R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odpoveď.

Odoslaťod Diaľničiar » 17. Feb 2005 16:01

kaviarista napísal:Dialniciar, pls zodpovedz mi toto

"Mam na teba jednu jednoduchu otazku. Skus is otvorit nejaku automapu a odpovedz, ako by si len tak zbrucha trasoval spojenie ZV-DK ty ako navrhovatel? Aj keby si bral do uvahy viacej variantov, tak by si zabudol na ten nalogickejsi cez V.Sturec?"

Ja som ich uviedol. Finančné, hustota osídlenia, počet obyvateľov, rozostavanosť úsekov (to často spomínaš aj ty ako "problém" SR), celospoločenské (spojenie BA-KE), politické, ekologické, pozemkové, socio-ekonomické.


AD Financne:
Predpokladajme hotovu D1 po ZA a dokonceny ziarsky lievik
Hadam nechces povedat, ze NR-hr.banadik + BB-donovaly-RK bude drahsie ako cely usek Hr.Podhradie-RK ?

AD hustota osidlenia a pocet obyvatelov:
Sedi, ale nezabudaj ze ti obyvatelia v okoli Martina by mali moznost vyberu smerom na BA medzi D1 a R3+R1 a vzdialenost k najblizsiej rychloceste by neprekrocila 35 km.

AD rozostavanost usekov:
O to sa hra , ak sa zacne stavat pod oboma Fatrami , potom uz nebude navratu a moznost zmeny.

AD celospolocenske
Rychlostne spojenie BA-KE by bolo aj cez Donovaly: D1+R3+R1 a pritom dost lacnejsie

AD Ekologicke
Priroda vo Velkej a Malej Fatre je nejakym sposobom dolezitejsia ako v Nizkych Tatrach ?

AD Pozemkove:
Ani na D1 este nie je schvalena definitivna podoba trasovania v useku ZA-RK , takze zrejme sa tam nevykupovali pozemky pre vsetky mozne varianty.



Kaviarista, skôr než budeš urážať mňa, tak si najprv prečítaj, čo píšem. Ja mám veľmi silné nervy a trpezlivosť, takže sa neurážam hneď. Ja som jasne povedal, že presadzujem trasu BB-RK. Nemôžeš ale chcieť po mne, aby som ti niečo povedal (ako profesionálovi v tejto oblasti) "od brucha". :shock: To sa na nehnevaj, ale to si prehnal, naviac, keď ja som ti na tú otázku odpovedal v pomerne dlhom texte. A ty mi ju dáš ešte 2x. Keď som ti napísal relatívne veľa informácií o R3 v SS, tak na to si nereagoval, ale "hádžeš" na mňa zbytočne teraz argumeny takéhoto typu. :o
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 21. Feb 2005 01:28, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odpoveď.

Odoslaťod Diaľničiar » 17. Feb 2005 16:14

kaviarista napísal:Dialniciar, ak dovolis, budem ta citovat z ineho fora:

R3 samozrejme tiež, ale nechal som sa poučiť a budeme presadzovať trasu cez MT-TR-BB, je to lacnejší a ekologickejší variant ako keby mala ísť R3 cez Donovaly. Okrem toho sa modernizuje železničné spojenie a v budúcnosti bude premávať cez Donovaly vlak, resp. kamióny, ak budú chcieť ísť cez Donovaly tak jedine vlakom, a preto tam žiadna RC nie je plánovaná. A takisto ani kvôli ŽP, ochrana vôd tam takýto typ cesty nie je vhodný. Nie je to ešte schválené, ale vysoko prevdepodobné. Ale ako vravím, než sa budú stavať nové D a RC, tak sa musí dostavať súčasná plánovaná diaľničná sieť, v budúcnosti sa bude určite rozširovať tak, aby na Slovensku bolo 500-1000 km diaľnic a 1500-2000 km rýchlostných ciest.


Kedze ta poucili a presvedcili, mohol by si tymi istymi argumentami poucit a presvedcit teraz mna, urobis zasluzny cin.

Z Ulanky do Cremosneho bude treba postavit 9km tunel. Popod Velky Sturec staci aj kratsi tunel, ale keby sa aj tu mal razit 9 kilometrovy, tak bude koncit niekde blizko az pri Lipt.Osade. Odtial je do RK taka ista rovina ako z TR do MT. Tam naklady na 1 km RC budu urcite porovnatelne, ale vzdialenost cez Donovaly je ovela kratsia.
Ci je variant cez TR ekologickejsi, o tom pochybujem . Ekologovia tvrdili, ze narusenie podzemnych vod hrozi v Korytnickej doline. Variant popod V.Sturec Korytnicku dolinu obchadza.
AD zeleznicna trat: RC cez Donovaly je potrebna nie len pre kamiony , ale aj pre os. dopravu. Kto tomu nerozumie, ten zrejme cez Donovaly nikdy nejazdi.

Dialniciar,
myslim ze ta presvedcili, preto, lebo o nejakom variante popod V.Sturec nehovorili ani v naznakoch. Je to prehladna taktika lobistov. Urcite ti navraveli bajky o problemoch v Mostenickej alebo Hriadelskej doline, ako by bolo nevyhnutne nasledne urobit severny obchvat BB , ze sa v Korytnici narusia pramene a podobne zahmlievacie frazy.



Isteže citovať ma môžeš aj z iného fóra. Je známe, že viaceré firmy ako DS, DP ale aj VS chodia na MDPT a presadzujú svoje varianty a radia a prečo nie, veď v týchto 3 firmách je veľa odborníkov na výstavbu nielen cestnej infraštruktúry.

Niekedy tam chodím aj ja. Okrem toho mám na starosti priamo aj niektoré úseky. Vplyv mám a dokážem ho využiť, keď treba. Snažíš sa presadiť R3 pred D1, to sa ti ale nikdy nepodarí. Možno ťa to hnevá, ale je to tak. R3 bude, veď je to 3. RC v poradí plánovaná. Ale ešte sa váha, či BB-RK alebo MT-TR-BB. MT-TR-ZH ja osobne nikdy nepodporím z viacerých dôvodov. Ale ja nie som boh, ale stavať sa nebude.

