R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
26
28%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
68
72%
 
Celkový počet hlasov : 94

R3 vs. E77

Odoslaťod ANDi » 04. Nov 2014 23:01

Obrázok
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod KN.SK » 05. Nov 2014 09:30

Hlasujem za možnosť 3: ••• - MT - TR - HA - ZH - HB - LV - (R3xR7) - SH - št. hr. SK/H ••• lebo → ••• M2 - BP - •••) a úspora 1 dlhého dunajského mosta.
(Ani Štúrovo [ST] - LV - ZH - TR - MT nie je zlé riešenie, ak by bola M10 alebo M11, čo nemožno povedať o Via KA, hoci s M2, ale tu by bol obtiažny terén a väčšia dĺžka oproti riešeniu 3. A načo si, s prepáčením, ešte viac doondiť, zohyzdiť krajinu.)
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod novissimus » 05. Nov 2014 17:27

R3 zrušiť, R1 potiahnuť k Poľským hraniciam, miesto oravskej časti R3. E77 viesť ďalej po R1 až k Hronskému Beňadiku a odtiaľ Tlmače > Levice > Šahy > HU (M2), tak ako navrhol kolega vyššie.
novissimus
nováčik
 
Príspevky: 7
Obrázky: 4
Založený: 09. Jún 2014 08:59

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Jano1 » 05. Nov 2014 18:03

Hronsky Benadik - Levice - R7 - Sahy. Tym by samostatna juzna R3 mala len 40 km, zvysok peaz s R7, lahsi teren ako ZV-Sahy.

ZV-Sahy zo stranky NDS
Dĺžka úseku: 70 640 m
◾estakáda: 108 mostov
◾tunel: Baba (4 020 m), Hanišberg (2 800 m)
http://www.ndsas.sk/useky-zvolen---sahy/44364s24298c
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod ecce » 05. Nov 2014 20:38

Ja tiez
1. Sahy-HB
2. Sturovo-HB
3. Sahy-ZV

Ale rozdiel medzi 1. a 2. je menší ako medzi 2 a 3.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 06. Nov 2014 08:02

blizsie naokolo nebude tranzit akceptovat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2014 08:58

BP-Katowice bude blizsie po trase sucasnej E77, alebo po trase BP-Sturovo-HB-MT-D3 ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Peterman » 06. Nov 2014 09:44

R3 Vs. E77 - tranzitná diaľnica, súčasne diaľnica slovenskej siete ciest. Musí to byt primeraná spojnica dôležitých regiónov a s primeranou dĺžkou, nemôže si príliš nadchádzať lebo sa nebude dostatočne využívať. Súčasne môže ak prechádza územím s menšou urbanizácii a pritom skracuje spojenie dôležitých ekonomickych centier, pomôct danému regiónu.
Myslím že vedenie R3 - resp. Spojenie sever juh na strednom Slovensku je optimálne Šahy-ZV-BB-RK-DK-hranicaPL a súčasne MT- Kremnica - Šašovske Pohradie (alebo MT-ZH).
Cestu z Hronskeho Benadika do Štúrova stačí zrekonštruovať na skutočnú cestu 1. Triedy s krajnicou po celej dĺžke
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 06. Nov 2014 10:56

BP-Katowice by bolo samozrejme blizsie po trase BP-Sturovo-HB-MT-D3. a ine casti polska zase po E77. trasa cez sturovo je pekna vec ale na Sk/Hu je niekde na uplnom chvoste zaujmu... mna na rozdiel od teba nezaujima ake budu dialnice o 50-100 rokov. dovtedy mnohe trasy stratia zmysel a vyznam inych vzrastie a my nevieme kt....

co sa tyka trasy cez sahy po sasovske p. tak tam je to po sucasnej E77 blizsie o 5-10 km a sahy-ZV je je to samozrejme bez debaty po E77. cize hb-sahy je nezmysel. cesty I. tr. tam funguju bez obmedzenia kamionov ale skor sa jazdi na NR.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Peterman » 06. Nov 2014 11:18

