Stránka 12 z 15

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 02:17
od Rio13.zm
o tej d. spare, co ma taky velky skok som pisal aj ja, ale inak ostatne boli pohode

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 12:28
od Tomas PO
Sergej napísal:Kto to vlastne spravuje? Lebo ak SaÚC Dolný Kubín, tak s tým ich 40-ročným ZILom asi veľa neporiešia...

Je to tento ZIL?
http://www.kamim.sk/fotky/ba-zil.jpg

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 13:05
od expwy
Rio13.zm napísal:o tej d. spare, co ma taky velky skok som pisal aj ja, ale inak ostatne boli pohode

Ten mostný záver sa bude reklamovať a dodávateľ ho bude musieť buď opraviť alebo vymeniť.

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 13:25
od sergej
Tomas PO napísal:Je to tento ZIL?
http://www.kamim.sk/fotky/ba-zil.jpg

He, zaujímavé vozítko. Či majú totožný aj v DK, to ti nepoviem. Ale tento vyzerá zachovalo...

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 13:28
od sergej
MH napísal:Ten mostný záver sa bude reklamovať a dodávateľ ho bude musieť buď opraviť alebo vymeniť.

Super. Nedalo sa to opraviť ešte pred otvorením aj za cenu niekoľkodňového odloženia sprejazdnenia?

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 13:31
od expwy
Sergej napísal:Super. Nedalo sa to opraviť ešte pred otvorením aj za cenu niekoľkodňového odloženia sprejazdnenia?

To sa spýtaj tých čo o termínoch otvárania rozhodujú, prečo sa stavby otvárajú ešte pred ich dokončením.

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 13:33
od Dialniciar
Dialniciar napísal:Neviem, či si videl tú frézu na tej fotke a to ide o cesty vo vyspelej krajine.

Neverili by ste, ale najlepšie frézy sú tie staré kúsky, čo majú nad 20 rokov. Teda 40 rokov je priveľa, ... fréza je taký zázračný stroj, že stačí aj starý. :wink: ... ale tam by malo byť stredisko NDS.


Ešte doplním jednu dôležitú informáciu.

Frézy sú 2 základné typy. Prvý typ je len stroj, ktorý sa da pripnúť k inému autu/traktoru, druhý typ je vstavaná fréza, teda auto, ktoré neslúži na nič iné, len na frézovanie. Používa sa hlavne prvý typ všade vo svete pre multifunkčnosť, ktorá je u cestárov veľmi dôležitá.

Pokiaľ existujú náhradné diely, skúsený mechanik, tak fréza môže mať kľudne 20-30 rokov. Zásadným rozdielom medzi novým kusom a kusom starším ako 20 rokov je však vo vplyve na ŽP a ekonomiku:

- starší kus má oveľa vyššiu spotrebu nafty, rádovo liter až litre na 1 km odhŕňania
- starší kus je oveľa pomalší, než novší a hrozia jeho výpadky počas dlhej práce
- starší kus je oveľa hlučnejší, než novší

Ekonomika je však práve faktor, ktorý často rozhodne o tom, že nákup novej frézy počká a investuje sa do iných vecí.

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2007 13:36
od Dialniciar
MH napísal:
Sergej napísal:Super. Nedalo sa to opraviť ešte pred otvorením aj za cenu niekoľkodňového odloženia sprejazdnenia?

To sa spýtaj tých čo o termínoch otvárania rozhodujú, prečo sa stavby otvárajú ešte pred ich dokončením.


Takmer všade na svete sa stavba otvorí ešte pred úplným dokončením. Ide však o to, čo sa dokončuje po otvorení.

V USA je nemysliteľné, aby sa diaľnica otvorila bez informačného systému, bez plne dobudovaného strediska údržby, bez na maximum dostavaných odpočívadiel, bez oplotenia. Čo sa realizuje neskôr to je budovanie kanalizácie (otvorí sa s dostavanými časťami, kde je to nutné) a výsadba zelene a úprava okolia. Časový rozdiel medzi otvorením a dokončením úseku sú niekedy aj v USA až 3-4 roky.

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2007 15:07
od sergej
Z regionálnej tlače:

Obchvat Oravského Podzámku otvorený :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8698

Čo bude nasledovať po prvej lastovičke? :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8699

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 10:16
od aquila
MH napísal:
Sergej napísal:Super. Nedalo sa to opraviť ešte pred otvorením aj za cenu niekoľkodňového odloženia sprejazdnenia?

To sa spýtaj tých čo o termínoch otvárania rozhodujú, prečo sa stavby otvárajú ešte pred ich dokončením.


inak ze uz je tam rychlost obmedzena na 60tku ... :roll:

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 10:58
od Rio13.zm
to uz preco ?

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 11:19
od aquila
kvoli "kvalite" ..

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 11:46
od Dialniciar
Prečo ? Pretože R3 nie je dokončená. Chýba posledná vrstva asfaltu. A prechody medzi mostami sú logicky nedokončené.

Ľudia chceli R3 otvoriť, je otvorená.

