R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
26
28%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
68
72%
 
Celkový počet hlasov : 94

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 27. Apr 2020 21:04

Vlados napísal:II. úsek R3 Horná Štubňa – R2 Lovčica obsahuje aj tunely do turčianskej doliny? to bude dosť veľký rozsah a potom neviem čo zostane pre I. úsek.
(Budovať tunely na plný profil je pochopiteľné.)
rastislav5 napísal:
KN.SK napísal:A úsek R2 Lovčica-Trubín — R1 (Žiar nad Hronom-Sever — Žiar nad Hronom-Juh) splnoprofilujú i na zvyšnej časti? 1339

Neviem, tym sa studia nezaobera. Zaobera sa ale usekom Novaky-Raztocno, ktory tiez odporuca budovat v plnom profile, ale az do roku 2040.

Už si mi odpísal ;) I. úsek najskôr bude Novaky-Raztocno.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Jano1 » 28. Apr 2020 19:21

devil napísal:tych 6.400 aut na moste fakticky v MESTE

Fakticky medzi dvomi statmi.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 29. Apr 2020 18:40

ostrihom 30k obyvatelov a sturovo 10k obyvatelov. predstav si hocijake mesto 40k ktore by bolo predelene a 2 casti by spajala jedna cesta, celkom urcite by tam bolo 6.400 aut bez tranzitu alebo s minimalnym tranzitom....

napokon budeme mat dokonceny most v komarne a snad sa dozvieme aj intenzity a bude s cim porovnat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 08. Máj 2020 14:45

no lenze drviva vacsina z tych desiatok km nie je na tych 20 km cez kysuce ale uplne inde...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 08. Máj 2020 19:14

devil napísal:no lenze drviva vacsina z tych desiatok km nie je na tych 20 km cez kysuce ale uplne inde...


Ak tu niekto vytahuje hluk ako dolezity argument, tak na Kysuciach je na 12 km zasiahnutych nadmernym hlukom 5 obci, co je urcite nadpriemrna "hustota" zasiahnutych obci na cestach I.triedy. A prave tych 12 km by bolo treba riesit, zaroven ide o jednu z najzatazenejsich ciest I.triedy, to uz ako je to navrhnute je druha vec, ale desiatky rokov uradnici pretlacaju drahe riesenie, tak bude drahe riesenie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 08. Máj 2020 20:37

tak na Kysuciach je na 12 km zasiahnutych nadmernym hlukom 5 obci
mozno ich okraj je zasiahnuty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 09. Máj 2020 08:13

Tak preco devil obhajujes R2 okolo Lovinobane, na 11 km je zasiahnuty iba okraj 1 obce a pritom podstatne nizsie intenzity nez na Brodno-KM. A celkovo stacil obchvat Mytnej a nebolo treba stavat 22 km R2 v plnom profile, stacila rekonstrukcia I/16 na tak nizke intenzity. Jaj, chranene uzemie priemernej sirky necelych 40 m okrem 2 kratuckych usekov mimo I/16, z toho jedno krizovanie uz bola rekonstrukcia I/16 urobena, takze urcite by sa dala urobit rekonstrukcia aj na druhom krizovani.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 09. Máj 2020 09:00

lebo cesta I/16 ma horsie parametre ako I/11 na tych 20 km, najma okolo mytnej ale aj v udoli k. potoka. plus regionalny rozvoj pomerne velkeho uzemia.

a povazujem za hyenizmus pustit kamiony na desiatky km ciest s obcami ako I/76 kde ich doteraz chodi minimum. mali by sme sa snazit najskor riesit tie obce ktore su aj v sucasnosti vyrazne postihnute ND a to je z polska najma usek tvrdosin-horna lehota, niektore obce na I/21. na juhu ide najma o obce a mesta na I/66 a I/64 ci I/51. potom perspektivne I/68 kedze ako vsetci vieme od trstenej po komarnik nie je prechod bez obmedzenia ani po 15 rokoch clenstva v EU a vyse 10 rokov schengenu. hanba. na juznej hranici na porovnatelnej dlzke je takych prechodov 5-6.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 09. Máj 2020 10:26

devil napísal:mali by sme sa snazit najskor riesit tie obce ktore su aj v sucasnosti vyrazne postihnute ND a to je z polska najma usek tvrdosin-horna lehota


