R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 21. Jan 2011 10:24

Vdaka, tu su uz nakreslene vsetky nove varianty. Skoda, ze nie na vsetkych su zakreslene aj tunely, aby sa dala porovnat ich dlzka.

Takze zrejme sa nejedna o hnedy variant, pretoze proti nemu boli obyvatelia obce Bziny, ale chcu preferovat tmavomodry variant s najdlhsimi tunelmi, pripadne mozna kombinacia tmavomodreho a fialoveho - zapadny obchvat Bzin.

Osobne sa cudujem, ze NDS nepretlaca dalej hnedy variant, hoc aj s kompenzaciami obci Bziny (lokalit na novu vystavbu je tam hned niekolko a kvôli 10-20 novym domom snad nebudeme stavat variant drahsi o 50 mil. €).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod dusans » 21. Jan 2011 11:06

Tak isto sa čudujem. Ale aj pri iných stavbách. Radšej schvália iný a drahší variant namiesto kompenzácií, ktoré sú oveľa lacnejšie. Samozrejme, pokiaľ netreba zbúrať pol obce :)
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 367
Obrázky: 12
Založený: 18. Jún 2009 13:05
Bydlisko: KNM

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 21. Jan 2011 11:36

V tomto pripade by dokonca stacilo vymedzit a pripravit novu lokalitu na vystavbu, co je otazka max. 1 mil. € aj s mnohymi dalsimi kompenzaciami. Nepomerne lacnejsie, ako o 1-2 km dlhsi tunel (50-80 mil. € drahsi variant). A podla mna aj setrnejsie k prostrediu ako zapadny obchvat Bzin - dalsi betonovy paskvil medzi Bzinami a Knazou by este viac znicil tuto lokalitu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 21. Jan 2011 11:56

Ak som správne pochopil Matejova (dva tunely s krátkym premostením pri Medzihradnom), tak mi to vychádza najskôr v trase tmavomodrej varianty, severný tunel popod západný svah Predného Krnáča - asi 2.5 km a južný tunel - severozápadne od Tupej Skaly asi 1.8 km a samozrejme most ponad Medzihradné - jeho severnú časť. Je to architektonicky pekné riešenie, ale pri celkovej dĺžke tunelov - minimálne 4.3 km, ho nevidím reálne. Jedine, že Kubínčania počkajú do 2030, keď už budeme preferovať tunely aj na SK. Keď budú chcieť niečo rýchlo, tak sa im postaví nejaká červená varianta, krížom na moste ponad námestie, podobne ako v PB.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 21. Jan 2011 12:07

Inac, ta mapka mi dokonale pripomina PB :-) . Na rozdiel od PB ma vsak DK to "stastie", ze dnesna trasa I/59 v nom nekolabuje.
A je velmi pravdepodobne, ze usek Hubova-DK rozdelia na 2 useky a samotny obchvat DK sa tak môze riesit az ako posledny usek na severnej R3. Aj tak su prioritou najskôr useky medzi Dlhou a Niznou, az nasledne pride na rad Hubova-DK.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 21. Jan 2011 12:34

Andrej napísal:Inac, ta mapka mi dokonale pripomina PB :-) . Na rozdiel od PB ma vsak DK to "stastie", ze dnesna trasa I/59 v nom nekolabuje.
A je velmi pravdepodobne, ze usek Hubova-DK rozdelia na 2 useky a samotny obchvat DK sa tak môze riesit az ako posledny usek na severnej R3. Aj tak su prioritou najskôr useky medzi Dlhou a Niznou, az nasledne pride na rad Hubova-DK.


I/59 v Kubíne nekolabuje preto, lebo v osemdesiatych rokoch bol vybudovaný obchvat - dnešná I/59 (od mosta v Kňažej, okolo Mokrade, až po most pri Medzihradnom). Keby sa chodilo, ako kedysi, smerom zo severu na RK krížom cez námestie (dnes pešia zóna !), tak by to bola situácia pre DK omnoho horšia ako v PB. Takto traffic prefrčí ponad mesto, popod Banisko, Brezovec. Horšie je to s prúdom na Kraľovany.