Ja však nie som nepresvedčiteľný: Ja som bol kedysi veľmi proti výstavbe R4 (KE-Milhosť), pretože bolo a je strategické dobudovať D1 BA-KE, prišli argumenty, presviedčanie a začali sme tento variant presadzovať aj my. A priešiel r. 2008. To sú pomalé procesy. Čo tým chcem povedať? Asi toto, ty máš veľa argumentov pre R3 BB-RK, to je dobre, dá sa s tebou (narozdiel od feroslava!) diskutovať, ale nebojuj za variant: R1+R3+D1 ale bojuj za variant R3 BB-RK, pretože D1 sa stavia pred R3, ale na samej R3 je to 45:45:10, BB-RK:BB-TR-MT:MT-TR-ZH. Stačia len argumenty. Zatiaľ ti to ide, ale nedokážeš vyvrátiť argumenty o nevýhodnosti trasy cez MT-TR-BB. Musíš mi napísať iné a ďalšie o BB-RK. To je jediná logická trasa. Ale ak tu bude situácia, že 90% ľudí (lobisti od Turca, MDPT, SSC) okolo DS bude za trasu MT-TR-BB, tak DS to bude podporovať na 100%, pretože v tej chvíli budeme musieť. Chápeš aspoň trochu?
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 22. Feb 2005 12:18, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Reakcia.

Odoslaťod Diaľničiar » 17. Feb 2005 16:25

Andrej napísal:Mali by sme však myslieť aj viac do budúcnosti :roll: . Bude postavený 2. variant BB-TR. Turiec bude napojený na D, Orava však nie. Zabúda sa na úsek MT-Orava, na ňom bude veľa tunelov a mostov cez Oravu. Tunel Korbeľka bude pravdepodobne kratší a bude viesť južnejšie, ako sa doteraz plánovalo, preto by sa nová trasa R3 musela odkloniť od D1 už pred ním a tam bude tam treba ďalšie tunely. A bolo by nezmyselné nahradiť R3 iba D3.
Ja by som navrhoval postaviť najprv úsek BB-RK, po ňom variant 1 ZH-MT a bude vyriešené všetko. BB-MT bude viesť cez RK. Samozrejme že to vyjde podstatne drahšie, ale vyrieši to všetko a navyše, aj tak to bude niekedy neskôr treba postaviť a 2. variant by potom stratil opodstatnenosť. Dnes všetkými tromi trasami vedú cesty 1. triedy a porovnajte si ich vyťaženosť - BB-TR je pomerne prázdna cesta.
Samozrejme, rátam s tým, že 3. variant pôjde variantou F popod Veľký Šturec.


Ak bude varianta BB-TR-MT, tak to nijako neohrozí Oravu. Pokiaľ viem tak Orava nie je na Donovaloch, ale okolo a nad DK. A tadiaľ R3 pôjde. Veď R3 sa bude stavať celá, len nie je ešte rozhodnuté kadiaľ má ísť od BB a kde sa má napojiť na D1. Nie vždy to čo je najkratšie je najlepšie. Tu sa vôbec nehovorí o nahradení R3 D3, pretože D3, to sú Kysuce, nie Orava. Variant ZH-TR-MT nebude priechodný, nemá opdstatnenie voči variantom MT-TR-BB a BB-RK, pretože R3 je pôvodne plánovaná ako spojka medzi MR a PR a zároveň sa počíta s tým, že bude prechádzať cez BB a okrem toho tvoja varianta by ešte viac zaťažila tzv. žiarsky lievik.

O variante F nie je nikde nič v oficiálnych materiáloch pri vláde.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Hosť » 17. Feb 2005 17:14

Anonymous napísal:Myslim, ze pri porovnavani D1 BY - RK a R3 BB - RK treba brat do uvahy intenzitu dopravy. Aj ked by sa presmerovalo na R3 2 tisic voz./24h z useku RK-BY, stale bude zatazenost BY-RK priblizne dvojnasobna oproti R3.


To su len dohady, chcelo by to nejaku serioznu studiu, ale na dnesnom useku ZA-RK je podiel vychodniarskych spzetok az prekvapivo vysoky, ak vychadzam zo subjektivnej osobnej skusenosti. Predpoklad presunu intenzit na R3 je dost odvazne vyhlasovat len tak baj ocko.

V roku 2000 bola intenzita dopravy na BY-RK priemerne skoro 3 nasobok intenzity cez Donovaly. (Pritom neberiem do uvahy, ze dnes je v Ziline na I/18 priemerna denna intenzita 30 000, na vystupe zo Ziliny 24 000 a pri Strecne sa blizi k 20 000 voz./24h.) To znamena, ze ak by boli naklady na D1 HP - RK menej ako 3 nasobkom ceny za R3 BB - RK, tak sa lepsie oplati stavat D1. Na ktoru boli naklady odhadnute na 72 mld.Sk pre rok dokoncenia 2010 a 60 mld.Sk pre rok dokoncenia 2013(Správa o záveroch štúdie realizovateľnosti financovania projektov diaľnic formou PPP). Pritom stale by prudila doprava cez stred BB a zrazu by bol treba tunelovy obchvat BB.


Intenzity: Mas nejaky zdroj na porovnanie intenzit na Donovaloch a v takych Kralovanoch ? Lebo porovnavat intenzitu na vystupe zo ZA s Donovalmi je trochu mimo misu. Este tak s vystupom z BB by sa mozno so zazmurenymi ocami dalo.
Ze tie intenzity su nizsie je jasne , ale zeby boli az trojnasobne, to bez relevantneho zdroja neuverim.
Nezanedbatelna vec je, ze Donovaly su horskym priechodom , tym padom z dovodu nevyspytatelnych situacii vodici volia trasu mimo priechod , hoci by bola aj dlhsia. Take iste podvedomie zohrava ulohu napriklad pri vybere trasy cesty zo Senca do Malaciek. Vacsina ludi, ktorych poznam si vybera cestu cez BA aj ked je 20 km dlhsia. Keby bol popod Pezinsku Babu tunel, vsetci by chodili tadial aj keby tu neviedla rychlocesta.
Priority vystavby takisto nemozno prepocitavat len v pomere cena/intenzita. Do hry tu musia vstupi dalsie nemenej dolezite faktory.

