R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
26
28%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
68
72%
 
Celkový počet hlasov : 94

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 05. Sep 2018 09:00

Co sa tyka noveho mosta v Sturove, zistil som, ze uz v roku 2012 bola podpisana "Dohoda medzi vladou Slovenska a Madarska o dopravnom charaktere ciest prechadzajucich cez spolocnu statnu hranicu" https://www.noveaspi.sk/products/lawText/1/77533/1/2
V prilohe Dohody sa pod poradovym cislom 18 uvadza novy most medzi Sturovom a Ostrihomom, takze sa zda, ze na novom moste s Madarmi sme ramcovo dohodnuti:
http://www.rokovania.sk/File.aspx/Index ... kum-174597
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Kam je podľa Vás vhodnejšie umiestniť RC?

Odoslaťod KN.SK » 05. Sep 2018 20:57

Šahy - KA-ZV-BB-RK .............NIE
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT .........NIE
Šahy - LV-ZH(-TR-MT) ..........ÁNO
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

O. T.: R3 vs. E77

Odoslaťod KN.SK » 05. Sep 2018 21:13

Ešte k môjmu predposlednému príspevku v "tejto téme", o stavanom moste, posunul sa začiatok jeho stavby i preto, že v MR novelizovali zákon o VO (počul som o tom, ale neviem, či to je pravda a nechcelo sa mi to hľadať).
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Kam je podľa Vás vhodnejšie umiestniť RC?

Odoslaťod rastislav5 » 06. Sep 2018 08:50

KN.SK napísal:Šahy - LV-ZH(-TR-MT) ..........ÁNO

Nie je to zly variant, ale toto hovori proti nemu:

1. v sucasnosti je z Hronskeho Benadika do Ostrihomu, kde sa bude koncit R11 76 km a do Vacu, kde sa konci M2 101 km, tzn. o 33% viac
2. teren do Vacu je tazsi, na Slovensku pahorkatina a v Madarsku 2 tunely v sumarnej dlzke 1738 metrov https://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_aut ... rsz%C3%A1g). Tento variant teda bude dlhsi a drahsi aj ked zapocitame novy most cez Dunaj v Sturove dlhy 700 metrov
3. Madari maju pod Sahami uzemie Natura 2000 (Borzsony a Ipoly-Volgy): http://www.natura.2000.hu/sites/default ... 10008k.jpg . Tiez tam maju Narodny park Duna-Ipoly
4. Madari z toho dovodu nechcu ani prepojenie vychodne od Siah, ani prepojenie zapadne od Siah, viac tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 90#p199090
5. Nitriansky samospravny kraj preferuje trasovanie rychlostnej cesty Dolnym Pohronim z hospodarskych a socialnych dovodov (Dolne Pohronie je najmenej rozvinuty a najviac zaostaly region Nitrianskeho samospravneho kraja): http://hidaszokertegyesulet.hu/resource ... NSK_KE.pdf

V prospech tohto variatnu hovori, ze na uzemi Slovenska bude potrebne stavat kratsi usek ako pri variante do Sturova (vzdialenost Hronsky Benadik - Sahy je v sucasnosti 52 km, z Benadika do Sturova je 72 km, co je 38 % viac) a nebudeme musiet platit polovicu za novy most cez Dunaj.

Zaver: mozme sa sice tvarit sebavedomo, nebrat ohlad na Madarov, ze budu so svojou R11 3 km od hranice a my si vybudujeme rychlostnu cestu bez dohody s nimi do bodu (Sahy), kde su so svojou dialnicou 45 km od hranice, ale mne sa taketo riesenie nepaci, lebo za velke peniaze bude maly uzitok a pokazene vztahy so susedom. Ak by ale Madari suhlasili so Sahami , tak podme do toho. Velmi ale neverim, ze Madari budu so Sahami suhlasit, ked tak neurobili doteraz, lebo cas hra proti Saham, Slovensko, Madarsko aj EU beru kazdym rokom vacsi ohlad na zivotne prostredie.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 06. Sep 2018 14:19

google nasiel toto

https://www.google.com/search?client=fi ... c-GMvtor3w

...slovensko chce trasu zvolen-lucenec-salgotarjan. madari skor sahy ale o sturove ani zmienka....