No a ekonomicky - úseky okolo Dlhej a Nižnej by zrýchlili premávku viac, pri Podbieli majú byť 2 tunely popod Bielu skalu, takže lacnejšie vychádza stavať najskôr úsek Tvrdošín - MÚK Podbiel (aj keď pripúšťam, že horší je práve ten druhý - Horná Lehota - MÚK Podbiel a ten by pomohol viac).
V zásobníkoch KF a ERDF nie sú, čiže jedine priamo cez štátny rozpočet. Úsek okolo DK asi pôjde úplne posledný.
Takže o 2013 môže snívať iba pán primátor Matejov, reálne, tak 2020. Navyše - bude sa robiť tretí pruh RK-DK, všetky prostriedky nemožno vraziť okolo DK. Ešte nie je hotová Soroška :cry:
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Zulo » 21. Jan 2011 19:00

Takže ak sa bude stavať tunelový variant, ktorý podporuje mesto, znamená to odhadom , že jedna tunelová rúra môže byť okolo roku 2020 a druhá potom okolo 2030 ? No ak sa mesto tak rozhodlo prečo nie? Je otázka, či to niekto aj vysvetlil občanom. Ale z dlhodobého hľadiska to nemusí byť najhoršie riešenie, to uznávam.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 18:07

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 21. Jan 2011 20:23

Zulo napísal:Takže ak sa bude stavať tunelový variant, ktorý podporuje mesto, znamená to odhadom , že jedna tunelová rúra môže byť okolo roku 2020 a druhá potom okolo 2030 ? No ak sa mesto tak rozhodlo prečo nie? Je otázka, či to niekto aj vysvetlil občanom. Ale z dlhodobého hľadiska to nemusí byť najhoršie riešenie, to uznávam.


Zulo, aby som objasnil tie roky - nejaké reálne riešenie (zelený, kombinovaný hnedý, atď.) si viem predstaviť okolo 2020. A tunelovú variantu - či už v tmavomodrom variante, alebo akejsi kombinácii, ktorej mapu nepoznáme, okolo 2030. Lepšie riešenie je určite tunelové, ale je omnoho drahšie a občania to musia pochopiť a počkať, až na to štátny rozpočet bude mať a príde tento úsek na rad. Je určite najmenej problémový (v súčasnej trase I/59) na celej R3, a po dostavaní 3.pruhu medzi RK a DK ešte nejaký čas môže počkať.
OT - 2014-2015 môže prísť na rad jeden z úsekov medzi Hornou Lehotou a Tvrdošínom a okolo 2017 - druhý.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Zulo » 21. Jan 2011 21:41

Si miestne znalý a čo píšeš je asi pravda. Ja som teda trochu optimista / prva tunelová rúra 2020/. Jediné čo mi vadí, že politici /teda aj primátori/ miestnym ľuďom nie sú schopný povedať , že príjmamú rozhodnutie na rok cca 2025-2030....a sľubujú nereálne. Cestu z RA cez DK poznám , a určite do roku 2020 bude pri čiastočnej úprave v niektorých miestach na trojpruh úplne postačovať.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 18:07

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2011 00:11

Poznamka - R3 od Hubovej Oravsky Podzamok sa planuje stavat uz len v plnom profile, dokonca aj niektore useky medzi Dlhou a Niznou sa uvazuju stavat rovno v plnom. Takze aj tunely okolo DK budu mat rovno 2 tunelove rury.

duro, aj hnedy ci kombinovany variant obsahuje tunely, len nie su na mapke zaznacene. Celkova dlzka tunelov je tam vsak mensia ako 3 km.