Neviem či si reagoval na mna. Tvoj príspevok bol trochu zamotaný.
Ja som sa jasne vyjadril, ktorá trasa je optimálna. ( i ked by som bol rad keby existovali obe, ale to momentálne nie je aktuálne). Neviem prečo útočíš na niekoho koho nepoznáš. Osobne sa zaoberám cestnou sieťou diaľnicami a urbanizaciou a s tým súvisiacimi záležitosťami dlhé roky a snažím sa rozmýšľať koncepčne a do budúcnosti.
Platí to co som napísal v predchádzajúcom príspevku.
Len žiaľ tempo výstavby u nás je take pomalé, že aj mnohé oblasti, ktorým by vedenie dialnice mohlo pomôct sa dovtedy kým tade povedie takáto komunikácia stanu pomaly ludoprazdnymi....
Je to zložité a migrácia ľudí spôsobí este mnohé zmeny pri trasovani dialnic
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2014 12:25

devil reagoval na mna. Na uzivatelov utoci bezne :)

Potrebne su oba koridory, dnesna E77 aj koridor v osi Sturovo-HB-MT. Jeden ako RC, druhy ako kvalitna cesta I. triedy. Ani jeden z nich nie je jednoznacny, cize v ziadnom variante sa nemoze uplne zabudnut na ten druhy. Ak pises o migracii obyv, vacsi potencial vidim prave v osi Sturovo-HB-ZH-MT. V useku BB-RK je tento potencial nulovy, v useku ZV-Dudince len zanedbatelny. Spolu to tvori vacsinu trasy. Dalsi bonus pre posun trasy je Katowicka oblast - nova trasa by oproti sucasnej E77 cestu z BP znacne skratila, pritom do Krakowa by to bola porovnatelna dlzka ako dnes.

A dalsi faktor pre rozhodnutie by mal byt aj sulad s Madarskom - niekto tu nedavno spominal, ze viac je realna trasa na Sturovo ako na Sahy.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod ecce » 06. Nov 2014 14:05

inak, ked sa bavime o dlzke usekov, je to, samozrejme, zviazane aj s trasovanim v severnej casti. Vacsina ludi tu na fore je proti trasovaniu cez Donovaly a skor za trasovanie cez ZH. To v juznej casti hovori skor za Sturovo a vyrazne skracuje rozdiel v dlzke medzi Sahy-HB a Sahy-ZV.

Podla sucasnych map (ktore moze dialnica skratit) je
Budapest-Ziar nad Hronom
cez Sturovo 165 km
cez Sahy-HB 185 km
cez Krupinu-BS 180 km

Kto na tom trati je teda najma ZV, Krupina, BB, Brezno a pod. Ale pre vacsinu tranzitu aj zvysku Slovenska je sturovska trasa skor vyhoda.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod johhan » 09. Nov 2014 12:52

Andrej napísal: A dalsi faktor pre rozhodnutie by mal byt aj sulad s Madarskom - niekto tu nedavno spominal, ze viac je realna trasa na Sturovo ako na Sahy.

Ono to má viac problémov, je málo pravdepodobné žeby došlo k nejakej veľkej korekcii TEN-T koridorov a u CORE TEN-T je to minimálna šanca do 2030.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 03. Sep 2018 08:22

Uplynuli 4 roky od posledneho prispevku do tejto temy, tak som sa pozrel, co sa zmenilo. Otvorilo sa viacero novych usekov (Kysuce, Turiec...) a dalsie su vo vystavbe alebo v tendrovani (Visnove, Tvrdosin-Nizna...), takze situacia sa zaujimavo vyvija. V prospech ktoreho variantu uvadzam nizsie. Ako vychodiskovy bod som si zobral ocakavany stav v roku 2022, tzn. o dalsie 4 roky, ked uz bude hotove Visnove, cela polska S1 od krizovatky s A1 vratane obchvatu Wegierskej Gorki, dalsi usek na Kysuciach ci Orave a madarska R11. Do fotogalerie som pridal nacrt dvoch variantov severo-juzneho spojenia. gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=40435&sk=t&sd=d&st=0
Obrázok
Jeden variant vedie zo zapadnej casti Budapesti do Katowic cez Sturovo, Turiec a Kysuce, v dalsom texte ho budem oznacovat skratene ako Turciansky variant. Druhy vedie z vychodnej casti Budapesti cez Sahy, Nizke Tatry a Oravu, v dalsom texte ho budem oznacovat skratene ako Nizkotatransky variant.

