R3 - stredná časť (Donovaly)

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Aký variant R3 je najvhodnejší pri zohľadnení všetkých aspektov?

A2 - cez Malý Šturec
29
30%
B - cez Kremnicu
15
15%
D1 - cez Donovaly ( Moštenecká a Hiade?ská dolina)
35
36%
F - imaginárny variant :)
18
19%
 
Celkový počet hlasov : 97

Odoslaťod aquila » 21. Feb 2005 14:40

devil: a v tom je ten hacik, ze podla toho isteho vzorca ze sme boli 80 rokov tak nejako spojeny s CZ dopadolo aj na celkovy rozvoj krajiny a teda aj tahov. preto teraz horekovat ze neboli na to nikdy podmienky je neskoro. ako by povedla klasik, kocky jsou vrzeny ;)

ako som uz viac krat spomenul. za zvolenom su len hladove doliny (ok, trosku extremne povedade, ale su) a treba riesit tam kde je najaky potencial a rast. tiez som si vedomy toho ze ked by sa R2 postavila v plnom prude by sa tam rozvijalo kde co, ale zatial to nie je aktualna tema. D1 ma na prinos pre stat daleko vacsiu buducnost (z pohladu dani)

a ze sa do ZV bude jazdit R571 je jasne :) tiez by som isiel taje a nenadchadzal si to cez ZA popr RK :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 500
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Andrej » 21. Feb 2005 15:21

Súhlasím s aquilom a dodávam, že pomer financovania južnej a severnej trasy je podľa mňa celkom spravodlivý (40:60). Stavia sa na obidvoch a zrejme budú aj hotové približne :roll: v rovnakom termíne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Financovanie trás.

Odoslaťod Diaľničiar » 21. Feb 2005 15:28

Andrej napísal:Súhlasím s aquilom a dodávam, že pomer financovania južnej a severnej trasy je podľa mňa celkom spravodlivý (40:60). Stavia sa na obidvoch a zrejme budú aj hotové približne :roll: v rovnakom termíne.


Ja som dokonca za model 70:20:10, pri 20 mld.sk by išlo 14:4:2 na D1:R1:R2. Ak by boli ďalšie peniaze, cca. 4 mld.sk, tie by som dal na D3 a R4.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 21. Feb 2005 16:26

preto teraz horekovat ze neboli na to nikdy podmienky je neskoro. ako by povedla klasik, kocky jsou vrzeny


hacik je ale aj v tom ze sa mohol zrusit stat tak zmenit trasu bolo prirodzenym pokracovanim. :arrow:

tiez som viackrat spomenul take iste "hladove doliny" (uz ked pouzvame nevhodne terminy) su aj za ZA. A su to tiez obyc. okresne mesta, ktore by sa npr. v nemecku hanbili nazvat priemyselnym regionom. To je nazor kazdeho ze ktory region ma najlepsie predpoklady. Podla mna cim zapadnejsie tym lepsie. Ak si das namahu (ja som si ju dal) a zistis cislo priem. intenzity na TT-PO a TT-KE tak zistis ze rozdiel je taky isty aky je rozdiel v pokryti D/RC- sucasnom. a s tym suvisy aj rozvoj regionov. Cize po kompletnom dobudovani D1 aj E571 budu min. rovnake ale podla mna aj vyssie intenzity na: pohroni ako na povazi, pri LC ako pri LM, a na gemeri ako na spisi. nizinata oblast je z pohladu urbanizacie a rozvoja vzdy vyhodnejsia ako hornata. a podla toho sa riadia vsade vo svete kde si mozu vybrat. a preto si myslim ze ani kompletna D1 az takym fantastickym celostatnym prinosom nebude. mimochodom v mnozstve km D/RC na 1000km2 budeme zaostavat a nezmeni to ani NDS a ani 20 Mld Sk/rok. :( Max sa zaostavanie moze zbzdit) 1 km tunela bude taky isty jeden km ako na rovine za 1/4 ceny....
ale opakujem : je to len nazor, kedze sa to nemoze prejavit za rok a ani za 10r., faktom to bude az potom. akurat na zodpovednost uz nikoho nevezmu.