ten ujo zodpoveda za dopravu aj ked ministerstvo sa vola inac takze doveryhodny zdroj.

https://www.facebook.com/ministerstvo.d ... 502588671/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 06. Sep 2018 16:05

Dakujem, prekladac mi velmi nepomaha, mne sa zda, ze ten p. Mosoczi je v rozhovore aj proti Saham aj proti Salgotarianu. Viadukt, o ktorom hovori, ma skutocne viest medzi obcami Szendehely a Katalinpuszta ponad potok Losi patak v dlzke 550 m https://hu.wikipedia.org/wiki/M2-es_aut ... rsz%C3%A1g)
Na fore tiez komentuju, ze M2 by mala skoncit pri Vaci. http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... &t=9013571 Ale to len hadam, mozem sa mylit, mozno s prekladom pomoze KN.SK:

Az autópálya-építésekről megtudhatjuk, hogy Szlovákiával nézeteltérésünk van az M2-es út északi folytatását illetően: Magyarország Rétságon és Ipolyságon át szeretné megvalósítani ezt az összeköttetést – merthogy a nemzetközi közlekedési folyosó papíron Rétságon át halad –, ellenben Szlovákia egyre inkább a Zólyom–Losonc–Salgótarján irányra kacsintgat. Olyannyira, hogy mi is kezdjük egyre kedvezőtlenebbnek tekinteni a Vác és Ipolyság közötti terepviszonyokat – ki tudja, talán még az is elképzelhető, hogy Szendehely-Katalinpuszta lakói egy szép reggel nem fognak arra ébredni, hogy gigantikus viadukt feszül a falu felett. Salgótarján és térsége nem annyira fényes jövőképének pedig nyilván jót tenne az alternatív útirány, de nem várhatjuk el az útépítőktől, hogy területfejlesztési kérdésekkel foglalkozanak az aszfalt helyett.
http://iho.hu/hir/mennyisegi-szemlelet- ... kal-180802
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

R3 vs. E77 zmeny trasovania???

Odoslaťod KN.SK » 07. Sep 2018 17:57

rastislav5 napísal:mozno s prekladom pomoze KN.SK:
Az autópálya-építésekről megtudhatjuk, hogy Szlovákiával nézeteltérésünk van az M2-es út északi folytatását illetően: Magyarország Rétságon és Ipolyságon át szeretné megvalósítani ezt az összeköttetést – merthogy a nemzetközi közlekedési folyosó papíron Rétságon át halad –, ellenben Szlovákia egyre inkább a Zólyom–Losonc–Salgótarján irányra kacsintgat. Olyannyira, hogy mi is kezdjük egyre kedvezőtlenebbnek tekinteni a Vác és Ipolyság közötti terepviszonyokat – ki tudja, talán még az is elképzelhető, hogy Szendehely-Katalinpuszta lakói egy szép reggel nem fognak arra ébredni, hogy gigantikus viadukt feszül a falu felett. Salgótarján és térsége nem annyira fényes jövőképének pedig nyilván jót tenne az alternatív útirány, de nem várhatjuk el az útépítőktől, hogy területfejlesztési kérdésekkel foglalkozanak az aszfalt helyett.
:wink: Pomôže:
Z „Výstavby diaľnic“ [asi nejaký portál, nehľadal som ho] sa dozvedáme, že so Slovenskom máme rozdielny pohľad na severné pokračovanie M2, presnejšie Maďarsko chce (vzájomné) prepojenie medzi obcou Rétság a Šahami — pretože medzinárodný koridor (doslovne: chodba) na „papieri“ prechádza obcou Rétság, naproti tomu Slovensko „pokukuje“ čoraz viac na (smerovanie) ZV – LC – Šalgov-Tarjany. Tak, že i my (Maďarsko) začíname nazerať čoraz menej priaznivo na trasu Vacov – SH i z dôvodu terénu — ktovie, možno sa stane, že obyvatelia obce Szendehely-Katalinpuszta sa raz „ráno prebudia“ a ich obec preklenie gigantický viadukt. Pre Šalgov-Tarjany s okolím, ktorý teraz nemajú veľmi „svetlú budúcnosť“, by zrejme (asi) táto alternatíva pomohla (dosl.: dobre urobila), ale nečakajme od staviteľov ciest, že sa zaoberajú otázkami rozvoja oblastí na miesto asfaltu.

Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov. :|
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 07. Sep 2018 20:18

aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo. sturovo je najhorsi variant preto lebo je este aj drahy. po bukovinku ak pocitam ze po LC R2 bude tak ci tak chyba asi 25 km a na druhej strane k 2+2 asi len 15 km ale tazsom terene. ziadna "okamzita" investicia nie je potrebna lebo cesta je schodna pre NA. to je dobry motiv pre Sk mat "novy" koridor ktory je z velkej casti hotovy....

zvolen-sahy-vac potrebuje investiciu minimalne okolo miest sahy, krupina a retsag. nie je nutne stavat suvisle useky pre Sk a ani madari nemusia riesit spominane obce ktore maju prakticky suvislu 2+1.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 08. Sep 2018 13:49

devil napísal: po bukovinku ak pocitam ze po LC R2 bude tak ci tak chyba asi 25 km a na druhej strane k 2+2 asi len 15 km ale tazsom terene. ziadna "okamzita" investicia nie je potrebna lebo cesta je schodna pre NA. to je dobry motiv pre Sk mat "novy" koridor ktory je z velkej casti hotovy....

S tymto koridorom suhlasim, stvorprudovky budu nedaleko od seba, aj ked to nebude take jednoduche, ako sa zda, pretoze pod Lucencom na Ipli od hranic az po Buzitku je Chranene vtacie uzemie Natura 2000 Poiplie http://www.sopsr.sk/natura/index1.php?p ... =SKCHVU021 mapa http://www.sopsr.sk/natura/img/chvu/mapy/SKCHVU021.jpg , takze koridor moze viest az od Ozdian Zapad resp. blizsie k Ozdanom ako k Lucencu. Podobne Siatorska Bukovinka je obklopena Chranenym vtacim uzemim Natura 2000 Cerova vrchovina-Porimavie http://www.sopsr.sk/natura/index1.php?p ... =SKCHVU003 mapa http://www.sopsr.sk/natura/img/chvu/mapy/SKCHVU003.jpg , takze koridor bude musiet viest horami medzi Siatorskou Bukovinkou a Iplom pravdepodobne tunelom resp. tunelmi

devil napísal:sturovo je najhorsi variant preto lebo je este aj drahy.

Nemam nic proti Saham, ak sa na nich s Madarmi dohodneme, teren sice nie je idealny, ale rychlostna cesta je tam realizovatelna. Ale nesuhlasim, ze variant Sturovo je drahy, lebo je urcite lacnejsi ako variant cez Sahy. Hronsky Benadik- Ostrihom (kde bude koncit R11) meria v sucasnosti 76 km, Zvolen - Vac (kde konci M2) meria 119 km, co je o 56% viac. Teren Hronsky Benadik - Ostrihom je lahsi ako Zvolen - Vac, na trase Hronsky Benadik - Ostrihom je sice potrebny jeden 700 m most cez Dunaj, ale na trase Zvolen - Vac su potrebne 4 tunely: Baba, Hanisberg, tunel na km 51-52 na M2 a tunel na km 48-49 na M2 v celkovej dlzke 8,6 km, co bude vyrazne drahsie ako novy most cez Dunaj.

Aj keby sme sa na to pozerali len slovenskou optikou (co je dost zuzeny pohlad kedze sme v EU), tak variant Sturovo bude lacnejsi: Usek Hronsky - Benadik - Sturovo sice meria 79 km, co je o 13% viac ako Zvolen-Sahy s dlzkou 70 km, ale teren na Sahy zostava tazsi a hlavne z dlzky tunelov na Slovensku vela neubudne - stale bude potrebne vyrazit tunely Baba a Hanisberg s dlzkou spolu 6,8 km, naopak zo 700 metroveho noveho hranicneho mosta cez Dunaj budeme musiet zaplatit len polovicu, co je odhadujem 3 krat lacnejsie ako tie 2 tunely.