Useky variantov v prevadzke v roku 2022 su vyznacene ciernou, ostatne useky zltou. Varianty som porovnaval z 10 hladisk, ktore sa dali lahko dohladat (napr. cenu odhadnut neviem, ale ak vas napadnu dalsie hladiska tak ich pridajte). Tu su vysledky:

1. KOLKO KM BUDE (PO ROKU 2022) POTREBNE DOKONCIT, ABY BOL VARIANT KOMPLETNY?
Turciansky variant: 162 km
Ide o Oscadnica - Zilina sever 22 km, Martin sever - Raztocno bez uz hotoveho obchvatu Hornej Stubne 43 km, Raztocno - Ziar nad Hronom zapad 17 km, Hronsky Benadik - Ostrihom 80 km
Nizkotatransky variant: 228 km, tzn. o 41% viac.
Ide o Trstena - Rabka 38 km, Horna Lehota - Nizna 12 km, Hubova - Oravsky Podzamok 21 km, Banska Bystrica - Ruzomberok 51 km, Zvolen - hranica 69 km, hranica - Vac 37 km

2. POPOD AKE NAJVYSSIE POHORIE BUDE TRASA VIEST?
Turciansky variant: Sklenianske luky 690 m nad morom
Nizkotatransky variant: Hiadelske sedlo 1099 m nad morom tzn. o 59% viac.

3. KOLKO TUNELOV BUDE ESTE POTREBNE VYBUDOVAT (PO ROKU 2022)?
Turciansky variant: 3
Ide o tunely Remata, Prielohy a Sajba
Nizkotatransky variant: 12 tzn. o 300% viac
Ide o tunely Biela Skala, Dolny Kubin I, Dolny Kubin II, Biely Potok, Osada I, Osada II, Korytnica, Hradiste, Baba, Hanisberg, tunel na km 51-52 na M2, tunel na km 48-49 na M2

4. KOLKO KM TUNELOV SPOLU BUDE ESTE POTREBNE VYBUDOVAT (PO ROKU 2022)?
Turciansky variant: 6,59 km
(3060+2880+650m)
Nizkotatransky variant: 25,41 km tzn. o 286% viac
(515+3004+1669+1395+142+814+927+8385+4020+2800+655+1083m)

5. KTORY VARIANT JE CELKOVO KRATSI?
Oba varianty sice koncia v Budapesti, ale zacinaju v roznych bodoch v Polsku, takze porovnanie nie je jednoduche. Do Krakova je to blizsie Nizkotatranskym variantom, do Katovic Turcianskym variantom. Skusil som tiez metodu, ktory variant je kratsi z 50 rovnobezky (prechadzajucej tesne pod Krakovom) do krizovatky M0/M6 (poloha pri Dunaji, koridor Vc) v Budapesti a tu vysiel o cca 10 km kratsi Turciansky variant, ale vysledok velmi zavisi od toho, do ktoreho bodu v Budapesti sa treba dostat, z ineho bodu v Budapesti by mozno vyhral Nizkotatransky variant. Pokial ide o pritazlivost Krakova a Katovic, tak katovicke vojvodstvo ma vacsi pocet (4,83 mil. vs. 3,25 mil.) a vacsiu koncentraciu obyvatelov (393 obyv./km2 vs. 215) a z Katovic na sever vedie dialnica A1 s povolenou rychlostou 140 km/h, kym z Krakova len rychlostna cesta S7 s povolenou rychlostou 120 km/h pre osobne vozidla. Pre nakladiaky su povolene rychlosti rovnake. Kedze ale varianty vedu blizko seba, pri ich dlzke vyse 400 km mozu byt pre blizke mesta Krakow a Katowice vzajomne zamenitelne, najma ak Poliaci dobuduju planovanu S52 z Bielska-Bialej do Krakowa.
Co sa tyka casu, tak Turciansky variant bude od roku 2022 rychlejsi, lebo bude mat viac dialnic a aj viac plnoprofilovych dialnic, menej ciest prvej triedy a menej a nizsie horske priechody. Po uplnom dokonceni bude mat menej tunelov, tzn. menej usekov so znizenou rychlostou.
Z hladiska dlzky variantov mi to teda vychadza na remizu resp. mierne v prospech Turcianskeho variantu.