Pre rok dokoncenia 2013 nebude stat ZA-RK 60 mld , ale vyse 80. Precitaj si tu Spravu o zaveroch ... este raz.

Ty povazujes sucasnu cestu ZV-RK , ze ide cez BB jej stredom? V BB su sice bezne dopravne zapchy, ale urcite nie na tejto 4 prudovke.

Pritom na D1 Belusa - HP s dlzkou 30 km treba vynalozit este okolo 12-13 mld.Sk, kym na R1 po BB chyba este spolu s juznym obchvatom NR vyse 70 km, co bude iste podstatne viac 13 mld.Sk.


Na D1 si ubral a na R1 pridal. To akoze preco? D1 po ZA a celu R1 bez useku za NR treba brat ako hotovu vec. Ved sa tu nebudeme bavit o niecom , co sa neda zmenit uz ani teoreticky.

Takze otazka znie: Da sa postavit BB (koniec 4 pruhovej delenej cesty) - Ivachnova za menej nez 20 mld.Sk pri sucasnych cenach?


Neda, ale otazka znie inac:
Da sa postavit Ulanka-Ivachnova za cca polovicu nakladov useku HP-Ivachnova?

Pritom nas ale bude trapit, ze mesta ZA,VR,MT,RK nebudu mat vybudovany obchvat a intenzitu od mozno 13 000 v RK az po 30 000 v ZA a cez Strecno pojde urcite viac ako 15 000 voz./24h.


Neboj , pri mojom rieseni by sa na usek Dubna Skala -Turany v plnom profile nasporilo. Ja predsa nenavrhujem D1 uplne zastavit. Len popresuvat terajsie priority.

A ked uz sme pri tom, zaujima ma tvoj nazor na trasovanie R3.
Hosť
 

Odoslaťod johhan » 17. Feb 2005 17:29

Kaviarista: ... :-)


Variantov bolo viac

A1 A2 A3 - cez Malý Šturec
B - cez Kremnicu
C - z BB cez Kremnicu do TR
D1 D2 - cez Donovaly - Moštenecká a Hiadeľská dolina

Z týchto sa vybrali 3 ktoré boli posudzované a z viacvariantných tie najefektívnejšie

Teda boli posudzované A2, B, D1
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod kaviarista » 17. Feb 2005 17:37

Št Feb 17, 2005 5:14 pm --- som bol ja



dialniciar napísal:Snažíš sa presadiť R3 pred D1, to sa ti ale nikdy nepodarí. Možno ťa to hnevá, ale je to tak. R3 bude, veď je to 3. RC v poradí plánovaná.


Ujasnime si vychodiska. Ty si z fachu, ja nie. Ja len kladiem ako danovnik tohto statu relevantne otazky a riesenia a ak sa niekomu z kompetentnych zapacia a bude ich neskor presadzovat , tak to potesi. Ale ak nie, svet sa predsa nezruti.

Ja však nie som nepresvedčiteľný: Ja som bol kedysi veľmi proti výstavbe R4 (KE-Milhosť), pretože bolo a je strategické dobudovať D1 BA-KE, prišli argumenty, presviedčanie a začali sme tento variant presadzovať aj my. A priešiel r. 2008. To sú pomalé procesy. Čo tým chcem povedať? Asi toto, ty máš veľa argumentov pre R3 BB-RK, to je dobre, dá sa s tebou (narozdiel od feroslava!) diskutovať, ale nebojuj za variant: R1+R3+D1 ale bojuj za variant R3 BB-RK, pretože D1 sa stavia pred R3, ale na samej R3 je to 45:45:10, BB-RK:BB-TR-MT:MT-TR-ZH. Stačia len argumenty. Zatiaľ ti to ide, ale nedokážeš vyvrátiť argumenty o nevýhodnosti trasy cez MT-TR-BB. Musíš mi napísať iné a ďalšie o BB-RK. To je jediná logická trasa. Ale ak tu bude situácia, že 90% ľudí (lobisti od Turca, MDPT, SSC) okolo DS bude za trasu MT-TR-BB, tak DS to bude podporovať na 100%, pretože v tej chvíli budeme musieť. Chápeš aspoň trochu?


Ano chapem, v tebe sa miesaju obcianske postoje s tymi firemnymi , ja by som bol ale najradsej, keby si vystupoval pod 2 aliasmi : dialniciar-obcan a dialniciar-manažér v danej stavebnej spoločnosti :P

Nemam ziadny bezprostredny profit z akehokolvek mozneho trasovania akychkolvek ciest. Byvam 250 km od Donovalov. Ale mam zaujem, aby sa peniaze tohto statu v podobe dani vyuzivali co najefektivnejsie. Ak ma niekto argumenatmi presvedci, tak OK, budem cusat. Ak nie, tak vystupom z tychto nasich diskusii bude urcite nejaky obciansky mailik na urad vlady.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Reakcia.

Odoslaťod Diaľničiar » 17. Feb 2005 17:58

kaviarista napísal:Št Feb 17, 2005 5:14 pm --- som bol ja



dialniciar napísal:Snažíš sa presadiť R3 pred D1, to sa ti ale nikdy nepodarí. Možno ťa to hnevá, ale je to tak. R3 bude, veď je to 3. RC v poradí plánovaná.


Ujasnime si vychodiska. Ty si z fachu, ja nie. Ja len kladiem ako danovnik tohto statu relevantne otazky a riesenia a ak sa niekomu z kompetentnych zapacia a bude ich neskor presadzovat , tak to potesi. Ale ak nie, svet sa predsa nezruti.

Ja však nie som nepresvedčiteľný: Ja som bol kedysi veľmi proti výstavbe R4 (KE-Milhosť), pretože bolo a je strategické dobudovať D1 BA-KE, prišli argumenty, presviedčanie a začali sme tento variant presadzovať aj my. A priešiel r. 2008. To sú pomalé procesy. Čo tým chcem povedať? Asi toto, ty máš veľa argumentov pre R3 BB-RK, to je dobre, dá sa s tebou (narozdiel od feroslava!) diskutovať, ale nebojuj za variant: R1+R3+D1 ale bojuj za variant R3 BB-RK, pretože D1 sa stavia pred R3, ale na samej R3 je to 45:45:10, BB-RK:BB-TR-MT:MT-TR-ZH. Stačia len argumenty. Zatiaľ ti to ide, ale nedokážeš vyvrátiť argumenty o nevýhodnosti trasy cez MT-TR-BB. Musíš mi napísať iné a ďalšie o BB-RK. To je jediná logická trasa. Ale ak tu bude situácia, že 90% ľudí (lobisti od Turca, MDPT, SSC) okolo DS bude za trasu MT-TR-BB, tak DS to bude podporovať na 100%, pretože v tej chvíli budeme musieť. Chápeš aspoň trochu?


