R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
21
26%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
61
74%
 
Celkový počet hlasov : 82


Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 11. Máj 2020 07:54

to "len" sa zaklada na tvojich pocitoch. ale co tam ziju urcite neuvazuju tak ze maju "len" 1000 NA denne.

ano aj tam je zopar domov, teraz si predstav tam kde ide cesta stredom je nielen x nasobne viac ludi co tam byvaju ale aj co tam nieco riesia. v meste to plati viacnosobne ked na hlavnej ulici mas obchody, urady. sluzby atd...ludia, personal atd...
https://www.google.com/maps/@49.2607543 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@48.3556266 ... 312!8i6656
https://www.google.com/maps/@48.0712689 ... 312!8i6656
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 11. Máj 2020 08:51

70 km zvolen-sahy 63 min je p.r. 67 km/h, na 70 km uz nie je jednoduche zvysovat priemerku a predsa v pripade existencie obchvatu siah a krupiny (dajme 3 min. usporu) sme na 74 km/h. v pripade dalsich 2-3 dedin prakticky na urovni 80 km/h. 5 mil/km sahy a dediny a KA nech stoji 10 mil/km stale sme niekde na 100-150 mega.

co za tuto sumu postavis od benadika po sturovo ? most cez dunaj resp. polovica ceny bude 40-50mega (vid cenu KN mosta) k tomu potiahnut cca 5 km poza obec nana a sme minuli asi 70 mega. ostane nam dalsich 70-80 mega co pri 5 mil na km postavis 16 km obchvatov. ked si prejdes I/76 vidis ze to je absolutne nepostacujuce.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 08. Okt 2020 16:26

viewtopic.php?f=35&t=25139

„Na základe odborných noriem sú diaľnice vedené najosídlenejšími úsekmi. Región Turiec toto kritérium spĺňa, keďže je hustejšie osídlený ako Horehronie. Pre mesto Martin bolo prekvapením, že tento fakt ostal pri plánovaní budúceho prepojenia predmetných trás opomenutý,“
polopravda ale skor zavadzanie
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=44224
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=40422

na okresnej urovni vdaka BB vyzera mierne hustejsie osidlenie na BB-RK, na obecnej urovni zase ZH-MT. ani jeden vsak nepatri medzi najosidlenejsie regiony Sk. a obdobie rastu obyvatelov ako za socializmu uz mame za sebou.

donovaly su pri tejto cene tazko prijatelne, k tomu zasah do zivotneho prostredia je enormny. turiec tiez nebude bez zasahov a kvoli poddolovanemu uzemiu tie naklady mozu byt nakoniec daleko vyssie. k tomu funkcia RC, tak ako donovaly nestiahnu velke mnozstvo aut z I/65 tak turiec nestiahne tie auta z donovalov. to nie je len E77 ale cast dopravy na vychod od RK resp. ZV kde uz aj donovaly su obchadza na zapad nieto este turiec. npr.
viewtopic.php?p=220089#p220089
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 08. Okt 2020 21:25

devil napísal:donovaly su pri tejto cene tazko prijatelne, k tomu zasah do zivotneho prostredia je enormny

Dakujem za racionalny pohlad. Len dodam, ze v clanku z odkazu hovoria predstavitelia Ruzomberka o variante s tunelmi Diel a Kozi chrbat, tzn. o variante z roku 2010, ktory prechadza cez uzemia Natura 2000 a Narodny park Nizke Tatry. Tento variant je z hladiska zivotneho prostredia este horsi, ako variant z roku 2015 s dlhsim tunelom Hradiste, ale aj tento variant prechadza Naturou a NAPANTOM https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=37414 . Tu je riesenim len bazicky tunel zacinajuci a konciaci mimo tychto chranenych uzemi, ktory by bol ale velmi dlhy a velmi drahy. Smernica o biotopoch totiz hovori, ze "v pripade zavazneho negativneho vplyvu stavby na NATURA 2000, pokial existuje iny variant, ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv" http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/258883 str. 141 dole.
devil napísal: turiec tiez nebude bez zasahov a kvoli poddolovanemu uzemiu tie naklady mozu byt nakoniec daleko vyssie.