6. CEZ KOLKO OKRESOV NA SLOVENSKU BUDU VARIANTY PRECHADZAT?
Turciansky variant: 10 tzn. o 43% viac
Ide o okresy CA, KM, ZA, MT, TR, PD, ZH, ZC, LV, NZ
Nizkotatransky variant: 7
Ide o okresy TS, DK, RK, BB, ZV, KA, LV

7. KOLKO OBYVATELOV ZIJE V TYCHTO OKRESOCH?
Turciansky variant: 853 tis. obyvatelov, tzn. o 91% viac
(90+33+157+97+16+135+47+26+112+140 tis.)
Nizkotatransky variant: 445 tis. obyvatelov
(36+39+57+111+69+22+112)

8. KOLKO VELKOPLOSNYCH UZEMI NATURA 2000 BUDE POTREBNE PREKONAT?
Turciansky variant: 0
Nizkotatransky variant: 4
Ide o uzemia medzi hranicou SK/PL a Rabkou, medzi Ruzomberkom a Dolnym Kubinom, v Nizkych Tatrach a medzi hranicou SK/H a Vacom. Ze je NATURA 2000 velky problem minimalne v Nizkych Tatrach, pisem napr. tu https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 39#p195439

9. KOLKO KM NOVYCH USEKOV SA BUDE STAVAT PO ROKU 2022 V STREDNODOBOM VYHLADE?
Turciansky variant: 36 km, tzn. o 13% viac
Ide o zostavajuce useky na Kysuciach 22 km a obchvat Martina 14 km
Nizkotatransky variant: 32 km
Ide o obchvat Krupiny 11 km, usek Banska Bystrica - Slovenska Lupca 8 km, Nizna - Dlha nad Oravou 8 km, Dlha nad Oravou - Sedliacka Dubova 5 km

10. ROZNE
Vzdialenosti som uvadzal podla Motorways Exit-listu, ale kedze trasovanie novych usekov este nie je presne, niektore vzdialenosti su priblizne (napr. v Ruzomberku som uvazoval trasovanie na Martincek, nie na vzdialenejsiu Ivachnovu, ako pozaduju peticie). Ked sme pri peticiach, Nizkotatransky variant ma asi aj viac proti-peticii (o peticiach pri Turcianskom variante neviem): Dolny Kubin, Komjatna, Liskova, Biely Potok, co indikuje nemale oneskorenia vo vystavbe v buducnosti. Usek od slovensko-polskej hranice po Rabku nema trasovanie, Poliaci s nim zatial nepocitaju, je na nom horsky priechod Przelecz Spytkowicka 709 m, navyse je to uzemie NATURA 2000, takze to tam asi bez tunela nepojde (s ktorym som zatial nepocital). Podobne medzi Ruzomberkom a Dolnym Kubinom je suvisle uzemie NATURA 2000, takze aj ked je trasovanie zatial navrhnute po povrchu, neverim, ze to pojde bez tunela (s ktorym som tiez zatial nepocital). Na druhej strane, v Turcianskom variante je nevyhnutny novy 700 m most cez Dunaj.

Aj ked jednotlive varianty by sa dali kombinovat, Nizkotatransky variant vedie v hornatejsom prostredi, tym padom ma mensiu volnost vo vybere variantov, z toho vyplyva vacsia nespokojnost obyvatelov v podobe peticii, dalej z toho faktu vyplyva vyrazne viac tunelov, dalej ma na severe, dva krat v strede a aj na juhu problem s uzemiami NATURA 2000, takze kazda takato kombinacia riesenie vyrazne predrazi. Aj ked ja osobne preferujem rychlostnu cestu Zilina - Banska Bystrica ako najrychlejsie prepojenie dvoch blizkych krajskych miest, z horeuvedeneho porovnania variantov zo sirsieho pohladu (zahrnujuceho aj Madarsko a Polsko) je zrejme, ze Turciansky variant (cez tunel Remata do Raztocna) bude vyrazne jednoduchsi, rychlejsi a lacnejsi.

Kazdy dokonceny usek v Turcianskom variante (Visnove, Kysuce, S1) bude stahovat na seba dalsiu dopravu - napr. Google v sucasnosti pre relaciu Budapest - Katowice odporuca trasovanie cez Brno a nie cez Turiec, co je sice o 154 km kratsie, ale o 52 minut dlhsie.
V roku 2022 budu mat Poliaci hotovu uz celu A1 az do Gdanska pri Baltickom mori, Madari (M6) a Chorvati (A5) cely a Bosna velku cast Koridoru Vc az do Ploce pri Jadrane, co tiez bude zvysovat intenzity severo-juzneho spojenia cez Slovensko.