Ano chapem, v tebe sa miesaju obcianske postoje s tymi firemnymi , ja by som bol ale najradsej, keby si vystupoval pod 2 aliasmi : dialniciar-obcan a dialniciar-doprastavak :P

Nemam ziadny bezprostredny profit z akehokolvek mozneho trasovania akychkolvek ciest. Byvam 250 km od Donovalov. Ale mam zaujem, aby sa peniaze tohto statu v podobe dani vyuzivali co najefektivnejsie. Ak ma niekto argumenatmi presvedci, tak OK, budem cusat. Ak nie, tak vystupom z tychto nasich diskusii bude urcite nejaky obciansky mailik na urad vlady.



No, tak určite nie som rozdvojená osobnosť, ale mám svoje názory, ktoré sú odlišné od firemných. Teda napr. R3 (BB-RK), R1 (TT-NR) - mala to byť diaľnica D5, alebo RC s diaľničnými parametrami, no ale to je jedno.

Trasy MT-TR-BB a BB-RK sú cenovo len mierne od seba rozdielne, návratnosť by bola pri mýtnom systéme od kamiónov, pretože ako som spomenul, potom by sa prejazd kamiónom cez BB-RK zakázal. Ja som už známe (t.j. oficiálne) argumenty povedal, nebudem sa opakovať.

My sa nezhodneme ani na postupnosti výstavby, ale ako si povedal ešte rok a bude to jedno. Inak ja osobne presadzujem stále trasu BB-RK, len sem píšem to, čo sa deje. Lebo predpokladám, že som asi jediný, ktorý tu má prehľad o viacerých súvislostiach. Málokedy niečo píšem, aj keď viem. A málokedy napíšem zdroj, aj keď ten je verejný, ale vy ostatní potom hľadáte potvrdí sa mi to, nakoniec v praxi. Lebo papier a čísla na ňom je jedna vec a prax a realita je ved druhá. To by som ja mohol rozprávať.

A čo sa týka daní, ja mám taký istý názor. A s tým mailom na ÚV SR, kľudne veď SR je rozdelená: jedny chcú D1 a druhý R1+R2 (ZV-KE) a tretí R1+R3 (BB-RK)+D1. A je jasné, že D1 vychádza najjasnejšie, tu nezmeníš postoj ani vlády, ani poslancov.

Ja budem ešte informovať o vývoji na R3, ďalší týždeň idem na MDPT, tak sem potom niečo napíšem. Inak, keby si nebol napísal: ... odpovedz úprimne ... tak ti nenapíšem nič, ale na toto som musel reagovať. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 18. Feb 2005 08:16

pretože R3 je pôvodne plánovaná ako spojka medzi MR a PR


Trasy MT-TR-BB a BB-RK sú cenovo len mierne od seba rozdielne


a o to tu ide, najskor treba definovat ciel R3, ak to ma byt ciste len o severo-juznom spojeni tak je to na zvazenie. ak okrem s-j to ma byt aj z-v spojenie tak jednoznacne je lepsi variant cez donovaly. dolezite je vyhodnotit navratnost, t.j. ak si vezmeme ze prejazd na trase BB-DK by bol rovnaky pri oboch trasach a teda aka premavka by bola vacsia: ta ktora by prudila v smere od/na MT a dalej od zapadu alebo ta, ktora by prudila od/na RK a dalej od vychodu. Dnes to tazko povedat, podla mna je to mierne v prospech donovalov, lebo chodi tadial 2x viac aut ako cez sturec.

kaviarista, odkial je ta mapa :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Hosť » 18. Feb 2005 09:57

pre Anonymný
Zaslal: Št Feb 17, 2005 5:14 pm

Nechcem to cele citovat, lebo je to dost dlhe, kazdy si to iste najde.

Tych presmerovanych 2000v./24h je podla intenzity 7770v.24h na I/18 Kralovany - Lubochna v roku 2000. Pochybujem, ze by viac vozidiel islo az do Trnavy alebo Bratislavy. Na vsetkych cestach sa vacsina vozidiel sa presuva do 50 km a len minimum - obvykle do 20% sa presuva nad 200 km(len vynimocne ide o 30%). Takze ja osobne tvrdim, ze z nich ide do TT a BA max. 1000 v./24h. Snad nechcete tvrdit, ze zo 7770 v./24h vychodne od Kralovian ide do TT a BA 5000. Kto pojde do Kralovian,Parnice,MT,ZA,TN ale aj na Kysuce, na Moravu asi nepojde po cez BB-ZV-NR-TT.

Zapadne od Kralovian bola v 2000 intenzita 11021, vychodne len 7770v./24h. Kralovany-Ruzomberok ma relativne nizku intenzitu, ale to vyvazuju dalsie pretazene useky na I/18. Donovaly 4970 v./24h.

Usek Kostiviarska - Ulanka nema parametre rychlostnej cesty a preto by sa musela vybudovat nova RC.

Ja chodim po II/583 a II/507 lebo I/18 je casto neznesitelna. Teda po dlhsej ceste a cez horsky priechod, ale nestretavam tolko sialencov. A urcite nie som sam co volim radsej dlhsiu cestu.

Mne je jasne, ze 60 mld.Sk je sucasna cena, ale tiez som napisal, ze BB-Ivachnova by mala byt cena 20 mld. Sk pri sucasnych cenach.

Pokial by sme neratali s novym obchvatom BB, tak potom mozeme vynechat HP-LLucka za 13,6 mld.Sk a teda namiesto prejazdu BB bude prejazd po 4 pruhovej ceste cez ZA, kde treba postavit iba privadzac ZA-juh.

