Stránka 11 z 24

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2017 23:55
od jarino
Užšia súťaž.
Žiadosti o účasť sa predkladajú 5.9.2017.
Predpokladaný začiatok prípravných prác je marec 2018 so začiatkom prác na samotnej R3 1.7.2018. Ukončenie 31.5.2020.

Ako to je s križovatkou Podbiel? Na situačnom výkrese z roku 2014 je zakreslená.

gallery/image.php?mode=medium&album_id=46&image_id=37710
gallery/image.php?mode=medium&album_id=63&image_id=37712
Pridal som aj vizualizáciu MÚK Nižná, ako to bude. Zvyšok som nepridal, keďže to tu už máme.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 07:05
od tybs
Vobec som nepochopil logiku ukoncenia toho privadzaca v Niznej kruhovym objazdom. Nemohlo to byt riesene ako MUK, ved ten privadzac je do KO dotiahnuty mostom ponad cestu...

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 10:53
od Maxx787
dotiahnute je to mostom preto aby privadzac mimourovnovo krizoval zeleznicu. aby sa postavili vetvy MUK bolo by potrebne mat tam slusne klesanie k ceste I/59, alebo dlhe vetvy co by bolo drahsie.
samotny KO je viac menej uz na kraji v intravilane niznej, teda nie niekde v poli mimo zastavbu.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 13:23
od aquila
Ak ozaj pocitali s krizovatkou v podbieli tak fakt skoda, ze sa nevyprdli na "privadzac" nizna a nepotiahli to po podbiel. Aspon by boli lepsie pristupne lyziarske centra.. Radovo vacsi prinos ako privadzac nizna... Takto budu auto v zime jazdit aj vyadovo cez podbiel..

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 16:23
od Lorenc
Aquila už to tu píšeš asi desiaty raz, múk Nižná je logická, keď budú nasledovné úseky. Je to križovatka pre Tvrdošín v smere na DK a späť. Mohlo by to byť ako píšeš, ale oddialto by už mal byť full profil po Podzámok.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 16:54
od Maxx787
mam z prvej ruky ze nebude, dalej sa uvazuje o prelozke cesty I/59 co moze byt naprojektovane a postavene skor ako R3 a prejde to zaroven cez UHP. R3 na full profil by musela mat aspon 10 000 intenzity, a to nema a tak rychlo ani mat nebude.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 17:18
od milan_KM
No čo sa týka trasovania sa podla mňa moc nezmení, už teraz je to ako húsenková dráha a ísť do ešte väčších sklonových pomerov.. no neviem. Skôr to bude o tom, že vypadnú zbytočné privádzače a namiesto užitočných MUK pribudnú lacné kruháče... Na druhej strane sa síce zníži MPR ale ubudne hádam plnej čiary...

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 17:24
od Maxx787
sam som zvedavy ako to chcu spravit. len aby nas potom oci neboleli ked to budu stavat aby miesto sucanych zlych usekov neurobili oni ine zle.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 18:12
od zoom
R3 maxxx787 by musela mať daleko väčšie intenzity ako 10k, aspon cez 15k na plný profil. imo tá kvalita hlavne mostných uzáverov je žalostná, nehovoriac o odflaknutom podloží a je jedno či ide o R3 alebo D1, tam velké oči nemám. Tie mam v otázke či budu celú R3 stavať po 5km...

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2017 21:09
od Maxx787
ono ci 10k alebo 15k o to nejde, je jasne ze cim viac penazi do km dialnice nalejeme tak ocakavame ze tam bude aj prinos vyssi ci uz v intenzite alebo vyplatenych zivotnych poistkach, atd.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2017 13:01
od Lorenc
Oravská Rka je navrhnutá optimálne. Ak by sa riešil polprofil po Nižnú od Trstenej resp. Suchej Hory. Plný od TS po Podzámok, alebo aj DK. Trasa sa skráti a zoberie dopravu aj z Námestova, plus nejaké úpravy cesty medzi NO a TS.

Ako riešenie treba hladať, ale ak by postavili ešte tých ostávajúcich 13 km fulprofilu za 200 milionov, orava je poriešená do 2035 bez ďaľších väčších investícii. Fenomén Oravy a intenzít je však ešte inde a to že 1000-cky ľudí cestuje za prácou za hranice chotára. Keby boli lokovaný dobrým využitím domáceho potenciálu na mieste tak to na Orave generuje viac pracovných príležitosti aj dopravy. Zanedbaná infraštruktúra ľudí vyháňa a keď prišla kríza nezamestnanosť sa dostala vysoko podobne ako v regiónoch na východe. (A to na Orave takmer nie sú Rómovia) Tieto turbulencie si myslím by sa ustálili práve výstavbou infraštruktúry v tejto časti Oravy.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2017 17:21
od zoom
Kto by jazdil tým plným profilom? Už zachádzaš to iných dimenzií. Migrácia ludí nie je špecifickým znakom iba Oravy. Nemáš nahodou prehnané očakávania z budovania infraštruktúry? Kríza a nezamestnanosť sa dotkne vždy všetkých regionov rozdiel je v tom, že region bez infraštruktúry (okrem iného!) konverguje velmi pomaly k tým vyspelejším, Orava vychádza dnes - v čase konjunktury a hospodárskej expanzie nad priemerom SR. Bez Rky!