Cize 4-5 tisic NA/24h to nie su obce "vyrazne postihnute ND", ale usek Sedliacka Dubova - Podbiel s 1279 NA/24h su "vyrazne postihnute ND. :lol:

Ked budu Kysuce prejadne bez zastavovania v zapchach, tak urcite zoberu aj cast ND z Oravy, kde je doprava obmedzena obcami ,ale plynula.

devil napísal:lebo cesta I/16 ma horsie parametre ako I/11 na tych 20 km


Tak treba I/16 zrekonstruovat, na to netreba stavat paralelnu plnoprofilovu R2, ked to na 22 km realne prechadza 1 obcou a okrajom 1 obce, co u teba predsa nie je problem, takze 1 obchvat dlzky 1,5 km a zvysok rekonstrukcia.

devil napísal:povazujem za hyenizmus pustit kamiony na desiatky km ciest s obcami ako I/76 kde ich doteraz chodi minimum


Ale zrazu, ake silne slova! Tie kamiony tam mozu aj teraz. Takze nikto ich tam zrazu nepusta, kym nie je most v Sturove nic zvlastne sa nedeje. Ak v Madarsku postavia dialnicu do blizkosti Sturova a zacne byt zaujem o "novy" koridor, treba to zacat riesit, to je vsetko.

devil napísal:potom perspektivne I/68 kedze ako vsetci vieme od trstenej po komarnik nie je prechod bez obmedzenia ani po 15 rokoch clenstva v EU a vyse 10 rokov schengenu. hanba.

Ved sme mali donedavna Tatransku Javorinu, si myslis, ze z roka na rok sa da postavit nova trasa? Od zaciatku vystavby trvalo 20 rokov, kym sa otvoril koridor cez Skalite, od zaciatku pripravy 25 rokov.

devil napísal:na juznej hranici na porovnatelnej dlzke je takych prechodov 5-6.

Doposial nemame na 150 km useku hranice s Madarskom priechod pre ND bez obmedzenia, takze toto je o com?

devil napísal:prechod bez obmedzenia ani po 15 rokoch clenstva v EU a vyse 10 rokov schengenu. hanba.

A to samozrejme nebola hanba, ze Polsko bolo pripravene otvorit hranicny priechod Skalite-Zvardon v roku 2005, ale Slovensko to blokovalo az do roku 2017!

devil napísal:potom perspektivne I/68 kedze ako vsetci vieme od trstenej po komarnik nie je prechod bez obmedzenia

Cize to je uplne v poriadku pustit tranzitnu nakladnu dopravu cez mnozstvo polskych obci cez polsku I/87? :roll:
Zato postavit most v Sturove je nepripustne, lebo by jazdili kamiony tam kde aj teraz mozu jazdit, vratane tranzitu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 09. Máj 2020 12:17

Cize 4-5 tisic NA/24h to nie su obce "vyrazne postihnute ND", ale usek Sedliacka Dubova - Podbiel s 1279 NA/24h su "vyrazne postihnute ND. :lol:
Ked budu Kysuce prejadne bez zastavovania v zapchach, tak urcite zoberu aj cast ND z Oravy, kde je doprava obmedzena obcami ,ale plynula.

to presmerovanie je len taka mantra, kto chcel uz svoje NA davno presmeroval. ako som uz napisal 1.000 NA cez centrum je horsie ako 5.000 na okraji.

Tak treba I/16 zrekonstruovat, na to netreba stavat paralelnu plnoprofilovu R2, ked to na 22 km realne prechadza 1 obcou a okrajom 1 obce, co u teba predsa nie je problem, takze 1 obchvat dlzky 1,5 km a zvysok rekonstrukcia.
vyriesenie spomunutych zavad + regionalny rozvoj. preto tento kusok R2. okolite krajiny takto stavaju. vid naposledy spravy o S19 alebo notoricky znama M30 pre este nizsie intenzity.