Preto bude potrebne okrem uz uvedenych zostavajucich usekov na Kysuciach a obchvatu Martina zahrnajuceho aj Kostany nad Turcom s vysokymi intenzitami, kde su uz v sucasnosti pravidelne zapchy, rozsirit cestu medzi Hronskym Benadikom a Sturovom vratane potrebnych obchvatov (samotne Sturovo, obce medzi Sarovcami a Sturovom. Takisto je potrebne zacat pripravovat novy most cez Dunaj, ktory uz v sucasnosti chyba (existujuci je len pre osobnu dopravu a nakladne auta musia pouzivat kompu). Cesta cez Turiec bude (s vynimkou obchvatu Martina) po rekonstrukcii uplne postacujuca, kedze bola budovana ako polprofil dialnice, cerstvo zrekonstruovane Kremnicke Bane su vyhovujuce. Medzi Hronskym Benadikom a Sturovom bude vsade postacovat polprofil a kedze trasovanie je stale popri toku Hrona, ide o jeden z najjednoduchsich terenov na Slovensku.

Tym samozrejme nechcem povedat, ze na Oravskej R3 alebo obchvate Krupiny alebo na useku do Slovenskej Lupce sa ma prestat pracovat, naopak, cim skor budu hotove (mozno s vynimkou Slovenskej Lupce), tym skor si obyvatelia tychto oblasti vydychnu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod fh » 03. Sep 2018 09:56

Vďaka za analýzu, Turčiansky variant jasné vedie, myslím že ten most cez Dunaj je limitujúcim faktorom, ak sa Maďari rozhodnú ísť do toho, tak toto bude v budúcnosti hlavná trasa spájajúca sever a juh od Turecka a Balkánu k Baltiku cez Slovensko.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 03. Sep 2018 10:38

Ja by som sa noveho mosta az tak nebal. Susedny most v Komarne bol vysutazeny za 91 mil. eur. https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... lati-unia/ . Tu nech je to dvojnasobok (4 pruhy). Ale zasa platime len polovicu (druhu Madari). Chybajucich 6,5 km tunelov na Turcianskom variante bude stat viac. Aj ked tie tunely zasa az tak surne nepotrebujeme, lebo Kremnicke Bane dopravu este nejaky rocik zvladnu. Co ale budeme surne potrebovat je rekonstrukcia a obchvaty cesty Hronsky Benadik - Sturovo v polprofile (alebo z Caradic ako je nakreslene tu - usek 2B: gallery/image_page.php?image_id=34101 ). Tento usek v super lahkom terene na nizine popri Hrone (nadmorska vyska Hronskeho Benadika 192 m.n.m, nadmorska vyska Sturova 111 m.n.m.) by mohol stat podla mojho neexpertneho odhadu nejakych 300 mil. eur. Cize do 400 mil. eur by sme mali vyrieseny dolny usek severo-juzneho spojenia. Horny usek (Kysuce a obchvat Martina, vsetko core TEN-T) sa bude stavat tak ci tak. A na dlhe roky vybavene.
Najdolezitejsie je ale dohodnut sa s Madarmi. Kedze uz roky blokuju dohodu na bode prepojenia v Sahach, myslim, ze budu len radi, ak budeme suhlasit so Sturovom.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod svaco » 03. Sep 2018 11:27

fh napísal:Vďaka za analýzu, Turčiansky variant jasné vedie, myslím že ten most cez Dunaj je limitujúcim faktorom, ak sa Maďari rozhodnú ísť do toho, tak toto bude v budúcnosti hlavná trasa spájajúca sever a juh od Turecka a Balkánu k Baltiku cez Slovensko.


Myslím, že hlavná trasa povedie iným koridorom a síce Via Carpatia t.j. od Debrecínu cez Miškolc, Košice, Prešov, Svidník a ďalej cez PL a vyššie.
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod fh » 03. Sep 2018 12:30

Nič proti Via Carpatia, takisto je potrebná, ale vzhľadom na ľudnatost aglomerácií cez ktoré pôjde trasa uvádzaná rastislavom budú zrejme väčšie intenzity na nej.
Naposledy upravil fh dňa 03. Sep 2018 12:33, celkovo upravené 1 krát.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod fh » 03. Sep 2018 12:33

rastislav5 napísal:Najdolezitejsie je ale dohodnut sa s Madarmi. Kedze uz roky blokuju dohodu na bode prepojenia v Sahach, myslim, ze budu len radi, ak budeme suhlasit so Sturovom.


To som mal na mysli, veď kým sme sa dohodli na moste v Komárne, čo to trvalo. Samozrejme čím skôr, tým lepšie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod svaco » 03. Sep 2018 12:55

fh napísal:Nič proti Via Carpatia, takisto je potrebná, ale vzhľadom na ľudnatost aglomerácií cez ktoré pôjde trasa uvádzaná rastislavom budú zrejme väčšie intenzity na nej.