Andrej,
aj ak je 60/40 ako-tak "spravodlive" tak by to bolo treba najskor dodrzat :!:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 21. Feb 2005 17:22

Devil, kde chcete na vychod od Zvolena vyprodukovat intenzitu taku aka je medzi Svitom a Popradom? V podobnej vzdialenosti v akej je ZV od BA je zhruba PB (podobne velka ako je ZV), ale smerom na trase R2 za ZV az po KE uz nie je ani mesto s 30 000 obyvatelmi. Na trase D1 pritom nasleduju ZA,MT,RK,LM,PP,SN,PO. Darmo je medzi Sasovskym Podhradim a Zvolenom 4 pruhova cesta, aj tak tam bola v roku 2000 nizsia intenzita ako medzi PB a ZA. Zas mi tu zacnite placat nezmysel, ze Sasovske Podhradie - ZV je lahsi teren. To teda nie je. Prejdite si to pesi, ked neverite. Prioritne treba vyriesit obchvat Vrutok a MT. Vystavba obchvatu Svitu a PP sa uz aspon pripravuje. O kolko by podla vas klesla intenzita medzi ZA a MT, keby bolo prepojenie TT-NR-ZV-KE prave dokoncene?
JG
 

Odoslaťod devil » 21. Feb 2005 17:56

intenzity predsa neklesaju, ale narastaju to sa mylite...a rastu v roznom tempe v zavislosti od moznosti.... D1 je dlhsia preto sa to tak porovnavat ako to robite vy neda. uz neomielajte svoje polopravdy, nema to vyznam, robite tu vedu z minimalnych globalnych rozdielov v intenzitach (a lokalnych poctov obyv) nadhadzujete lokalne intenzity ktore z velkej casti na D nikdy neprejdu, vas obzor konci pri r. 2000, nezaujimaju vas casto niekolko100%-ne cenove rozdiely. zratajte si spadove oblasti, ceny usekov, moznosti narastu intenzity a dajte to dokopy...a potom zistite preco sa dlhodobo oplati stavat na rovine.....a nie v lesoch a pod zemou.

odkial vlastne ste ak sa smiem opytat (aspon region, kraj) :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 21. Feb 2005 18:09

JG

priklad: mate mesto A s 10 000 obyv a mesto B s 8 000 obyv. Cez "A" chodi 10 000 aut/den a cez "B" 8 000 aut/den. vystavba obchvatu okolo "A" stoji 2 mld a cez "B" 1 mld. ktory by ste postavili skor :?: :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Kam smeruješ s touto otázkou?

Odoslaťod Diaľničiar » 21. Feb 2005 18:15

devil napísal:JG

priklad: mate mesto A s 10 000 obyv a mesto B s 8 000 obyv. Cez "A" chodi 10 000 aut/den a cez "B" 8 000 aut/den. vystavba obchvatu okolo "A" stoji 2 mld a cez "B" 1 mld. ktory by ste postavili skor :?: :?:


Ja by som inak obchvat okolo mesta A. A ďalší rok okolo mesta B. Ale na slovenské podmienky ani okolo jedného.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 21. Feb 2005 18:24

tie cisla treba brat ako vzajomne pomery akurat som zabudol dodat ze penazi je tesne menej ako 1 mld.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 21. Feb 2005 18:38

devil napísal:intenzity predsa neklesaju, ale narastaju to sa mylite...a rastu v roznom tempe v zavislosti od moznosti.... D1 je dlhsia preto sa to tak porovnavat ako to robite vy neda. uz neomielajte svoje polopravdy, nema to vyznam, robite tu vedu z minimalnych globalnych rozdielov v intenzitach (a lokalnych poctov obyv) nadhadzujete lokalne intenzity ktore z velkej casti na D nikdy neprejdu, vas obzor konci pri r. 2000, nezaujimaju vas casto niekolko100%-ne cenove rozdiely. zratajte si spadove oblasti, ceny usekov, moznosti narastu intenzity a dajte to dokopy...a potom zistite preco sa dlhodobo oplati stavat na rovine.....a nie v lesoch a pod zemou.

odkial vlastne ste ak sa smiem opytat (aspon region, kraj) :?:


mno nehovoril by som ze su to polopravdy ale pravdy. faktom je po ZV je to zhasnute. R by mala viac menej ciste transitny charakter, kym D1 by mala tranzitny, ale do znacnej miery aj rozvojovy.

skratka devil ci sa ti paci alebo nie. za ZV uz neni temer ziadne mesto co by stalo za zmienku (lucenec mozno, ale RS je na tom horsie ako skapinajuca zombie), kym za PB je realne toho docela dost a teraz s prichodom kia motors sa ten rozdiel este prehlbi (co sice tiez neni optimalne, ale je to uz dany fakt).

skratka faktom je ze povazsie ma voci pohroniu co sa priemyslu jedno obrovsku vyhodu co ty mozno moc nedocenujes => blizko je velmi lacny zdroj energie! v sprave (nie slovensky zdroj ale zahranicna analyza) preco sa KIA rozhodla ist na sk bolo (samozrjme mimo lacnej pracovnej sily, 15% vyhod) aj to ze je v blizkosti vodna elektraren (pocita sa do buducna s liberalizaciou el. trhu), zeleznicny uzol (to ma aj zvolen), letisko (tiez ma aj zvolen).

ale na vahu je tych priehrad docela dost ..