Samozrejme obchvat Krupiny prip. Siah treba postavit bez ohladu na to ci R3 nakoniec bude viest cez Krupinu, ale ak chceme vyraznejsie zlepsit parametre severo-juzneho prepojenia, tak lacnejsie to bude cez Sturovo.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Yoggy52 » 08. Sep 2018 14:23

Ked je tam natura 2000, tak sa tam nemoze stavat? :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod mireceq » 08. Sep 2018 15:43

Ked je tam natura 2000, tak sa tam nemoze stavat?


Pokial sa nemylim, tak stavba cez zonu Natura 2000 prejde cez EIA len vtedy, ak nie je mozne za ziadnych okolnosti viest trasu inakadial.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 08. Sep 2018 22:50

devil napísal:aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo...

ak to nejde cez moje rodisko tak je to bližšie na okolo :roll:
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

***R3 vs. E77 (Natura 2000)

Odoslaťod KN.SK » 08. Sep 2018 23:03

No i my máme takmer popri celom Dunaji Naturu 2000, a to Dunajské luhy SKCHVU007, pozri http://www.sopsr.sk/natura/img/chvu/mapy/SKCHVU007.jpg.
A i pre toto (Komárňanské slanisko): Obrázok by potom bol zablokovaný (zatiaľ scifi) obchvat Komárna. (http://www.sopsr.sk/natura/img/uev/mapy/SKUEV0010.jpg)
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 09. Sep 2018 07:09

Nebol by som az taky pesimisticky, bude sa postupovat podla Smernice o biotopoch, ktora v skratke hovori, ze "v pripade zavazneho negativneho vplyvu stavby na NATURA 2000, pokial existuje iny variant, ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv" http://www.enviroportal.sk/eia/dokument/258883 str. 141 dole .

Takze sa bude skumat, ci neexistuje variant bez zasahu do Natura 2000 a ak sa ziadny nenajde, tak sa spolu s ochranarmi vyberie variant s najmensim negativnym vplyvom, podobne ako sa to udialo pri novom moste D4 cez Dunaj https://bratislava.sme.sk/c/7459369/pod ... misom.html

Environmentalne prijatelny variant obchvatu Komarna vyjde zrejme drahsie v porovnani s variantom, ktory by projektant optimalne nakreslil bez zahrnutia hladiska ochrany zivotneho prostredia, ale to je dan za to, ze mate v blizkosti mesta hodnotne prirodne uzemia europskeho vyznamu NATURA 2000, ktore sme sa zaviazali ochranovat. Niektore ine mesta mozu Komarnu len ticho zavidiet, ze ma v blizkosti tolko vzacnej prirody.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 09. Sep 2018 08:18

je velmi subjektivne, ze "ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv"

Aj keby sme sa na to pozerali len slovenskou optikou (co je dost zuzeny pohlad kedze sme v EU), tak variant Sturovo bude lacnejsi: Usek Hronsky - Benadik - Sturovo sice meria 79 km, co je o 13% viac ako Zvolen-Sahy s dlzkou 70 km, ale teren na Sahy zostava tazsi a hlavne z dlzky tunelov na Slovensku vela neubudne - stale bude potrebne vyrazit tunely Baba a Hanisberg s dlzkou spolu 6,8 km, naopak zo 700 metroveho noveho hranicneho mosta cez Dunaj budeme musiet zaplatit len polovicu, co je odhadujem 3 krat lacnejsie ako tie 2 tunely.


to ze co bude vo ZV este vobec nie je jasne ani pri R2 nieto este R3. v case realizacie sa z dovodov znizenia objemu fondov a/alebo efektivnejsieho planovania kludne mozu vyuzivat aj existujuce cesty. a tam je I/66 vo vyhode oproti I/76. npr. cast kamenny most - sarovce su obce tak blizko seba ze vyse 30 km musi byt nova suvisla cesta. po troch km mimochodom uzkej cesty je nana a hned sturovo. do dvoch km su obce od kalnej po m. kozmalovce asi 10 km. toto vsetko dokopy je mozno aj 50 km uplne nevhodnej I/76. to nepocitam cesty po okrajoch miest a obci ako tlmace, len ciste prietahy. cize ano cez sturovo je to drahsie lebo cas su peniaze = ovela tazsie je stavat naraz dlhe suvisle useky ako len prelozky.