Ale zrazu, ake silne slova! Tie kamiony tam mozu aj teraz. Takze nikto ich tam zrazu nepusta, kym nie je most v Sturove nic zvlastne sa nedeje. Ak v Madarsku postavia dialnicu do blizkosti Sturova a zacne byt zaujem o "novy" koridor, treba to zacat riesit, to je vsetko.
ale riesit sa to nebude lebo ako vsetci vieme nie su peniaze na taketo veci. mozeme sa k tomu este vratit ked vlada predstavi svoje priority a hlavne ked budeme vediet viac o novych eurofondoch. okrem toho existuje kompa cize ND z okolia sturova nemusi robit 100 km obchadzku.

Ved sme mali donedavna Tatransku Javorinu, si myslis, ze z roka na rok sa da postavit nova trasa? Od zaciatku vystavby trvalo 20 rokov, kym sa otvoril koridor cez Skalite, od zaciatku pripravy 25 rokov.
donedavna je 14 rokov....ako ten cas leti vsakze a odvtedy sme nevedli vyriesit a spustit alternativu. este vacsia hanba.

Doposial nemame na 150 km useku hranice s Madarskom priechod pre ND bez obmedzenia, takze toto je o com?

most cez komarno toto zredukuje na asi 100 km. aj to by sa patrilo vyriesit najskor I/64, vieme co sa vlani dialo v NZ ked opravovali most....

A to samozrejme nebola hanba, ze Polsko bolo pripravene otvorit hranicny priechod Skalite-Zvardon v roku 2005, ale Slovensko to blokovalo az do roku 2017!
svrcinovec je blizko a ten predsa stale fungoval a funguje. zatvorenie javoriny sposobilo "trosku" vacsie obchadzky.

Cize to je uplne v poriadku pustit tranzitnu nakladnu dopravu cez mnozstvo polskych obci cez polsku I/87? :roll:
Zato postavit most v Sturove je nepripustne, lebo by jazdili kamiony tam kde aj teraz mozu jazdit, vratane tranzitu.
pokial su obce na trase tak by tam nemali pustit kamiony pokial nepostavia obchvat. to uz je uloha pre poliakov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 09. Máj 2020 13:30

devil napísal:to presmerovanie je len taka mantra, kto chcel uz svoje NA davno presmeroval. ako som uz napisal 1.000 NA cez centrum je horsie ako 5.000 na okraji.

Cize 5000 NA/24h 20-30 m od okien rodinnych domov sa uz nerata pretoze to nejde cez "namestie", ktore vacsina obci vlastne ani nema.

devil napísal:vyriesenie spomunutych zavad + regionalny rozvoj. preto tento kusok R2.

Rekonstrukcia cesty I.triedy pri nizkych intenzitach, pokial je to mimo obce, v Tvojom pripade aj na okraji obce, musi postacovat. Cez Brodno-KM mame medzinarodny koridor s podstatne vyssou intenzitou dopravy a vyssou hustotou obci aj osidlenia, takze tam by bolo vyuzitie novej D/RC podstatne vyssie.

devil napísal:ale riesit sa to nebude lebo ako vsetci vieme nie su peniaze na taketo veci.

Ved to tu ani nikto netvrdi, to len ty dookola riesis. O 10 rokov bude ina situacia a mozno sa tym bude treba zaoberat, to je vsetko.

devil napísal:donedavna je 14 rokov....ako ten cas leti vsakze a odvtedy sme nevedli vyriesit a spustit alternativu. este vacsia hanba.

Keby bolo Polsko uz 10 rokov pripravene spustit novu trasu, napr. ako pises smerom na nasu I/68, tak by to bola hanba, ze sme to neumoznili, co ty samozrejme takyto isty pripad v pripade Skalite/Zwardon neuznas. Ale Polsko svoju cast vyriesenu nema a este dlho mat nebude.