Poddolovanie sa tu precenuje. Predsa z Hornej Stubne pri Turcianskych Tepliciach v minulom storoci postavili trate az troma smermi, ktore su stale v prevadzke - na Raztocno, na Kremnicu aj na Bansku Bystricu http://www.web08.eu/subor/img/MapasietZSR.jpg Naklady neboli vysoke a bolo to postavene pomerne rychlo. Najma trasovanie na Raztocno tunelom Remata vyzera v pohode. Ale aj keby nie: ak v minulom storoci pre zeleznice dokazali vybudovat trasy z Hornej Stubne na 3 smery na juhovychod, juh a juhozapad, tak v tomto storoci aspon 1 smer by sme so sucasnymi technologiami mali zvladnut.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod mike007 » 09. Okt 2020 15:22

velmi dobre uviedol Jozef Drahovsky, ze k danej problematike sa nemozu len pocitovo vyjadrovat nejaki politici alebo lokalni poradcovia, ktorych posudenie bude cisto subjektivne; dalej nerozumiem, ze preco si tlaci Ruzomberok este vyssie intenzity do uzkej doliny a nasledne do neodvetranej kotliny; uz teraz su problemy s ovzdusim a pritiahnutim dalsej dopravy sa to urcite nezlepsi (+fabrika bude hlavne vyrobu rozsirovat, nie utlmovat). najma - ak existuje lepsie riesenie pre kvalitu zivota miestnych obyvatelov, ked pojde doprava Turcom, ktory je omnoho sirsi a rozptylove podmienky su bezpochyby vhodnejsie.
dopravne toky z juhu na Polsko a opacne sa mozu aj prostrednictvom vhodne nastaveneho myta v buducnosti tlacit na vyuzitie D3, stiahnutim dopravy povedzme z Turca na D1 a nasledne D3, nie R3 na Oravu. stat ma velmi dobre moznosti, ako si tranzit premiestnit, kam by chcel, zatial sa to vsak prilis nevyuzivalo.

este poznamka k tomu hlasovaniu - a viem, ze sa to tu trochu preberalo - ale co riesenie Sahy - Levice - Hronsky Benadik - vyuzit uz postavenu R1 a potom odbocka na Turiec? je to nejakych do 50km, tie moznosti v hlasovani su dlhsie (60-70km)
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 150
Obrázky: 8
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 09. Okt 2020 20:08

Ano, tento variant vysiel v nedavnych studiach uplne najlacnejsie https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 28#p229828 . Ak sa s Madarmi dohodneme, ze obe krajiny budu tahat svoje rychlostne cesty k Saham, tak toto by mohol byt preferovany variant.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod expwy » 10. Okt 2020 06:53

S Maďarmi je to už dávno dohodnuté a nepripúšťajú žiadny iný bod prepojenia ako Šahy. Žiadne Štúrovo, ale Šahy sú jasné, kadiaľ to budeme viesť ďalej na sever na svojom území je na SR.
30/2020 & VL 6 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 151
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 10. Okt 2020 09:12

Celkom ziva tema je aj obchvat salgotarjanu a predlzenie M21 po hranicu. Medzi S.Bukovinkou a Lucencom je uz len par km. V podstate by mohla byt suvisla stvorprudovka medzi S.Lupcou- BP do par rokov. Vyhodnotenie tohto javu VUD spominalo uz davnejsie. Jedna vec je realita druha sny. Len ist z rabky do likavky do mt potom sa prevrtat cez sturec do kremnicky a urobit tu super obchvat napocita kilometrov ze uz by to nebolo atraktivne.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 35
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 10. Okt 2020 17:40

expwy napísal:S Maďarmi je to už dávno dohodnuté a nepripúšťajú žiadny iný bod prepojenia ako Šahy. Žiadne Štúrovo, ale Šahy sú jasné, kadiaľ to budeme viesť ďalej na sever na svojom území je na SR.


