Stránka 10 z 15

OdoslaťOdoslané: 23. Nov 2007 12:49
od Rio13.zm
uz sa tesim na fotky z hotovej cesty :) a este viac, ked sa po nej aj preveziem

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 10:13
od mirkobb
Takze od dnesneho popoludnia sprejazdneny usek pre motoristicku verejnost. Som zvedavy kto to tam pride otvarat? Fico a spol budu mat v parlamente asi ine starosti..?

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=56944#56944

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 21:53
od Rio13.zm
:) vcera som chcel fotky a dnes som sa uz previezol :), isiel som okolo 13h. a nikoho tam nebolo. takze cesta sa mi vcelku pacila, len na to ze bola cisto nova, mala trochu nerovny asfalt, spojenie medzi mostom a cestou, tusim sa to vola d.spary boli dobre, az na posledny most smerom na trstenu.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 22:05
od Dialniciar
Úsek R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota je sprejazdnený :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8629

NDS plánuje na Orave postaviť aj ďalší obchvat. ... viac v článku :wink:

Rýchlostná cesta R3 by mala byť súčasťou medzinárodného spojenia Budapešti a Krakova. Podľa plánu NDS by mala byť rýchlostná cesta R3 dostavaná najneskôr v roku 2018. Celková dĺžka R3 predstavuje viac ako 40 kilometrov. Trasa vedie z okresu Turčianske Teplice do okresu Dolný Kubín. ... viac v článku :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 22:20
od Milos
Celková dĺžka R3 predstavuje viac ako 40 kilometrov. Trasa vedie z okresu Turčianske Teplice do okresu Dolný Kubín.


No to sa novinári zase "vyznamenali"...

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 22:59
od Andrej
Rio13.zm napísal::) vcera som chcel fotky a dnes som sa uz previezol :)

Aka rychlost je tam povolena, co dialnicne znamky? Zrychlenie oproti povodnej trase tipujem o viac ako polovicu :)

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 23:05
od Rio13.zm
je to BEZ UHRADY, kurnik rychlost som si nevsimol, ak tam nejaka bola, ale isiel som stale 85-90 a to na kamione, dobre sa mi islo

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2007 23:49
od sergej
Andrej napísal:Aka rychlost je tam povolena, co dialnicne znamky? Zrychlenie oproti povodnej trase tipujem o viac ako polovicu :)

Ja sa tam dostanem až koncom týždňa, ale myslím že bude 90. Nie je dôvod na inú rýchlosť. To zrýchlenie bude určite významné, veď aj skrátenie je dosť veľké ;)
Dobrá správa je, že je to bez úhrady, domáci si fakt môžu konečne vydýchnuť.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 08:18
od Rio13.zm
cas jazdy po obchvate je do 5 minut, este som si vsimol, ze na konci cesty smerom na trstenu, boli namalovave velke sipky a su zatrete. je este sanca, ze budu davat jednu vrstvu asfaltu ?

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 10:02
od Andrej
Este 1 otazka, je to oznacene ako RC alebo cesta I. triedy?

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 10:04
od mapman
Viď: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3221

Zelená diaľková návesť aj značka s "autíčkom", R ako vyšitá :)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 11:16
od aquila
hm pokial tam neni doplnkova tabulka "bez poplatku", ktoru nevidno (ci uz preto, ze tam neni, resp ju zakryva znacka daj prednost vjazdu :lol:), tak je to spoplatne ..

2 rio: ako ocity svedok, bola tam ta tabulka ? :lol:

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 11:30
od Rio13.zm
aj vyssie som pisal, ze je to bez uhrady. dodatkova tabula tam teraz je, nieje to taka ako ju pozname v troch jazykoch, ale iba po slovensky BEZ UHRADY. z obrazkov z galerie to nieje dobre vidiet, na jednom ju zakryva tabula: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3221
a na druhom to je prilis daleko, zle to vidiet: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3220
:)

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 12:28
od devil
no to je OK. najskor nech je cely usek po Trstenu potom mozu spoplatnovat.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 15:05
od sergej
Sergej napísal:
Andrej napísal:Aka rychlost je tam povolena, co dialnicne znamky? Zrychlenie oproti povodnej trase tipujem o viac ako polovicu :)

Ja sa tam dostanem až koncom týždňa, ale myslím že bude 90. Nie je dôvod na inú rýchlosť. To zrýchlenie bude určite významné, veď aj skrátenie je dosť veľké ;)
Dobrá správa je, že je to bez úhrady, domáci si fakt môžu konečne vydýchnuť.


Vo videu TA3 http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8643 je záber na značku s max. povolenou rýchlosťou 100 km/h....

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 15:06
od Tomas PO
Sergej napísal:
Andrej napísal:Aka rychlost je tam povolena, co dialnicne znamky? Zrychlenie oproti povodnej trase tipujem o viac ako polovicu :)

Ja sa tam dostanem až koncom týždňa, ale myslím že bude 90. Nie je dôvod na inú rýchlosť. To zrýchlenie bude určite významné, veď aj skrátenie je dosť veľké ;)
Dobrá správa je, že je to bez úhrady, domáci si fakt môžu konečne vydýchnuť.

Video z TA3 zachytava znacku 100 km/h.

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2007 15:46
od Čumil
Tomas PO napísal:Video z TA3 zachytava znacku 100 km/h.


To je fajn, tak je to myslim na vsetkych polprofiloch.