A to, ze bolo zdrzanie pre tranzit v CA v spicke bezne aj vyse hodiny, to nebola hanba?

devil napísal:svrcinovec je blizko a ten predsa stale fungoval a funguje. zatvorenie javoriny sposobilo "trosku" vacsie obchadzky.

Ale tu nejdo o to ako je to daleko, ale o to, ze Poliaci to pripravili a cakalo sa 12 rokov, kym sme to umoznili my. Takze ked Poliaci pripravia cestu napr. k nasej I/68 pre ND a my to do 10 rokov stihneme, tak to bude zlepsenie oproti minulemu nasmu postoju.

devil napísal:pokial su obce na trase tak by tam nemali pustit kamiony pokial nepostavia obchvat. to uz je uloha pre poliakov.

To zaujimave, ze v pripade Sturova uz take nieco u teba neplati. Ak Madarsko postavi dialnicu do blizkosti hranice a bude iniciovat stavbu mosta, tak Slovensko by malo mat ulohu upravit cesty na nasej strane tak, aby tam nebol zasadny problem.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 09. Máj 2020 13:57

Cize 5000 NA/24h 20-30 m od okien rodinnych domov sa uz nerata pretoze to nejde cez "namestie", ktore vacsina obci vlastne ani nema.
ako kde, niekde su to len zahrady inde zopar domov. take obce ako na kysuciach kde cesta ide na okraji pri par domoch su aj na juhu a ani ich nepocitajme lebo sa nam hlava zatoci....

Rekonstrukcia cesty I.triedy pri nizkych intenzitach, pokial je to mimo obce, v Tvojom pripade aj na okraji obce, musi postacovat. Cez Brodno-KM mame medzinarodny koridor s podstatne vyssou intenzitou dopravy a vyssou hustotou obci aj osidlenia, takze tam by bolo vyuzitie novej D/RC podstatne vyssie.
ako som napisal vyriesenie zavad + regionalny rozvoj. aj BB kraj plati dane a toto je teraz priorita BB kraja.

Ved to tu ani nikto netvrdi, to len ty dookola riesis. O 10 rokov bude ina situacia a mozno sa tym bude treba zaoberat, to je vsetko.
zopar ludi to tu riesi 15 rokov aka pretrasovanie koridoru az im sliny tecu.

Ale tu nejdo o to ako je to daleko, ale o to, ze Poliaci to pripravili a cakalo sa 12 rokov, kym sme to umoznili my. Takze ked Poliaci pripravia cestu napr. k nasej I/68 pre ND a my to do 10 rokov stihneme, tak to bude zlepsenie oproti minulemu nasmu postoju.
ide o to ako daleko ak si porovname obe obchadzky. a este raz, v sturove je kompa takze miestne ND nemusia robit 100 km navyse a tranzit chodi cez sahy a od leta pribudne komarno. na madarskej hranici budu mat kamiony 10 prechodov na polskej stale len 3.

To zaujimave, ze v pripade Sturova uz take nieco u teba neplati. Ak Madarsko postavi dialnicu do blizkosti hranice a bude iniciovat stavbu mosta, tak Slovensko by malo mat ulohu upravit cesty na nasej strane tak, aby tam nebol zasadny problem.
bol by. Sk nevie vyriesit ani I/64 kde sa dokonci most a KN je bez obchvatu, hurbanovo je bez obchvatu a NZ su bez obchvatu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 09. Máj 2020 20:03

devil napísal:take obce ako na kysuciach kde cesta ide na okraji pri par domoch su aj na juhu a ani ich nepocitajme lebo sa nam hlava zatoci....

A zarucene tam na tom juhu maju 5 tisic NA/24h.

devil napísal:aj BB kraj plati dane a toto je teraz priorita BB kraja.

Teda ja som videl len deklaraciu, ze hlavna priorita je R1 do RK.

devil napísal:na madarskej hranici budu mat kamiony 10 prechodov na polskej stale len 3.