inak len pre zaujimavost napr KIA zilina zachranila aj AVC cadca, ktoru uz pomaly chceli zabalit, ale teraz to rozbiehaju na take obratky ze az no. dalej tu mas vrutky/martin, ktore maju veelmi velky potencial, RK, LM, PP, PO. a co je medzi ZV a KE ?

ked si aj odmyslis PO, tak stale tam mas PP, svit, LM, RK .. proste ked si zoberies fakty sever vyhrava ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 500
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 22. Feb 2005 07:41

keby takto rozmyslali v minulosti tak zo severu sa pred 100 rokmi vystahuju vsetci....zasadna chyba je ze mnohy si myslia ze sever je nejak predurceny na rozvoj. v minulosti sa zo solidarity postupne uz pred CS za CS aj za komunistov vybudoval v tomto inak na smrt odsudenom regione priemysel. ludia toto asi zle pochopili a preto si dnes namyslaju o "vyvolenom regione". stale mi nevies vysvetlit preco kvoli par 1000 ludom sa ma preinvestovat o 100% viac prostriedkov. Je to len o tom ako si spocitas mesta: BA a KE su tiez juh a spolu s ostatnymi lahko prekryju sever. Si uz konecne uvedom ze v horach sa nezije a nezilo. :wink:

k tej energii len tolko ze mochovce bohunice gabcikovo kostolany a vojany maju s kiou a so severom pramalo spolocne a ostatne davaju do kesene len zlomok vykonov... :wink:

ku kii: ona 1/2 roka pres prichodom nevedela kde sme tak co si akoze vybrala :?: mohla ist aj na vychod....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod JG » 22. Feb 2005 11:00

Neviem, preco tvrdite, ze moj obzor konci pri roku 2000. Poznam aj novsie udaje, lenze posledne oficialne zverejnene komplexne udaje o intenzitach su z roku 2000. Ked napisem, ze na Skalitom je 50% narast intenzity oproti roku 2000, tak sa mi vysmejete, ze to nie je oficialny udaj.

Najnovsi cenovy priklad je R2 Ozdany obchvat s cenou 236 mil.Sk/km s DPH pre polovicny profil R11,5 bez akejkolvek mimourovnovej krizovatky (intenzita v roku 2000 bola 5659 a 5821 v./24h) a D1 Mengusovce - Janovce s cenou udajne 9,6 mld.Sk (14,23km 1/1, 11,62 km 1/2 profil + mimourovnove krizovatky + 2 rurovy tunel+presypany tunel) to zodpoveda zhruba 20 km v plnom profile a teda 479 mil.Sk/km pre plny profil, intenzity v roku 2000 od 8251 do 14963 v./24h.

Da sa povedat, ze aj napriek tomu, ze v cene za D1 su tunely a mimourovnove krizovatky, vyjde 1m2 dialnice asi o 15% lacnejsie ako 1m2 uvedenej R2. Teda spajat kvalitnou, teda 4 pruhovou rychlostnou cestou, ZV-KE a dufat, ze hned po otvoreni stupne zrazu intenzita aspon o 100%, alebo stavat pri PP dialnicu a ocakavat, ze intenzita stupne o 20%, co zabezpeci rovnaku efektivitu vynalozenych prostriedkov pri vyssom komforte cestovania? Inak povedane, aj dvojnasobne naklady (niekde aj trojnasobne) na D1 prinesu lepsi efekt, nez podstatne nizsie naklady na R2 ZV-KE.

D1 vedie Povazim, od Hlohovca az po Hricovske Podhradie ide o relativne siroke udolie okrem Sverepca a PB, co predstavuje celkovo 10 km dlhy usek. Udolie je vyrazne sirsie nez cast Pohronia od Hronskeho Benadiku az po ZV, teda ide o 60 km dlhu uzku oblast. Uzke hrdlo pri PB vzniklo len vdaka vystavbe priehrady Nosice, inak by D1 az po HP isla dostatocne sirokym udolim. Na D3 HP - ZA,Strazov su zvysene naklady len preto, ze sa tam v minulosti nepostavila 4 pruhova cesta a dnesny velkorysy plan pocita so zachovanim I/18. Aj napriek Hricovskej priehrade mohla byt udolim vedena 4 pruhova delena cesta, zeleznica, a cesta II/507 ako alternativa k 4 pruhovej ceste.

Ale vyrazne obmedzim prispievanie do tejto diskusie, lebo ide len o mlatenie prazdnej slamy a cela diskusia zrejme nema ziadny vplyv na to ako by sa dali veci robit lepsie. Niektori nasi skveli novinari nas prekricia.
JG
 

Ale devil, kde žiješ?