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2007 12:33
od i15
Rio13.zm napísal::) vcera som chcel fotky a dnes som sa uz previezol :), isiel som okolo 13h. a nikoho tam nebolo. takze cesta sa mi vcelku pacila, len na to ze bola cisto nova, mala trochu nerovny asfalt, spojenie medzi mostom a cestou, tusim sa to vola d.spary boli dobre, az na posledny most smerom na trstenu.


tak gratulujem, si jeden z prvych, kto si vyskusal jazdu po R3ke ako takej :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 17:41
od mirkobb
V kontexte toho, kolko tento usek stal a kolko meria (vid http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8629) ma napadlo prirovnanie k ceskemu useku rychlostnej cesty R 48 medzi Tošanovicemi a Žukovem, ktory dnes odovzdali do uzivania - http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... -v-provozu -. Tento usek je porovnatelny, co sa tyka samtnej dlzky 7,9 km (Or. Podz. - HL 6,45 km), poctu mostov 10 (Or. Podz. - HL 9), aj dlzky dominantnej estakady o 13 poliach cez údolie rieky Stonávky 727,75 m (Or. Podz. - HL, estakada nad riekou Orava a traťou ŽSR v dĺžke 750 metrov), takisto stavbou v clenitom terene(stupania su zretelne z fotografii z pouziteho zdroja), ale co uz nie je porovnatelne :!:, je vysledna cena 1,46 miliardy CZK (Or. Podz. - HL doteraz stála 1,889 mld. Sk, celkovo má stáť okolo 2,1 mld. Sk), no a to najhlavnejsie je, ze tento usek rychlostnej cesty R 48 medzi Tošanovicemi a Žukovem je postaveny v kategorie R 22,5/100 a cementobetonovým krytom na celej dlzke (Or. Podz. - HL iba polprofil R s asfaltovym povrchom), tak potom fakt neviem, ako mozu Cesi postavit lacnejsiu R cestu v usporiadani 2x2 s cementobetonovým krytom a s mimourovnovymi krizovaniami o podstatne dlhsom rozpäti tych vybudovanych mostnych objektov ako pri Oravskom Podzamku?! :roll: :idea: :?:
A to sa da usek pri Oravskom Podzamku na slovenske pomery povazovat za jeden z tych "dietnejsich". :wink: Nuz nebude nieco v poriadku v tom "kralovstve danskom".. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 17:44
od mirkobb
Pardon, ten odkaz na cesky zdroj nezvyraznilo, tak sa omluvam.

http://www.rsd.cz/doc/Stavime-pro-vas/R ... -v-provozu

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2007 22:06
od Andrej
Na jednej strane na Orave je hodne zosuvne uzemie a boli tu aj dost znacne presuny zeminy (zrejme najhlbsie zarezy v SR), ale uznavam, ze to mohlo byt aj lacnejsie. Je to vidiet hlavne pri poslednych tendroch, kedy su ponukane ceny casto vyrazne nizsie ako statna expertiza, co sa o tendroch zpred 2-3 rokov vobec neda povedat :roll:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 10:16
od mirkobb
Presuny zeminy boli aj na tej R 48, ale vôbec nie je podstatne take porovnanie, najmarkantnejsie je, ze stvorpruh je vlastne dvojnasobne dlhsi ako dvojpruh! Podla toho by sme ten usek na Orave postavili az za 4,2 mld. No a o cementobetonovom povrchu uz ani nehovoriac, neviem si predstavit o kolko by sa este na kazdom budovanom useku na Slovensku navysil rozpocet pri pouziti takeho povrchu..? Inak porovnanie tychto usekov (na Orave a severnej Morave) nie je jedinne, kde by sa dalo poukazat na fakt, ze na Slovensku su neprimerane nadhodnotene uz aj samotne statne expertizy, nehovoriac uz o dodatocnom dalsom navyseni az po samotnu realizaciu,ale aj pocas nej! Vsak rakuska A6 je podobnym prikladom. :wink: [/quote]

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 10:31
od Andrej
Ani v tomto nemas pravdu. Stvorpruh nie je automaticky dvojnasobne drahsi od dvojpruhu. Samozrejme zalezi aj od toho, ci sa ten dvojpruh stavia s kompletnou pripravou na stvorpruh.
A na slovensku mame aj pozitivne priklady - vid. Meng.-Janovce, obchvat Figy, Zarnovica-Sas.Podhradie, atd... Proste treba si uvedomit, ze na Orave je velmi narocny teren, v podstate tu nemas usek, kde by nebol treba hlboky zarez alebo vysoky most na zlom podlozi... ;)
Mimochodom, v Cesku stala D8 cez krusne hory za takmer 1 mld. CZK/km :)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 11:07
od devil
dvojnasobne nie, drahsi je cca. o 1/3 az 1/2. orava je vo flysovom pasme, podobne ako kysuce. na to ze zarezy sa neurobili s pripravou na 4pruh je 326 mil/km dost. v ozdanoch kde sa to tiez nezaobislo bez vacsich mostov to bolo cca o 1/3 lacnejsie.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2007 11:11
od aquila
2 mirkobb: zhodou okolnosti ten usek R48 je vo velmi pohodovom prostredi.. neviem ci si isel tym usekom kde sa budoval oravsky podzamok, ale tam je to dost drsne ..

plus nezabudaj, ze sa tam prekladalo aj koryto rieky orava a robili ciastocne protipovodnova ochrana ..

ale faktom je, ze sa to minimalne mohlo pripravit za tu cenu na 2+2