V roku 2012 bola podpisana Dohoda medzi vladou Slovenska a vladou Madarska o dopravnom charaktere ciest prechadzajucich cez spolocnu hranicu https://www.noveaspi.sk/products/lawText/1/77533/1/2 Text dohody je tu: https://hsr.rokovania.sk/data/att/107470_subor.rtf V prilohe dohody (podla cl. 1 ods. 3) je uvedeny zoznam existujucich a planovanych cestnych priechodov cez spolocnu statnu hranicu. V riadku 18 je uvedeny novy dunajsky most medzi Sturovom a Ostrihomom aj s polohou definovanou cislami hranicnych znakov https://rokovania.gov.sk/download.dat?i ... 080AF293C5
Podobne je v riadku 33 uvedene nove prepojenie v Sahach (mimochodom ziadne nove prepojenie v Siatorskej Bukovinke v prilohe dohody uvedene nie je).

Teoreticky je teda medzistatna dohoda na Sahach aj na Sturove, ide teraz o to, ako to bude vyzerat v praxi, lebo asi ani Madarsko a urcite Slovensko nema peniaze na to, aby tahalo rychlostnu cestu k obom mestam. Najhorsie, co by sa mohlo stat, je, ze my by sme si uprednostnili napr. Sahy a Madari Sturovo a investicie by tak neboli dostatocne vyuzite. Aj tu totiz plati tvrdenie UHP, ze "Výstavba konkurenčných koridorov môže zhoršiť prínosy oboch projektov, naopak výstavba na seba nadväzujúcich koridorov môžu priniesť kvôli presunu tranzitnej dopravy vyššie prínosy ako je súčet prínosov jednotlivých koridorov "
Treba sa dohodnut na uprednostneni jedneho bodu prepojenia a tam sa rychlostnymi cestami stretnut z oboch stran hranice.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Okt 2020 18:16

ale to nie je to iste pri sahach je uvedena M2-R3 pri sturove novy dunajsky most cize cesta I. tr. dohoda tam uz evidentne je.

Podobne je v riadku 33 uvedene nove prepojenie v Sahach (mimochodom ziadne nove prepojenie v Siatorskej Bukovinke v prilohe dohody uvedene nie je).
lebo vtedy nic nebolo pripravene. a teoreticky aj nova cesta moze byt zaustena do jestvujuceho prechodu. a to dokonca aj v sahach, tak je tusim planovany obchvat sahy.

madarov nezaujima uhp. oba tahy su pomerne blizko bp takze oba budu dostatocne vyuzite aj keby my nic nepostavime. a nejaky prihranicny usek sam osebe uz nie je taka ciastka zeby ich to malo trapit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 10. Okt 2020 20:24

devil napísal:ale to nie je to iste pri sahach je uvedena M2-R3 pri sturove novy dunajsky most cize cesta I. tr. dohoda tam uz evidentne je.

Novy dunajsky most nevylucuje rychlostnu cestu. V roku 2012 nebolo zname jednoznacne cislovanie rychlostnych ciest pri Sturove - skutocne najskor to bola z Madarskej strany M11 http://web.sturovo.sk/mes_noviny/2008_02.pdf , potom R11, teraz to je M100 "https://cs.wikipedia.org/wiki/Dálnice_M100_(Maďarsko)"
Praveze Sturovo je v dohode definovane jednoznacnejsie - presnymi cislami hranicnych znakov na slovenskej strane II.20/1S aj na madarskej strane II.34M. Ved s mostom pocita aj uzemny plan mesta Sturovo, ako je uvedene v Komplexnom urbanistickom navrhu medzi stranami 64 a 65 dokumentu http://web.sturovo.sk/mesto/uzemny_plan ... o-text.pdf , kde je zaznacene nove trasovanie komunikacie "I/76 alt. R".
Naopak poloha prepojenia v Sahach zadefinovana presne nie je. V prilohe k dohode je poloha definovana ako Šahy-Ipeľské Predmostie na slovenskej strane a Hont-Parassapuszta / Drégelypalánk na madarskej strane, co je viac kilometrovy usek hranic (Sahy patria do Nitrianskeho kraja, Ipelske Predmostie do Banskobystrickeho kraja), takze na presnom bode prepojenia sa este treba dohodnut, podobne hranicne znaky nie su definovane presne, ale rozsahom (IV.15/2 – VI.2)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 12. Okt 2020 13:58

Novy dunajsky most nevylucuje rychlostnu cestu.
ale ani nezaklada na nu narok. ani most pri komarne nie je RC. to ze sa pocita s mostom pre ND je prirodzene kedze obnoveny most cez dunaj nie je pre tazku dopravu.

