R3 Tvrdošín - Nižná

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 24. Jún 2017 10:37

i15 napísal:preložka II/520 pri Tvrdošíne si vyžaduje asi 2km tunel, myslíte že je to reálne? :)

kde tam mas 2 km tunel??? bavime sa o ceste druhej triedy nie o dialnici.
sa len pozriem na mapu a vidim ze to moze byt bez akehokolvek vacsieho zarezu alebo mostu pekne obtocene okolo kopca severne od TS. nie to este ze tadial chodim pravidelne a vidim co tam je. podla mna sa to da postavit tak za 5 mil. € v parametri C 7,5/60 alebo aby to bolo volne pre nakladne auta co by sa hodilo tak C 9/70
napojit urovnovo k privadzacu a vytvorit tam Xkovu krizovatku. a vyriesene parada. ziaden tunel ziadne neumerne vysoke sumy.
inak k tej navratnosti R3, vraj sa to oplati ked tam prejde 4 000 v/24 hod. pri cene 85 mil. €
jednoducha matetika D3 Sv. Sk. cena 417 mil. € navratnost 16 000 v/24 hod. a teraz co sa oplati viac???
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod i15 » 24. Jún 2017 10:50

pozri sa do dokumentu, chlapci z tímu hodnota za peniaze to nakreslili tak, že treba tunel pod kopec
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 24. Jún 2017 11:28

to ako to nakreslili tak to vyzera tak ze spojime bod A a bod B priamkou alebo miernou krivkou, a este mi povedz ako dostanes 2 km tunel medzi cesty medzi ktorymi je vzdusna vzdialenost 1,5 km. :D :D to mi nevychadza.
ano je tam prevysenie 80 m ktore treba vyriesit nemyslim si ale ze to je pre studovanych inzinierov nejaky extremny problem zarez 10 m napr uz hned maze 1/8 prevysenia.
to co tam nakreslili je jednoducho len navrh co by sa dalo spravit nie ze to musi byt skrz na skrz priame. ked sa to upravi tak aby tam bolo tak max 8 % stupanie/klesanie tak parada. opat prizvukujem ze je to cesta II triedy. ja s mojim totalne od stola s mapou s vrstevnicou a minimalnymi schopnostami sa mi podarilo nakreslit cestu s max 23% klesanim co je vela ale som bral totalne kopirovanie terenu a minimum casu stravenom pri tom. dve stupania treba vyrisit ano ale riesit to tunelom...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 24. Jún 2017 11:40

dokonca ked tak na to pozeram tak vrstevnica 620 m n m. vedie okrajom zastavaneho uzamia, teda staci len 60 m klesanie vyriesit ku existujucej krizovatke ale zase som len kopiroval teren takze sa to da este skersat zarezom a nejakym stavebnym vtipom. ale uz mam nakraslenu cestu s klesanim 15% nie 23% :-D :-D
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod zoom » 24. Jún 2017 13:10

i15 napísal:pozri sa do dokumentu, chlapci z tímu hodnota za peniaze to nakreslili tak, že treba tunel pod kopec

Asi narážaš na to, že od R3 po I/59 je inou farbou ako od I/59 po II/520. Je to preto, že privádzač na R3 z I/59 ponad železnicu je súčasťou obchvatu Trstenej a je dávno odovzdaný. Chlapci z minfinu to celé nakreslili chybne, ked obchvat Trstenej a Tvrdošína je zakreslený rovnakou farbou. Preložka II/520 je vyložene iba slaboružová cesta.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Jano1 » 24. Jún 2017 18:54

Maxx787 napísal:inak k tej navratnosti R3, vraj sa to oplati ked tam prejde 4 000 v/24 hod. pri cene 85 mil. €
jednoducha matetika D3 Sv. Sk. cena 417 mil. € navratnost 16 000 v/24 hod. a teraz co sa oplati viac???


85 mil. € za 5,2 km....16,34 mil.E/km
D3 Svrcinovec - Skalite - hranica cena 417 mil. €, 15,45 km...26.99 mil.E/km
26.99/16.34 = 1.65
ak staci 4000 v./24h na R3
cize je pozadovanych 1.65 x 4000 = 6600 v./24h na D3
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod aquila » 24. Jún 2017 19:17

Jano cenu mas zlu. U teba to beriem skor zamerne, kedze inde mas az moc presne info a tu ti vypadla cena za skoro 20rocny usek. Kedze celkova suma svrcinovec skalite hranica je cez 500 mio euro. A kilometrove naklady na polprofil tam boli cez 33 mio euro.