Nič proti tvojmu názoru, ale Via Carpatia má z medzinárodného pohľadu zrejme vyššiu prioritu keďže je súčasťou koridoru TEN-T
Obrázok používateľa
svaco
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 788
Obrázky: 14
Založený: 29. Jan 2008 11:16
Bydlisko: Presov

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 03. Sep 2018 13:29

Via Carpathia je sice v TEN-T, ale od Miskolca po Rzeszow je len Comprehensive TEN-T, kdezto spojenie Katowic s Budapestou je Core TEN-T v trase Katowice - Zilina - Martin - Ziar nad Hronom - Zvolen - Sahy.
https://ec.europa.eu/transport/sites/tr ... -pl-sk.pdf
http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... -ten-t.jpg
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

***R3 vs. E77

Odoslaťod KN.SK » 03. Sep 2018 19:45

rastislav5 napísal:••• Najdolezitejsie je ale dohodnut sa s Madarmi. Kedze uz roky blokuju dohodu na bode prepojenia v Sahach, myslim, ze budu len radi, ak budeme suhlasit so Sturovom.
... a postavia ho len "Maďari" i za "naše" eurá. :? Vtedy s tým budú istoiste súhlasiť.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 03. Sep 2018 19:54

Asi narazas na to, ze slovenske firmy boli zo sutaze o vystavbu mosta v Komarne vylucene. Nesledoval som to, ci to bolo ucelove alebo spravodlive, ale mne je v podstate jedno, kto to postavi, len nech vyhra najlacnejsia ponuka. A o tom, ze Madari vedia stavat velke mosty, nepochybujem, Dunaj je u nich sirsi ako u nas.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod KN.SK » 04. Sep 2018 20:55

rastislav5 napísal:Asi narazas na to, ze slovenske firmy boli zo sutaze o vystavbu mosta v Komarne vylucene. Nesledoval som to, ci to bolo ucelove alebo spravodlive, ale mne je v podstate jedno, kto to postavi, len nech vyhra najlacnejsia ponuka. A o tom, ze Madari vedia stavat velke mosty, nepochybujem, Dunaj je u nich sirsi ako u nas.
Áno. Šírka toku tu nehrá významnú rolu (cca o pár Dm širší je tam u nich, čo pri dĺžke niekoľkých hm je nevýznamné).
rastislav5 napísal:Ja by som sa noveho mosta az tak nebal. Susedny most v Komarne bol vysutazeny za 91 mil. eur. https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/445230-zacinaju-stavat-most-komarno-komarom-vacsinu-zaplati-unia/
Zákazku podľa agentúry SITA získalo maďarské združenie zhotoviteľov H-M Duna híd za cenu 91,2 miliónov eur. Členmi úspešného konzorcia, ktoré má most cez Dunaj postaviť približne za dva roky, sú spoločnosti Hídepitő Zrt. so sídlom v Budapešti a Mészáros és Mészáros Kft. z obce Alcsút. Ich subdodávateľmi na stavbe budú ďalšie domáce stavebné firmy Duna Aszfalt Kft., Hódút kft. a HSP Hídepitő Kft.
Maďarská spoločnosť Nemzeti Infrastruktúra­fejlesztő Zrt., ktorá verejné obstarávanie zabezpečovala, vylúčila z tendra viaceré konzorciá zo slovenskou účasťou. Vylúčený bol Váhostav – SK s talianskym partnerom Itinera, S. p. A. V tendri predložili cenu v prepočte 74,87 mil. eur. Medzi vylúčenými uchádzačmi bolo aj konzorcium SDD s účasťou spoločnosti Pannon – Doprastav, Kft.
P. S. Mészáros és Mészáros Kft. z obce Alcsút je veľmi blízka Orbánovi = Fideszu. Je to "iba" eseročka (s. r. o. = Kft [Korlátolt felelősségű társaság] so základným kapitálom minimálne tri milióny HUF) Tak :D , či :cry: : https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 05#p211005
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 04. Sep 2018 21:24

Dakujem, to vyzera ako ucelove vylucenie z tendra, potom ale trhova cena noveho mosta v Sturove by mohla byt este nizsia, ako som odhadoval.
Tu je zaujimavy zoznam vsetkych mostov cez Dunaj: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... the_Danube . Netusil som, ze ich je az tolko.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Ďalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.