Stránka 42 z 43

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2007 00:42
od aquila

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2015 10:51
od aquila
tu je zo studie, R3 prepojenie medzi turcom a BB

27483

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 14:11
od aquila
z tejto spravy nebudu mat isty ludia radost ..

viewtopic.php?f=35&t=20492

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 15:58
od mino
11 km tunel :D ale tak nejaka logika tam je. Odstranil by sa subeh R3 od Ziaru na Martin a R1 zo Ziaru do Ruzomberka (chapem to tak ze po krizovatku v mapke je to peaz R1/R3), ovsem toto nove prepojenie je otazne ako alternativa na trase BA-KE voci severnej D1 (Donovaly budu asi stale kratsie ako ist cez Martin, aj ked mozno nie rychlejsie)

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 18:00
od aquila
ono toto je aj tak hudba buducnosti .. osobne si myslim, ze daleko lepsie by bolo prepojenie cez raztocno, a vybudovat R3 a vykaslat sa na prepojenie R1 s D1 alebo R3 .. R1 by mala viest do kosic .. a ten vyrastok z BB preklasifikovat

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 18:08
od ANDi
Tak veruze, tak.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 19:52
od rastislav5
Zo 4 alternativ severo-juzneho prepojenia (Turiec-Raztocno, Turiec-Kremnica, Turiec-BB a Ruzomberok-Banska Bystrica) je to mozno pre kazdeho so zatatymi zubami prijatelny kompromis. Z BB do Tatier sa sice stale pojde cez Donovaly, ale z hladiska obchodu je pre BB vyhodnejsie trasovanie na Zilinu a velku Katovicku aglomeraciu.
Najvacsou vyhodou je najkratsie spojenie krajskych miest Bystrice a Ziliny.
Ako zalozne spojenie Presov-Bratislava pri problemoch napr. v tuneli Visnove to sice nie je najkratsie, ale postacujuce, okrem toho po dobudovani D1 sa tak ci tak na Donovaloch vyrazne znizi intenzita dopravy.
Turiec-Raztocno by bolo urcite lacnejsie, ale z hladiska rozvoja Slovenska je asi najlepsie prepojit krajske mesta BB so ZA.
A toto trasovanie nakoniec zvitazilo aj v zeleznicnej doprave. Sice trate z Turca vedu aj do Kremnice a Raztocna, ale je len otazka casu, kedy sa pre osobnu dopravu zrusia (tieto uvahy tu uz boli viackrat).
Otazne ale je, ci navrhnute trasovanie nebude mat problem s pozostatkami po banskych cinnostiach, ktore sa v tejto oblasti vykonavali mnoho storoci.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 21:06
od ecce
Turiec-Raztocno by bolo urcite lacnejsie, ale z hladiska rozvoja Slovenska je asi najlepsie prepojit krajske mesta BB so ZA.


Toto si nie som isty, ci obsluznost v celoslovenskom kontexte je lepsia - treba si uvedomit, ze sa sice zlepsi obsluha BB (+smer Brezno)-MT/ZA, ale zaroven je to horsi variant pre Nitra/Pohronie/Prievidza vs. Povazie od Martina az po Poprad. Takze tym lepsim rozvojom Slovenska by som si nebol isty.

Ale vsak ako studia realizovatelnosti s tym nemam problem, nech to skumaju.

Btw, ak by bol takyto variant pouzity ako R3, tak by zrejme mal vplyv aj na juznu R3 - hovoril by v prospech Sahy-ZV ako Sahy-Hronsky Benadik.

Na druhej strane, clanok skor pise v zmysle, ze by to bolo trasovanie R1 a R3 by tam paralelne ostala. Ja osobne so Sturcom ako long-term riesenim v tejto verzii nemam problem, akurat si nie som isty, ci by sa tam ta potreba dialnice niekedy potvrdila .

