to zahaprovalo (ze by $$$ ? )

strecno sa na 2+2 bude rozsirovat .. vid patricna tema ...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 22:42
od mapman
kaviarista napísal:paneboze, uz zase dalsie zamykanie ? povstal snad novy diktator po Caesarovi?

tato diskusia sa dostane k svojmu topicu prirodzene sama od seba.

Takze zopar otazok, mapman, aby si sa nestratil:

1. Kde inde sa tie kamiony od Donovalov maju presunut? Do turcianskej kotliny ? na D1 ? do Ceska? na Ukrajinu?
2. Budes rad, ked tie madarske alebo polske kamiony budu na slovenskom uzemi cmudit o minimalne 30km viac, len aby si lokalne z nejakeho neznameho dovodu usetril Donovaly?
3. Mas nejaku predstavu o tom, aky podiel na celkovych intenzitach cez Donovaly predstavuju madarske a polske kamiony?
4. Pacila by sa ti podobna diskrimacia na uzemi ineho statu pre slovenske kamiony? Akokeby poliaci zacali podobne prehlasovat, ze chcu tunel Laliky, len nech tam preboha neprechadzaju slovenske kamiony ...

Ja uz zacinam sipit, v com spociva ten blok proti vystavbe tunela pod Donovalmi.


1. Zamykanie témy pri väčšiom počte príspevkov a vytvorenie rovnakej s poradovým číslo dva je bežná prax napr. na Skyscrapercity... Neosočuj hneď niekoho z diktátorstva ;) Je to čiste technická vec.

2. Kamiony od Donovalov. Opäť opakujem že väčšina kamionov z Donovalov a tým pádom z Oravy može ľahko prejsť na Skalité, ktoré bude už o niekoľko rokov oveľa lepšie napojené na celopolskú sieť autostrad a ekspresówiek ako Orava. Ten zvyšok čo tam ostane už zvládne akúkoľvek obchádzku. Stále sa zabúda a nemyslí na faktor Skalitého proti ktorému neustále bojuješ a nechápem prečo. Je to skrátka nová trasa ktorá vedie územím kde narobí menej škod ako v prípade Oravy a Nízkách Tatier. Je treba si uvedomiť že D a R to nie je len jedna cesta, to priťahuje aj logistiku a podobné rozvojové prvky a to do toho koridoru BB RK DK podľa mňa skrátka nepatrí.

3. Čísla tranzitu na Donovaloch sem možeš napísať ty, mne ide o to aby tam neboli žiadne.

4. Nijako som to nemyslel ako diškrimináciu, myslel som vozidlá nad 12t obecne (vyjma autobusov).

Treba povedať že mi nevadí tunel popod Nízké Tatry nech je akýkoľvek, nevadí mi budovanie R3 na Orave ale som striktne proti tomu aby cez BB a cez RK tranzitovali kamióny z Pešte do Varšavy. Myslené obecne, platí pre akúkoľvek inú diaľkovú trasu.

Jeden príklad keď už sem hádžeš obchádzky. Prečo jazdí väčšina áut z Ostravy cez Brno keď cez HK je to o takmer 20% kratšie? Lebo je to efektívnejšie z hľadiska času a pohodlnosti. To isté by som rád videl aj tu...