Inac ale suhlasim, cim dlhsi tunel, tym neskorsie sa bude riesit, aj ked zrejme nepôjde o velky casovy rozdiel.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Zulo » 22. Jan 2011 00:18

Andrej, to je v tom kontexte, ak to plánujú /projektanti/ na plný profil, tak to je asi aj ich predpoklad, že sa to bude reálne kolaudovať až 2025-2030. No nikdy nevieš, či niektorý politici to nezmenia na 1/2 profil a nenazvú to "svojou prioritou" alebo "nadštandardným spojením " a budú to tlačiť do začiatku výstavby do roku 2020....... :)
Časový rozdiel napríklad pri tunely Horelica je radovo desaťročie a pri tunely Branisko to bude tiež asi desaťročie.........
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 18:07

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 22. Jan 2011 00:45

Andrej napísal:Poznamka - R3 od Hubovej Oravsky Podzamok sa planuje stavat uz len v plnom profile, dokonca aj niektore useky medzi Dlhou a Niznou sa uvazuju stavat rovno v plnom. Takze aj tunely okolo DK budu mat rovno 2 tunelove rury.

duro, aj hnedy ci kombinovany variant obsahuje tunely, len nie su na mapke zaznacene. Celkova dlzka tunelov je tam vsak mensia ako 3 km.

Inac ale suhlasim, cim dlhsi tunel, tym neskorsie sa bude riesit, aj ked zrejme nepôjde o velky casovy rozdiel.


Andrej, máš pravdu, ohľadne hnedej varianty, je to spomínané aj tu :arrow: viewtopic.php?f=35&t=13817&start=0 , ale musím priznať, že veľmi neverím v to, že sa nejaký úsek medzi Hornou Lehotou a Tvrdošínom postaví na plný profil (s výnimkou tunelov pri Podbieli). Aktuálne riešenie sa dĺžkou tunelov - cez 4 km (ak som to správne odhadol) blíži dĺžke Braniska. Všetci veľmi dobre vieme, ako dlho to tam trvalo a koľko to stálo - ak sa nemýlim 7 mld. SK vo vtedajších cenách (druhá vec je, koľko sa ulialo mimo, skrachoval tam Hydrostav...atď.). Čakať, že by čas výstavby bol značne nižší - hm.
Financovanie - ako som už spomenul, máme dôležitejšie tunely na výstavbu (D1 (Čebrať, Šibenik, Višňové, Ovčiarsko, Prešov), Soroška, Dargov..) a financovanie vyzerá byť - len zo štátneho rozpočtu - bez eurofondov. Takže môj veľmi striedmy odhad, že sa tento úsek odloží ad acta po vybudovaní 3.pruhu RK-DK aspoň do r. 2030 - keď by mala byť hotová celá D1, celá R2, snáď aj D3 a väčšina R4. Reálne neviem, čo by sa muselo stať, aby sa to mohlo zmeniť
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2011 10:45

Zulo napísal:Andrej, to je v tom kontexte, ak to plánujú /projektanti/ na plný profil, tak to je asi aj ich predpoklad, že sa to bude reálne kolaudovať až 2025-2030. No nikdy nevieš, či niektorý politici to nezmenia na 1/2 profil a nenazvú to "svojou prioritou" alebo "nadštandardným spojením " a budú to tlačiť do začiatku výstavby do roku 2020....... :)
Časový rozdiel napríklad pri tunely Horelica je radovo desaťročie a pri tunely Branisko to bude tiež asi desaťročie.........

Lenze Horelica aj Branisko sa budovali v case, ked sa vsetky tunelove useky planovali stavat najprv na 1/2 profil. Dnes sa uz na 1/2 profil neplanuju stavat ani malo vytazene useky R2 a R3, co je zase podla mna prehnane, pretoze prave na Orave ci Gemeri vratane Sorosky by bohate postacovali aj 1/2 profily (aj ked plna ciara okolo Oravskeho Podzamku nie je 100% komfort, je to nepomerne lepsie oproti pôvodnej ceste). :-)

duro, 2 kratsie tunely postavis podstatne rychlejsie ako 1 dlhy, zaroven je to tak aj politicky priechodnejsie :-) . Aj ked si neviem dost dobre predstavit razenie tunelov a dovoz/odvoz materialu cez cast Medzihradne. Dalej netreba zabudat, ze uz okolo r. 2020 uz budu snad najdrahsie useky D1, D3 a R2 hotove (resp. najproblemovejsie useky), takze nemusi byt problem stavat aj vedlajsie tahy podstatne rychlejsim tempom (urcite nepôjdu vsetky prostriedky vylucne do D4 ci R2). Teda, pokial sa nezadlzime dalsim extremne nevyhodnym PPP. :roll:

Dalsi pruh na DK-RK sa stavia okrem ineho preto, ze po dokonceni dialnice Turany-Ivachnova sa oplati na Oravu v smere od MT chodit po D1 + I/59 ako po nevyhovujucej I/70.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod stanog » 22. Jan 2011 12:11

Andrej, Zulo - žijeme v ekonomickom cykle, práve sa v medzinárodnom meradle končí depresia a nastáva oživenie. Inými slovami končí sa obdobie lacnej ropy, železa, cementu, peňazí... Aj keď pochybeniami našich vlád stavebníctvo na Slovensku nevyužilo túto priaznivú situáciu a nebolo použité ako akcelerátor ekonomiky - teda je v hlbokom útlme a efekt zdražovania stavieb bude posunutý cca o 1-2 roky oproti okoliu, stavím sa že inflácia, ceny materiálov a stavebných prác v rokoch 2013-2016 budú o výrazné percentá vyššie ako dnes. Takže úseky vtedy budované nás vyjdú poriadne draho - bude sa opäť škrtať. To je daň za odkladanie a čakanie na stavbu z "ušetrených" peňazí. Čo by sme dali dnes na úroky požičaných peňazí to zaplatíme neskôr na drahšej výstavbe resp. ešte drahších úrokoch.
Samozrejme nie je to len o neochote vlády stavať na dlh napr. cez PPP ale aj o katastrofálnom stave prípravy - kopec peňazí vyhodených do nekonečných štúdií a množstiev nezáväzných variantov ale minimum prác na záväznej príprave úsekov ktoré by sa už mali stavať.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 13:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 22. Jan 2011 12:30

stanog, cele PPP vsak bolo zakontrahovane v obdobi najvyssich moznych cien na prelome 2008/2009, dnes je vidno na mnohych stavbach aj viac ako tretinovu usporu, co bol dalsi dôvod jeho velkej nevyhodnosti. Urokove sadzby detto - v krize boli najvyssie. Zaroven ak by presli PPP1-3 v podobe ako planovala minula vlada, na drvivu väcsinu dalsich stavieb po r. 2014 by sme mohli zabudnut, ostalo by nam len par mld. € z eurofondov 2014-2019 a brutalne splatky (700 mil. € rocne) na PPP. Takto aj keby sa davalo o 10-15 rokov len tych 700 mil. € rocne na vystavbu, aj pri stavbach drahsich o 50% bude tempo porovnatelne s dnesnym, co po dostavani zakladnej siete D a R bude bohate stacit.

Treba vyuzit prilezitost najblizsie roky a postavit podla moznosti co najviac a co najvyhodnejsie. Zial, stale vo vestniku nie su ani len predbezne oznamenia na useky D1, ktore sa maju zacat v tomto roku :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2011 13:42

dva tunely na Rke tak skoro neuvidime .. ak je ten hnedy povrchovy mozno bude realisticky, ale ten modry nema sancu sa zacat ani v roku 2025 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 24. Jan 2011 22:24

aquila napísal:dva tunely na Rke tak skoro neuvidime .. ak je ten hnedy povrchovy mozno bude realisticky, ale ten modry nema sancu sa zacat ani v roku 2025 ..

:arrow: viewtopic.php?f=35&t=13817&start=0 tu sa píše...Hnedá trasa, využívajúca dva približne dvojkilometrové tunely, bola neprijateľná pre Bziny....
Ako poznám daný terén, veľmi rozdielna trasa to oproti tmavomodrej variante nie je. Len sa vyšlo v ústrety Bzinám, aby mali viac priestoru na rozvoj v smere na východ od dediny. Ja vidím aj ten rok 2025 skepticky...
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod rastislav5 » 24. Jan 2011 22:29

Andrej napísal:Dalsi pruh na DK-RK sa stavia okrem ineho preto, ze po dokonceni dialnice Turany-Ivachnova sa oplati na Oravu v smere od MT chodit po D1 + I/59 ako po nevyhovujucej I/70.