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 11:46

devil napísal:keby takto rozmyslali v minulosti tak zo severu sa pred 100 rokmi vystahuju vsetci....zasadna chyba je ze mnohy si myslia ze sever je nejak predurceny na rozvoj. v minulosti sa zo solidarity postupne uz pred CS za CS aj za komunistov vybudoval v tomto inak na smrt odsudenom regione priemysel. ludia toto asi zle pochopili a preto si dnes namyslaju o "vyvolenom regione". stale mi nevies vysvetlit preco kvoli par 1000 ludom sa ma preinvestovat o 100% viac prostriedkov. Je to len o tom ako si spocitas mesta: BA a KE su tiez juh a spolu s ostatnymi lahko prekryju sever. Si uz konecne uvedom ze v horach sa nezije a nezilo. :wink:

k tej energii len tolko ze mochovce bohunice gabcikovo kostolany a vojany maju s kiou a so severom pramalo spolocne a ostatne davaju do kesene len zlomok vykonov... :wink:

ku kii: ona 1/2 roka pres prichodom nevedela kde sme tak co si akoze vybrala :?: mohla ist aj na vychod....


Severným Slovenskom sa odjakživa plánovala diaľnica. Sever Slovenska je predurčený pre rozvoj, elektrifikovaná železnica, cesta I. triedy, letiská, výstavba diaľnice, investície od NM cez TN, PB, ZA, MT až po RK a potom ďalej oblasť okolo PP. Dokonca aj na Spiši už sa investuje, tento r. nejakých 80 mil. EUR. Severné Slovensko je teda predurčené k tomu, aby sa rozvíjalo ešte viac, už teraz je na tom lepšie ako oblasť od ZV po KE. Nehovorím o TT-NR-BB, pretože R1 sa dobuduje do 8 rokov komplet celá. Intenzity dopravy sú na D1 mnohonásobne vyššie než na R2 (ZV-KE). Ja by som o tom mohol rozprávať, čo to spôsobuje. A že v horách sa nežije ľahko? A na to si ako prišiel? Vo Francúzsku, Taliansku, ale aj vo Švajčiarsku okrem toho, že je tam turistický ruch, tak pod horami sa nachádzajú high-tech fabriky, od elektrotechniky cez lieky až po komplet výskum. BA a KE, že sú na juhu, tak ja tvrdím, že KE sú na juhu, ale BA je na D1. A potom sú tu mestá ako TT, ZA, PO. A na juhu je NR, BB. A okrem toho na severe sú PB, Ilava, Vrútky, MT, RK, PP, SN, LE. Tie posledné 2 nie sú na tom dobre, ale tie ostatné ano. Kysuce budú kryté D3 a R5, bude tu prepojenie na 2 štáty. Atď.

A čo je medzi ZV a KE? DT, PT, RS, Rožňava, Hnúšťa, Revúca, Moldava? Alebo oblasť okolo VK alebo Fiľakova? Ja viem, je to tam zlé, ale tam stačí budovať obchvaty, zlepšiť a opraviť cesty I. a II, prípadne cesty III. triedy, ale nie je tam priorita R2.

K tej energii, vodné elektrárne na Slovensku vyrobia ešte stále viac ako 20% el. energie. A drtivá väčšina je na Váhu. A Váh, to je sever.

Nebudeme rozoberať, že KIA si mohla vybrať ... pretože si vybrala ZA.

Devil, D1 sa dostavia aj keby som mal neviem čo preto spraviť. A popritom sa bude stavať R1. Toto zhltne 90% peňazí určených na výstavbu. Toto je môj úprimný názor, a ten mi nikto nevyvráti.

Môžte mi meniť a profilovať názory na R3 alebo R2 a podobne. Ako aquila povedal, na západe si z takýchto fór "profesionáli", ľudia od fachu berú inšpiráciu. A tú ja si beriem už niekoľko rokov. Ale D1 má aj u mňa plnú prioritu. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod aquila » 22. Feb 2005 12:09

devil napísal:keby takto rozmyslali v minulosti tak zo severu sa pred 100 rokmi vystahuju vsetci....zasadna chyba je ze mnohy si myslia ze sever je nejak predurceny na rozvoj. v minulosti sa zo solidarity postupne uz pred CS za CS aj za komunistov vybudoval v tomto inak na smrt odsudenom regione priemysel. ludia toto asi zle pochopili a preto si dnes namyslaju o "vyvolenom regione". stale mi nevies vysvetlit preco kvoli par 1000 ludom sa ma preinvestovat o 100% viac prostriedkov. Je to len o tom ako si spocitas mesta: BA a KE su tiez juh a spolu s ostatnymi lahko prekryju sever. Si uz konecne uvedom ze v horach sa nezije a nezilo. :wink:

k tej energii len tolko ze mochovce bohunice gabcikovo kostolany a vojany maju s kiou a so severom pramalo spolocne a ostatne davaju do kesene len zlomok vykonov... :wink:

ku kii: ona 1/2 roka pres prichodom nevedela kde sme tak co si akoze vybrala :?: mohla ist aj na vychod....


