R3 vs. E77

Štátna hranica MR/SR – Šahy – Krupina – Zvolen – v peáži s R1 – Žiar nad Hronom – Turčianske Teplice – Martin – v peáži s D1 – Švošov – Dolný Kubín – Trstená – štátna hranica SR/PL

Moderátor: Moderátori

Kam je podla Vas vhodnejsie umiestnit RC?

Šahy - KA-ZV-BB-RK
26
28%
Štúrovo - LV-ZH-TR-MT
68
72%
 
Celkový počet hlasov : 94

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 11. Sep 2021 18:42

zvR7 napísal: Ak sa ale rozhodne v strede pre somarinu R1 RK-BB tak všetko ide do koša na dekády...

presne, dufam ze somarina neprejde a zabrania tureckym, polskym a dalsim kamionom krizovat nas Narodny park Nizke Tatry.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 11. Sep 2021 19:30

devil napísal:
viac, len neviem kde. Zvolen západ - Kriváň viaceré zbytočné násypy, Kriváň - Mýtna najdlhšia estakáda na Slovensku, Mýtna-Tomášovce napr. zbytočne dlhý násyp pred Mýtnou, zbytočný zárez pri Uderinej - I/16 vedie po povrchu a nie je problém.
kolko tunelov a ake dlhe mosty mas na D1/D3 ? x-nasobne....tie su akoze v pohode.... ako aj sirka 26,5 ... preco nestaci 24,5 ??

sú tam zbytočne dlhé, rovnako aj aj R2. v prípade Pribiny a D4/R7 sme videli že sa to dá. ja práve s 26,5 nemám problém, je to ideálny rozmer na polprofil (2+1).

devil napísal:
ak je suma X tak sme za ňu schopní postaviť Y km plných profilov a 1,5*Y km polprofilov.
akurat ze to takto nie vzdy plati. obchvat tvrdosina v poloprofile je este trochu drahsi na kilometer ako mytna-tomasovce v plnom profile.

ale stále platí, že obchvat Tvrdošína v plnom profile by bol drahší ako polprofil, detto Mýtna-Tomášovce v polprofile by bola lacnejšia oproti plnému profilu. niekde je terén náročnejší, niekde menej ale to neznamená že v menej náročnom musíme dorovnávať cenu zbytočným prepychom. napr. ani v zdravotníctve ten zdravší pacient nechodí na prehliadky/ošetrenie do "hotela" a ten chorľavejší do "maštale"... aby na oboch boli náklady +- rovnaké.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 12. Sep 2021 11:01

26,5 je o 2 metre viac ako 24,5. ale je ta ista sirka jazdneho pruhu. ziadny prakticky prinos oproti 24,5 akurat zemne prace a material navyse.

este nieco k tym mostom...podla INEKO je dlzka mostov mytna-tomasovce 12 percent dlzky a ziadny tunel. pre porovnanie lahsi usek severnej D1 janovce-jablonov mosty a tunel 23 percent dlzky. narocny usek hp-ll tunely+mosty az 65 percent dlzky. mytna-tomasovce je porovnatelna s jednoduchymi usekmi zapadnej D1. tu postavili za 5-10 mil/km. cena 10 mil/km po 25 rokoch je vyborna.

http://www.geoconsult.sk/index.php?page ... e-jablonov
http://www.geoconsult.sk/index.php?page ... vska-lucka
http://www.geoconsult.sk/index.php?page ... -chocholna

niekde je terén náročnejší, niekde menej ale to neznamená že v menej náročnom musíme dorovnávať cenu zbytočným prepychom
nesuhlasim. menej narocnejsi teren dava moznost postavit ovela lepsiu cestu. za tie iste peniaze viac muziky. R3 na orave za 10 mil/km je sama plna ciara co teda nie je bohvie co.....

napr. ani v zdravotníctve ten zdravší pacient nechodí na prehliadky/ošetrenie do "hotela" a ten chorľavejší do "maštale"... aby na oboch boli náklady +- rovnaké.
cize potom budme radsej vsetci v "mastali".....OMG :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Centurion96 » 19. Sep 2021 10:04

Aj na prvý pohľad zbytočný zárez, nemusí byť zbytočný. Odhliadnuc od špekulácie, ako by vynechanie zárezu ovplyvnilo profil cesty, je tu aj praktické hľadisko. Materiál odobratý zo zárezu sa môže použiť na inom úseku, kde je to nutné. Vynechaním zárezu by sa musel dodatočný materiál kúpiť, čo je nielen finančný ale i technický problém.
Centurion96
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 1
Založený: 02. Nov 2016 21:41

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod exec » 26. Okt 2021 06:48

posledných pár dní vidno pri benzínke v Príbovciach ľudí s kamerami, ktorí natáčajú dopravu. Je možné že merajú intenzity kvôli tej štúdií R1 vs. R3?
exec
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Máj 2019 08:53