Dost pochybujem, ze od MT sa bude vyuzivat I/59, ak zostane trasovanie tak ako je navrhnute (bez Korbelky). Ak raz budem v Kralovanoch, mam to po I/59 17 km do Kubina po ceste 1. triedy. Asi nebude vela tych, ktori absolvuju navyse cca 15 km dialnicou smer Ruzomberok, pricom absolvuju 3 tunely Rojkov, Havran a Cebrad s obmedzenim rychlosti, aby sa ku Kubinu vobec nepriblizili a museli absolvovat tiez 17 km po sice niekde rozsirenej ale stale ceste 1. triedy. Okrem toho I/59 vedie vacsinou dolinou rieky Orava bez vacsich prevyseni, z Ruzomberka do Kubina treba prekonat prevysenie 225 vyskovych metrov v sedle Brestova.
Cesta I/70 nie je az taka hrozna a ak bude Figel pokracovat v setreni na zeleznicnej doprave, zrusi osobnu dopravu aj na paralelnej trati, ktora cestu niekolkokrat krizuje.
Oravci nie su narocni, uz teraz casto vyuzivaju I/583 cez Terchovu, napriek tomu ze ma horsie parametre ako I/70. Preto ocakavam ze zlepsenie parametrov na I/59 preferencie v prospech I/59 nezmeni. A to nehovorim o tom, ze je otazne, ci sa vybuduje krizovatka Likavka alebo krizovatka Martincek alebo kvoli setreniu dokonca ziadna z nich v prvej faze.

Rozsirenie I/59 samozrejme vitam a bol by som rad, keby pokracovalo aj na juh po oboch stranach Donoval az do Banskej Bystrice, namiesto nezmyselnej rychlostnej komunikacie krizom cez Narodny park Nizke Tatry
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod Andrej » 24. Jan 2011 22:50

rastislav, 15+17 km z Kralovian do DK je to cez RK dnes, po dostavani D1 to bude po MUK Likavka (ak sa bude realizovat) cca 10 km, odtial 14 km do DK. Z toho na väcsine trasy 80-130 km/h s moznostou predbiehania, mimo obci a tiez lepsi prejazd cez DK. Na I/70 vidim prakticky jediny väcsi priblem - nemoznost predbiehania na väcsine useku spolu s dlhymi prejazdmi dedin. Uvidime po dobudovani, je mozne, ze mas pravdu a bude to stale rychlejsie po I/70 :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 24. Jan 2011 23:59

rastislav5 napísal:...Cesta I/70 nie je az taka hrozna...

Sme mierne OT - , ale, budem s Tebou polemizovať. Pravda je, že ide údolím Oravy a je kratšia, ako nová, ešte neexistujúca trasa.
Mínusy I/70:
1. točí sa okolo rieky Oravy ako kolotoč
2. sú tam 2 železničné priecestia, kde sa môžeš iba modliť, aby fungovali, lebo šancu vidieť na druhú stranu nemáš nijakú - je tam skala
3. prechádzaš 2km cez Kubín, cez Veličnú s ostrou zákrutou do pravého uhla v úzkom prejazde medzi 2-mi domami, cez Istebné s ďalšou ostrou zákrutou a cestou - hore-dolu ako v tej Labudovej pesničke a ešte cez Párnicu
4. v oblasti Dierovej je cesta v kaňone nalepená tesne medzi rieku a železnicu - šanca rozšíriť nula, jedine ak zase tunely...

Pre diaľkovú tranzitnú kamiónovú dopravu je načisto nevhodná, pre bežnú dopravu na Oravu - môže byť.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod rastislav5 » 25. Jan 2011 17:24

Vsetko co pises je pravda, akurat neviem s akou neexistujucou cestou to porovnavas, lebo sme sa bavili o existujucich I/59 a I/70. Samozrejme drzim palce skorej vystavbe R3 Kubin - Hubova, ale o tom rec nebola. Tym ze som napisal ze i/59 nie je az taka hrozna som nepovedal ze je dobra, ale ze su na Slovensku aj horsie. A napriek tomu ze je podla Teba nacisto nevhodna pre kamiony, kamionov tu stretnes nemalo.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 8
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod aquila » 26. Jan 2011 20:00

dalsi material sa objavil na enviroportale ..

http://eia.enviroportal.sk/detail/rychl ... lny-kubin-

zaujimave je, ze sa tam pocita ako napojenim priamo v MUK hubova .. a vzniknu tam zaujimave prepletence .. cim by sa vlastne usetrila jedna MUK ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod rado » 26. Jan 2011 21:23

Aquila, vďaka za odkaz. Pozerám tie mapy, tá MUK v Hubovej je naozaj zaujímavá, taktiež množstvo protihlukových stien na jednotlivých variantoch.