fajn usek je kalna-sarovce len stale uzke, najskor C7,5 co tiez nie je vhodne pre NA.

https://www.google.com/maps/@48.1469317 ... 312!8i6656

pre madarsko bude nutne postavit aj M10, prud aut do BP ich k tomu donuti. R11 nevyriesi dostupnost severnej casti BP az po vac.

ak to nejde cez moje rodisko tak je to bližšie na okolo :roll:


presne tak, ak to nejde cez tvoje rodisko, je to blizsie naokolo.

Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov. :|


ved nikto netvrdil ze ho zmenili. :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 09. Sep 2018 09:20

devil napísal:
Vlados napísal:
devil napísal:aj sturovo aj s. bukovinka su blizsie naokolo...

ak to nejde cez moje rodisko tak je to bližšie na okolo :roll:

presne tak, ak to nejde cez tvoje rodisko, je to blizsie naokolo.

myslel som tvoje! (cez moje znárodnili a postavili už komunisti)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77 zmeny trasovania???

Odoslaťod KN.SK » 09. Sep 2018 10:19

devil napísal:•••
Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov. :|
ved nikto netvrdil ze ho zmenili. :wink:
Ľa
ja i nie ja, no ktosi od susedov napísal:
Slušne poprosil Rastislav napísal:mozno s prekladom pomoze KN.SK:
Az autópálya-építésekről megtudhatjuk, hogy Szlovákiával nézeteltérésünk van az M2-es út északi folytatását illetően: Magyarország Rétságon és Ipolyságon át szeretné megvalósítani ezt az összeköttetést – merthogy a nemzetközi közlekedési folyosó papíron Rétságon át halad –, ellenben Szlovákia egyre inkább a Zólyom–Losonc–Salgótarján irányra kacsintgat.•••
Hľa [asi ten ich diskusný portál]: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=148589452&t=9013571
:wink: Pomôže:
Z „Výstavby diaľnic“ [asi nejaký portál, nehľadal som ho] sa dozvedáme, že so Slovenskom máme rozdielny pohľad na severné pokračovanie M2, presnejšie Maďarsko chce (vzájomné) prepojenie medzi obcou Rétság a Šahami — pretože medzinárodný koridor (doslovne: chodba) na „papieri“ prechádza obcou Rétság, naproti tomu Slovensko „pokukuje“ čoraz viac na (smerovanie) ZV – LC – Šalgov-Tarjany
•••
Ja som nepočul, že by SR nejako menila trasovanie prepojenia R3. Veď i na "mapke" NDS to nevidieť. Najskôr je to také JPP od susedov. :|
Írni és olvasni megértéssel, oké!
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 09. Sep 2018 11:06

pokukuje znamena ze sa to riesi, kedze to nepatri k prioritam je dost casu riesit to v klude. to ze treba zopar preloziek na E77 treba bez ohladu kto je za aky variant. o prioritach jasne hovori co je v stadiu riesenia smerom na SK: M30, R21 po s.t., M2 po vac, a most pri KN. neviem v akom stadiu je rozsirenie M15...

Vlados, to bola ironia, mne je uplne jedno kde je tvoje rodisko. ja v zasade nepotrebujem ziadny variant...ako ani mnoho inych ciest a napriek tomu by som bol velmi rad keby stali. iste lepsi pristup ako sustavne riesit co treba zredukovat na poloprofil a co netreba vobec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 09. Sep 2018 11:27

devil, je limitovaný rozpočet. uvažuj v jeho intenciách. čokovek nad rámec je populizmus. ak sa to nedá o rok tak sa to možno dá o dva-tri alebo niečo iné odsunúť či redukovať, alternatívne redukovať to čo sa nedá...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 09. Sep 2018 11:45

devil napísal:je velmi subjektivne, ze "ma sa realizovat taky, ktory ma mensi negativny vplyv"