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod John Lox » 26. Okt 2021 19:47

Tiež som si to všimol. R3 v úseku MT- Rakovo sa začína opäť pretriasat kôli plánovanej investícií ,,Lidl skladom,, v Rakove a neúnosnej dopravnej situácii v smere na juh od MT. Tuším prebieha aj petícia pre urýchlenie výstavby. Podľa mňa má táto cesta šancu jedine ak zatlačí EÚ na koridor TEN-T CORE
John Lox
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Dec 2018 18:33

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod exec » 27. Okt 2021 06:50

exec
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Máj 2019 08:53

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod okorec » 27. Okt 2021 20:30

Podľa mňa tá šanca taká márna nie je. Keď budú výsledky sčítania dopravy, tak to bude iný výtlak. To bude priam svietiť.. A keď sa vydá UR a SP, a uvedomia si na MinDop koľko muziky dostanú za ako málo peňazí, tak to môže dostať zelenú celkom rýchlo.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod exec » 28. Okt 2021 06:49

trochu konšpirácie - myslíte že by Lidl išiel stavať gigantický sklad bez toho aby mal potvrdené že Martin-Rakovo bude v najbližšom čase na stole? Neviem si predstaviť že by to išli postaviť na takom mieste bez vyriešenej dopravy, keďže Košťany sú každý deň medzi 5:30-8:00 a 14:30-17:00 totálne skolabované. Hlavne keď medzi MT a Sučanmi je na takýto sklad miesta až až, a infraštruktúra je tam viac menej hotová
exec
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Máj 2019 08:53

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod jarino » 28. Okt 2021 07:47

okorec napísal:A keď sa vydá UR a SP, a uvedomia si na MinDop koľko muziky dostanú za ako málo peňazí, tak to môže dostať zelenú celkom rýchlo.

Pre začiatok budú musieť aktualizovať EIA.
Záverečnému stanovisku z 2011 vypršala platnosť pred dvoma rokmi.
Nechcem byť zlý, ale nemám pocit, žeby UR a SP bolo na programe dňa.
VO na vypracovanie správy o hodnotení vplyvov na ŽP, DUR, DSZ atď. bolo zrušené.
Podľa mňa to skôr ako 2030 nebude.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod cPalo » 28. Okt 2021 08:41

Zelená celkom rýchlo ani neznamená skôr ako v 2030 :D
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

R3 MT- Rakovo

Odoslaťod John Lox » 28. Okt 2021 10:26

https://www.trend.sk/spravy/lidl-planuj ... ke-centrum

Pozemky už majú podľa katastra kúpené. Uvidíme sčítanie veľa napovie o budúcnosti R3.
John Lox
návštevník
 
Príspevky: 13
Založený: 03. Dec 2018 18:33

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 28. Okt 2021 11:22

jarino napísal:
okorec napísal:A keď sa vydá UR a SP, a uvedomia si na MinDop koľko muziky dostanú za ako málo peňazí, tak to môže dostať zelenú celkom rýchlo.

Pre začiatok budú musieť aktualizovať EIA.
Záverečnému stanovisku z 2011 vypršala platnosť pred dvoma rokmi.
Nechcem byť zlý, ale nemám pocit, žeby UR a SP bolo na programe dňa.
VO na vypracovanie správy o hodnotení vplyvov na ŽP, DUR, DSZ atď. bolo zrušené.
Podľa mňa to skôr ako 2030 nebude.


Novu EIA uz robia 5 rokov (od roku 2016!) https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... tin-rakovo
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod EmBe » 02. Nov 2022 19:01

Je niečo nové ohľadom štúdie R1 vs. R3? Už je to snáď 1,5-2 roky, čo sa začala štúdia riešiť.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2252
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 02. Nov 2022 21:06

Zatial geografický ústav vydal dokument kde sa sa porovnáva časová dostupnosť a interakčný potenciál.
R1 tam vychádza lepšie. Roky som sa to snažil dokázať intuitívne :-) Je tam tým pádom priestor aj pre železnicu ako som spomínal.
Mi dajú ban na fóre. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 29. Nov 2022 10:52

Posielam výňatok zo štúdie. Samozrejme rieši len časť problému...

7. Záver
Z predloženej analýzy vyplýva, že celkový prínos variantu VR1 v porovnaní s prínosom variantu VR3
by bol z pohľadu časovej dostupnosti za všetkých skúmaných okolností väčší o 9,5 až 54,8 %. Výsledok
z pohľadu interakčného potenciálu závisí od voľby hodnoty parametra α v mocninovej funkcii
interakčného modelu: v prípade hodnoty α = -1,5 (zvolenej na základe doterajších poznatkov
z literatúry) by bol takmer za všetkých skúmaných okolností (s jedinou výnimkou) väčší o 0,3 až 17,7 %.
Z pohľadu časovej dostupnosti tvorí podiel obyvateľov (resp. iných entít), pre ktorých by prínos VR1
bol väčší ako prínos VR3, 63,4 až 78,6 % z celkového počtu obyvateľov (resp. iných entít) záujmového
územia. Z pohľadu interakčného potenciálu tvorí podiel obyvateľov (resp. iných entít), pre ktorých
by prínos VR1 bol väčší ako prínos VR3, 62,7 až 76,6 % z celkového počtu obyvateľov (resp. iných
entít) záujmového územia.