Cize hej D3 je aj na km dvojnasobne predrazena pri polovicnych (teoretickych ) intenzitach, ktore su ale an R3 realitou...

Plus na useku D3 nebude 5000/24 hodin ani za 10 rokov. Nieto teraz po spusteni...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Jano1 » 24. Jún 2017 19:45

aquila napísal:Jano cenu mas zlu. U teba to beriem skor zamerne, kedze inde mas az moc presne info a tu ti vypadla cena za skoro 20rocny usek. Kedze celkova suma svrcinovec skalite hranica je cez 500 mio euro. A kilometrove naklady na polprofil tam boli cez 33 mio euro.


"Cena za vybudovanie úseku diaľnice od Svrčinovca až po hranicu s Poľskom tesne presahuje 417 miliónov eur. Zmluvná cena za vybudovanie úseku D3 Svrčinovec – Skalité je necelých 330 miliónov eur bez DPH."

15,45 km za 417 mil.E => 26.99 mil.E/km

https://www.ndsas.sk/press/spravy/sprejazdnili-sme-prvy-usek-kysuckej-d3

aquila napísal:Plus na useku D3 nebude 5000/24 hodin ani za 10 rokov.


Bude, ale az po otvoreni D3 Cadca,Bukov - Svrcinovec. Teda zrejme az scitanie 2025.

Ci prispevok prezije aspon do zajtra? No nevadi, pravda zvitazi!
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 24. Jún 2017 19:55

ak to vezmes takto tak mas pravdu :-) avsak cena D3 je konecna a cena R33 este moze nieco klesnut v sutazi. a tych 6600 v/24 h chcem aj na D3 vidiet :-)
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 26. Jún 2017 12:12

Bude, ale az po otvoreni D3 Cadca,Bukov - Svrcinovec. Teda zrejme az scitanie 2025.


si si robis srandu ? to potom aj na R3 budu vyssie intenzity ked sa odstrani najhorsi usek cize trvrdosin - sedliacka dubova. momentalne nadhernych 52 km/h. udaje zo scitacov budu ovela skor, len ich treba ziskat. :wink:

na R3 mozu pribudat auta ak prejdu zo starej cesty. ale D3 ma problem lebo I/12 je skoro prazdna, ostava potencial s asi 4.000 NA zo svrcinovca, ani tomu celkom neverim.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod jarino » 28. Jún 2017 16:38

Stavebné náklady sú 65,8 mil. eur, z toho mosty 27,5 mil. eur.
Celkové investičné výdavky bez rezervy na nepredvídateľné výdavky sú 70 mil. eur a s rezervou 76,8 mil. eur.
Investičné výdavky v roku 2019 by mali byť 13,7 mil., v roku 2020 18,2 mil., v roku 2021 18,99 mil. a v roku 2022 25,8 mil. eur zložená z investičného výdavku 19 mil. eur a spomínaná rezerva 6,8 mil. eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Jano1 » 28. Jún 2017 21:46

devil napísal:si si robis srandu ? udaje zo scitacov budu ovela skor, len ich treba ziskat. :wink:

Az bude NDS fungovat, o com pochybujem, zverejni udaje z ASD kazdy rok aspon v tabulkovej forme.

devil napísal:na R3 mozu pribudat auta ak prejdu zo starej cesty. ale D3 ma problem lebo I/12 je skoro prazdna, ostava potencial s asi 4.000 NA zo svrcinovca, ani tomu celkom neverim.

Vsetky auta co tam chceli tak su na nespoplatnenej R3 a intenzity nic extra ani hlboko vo vnutrozemi. Slusna cesta presmeruje vozidla na Skalite, NA aj osobne a netyka sa to iba NA a OA zo Svrcinovca, ale aj casti NA od Trstenej.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 29. Jún 2017 18:52

uz vidim ako pojde jan feng z NO cez skalite, uz vidim ako pojdu poliaci cez skalite ked chodia do besenovej a oravic, prid na krizovatku do zubrohlavy v sobotu alebo v nedelu, alebo v stredu a pocitaj auta.
staci ak spocitas priemernu minutovu intenzitu a dve hodinove intenzity.
toto na skalite nikdy nedostanes.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod zoom » 29. Jún 2017 19:14