A na kolkych je Polsko pripravene otvorit priechod pre ND bez obmedzenia?

devil napísal:KN je bez obchvatu, hurbanovo je bez obchvatu a NZ su bez obchvatu.

A dalsie desiatky miest a stovky obci su bez obchvatu. Treba stavat obchvaty, ja o tom nepochybujem. Tak namiesto stoviek milionov na R2 si mal presadzovat obchvat KN,NZ a Hurbanova. Ale to, ze KN,NZ,Hurbanovo nemaju obchvaty ma pramalo spolocne s tym, ze sa moze o 10 rokov postavit v Sturove most, ak to bude iniciovat madarska strana a EU to zaplati.

devil napísal:v sturove je kompa takze miestne ND nemusia robit 100 km navyse

Tak potom neviem naco je v KN novy most, ked je vyrazne lepsi ako ma Sturovo? Kompa casto nepremava, vietor, lady, vysoka voda, a 25 Eur bez DPH za v podstate 1km "jazdy" je celkom dost. Pride viac aut a cakas dalsiu hodinu.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 10. Máj 2020 09:16

A zarucene tam na tom juhu maju 5 tisic NA/24h.
1000 kamionov v centre je horsie ako 5000 na okraji, toto si poznac lebo vidim ze zabudas.

Teda ja som videl len deklaraciu, ze hlavna priorita je R1 do RK.
a kolkoze km R1 do RK sa postavilo oproti R2 ? :wink: R2 zrychli trasu spodkom. a tiez pomoze regionom podstatne viac ako prepojenie na RK.

A na kolkych je Polsko pripravene otvorit priechod pre ND bez obmedzenia?
no fajn, ked nemaju vhodne cesty tak sa tadial nemoze ist ND. ale to snad plati aj pre nas.

A dalsie desiatky miest a stovky obci su bez obchvatu. Treba stavat obchvaty, ja o tom nepochybujem. Tak namiesto stoviek milionov na R2 si mal presadzovat obchvat KN,NZ a Hurbanova. Ale to, ze KN,NZ,Hurbanovo nemaju obchvaty ma pramalo spolocne s tym, ze sa moze o 10 rokov postavit v Sturove most, ak to bude iniciovat madarska strana a EU to zaplati.
ja som som ich presadzoval namiesto stoviek milionov na D1/D3 a presadzujem ich aj teraz namiesto stoviek milionov na tur-hub a stoviek milionov na lieskovec-oscadnica. :evil:

Tak potom neviem naco je v KN novy most, ked je vyrazne lepsi ako ma Sturovo? Kompa casto nepremava, vietor, lady, vysoka voda, a 25 Eur bez DPH za v podstate 1km "jazdy" je celkom dost. Pride viac aut a cakas dalsiu hodinu.
kompa nie je idealna ale stale vyrazne lepsie ako nic. rad sa odvolavas na hustotu obyvatelov tak si porovnaj NR-NZ-KN a LV-Sturovo a uvidis preco je KN dolezitejsi prechod ako sturovo....a ked teda nevadi ze nie je prechod bez obmedzenia medzi trstenou a komarnikom tak preco vadi ze na podstatne kratsej vzdialenosti nie je...teda vlastne aj je....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 10. Máj 2020 10:26

devil napísal:1000 kamionov v centre je horsie ako 5000 na okraji, toto si poznac lebo vidim ze zabudas.

Nezabudam, lenze to je iba Tvoj nazor, ktory sa od mojho lisi. A pre mna je horsie 5000 NA/24h blizko domov ako ako 1000 NA/24h blizko domov a to aj v pripade ked ich zasiahnes vacsi pocet. Beriem to ako radiaciu, ked dostane jeden clovek smrtelnu davku zomrie, ked sa tato davka rozlozi na 10 ludi, tak zrejme ani jeden nezomrie aj ked im to zneprijemni zivot.

devil napísal:a kolkoze km R1 do RK sa postavilo oproti R2 ? R2 zrychli trasu spodkom. a tiez pomoze regionom podstatne viac ako prepojenie na RK.