devil, zase mierne prekrucas. za CS sa zo solidarity budovalo cele slovensko. ci uz sever alebo aj pohronske hladove doliny. to ze cela detva, RS, hnusta "vybuchli" a od vtedy sa tam vlastne nic nerozbehlo je uz akosi chyba domorodcov. v PB/ZA sa aspon co to rozbieha resp aj to znaci o tom ze tam to nebolo len ciste o tazkom priemysle.

si zober R-U, kde boli vacsie hladove doliny? ano presne medzi ZV a KE. lebo je to v "tieni" a neboli tam obchodne cesty v takom vyzname ako povazie. ak si nepochopil, hnacia sila povazia je vah. ci uz za RU/CS alebo teraz.

tak mi vypocitaj mesta ktore stoja za to, ktore su medzi ZV a KE a porovnaj si to co i len s mestami medzi ZA a KE. uvidis ze tie na severe zatienia juh kedykolvek.

a co sa tyka KIA, tak to ze si vybrala zilinu bolo sikovnostou mimo ineho aj slotu. kazdy kto bol viac ako 100km vzdialeny od TT sa mohol snazit, kazdy mal plus minus rovnake podmienky. preco nikto zo ZV, LC sa nesnazili ? tam su vladny primatori. ver tomu ze keby vlada nemusela tak slotovi nedozici NIC.to je fakt. skratka bol sikovnejsi a mozno v tom to je.

k energii, hm mochovce, bohunice gabcikovo si trosku mimo spomenul a preco? lebo su docela dost na zapade. ty ako end user to sice nevies ale pre velke spolocnosti su podstatne aj tranzitne poplatky :) je to na dlhsie. dalej ani gabickovo ani mochovce nedokazu vyrabat spickovu energiu. ono je to na dlhsiu debatu, ale vazska kaskada je pre SK docela terno :)

co sa tyka o 100% viac preinvestovania. hm politicky rozhodnutie, ake je za kazdym aj sebemenej-dolezitym zakonom :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 500
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 22. Feb 2005 12:32

JG ja som nepisal o novsich udajoch ako 2000 ale o starsich a tam sa docitate zaujimave veci, dobre sa argumentuje ked okolo 1998 sa pomer pokrytia sever-juh zmenil az zdegeneroval. argumenty ako sa za komunistov krivdilo severu, ked tade vedie elektrifikovana dvojkolajovka dialnica pri mare (ktora nebola podmienkou vodnej nadrze :wink: ) a dialnica od TT na H. Stredu su vymyslami. s tymi nakladmi ste mimo znovu vyberate co sa vam hodi cena v uzkej doline hrona je stale neporovnatelne nizsia ako megatunelov kedze ja D do ZA nijak nespochybnujem 8) a drviva vacsina usekov na R2 kde sa bude vyuzivat sucasna cesta daleko predbehne v efektivnosti megatunely. dajte vedla seba useky : ich cenu premavku a ocakavanu premavku a nie selekciu argumentov podla kriteria "ktory sa viac hodi"

a k tym novinarom dufam, ze sa neprestanu vrtat s nekalostiach "kompetentnych" aj ked si obcas pomylia D s RC. :wink:

Pista k elektrarnam len tolko ze mas pravdu vodne davaju 20%, len tam si zabudol dopisat slovicko "IBA". a druha vec na ktoru si zabudol je gabcikovo, a bez gabcikova je to este podstatne menej ako 20%.....

a opat mas pravdu "ZA si vybrala" a nejaky "odbornici" im to odobrili s takou zmluvou s firmou ktoru by KIA nedostala keby malo ist o ine mesto ako ZA....dufam ze mi rozumies...

a nakoniec mne je jedno ci sa odjakziva niekde nieco planovalo, aj ked aj to je v kontexte CS a prahy ako hlavneho mesta nezaujimave nepodstatne a neobjektivne. tiez mi je jedno ze tam je to tazke, to je moj argument a vyuzivat ho proti mne je minimalne chrapunske. mna zaujima to ze ani r. 2005 tato cesta nie je urobena, je len spolovice a s vynimkou braniska tie najlacnejsie useky. je to jednoznacne krach a dokaz ze tie stare plany mali hodit do kosa, ako koncepcne nevyhovujuce a sposobujuce stagnaciu. to ze teraz sa to ide rozbehnut a do 5 alebo mozno 10 r. sa to dobehne....no ale v 2010/2015 to bude malo takisto ako je malo to co je dnes..cize ziadne "dobiehanie" sa tu min. do 2020-2030 konat nebude. :cry:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Devil, v tomto by sme pohádali, ostro by sme sa pohádali.