Naopak poloha prepojenia v Sahach zadefinovana presne nie je. V prilohe k dohode je poloha definovana ako Šahy-Ipeľské Predmostie na slovenskej strane a Hont-Parassapuszta / Drégelypalánk na madarskej strane, co je viac kilometrovy usek hranic (Sahy patria do Nitrianskeho kraja, Ipelske Predmostie do Banskobystrickeho kraja), takze na presnom bode prepojenia sa este treba dohodnut, podobne hranicne znaky nie su definovane presne, ale rozsahom (IV.15/2 – VI.2)
to je ten isty pripad ako sam spominas, v 2012 poloha nebola znama. dnes mame trasu M2 aj trasu obchvatu sahy. ziadne ipelske predmostie. obchvat sahy zausteny do sucasneho prechodu cize nie je potreba M2 aby sa postavil. na trase M2 je zakreslene uz aj samotne prepojenie tesne vedla sucasneho prechodu a dalej po obchvate siah.
gallery/image_page.php?album_id=61&image_id=41691
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=42612
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 12. Okt 2020 21:17

rastislav5 napísal:Novy dunajsky most nevylucuje rychlostnu cestu.

devil napísal:ale ani nezaklada na nu narok. ani most pri komarne nie je RC. to ze sa pocita s mostom pre ND je prirodzene kedze obnoveny most cez dunaj nie je pre tazku dopravu.

To ze most pri Komarne nie je RC neznamena, ze most pri Sturove nemoze byt. Madari vo svojich dokumentoch uvadzaju svoju rychlostnu cestu M100 az na hranicu, ktora vedie stredom Dunaja. Ale samozrejme, ak bude postavena rychlostna cesta na Sahy, tak nema zmysel aj rychlostna cesta na Sturovo, taki bohati nie sme, potom staci most 1. triedy pre ND ako pises.

devil napísal:to je ten isty pripad ako sam spominas, v 2012 poloha nebola znama. dnes mame trasu M2 aj trasu obchvatu sahy. ziadne ipelske predmostie. obchvat sahy zausteny do sucasneho prechodu cize nie je potreba M2 aby sa postavil. na trase M2 je zakreslene uz aj samotne prepojenie tesne vedla sucasneho prechodu a dalej po obchvate siah.

Zakreslene sice je, ale toto trasovanie ma vyznamny negativny vplyv na NATURA 2000 viewtopic.php?p=199090#p199090 . Ale ak to preslo cez EIA (neviem, v akom je to stave), tak by to malo byt OK. Na madarskej strane je totiz Natura 2000 takmer suvisle od Ostrihomu po Balazske Darmoty, tam sa neda vybrat dobre riesenie, len menej zle. Ja budem len rad, ak aj pri Sahach je uz dohodnuty jeden bod prepojenia. To zvysuje sancu, ze sa rychlostna cesta cez Sahy alebo Sturovo niekedy postavi.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 13. Okt 2020 09:55

oni budu mat okolo bp x ciest nadradenej infrastruktury a to aj v pripade ze my nebudeme mat ziadnu. uz neviem kolkokrat to musim opakovat. aj to uz opkujem ze oni to riesia komplexne teda najskor cestu a potom prepojenie vid obchvat komaromu. my chytrackym sposobom ze najskor prepojenie ktore zaustime do najblizsieho mesta.

tiez sme tu mali ze EIA na komplet 70 km bola zastavena a bude sa riesit krupina a sahy a to zvlast
https://www.teraz.sk/import/harmonogram ... lanok.html
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... volen-sahy
neprezrel som si to cele, na mapke "2.1. R3 a CHU_Akt.pdf" nie je na zapadnej strane siah ziadne chranene uzemie.

krupina uz ma rozhodnutie v zistovacom konani ze sa nebude posudzovat, odvolali sa na to o.i. aj slavik. sahy zatial nie zrejme nie su ale aspon vieme ze aj tam staci zistovacie konanie co je samo osebe jednoduchsie. ma to mat 5 km (do 5 km jednicky netreba EIA vobec) s asi 1 km privadzacom k priemyselnej zone. mapka ktoru som postol z nasej galerie sedi.
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... na-obchvat

prihranicny usek M2 tiez ma eiu, to sme tusim tu mali tiez, ta mapka v galerii je zle citatelna, tak som nasiel original
http://www.vaconline.hu/regi/publikus/k ... 02_big.jpg
pred hranicou je vyraz "emeles" co znamena "zdvihanie" cize sa to vyriesilo mostom.
https://slovnik.aktuality.sk/preklad/ma ... /?q=emeles
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 13. Okt 2020 20:02