Ale tu nejde o to kolko sa postavilo na R1 a na R2, ale o deklaracie. Stavia sa R2 vdaka tomu, ze o tom rozhoduju v BA, zvlast pre madara bolo dolezite stavat R2 a R1 do RK ho absolutne nezaujimala a podla toho aj NDS skakala. Pre iste oblasti ma vacsi vyznam R2 a pre ine R1 a podla toho aj padaju vyhlasenia.

devil napísal:no fajn, ked nemaju vhodne cesty tak sa tadial nemoze ist ND. ale to snad plati aj pre nas.

Plati aj pre nas, ale po I/76 jazdi ND bez obmedzenia. Ina situacia bola na I/12, kde tazka ND bola zakazana pre podlozie cesty, podobne na moste v Sturove nepustime tazku ND aj keby si to Madarsko zelalo, ked bude mad dialnicu par km odtial.

devil napísal:ja som som ich presadzoval namiesto stoviek milionov na D1/D3

Ale o tom nerozhodujes. Stat ma iste priority, a iste podivne sposoby uradnikov co sa tyka projektovania a tak nas to casto stoji omnoho viac ako by bolo vhodne, ale desiatky rokov sa to neslepsilo a nie je toho co by to zmenil.

devil napísal:ked teda nevadi ze nie je prechod bez obmedzenia medzi trstenou a komarnikom tak preco vadi ze na podstatne kratsej vzdialenosti nie je...teda vlastne aj je....

Lebo je obrovsky rozdiel, ci sa to da alebo sa to neda, resp. by to bolo neprijatelne drahe! Poliaci sa rozhodli zavriet Tatransku Javorinu pre ND a blizku nahradnu trasu nemaju. V Sturove staci naprojektovat a postavit most podobny ako v KN, pritom pravdepodobne ziadne problemy s EIA.

devil napísal:rad sa odvolavas na hustotu obyvatelov tak si porovnaj NR-NZ-KN a LV-Sturovo a uvidis preco je KN dolezitejsi prechod ako sturovo

A na zaklade coho to chces porovnavat, mame hustotu len na urovni okresov. NZ, kde patri aj Sturovo 106 ob./km2, KN 94 ob./km2, alebo zase ides vyberat hrozienka z kolaca? A aj keby bol novy most v KN dolezitejsi, to neznamena,ze nemozeme postavit aj novy most v Sturove. D3 je dolezitejsia ako severna R3 a staviame aj severnu R3 aj ked bude dostavana neskor ako D3.
https://www.arcgis.com/apps/MapJournal/index.html?appid=e9f38d81b1344d5e8d595b246c182983
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00


Re: Polsko - Poland

Odoslaťod cPalo » 10. Máj 2020 12:08

Jano1 » 10. Máj 2020 11:26

devil napísal:
1000 kamionov v centre je horsie ako 5000 na okraji, toto si poznac lebo vidim ze zabudas.


Nezabudam, lenze to je iba Tvoj nazor, ktory sa od mojho lisi. A pre mna je horsie 5000 NA/24h blizko domov ako ako 1000 NA/24h blizko domov a to aj v pripade ked ich zasiahnes vacsi pocet. Beriem to ako radiaciu, ked dostane jeden clovek smrtelnu davku zomrie, ked sa tato davka rozlozi na 10 ludi, tak zrejme ani jeden nezomrie aj ked im to zneprijemni zivot.