Kostiviarska - Ulanka mala 8131 v./24h v roku 2000, ak teda chcete porovnavat ZA a BB. Vystup z BB znamena az cestu za Ulankou kde bolo nieco cez 5000 voz./24h.

Co som ubral a co pridal ked som napisal:
Pritom na D1 Belusa - HP s dlzkou 30 km treba vynalozit este okolo 12-13 mld.Sk, kym na R1 po BB chyba este spolu s juznym obchvatom NR vyse 70 km, co bude iste podstatne viac 13 mld.Sk.

Budte konkretny, inac len placate nezmysly.

Rovnaky alebo lepsi stav (pretoze ide o D nie RC) ako vystavba R3 BB-Ivachnova sa navodi vystavbou useku L.Lucka-Ivachnova za 46,4 mld.Sk do roku 2013 v sucasnych cenach + privadzac ZA juh (v roku 2002 sa cena odhadovala na 1 mld.Sk), teda prejazd cez ZA ekvivalentny s prejazdom cez BB.

Da sa postavit BB-Ivachnova za podstatne menej nez 20 mld.Sk v sucasnych cenach(umerne pomeru intenzit I/18 a I/59)? Namiesto investicie okolo 47 mld.Sk, ktora by vyriesila obchvat RK,MT,VR. A este aj zlepsenie dopravnej situacie v ZA vybudovanim dalsej kapacitnej komunikacie.

Z RK bude trasa do BA po D1 kratsia o 20 km oproti sucasnej trase cez BB-ZV-NR-TT.
Hosť
 

Anonymný Zaslal: Pi Feb 18, 2005 9:57 am

Odoslaťod devil » 18. Feb 2005 11:28

Anonymny (s argumentaciou pripominajucou p. JG, ale je to vlastne jedno)

Fakt ze rozdiel pred za Kralovanmi je cez 3000, tak nie je mozne vylucit ze ten rozdiel by nebol taky ak by nebolo to presmerovanie. Ale nie to je dolezite, to len tak na okraj.

Ide o to ze sa skumaju varianty R3 navzajom cize hlavne by sa mali porovnavat tieto varianty. Na niektore veci ale napriek tomu musim zareagovat. Na ulanku je cesta kt. sa na RC prerobit da. Taketo cesty prerabaju v CR na RC, ale este dlhy cas moze vyhovovat. teda argument o obchvate BB je bezpredmetny. Dalsim zaklinadlom je obchvat NR, ktory pri rozumnom umiesteni privadzaca Selenec tiez velmi dlhe roky potrebny nie je.

Hlavne ale:

L.Lucka-Ivachnova za 46,4 mld.Sk do roku 2013 v sucasnych cenach


uvedte zdroj. Material o verejnych pracach taxuje tento usek na cca 70 mld. Sk. Za 46,4 mld. to nepostavite ani v dnesnych ani vo vcerajsich cenach, to nezmysel alebo loz.

Posledna veta je porovnanie sucasneho stavu niekde z novym stavom inde. :lol: No comment.

Akoby niekto ani za svet nechcel pripustit vyhodne umiestnenu trasu v smere v-z a zaroven s-j, hoci ani po zrealizovani tej ktorej fandi. :roll:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Anonymný Zaslal: Pi Feb 18, 2005 9:57 am

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 11:44

devil napísal:Anonymny (s argumentaciou pripominajucou p. JG, ale je to vlastne jedno)

Fakt ze rozdiel pred za Kralovanmi je cez 3000, tak nie je mozne vylucit ze ten rozdiel by nebol taky ak by nebolo to presmerovanie. Ale nie to je dolezite, to len tak na okraj.

Ide o to ze sa skumaju varianty R3 navzajom cize hlavne by sa mali porovnavat tieto varianty. Na niektore veci ale napriek tomu musim zareagovat. Na ulanku je cesta kt. sa na RC prerobit da. Taketo cesty prerabaju v CR na RC, ale este dlhy cas moze vyhovovat. teda argument o obchvate BB je bezpredmetny. Dalsim zaklinadlom je obchvat NR, ktory pri rozumnom umiesteni privadzaca Selenec tiez velmi dlhe roky potrebny nie je.

Hlavne ale:

L.Lucka-Ivachnova za 46,4 mld.Sk do roku 2013 v sucasnych cenach


uvedte zdroj. Material o verejnych pracach taxuje tento usek na cca 70 mld. Sk. Za 46,4 mld. to nepostavite ani v dnesnych ani vo vcerajsich cenach, to nezmysel alebo loz.

Posledna veta je porovnanie sucasneho stavu niekde z novym stavom inde. :lol: No comment.

Akoby niekto ani za svet nechcel pripustit vyhodne umiestnenu trasu v smere v-z a zaroven s-j, hoci ani po zrealizovani tej ktorej fandi. :roll:


Devil, tu nejde o nejaké pripustenie si trasy R3. Trasa R3 spojí sever a juh SR a zároveň spojí MR a PR a okrem toho podporí tranzit dopravy a turistický ruch. Na tranzit zo západu na východ tu bude D1. To je fakt. To je zase o tom, že sú ľudia, ktorí nevedia pochopiť, že D1 je a bude významnejšia ako R3, pretože aj doprava na D1 je vyššia aj v úsekoch, kde ešte diaľnica nie je voči R3.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

pre devil

Odoslaťod Hosť » 18. Feb 2005 11:47

Ja som zdroj, o ktory sa opieram, v celej teme R3 Donovaly, uviedol, ale kedze necitate text v zatvorkach, tak to skopirujem bez zatvoriek.

Správa o záveroch štúdie realizovateľnosti financovania projektov diaľnic formou PPP.

Takze ak vam ide o primitivne obvinovanie ma z niecoho co som neurobil, tak si placajte svoju muziku a nadavajte na vsetkych, ktori vlastne maju pravdu, len vam to nedochadza.
Hosť
 

Odoslaťod Hosť » 18. Feb 2005 12:09

Anonym, dobre teda, verim, ze nepises vymyslene udaje, nechce sa mi ich overovat. Odpocitajme teda Kralovanom tisicku , potom dostaneme pomer 6700 cez Kralovany ku 6000 cez Donovaly. V svetle tychto faktov to uz vyzera trochu inak ako predosle plamenne reci o trojnasobnych intenzitach.