Ma to zmysel toto dohadovanie ake intenzity sa kam presmeruju? Max na Orave budeme iba radi, ked daju obmedzenia pre tranzit. To najviac ničí cesty/domy.
Obrázok používateľa
zoom
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Obrázky: 15
Založený: 21. Sep 2008 16:28

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod aquila » 29. Jún 2017 19:16

Jano1 napísal:Vsetky auta co tam chceli tak su na nespoplatnenej R3 a intenzity nic extra ani hlboko vo vnutrozemi. Slusna cesta presmeruje vozidla na Skalite, NA aj osobne a netyka sa to iba NA a OA zo Svrcinovca, ale aj casti NA od Trstenej.


taketo plane tvrdenia boli aj pri tom slavnom zeleznicom koridore cez skalite a nechodia tam ani dreziny, to uz na tej pomalotrati do trstenej je vacsi provoz ..

a tak isto to dopadne bohuzial pre slovensko aj na D3, kde to bude dialnica duchov, aj o tych tvojich 15 rokov .. a nie ze intenzity (stale smiesne) 8000 :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Mawerick81 » 30. Jún 2017 00:36

aquila,, nemali by sme tu cestu co teraz otvorili zburat? Nech mas dusicku na pravom mieste a nebudi ta celeho mokreho sen s oznacenim D3
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod aquila » 30. Jún 2017 06:07

staci ked nasledujuchich 15 rokov uz na D3 nepojde ani cent aby sa zacali vyrovnavat regionalne rozdiely aspon trosku spravodlivo a podla tych "trapnych" intenzit
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Miro » 30. Jún 2017 07:14

Aspoň môžu tie novootvorené tunely na D3 Svrčinovec - Skalité bez problémov zatvárať bez vplyvu na premávku ;-)
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 30. Jún 2017 09:02

Miro toto bolo dobre :-D :-D
teraz ked je semafor v niznej tak v stredu 6 km kolona az skoro do krivej, vcera som siel I/59 celu az do BB, kruhac v TS o 9 rano upchaty, ako nie je to take zle ked sa to vezme ja beriem ze na kysuciach su 14 - 18 tisicove intenzity premavky medzi ZA a CA, ale to sa ta dialnica mala stavat tam, ked a bavime o investiciach tak kysuce dostali pol miliardy na CA-sv a Sv-Sk ale orava len trojpruh pri brestovej a prietah NO dokopy 20 milionov nic viac. trochu spravodlivosti este nikomu neublizilo ze chceme kysuciam zobrat 80 milionov na cestu ktoru oni povazuju za zbytocnu ale pre nas to bude znamenat ze tranzit ci osobny alebo nakladny pojde mimo okresneho mesta a ludia co tam byvaju tak si vydychnu, chceme trapnych 85 milionov (aj to mozno nie az tak vela, lebo sutaz).
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod milan_KM » 30. Jún 2017 09:40

Preboha živého vy ste snáď z Marsu alebo čo? Na Slovensku investície nejdú tam kde ich treba nedajbože, podľa nejaké kľúča spravodlivosti. Ide to tam čo je pripravené, aby sa vyčerpali na rýchlo fondy. A keď nie sú fondy potom sa nestavia nič ako teraz. Takéto príspevky by mali efekt v rozumne uvažujúcej krajine nie tu kde sa len vymýšla ako čo ukradnúť.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Lorenc » 30. Jún 2017 09:55

aquila napísal:staci ked nasledujuchich 15 rokov uz na D3 nepojde ani cent aby sa zacali vyrovnavat regionalne rozdiely aspon trosku spravodlivo a podla tych "trapnych" intenzit


Na problém D3 treba neustále upozorňovať, lebo 80% Slovákov ani nevie cez tie reči o dôležitosti tohto úseku aká to bola čierna diera na verejné financie.
D3 na Česko, a mal sa prehodnotiť celý koridor už v 2010 aj s Poliakmi a stále je čas. Dôležitosť R3 a E77 je minimálne v tom, že je v strede Slovenska. S7 v strede Poľska.