Potom odporucam precitat si 42 stranovu Metodiku hodnotenia vyznamnosti vplyvov planov a projektov na uzemia Natura 2000
http://www.enviroportal.sk/uploads/file ... 2.2017.pdf
devil napísal:cast kamenny most - sarovce su obce tak blizko seba ze vyse 30 km musi byt nova suvisla cesta. po troch km mimochodom uzkej cesty je nana a hned sturovo. do dvoch km su obce od kalnej po m. kozmalovce asi 10 km. toto vsetko dokopy je mozno aj 50 km uplne nevhodnej I/76

50 km polprofilu v jednom z najlahsich terenov na rovine popri toku Hrona vyjde lacnejsie ako vystavba spolu 6,8 km tunelov potrebnych na useku Zvolen - Sahy, z ktorych kazdy bude potrebovat minimalne unikovu ruru.
A nezabudajme, ze usek Zvolen - Sahy je tazsi (preto su tam aj tunely) a tiez vedie cez obce s potrebou obchvatov a tych je dost na to, aby sa to tiez riesilo uplne novou suvislou cestou, lebo su od seba vzdialene priemerne 5 km (okrem Krupiny a Siah aj Dobra Niva, Rakovec, Hontianske Nemce, Domaniky, Pirovske, Hontianske Tesare, Patkos, Terany, Dudince, Hokovce, Horne Semerovce, Hrkovce a mozno aj dalsie) a tie obchvaty lacnejsie ako v Sturovskom variante urcite nebudu.

Zda sa, ze sa tu porovnavaju jablka s hruskami. Samozrejme, ze Sturovsky variant je drahsi ako jednotlive obchvaty obci, ale ako celok je Sturovsky variant vyrazne lacnejsi ako variant cez Sahy. Varianty su podobne dlhe (v predchadzajucom prispevku som sa preklepol, Hronsky Benadik - Sturovo meria len 72 km, nie 79 ako som uviedol), ale Sturovsky variant je lahsi.

devil napísal:pre madarsko bude nutne postavit aj M10, prud aut do BP ich k tomu donuti. R11 nevyriesi dostupnost severnej casti BP az po vac.


Som rad, ze si to spomenul, lebo to len nasobi vyznamnost prepojenia Ostrihomu a Sturova dialnicnym mostom. Totiz Ostrihom bude jedinym hranicnym priechodom medzi Slovenskom a Madarskom, do ktoreho budu smerovat az dve stvorpruhove komunikacie: R11 a M10 - tzn. spolu 4 pruhy tam a 4 spat (za co moze blizkost Budapesti ako hlavneho mesta Madarska a byvaleho Uhorska). A zrazu by tieto pruhy mali ustit do mesta Ostrihom a dalej pokracovat mostom Marie Valerie s jednym pruhom tam a jednym spat a s obmedzenim nosnosti 3.5 tony a kompou pre nakladne vozidla? Ved sme v Europskej unii, tu sa ten novy most priam ziada.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 09. Sep 2018 19:05

Potom odporucam precitat si 42 stranovu Metodiku hodnotenia vyznamnosti vplyvov planov a projektov na uzemia Natura 2000


a co je tam take co znemoznuje postavit tento koridor ? chranene vtacie uzemie je aj pri krivani, pri D4 ba dokonca 6 pruhova D1 BA-TT ide cez taketo uzemie. tiez R4 pod KE.

https://sk.wikipedia.org/wiki/Zoznam_ch ... uzemia.JPG

50 km polprofilu v jednom z najlahsich terenov na rovine popri toku Hrona vyjde lacnejsie ako vystavba spolu 6,8 km tunelov potrebnych na useku Zvolen - Sahy, z ktorych kazdy bude potrebovat minimalne unikovu ruru.