Kto pojde do Kralovian,Parnice,MT,ZA,TN ale aj na Kysuce, na Moravu asi nepojde po cez BB-ZV-NR-TT.


A odkialze to ma ist do tych miest ? Touto cestou radsej uvahy dalej nerozvijaj. Aj Lucencan alebo Detvanec chce jazdit na Kysuce alebo na Oravu po rychloceste. Plati dane tak isto ako Martincan. Toto ako argument neobstoji.

Usek Kostiviarska - Ulanka nema parametre rychlostnej cesty a preto by sa musela vybudovat nova RC.


Nema, ale je tam stvorpruh. Este raz opakujem. Tu sa neprieme o to, ci bude D1 a R3 raz v buducnosti stat jedna na ukor druhej. Ide o nazory, ktoru z tras je vyhodnejsie postavit skor. Ten usek by mohol kludne po dokonceni tunela pod V.Sturcom pockat , kym sa D1 dokonci a az potom ho prebudovat na parametre rychlocesty.

Ja chodim po II/583 a II/507 lebo I/18 je casto neznesitelna. Teda po dlhsej ceste a cez horsky priechod, ale nestretavam tolko sialencov. A urcite nie som sam co volim radsej dlhsiu cestu.


Ja chodim po Slovensku casto. Bez zdrzania sa mi podarilo prejst Donovaly len o 2.hodine rano , I/18 sa da casto prejst bez zdrzania cela aj za bieleho dna. Je to dane tym, ze trasa I/18 neprechadza cez horsky priechod . Kamiony vedia prejst celou I/18 osemdesiatkou, Donovlay dvadsiatkou.

Mne je jasne, ze 60 mld.Sk je sucasna cena, ale tiez som napisal, ze BB-Ivachnova by mala byt cena 20 mld. Sk pri sucasnych cenach.


Stavim sa o basu sampanskeho, ze vysledna ceny HP-Ivachnova pod 80 mld. neklesne , ovela pravdepodobnejsie prekroci 90 mld, ak nie rovno 100. Ved pockajme 7 rokov , bude vsetko jasne...

Kostiviarska - Ulanka mala 8131 v./24h v roku 2000, ak teda chcete porovnavat ZA a BB. Vystup z BB znamena az cestu za Ulankou kde bolo nieco cez 5000 voz./24h.


Zrovnavaj ale aj ty zrovnatelne. Vystup zo ZA na BA s vystupom BB na ZV a vystup z BB na Ulanku s vystupom zo ZA na Liet.Lucku.
A okrem toho, Zilinou prechadza krizovanie dolezitych tras zo vsetkych svetovych stran , Banskou Bystricou len S-J. Uz len z tohto dovodu pri porovnatelnej velkosti miest rovnake intenzity nedosiahnes. Ak by malo rozhodovat jedine kriterium - intenzita, tak obrovske suvisle casti Slovenska by mali dnes len cesty 2.triedy.

Co som ubral a co pridal ked som napisal:
Pritom na D1 Belusa - HP s dlzkou 30 km treba vynalozit este okolo 12-13 mld.Sk, kym na R1 po BB chyba este spolu s juznym obchvatom NR vyse 70 km, co bude iste podstatne viac 13 mld.Sk.

Budte konkretny, inac len placate nezmysly.


Placas skor ty. Naco budeme niekde uberat a niekde pridavat na usekoch, o ktorych je uz davno rozhodnute a su v takom stadiu , ze proces zmeny je nezvratny ?
Odrazme sa od vychodisk: D1 po HP + D3 po ZA bude cela a na juznej vetve kompletna R1.
Zaoberajme sa zvratnymi procesmi - usekmi, kde sa to pozastavit este teoreticky da.

Da sa postavit BB-Ivachnova za podstatne menej nez 20 mld.Sk v sucasnych cenach(umerne pomeru intenzit I/18 a I/59)? Namiesto investicie okolo 47 mld.Sk, ktora by vyriesila obchvat RK,MT,VR. A este aj zlepsenie dopravnej situacie v ZA vybudovanim dalsej kapacitnej komunikacie.


Ak ty chces postavit HP-Ivachnova za 47 mld. , tak usek Ulanka-Ivachnova postavis za 20 mld. urcite! Len musi viest tunel popod V.Sturec a nie Mostenicou alebo cez TR.

Z RK bude trasa do BA po D1 kratsia o 20 km oproti sucasnej trase cez BB-ZV-NR-TT.


Ano, to je jeden z mala presvedcivych argumentov v prospech uprodnostnenia D1. Ale za dost vysoku cenu. Ak by trasa buducej D1 kopirovala trasu I/18 , tak vyhoda 20 km sa uplne strati.
Ak by sa trasovala R1 tak rozsafne bez ohladu na prirodne podmienky ako D1 , tak by nebol ziaden problem skratit R1 o 20 km.
Hosť
 

Odoslaťod Hosť » 18. Feb 2005 12:11

ALL :

Vam sa fakt nikomu nezda divne, ze ten variant F sa neobjavuje v ziadnom oficialnom dokumente?
Hosť
 

Odoslaťod devil » 18. Feb 2005 12:23

Anonymný Zaslal: Pi Feb 18, 2005 11:47 am


"Na základe technickej previerky sa urobil odhad nákladov na výstavbu. Odhadované náklady na programové projekty, ktoré vypracovala SSC, sú 77 mld. Sk. V prípade implementácie uvedených úprav by sa tieto náklady znížili na 69 mld. Sk.. "

2.5 Technické posúdenie

2.8.1 Investičné náklady (výdavky) - tu sa spominaju ceny 2004.

http://www.telecom.gov.sk/pk/050141/vlastnymat.htm

77 mld (69mld). minus useky okolo Levoce su blizsie k 70 mld. ako k 46 mld. A okrem toho uz na 1. pohlad je jasne ze tie useky sa za 46 mld postavit nedaju, to je nezmysel alebo loz.

okrem toho existuje aj material o verejnych pracach kde su jednotlivo uvedene tieto useky (HP-Ivachnova) o cene dokopy cca 70 mld.

a primitivne si tu vymysla niekto iny.