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 12:44

devil napísal:JG ja som nepisal o novsich udajoch ako 2000 ale o starsich a tam sa docitate zaujimave veci, dobre sa argumentuje ked okolo 1998 sa pomer pokrytia sever-juh zmenil az zdegeneroval. argumenty ako sa za komunistov krivdilo severu, ked tade vedie elektrifikovana dvojkolajovka dialnica pri mare (ktora nebola podmienkou vodnej nadrze :wink: ) a dialnica od TT na H. Stredu su vymyslami. s tymi nakladmi ste mimo znovu vyberate co sa vam hodi cena v uzkej doline hrona je stale neporovnatelne nizsia ako megatunelov kedze ja D do ZA nijak nespochybnujem 8) a drviva vacsina usekov na R2 kde sa bude vyuzivat sucasna cesta daleko predbehne v efektivnosti megatunely. dajte vedla seba useky : ich cenu premavku a ocakavanu premavku a nie selekciu argumentov podla kriteria "ktory sa viac hodi"

a k tym novinarom dufam, ze sa neprestanu vrtat s nekalostiach "kompetentnych" aj ked si obcas pomylia D s RC. :wink:

Pista k elektrarnam len tolko ze mas pravdu vodne davaju 20%, len tam si zabudol dopisat slovicko "IBA". a druha vec na ktoru si zabudol je gabcikovo, a bez gabcikova je to este podstatne menej ako 20%.....

a opat mas pravdu "ZA si vybrala" a nejaky "odbornici" im to odobrili s takou zmluvou s firmou ktoru by KIA nedostala keby malo ist o ine mesto ako ZA....dufam ze mi rozumies...

a nakoniec mne je jedno ci sa odjakziva niekde nieco planovalo, aj ked aj to je v kontexte CS a prahy ako hlavneho mesta nezaujimave nepodstatne a neobjektivne. tiez mi je jedno ze tam je to tazke, to je moj argument a vyuzivat ho proti mne je minimalne chrapunske. mna zaujima to ze ani r. 2005 tato cesta nie je urobena, je len spolovice a s vynimkou braniska tie najlacnejsie useky. je to jednoznacne krach a dokaz ze tie stare plany mali hodit do kosa, ako koncepcne nevyhovujuce a sposobujuce stagnaciu. to ze teraz sa to ide rozbehnut a do 5 alebo mozno 10 r. sa to dobehne....no ale v 2010/2015 to bude malo takisto ako je malo to co je dnes..cize ziadne "dobiehanie" sa tu min. do 2020-2030 konat nebude. :cry:


Ja nebudem reagovať na tvoje vety, až na poslednú. Ano, je to pomalé. A bude to pomalá výstavba, aj keby sa stavala len R1+R2, tak by sa to tu stavalo 5-10 rokov. A bude sa tu stavať pomaly, pretože SR je chudobná krajina, jedna z najchudobnejších v EÚ. To je fakt, ktorý sa nedá spochybniť. Je to smutné, ale je to tak. Možno ja alebo aquila či bystrík alebo johhan sa vymykáme z týchto štatistík. Ale ja jazdím po Slovensku nielen po D1, do KE jedine R1+R2 (ZV-KE), mám na to svoje dôvody. Keď idem do PP, tak jedine po D1. Ale SR je chudobný štát, samozrejme len v rámci EÚ. A chudobe pomáha zlá infraštruktúra. Keď sa však darí jednému regiónu, treba ho rozvíjať, pretože tam sa bude dariť a z daní toho regiónu sa môžu budovať tie zaostalejšie regióny, to je môj názor. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

R3 by mala ísť jednoznačne od BB-TR-MT.

Odoslaťod Scotty » 22. Feb 2005 15:30

Moje argumenty:

1. Je to síce dlhšia trasa ako BB-RK, ale obslúži viac ľudí ako trasa BB-RK.
2. Bola by o niečo drahšia ako BB-RK, ale bude výraznejšie dlhšia, teda návratnosť na mýtnom bude aj tak skôr.
3. Zlepšilo by sa ŽP aj na tejto trase, ale aj na trase BB-RK. A to z viacerých dôvodov, úsek MT-TR-BB je dnes mierne preťažený. Po výstavbe RC by sa mu výrazne zväčšila kapacita. Úsek BB-RK by sa úplne uzavrel pre kamióny (takýto krok sa spraví aj v Tatrách v Ždiari a Tatr. Javorine, hneď ako sa zlepší doprava na R3 v Trstenej v pokračovaní na D1), toby odťažilo ŽP. Argumenty, že by to kamióny neobchádzali a išli by úplne inou trasou pravdivé nie sú, funguje to tak všade v západnej Európe. Pretože trasa bude dlhšia, ale rýchlejšia a Tatry si výrazne vydýchnu.
4. Argument uzatvoriť úsek MT-TR-BB pre kamióny je úplne nepriechodný, pretože toto je strategický úsek, pokračuje v smere na ZH a sú na neho napojené aj ďalšie cesty.
5. Sorry Diaľničiar, kaviarista, feroslav a neviem kto ešte, ale táto varianta by sa mala a bude sa stavať. Okrem toho, aj tak sa začne najskôr po roku 2015.
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Re: R3 by mala ísť jednoznačne od BB-TR-MT.