Keďže kompletizácia R2 v jej východnej časti je očakávaná len v ďalekej budúcnosti, severojužné
diaľničné prepojenie ciest D1 a R1 v priestore stredného Slovenska vytvára aspoň pre časť
západovýchodného diaľničného prepojenia dve alternatívy v úseku medzi križovatkami Trnava na
západe a Martin alebo Ivachnová na východe. Vzhľadom na tvar a priestorovú štruktúru osídlenia
Slovenska je už teraz toto zatiaľ neúplné západovýchodné diaľničné prepojenie veľmi intenzívne
využívané a akékoľvek úzke hrdlo na ňom má negatívny vplyv na dopravu s dôsledkami prinajmenšom
celoštátneho významu.

Chýbajúci úsek D1 Turany – Hubová je, a aj po vybudovaní občasne bude (pri najmenšom v obdobiach
jeho údržby), jedným z najkritickejších úzkych hrdiel. Voľba spomedzi variantov VR1 a VR3 je v tomto
zmysle zároveň voľbou, či tento úsek bude úzkym hrdlom na jedinom západovýchodnom diaľničnom
prepojení (v prípade realizácie VR3) alebo len na jednom z dvoch alternatívnych západovýchodných
diaľničných prepojení (v prípade realizácie VR1) v priestore stredného Slovenska.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 29. Nov 2022 20:34

A kde sú zohľadnené stavebné a prevádzkové náklady?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 29. Nov 2022 21:26

Na to bude celková štúdia od MINDOP zrejme. Toto je určitý podklad, ktorý si objednalo mesto preto, že ZSK oponuje vôbec zakresliť R1 do ÚPN aj keď to je to usmernené nadradenými koncepciami.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 29. Nov 2022 22:09

ktoré mesto? BB?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Lorenc » 30. Nov 2022 05:53

Rk. Bb to v upn ma po hranicu kraja.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod Vlados » 30. Nov 2022 11:55

RK... škoda reči. robia všetko aby ich R3 neobišla, nech to stojí čo to stojí.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod rastislav5 » 19. Jan 2023 22:23

Tento rok by mala byť hotová štúdia severojužného prepojenia Slovenska
viewtopic.php?p=253357#p253357
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod devil » 04. Dec 2023 17:48

intenzita 2015 zo severu na juh

18874 (kostany nad turcom), 14233 (pribovce), 5557, 5098, 5441, 8162, 8427, 6310 z toho 1447 NA (x s I/14), 4021 z toho 1335 NA (R3 horna stubna), 4018, 4781, 6267, 7666 z toho 1468 NA (sasovske p.)

3007 z toho 494 NA (sturec), 2515, 4077

9074, 7784, (donovaly) 8140 z toho 1405 NA, 9503, 13204 (pred BB)

certovica 3355, 3421, 3294 z toho 568 NA, 3280, 2226, 3686

intenzita 2022 zo severu na juh

23226 (kostany nad turcom), 19192 (pribovce), 11338, 9641, 8887, 11627, 10742, 8156 z toho 2557 NA (x s I/14), 6179 z toho 2387 NA (R3 horna stubna), 5193, 5164, 6855, 8878, 9653 z toho 2631 NA (sasovske p.)

2641 z toho 450 NA (sturec), 2898, 3778

10789, 7918, (donovaly) 8310 z toho 1778 NA, 8913, 9771, 14203 (pred BB)

certovica 6100, 5535, 5480 z toho 714 NA, 4970, 5305, 4536, 5833
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod VojtoTT » 05. Dec 2023 08:52

Na Čertovici nárast takmer o 100%....vidno, že rekonštrukcie z minulého roka boli opodstanené
VojtoTT
diskutujúci
 
Príspevky: 115
Obrázky: 26
Založený: 11. Júl 2011 09:40

Re: R3 vs. E77

Odoslaťod DrX » 05. Dec 2023 20:32

Myslim, ze z dlhodobeho hladiska by fakt bolo rozumnejsie mat R1 po Brezno/Podbrezovu, kde sa vetvi na 3 jednotky, lebo v smere juhozapad-severovychod je jednoducho vacsia premavka nez v smere sever-juh. A R3 Martin-ZiarNH potom obsluzi sever-juh aj z D3 aj zo severnej R3.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na R3

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.