Dialniciar, ja som na teba neutocil. Bavime sa o trasovani R3, a niekto ju tu porovnava s D1 a nie trasy R3 navzajom. to ze nenecham bez odozvy "udaje" ktore povazujem za neobjektivne je ina vec a nesuvisy to s R3.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 18. Feb 2005 12:36

Sakra. neda sa tu nastavit dlhsi cas prihlasenia? Poniektori popri pisaniu spotu aj pracujeme :oops: Ale hadam z kontextu bude kazdemu jasne, ktory prispevok patril mne.

Pišta napísal:Devil, tu nejde o nejaké pripustenie si trasy R3. Trasa R3 spojí sever a juh SR a zároveň spojí MR a PR a okrem toho podporí tranzit dopravy a turistický ruch. Na tranzit zo západu na východ tu bude D1. To je fakt. To je zase o tom, že sú ľudia, ktorí nevedia pochopiť, že D1 je a bude významnejšia ako R3, pretože aj doprava na D1 je vyššia aj v úsekoch, kde ešte diaľnica nie je voči R3.


Pozri, Pista. Cisto teoreticky si skusme predstavit, ze Zilina s Martinom by mala rychlocestu az po Turany a ze medzi ZV a BB by rychlocesta nestala ziadna. Myslis si, ze by to prevazilo v argumentacii tak, ze by to nabralo na vahe v prospech R3 oproti D1? Argumentovat vysokymi intenzitami v ZA je nekorektne, lebo ZA je od Ivachnovej podstatne dalej ako Ulanka. Zilinu ide s prizmurenymi ocami zrovnavat so Zvolenom, akurat ma ZV tu "smolu", ze uz tam kusok RC stoji.

Ci bude D1 vyznamnejsia ako R3, ak budu uz obe stat, sa neda jednoznacne povedat bez toho, aby s neporovnali jednotlive useky. Jednak maju rozdielne dlzky , druhak rozdielne technicke parametre. Ale viem isto, ze usek pod Donovalmi bude urcite v buducnosti dolezitejsi ako mnohe z usekov na D1 v porovnatelnej dlzke.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Reakcie na všetkých.

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 13:03

Anonym, ktorý píše o skrátení trasy R1 je klamár, pretože tá trasa by sa skrátila max. o 5 km, tá trasa ide zámerne tak ako ide. Nie je to žiaden oblúk a podobné úvahy. Úvahy o tom koľko bude stáť ešte D1, či 60-100-150 mld.sk, nemôžte porovnávať, pretože niektoré (najnáročnejšie) úseky bude stavať súkromný investor. Keby R3 Donovaly staval súkromný investor, tak tá cena bude tiež okolo 80 mld.sk, pretože návratnosť na tomto úseku je ešte nižšia ako medzi ZA-MT-RK. Môžte nadávať, ale D1 sa bude stavať aj naďalej, jej výstavba sa nezastaví. Koľko km R3 už je hotových? Kde ste všetci, čo kričíte na tomto fóre ako vás všetci okrádajú?! To z vašej strany nie je diskusia, ale prejav diktátora. R3 sa stavať bude, ale až po D1. A z mojej strany je tu stále aktívna diskusia. Ja vám radím, zjednoťte svoje argumenty, prečo by sa v budúcnosti (o 5-8 rokov) mala R3 stavať cez BB-RK a začnite s rozmýšľaním teraz, pretože ešte v tomto roku sa začne okolo tohto odborná diskusia. A potom už to bude jedno, vláda rozhodne a ďalšia sa prispôsobí. Sme v EÚ, všimnite si, vláda už v mnohých oblastiach nemení svoje rozhodnutia, dokonca aj opozičné strany sa prikláňajú v riešeniach na stranu vlády. EÚ prináša peniaze, ale aj garanciu nemenenia plánov, aj v doprave.

Okrem toho variant F oficiálne neexistuje, v tom má 2. anonym pravdu.

Devil, ok, ja viem, že si na mňa neútočil, ja som len reagoval, pretože tvoj argument nemal adekvátnu protiváhu. Ja som ti len chcel ukázať, že takmer každý argument, ktorý sa uvedie, sa dá aj otočiť proti tebe (a to neplatí len v tvojom prípade), t.j. treba si dávať pozor na to, čo kto hovorí, pretože vždy budeš mať odporcu a treba niekedy rozmýšľať tak ako odporca. Jedine vtedy zvíťazíš (to platí aj v reálnom živote), pretože v tej chvíli, ak vo svojom argumente myslíš aj na ten opačný, sa ten tvoj už nedá dôveryhodne vyvrátiť, pokiaľ je pravdivý.

Kaviarista, medzi ZA-MT rýchlocesta nestačí. Ale inak máš pravdu v tom, že úsek BB-RK by bol určite viac vyťažený ako mnohé iné úseky na D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7, bol by to 1 z 10 najvyťaženejších úsekov na Slovensku podobne ako napr. úsek od PB-ZA, BA-TT, TT-NR, ...
Konečne ma tu niekto nazval mojím menom. :P 8)
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 18. Feb 2005 13:06, celkovo upravené 3 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 18. Feb 2005 13:05

Argumentacia 3x intenzitami na celej trase ZA-RK nesuvisy s trasou R3. Aj ked na Kralovany-RK nie je ziadna trojnasobna intenzita. Trasa R3 ma hlavne vyznam ako s-j trasa. Ak sa ukaze ze BB-RK je vyhodnejsia ako BB-MT a ze by ju bolo mozne vyuzit aj ako v-z je to skor vyhoda, nie? ci ma by zakazane odbocit pri RK v smere od BB doprava? nemiesajme tu nesurode veci :!:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 18. Feb 2005 13:22

Pista, zase nemozes chciet nejake podrobne argumenty ked npr. ani studie pre R3 nie su podrobne vypracovane, nie? :?: ak budu presne udaje budu aj podrobne argumenty....

inak som nemohol nechat tak "argument" o 46,X mld.SK, ale to naozaj nema suvis s R3. a nemala to byt protivaha nicomu.