Na slovenskej strane pri Sahach problem s NATURA 2000 nie je, problem bol na madarskej strane, ale ako som pisal, tam mali na vyber len zo zlych rieseni, tak ak preukazali neexistenciu trasovania s mensim negativnym vplyvom, tak by Europska unia nemala robit problemy, podobne ako u nas pri obchvate Bratislavy, ktory tiez krizuje Natura 2000 ale najmenej ako sa da.. Inac mensi problem s NATURA 2000 bude mat aj Ostrihom-Sturovo, lebo Dunaj je tiez chraneny, ale tam sa to tiez bude dat vyriesit mostom,
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 31. Dec 2020 15:04

V clanku "Idú skúmať, ako prepojiť D1 s R1. Sulík odporúča cez Martin" sa okrem ineho pise:
"Variant s R1 cez Nízke Tatry ... by obslúžil napríklad aj ťažkú dopravu dreva do ružomberských papierní z podstatnej časti stredného Slovenska."
"Trasa z Martina by bola asi lacnejšia, no menej využívaná. Napríklad dodávky dreva, ktoré dnes prúdia cez Donovaly by trasa cez Martin zrejme neodlákala, pretože by išlo o výraznú obchádzku"
viewtopic.php?f=35&t=25136
Podla celostatneho scitana dopravy SSC z roku 2015 bola celkova intenzita na Donovaloch 8140 vozidiel, z toho 1405 tvorili nakladne vozidla.
Mal som moznost vidiet orientacne intenzity nakladnej dopravy dreva z/do papierne Mondi SCP. Priemerne denne intenzity na Donovaloch boli menej ako 90 vozidiel za 24 hodin, tzn. tvorili 1% celkovej resp. 6% nakladnej dopravy na tomto horskom priechode.
Inymi slovami, tomuto argumentu za vybudovanie rychlostnej cesty krizom cez Narodny park Nizke Tatry treba dat zodpovedajuco nizku vahu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod mike007 » 31. Dec 2020 19:19

Rasťo, to co bolo pred 5 rokmi už nezodpovedá súčasnému stavu (fabrika odvtedy rozširovala výrobu) a 2021 či 2022 ide do prevádzky nová časť.
Neodvážim si odhadnúť, ako to navýši intenzity na Donovaloch (predsa len niečo možno budú ťahať z iných smerov). Tiež sa mi príliš nepáči, ťahať dopravu do úzkej doliny. Najvyšší čas začať rozmýšľať nad optimálnou konfiguráciou mýtnych poplatkov a trasy, ktoré si proste budeme želať, aby sa využívali, tak sa nastavia, aby boli pre dopravcov atraktívne. Mýto nemá byť len o tom, ako ním naplniť rozpočet, ale práve na to, aby sme ním vedeli smerovať toky.....
mike007
diskutujúci
 
Príspevky: 150
Obrázky: 8
Založený: 10. Apr 2020 11:10

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 31. Dec 2020 21:05

Trzby firmy podla Finstatu nenaznacuju rozsirovanie vyroby v poslednych rokoch: 2015: 517 mil. eur, 2019: 502 mil. eur. Ale OK, aj keby vyroba a doprava stupla na dvojnasobok, stale budu papierenske kamiony tvorit len velmi malu cast (2%) toho co prejde cez Donovaly.
A ano, do fabriky dovazaju drevo z viacerych smerov, sucet intenzit na susednych horskych priechodoch (Vysehrad, Kremnicke Bane, Certovica a Vernar) bol vacsi ako maju Donovaly. Okrem toho sa drevo dopravuje a aj po zeleznici, co by sa mohlo v buducnosti viac podporovat, kedze nejde o potravinarsky tovar, ktory sa rychlo kazi alebo musi byt rychlo na mieste urcenia kvoli just in time.

S mytom ako nastrojom na regulaciu dopravy suhlasim.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Predchádzajúca

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.