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 11:54
od Andrej
Povodna zmluva so zhotovitelom bola do 11/2007. Je teda chyba na jeho strane, ze to nedokoncil, alebo stat opät neplatil nacas?

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 12:00
od Dialniciar
Andrej napísal:Povodna zmluva so zhotovitelom bola do 11/2007. Je teda chyba na jeho strane, ze to nedokoncil, alebo stat opät neplatil nacas?


Štát neplatil ako mal. :wink:

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2007 12:13
od Rio13.zm
preto sa mi zdala ta cesta taka hrbolata :), snad ked to dokoncia na jar, tak to bude ok

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:06
od 007toso007
kedy bude dokonceny aj 2. polprofil ? ked sa s nim v bilzkej dobe pocita

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:09
od Dialniciar
007toso007 napísal:kedy bude dokonceny aj 2. polprofil ? ked sa s nim v bilzkej dobe pocita


Až bude dostavaná celá severná vetva na 1/2 profil (Dolný Kubín-hranice s Poľskom). To by mohlo byť do r. 2020. Potom logicky sa budú dostavávať tieto 1/2 profily na plné ...

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:10
od 007toso007
Dialniciar napísal:
007toso007 napísal:kedy bude dokonceny aj 2. polprofil ? ked sa s nim v bilzkej dobe pocita


Až bude dostavaná celá severná vetva na 1/2 profil (Dolný Kubín-hranice s Poľskom). To by mohlo byť do r. 2020. Potom logicky sa budú dostavávať tieto 1/2 profily na plné ...


diki a je tento usek az taky potrebny ? je potrebny viac ako D3 prechadzajuca cez kysuce ?

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:14
od Dialniciar
007toso007 napísal:
Dialniciar napísal:
007toso007 napísal:kedy bude dokonceny aj 2. polprofil ? ked sa s nim v bilzkej dobe pocita


Až bude dostavaná celá severná vetva na 1/2 profil (Dolný Kubín-hranice s Poľskom). To by mohlo byť do r. 2020. Potom logicky sa budú dostavávať tieto 1/2 profily na plné ...


diki a je tento usek az taky potrebny ? je potrebny viac ako D3 prechadzajuca cez kysuce ?


Všetko, čo je dnes naplánované D1-D4, R1-R7 je potrebné. Nestavia sa všade, lebo nie sú peniaze. A aj kde sa stavia sa nestavia na plný profil.

V princípe sa prijala v r. 2005 stratégia (v NDS), že D3 aj R3 sa budú stavať min. na 1/2 profil a naraz. A realita je taká, že sa stavia aj R4 (Svidník) a tiež na 1/2 profil. D3 bude ako prvá dostavaná na plný profil.

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2008 20:17
od 007toso007
Dialniciar napísal:
007toso007 napísal:
Dialniciar napísal:
007toso007 napísal:kedy bude dokonceny aj 2. polprofil ? ked sa s nim v bilzkej dobe pocita


Až bude dostavaná celá severná vetva na 1/2 profil (Dolný Kubín-hranice s Poľskom). To by mohlo byť do r. 2020. Potom logicky sa budú dostavávať tieto 1/2 profily na plné ...


diki a je tento usek az taky potrebny ? je potrebny viac ako D3 prechadzajuca cez kysuce ?


Všetko, čo je dnes naplánované D1-D4, R1-R7 je potrebné. Nestavia sa všade, lebo nie sú peniaze. A aj kde sa stavia sa nestavia na plný profil.

V princípe sa prijala v r. 2005 stratégia (v NDS), že D3 aj R3 sa budú stavať min. na 1/2 profil a naraz. A realita je taká, že sa stavia aj R4 (Svidník) a tiež na 1/2 profil. D3 bude ako prvá dostavaná na plný profil.


ty zijes v kanade ? ak hej , zkade tolko vies

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 19:13
od 007toso007
Tak toto sa stavitelom urcite nepodarilo : http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3679

..........narozdiel od tohto : http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1640

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 19:49
od Dialniciar
To nezáleží od staviteľov, ale od projektantov a tí to spravia na želanie ministerstva dopravy, respektíve poradcov a národnej diaľničnej spoločnosti.

Na R3 sa nepredpokladá do 10 rokov dostavba na plný profil, kým na R6 áno (čo neznamená, že to aj bude stáť) a tiež sa pozri na tie podmienky. Iné je niekde dimenzovať D/RC na plný profil v horských podmienkach a iné je to na rovinke ... :idea:

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 19:52
od mirkobb
007toso007: Tak toto sa stavitelom urcite nepodarilo : http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3679
..........narozdiel od tohto : http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1640


To skôr projektanti, ale myslim, ze aj tí robia iba to, čo im zada objednavatel, takze chybu treba radšej hladat priamo v NDS. Ako sa hovorí, ryba smrdí od hlavy.. :wink:
V tomto pripade pri Oravskom podzámku možno ide len o nedôslednost, nedbalost, ale celkom mozne, že aj o zamer.. :idea: :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 19:53
od 007toso007
Dobre , tak ci tak ale mohli to tak spravit ( myslim 2. polprofil )