A nezabudajme, ze usek Zvolen - Sahy je tazsi (preto su tam aj tunely) a tiez vedie cez obce s potrebou obchvatov a tych je dost na to, aby sa to tiez riesilo uplne novou suvislou cestou, lebo su od seba vzdialene priemerne 5 km (okrem Krupiny a Siah aj Dobra Niva, Rakovec, Hontianske Nemce, Domaniky, Pirovske, Hontianske Tesare, Patkos, Terany, Dudince, Hokovce, Horne Semerovce, Hrkovce a mozno aj dalsie) a tie obchvaty lacnejsie ako v Sturovskom variante urcite nebudu.


to je sice mozne ale E77 bude fungovat aj bez tunelov aj mnohych obchvatov kym koridor cez sturovo nie. z toho zoznamu cez stred obce okrem siah a krupiny ide cesta cez dobru nivu, domaniky, terany, h. semerovce, hokovce, hrkovce. najdlhsi asi 20 km suvisly usek od hranice po terany (to su 5 z 8 ). ale aj tam sa da vyuzit kusok C11,5 okolo semeroviec.

6,8 km tunelov


je tam aspon UR ?

tom. Totiz Ostrihom bude jedinym hranicnym priechodom medzi Slovenskom a Madarskom, do ktoreho budu smerovat az dve stvorpruhove komunikacie: R11 a M10


to nic nemeni na fakte ze na Sk strane je absolutne nevyhovujca cestna siet. dokonca mozno aj cesta II. tr. sturovo-NZ by mala riesit, neviem aku ma nosnost.

cize znovu, zakladne veci ako KA a sahy by mali byt riesene cez ohladu na R3, tak ci tak bude tadial jazdit nejaka ND. z tras sturovo a bukovinka je lacnejsia bukovinka pretoze chyba len asi 40 km.

devil, je limitovaný rozpočet. uvažuj v jeho intenciách. čokovek nad rámec je populizmus. ak sa to nedá o rok tak sa to možno dá o dva-tri alebo niečo iné odsunúť či redukovať, alternatívne redukovať to čo sa nedá...


ale zrazu sa nasli 2 mld. na stihacky ktore mala krajina potrebuje menej ako obrnene vozidla co sa idu kupovat potom - to povedali amici. cize bude treba dalsie stamiliony ale vyssia moc rozhodla tak sa to musi kupit a basta. takze never tymto hlupostiam od analytikov a pod. kriza je davno prec, zdroje su, vsetko ostatne je otazka priorit. mozno toto sa ti nebude pacit ale radsej rozumne investovat aj na dlh ako nemat dlhy a mat hole zadky. najmenej dlhov maju tusim rumuni, bulhari a pobaltania....ale sa im zije....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 09. Sep 2018 19:39

nenašli sa, uchmali možnosť nyvýšenia rozpočtov v iných rezortoch, napr. pre dopravu. štát priority povedal, aj keď s nimi nesúhlasím. radšej nebudem veriť Tebe ani analytikom, ako budem veriť Tebe a neveriť analytikom.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Yoggy52 » 09. Sep 2018 23:32

Alebo napr take rusko. :)

A napadol ma priklad:

Bud si vezmes rovno hypoteku na byt alebo budes setrit na byt a zatial zit v podnajnme 30 rokov.

A takto sa robi vsetko na slovensku. Udajne na ten byt setrime, ale ked pride prilezitost, tak ideme do kasina, kde to dame all in na nulu na rulete a prideme o vsetko a nemame nic, ale na ucet podniku ti daju drink. (v tomto pripade stihacky)

A teraz sa zamyslite, ze co je horsie? Setrit alebo mat hned? :?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 10. Sep 2018 07:43

lenže my sme peniaze na kúpu "už dvoch bytov dostali", namiesto jedného bola luxusná cesta okolo sveta a druhý nahradil pekný športiak. namiesto toho aby sme riešili ďalšie veci povedzme na dlh tak sa ideme nadĺžiť na to čo na čo sme už mali... ukázali sme akí sme nezodpovední/rozhadzovační, takže ťažko veriť že teraz budeme zodpovední. chováme sa ako to naše minoritné obyvateľstvo.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Sep 2018 10:15

toto skus radsej vysvetlit co su tie 2 byty atd...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.