Ak to berieš na radiáciu, tak potom platí, že cez stred mesta je to smrtelná dávka a okrajovo to je nižšia dávka. Nie je pravda, že keby bolo v Černobile viac hasičov, tak by si to rozdelili a nikomu sa nič nestalo ;-)
Stredom mesta je to do naj lokálky pridaný naj tranzit a to neberieme hluk (v meste sa ozýva viac ako v lese (slovo les som použil zámerne ako protipól)), emisie a zápchami násobené všetky negatívne dopady ;)
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod milan_KM » 10. Máj 2020 14:54

Až na to, že okraj obce v tomto prípade neznamená obchvat 2km od centra. Tu sa vzdialenosť počíta maximálne v stovkách metrov, v podstate ide o 1 pás zástavby. A hlavný problém. Údolie Kysuce je veľmi úzke, takže všetko včetne hluku a emisii sa drží tam. K tomu ešte pridaj pravidelné kolóny a 5000 NA pomaly sa sunúcich okolo obce v úzkom údolí.

Lenže to devil nechce pochopiť a ani nemôže. Devil si nevie predstaviť čo je to 5000 NA keďže v jeho kraji také v živote nebolo. Ale čo čakať od človeka, ktorý bojuje aby sa neriešili problémové miesta na sieti, ale zabetonovali sa stovky mil. € pre mizivé intenzity.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Dendik » 10. Máj 2020 15:01

:lol:
už ked sme totalne OT: Napriklad ako toto? https://goo.gl/maps/nBmmSAyvT2KoFogJ8 do 50M od MPR!
A tu - usek č. 12 je https://youtu.be/2m7jegd1cVU?t=582 vraj je odporucany iny variant
než prelozka (čiže rekonstrukcia t.j. max kryt) :lol: To kto odporúčal? :D
Dendik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 720
Obrázky: 9
Založený: 16. Feb 2017 10:49

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 10. Máj 2020 16:23

a 2 km si len tak vytiahol z rukava. aj keby bolo 5.000 kamionov tam kde je menej tak by to mohol byt sice dopravny problem ale ci byvas 10 metrov od cesty, 50 metrov, 100 metrov alebo 200 metrov je velky rozdiel ked to niekto zaziva denno-denne. 10 metrov nie jelen hluk to uz su skody na domoch. treba im vysvetlit ze 1000 NA je nic,...a kazde metre dalej je menej a menej decibelov. presne ako pise cPalo, perfektne vystihnute. este aj to je rozdiel ked cesta je ide stredom ale domy su dalej na oboch stranach cesty. ostatne je zase balast lebo dochadzaju argumenty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 10. Máj 2020 16:49

A ked uz si devil zacal argumentovat s tou hustotou obyvatelov v teme Polsko, KN vs.Sturovo: To chces viest juznu R3 takou "pustatinou", kde je 39 obyv./km2? Ci tu uz sa taketo porovnanie zrazu nehodi?
ja sa nebavim o R3 ale pytam kde je treba postavit viac preloziek ? na I/66 alebo na I/76...myslim ze na I/76...a ktora cesta ma lepsie sirkove parametre I/66 alebo I/76...myslim ze I/66. pytam sa ci Sk bude riesit I/76 natolko aby bola vhodna pre NA ? prakticky vylucene....kludne si rieste velkolepu R3 dalsich 15 rokov. :wink:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod milan_KM » 10. Máj 2020 17:06

Celé to je balast lebo každý normálny človek nespochybní, že tam kde je vysoké zaťaženie kamiónmi treba vec riešiť. Či je to centrum obce s 1000 NA alebo 200m od centra obce 5000 NA. Je naozaj úbohé ako zľahčuješ všetko čo nie je na juhu BBSK a v tejto oblasti absolútne ignoruješ nezmyselné plné profily pre 6000 aut alebo sa do krvi hádaš o trase R3 len aby panebože neviedla inde ako do tvojej garáže.
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Yoggy52 » 10. Máj 2020 17:50

Aspon si to chodte pisat inde...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod devil » 10. Máj 2020 18:14

nezmyselne plne profily pre 6.000 aut myslis asi strazov-brodno. :lol: skryvas sa za 5.000 NA na jednom kratkom useku, ked problem robi osobna doprava na tom jednom useku az 16.552 aut..... na lieskovec-oscadnica nie je 5.000 NA. :wink: inac zase balast o BBSK atd.... :lol:

Nezabudam, lenze to je iba Tvoj nazor, ktory sa od mojho lisi. A pre mna je horsie 5000 NA/24h blizko domov ako ako 1000 NA/24h blizko domov a to aj v pripade ked ich zasiahnes vacsi pocet. Beriem to ako radiaciu, ked dostane jeden clovek smrtelnu davku zomrie, ked sa tato davka rozlozi na 10 ludi, tak zrejme ani jeden nezomrie aj ked im to zneprijemni zivot.
ja by som si urcite radsej vybral byvat 200 metrov od cesty s 5000 NA ako par metrov od cesty s 1000 NA.

Ale tu nejde o to kolko sa postavilo na R1 a na R2, ale o deklaracie. Stavia sa R2 vdaka tomu, ze o tom rozhoduju v BA, zvlast pre madara bolo dolezite stavat R2 a R1 do RK ho absolutne nezaujimala a podla toho aj NDS skakala. Pre iste oblasti ma vacsi vyznam R2 a pre ine R1 a podla toho aj padaju vyhlasenia.
ale mne je jedno kde je aka deklaracia, nikto v BBSK nespochybnuje potrebu R2. na R2 sa co to postavilo aj pred ersekom.

Plati aj pre nas, ale po I/76 jazdi ND bez obmedzenia. Ina situacia bola na I/12, kde tazka ND bola zakazana pre podlozie cesty, podobne na moste v Sturove nepustime tazku ND aj keby si to Madarsko zelalo, ked bude mad dialnicu par km odtial.
kamiony jazdia aj na cestach II. a III. ak tam maju zdroj/ciel. ale to nie je dovod aby sme tam pustali dalsie. I/12 bola predtym cesta II. triedy.

Lebo je obrovsky rozdiel, ci sa to da alebo sa to neda, resp. by to bolo neprijatelne drahe! Poliaci sa rozhodli zavriet Tatransku Javorinu pre ND a blizku nahradnu trasu nemaju. V Sturove staci naprojektovat a postavit most podobny ako v KN, pritom pravdepodobne ziadne problemy s EIA.
este raz: nestaci. treba desiatky km novej cesty I/76. o co je to prijatelnejsie ako cez mnisek ??

NZ, kde patri aj Sturovo 106 ob./km2, KN 94 ob./km2, alebo zase ides vyberat hrozienka z kolaca?
takze ja vyberam hrozienka z kolaca....ze komarno s 34k obyvatelov je na trase I/64 a nove zamky s 38k su na I/64 si si zrejme nevsimol. hurbanovo 7,5k a surany 10k k tomu. sturovo 10,5 a k tomu zeliezovce 7k. kludne si pripocitaj aj LV ale ja potom pripocitam samotnu NR. takze sturovo mozes tak porovnavat so suranmi ale urcite nie s NZ a KN.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Polsko - Poland

Odoslaťod Jano1 » 10. Máj 2020 21:55

cPalo napísal:Ak to berieš na radiáciu, tak potom platí, že cez stred mesta je to smrtelná dávka a okrajovo to je nižšia dávka. Nie je pravda, že keby bolo v Černobile viac hasičov, tak by si to rozdelili a nikomu sa nič nestalo ;-)
Stredom mesta je to do naj lokálky pridaný naj tranzit a to neberieme hluk (v meste sa ozýva viac ako v lese (slovo les som použil zámerne ako protipól)), emisie a zápchami násobené všetky negatívne dopady ;)


Si to zjavne nepochopil, ako som to myslel. Ak 5000 NA/24h zasiahne jeden dom, tak ludia tam byvajuci dostanu inu davku hluku, ako ked tam prejde len 1000 NA/24h. A ked mas zasiahnutych 5x tolko domov ale len 1000 NA/24h, tak celkova davka hluku je rovnaka, ale kazdy dom dostane len patinu oproti tomu ako keby tam preslo 5000 NA/24h, teda omnoho menej hluku a teda je to znesitelnejsie.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.