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2015 23:50
od duro_z_dediny
ecce napísal:...akurat si nie som isty, ci by sa tam ta potreba dialnice niekedy potvrdila


Tak k tejto polvete sa môžem len pripojiť. Čo tak - pozrieť sa na sčítanie premávky v roku 2010 pre VÚC BB ? http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... b_2010.pdf
Mnohí tu nariekajú, aká nepotrebná je RC z BB do RK pre malú premávku. Porovnajte to, prosím, s premávkou cez Šturec.
Inak, v roku 2015 sčítanie nebude ?

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 00:09
od Vlados
Nemôžeš tak jednoducho pozerať na tie čísla. Ak by viedla nejaká RC cez Šturec tak by prevzala časť dopravy cez Donovaly aj časť z Turca/Kremice. Rovnako sa počítalo aj pri vybudovaní RC cez Hriadelské sedlo. Inú časť dopravy by stiahla aj samotná R3 cez Kremnicu, alebo Handlovú a ŽnH.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 08:08
od rastislav5
ecce napísal:
Turiec-Raztocno by bolo urcite lacnejsie, ale z hladiska rozvoja Slovenska je asi najlepsie prepojit krajske mesta BB so ZA.


Toto si nie som isty, ci obsluznost v celoslovenskom kontexte je lepsia - treba si uvedomit, ze sa sice zlepsi obsluha BB (+smer Brezno)-MT/ZA, ale zaroven je to horsi variant pre Nitra/Pohronie/Prievidza vs. Povazie od Martina az po Poprad. Takze tym lepsim rozvojom Slovenska by som si nebol isty.

Ale vsak ako studia realizovatelnosti s tym nemam problem, nech to skumaju.

Btw, ak by bol takyto variant pouzity ako R3, tak by zrejme mal vplyv aj na juznu R3 - hovoril by v prospech Sahy-ZV ako Sahy-Hronsky Benadik.

Na druhej strane, clanok skor pise v zmysle, ze by to bolo trasovanie R1 a R3 by tam paralelne ostala. Ja osobne so Sturcom ako long-term riesenim v tejto verzii nemam problem, akurat si nie som isty, ci by sa tam ta potreba dialnice niekedy potvrdila .


Je mi jasne ze obsluznost uzemia sa neda tak jasne porovnat ako napr. financne naklady, ale ak pises, ze je to horsi variant pre Nitru/Pohronie/Prievidzu vs. Povazie od Martina az po Poprad, tak to je kompenzovane opacnou stranou od Kosic az po Zvolen vs. Povazie Martin po Trencin, (kde je varian BB-ZA) vyhodnejsi.

Napr. pri ceste z Kosic alebo zo Zvolena by sa skratila cesta do vacsiny Ceska (od Brna vratane severnejsie), ktora uz je aj pri variante Raztocno kratsia cez Tunel Visnove ako cez Bratislavu (po dostavani TEN-T), ale ak by bolo BB-ZA, bola by este kratsia. Viac viewtopic.php?f=42&t=2837&p=157273#p157273

No a v neposlednom rade variant BB-ZA je viac v strede Slovenska, takze by mal byt vyuzitelnejsi. Samozrejme variant Raztocno je lacnejsi, dufam ze dobre vyberu, sam som zvedavy.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 09:15
od Bager3
Varianta cez sturec je nakreslena na stranke http://www.openstreedmap.org. Osobne sa mi tento variant paci viac. Ak by som mal rozhodovat ja tak R cez Sturec, cez Rastocno cesta Prvej triedy s tunelom a cez donovaly len vrcholovy tunel

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 10:59
od okorec
v BB pochopili, ze R1 na RK je cire fantazirovanie a ze tymto pristupom dosiahnu akurat to ze BA-KE bude BB obchadzat z juhu cez ZV a Krakov/Katovice-Budapest zo zapadu cez Levice a Handlovu a tak si vymysleli dalsiu financne nepriechodnu chymeru. Cele to je len o BB lobbya som zvedavy, ci ma BB lobby silu na to, aby realne pretlacila takuto hovadinu.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 11:55
od johhan
Bager3 napísal:Varianta cez sturec je nakreslena na stranke http://www.openstreedmap.org. Osobne sa mi tento variant paci viac. Ak by som mal rozhodovat ja tak R cez Sturec, cez Rastocno cesta Prvej triedy s tunelom a cez donovaly len vrcholovy tunel