Od Tvrdošína v plnom profile po Dk potom obchvat Dk v poloprofilovom tuneli a pokračovanie na RK v plnom profile. A nebol by ani ten vtip cez Brestovú za 16 miliónov ovšem. Ťah Poľsko-D1 mohol byť hotový a bezproblémov za tých 400 miliónov z žilinského dopravného ihriska.(ŽDI)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Maxx787 » 30. Jún 2017 14:50

ved prave preto tu tie prispevky z marsu davam(e), aby sme konecne tu rozumnu krajinu (niekedy) mali. :-)
uz to ze R3/D3 a koridory...ono sa jasne ukazuje ta vec ze Slovensko je clenite a je teda viac nachylne na dolinove dopravne efekty. priemysel je na orave, na kysuciach, v turci, aj na liptove, ale mame postavit len jednu dialnicu...hm no neviem. tak teda kadial? kysuce turiec- odstavi to oravu, orava turiec, odstavi to kysuce, a aj aj nie su peniaze, alebo zbytocne... proste zacarovany kruh. ono podla mna treba aj jedno aj druhejasne ze nie hned do roku 2025...alebo 2030, ale vyrovnane ucelene stavat podla financnych moznosti, tento usek na SP od 2013 keby bola sutaz v 2014 tak buduci rok jazdime a bavime sa tu o niecom inom, trochu koncepcie po roku 2000 a nenadavame v inom vlakne na Sv-Sk ze je drahy a zbytocny lebo by sa nestaval doteraz, pretoze za tie prachy by robili ZA- KNM. a ten zbytok by prezil, I/11 je v slusnych parametroch a par rokov by pockala, a oravsku I/59 by sa dalo za par milionov medzitym este opravit na aspon nieco udrzatelne.
takze opat a Milan KM mi da urcite zapravdu ze to na co tu stale narazame su vzdy a budu politici a ich totalna tupost.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod milan_KM » 30. Jún 2017 18:07

Ale samozrejme, že máš pravdu. Takto by to bolo v efektívne fungujúcej krajine. Ja však konfrontujem so slovenskou realitou a v nej je jednoducho zbytočné toto rozoberať. Čo z toho, že sa zhodneme na optimalnom riešení keď potom sa stavia hore nohami a za ukrutne zlodejské ceny.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod Vlados » 30. Jún 2017 22:10

Lorenc napísal:
aquila napísal:staci ked nasledujuchich 15 rokov uz na D3 nepojde ani cent aby sa zacali vyrovnavat regionalne rozdiely aspon trosku spravodlivo a podla tych "trapnych" intenzit

Na problém D3 treba neustále upozorňovať, lebo 80% Slovákov ani nevie cez tie reči o dôležitosti tohto úseku aká to bola čierna diera na verejné financie.
D3 na Česko, a mal sa prehodnotiť celý koridor už v 2010 aj s Poliakmi a stále je čas. Dôležitosť R3 a E77 je minimálne v tom, že je v strede Slovenska. S7 v strede Poľska.

Od Tvrdošína v plnom profile po Dk potom obchvat Dk v poloprofilovom tuneli a pokračovanie na RK v plnom profile. A nebol by ani ten vtip cez Brestovú za 16 miliónov ovšem. Ťah Poľsko-D1 mohol byť hotový a bezproblémov za tých 400 miliónov z žilinského dopravného ihriska.(ŽDI)

Niekto kto velebí na slovenské pomery nefinancovatelný projekt (R BB-RK) ide prehodnodovať koridor na Poľsko aby sa BB aj RK stali medzinárodným uzlom :?:
K tým 400mil. treba R1 za 2mld. a povedzme R3 za 500 mil. To nás bude stať západný (D2+D4+D3) aj východný (R4+D1+R4) spolu menej ako jeden stredný.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

Odoslaťod devil » 01. Júl 2017 18:21

preboha to co porovnavas, zapadny koridor do polska je skoro komplet dialnica. D3 do polska je vymysleny. z tych 15-20.000 aut je vacsina lokalka a z toho co ide cez hranice je vacsina do ciech. do ciech uz ale dialnica je preto sa lepsie "predava" koridor do polska aj ked do polska su intenzity vseobecne ovela nizsie. inac nesuhlasim s Lorecnom, ten vtip na brestovu je urcite lepsi deal ako stavat R cez kopce za 20-30 mil za kilometer, ale od DK po Trstenu sa postavili 2 useky pricom za tych 300-400 mil. co sa utopili pri skalitom sa dali dostavat mozno vsetky chybajuce prelozky aj pri tej cene co je.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.