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 10. Aug 2017 19:47
od aquila
Maxx787 napísal:mam z prvej ruky ze nebude, dalej sa uvazuje o prelozke cesty I/59 co moze byt naprojektovane a postavene skor ako R3 a prejde to zaroven cez UHP. R3 na full profil by musela mat aspon 10 000 intenzity, a to nema a tak rychlo ani mat nebude.

Moc ozaj neusteriaa, mozno sem tam a keby sa to urychlilo tak preco nie. Radsej kvalitna jednicka ako naprd Rka.

Inak minimalne 1-2 muk sa dali vyhodit( aj ta nizna) , ked mozu byt okolo trstenej dve MUK ( ta na dvojke tam nemala byt) , tak pri podbiely radsej ako ta v trstrnej a niznej...

5265

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2017 08:15
od Lorenc
Inak minimalne 1-2 muk sa dali vyhodit( aj ta nizna) , ked mozu byt okolo trstenej dve MUK ( ta na dvojke tam nemala byt) , tak pri podbiely radsej ako ta v trstrnej a niznej...


A ako by sa Tvrdošínčania dostali v smere na DK na R3 a z DK do TS? V Podbieli?

Nemáš nahodou prehnané očakávania z budovania infraštruktúry? Kríza a nezamestnanosť sa dotkne vždy všetkých regionov rozdiel je v tom, že region bez infraštruktúry (okrem iného!) konverguje velmi pomaly k tým vyspelejším, Orava vychádza dnes - v čase konjunktury a hospodárskej expanzie nad priemerom SR. Bez Rky!


Veď všetci sú v Bratislave a v EU :-D Keby prišla kríza zas sú na 15%.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2017 08:55
od aquila
Ano je to dosledok nezmyselnebo kuskovania, idealne sa nemala stavat krizovatka medzi trstenou a trvrdosinom..
Mal sa urobit naraz usek nizna - trstena.. Vsak tu to vychadza s MUK hrozne.. Kazdych par km..

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2017 09:30
od Lorenc
Ano je to dosledok nezmyselnebo kuskovania, idealne sa nemala stavat krizovatka medzi trstenou a trvrdosinom..
Mal sa urobit naraz usek nizna - trstena.. Vsak tu to vychadza s MUK hrozne.. Kazdych par km..


Veď R3 ku potrebuješ kŕmiť, kto by tam jazdil potom? Cez Múk Nižna bude feedovaný Nižnou aj Tvrdošínom, čo je 4+9 tis obyvateľov.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 11. Aug 2017 16:36
od zoom
Tá kauzalita je skor naopak, prekrmená jednotka vynutila obchvat - v tomto prípade R3. Pravdou je že R3 nie je pre trstenčana aby sa dostal skor do DK, nie pre nás domáchcich ale pre tranzit.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 14. Aug 2017 14:07
od duro_z_dediny
Lorenc napísal: Inak minimalne 1-2 muk sa dali vyhodit( aj ta nizna) , ked mozu byt okolo trstenej dve MUK ( ta na dvojke tam nemala byt) , tak pri podbiely radsej ako ta v trstrnej a niznej...

A ako by sa Tvrdošínčania dostali v smere na DK na R3 a z DK do TS? V Podbieli?


Nuž, hm. Pre Tvrdošín - cez Podbieľ a Nižnú by to bolo okolo 7 km ? Samozrejme, zrekonštruovať jeden most a jednu zákrutu. Pritom by sa dalo ísť v smere od JZ na križovatku za Tvrdošín a vrátiť sa 1km ?
Neviem, či tu všetci nemajú predstavu, že R-ka musí končiť každému vo dvore. Chceme nimi odtiahnuť tranzit a pripojiť maximum dopravy. Ale nie, napojiť ju každému do garáže.
Križovatka za Trstenou pripája smer na II/520 Suchá Hora-Chocholów a križovatka za Podbieľom pripája smer na II/584 - smer Huty-Lipt.Mikuláš.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2017 21:27
od jarino
Menia sa podmienky účasti v tendri. Záujemca namietal niektorým podmienkam. Napríklad že musel stavať most dlhší ako 150 metrov s dĺžkou 1 poľa minimálne 20 metrov na 4- pruhovej komunikácii ponad diaľnicu, RC alebo cestu prvej triedy. Záujemca žiadal uznať referenciu výstavby mosta aj ponad cestu 2. alebo 3 .triedy.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2017 09:49
od Lorenc

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2017 23:06
od Maxx787
kedy sa dozvieme kto to postavi? akosi je ticho :-D

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2017 19:02
od zoom
[sen]Kedže je županka z okresu TS tak sa stavba pozastavuje :D O tri roky to sa vymeni vlada, R3 vysuťažia až po OP bez MUK v Nižnej a v Krivej s preložkou IIky na terajšej MUK TS...[/sen]

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2017 18:29
od Lorenc
A títo, čo robia s tým tendrom. Už tri mesiace to vyhodnocujú.

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 07:25
od i15
slovenský štandard :) čo by to bolo za tender, ktorý netrvá aspoň 1 rok

Re: R3 Tvrdošín - Nižná

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 10:14
od Maxx787
ja som vravel ze neuverim ze to zacnu stavat kym neuvidim bager :-D tu to je natahuju tender ako gumu v trenkoch. orava by sa mala pridat do PL :-D