Ono pôvodná verzia tu už visí dobrých 10 rokov :-) a známa je už 40 rokov :-) a 40 rokov sa tu skúša a vždy to skončí pri tom že Zvolensko-Bystrický region je gravitačne zviazaný na Martinsko-Žilinský po otvorení hraníc na Katowicko-Ostravský a nie na Ružomberok a Krakovský region .. jednoducho čísla, priemysel a ekonomická sila nepustí. A dalším problémom je kým Martin a Žilina majú dostredivé tendencie Zvolen a Banská Bystrica majú tendencie odstredivé.
6

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 12:56
od aquila
znie to sice divocina, ale aj tu zeleznicu robili pred desiatkami rokov tiez z nejakych dovodov tak ako je ..

sak nie jedneho to napadlo ..

2249

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 20:25
od devil
Ono pôvodná verzia tu už visí dobrých 10 rokov :-) a známa je už 40 rokov :-) a 40 rokov sa tu skúša a vždy to skončí pri tom že Zvolensko-Bystrický region je gravitačne zviazaný na Martinsko-Žilinský po otvorení hraníc na Katowicko-Ostravský a nie na Ružomberok a Krakovský region .. jednoducho čísla, priemysel a ekonomická sila nepustí. A dalším problémom je kým Martin a Žilina majú dostredivé tendencie Zvolen a Banská Bystrica majú tendencie odstredivé.


to nie je pravda. Zvolensko-Bystrický region nie je regionalne nikde viazany pretoze v uzsom okoli nie je nic signifikantne vacsie. viazany je na celostatnej urovni na hlavne mesto a potom na najvacsie resp. najvyspelejsie regiony okolitych krajin, z nich su 2 juzne a len 1 severne. aj hron tecie na JZ do dunaja a nie SZ do vahu, aj hlavne trate regionu vedu tym smerom, aj RC sa postavila najskor tym smerom a aj tok tovarov a sluzieb je najvacsi tym smerom, pretoze geomorfologia je taka uz zopar milionov rokov. donovaly,sturec, raztocno maju pre BB kraj druhorady vyznam bez ohladu na to ktora loby co presadzuje. to ze vsetka doprava z terajsich 3-4 ciest by isla novou cestou je taky isty b.sh.t ako ze kamiony z trstenej prejdu na skalite (aj ked by tych aut bolo urcite viac ako pri tom skalitom).

variant MT-ZH ma ale este jeden problem a to ze vznikne peaz na ZH-ZV kde nie je ani normalna obchadzkova trasa. to samozrejme zilinsko-martinskych planovacov nezaujima.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2015 23:55
od duro_z_dediny
musím súhlasiť s ...
devil napísal:...raztocno maju pre BB kraj druhorady vyznam...
, ten skutočný je pre R3 a R2, ale BB kraj sotva a rozhodne súhlasím s
devil napísal:taky isty b.sh.t ako ze kamiony z trstenej prejdu na skalite (aj ked by tych aut bolo urcite viac ako pri tom skalitom).

Trasa Budapešť -BB-RK- Krakow (-Warzawa) a (Viedeň- )Bratislava - Žilina-Skalité-Katowice nemajú nič spoločné, ani štart ani cieľ. Megalomanský sa zdá už aj na D4 tunel Karpaty (9 km ) a vy tu snívate o 11 km tuneli Šturec - v prostredí vápencov, bohvie koľko jaskýň a neznámej geológie tam je... Mne sa zdá, že namiesto jedného, možno príliš odvážneho, ale pre aktuálnu súčasnosť hlavne - drahého spojenia BB-RK cez Ľupču a Korytnicu tu básnite o inej - trikrát väčšej finančnej šialenosti.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 01:42
od okorec
devil, peaz R2 s R3 medzi ZH a ZV vobec nemusi byt realitou a teda ani problemom, ak sa R3 bude tahat logicky cez Levice a nie cez Krupinu