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 16:07

Scotty napísal:Moje argumenty:

1. Je to síce dlhšia trasa ako BB-RK, ale obslúži viac ľudí ako trasa BB-RK.
2. Bola by o niečo drahšia ako BB-RK, ale bude výraznejšie dlhšia, teda návratnosť na mýtnom bude aj tak skôr.
3. Zlepšilo by sa ŽP aj na tejto trase, ale aj na trase BB-RK. A to z viacerých dôvodov, úsek MT-TR-BB je dnes mierne preťažený. Po výstavbe RC by sa mu výrazne zväčšila kapacita. Úsek BB-RK by sa úplne uzavrel pre kamióny (takýto krok sa spraví aj v Tatrách v Ždiari a Tatr. Javorine, hneď ako sa zlepší doprava na R3 v Trstenej v pokračovaní na D1), toby odťažilo ŽP. Argumenty, že by to kamióny neobchádzali a išli by úplne inou trasou pravdivé nie sú, funguje to tak všade v západnej Európe. Pretože trasa bude dlhšia, ale rýchlejšia a Tatry si výrazne vydýchnu.
4. Argument uzatvoriť úsek MT-TR-BB pre kamióny je úplne nepriechodný, pretože toto je strategický úsek, pokračuje v smere na ZH a sú na neho napojené aj ďalšie cesty.
5. Sorry Diaľničiar, kaviarista, feroslav a neviem kto ešte, ale táto varianta by sa mala a bude sa stavať. Okrem toho, aj tak sa začne najskôr po roku 2015.


No tak ja len doplním moju situáciu, stavať ako 1. by sa mal úsek BB-RK. Je možné, že sa bude stavať úsek MT-TR-BB, ale bude to chyba. Zakázať prejazd pre kamióny, to je podľa mňa posledná možnosť. Ale ti máme zjavne podobné názory, len ja ako stavbár mám opačný postup. Aj BB-RK, aj MT-TR-BB. A teraz k tým tvojím argumentom:

1. Tak to je pravda a docielil by si to aj, keby si úsek BB-RK nechal pre kamióny otovrený, tá tvoja trasa bude aj tranzitná, pretože bude rýchlejšia a v zime "istá".
2. Bola by dlhšia, ale až tak výrazne zase nie, len o pár km. Bola by drahšia, to ano a o niekoľko mld.sk, pretože tam treba rátať až po DK. A to mýtne, to by bolo rýchlejšie, ale konečný rozdiel voči BB-RK by bol 1-2 roky a návratnosť bude tak 20-30 rokov.
3. V tom ŽP prostredí máš svoju pravdu, ktorú ti nevyvrátim, lebo nemám ako. Ale ja ti poviem svoju pravdu. Na úseku BB-RK sa postaví RC a na úseku MT-TR-BB sa investuje niekoľko mld.sk, 2-3 na opravy ciest a úpravu parametrov týchto ciest. Výsledkom bude cena, za ktorú by si ty postavil celý úsek MT-TR-BB, ale nedokázal by si už opraviť úsek BB-RK. Príroda si na úseku BB-RK "vydýchne", bude tam tunel a RC, aj v zime to bude OK. A na úseku MT-TR-BB bude ŽP chránené lepšie, pretože kamióny sa presmerujú na úsek BB-RK a zároveň na tomto úseku budú opravené cesty, t.j. menej nehôd, prilákanie investorov (Turiec bude medzi D1 a R1 s dobrými cestami a napojením na D a RC).
4. Tento úsek by sa pre kamióny neuzatvoril, nemusel by sa.
5. R3 sa bude stavať súvisle až po dostavaní D1, R1, D3 a R4 KE-Milhosť. Takýto je zámer vlády. A zámerom Smeru a ĽS-HZDS je dobudovať D1 a R1, pre ĽS-HZDS aj D3 a R5.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

R3

Odoslaťod johhan » 23. Mar 2005 13:00

Podľa mojich najnovších informácii by sa po roku 2008-9 mali začať stavať úseky R3 Horná Štubňa obchvat, R3 Šturec križovatka, mali by sa riešiť mimoúrovňové križovatky pre 4-pruh na trase TR - Ďanová, začínajú sa opravovať mosty na tomto úseku. Pri výstavbe D1 sa má stavať privádzač Martin čo je v podstate pripojenie R3 na D1 a bude stavaný v plnom profile, pričom sa vážne uvažuje o predĺžení v plnom profile v trase R3 až ku Ďanovej kde je plánovaná križovatka s I/65 / to je plný východný obchvat Martina a priľahlých obcí /. Z toho mi vychádza že trasa R3 TR-MT je už istá a v riešení je už len či to pojde cez Kremnicu alebo BB. Takže Donovaly sú predbežne pasé.