Jedine vtedy zvíťazíš (to platí aj v reálnom živote), pretože v tej chvíli, ak vo svojom argumente myslíš aj na ten opačný, sa ten tvoj už nedá dôveryhodne vyvrátiť, pokiaľ je pravdivý.


presne tak.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Štúdie sú,

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 13:32

devil napísal:Pista, zase nemozes chciet nejake podrobne argumenty ked npr. ani studie pre R3 nie su podrobne vypracovane, nie? :?: ak budu presne udaje budu aj podrobne argumenty....

inak som nemohol nechat tak "argument" o 46,X mld.SK, ale to naozaj nema suvis s R3. a nemala to byt protivaha nicomu.

Jedine vtedy zvíťazíš (to platí aj v reálnom živote), pretože v tej chvíli, ak vo svojom argumente myslíš aj na ten opačný, sa ten tvoj už nedá dôveryhodne vyvrátiť, pokiaľ je pravdivý.


presne tak.


len sa stále prepracovávajú, pretože reálne sa začne R3 stavať po r. 2010, môj odhad je r. 2015-2020. Dovtedy sa postaví možno len niekoľko obchvatov okolo miest, najmä na Orave.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 21. Feb 2005 01:33, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2005 14:24

ja osobne ako ciste "konzument" by som dal prednost fialovemu teda A2 variantu.

dovody? jednak to obide donovaly bude obsluzene daleko vacsie mnozstvo obyvatelstva. R3 by pokracovala od martina cez kralovany an dolny kubin, co je prirodzena spadova oblast (ako bolo spomenute RK <-> DK neni moc prirodzena spadova oblast).

ako dalsi najblizsi by mi pripadal imaginarny varian F.

kazdopande nie varianty C, R9/R2, variant C a ani D1-D2.

ono jednak po trase A2 je docela dost vcelku vyznamnych zavodov (harmanecke papierne, VUK, turcianska dolina). kym v donovaloch vlastne nic nie je a ani by tam nebolo tendencia nieco stavat ala priemyselne parky. cize z globalneho hladiska asi variant A2.

p.s. aby to bolo zaujimavejsie, pridal som aj anketu, do ktorej som zahrnul tri varianty o ktorych sa teraz uvazuje plus imaginarny F variant.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 500
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Varianty

Odoslaťod Čavo » 18. Feb 2005 15:02

Najviac sa mi pozdáva imaginárny variant F i keď mu určite veľmi šliape na päty variant A.
Variant D by mohol mať význam hlavne pre sprístupnenie Brezna, ale inak je úplne od veci.
Ak by sa realizoval variant A, tak by určite bolo zaujímave zrealizovať aj prepojku z Handovej do Turč. Teplíc. Samozrejme, že nie hneď.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 494
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

R3, kadiaľ?

Odoslaťod Diaľničiar » 18. Feb 2005 15:10

Ja osobne som stále toho názoru, že najlepšia trasa by bola cez Donovaly. A v budúcnosti by som doporučoval dostavať trasu MT-TR-BB. To je môj názor, ktorý je nespochybniteľný a bude trvať aj vtedy, ak sa situácia vyvinie inak, aj keď v takom prípade už bude veľmi ťažké presadiť variantu cez Donovaly, ale naopak to problém nebude.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Hosť » 18. Feb 2005 15:24

reakcia pre Anonymný
Zaslal: Pi Feb 18, 2005 12:09 pm

Pisete:"Ak ty chces postavit HP-Ivachnova za 47 mld. ..."

Citujte prosim text, kde chcem postavit HP-Ivachnova za 47 mld.Sk?
Ak som nic take nenapisal, tak ide zase o jedno primitivne ohovaranie. Zda sa, ze sa na nic ine nezmozete.


Porovnajme teda usek Vrutky - Martin so 17193 v./24h v roku 2000 s Donovalmi v roku 2000. Vystup zo ZA v smere na MT, s vystupom z BB smerom na Donovaly, teda az za Ulankou, ktora je castou BB. Porovnavat vystup z BB na Ulanku s vystupom zo ZA na Liet.Lucku, to je velmi "inteligentny" pristup. Ale ked na tom trvate, tak na prvom useku, na ktorom by privadzac ZA juh stal bola intenzita v roku 2000 bez zapocitania navesov a privesov 12510 voz./24h, dalej to vyrazne klesa pretoze nejde o ziadny hlavny tah, ale cestu do Rajeckej doliny. (v novom projekte vystavby dialnic z roku 2001 bolo IRR uvedene 19,92).

Neviem aka bude inflacia a preto je jednoduchsie uvadzat dnesne ceny(resp. rok 2004). Je mozne, ze vdaka inflacii stupne cena danych stavebnych prac za 7 rokov az o 50%, co vsak pri rovnomernom vynakladani prostriedkov pocas 7 rokov nezdrazi stavbu o 50%, ale mozno len o 25% oproti sucasnym cenam.

Tvrdite:"Kamiony vedia prejst celou I/18 osemdesiatkou"
Ja som ochotny sa stavit o basu sampanskeho , ze od Bytce po Ivachnovu kamion neprejde celu trasu osemdesiatkou, teda moze ist osemdesiat alebo viac km/h (nie priemernou osemdesiatkou o 2 v noci).
Hosť
 

Odoslaťod kaviarista » 18. Feb 2005 16:38

Aquila, tu R9 som si zatial vymyslel , bude sluzit na podporu mojich argumentov neskor, ked zhrniem vsetky klady variantu F v jednom spote. Zatial som spravil mapku kvoli prvym odozvam a nacuvam, nech to este trochu zreje ...

K trase R9 ma nastartoval dialniciar este na kronikarskej diskusii. Ta by mohla pokracovat z TR tunelom do PD, (cast spolocnej trasy s R2), PE, TO, NR, NZ, KM (Komarno je dufam KM ). To bude po dokonceni R2,R3 a R4 hadam najvacsia priorita spolu s R7.

"Konzumentsky" hlasovat nie je bohvieco, kvoli objektivite by si sa mal odosobnit. Pri takom sposobe nepochybujem, ze kazdy jeden obyvatel L.Mikulasa alebo Brezna by do nohy hlasoval za variant F. Skus sa na tu mapu pozriet ako na nejaku uplne cudziu krajinu niekde v Amerike.

Pista, ti dvaja anonymovia, to som bol ja :P
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.