Čo ma ale upútalo najviac je vyústenie tunelov modrého variantu v oblasti Bzín (severný portál tunelu DK 2). Je vidieť, že variant na ktorom Bziny veľmi naliehali, nie je vôbec zapracovaný. Ale keď vidím to vyústenie, tak mám pocit, že ich protesty vychádzali iba z neznalosti - veď tie portály sú od Bzín tak ďaleko, že mám pocit že v danej lokalite výstavbu nemohli plánovať - jedine ak priamo v mieste portálov. Z tohoto hľadiska má toto trasovanie najlepšie smerové parametre s ohľadom na napojenie ďalej na úsek okolo Oravského Podzámku... Obchádzať Bziny zo západu by bolo úplné šialenstvo. Skúsim schválne zohnať územný plán Bzín, či skutočne plánujú niečo v tejto lokalite.

AKTUALIZÁCIA: Info o tom, že od subvariantov, kde by sa Bziny obchádzali zo západu, bolo upustené som našiel v texte správy o hodnotení na strane 8. Tiež je tam cenové porovannie investičných nákladov, tunely sú podľa očakávaní najdrahšie aj keď je tento variant najkratší: červený variant = niečo pod 600 tis €; zelený variant ak dobre vidím niekde medzi 720 - 750 tis €; modrý variant 973 tis €. Tiež sú zaujímavé porovnania dĺžky protihlukových stien - kým pri červenom a zelenom variante je to 10-12km, pri modrom je to 1.5km.
Obrázok používateľa
rado
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 904
Obrázky: 6
Založený: 27. Feb 2008 21:25
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod duro_z_dediny » 26. Jan 2011 22:25

rastislav5 napísal:Vsetko co pises je pravda, akurat neviem s akou neexistujucou cestou to porovnavas, lebo sme sa bavili o existujucich I/59 a I/70. Samozrejme drzim palce skorej vystavbe R3 Kubin - Hubova, ale o tom rec nebola. Tym ze som napisal ze i/59 nie je az taka hrozna som nepovedal ze je dobra, ale ze su na Slovensku aj horsie. A napriek tomu ze je podla Teba nacisto nevhodna pre kamiony, kamionov tu stretnes nemalo.

Asi si myslel I/70, že nie je taká hrozná. I/59 je po výstupe z DK smerom na RK relatívne dobrá (veď už bola prekladaná do novej trasy okolo r. 1972, pôvodná trasa išla cez Jasenovú, serpentínami na sedlo Brestová a potom priamo dole do Valaskej Dubovej - neviem, či ju nevyužívajú už len bicyklisti). Jej problém je stúpanie na Brestovú, preto ten 3.pruh, inak by ešte v pohode vydržala roky.
Súhlasím, že na I/70 je kamiónov dosť, ale v podstate nemajú inú trasu - dookola cez Kraľovany na RK a na sedlo Brestová je to aj ďalej, aj so stúpaním cez kopec.
Pod neexistujúcou trasou som myslel R3 DK-Hubová, v ktorejkoľvek variante a potom smer na Kraľovany.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: R3 Hubová (diaľnica D1) – Dolný Kubín

Odoslaťod aquila » 26. Jan 2011 22:43

pridal som variantne riesenia...

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=9809

aj detail zaujimavej MUK hubova do galerie

gallery/image_page.php?album_id=63&image_id=9810

inak je jasne ze pri modrom neni treba tolko protihlukovych, kedze to ide v tunele ... ale obavam sa ze sa zvoli cerveny a NDS ergo stat na nom bude nastojit .. modry je bohuzial z rise sci-fi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.