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 08:00
od i15
áno nezabúdajme na trasovanie južnej R3. Takže keď sa postaví RC cez Šturec, budeme jazdiť takto? https://goo.gl/4mn73e

a plánovať 2 paralelné RC sever-juh okolo Kremnice je nezmysel. Do ciest by sa malo investovať tam, kde je prirodzený dopyt, čiže na Donovaloch

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 08:28
od devil
hehe, alebo inac povedane ako urobit 220 km zo 170 km, velmi logicke a ekonomicke...

cez LV, ZH a TR a MT by to uz take blizsie naokolo nebolo, to je pravda.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 09:45
od ANDi
Najblizsich 20 rokov tu nic ine ako tunel Sklene/Raztocno nehrozi, prepojenie cez Sturec vyhrabali len aby upokojili bystricanov, ze maju nahradu za zrusenie RC BB-RK.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 14:25
od Jano1
Pre BB a nielen pre BB by bolo prinosom mat RC prepojenie na R2 PD-TN, teda na zapad a zaroven severozapad cez MT-ZA->D3. Prepojili by sa na slovenske pomery vacsie mesta PD-MT-BB. R2 by mohla ist TN-PD-BB-ZV. ZH obchvat by bol privadzac k R1. Oravska R3 je hudba dalekej buducnosti, ktora na polskej strane bude pokracovat len ako cesta I.triedy.
Aj pre trasu Budapest-Warszawa google aj v pripade trasy cez Oravu odporuca ist cez Katowicku oblast (744 km, 9h25m).
https://www.google.sk/maps/dir/Warszawa ... 497912!3e0

Cez Sturec a Skalite je to 721 km a 9h26m
https://www.google.sk/maps/dir/Warszawa ... 497912!3e0

Cez Oravu a Krakow 693 km a 10h5m
https://www.google.sk/maps/dir/Warszawa ... 497912!3e0

Aj mensie mesta ako Kremnica, Handlova, Turcianske Teplice by mali dobre napojenie na zapad, ale aj na vychod.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 18:03
od okorec
uvedene casy pre Budapest - Warsawa hovoria akurat tak o tom, ze treba hlavne postavit R3 po MT a D3 a netreba R3 tahat zbytocne na vychod cez Krupinu a BB. Trasa na Krakow by tak nemala byt nejako extra nutna a mohla by sa viac stavat R2 (ci uz zapadna alebo vychodna). A mozno bude Bielsko-Biala - Krakow postavena skor ako nasa oravska R3 a bude po probleme.

Inak BB nie je nejake extra priemyselne centrum a ak sa aj bude rozvijat, tak sa bude rozvijat smerom ku ZV podla mna; cize ked to budem brat ako BB-ZV oblast tak bude mat krasne napojenie na BA, KE, Brno a Budapest a zo zvolenskej casti aj na Katowice. Co teda je dost luxus. Vymyslanie vselijakych vysokohorskych dialnic cez narodne parky, ktorymi je BB obklopena ja naozaj ciste megalomanstvo.

radsej keby a sturci a donovaloch vymysleli nejake vrcholove cestne tunely ako taketo bludy.

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 18:17
od okorec
devil napísal:hehe, alebo inac povedane ako urobit 220 km zo 170 km, velmi logicke a ekonomicke...

cez LV, ZH a TR a MT by to uz take blizsie naokolo nebolo, to je pravda.


cez kremnicke a cez krupinu je to 177 km, cez kremnicke a cez levice to je o 7 km dlhsie ale rychlejsie a podstatne komfortnejsie.
cez raztocno a levice by to bolo na urovni tych 177 km a s nizsim prevysenim (ked sa bavime o tom co je ekonomickejsie).

a navyse ak sa bavime o trasovani cez kremnicke a cez krupinu tak mame hotovych 21 km, cez BB a cez krupinu mame hotovych 28 km a ak sa bavime o trasovani cez raztocno a cez levice tak mame hotovych 47 km. Je sa vobec o com bavit???

Re: R3 - stredná časť (Donovaly)

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2015 18:20
od okorec
preco v ankete nie je moznost cez Raztocno? .. to je ako keby ste robili prieskum verejnej mienky pred volbami a nedali do moznosti Smer