A nekameňujte ma tu ... to sú len info ktoré som sa dozvedel. Ja o tom nerozhodujem. Ale veď veľa vecí sa mení .. možno aj toto sa zmení ...
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 13. Apr 2005 11:26

takze tu je ako tak oficialne variantne riesenie. aj ked neviem presne podrobnosti jednotlivych tras tak podla man to vyhra A3 => najmenej tunelov najkratsi .. (popripade este A2)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 500
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 13. Apr 2005 14:25

aquila napísal:takze tu je ako tak oficialne variantne riesenie. aj ked neviem presne podrobnosti jednotlivych tras tak podla man to vyhra A3 => najmenej tunelov najkratsi .. (popripade este A2)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6


Spracovávaný variant je A2 ktorý je z dotyčných / A1-3 / variantov najlacnejší.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod kaviarista » 14. Apr 2005 16:50

scotty, je mi luto tvojho otca, zacinal som ho mat rad ako protidiskutera coraz viac, ale toto sa nerobi. Ziadne citlive informacia tu od neho neboli a ani nemohli byt kedze ohladom R3 sa vedu este len polemiky. Prekazalo ti akurat to, ze mal na vec iny nazor ako ty. Mysel mal ale zdravu. Skus sa na to pozriet tak, ci by ti prekazalo, keby raz v dalekej budocnosti sa rozhodli tvoje deti premazavat po tvojej smrti cast vlastnych myslienok a nazorov.
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Steve » 15. Apr 2005 11:59

aquila napísal:takze tu je ako tak oficialne variantne riesenie. aj ked neviem presne podrobnosti jednotlivych tras tak podla man to vyhra A3 => najmenej tunelov najkratsi .. (popripade este A2)

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=6


Můžeš mi ty jednotlivé varianty popsat, stručně, odkud kam atd.
Steve
návštevník
 
Príspevky: 48
Založený: 05. Apr 2005 13:26

Ver, že nie.

Odoslaťod Scotty » 16. Apr 2005 13:11

kaviarista napísal:scotty, je mi luto tvojho otca, zacinal som ho mat rad ako protidiskutera coraz viac, ale toto sa nerobi. Ziadne citlive informacia tu od neho neboli a ani nemohli byt kedze ohladom R3 sa vedu este len polemiky. Prekazalo ti akurat to, ze mal na vec iny nazor ako ty. Mysel mal ale zdravu. Skus sa na to pozriet tak, ci by ti prekazalo, keby raz v dalekej budocnosti sa rozhodli tvoje deti premazavat po tvojej smrti cast vlastnych myslienok a nazorov.


Nesúď, pretože nemáš pravdu. Diaľničiar tu bude stále, to pochopíš neskôr. Veď si všimni, čo sa deje na Slovensku po jeho odchode, aké správy sa tu šíria a dostávajú na povrch. Aj zo strany vlády aj zo strany stavebných spoločností. Keď vidíš túto realitu, tak pochopíš, že ja som tie príspevky vymazal, pretože hovorili presne toto. Nielen v tejto téme.

Nemáš ani pojem, čo je to citlivá informácia. To, čo povedal, D. Mráz pre jeden denník je tak ostrá pravda, že vláda sa ani na odpoveď nezmohla. Pričom všetko, čo povedal, sú citlivé informácie a vždy ich verejne povie len jeden z mediálne najznámejších ľudí, ostatní, aj vplyvnejší, radšej mlčia, aby dostali zakázky.

Ja som na Diaľničiarovej pozícii, dokonca vyššie a nepremazávam jeho názory, pretože mám takmer také isté, len v niektorých otázkach iné. Aj čo sa R3 týka. Možno som len "Scotty", ale dokážem veľa zmeniť.

Táto vláda už nebude v takom istom zložení, preto sa môže aj kritizovať a začali sme tvrdú hru, pretože Mikloš (?) si myslí, že spoločnostiam môže skákať po hlave? Malé decko, ktoré nevie, čo sú to zmluvy. Ani "babka cukrárka" nemá také názory ako on. Narážam na most "Košická". 8) :twisted:
Scotty
diskutujúci
 
Príspevky: 106
Založený: 21. Feb 2005 17:42

Odoslaťod devil » 16. Apr 2005 13:17

Myslim ze podaktore veci sa daju tusit. To ze IM je mozno vacsi pan ako babka je zrejme uz davno.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.